44 kommentaari

S
Soovitus  /   14:04, 16. apr 2017
kaaspenskar Sassile. Jah, televisioon on kultuurilisest meelelahutusest muutunud vaatajate reklaamiga piinamise vahendiks. Ma saan aru, et vaene telekanal tahab kaubandusliku spämmiga teenida, näidates 10 minti saadet ja siis teine 10 minti reklaami otsa. Aga pool sellest on telekanali oma saadete reklaam, mida iga vaataja võib niigi leida ja mis kanalile on mahavisatud vaev, sest ei too talle midagi sisse. Aga siis avastasin, et eesti kanalilt õhtusel ajal nt filmivaatamisega võib saada täie kultuurilise elamuse. kui ühitada see raamatulugemisega. nüüd ei muretse ma enam reklaami pikkuse pärast, vaid loen sel ajal rahulikult head raamatut. Keskmiselt võib ühe filmi ajal vabalt läbi lugeda üle saja lehekülje.
K
Kivisildnikul on jälle 100% õigus.  /   11:13, 16. apr 2017
Lisaksin, et kultuuri võis märksa rohkem leida ENSV ajal. Sealhulgas eesti kultuuri. Küsige seda Evald Hermakülalt, küsige Juhan Viidingult...Aga kahjuks ei saa, nad on surnud. Tegid enesetapu. Paljud mõistsid juba siis, MIKS nad seda tegid - nad ei tahtnud näha kultuuri enesetappu Eestis. Seda labast klounaadi ja mandumist, mis aina süveneb.
R
Roppkulturnik  /   10:36, 16. apr 2017
Kes on käinud Kivisildniku poolt juhitud kirjandusõhtutel, see on saanud oma silmaga veenduda, et Kivisildnik annab au ainult ropendajatele, teistesse suhtub üleoleva armulikkusega ja ei esita neile isegi mingeid küsimusi, justkui andes mõista, et tegu on maailma kõige igavamate ja mõttetumate inimestega. Esipoeediks peab ta Marko Mägi, kes on krooniline alkohoolik, näeb välja nagu Balti Jaama asotsiaal ja kelle luuletused puudutavad peaasjalikult seda, kuidas ta kempsus ekskremente ja uriini väljutab. Need on siis Kivisildniku meelest lugupeetud kultuuriinimesed, keda peaks toetama. Sümpaatia Kenderi vastu kinnitab samuti Kivisildniku maitset.
O
oeh  /   13:34, 16. apr 2017
100% nõus, võtsid sõnad suust, aätäh!
H
Huvitav...  /   00:48, 16. apr 2017
... kas mõni nn poliitik ka (:)Kivisildniku kolumne loeb ja kaasa mõtiskleb? Rahvas vist enamasti mitte, sest valib ikka ja jälle neid tohlakaid tagasi.
I
Isegi eelmise okupatsiooni ajal  /   22:32, 15. apr 2017
,kui kultuur oli haige, võis ikkagi lugeda klassikat.
K
Kui on juba nii otsustatud  /   22:30, 15. apr 2017
,et teeme nagu televiisoris öeldi,
siis jääb ainult muld peale kraapida.
K
Kilpla  /   21:56, 15. apr 2017
Kes oleks võinud ENSV ajal arvata, et Tammsaare muutub vabas Eestis elitaarseks kirjanikuks? Et Eesti kõrgkoolid ise eelistavad inglise keelt? Et viisakat eesti keelt asendab pidgin-eesti?
H
http://lx.radio12345.com/  /   20:20, 15. apr 2017
Üle lõua tõstmine meeldib
L
Laura  /   17:24, 15. apr 2017
Kõik on õige, lugege, ja Tammsaare on edasijõudnutele
E
ehh  /   10:39, 16. apr 2017
alustama peaks kenderist ja Lutsust (?).
T
Tige kala  /   14:02, 15. apr 2017
Enamasti olen Kivisildnikuga nõus, aga viimase lausega, kus soovitas Kenderit lugeda, pani ta minu silmis küll puusse. Kenderit, roppkirjanikku, ei loeks ma ka siis (kord proovisin), kui sellest sõltuks mu saatus. Tema kohtusaaga on ka väga kummaline ja ebaloogiline: kui oleks pildid ka , oleks lasteporno, aga et on ainult tekst, siis ei ole. Pole oluline, et ka teksti saab käsiraamatuna kasutada, kes soovib.
T
to tige kala  /   01:16, 16. apr 2017
täitsa nõus, olen väga pettunud kivisildnikus. igaüks, kelle sõber on kender (või soovituskirjandus), on ikka madal inimene.
T
to tige kala  /   10:40, 16. apr 2017
ma lugesin 2x viimast lauset, et kus see huumor seal on..?? ei leidnud.
K
kirjaoskaja  /   12:43, 15. apr 2017
Eriti kultuurne on TV3 saade "kolmeraudne", kus intelligentsest perest pärit M.Raud peaks ka nagu geenide põhjal sama olema, aga tema juhitud saates on viimasel ajal tavaks saanud, et peab olema keegi, /kes nimetab ennast näitlejaks või koomikuks) kes rõvedalt ropendab. See siis ongi M.Raua kultuur.
M
Mikä Ruumis  /   12:07, 15. apr 2017
rexi koht on ikka augus.
C
caff  /   11:17, 15. apr 2017
(:)kivisildnik, kui ta juba niipalju loeb, võiks vahel ka oma fänniklubis kirjutet kommentaarisid lugeda ja üritada aru saada, kes klubis käivad.... :-D
H
hull  /   10:19, 15. apr 2017
Eestis ei olegi enam kultuuri. See, mida kultuuriks nimetatakse, on varjul mõnes tõesti kombekas ja kultuurses inimeses ja ka mõnes tõesti kultuurses ettevõttes. Aga imestama ja vastikust tundma paneb see, et meil peetakse kultuurseks lausropendamist, mingite pornograafiliste sugemetega piltide ja kirjutiste avaldamist ajakirjanduses, filmides on põhiteema labaselt kujutatud seksistseenid, lisaks mees, kes peaks olema kultuuriliselt intelligentsest perekonnast pärit - hr. M.Raud - kes juhib TV3 saadet "kolmetraudne", on avastanud, et sellest aastast peab tingimata olema tema saates mingid tolad, kes peavad ennast näitlejateks või koomikuteks, ja ilgelt ropendavad oma etteastetes. See on midagi nii jälki, et enam ei vaata seda saadet. Kuidas inimesel häbi ei ole avalikkuse eest nii käituda. Oma kodus las teeb mis tahab, aga teleekraanil on see lausa lubamatu.
T
to hull  /   01:17, 16. apr 2017
aga vaata kuidas publik punnitab kaasa naerda. seetõttu muidugi noored vaatavadki, et ossa, nii on vist väga popp, järelekult on väga lahe. kurb :(
S
Semjon  /   09:22, 15. apr 2017
Herr Sildnik on ikka ja alati hää oma teravas eheduses. Edu ja jõudu talle! PS. Võtan soovitusi kuulda.
S
Sildniku soovitus  /   08:50, 15. apr 2017
Lugeda Kivirähka?Tänan, ei!
M
mmm  /   10:55, 15. apr 2017
milestki peab ju alustama.
T
to 8:50  /   10:42, 16. apr 2017
loe nelly teatajat.
V
Veteranide põlvkonnast  /   08:36, 15. apr 2017
Olen elu jooksul läbi närinud hiiglaslikust raamatuvirnast, sellest mõnu tundnud ja rahul olnud. Samas pean tunnistama, et kaasaegne põlvkond võib samas mahus infot saada tohutult kiiremini arvuti kaudu. Aga see raskesti seletatav vaimsus, mis headest raamatutest minuni jõuab , see jääb puudu.
Kivisildnikku loen alati hea meelega ja ootan huviga tema kirjutisi.
R
Revo Jaansoo Rahner  /   06:02, 15. apr 2017
Loogiline, iseseisev ja realistlik mõtlemine on saanud tõsiselt kahjustatud, selle asemel on maad võtmas intellektuaalne ja moraalne distsiplineerimatus. Intellektuaalselt ja esteetiliselt veidi nõudlikumate vaimule pakutakse mitmete alternatiivsete subkultuuride võimalusi. Andes vajalikud algteadmised tema tööülesannetest ja pseudodogmadest, kindlustatakse standardsele inimtööloomakarjale füüsilis-intellektuaalne konditsioon, et ta püsiks korra ehitatud aediku piirides.
Massikultuuri kõige madalaimat taset tarbivad indiviidid on kirjaoskamatud. Veel enam, standardsel inimtööloomakarjal puuduvad elementaarne lugemioskus. See barbaarsus ähvardab juba jätkusuutliku ühiskonna edasist püsimist. Lühidalt, Euroopa riikide järelkasvus on tekkinud tuntavad lüngad, ja see on olnud ühiskonna barbaarsuse seesmise õõnestustöö tulemus.
R
Revo Jaansoo Rahner  /   05:56, 15. apr 2017
Loogiline, iseseisev ja realistlik mõtlemine on saanud tõsiselt kahjustatud, selle asemel on maad võtmas intellektuaalne ja moraalne distsiplineerimatus. Intellektuaalselt ja esteetiliselt veidi nõudlikumate vaimule pakutakse mitmete alternatiivsete subkultuuride võimalusi. Andes vajalikud algteadmised tema tööülesannetest ja pseudodogmadest, kindlustatakse standardsele inimtööloomakarjale füüsilis-intellektuaalne konditsioon, et ta püsiks korra ehitatud aediku piirides.
Massikultuuri kõige madalaimat taset tarbivad indiviidid on kirjaoskamatud. Veel enam, standardsel inimtööloomakarjal puuduvad elementaarne lugemioskus. See barbaarsus ähvardab juba jätkusuutliku ühiskonna edasist püsimist. Lühidalt, Euroopa riikide järelkasvus on tekkinud tuntavad lüngad, ja see on olnud ühiskonna barbaarsuse seesmise õõnestustöö tulemus.
K
kivisildnik on ära pööranud  /   01:28, 15. apr 2017
Varem sarjas sporti: "Sport, pornograafia, alkohol, tuim tümakas ja muu sarnane massimeelelahutus on rahvale meele järgi. Võtmeküsimuseks on siin kehaline komponent — juhul kui kunst valmistatakse keha abil, nagu sport ja pornograafia, siis ei ole temas takistavat intellektuaalset pidurit." http://iseseisvuspartei.ee/2012/06/15/kivisildnik-aga-jarsku-kunst-kuulubki-rahvale/
"Spordi nimel võib tappa." http://kivisildnik.blogspot.com.ee/2008/03/spordi-nimel-vib-tappa.html
S
Semjon Seamu2n  /   00:02, 15. apr 2017
alles hiljuti 1 tark mees ütles, et kultuur pole veel nii lopsakas olnudki eestimaal, tõde ja õigust lugeda ei viitsi, aga varsti pidavat film tehtama, eks siis saan vaimu natuke turgutada
M
Mina kes ma olen maapeal  /   22:32, 14. apr 2017
Mul on hea meel, et meil on olemas Kivisildnik. Mul on pagana hea meel, et ta viisib veel pisutki võidelda suunal valitsemisroppus. Kõik ei viitsi. Osa on püssi põõsasse visanud ja joob odavat läti viina. Tänu taevale, et mõni vihane sotsiaalne konstruktsioon pumppüssiga Iklas ees ei seisa. Saab poolikuga veel rahulikult üle.
Samas kes veel tähelepanu viitsib pöörata kultuurile üldse, peab selle kõige pealt üles leidma. Kultuuri leida on iga päevaga aina raskem. Igal pool on saada täiesti tasuta rämedat kultuuritust - ERR-ist võta palju tahad, Prostimees kallab su üle nii nagu ka kõik teised sanitaarpeavoolu kloaagid kust enam midagi võtta pole.
kole on.
Koledamaks aga aina läheb.
Seni kuni meid valitsevad emmivad rattad ja euromimmiklubi ei saagi meil paremaks minna kui me just lätist uut valitsust koos viina ja naftaga sisse ei osta:
Kole on.
Globalistide kägistavast haardest päästab seesama mis toonagi - talupojamõistus hangu ja vikatiga.
Enne ju globalist ei mõika kui äsad. Siis tuleb kainenemine.
Praegu tuleb ainult äsada, seni kuni globalisti tagumik kirju on nagu lihavõttemuna. Sealt kaudu liigub ka mõistus kupli alla ja tuleb arusaam.
Äsage kes ikka saab!
A
Absoluutselt  /   22:36, 15. apr 2017
nõus.
V
v-äga hästi ja  /   21:54, 14. apr 2017
õieti kirjutatud,Kivisildnik on tark ja andekas mees.
K
Kivisildnik on  /   21:46, 14. apr 2017
üks targemaid mehi Eestimaal. Jõudu talle.
B
baphomet  /   21:23, 14. apr 2017
Tammsaaret lugesin nii 10-aastasena.Tõe ja Õiguse I osa oli väga loetav. Samuti Ristikivi. Aga tänapäeva inimesed on pisut teistsugused ja pidin üllatunult täheldama, et poiskestele ei meeldinud Kolm musketäri - maailm on ikka hukka läind küll. Kes kergemat meelelahutust läbi närida ei taha, see ei hakka ammugi midagi keerukamat lugema.
Lugemine nõuab mingit erilist meelelaadi ja säherdused suured lugejad on rahva meelest ikka väga imelikud, nii et võib-ollainimesed salaja ikkagi loevad, aga avalikult mitte, et mainemõrva vältida.
Mingit kenderipornot pole minu meelest ka mõtet lugeda - parem vaatan hea meelega mõnda vanemat õudukat, näiteks Mario Bava omi. Kirjanikuhärra soovitatud rokkmuusika on ka suht kohitsetud, parem siis juba kohitsemata heavy metal, ja ikka need ekstreemsemad variandid. Ka nemad moodustavad omalaadse huvitava subkultuuri.
Tegelikult üsna haritud inimesena huvitun mõnevõrra ka sakraalsest muusikast. Mitte niipalju gregoriaani koraalist kui bütsantsi muusikast. Kreeklastest ortodoksid hoiavad õnneks oma muusikat elavana.
P
Penskar Sass  /   20:09, 14. apr 2017
Ei noh, mis siin öelda... Niisugune lugu ja täitsa tasuta lugemiseks! Hämmastav! Jah, eks ta ole nii kuis on. Mõni (!) inimene võtab ehk õpetustki. A selle väljavõtmisega ja väljalülitamisega on nii, et ei vaata kohe sugugi TV-d, kus reklaamide vaheaegadel näidatakse katkeid filmidest, ka Fellinit ja katkendeid kultuuri- ja muusikasaadetest ning ka paljusid muid asju, tuleb lihtsalt pikkade reklaamisaadete ajal püüda mitte ära unustada, mis saatega tegu. A raamatukogud, mis asjad need on? " Vironia keskuse" bussijaamas on küll üks riiul, kus tarvitatud raamatud, pole seal ei Vildet, Tammsaaret ega isegi mitte Kenderit. Kurb ajastu kurbadele inimestele. A teeb heameelt see, et ma olen isegi pargipingil istuvat poisikest näinud, kes LUGES RAAMATUT! Pole see Eestimaa järelikult veel omadega loojas!
J
JoppEduardo  /   19:09, 14. apr 2017
Sven peab Kenderit kirjanikuks?
K
Kus kamandab  /   19:05, 14. apr 2017
Sildnik on täitsa puuks.
G
gee  /   18:47, 14. apr 2017
Kõige parem on targutada selle kallal, mida ise pole teinud!
K
Kivisildnik on orjatööst üleväsinud.  /   18:27, 14. apr 2017
Mis asutusse selline puhkusele saata ??? Aitame õnnetut.
  /   18:22, 14. apr 2017
eestlastega on see häda, et liha on valmis, aga vaim on nõder.
muidu ristikivi on isegi pisut parem kui tammsaare.
  /   18:32, 14. apr 2017
Ära üldista.
  /   18:55, 14. apr 2017
vaim on orjastatud ja igal võimalusel püütakse oma rahvast maha tampida ja kui võimalik siis ka hävitada. Ärge lugege täna midagi peale jalutuskäiku, proovige endale silma vaadata. Edasijõudnud võiks endalt küsida, miks me nii ennasthävitavalt käitume? Kas me südamest ka tahame ennast hävitada, koos oma kultuuriga või tuleb see tung väljastpoolt?
  /   20:49, 14. apr 2017
väljastpoolt ikka, aga see on kestnud juba nii kaua, et natuke mõjub ka kaudselt...
  /   18:10, 14. apr 2017
"olge siis vait ja manustage väljaheidet."
Maailma kalleimat kohviuba müüakse Balil, kuhu kõik kulturnikud ja lüürikud jooksevad oma kunsti tegema. Sealsetes metsades elab üks tõug loomakesi, kes söövad kohviube, laevad need oma maomahlast läbi ning siis väljaheitena lasevad need välja. Seejärel korjatakse oad väljaheidetest üles, puhastatakse, töödeldakse ning müüakse see 340 euri kilohinnaga edivstavale kultuurikihile maha.
  /   18:02, 14. apr 2017
"olge siis vait ja manustage väljaheidet."
Maailma kalleimat kohviuba müüakse Balil, kuhu kõik kulturnikud ja lüürikud jooksevad oma kunsti tegema. Sealsetes metsades elab üks tõug loomakesi, kes söövad kohviube, laevad need oma maomahlast läbi ning siis s*t.uvad need välja. Seejärel korjatakse oad väljaheidetest üles, puhastatakse, töödeldakse ning müüakse see 340 euri kilohinnaga edivstavale kultuurikihile maha.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis