Eesti uudised

MURE RAIL BALTICU PÄRAST: lätlased võivad kõik tähtajad põhja lasta

Andres Põld, 20. aprill 2017 04:00

82 KOMMENTAARI

j
Juhan./ 22. aprill 2017 08:57
Oli kunagi ajalehes kaart kus näidati kui palju eestist alles jääb kui fosforiit siit minema viiakse selle pealkiri oli jää sulamisega.
k
Kõik rongid Riiga läbi Tartu!/ 22. aprill 2017 00:39
Taevale tänu! Ma just mõtlesin päeval sellele jubedale, Kagu - Eestit hävitavale Tallinna jõmmide privileegtrassile. Tahan mainida, et kõik tallinnlased pole Tallinna jõmmid, vaid seda on muule Eestile sülitav tülgastav seltskond. Viimati liitus nendega K. Simson ja J. Ratas.
1
10 miljoni Siim,/ 21. aprill 2017 21:12
Siis VEB fondi Siim. Oli tal vaja saada Euroopa transpordi ministriks. Nüüd siis raudtee Siim. Parem kui sellist poleks olemaski.
k
kohatu/ 21. aprill 2017 15:04
tähtajad on juba ammu üle, aastaid juba lükatakse edasi ja edasi. kuulutatakse ajagraafik välja ja siis kui tähtaeg hakkab kätte jõudma lükatakse edasi, pigem hoitakse "projekti meeskonda" priileival kui et tehakse.
a
aimar/ 21. aprill 2017 13:53
Läti teeb eestile jälle ära
a
Ann / 21. aprill 2017 06:27
Lätlased on targad. Eesti valitsuse pukis istuvad mölakad, kes enda kasumi nimel on nõus Eesti maha müüma. Kallid Eesti kodanikud võtke ennast kokku ja seisame oma kodumaa heaolu eest, ärgem laskem seda ahnete inimeste poolt maha müüa!
P
Igatahes/ 20. aprill 2017 21:06

a
ain/ 20. aprill 2017 18:35
meie valitsuses olejad kiidavad igat ettepanekut mis kuskilt -brüsselist tuleb-tallalakkujad!!!
i
Ilmar/ 20. aprill 2017 17:56
Au ja kiitus Lätile! Millal oma riigijuhtidele nii saam hõisata??? Arutavad, arvutavad, ja eteteti'tavad ..ise ka saavad aru, et pole õige projekt see Rail Baltic, aga nad ju keegi ei vastuta mitte millegi eest, see projekt tulevikus laostub riigi täielikult.
t
tublid lätlased/ 20. aprill 2017 15:02
Lätlastel, leedukatel ja poolakatel on selgroogu, tublid.
Meil siin aga püütakse Brüsselilt plusspunkte.
r
rrrr/ 20. aprill 2017 15:01
Meil lätlastelt palju õppida. Tundub et nemad teevad asju õigesti :)
s
"Ei / 20. aprill 2017 13:10
siin aita midagi, tuleb Läti Vabariigile sõda kuulutada ja liita Eesti Vabariigiga ".
t
Teeline/ 20. aprill 2017 15:20
Mitte Eesti Vabariigiga liita, vaid peame kohe alla andma ja Läti Vabariigi alla minema.
e
Elagu Läti!/ 20. aprill 2017 13:00
j
Jujundra/ 20. aprill 2017 12:59
Kas ei oleks mõistlikum rajada korralik kiirtee läbi kolme balti riigi?
k
Ka kiirtee pole odav lõbu/ 20. aprill 2017 13:21
ja selle suurusjärk oleks üsna võrdne raudteega. Tõsi küll - koos Rail Balticaga pidi tulema ka maantee, nii saanuks 2 in 1 ja seda veidi odavamalt.
v
20. aprill 2017 12:22
võib-olla saamegi lätlasi tänada, et tegemata jääb. kui oleks tehtud viimase sõna järgi, poleks midagi RB vastu, aga see maad mööda tsihkat-tsahkat jäägu parem tegemata! jäävad mitmete inimeste kodud ka alles.

a
arvamus/ 20. aprill 2017 12:21
Lätlastele piisab ka raudteest piirini, ehitavad sinna kaubanduslinnaku, et eestlased-soomlased saaks soodsaid sisseoste teha oma "kiirrongiga", nende jaoks algab raudtee vajadus Riiast Euroopa poole ja neil on ka piisavalt mõistust kasutada vana trassi + korralik ühendus lennujaamaga.
s
Selge ja segane?/ 20. aprill 2017 13:09
Aga sellega ongi ju nii - mis huvi peaks Lätil olema Riiast Eesti suunas raudteed ehitada? Kaupu mille vedamisest Eestist Lätisse mingit erilist vajadust oleks ei ole ju? Jääb üle Riia - Pärnu - Tallinn, ja vastupidi, turism aga kas see tasub selle hirmkalli raudtee ehitamist? Sellest kõnealusest raudteelõigust ongi enim huvitatud Eesti ja kui see raudtee tervikuna meie arvates nii vägaväga vajalik on, siis peame Lätilt vajalikud load-litsentsid taotlema ja selle raudtee Riiga ise ehitama sest tulu (kui üldse) peaks ju see ainult meile tooma, meie oleme sellest huvitatud, mitte lätlased. Vaadake - kui ma soovin üle naabri krundi ülenaabri juurde teed rajada (naaber sellest tulu ei näe) siis on ju loomulik, et ma naabri nõusolekul selle ise ehitan, maa välja ostan või rendin ja kõik muu mis sellega kaasas käiks oleks ainiti ju minu mure, mitte naabri. Nii ma polegi aru saanud, kas see raudtee saab kuuluma mingile "Rail Balticule" või kuulub Eesti osas, näiteks, Eesti Raudteele?
e
20. aprill 2017 14:33
Eestile on see ainult kahju, kasu loodavad endale poliitikud.
t
tuleb tunnistada/ 20. aprill 2017 11:13
et lätlased on tiba targemad ja ettenägelikumad. Kui järgmine EL rahastusperiood algab alles 2022. aastal, siis milleks projekteerida enne kui pole teada, kas rahastus üldse tulebki. Nad teevad ikka eelkõige valmis selle, milleks raha on olemas ja seda muidugi oma riigi huvidest lähtuvalt. Läti jaoks ei oma Riiast Iklasse erilist tähtsust, vaid tähtsam on ikka Riiast euroopa poole. Juhul kui EL rahastust enam ei tule, mis on üpris tõenäoline, siis on lätlastel vähemalt korralik ja uus riigisisene raudtee olemas.
k
Kuuuurija/ 20. aprill 2017 11:09
Väga tore, kui lätlased selle laristuprojekti põhja laseks!
Soovitavalt enne, kui Eesti projektijuhid ja juhikesed oma taskud maksumaksja rahast pungi on täitnud.
k
Kui sul, Andres Põld,/ 20. aprill 2017 10:51
on mure Rail Baltiku pärast, mis istud siis kontoris? Mine trassile labidameheks!
l
Lätlastel on/ 20. aprill 2017 10:48
vähemalt aru peas. Ehitavad EL rahadega omale Riiga uue raudteejaama ja osa raudteedki oma riiki. Edasi pole keegi kindel, mis saab raudtee projektist. Ja mis saab üldse EL-ist. Kui nii valmis ei saa nagu Brüssel nõuab, mis siis saab? Midagi väga erilist! Kisavad ja vannuvad seal Brüsselis. Raudteed üles ikka ei võeta, ega raudteejaama ei lammutada. Lätlastel uus raudtee olemas. Püssi ette ei panda kedagi. Ja ongi kogu lugu. Eesti pingutab kasvõi junni jahedaks, et pugejalikum välja paista. Vot, ärimehed nossovid. Õppige!
n
noo/ 20. aprill 2017 11:13
pigem on nii, et kui Riias on raudtee olemas on Brüssel sunnitud hiljem leidma lisaraha selle pikendamiseks Leedu ja ehk ka Eestini. Sisuliselt kordavad lätlased leedulaste trikki, kes nõuavad toetust juba valmis ehitatud raudteele. Hololei keksis küll, et võimatu, aga elame näeme.
Arusaamatu, miks Eesti majandusminsiteerium oma riigi huve ei kaitse ja soovib hakata ehitama täiendavat raudteed Lätti ajal, mil olemasolevadki on sügavas miinuses. Teadaolevalt ei jätku rongireisijaid isegi läbi Eesti kulgevale Peterburi-Riia liinile, rääkimata siis veel Tallinn-Pärnu-Riia liinist.
a
Ando/ 20. aprill 2017 10:47
No tehku siis Läti piirini,mingi papp ikka tasku jookseb.
h
hea/ 20. aprill 2017 10:40
e
20. aprill 2017 10:38
ei mingit Rail Baltikut ole Eestimaale vaja see on jälle kellegi huvides raha kantida

