Esimest korda ajaloos öeldi midagi sarnast juba aastal 1830, tõsi küll Inglismaal, kui George Stephenson avas esimese raudtee. Hiljem olid analoogilised arvamused Saksamaal. Seejärel Venemaal kui avati Piiteri -Tsarsko-Selskoe raudteelõik. Aastal u.1869-1870 vastavalt tolle aja arusaamadele oli juba Eesti korra surnud. Egas siis surm surmale liiga ei tee. ))
Kui see Rail Baltic EY uue tasuvusanalüüsi alusel kohe nii rentaabel on (ärme unusta, et kes maksab, see tellib muusika), et iga (loe: üks) investeeritud euro annab lausa 6 (loe: kuus!) eurot kasumit, siis ehitame neid raudteid kohe hulgem - lisaks Pärnule ka üle Tartu, ja venelastelt luba küsimata ka üle Pihkva ja miks mitte ka üle Vladivostoki. Ning raha tuleb nii kui raba! Ja me kõik lausa supleme õnnes (Mart Laar - õnn ei ole rahas). Isegi kõige vaesemad ja väetimad, rikkuritest ja meepoti manu olijatest rääkimata. Olen varemgi öelnud, et meie ametnikud oskavad suurepäraselt liita, lahutada ja korrutada, ainult jagamisel on neil küüned kangesti oma poole. Kuid vanad eestlased oleks kõige selle peale öelnud, et ega mõistus pole oma teha. Raha ju ei haise! Minu arvamus sellest Rail Balticu laristust: http://paulsarel.blogspot.com.ee/2017/01/rail-balticust-altkulmu_26.html
Ekrekatel pole muud teemat enam,siis nyyd rongiliiklus.Köik muu on liiva jooksnud ja läheb ka see jura.Muidugi on Rail Baltik eriti tasuv ja kaugele ulatuv,lugege ometi tasuvusteavet,siis jagate ka midagi.Kuid ega ekrekatel pole tähtis tagajärg,vaid saaks kisada ja rumalaid lollitada.
Võlks midagi ökoloogilisemat ikka mõelda, kui et metsad, rabad pooleks ja diiselrong tossama. Kusagil on ikka väga suur ebakõla kõikides nendes juttudes....või mis.
Ai seekord maksab ikka iga eestlane oma tölpluse eest kõrget hinda. Tuletage seda meelde kümne aasta pärast, kui maksmiseks läheb tühjalt seisva teise mõttetu raudtee ülalpidamiseks. Ja see pole rahaliselt mingi EA pankrot. See on EA pankrot iga aasta ülalpidamise kulude näol, ning seda olukorras, kus Euroliit siia enam raha ei saada ja maksumaksjaid on palju vähem kui nüüd on.
Kuigi RB ei pruugi esialgu olla tulutoov ettevõtmine, paneb selle ehitus ümberehitama teisi esti raudteid. Mis me sellest kasu saame? Kasu saame kasvõi sellest, et siis lõpeb eurotaristu vene piiril. Sellega on kindel, et Venemaalt ei saa siiapoole enam raudteed pidi invasiooni teha. Piir koos teistsuguse laiusega rööbastega peatab igasuguse sõjatehnikaga rongi.
Eesti surm - no see on liialdus. Elab meie oblasti nimetus selle raudtee üle küll ja oma otsustes vabast iseseisvast Eesti Vabariigist on juba tänasel päeval pisut ebaadekvaatne rääkida. Aga Pärnu õitsengust - Pärnu-Riia raudtee võeti ju üles siis... miks? Uue RB promotiim tunnistab et projekt ei hakka kunagi teenima, st. maksumaksja peab seda raudteed sponsoreerima hakkama. Igal aastal. Esialgne omaosalus on 300-500 miljonit, isegi kui tegemist on sellise unikaalse projektiga mille hind elluviimisel ei kasva peaks iga eesti elanik välja köhima... suudad arvutada mitu eur-i? Ja kas me polegi EL-i liige nii et euroraha tekib eimillestki? Loomulikult see raha läheb ju kellelegi, kellele see ka rõõmu valmistab... aga kahjuks sellised püramiidskeemi tüüpi ettevõtmised sellele püramiidi alumisele kihile suurt rõõmu ei paku. Kui ilmuks vähegi pädevate algandmetega analüüs mis näitaks et raudtee suudab end ise ära majandada - oleks kõigil RB vastastel suu kinni.