Eesti uudised

Kuressaare koolis toimunud äkkõppus ületas piirid? Lapsed pidid keha kergendama prügikasti

Liis Vaksmann, 28. aprill 2017, 07:48

114 KOMMENTAARI

k
Kõigest?/ 1. mai 2017, 11:50
Aga kisa, nagu pidanuks keha kergendama püksi.;)
i
inimkonnale/ 1. mai 2017, 03:32
Peetruse teine kiri 3:Issanda päeva tulemisest
1 Mu armsad, see on nüüd juba teine kiri, mille ma teile kirjutan.
Mõlemas ma virgutan meenutamise kaudu teie selget mõistust,
2 et te mäletaksite sõnu, mida pühad prohvetid enne on rääkinud,
ning Issanda ja Päästja käsku teie apostlitelt.
3 Seda teadke esmalt, et viimseil päevil tuleb pilkesõnadega pilkajaid,
kes käivad iseenese himude järgi
4 ja ütlevad: „Kus on tema tulemise tõotus? Sest pärast seda, kui
isad on läinud magama, on jäänud kõik nõnda nagu loomise algusest
peale.”
5 Aga seda väites jääb neil kahe silma vahele, et muiste olid
olemas taevad ja veest tuli maa, mis püsis koos vee läbi Jumala sõna
jõul,
6 mille läbi tookordne maailm hukkus veeuputuses.
7 Aga praegusi taevaid ja maad, mis on säilitatud sellesama sõna
jõul, hoitakse tule jaoks jumalakartmatute inimeste kohtu ja
hukatuse päevaks.
8 Aga selle juures, mu armsad, ärgu jäägu teie eest varjule, et Issanda
juures on üks päev nagu tuhat aastat ja tuhat aastat nagu üks päev.
9 Issand ei viivita tõotust täitmast, nii nagu mõned peavad seda
viivitamiseks, vaid tema on teie vastu pikameelne, sest ta ei taha,
et keegi hukkuks, vaid et kõik jõuaksid meeleparandusele.
10 Aga Issanda päev tuleb nagu varas. Siis hukkuvad taevad raginal,
algained lagunevad lõõmates ning maad ja tema tegusid ei leita enam.
11 Kui see kõik nõnda laguneb - missugused siis peate olema teie
pühas eluviisis ja jumalakartuses,
12 oodates ja kiirendades Jumala päeva tulemist, mil
taevad põledes lagunevad ja algained lõõmates ära sulavad.
13 Meie ootame aga tema tõotuse järgi uusi taevaid ja uut maad, kus
elab õigus.
http://www.piibel.net/#q=index
http://www.pereraadio.ee/uus/index.php?option=com_content&view=article&id=1000:pkk&Itemid=6
http://www.tv7.ee/vod/player/30459/
https://www.google.ee/search?q=surilina&sa=N&biw=1093&bih=499&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=MF9JVJCJ...
http://www.ajamargid.com/666-margi-tehnoloogia-ulevaade-ja-tutvustus
http://objektiiv.ee/kivistunud-zoja-uhest-meieaegsest-imejuhtumist-ja-selle-oppetunnist/
o
on ikka nannipunnid,/ 30. aprill 2017, 15:19
on õppusi ennegi olnud, aga kõik on kuidagi hakkama saanud ja kannatanud, nõrgad lapsed tänapäeval, hellitatud ja nõrga vaimuga.
k
kk/ 30. aprill 2017, 23:26
m
mhh/ 29. aprill 2017, 21:23
kas see hakkab olema kõigis koolides nii? see õppus?
vastasel juhul on treenitud selliseks olukorraks vaid ühe kooli õpilased ja pigem oli kasutegur õppuste läbiviijatel, ehk siis treeniti laste peal.
k
Kes/ 29. aprill 2017, 17:05
on korda rikkunud ja prygikasti
a
Aga kui/ 29. aprill 2017, 12:20
see poleks olnud õppus? Karmil ajal võib see tõelus olla.
m
mari/ 29. aprill 2017, 07:13
No kui on reaalne oht, siis ilmselt tehakse ka oluliselt hullemaid asju, kui pissimine kraanikaussi. Pealegi, lastele peaksid ekstreemsused ju meeldima. Andku minna. Pehmosid on niigi palju.
m
muri/ 29. aprill 2017, 09:44
Saan aru, et sulle meeldivad pis.simängud, aga mida sellega lastele õpetada taheti, füüsikat? Ku.si voolab nagu vesi kraanist alla. Õppuse eesmärk oli kui kaua lapsed peavad klassis istuma, et kus.ehäda tuleks?

j
Jep/ 29. aprill 2017, 07:11
Näitab õppuse korraldaja täieliku ebapädevust. Lihtsam on liiklejaid rammida.
m
28. aprill 2017, 18:54
me pidime vene ajal kolhoosi põllul kartuleid korjama.vihma tibutas,wc-ks oli võpsikutagune,selg väsis ära pideva küürutamisega,aga keegi ei nurisenud.vahepeal tegime lõket ja küpsetasime kartuleid,lahe oli.tänapäeva lapsed on nagu mingid hellikud:küll on külm,siis jälle k sehäda...
j
jah ja/ 30. aprill 2017, 02:05
gaasimaskiga pidime m66da koritori k6ndima 1x aastas. Hambaarst oli kohustuslik 1x aastas. Ohhh olid ajad:)
m
Mhmmm/ 28. aprill 2017, 15:43
No on jama, küll vaja vinguda. Minu vanaisa oli 5 aastane kui oli teine maailmasõda, krt keegi ei küsinud tema käest on sul kõik korras, aga siiani elus kuigi pommid lendasid üle pea. Kurat küll, see polnud ju väga ammu, uurige eelvanematelt sõja kohta. Polnud see ainuke kool kus õppus tehti. Tõesti ainult vingumine. Kunagi ei tea ette mis juhtub kui maailma vaadata.
m
mühakas/ 28. aprill 2017, 17:35
Mida sinu vanaisa tegi ei tahagi teada.
Samas lastega niisuguseid mänge ei mängita. Pange parem ennast kusagile luku taha ja tehke siis seal püksi või soristage särgi vahele.
s
28. aprill 2017, 19:28
s
seda/ 28. aprill 2017, 13:38
Kui lastel isegi lühikest aega pidamist ei ole, siis kas see pole mitte meditsiiniline probleem?
i
28. aprill 2017, 18:42
Isegi kui on meditsiiniline probleem siis ravi selle vastu puudub. Närvipinge mõjub lastele üldse halvasti ja seda ka veel pikalt tagantjärele.
1
18:42, 28. apr 2017/ 28. aprill 2017, 18:57
Noh tead, kui tal juba nüüd piss tuleb püksi, mis veel saab reaalses hädaolukorras
j
29. aprill 2017, 10:56
Jah, päris olukorras tuleb ka võib-olla piss püksi ilmselt või prügikasti pissida. Samas ma ei leia, et õppustel nii ekstreemseks peaks minema, see on ikkagi ainult õppus. Ehk oleks saanud väiksematele WC-külastuse ikkagi organiseerida. Hea, et mõnel veel hirmust või nt ebameeldivate juhuste kokkulangemisest toidust kõht lahti ei läinud, mis siis veel oleks saanud, päris olukorras teed, mis vaja, aga õppustel ehk saaks siiski mingeid erandeid teha. Pealegi on 2,5 tunnine õppus ikka väga pikk ju tegelikult, seda enam, et ei teatud, mis kell see täpselt algab. Väikesed lapsed lihtsalt ei ole nii targad, et oma põielkäike nii täpselt planeerida ja suurtelgi inimestel tuleb vahel ebameeldivaid üllatusi selles vallas (vähemalt mõnel).
k
28. aprill 2017, 13:27
Kiunujad, miks te saadate lapsed kooli ilma mässuta? Ettevaatlik peab olema!!!
õ
28. aprill 2017, 18:44
Õppuste läbiviijate asi on kindlustada katsealused vajalike kulu materjalidega. Küll võis koristaja õnnelik olla selliste õppuste üle! Tavalised papist prügikastid läksid nagunii väljavahetamisele peale sellist õppust.
n
28. aprill 2017, 18:58
näiteks pampersitega, neid peab kapp täis olema, kunagi ei tea, kuna mis võib juhtuda
i
Ivan Julm/ 28. aprill 2017, 13:19
Mis äkkrünnak? Mida te hirmutate lapsi juba noorest peast psühhopaadid?
Ma oleks korralikult raputanud seal neid tolvaneid, kui minu laps seal oleks olnud.
S
./ 28. aprill 2017, 14:04
Sa oleksid kohapeal mitte midagi teinud. Olgem ausad.
j
jj/ 30. aprill 2017, 23:29
See raputamine kuluks ära küll, kuid tegijad on uhked oma saavutuste üle.
Kodus aga mina lapin lapsi kokku. Rääkisime-nutsime-rääkisime-nutsime tekkinud tikkidest saime täna lahti. Eks näis mis homme toob...
Õudne, et inimesed kes peaksid kaitsma selliselt käituvad.
m
Maali/ 28. aprill 2017, 13:13
Asjata kiunumine. Sellise olukorraga tulebki lastel harjuda. Hea, et see oli vaid õppus. Ärge unustage seda pantvangitragöödiat Venemaal, kus kool võeti terroristide valdustesse. Seal jõid lapsed lausa oma kust, et mitte janusse surra!
m
mine metsa/ 28. aprill 2017, 17:37
lapsi ei harjutata selliste asjadega ega sellisel rumalal moel.See on lihtsalt hale.
i
28. aprill 2017, 18:49
Isegi nõukaaegsed tsiviilõpetuse tunnid ei andnud sellist mõõtu välja, küll ähvardati kõiki liiki pommide ja keemiarünnakuga, kirjeldused olid eriti värvikad, aga kedagi ei hoitud klaassis kinni ega sunnitud prügikasti häda tegema, Oleks veel võinud sundida lapsi uriini jooma, veepuudusega toimetuleku ettevalmistamiseks.
k
kommid kustuvad / 28. aprill 2017, 12:57
kiiremini kui neid jõuad kirjutada,,, sama asi oli päevalehes 10 a tagasi,postimees 2 a tagasi, delfis sama jama bänn ehk ip aadress teada commida ei saa ,, ees õhtuleht viimane suure m meedia.. kordan ülilühidalt.. jube et õppusi tehaxe laste peal,,, selliseid õppusi ei tehta kuskil ei hea usa,eu kui paha putin, süüria,p korea ja ajaloos pahad hitler,stalin jne aga eesti on eriline riik maailmas ses suhtes ja ka e valimiste suhtes,,, palun mitte kustutada minu viisakat,tõest kommentaari
s
28. aprill 2017, 18:52
Selline laste terroriseerimine on rahva allutamise üks meetod, kogu eluks salvestatakse selline kogemus mällu nagu kivisse raiutult, seda on siis kerge uuesti käivitada läbi meedia.
k
külm sõda/ 28. aprill 2017, 21:55
minu mällu on salvestatud 60-te aastade tsiviilõppe, pidi gaasmaskidega klassis istuda, punkrisse kogunema, aga milles seisneb sinu probleem
k
kk/ 29. aprill 2017, 17:39
Olimegi valmis selliseks NL aegseks tsiviilõppuseks, AGA MITTE SELLEKS MIS TOIMUS.
t
29. aprill 2017, 22:18
tehnikas on probleem, kuidas lapsi õpetada nii, et neid ei traumeeritaks asjatult. See tähendab enne põhjalikke ja korduvaid selgitusi, kokkulepet, kui kaua see jant kestab jne, aga selle mõistmiseks on vaja tiba teada, kuidas laste aju töötab, sinusugusele pole mõtet seletada.

l
lol/ 28. aprill 2017, 12:49
r
reinbaltic/ 28. aprill 2017, 12:38
Reaalne olukord näitab kõige paremi mida oleks vaja teha ja etttevalmistusi SOS olukorraks.Peab olema suurem kaardin et teha nn wc varian jne hea töö,edu õppustel.
j
just oli artikkel/ 28. aprill 2017, 12:37
kus usas sarnase politsei poolt otsasõitnud mootorratur hukkus.. politsei seletus et kiirus väike 60 km h on haige piisab 10 km h et pea või kael murda kukkumisel vastu äärekivi, või muud takistust.. ilmselt on usas fbi koolituse saanud noormehed kindralid saanud icca ajupesu,, järgmine uudis nigu usas politsei laskis maha inimese ja hoidis ära võimaliku kuriteo,, kusjuures mahalastutel polnud relva,nuga,nuia jne
ä
Ära enam/ 28. aprill 2017, 12:51
Peale suitseta, onju.
Ja süstimine oleks ka mõistlik lõpetada!
e
Eelmine/ 29. aprill 2017, 07:13
Ja sina anna d.i.l.d.o.le puhkust
u
Uunu/ 28. aprill 2017, 12:19
Mida te halate? Esimesed terroristid on juba kohal, viimane aeg õppustega alustada. Et mitte pükse täis teha selleks tulebki kraanikaussi ja prügikasti kükitada. Igatahes.
j
jah/ 30. aprill 2017, 02:09
president laseb veel 20 tuhat pagulast eestisse tuua 2017-2018. jube
l
lahe/ 28. aprill 2017, 12:07
selliseid õppuseid on vaja kaks korda õppeaasta jooksul siis jääb meelde et talvel ei käida koolis suve riietega ja häbeneda pole midagi me kõik inimesed
r
Reaalsus?/ 28. aprill 2017, 11:54
Algul toome sisse pool tuhat potentsiaalset terroristi ja siis hakkame viima läbi õppuseid koolides et mis hädaolukorras teha... nojah... Eesti Vabariik 2017, mis siin muud ütelda annab.
p
Paala kool/ 28. aprill 2017, 19:01
arvad, et Viljandi juhtum oii viimane?
p
28. aprill 2017, 11:53
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
to plikad ..../ 28. aprill 2017, 13:21
Sa ei saa oma perverssete fantaasiate tõttu enam isegi õigetele klahvidele pihta, nii kiimas kohe.
k
Katastroof/ 28. aprill 2017, 11:42
Kujutage ette, ka telefoni ei tohtinud näppida, täitsa lõpp!
v
vastus/ 28. aprill 2017, 16:28
Kuulasin hommikul Vikerraadiot ja saatejuht luges hommikusi uudiseid, üks oli see sama. Seal ajalehes oligi kusjuures kirjas, et 3 tundi ei võinud lapsed telefoni sisse lülitada - ja SEE OLI PAANIKA! Saatejuht ise muigas ka, et tõesti-tõesti, 3 tundi ilma telefonita ja tehaksegi paanikat :D ausalt öeldes, võttis muigama tõesti!

v
Vau/ 28. aprill 2017, 11:37
Kas nüüd modereeritakse juba laike ja miinuseid ka?
a
28. aprill 2017, 18:54
e
Ei / 28. aprill 2017, 11:27
Mõttetu laste piinamine ja vaene koolikoristaja. Karmikäelisi kasvatusmeetodeid heaks kiitvad täiskasvanud on ise traumeeritud isiksused. Hea parafraseering ütlusele "kõik, mis ei tapa, teeb tugevamaks", on "kõik, mis ei tapa, tekitab sinusse ometi haava".
j
Jaa/ 28. aprill 2017, 12:56
Minu elukogemus aga on näidanud, et need teistele haavade tekitajad ongi ise nii egoistlikud, et tuututavad sellest päevast päeva kuid omi kombeid ei muuda. Ja ka on elu tõestanud, et need ise haavadetekitajad on lapsena kasvanud karistamatuse meelsuses.
p
28. aprill 2017, 18:55
Psühhopaatide võim selline ongi. Kes nad sinna valis?
e
elanik/ 28. aprill 2017, 11:21
Nüüd saate aru, et on vaja sportida ja süüa meie toite, liha ,kala, tugevaid toite. Et organism peaks vastu ilmastiku tingimustes.
T
!/ 28. aprill 2017, 11:17
Tulge mõistusele!!!! Terroristi??? Kes neid siia tangib ja kellele need kasulikud on! Jätke lapsed rahule oma hirmutamisega! Hullunud rahvamassid, mingis hirmus ikka pidevalt!
s
Sõdalane Y2K/ 28. aprill 2017, 11:08
Tupsinunnudel tuli nutt pääle kohe oioioi.
j
Juku/ 28. aprill 2017, 11:02
Tõstab käe.
"Mis on" kysib õpetaja.
"Lubage terroristide juurde!"
"Tahad nendega liituda või?"
"Ei. Aga kemmerg on nende käes ja mul on häda."
t
Tiit/ 28. aprill 2017, 11:14
Harjutagu oma sojamänge mujal. Milles lapsed suudi on?
t
Tiit/ 28. aprill 2017, 12:17
Tsiniliseeritud riikides on kombeks evakueerida esmalt lapsed, mitte hoida neid oppuste ajal tundide viisi kinni. Evakueerida lapsed ja siis voidelda vaenlasega.
t
Tiit/ 28. aprill 2017, 12:50
Ja kui ei ole võimalik lapsi evakueerida? Püksi kusemise asemel on igaljuhul etem kraanikaussi lasta.
h
hahahaa/ 28. aprill 2017, 11:01
Lastel on see komme, et kui üks küsib juua, tahavad kõik juua.
Kui ühel pissihäda, tuleb kõigil korraga pissihäda.
Ja põnev ju teha seda teistmoodi kui tavaliselt.
Kui lastega koos on klassis ka täiemõistuslik täiskasvanu, ei saa keegi psühhotraumat.
k
Kas teate üldse,/ 28. aprill 2017, 11:30
et kui põis lõhkeb, missugused on tagajärjed? Irvitada pole mõtet!
a
Argo./ 28. aprill 2017, 15:18
kas tead et sellel õppusel ei lõhkenud kellegi põis...koos tagajärgedega. Sellest põie lõhkemisest peaks rääkima lapsele kodus aga mitte paukuma siin kommentaariumis.
k
kle, sa hirnuv/ 28. aprill 2017, 13:29
v
Vingute, et lapsi õpetatakse hakkama saama???/ 28. aprill 2017, 10:59
Kui kunagi on päriselt olukord, et lalsed on klassis lõksus, siis oleks huvitav teada, kuhu vinguvate vanemate lapsed siis pissima peaksid, kui mitte kraanikaussi või prügikasti? Püksi? Milline mõttetu hala... see on kõik ju laste hüvanguks.

m
mäng ja reaalsus/ 28. aprill 2017, 10:52
Ma usun, et vähemalt algklasside lapsi ja erivajadustega õpilasi valmistati ette õppuseks sellega, et tutvustati, milline "mäng" toimuma hakkab.
Need äksi täis suuremad, kes päevast päeva harjunud nutikas ja telekas vägivaldsete mängudega, ei tohiks küll niimoodi paanikasse sattuda, et kohe piss püksi tuleb. Kas virtuaalmaailma lapsed on tõesti reaalelus nii mannetud?
Ja tõelise rünnaku puhul pole oodatagi mingit ettetvalmistust ja etteteatamist ega klassitäie lastega enne seda wc-s ära käimist. Kõik võib tulla äkki ja ootamatult ning siis on ellujäämine olulisem kui pissihäda.
k
Kuulge targutaja,/ 28. aprill 2017, 11:34
pissihäda on sama võrdväärne terroristi käeläbi hukkumisega. Lugege, mis juhtub, kui põis lõhkeb!
t
to mäng/ 29. aprill 2017, 17:42
usutakse kirikus.
ei valmistatud, ei teadnud (oli vaid teada et on õppus ja sain aru et midagi sellist nagu oli NL ajal tsiviilõppus - vat ei olnud),
toimetan kodus tagajärgedaga ja rahustan lapsi.
Õudust äratas.
...või see oligi eesmärk????
k
Küsimus/ 28. aprill 2017, 10:51
p
ProJunner/ 28. aprill 2017, 12:29
Õpetaja käekott on selle jaoks
k
kuulge/ 28. aprill 2017, 10:43
vinguviiud! Lõpetage ükskord see vingumine ja hala iga asja pärast! Kui on päriselt ekstreemne olukord, mida siis teie võsukesed peale hakkavad,need arvutisõltlased lasevad püksid täis. Olge mõistvamad! Õppusi ongi VAJA!
m
MGM/ 28. aprill 2017, 17:24
Nad juba pissivad endid siis täis, kui elekter korraks ära läheb.
t
to kuulge/ 29. aprill 2017, 21:28
tegelikult võiks sinu töökohas ka ühe sellise õppuse läbi teha, pärast lõunapausi, kui oled täis nagu mauk, kaasnevad shitamängud no lihtsalt on paratamatud. Lisaks oleks vajalik sind ja su töökaaslasi ka füüsiliselt haavata, sest päriselt käivad asja ka nii. No et kõik oleks täpselt nagu päriselt. Loomulikult tuleks õppus ootamatult, sest päriselt juhtuvad asjad ootamatult, kestaks teadmata aja (näiteks 3 päeva) ja üldse veelkord - kõik oleks hästi nagu päriselt. Korduks ka iga mingi aja tagant loomulikult.
m
miksile vastuseks/ 28. aprill 2017, 10:33
Võib poiss ka prügikasti pissuda, kui ta isegi tooliga ei ulatu kraanikausini.
k
kolla/ 28. aprill 2017, 10:32
Tegeliku rünnaku korral on asi lihtsam,kogu kraam on püksis nagu F-1 pilootidel sõidu lõppedes.
k
Kellamees/ 28. aprill 2017, 10:18
Nõuame ! Igasse klassiruumi WC ja igasse WC-sse klassiruum !!!
Nõuame resoluutselt ja kindlakäeliselt !!!
j
jube alandus/ 28. aprill 2017, 10:12
sellest jääb häbelikele noortele terveks eluks märk maha. Õppeolukorras selles eas noorte puhul oleks tulnud niisugust asja vältida. Tulemuseks ärevushäire. Nagunii noortel vastavalt eale igasuguseid komplekse, juurde tekitada pole mõislik. Kui ikka häda peal ja olukord tõsine, küll siis sellega toime tullakse ka ilma õppimiseta. Inimene on ise loomult nutikas.
s
sa pole vist noori lähedalt näinud/ 28. aprill 2017, 10:31
Meie noored pole üldse nii lumehelbekesed. Mingeid ärevushäireid selline poolepäevane tegevus normaalsetele küll ei põhjusta. Eksamipinge on ka suurem terror nende jaoks.
p
28. aprill 2017, 11:01
peast ikka täitsa soe... ma loodan, et sul lapsi ei ole.. siiralt loodan.. tema laps saab pissimisest ärevushäire.. väga piinlik lugu on sinuga!
e
Eve/ 28. aprill 2017, 10:05
Õppused ongi ju selleks et olla valmis siis kui tõsine sõda tuleb.Seevõib nii ootamatult tulla et ei jäägi muud üle kui püksi tänavale pissida sest kuhugi pole minna.Miks vaja iga õppuse pärast viriseda?Kui õppusi poleks siis varsti juhtubki see et läheb asi tõsiseks ja tuleb nii ootamatult et ei suudeta reageerida ega aru saada et mis toimub nagu.

r
Retro/ 28. aprill 2017, 10:04
Järgmine kord harjutatakse ylekuulamist väikeste valudega....no lihtsalt, et valmis olla kui peaks juhtuma...
p
pikaro/ 28. aprill 2017, 10:04
Kes to paksu tagumikuga politseimammi on?
p
Puusepp/ 28. aprill 2017, 10:03
Ainult viriseks,ainult viriseks.....
a
ab/ 28. aprill 2017, 10:01
juba õpetatakse, kuidas pika kaarega üle lasta...!
a
aga/ 28. aprill 2017, 09:50
õppused ongi selleks, et reaalset olukorda läbi teha.
ebainimlik ongi koolis äkkrünnakut teha.
aga kui üks kord juhtub nii,et mingi hull relvaga koolis ringi möllab ja laste elu ohus on ja nad pole olukorraks valmis, siis süüdistate kohe kooli ja õpetajaid ja keda kõike veel.
n
no siis oleks pidanud juba täis programmi tegema/ 28. aprill 2017, 10:17
et kolm päeva sõõmata joomata klassis. Uksed aknad toolide -laudadega sulgeda jne.
Muidu nagu on ja ei ole ka(?)Vahetevahes pihustada uste vahekt ka naerugaasi.
Sarnane õppus on rumal ja mõttetu laste traumeerimine. Kes sellise asja korraldamiseks küll käsu andis ?
s
See aeg ju käes!/ 28. aprill 2017, 10:34
Eks katsu kolm päeva haiguslehel olla ilma rahata! Milleks siis sinu arvates lapsi treenitakse? Sõjaks või? Narr!
t
Tütrik/ 28. aprill 2017, 09:20
Siin pole probleem mitte selles, et keegi pidi paljaste säärtega õues olema (pealetõmmatavad soojad püksid jäeti ilmselt garderoobi), vaid pigem selles, et lapsed ei suuda alati eristada reaalset olukorda õppusest ja sel põhjusel võib ülepingutatud õppus neile samasuguse trauma tekitada, nagu pärisolukordki. Kui äkitselt, keset normaalset koolipäeva, hakkavad inimesed ümberringi karjuma, koolimajja tulvavad kuulivestides ja relvadega politseinikud, lapsed lukustatakse klassiruumidesse, neile karjutakse et aknaid avada ei tohi, pissima peab äkitselt prügikasti ja kraanikaussi vastassoost kaaslaste silme all, kogu tavaline rutiinne koolipäev on korraga peapeale keeratud, inimesed koridoris jooksevad, võib-olla kostavad isegi püssipaugud jne. Teate, normaalne laps tõesti ehmatab selle peale! Talle ei jõua tegelikult pärale, et see kõik on vaid imiteeritud, mäng. Pärast kodus võivad vabalt tekkida probleemid uinumisega, ärevushäired jms. Laste kujutlusvõime läheb rändama, hakkavad kartma ja jäävadki kartma. Jah, viskate nüüd ükskõikselt, et viigu vanemad lapsed siis psühholoogi manu, küll too kõik hoobilt korda teeb! Nojah...
Sihukeste õppuste asemel taoksin mina lastele pigem pealuu sisse, et (vähemalt) hädaolukorras tuleb õpetajaid ja vanemaid ning päästetöötajaid kuulata. Et kui ikka õpetaja ütleb, et nii, nüüd peate kiirelt koolimajast lahkuma ja õue minema, siis peavadki lapsed täpselt nii tegema. Mitte aga nt peitma end kuskile harjakappi ja seal siis naeru kihistades istuma. Kui peaks tekkima päris hädaolukord, siis on kõik need paljana õues passimised ja prügikasti pissimised igati õigustatud, sest kasu ületab kahju. Praegusel juhul see nii ei olnud: laste psüühikale kahju küll tekitati, ent kas sellest ka mingit abi oli, me (veel) ei tea.
r
Reaalsus/ 28. aprill 2017, 09:16
Teise nurga alt: neil õppustel osalevatele lastele ei korralda keegi pärast nö inimlikku, psühholoogilist abi. Sageli tehakse seda nagu möödaminnes, nagu hiirkatseid, kuid osalejateks on reaalsed inimesed! Neid katseid alustatakse juba lasteaias (tuletõrjeõppus)! Kas keegi teab, millist tuge pärast lastele pakutakse, mida nad vajaks, millest on raske toibuda? Keha reageerib erinevalt reaalsele ohule ja olukorrale, ja olukord, mida pärast peab mõistusega lahti seletama, on ka erinev.
Saan aru õppuste vajalikkusest, kuid kõik ei mõista veel vist nende täielikke mõjusid, kahjuks. Need traumad on sama suured ja reaalsed, kui see oleks olnud päris, kohati suuremadki.
r
reaalses/ 28. aprill 2017, 09:51
olukorras jäävad ellu need,kellel on karastunumad närvid ja reaalsust ei tule ilmselt enam kaua oodata kui olla kursis maailmas toimuvaga!Tänapäeva lumehelbekeste ja itikate põlvkond saab siis küll ai-ai-aiad ja emmed jooksevad ei tea kellele siis kaebama.
t
Täpselt/ 28. aprill 2017, 13:14
Ja nii ongi, su jutt on jumala õige. Sõda on isegi tarvis, need itikad ja teistele inimestele haavu tegevad lumehelbekesed peavad uuesti mõtlema - kas nemad ikka tegelikult juhivad seda eluolelust. Vastus on, et EI juhi.
Mingi jutt, et oi, teeme nii, et kui õpetaja ütleb siis kohe kõik peavad kuulama. See ei päde.
Miks?
Aga seepärast, et ühel hetkel võib käia pauk ja õpetajal on pea otsast läinud või vedeleb, jalad siin, torso sela nurgas. Keda siis kuulad? Kellelt siis seda soovitust ootad?
Või kui kukub pomm - usud tõesti, et päästeametnik on ootel ja siis annab teada kohe, mida teha?
Reaalsus on karmim, kohe väga palju karmim. Sa pead suutma üksi hakkama saada. Maailm on ise tahtnud viimasel ajal individualismi, jõjad on alati õpetanud, et rahuaja hoidmiseks PEAVAD inimesed kokku hoidma kuna inimene on bioloogiliselt isend kes ei suuda ka järglasi üksi toota. See tähendab, et olla inimene tähendab omada empaatiat. Seni kuni toimub teineteisemõistmine, seni on rahu, nagu individualismi ja egoismi osakaal tõuseb üle piiri, see tähendab katastroofi. Inimkonnal oleks küll võimalik eesolevat katastroofi veel vältida, lihtsa, empaatilise väljundiga - suhtlemise ja üksteise ärakuulAMISEGA. Tänapäeva vaenude ja hädade viga on, et kuuldakse kuid ei kuulata ja sealt tekkinud erimeelsuste tõttu materdatakse lampi teineteist, see killustab aina enam ühiskonda ja lõpeb kõik nagu alati.
Itikad ja lumehelbekesed keelduvad raudse ignorantsusega seda tunnistamast ja see ongi mis viib maailma kaosesse. Nii läheb.
m
28. aprill 2017, 09:13
Milleks siin valmistutakse?
o
O.M./ 28. aprill 2017, 09:22
Hiidlaste invasiooniks, vist... :-) :-) :-)
l
Lembitu poeg/ 28. aprill 2017, 10:53
"Hiidlasi" oodatakse ilmselt vahemere tagant.

t
to miks poisid/ 28. aprill 2017, 09:11
.... prügikasti ei tohtinud kasutada ?
Oleks võinud ka laiemalt s.t. globaalsemalt mõelda - küsida,... et miks tüdrukud kraanikaussi ei tohtinud kasutada (kasvõi kätte pesemiseks) ???
m
mahmud/ 28. aprill 2017, 08:59
kui ei kaevatud kaevikut, siis on poolik õppus,
s
sass/ 28. aprill 2017, 08:59
Jube! Ja olgu häbi neile,kes seda korraldas!
k
Kellamees/ 28. aprill 2017, 08:58
Valitsusele, õppuste korraldajatele järelemõtlemiseks ja tegutsemiseks ! Iga 100 meetri tagant palistada Eesti metsa-alused WC putkadega ja seda kiiremas korras ja Euroopa rahadega !!! Mõningad sooja veega vannitoad-dussiruumid ka õrnemale soole ! Mõtlemis-ainet küllaga, et virisemine ära
jääks !
m
maamees/ 28. aprill 2017, 08:53
No aga kui tegelikult toimub rünnak.Kas siis ründajad eelnevalt paigaldavad välikäimlad püsti.
j
Jajah, oleneb ründajast./ 28. aprill 2017, 09:03
Mõni valib paljassäärsed tüdrukud välja, et neile sooja teha. Pissimine on selle kõrval käkitegu.
a
ahsoo/ 28. aprill 2017, 08:52
Ja mis teema nende paljaste säärtega on? Kui laps on praeguste ilmaolude juures kodust poolpaljalt välja tulnud, siis kelle süü see on?
m
28. aprill 2017, 08:48
Mis saab kui tulebki söda? Siis ka emmed issid lähevad kaebama,et nende vösukesed nutsid ja koheldi halvasti?
p
pensionär / 28. aprill 2017, 10:35
Kui tuleb sõda, siis väikesaari nüüd küll keegi reaalselt ei ründa. Tõmmatakse teist värvi lipp masti ja ongi uus valitsus. Lapsed käivad koolis edasi. Koolis nüüd uus õppeaine. Kuidas ku-da prügikasti. Inimvõimetel ja nende fantaasial on piirid, aga me ei tea, kus need asuvad.
k
kas lapsed ikka ka halasid/ 28. aprill 2017, 08:47
või õpetajad virisevad?!
Pole ime, et sõjaväest kohe plagama pannakse... Mis teete, kui tõsiselt vaja tegutseda, kuid pole "harjutatud"?

s
Sõjas käinu/ 28. aprill 2017, 08:42
Reaalsusega silmitsi seistes lasete end täis.
m
MGM/ 28. aprill 2017, 08:40
Kui asi läheb reaalseks, siis pissivad lapsed püksi ja keegi ei pane neile seda pahaks.
n
Nii/ 28. aprill 2017, 08:40
Järjekordne nunnumeetri hala, tema lapsuke... oi oi kui õudne. Kui peadki istuma klassiruumis, relvakandja sind sihtimas, siis ei kasuta prügikasti vaid lased püksi ja hirmust hakkab külm ka soojas klassis. Pärast on ajalehes pealkiri. Oi Oi kus oli politsei, valitsus, miks midagi ei tehtud.... Minu laps pidi püksi tegema. Vot nii halajad. Kui arvate et õppusi pole vaja ja kui õppus läheb käest ära, siis on see natuke reaalsusele lähemal. Muidu on, et miks pole päästearmee kooli küljeall soojade telkidega, teisaldatavate wc - ga. mind huvitab, miks lapsi koju ei lastud, kes majast välja said. Või pidid, või tahtsid pealtvaadata tasuta actionit? Minu arvamus.
j
Juku/ 28. aprill 2017, 08:37
Seenel käies pissid ja kakad isegi pühale isamaale
s
Selge selge../ 28. aprill 2017, 08:36
Arvutinäpppudest põlvkond ei suuda tunnikestki õues olla...võõras keskkond ikkagi..
e
ega/ 28. aprill 2017, 15:53
see põlvkond pole süüdi, et sellised asjad hiinakad on leiutanud
v
vanavanaema/ 28. aprill 2017, 08:34
Sõjaolukorras pole võimalik pissida ei kraanikaussi ega prügikasti, pissid, ja mitte ainult, ka põrandale või tänavale, pissid lihtsalt ja kõik, koha valimiseks pole võimalusi. Lõpetage ometi see kõikide asjade kallal näägutamine. Ei tehta õppusi on paha, tehakse õppusi jälle paha.
v
28. aprill 2017, 08:32
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
i
igavuse peletamise/ 28. aprill 2017, 08:49
m
miks poisid/ 28. aprill 2017, 08:31
prügikasti ei tohtinud kasutada ?
s
sest/ 28. aprill 2017, 11:49
tütarlaps kükitas prügikastil!
j
Just!/ 28. aprill 2017, 14:20
Kuidas sa ikka pissid tütarlapse peale... Aga jube küll, mis toimus!!!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee