Maanteameti liiklusekspert Villu Vane.Foto: KAAREL TIGAS
Daniel Veinbergs 24. aprill 2017 13:31
"Laias laastus käitus politsei õigesti, mida tal muud üle jäi?’’ kommenteerib Maanteameti liiklusekspert Villu Vane 21. aprilli öösel mootorratta rammimisega päädinud jälitussõitu.

Villu Vane sõnul on põgenev rattur politsei jaoks keeruline probleem, sest ohutu ja mõistlik lahendus sisuliselt puudub. "Olukord on ebameeldiv nii põgenejale kui ka kaasliiklejale," ütles Vane. Ühtlasi on halb variant kihutaja ees silma kinni pigistamine, sest see saadaks ühiskonda ohtliku sõnumi. "Sellisel juhul hakataksegi eest ära sõitma ja peatumisest keelduma," leiab Vane. Ka rehve purustav siil on eeskätt mõeldud autode takistamiseks, sest mootorrattur võib kas teradest läbi manööverdada või kukkumisel saada tõsisemaid vigastusi. Vane sõnul on praegu parim taktika teiste patrullide kaasamine, et jälitustegevus toimuks nii kihutaja ees kui ka taga.

Kiiruse poolest on võrdsem vastane mootorrattale loomulikult teine mootorratas. Vane leiab, et motopolitsei eest põgenemine edu ei too, sest osapoolte kiirused püsivad samana.

Kus on motohuligaanide tabamiseks motopolitsei? Foto: ALDO LUUD

Kesklinna patrulltalituse juht Taavi Kirss nõustub, et põgeneval mootorrattal suudab kõige paremini kannul püsida teine mootorratas, kuid kiirused on siis ääretult suured. "Sellises olukorras jääb peale see, kelle närvid kauem vastu peavad," leiab Kirss. "Mootorrattapolitseinikul tuleb rikkujat jälitada kuni ta eksib või peatub ise, mis on muidugi parim variant." Miks ei kasutatud hiljutises jälitustegevuses kiiret tsiklipatrulli?

"Oleneb, kus sündmus toimub ja kes on esimesed reageerijad," vastab Kirss. "Iga teeotsa peal ei saa mootorrattapatrulli olla." Ta leiab, et parim viis kihutaja kinnipidamiseks on autodega tehisliku tupiku ehk teesulu loomine, kuid ka siis võib pisike tsikkel autode vahelt läbi lipsata.

Samal teemal

Kommentaarid  (146)

kommide modereerimine 1. mai 2017 00:46
kasutad maanteeametniku nime tekstis ja kohe on tindisolkijad ringkaitses pugejad
jaa, 1. mai 2017 01:02
kirjutasin V a n e mine pensionile , aitab eripensioni ja palga ahnusest , sest tekib küsimus - millal sa eksperdiks õppisid ja kus ? ehk tindisolkijad panevad CV üles
soovitus Vanele 1. mai 2017 00:44
mine ära pensionile! sul on liigne rahaahnus politseipensionile lisaks ja ammu midagi tarka ei tule sealt maanteeametist , te kasvõi enda õigustamiseks annate aastaringse naelrehvi kasutusõiguse, selle asemel keelata aprillist naelad ja kel on aastaringne lamell, kõik korras . Tahaks teada, kuidas selle Jämejala jutuga - kas veokitel ja liinibussidel on naelrehvid ? pole ju, teiseks s/a järelhaagisega- millise kiirusega tohib sõita ? Ühel päeval üks tamburiin pani Tartu poole peale Mõigut minust (115km/h) mööda ca 140km/h ja taga oli hobusega haagis .
http://www.ohtuleht.ee/801535/video-usa-s-rammis-politsei-mootorratturit-kiiruseuletaja-hukkus
normaalne.
Kuidas oli ensv ajal - 1.5 m sauaga sai peatatud(mitte löödud, nagu üks pooletoobine pärnakas tegi kunagi). Nüüdsel ajal on aga väga lihtne moodus , peatada tsiklimehi ja samale trassile tellida 2 km edasi päästeameti joasuunajaga veok-kui ei peatu , survevesi peale ja kohe on ka abi omast käest olemas plaasterdamiseks.
Teine, ensv ajal võeti jälitamise ajal vilkurid ja röökimine maha kui polnud teisi sõidukeid ja alevikes samuti , kui siis mättasse pani , sõitsid ringiga ligi ja kutsusid kiirabi .... Niisama lihtne ongi. Olukord paraneb õige pea.
Kõik kommentaarid

SISUTURUNDUS