m
matsu/ 20. aprill 2017 10:32
Eks vene mõjuagendid teevad ka Lätis, Leedus ja Poolas kõik mis suudavad, keerates üles kohalikke tigedikke.
n
Nood "vene mõju agendid"/ 20. aprill 2017 11:27
nullisidki kogu Venemaa transiidi nii ära, nii et kogu see tulevane Rail Baltica osutub mõttetuseks? Siis muidugi.
t
Taibud/ 20. aprill 2017 10:25
Huvitav:kui praegune rautee oli viimane aasta 10,8 miljoniga-miinuses.Kui suur tuleb uue rautee miinus.
t
Totud/ 20. aprill 2017 10:46
Raudtee kasumlikkus polegi oluline, kui kaalul on raudtee ehitajate oodatav kasum.
m
maaomanike/ 20. aprill 2017 11:06
m
Maade/ 20. aprill 2017 12:08
asja peaks kohe kõrgemal tasandil uurima kriminaalkorras. Tegu on kuritegevusega päise päeva ajal.
Kulakud on ostnud trassi piirkonda kokku soomaad ja võsa ja arvele on see võetud elamumaana - et ikka rohkem raha maksumaksja rahakotist välja tirida. Tegelikult oleks nende n.n. elamumaaomanike käed vaja sealsamas "elamumaa" krundil raudu panna ja omastamise katses süüdistatuna mõneks aastaks kinnimajja pista.
m
Maaomanik/ 24. aprill 2017 10:23
Jep, aga mitte kõigi. Ainult nende kes õiges paadis on. Ülejäänute jaoks võeti vastu sundvõõrandamisseadus... ja "spekulatsioonide vältimiseks" on kõik rahanumbrid salastatud....
m
matsu/ 20. aprill 2017 11:49
Praegune raudtee saabki ainult miinuses olla, seal pole ju midagi vedada, sest see ei vii kuhugi. Eesti on liiga väike kaubavedudeks kohapeal.
m
Mida/ 20. aprill 2017 12:31
siis tulevikus selle rööpapaari peal siis veeretama hakatakse kahh? Humanitaarabi Euroopast nälgivasse Eestisse v? Venemaa transiiti ju enam ei ole ega ka tule, harju selle mõttega.
u
udupea/ 20. aprill 2017 10:24
no on nali,mul hea meel,kui see jabur idee mingit raudteed rajada läbi kukuks! Ja raudee tuleks vist ühesuunaline, kuidas siis rongid liiguksid....
-
20. aprill 2017 10:11
p
polegi vaja seda iganenud tehnika/ 20. aprill 2017 10:32
monstrumit.Nagu aurulaeva projekteeritakse või Titanicut.
p
20. aprill 2017 10:08
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
matsu/ 20. aprill 2017 11:50
Eriti suur vale, tundub hästi peale minevat!
p
Peale fosforiidi/ 20. aprill 2017 12:28
pole Eestis küll ühtki sellist ekspordiartiklit, mille pärast oleks mõtet raudteed ehitama hakata. Venemaa transiit on aga kadunud ja kardetavasti jäädavalt, mis nullib täielikult loodetud Eesti unikaalse seisundi Ida - Lääne piirikaubanduses.
j
joppenpuhh/ 20. aprill 2017 16:26
isegi fosforiidipärast ei ole mõtet sest ka praeguseraudteega saaks selle euroopasse logistada
m
20. aprill 2017 10:07
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
matsu/ 20. aprill 2017 11:51
Palju selline kommentaar maksab?
j
joppenpuhh/ 20. aprill 2017 10:07
arvestades kui tublit leedukad, poolakad kiirteid pikemaks teevad ja lätlastel riia küljeall kopad logistakakeskuste aukusid kaevavad ei paista sealpool küll raudteevaimustust. raudteel on mõistlik vedada nafta, kivisüsi jne aga seda saaks vedada ka tavalise raudteega. seega eks tegemist on uljaste rahanumbrite matmisega kus paljud osapooled saavad näpud rasvaseks
m
matsu/ 20. aprill 2017 11:55
Meil ei ole vaja vedada raudteel naftat ja kivisütt, meil on selleks meri.
Aga tavaline raudtee läheb ainult itta, seda soovib venemaa iga hinna eest säilitada, sest Euroopa laius ei kõlba, aga kunagi on ju vaja tankid tagasi tuua ja inimesed loomavagunites ära viia.
Lõunasse aga ei lähegi korralikku raudteed ja Poolas algab Euroopalik rööpmelaius.
r
Rohud/ 20. aprill 2017 12:11
oled hommikul võtmata unustanud, võta kohe ära!
p
Paki aegsasti asjad/ 20. aprill 2017 12:22
ja võta vaksalis plats sisse, ehk saad siis vähemalt platskaardile koha kui teisi loomavagunites ära viima hakatakse.
n
No / 21. aprill 2017 16:21
a
Asi selge/ 20. aprill 2017 09:22
Jyri ratas ehitab meie rahadega raudtee kuni Riiani.
m
möte/ 20. aprill 2017 09:31
selline siis ehitame Iklani, sealt istume bussidesse, söidame Riiani ja sealt rongiga edasi Euroopasse
t
tõnu / 20. aprill 2017 09:56
ei sõidaks meist keegi mitte kuhugi. isegi siis kui kiirraudtee oleks berliinini välja. pileti hind peaks olema üle 500 euro, et majanduslikult olla nullis. juba praegu saab lennukiga 5 korda kiiremini ja 10 korda odavamalt.
2
24 tunniga/ 20. aprill 2017 10:06
jõuab juba praegu Tartust Brüsselisse, seda siis sõiduautoga ja kogu vajaliku pagasiga. Miks peaks selle asemel rongi eelistama, tarima kohvreid, jahmerdama taksodega jms. "lisaboonused"?
s
sama mõte/ 20. aprill 2017 11:12
minulgi ja olen seda ka tüdimuseni korrutanud. Rong on reisijateveo seisukohalt nostalgia. Doteeritud reisirongipilete hind Saksamaal on ca 10 eurot 60 km. Meil karjutakse Tartu-Tln bussipiletki kalliks. Kaubaveod on kahjumis.
Raudtee promojad peaksid selge sõnaga välja hõikama, mida nad vedada kavatsevad selle uue raudteega ja miks vana ikkagi vedamiseks ei sobi?
v
Veame maaki./ 20. aprill 2017 12:14
Eelkõige maavarasid, planeeritud on ulatuslike fosforiidimaardlate avamine. Lisaks maagileiukohad milles sisalduv maavara sobib saksa rikastustehaste toormeks.
Vabariigi Valitsus

m
Mx/ 20. aprill 2017 09:18
Ühinen- aitäh Läti! Meie riigi kõrgeim esindaja Brüsselis hr Hololei on öelnud, et EL ei ole dikteerinud Eestile ette, kustkohast peaks RB kulgema - see on iga riigi otsustada. Meie riigikese tšinovnikud, kes on ostnud eelnevalt Pärnumaal maid kokku, lootes saada suuri kasumeid, suruvad seda marsruuti peale. Nö joonlaua taktika algus / ettepanek olevat tulnud tollasest ministrist Partsist. Tehkem parem korda praegune raudteeliin ja kahjud loodusele / edaspidi riigi rahakotile on palju väiksemad!
a
Aga kes/ 20. aprill 2017 09:23
Siis sulidele maade est maksab, kui raudtee Tartu kaudu läheb
k
Kuuuurija/ 20. aprill 2017 11:15
Tartu kaudu trass Riiga on Eestis 30% pikem, Läti osas veel 20% (kokku u 50% pikem). Ka selle trassi maad tuleb sulidele kinni maksta. Lisaks on ehitamine kallim ja hooldamine kallim ja sõit ise kallim ja aegavõtvam. Ainult lausrumal või ahne suli nõuab seda trassi läbi Tartu.
l
lugeja/ 20. aprill 2017 09:03
Siis on veel lootust, et lätlased teevad selle raudtee Riia - Ikla asemel Riia - Valka !
m
matu/ 20. aprill 2017 08:50
Lätist on meile ikka abi, küll odav alko,kütus ja nüüd raudtee. Mõttetu raha rautee allla matmine. Aitähh läti!!!
n
no/ 20. aprill 2017 08:45
no ei saa aru, milleks seda raudteed vaja on? Seda enam, kui ei ole valmis kogu project.Ja kus on see lõppjaam? Poola piir ???
i
Iklas/ 20. aprill 2017 09:23
n
No / 21. aprill 2017 18:19
seal pole enam vana raudteedki, arvad, et Baltika oma kimab Iklas vastu seina või kuidas ?
k
Kui Rail Baltica/ 20. aprill 2017 10:01
alguspunkt oleks Peterburis ja lõpp-punkt Kaliningradis, siis oleks ehk asjal kasvõi mingisugunegi loogiline põhjendus, praegune projekt on aga sama ratsionaalne nagu night club keset Sahara kõrbe.
k
kõlab/ 20. aprill 2017 11:19
nagu üks osa Soome planeeritavast Sinisest teest (maantee). Selle üks haru oli mõeldud ehitada Petroskoist Vaasani. Venelased siis oleksid pidanud sõitma läbi Soome Vaasani välja ja sealt laevaga edasi. Promoti seda mõtet 90-ndate alguses. Sama hull idee, kui meie RB. Ei kusagilt ei kuhugi.
ä
Ärge virisega/ 20. aprill 2017 08:32
Tallinnlased ja sommid saavad siis kahesajaga Ikla taga Lätis viina ja limpsu ostmas käia.
l
loogika lonkab/ 20. aprill 2017 11:20
see neetud rongipilet maksab nii palju, et siis peaks üks vagun viina täis olema, et vedu ära tasuks.
e
ei lonka/ 20. aprill 2017 17:52
Mõtlesin kasvõi ühe funktsioon RB leida. Teine, et Tallinnast saab rutt Pärnusse randa on ju ka nõme. Või et pärnakad saavad Stockmani hulludele päevadele kimada. RB on nõme ja lonkab.
v
ving/ 20. aprill 2017 08:30
.. no jeestlane ikka sõimab naabrit aga ise ei tee midagit! lätlane alustas juba ehitustöödega pealinnas. Mida virisev jeestlane teinud on?
m
Mauka/ 20. aprill 2017 08:30
m
Maxs/ 20. aprill 2017 08:29
Ei ole mötet ehitada objekti ,mis läheb nii vöi teisiti konserveerimisele.Ainult kahju on nendest kes sinisilmselt seda toetavad.
s
Suurimad Rail Baltica toetajad/ 20. aprill 2017 09:56
pole kindlasti sinisilmsed, neil silmad ahnusest kullakarva ja silmaring just selline, kui € ja $ vahelt läbi paistab.
m
Mäks/ 21. aprill 2017 14:07

k
kui selle mure murrame./ 20. aprill 2017 08:26
Haldusrehvormis hakkame veel lätti alt kobisema.
j
Jamad/ 20. aprill 2017 08:23
Lätlased on tublid. Mõtlevad eelkõige oma riigile ja rahvale. Eestlased on OSTETAVAD.
l
Lätlased/ 20. aprill 2017 09:52
on juba asjast aru saanud, et ilma Venemaa transiidita puudub sellise raudtee järgi igasugune vajadus, Eestis aga näeb teatud huvigrupp siiski selles mõttetuses e. surnult sündivas vasikas ikkagi oma isiklikku "business plaani" kui tõelist kuldvasikat. Teisisõnu papp tasku ja tehke nende rööbastega siis mida ise oskate.
k
konnad oma mätta otsas/ 20. aprill 2017 09:56
Mina näiteks polegi kunagi aru saanud, miks Eesti RB vastased vaid meie looduse oma põhiargumendiks on võtnud. Ammu oleks olnud aeg ühineda Läti ja Leedu vastastega ning argumente oleks olnud hunnikute viisi enam.
j
Jhony/ 20. aprill 2017 17:58
Eestlased on väga tüblid, sa oled maakas ja kade😏
j
jaa/ 20. aprill 2017 08:21
t
Tubli! / 20. aprill 2017 08:19
Nad tekitabad ainsa olulise kiirûhenduse - Riiast ennujaama. muud meil vaja poelgi.
a
ab / 20. aprill 2017 07:29
sa jeerum: hoolega varjatud lepingud, nagu oleks tegu g.e.s.t.apo arhiiviga!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee