Kõik rongid Riiga läbi Tartu!/ 22. aprill 2017 00:39
Taevale tänu! Ma just mõtlesin päeval sellele jubedale, Kagu - Eestit hävitavale Tallinna jõmmide privileegtrassile. Tahan mainida, et kõik tallinnlased pole Tallinna jõmmid, vaid seda on muule Eestile sülitav tülgastav seltskond. Viimati liitus nendega K. Simson ja J. Ratas.
tähtajad on juba ammu üle, aastaid juba lükatakse edasi ja edasi. kuulutatakse ajagraafik välja ja siis kui tähtaeg hakkab kätte jõudma lükatakse edasi, pigem hoitakse "projekti meeskonda" priileival kui et tehakse.
Lätlased on targad. Eesti valitsuse pukis istuvad mölakad, kes enda kasumi nimel on nõus Eesti maha müüma. Kallid Eesti kodanikud võtke ennast kokku ja seisame oma kodumaa heaolu eest, ärgem laskem seda ahnete inimeste poolt maha müüa!
Au ja kiitus Lätile! Millal oma riigijuhtidele nii saam hõisata??? Arutavad, arvutavad, ja eteteti'tavad ..ise ka saavad aru, et pole õige projekt see Rail Baltic, aga nad ju keegi ei vastuta mitte millegi eest, see projekt tulevikus laostub riigi täielikult.
võib-olla saamegi lätlasi tänada, et tegemata jääb. kui oleks tehtud viimase sõna järgi, poleks midagi RB vastu, aga see maad mööda tsihkat-tsahkat jäägu parem tegemata! jäävad mitmete inimeste kodud ka alles.
Lätlastele piisab ka raudteest piirini, ehitavad sinna kaubanduslinnaku, et eestlased-soomlased saaks soodsaid sisseoste teha oma "kiirrongiga", nende jaoks algab raudtee vajadus Riiast Euroopa poole ja neil on ka piisavalt mõistust kasutada vana trassi + korralik ühendus lennujaamaga.
Aga sellega ongi ju nii - mis huvi peaks Lätil olema Riiast Eesti suunas raudteed ehitada? Kaupu mille vedamisest Eestist Lätisse mingit erilist vajadust oleks ei ole ju? Jääb üle Riia - Pärnu - Tallinn, ja vastupidi, turism aga kas see tasub selle hirmkalli raudtee ehitamist? Sellest kõnealusest raudteelõigust ongi enim huvitatud Eesti ja kui see raudtee tervikuna meie arvates nii vägaväga vajalik on, siis peame Lätilt vajalikud load-litsentsid taotlema ja selle raudtee Riiga ise ehitama sest tulu (kui üldse) peaks ju see ainult meile tooma, meie oleme sellest huvitatud, mitte lätlased. Vaadake - kui ma soovin üle naabri krundi ülenaabri juurde teed rajada (naaber sellest tulu ei näe) siis on ju loomulik, et ma naabri nõusolekul selle ise ehitan, maa välja ostan või rendin ja kõik muu mis sellega kaasas käiks oleks ainiti ju minu mure, mitte naabri. Nii ma polegi aru saanud, kas see raudtee saab kuuluma mingile "Rail Balticule" või kuulub Eesti osas, näiteks, Eesti Raudteele?
et lätlased on tiba targemad ja ettenägelikumad. Kui järgmine EL rahastusperiood algab alles 2022. aastal, siis milleks projekteerida enne kui pole teada, kas rahastus üldse tulebki. Nad teevad ikka eelkõige valmis selle, milleks raha on olemas ja seda muidugi oma riigi huvidest lähtuvalt. Läti jaoks ei oma Riiast Iklasse erilist tähtsust, vaid tähtsam on ikka Riiast euroopa poole. Juhul kui EL rahastust enam ei tule, mis on üpris tõenäoline, siis on lätlastel vähemalt korralik ja uus riigisisene raudtee olemas.
Väga tore, kui lätlased selle laristuprojekti põhja laseks! Soovitavalt enne, kui Eesti projektijuhid ja juhikesed oma taskud maksumaksja rahast pungi on täitnud.
vähemalt aru peas. Ehitavad EL rahadega omale Riiga uue raudteejaama ja osa raudteedki oma riiki. Edasi pole keegi kindel, mis saab raudtee projektist. Ja mis saab üldse EL-ist. Kui nii valmis ei saa nagu Brüssel nõuab, mis siis saab? Midagi väga erilist! Kisavad ja vannuvad seal Brüsselis. Raudteed üles ikka ei võeta, ega raudteejaama ei lammutada. Lätlastel uus raudtee olemas. Püssi ette ei panda kedagi. Ja ongi kogu lugu. Eesti pingutab kasvõi junni jahedaks, et pugejalikum välja paista. Vot, ärimehed nossovid. Õppige!
pigem on nii, et kui Riias on raudtee olemas on Brüssel sunnitud hiljem leidma lisaraha selle pikendamiseks Leedu ja ehk ka Eestini. Sisuliselt kordavad lätlased leedulaste trikki, kes nõuavad toetust juba valmis ehitatud raudteele. Hololei keksis küll, et võimatu, aga elame näeme. Arusaamatu, miks Eesti majandusminsiteerium oma riigi huve ei kaitse ja soovib hakata ehitama täiendavat raudteed Lätti ajal, mil olemasolevadki on sügavas miinuses. Teadaolevalt ei jätku rongireisijaid isegi läbi Eesti kulgevale Peterburi-Riia liinile, rääkimata siis veel Tallinn-Pärnu-Riia liinist.
asja peaks kohe kõrgemal tasandil uurima kriminaalkorras. Tegu on kuritegevusega päise päeva ajal. Kulakud on ostnud trassi piirkonda kokku soomaad ja võsa ja arvele on see võetud elamumaana - et ikka rohkem raha maksumaksja rahakotist välja tirida. Tegelikult oleks nende n.n. elamumaaomanike käed vaja sealsamas "elamumaa" krundil raudu panna ja omastamise katses süüdistatuna mõneks aastaks kinnimajja pista.
Jep, aga mitte kõigi. Ainult nende kes õiges paadis on. Ülejäänute jaoks võeti vastu sundvõõrandamisseadus... ja "spekulatsioonide vältimiseks" on kõik rahanumbrid salastatud....
siis tulevikus selle rööpapaari peal siis veeretama hakatakse kahh? Humanitaarabi Euroopast nälgivasse Eestisse v? Venemaa transiiti ju enam ei ole ega ka tule, harju selle mõttega.
pole Eestis küll ühtki sellist ekspordiartiklit, mille pärast oleks mõtet raudteed ehitama hakata. Venemaa transiit on aga kadunud ja kardetavasti jäädavalt, mis nullib täielikult loodetud Eesti unikaalse seisundi Ida - Lääne piirikaubanduses.
arvestades kui tublit leedukad, poolakad kiirteid pikemaks teevad ja lätlastel riia küljeall kopad logistakakeskuste aukusid kaevavad ei paista sealpool küll raudteevaimustust. raudteel on mõistlik vedada nafta, kivisüsi jne aga seda saaks vedada ka tavalise raudteega. seega eks tegemist on uljaste rahanumbrite matmisega kus paljud osapooled saavad näpud rasvaseks
Meil ei ole vaja vedada raudteel naftat ja kivisütt, meil on selleks meri. Aga tavaline raudtee läheb ainult itta, seda soovib venemaa iga hinna eest säilitada, sest Euroopa laius ei kõlba, aga kunagi on ju vaja tankid tagasi tuua ja inimesed loomavagunites ära viia. Lõunasse aga ei lähegi korralikku raudteed ja Poolas algab Euroopalik rööpmelaius.
ei sõidaks meist keegi mitte kuhugi. isegi siis kui kiirraudtee oleks berliinini välja. pileti hind peaks olema üle 500 euro, et majanduslikult olla nullis. juba praegu saab lennukiga 5 korda kiiremini ja 10 korda odavamalt.
jõuab juba praegu Tartust Brüsselisse, seda siis sõiduautoga ja kogu vajaliku pagasiga. Miks peaks selle asemel rongi eelistama, tarima kohvreid, jahmerdama taksodega jms. "lisaboonused"?
minulgi ja olen seda ka tüdimuseni korrutanud. Rong on reisijateveo seisukohalt nostalgia. Doteeritud reisirongipilete hind Saksamaal on ca 10 eurot 60 km. Meil karjutakse Tartu-Tln bussipiletki kalliks. Kaubaveod on kahjumis. Raudtee promojad peaksid selge sõnaga välja hõikama, mida nad vedada kavatsevad selle uue raudteega ja miks vana ikkagi vedamiseks ei sobi?
Eelkõige maavarasid, planeeritud on ulatuslike fosforiidimaardlate avamine. Lisaks maagileiukohad milles sisalduv maavara sobib saksa rikastustehaste toormeks. Vabariigi Valitsus
Ühinen- aitäh Läti! Meie riigi kõrgeim esindaja Brüsselis hr Hololei on öelnud, et EL ei ole dikteerinud Eestile ette, kustkohast peaks RB kulgema - see on iga riigi otsustada. Meie riigikese tšinovnikud, kes on ostnud eelnevalt Pärnumaal maid kokku, lootes saada suuri kasumeid, suruvad seda marsruuti peale. Nö joonlaua taktika algus / ettepanek olevat tulnud tollasest ministrist Partsist. Tehkem parem korda praegune raudteeliin ja kahjud loodusele / edaspidi riigi rahakotile on palju väiksemad!
Tartu kaudu trass Riiga on Eestis 30% pikem, Läti osas veel 20% (kokku u 50% pikem). Ka selle trassi maad tuleb sulidele kinni maksta. Lisaks on ehitamine kallim ja hooldamine kallim ja sõit ise kallim ja aegavõtvam. Ainult lausrumal või ahne suli nõuab seda trassi läbi Tartu.
alguspunkt oleks Peterburis ja lõpp-punkt Kaliningradis, siis oleks ehk asjal kasvõi mingisugunegi loogiline põhjendus, praegune projekt on aga sama ratsionaalne nagu night club keset Sahara kõrbe.
nagu üks osa Soome planeeritavast Sinisest teest (maantee). Selle üks haru oli mõeldud ehitada Petroskoist Vaasani. Venelased siis oleksid pidanud sõitma läbi Soome Vaasani välja ja sealt laevaga edasi. Promoti seda mõtet 90-ndate alguses. Sama hull idee, kui meie RB. Ei kusagilt ei kuhugi.
Mõtlesin kasvõi ühe funktsioon RB leida. Teine, et Tallinnast saab rutt Pärnusse randa on ju ka nõme. Või et pärnakad saavad Stockmani hulludele päevadele kimada. RB on nõme ja lonkab.
on juba asjast aru saanud, et ilma Venemaa transiidita puudub sellise raudtee järgi igasugune vajadus, Eestis aga näeb teatud huvigrupp siiski selles mõttetuses e. surnult sündivas vasikas ikkagi oma isiklikku "business plaani" kui tõelist kuldvasikat. Teisisõnu papp tasku ja tehke nende rööbastega siis mida ise oskate.
Mina näiteks polegi kunagi aru saanud, miks Eesti RB vastased vaid meie looduse oma põhiargumendiks on võtnud. Ammu oleks olnud aeg ühineda Läti ja Leedu vastastega ning argumente oleks olnud hunnikute viisi enam.