Nädala TOP

Top | Jüri Ratas flirdib venelastega (74)

Laur Uudam, arvamustoimetaja , 7. aprill 2017, 17:04
Foto: Jörgen Norkroos
Peaminister Jüri Ratas sõidab Peterburi mitte niivõrd Eesti vabariigi sajandi juubeli üritustele avapauku andma, vaid pigem siinsetele venelastest valijatele silma tegema. Muidugi võib Reformierakonna kombel retooriliselt küsida, miks peab Eesti vabariigi juubeliürituste avapaugu andma just Venemaal. Samas pole välistatud, et oravavalitsuse jätkamise korral oleks ka Taavi Rõivase valitsus sama reisi ette võtnud, nii nagu sealse Jaani kiriku taasavamisest võtsid osa president Ilvese kõrval ka välisminister Paet ja kultuuriminister Jänes.

Kannapööre Kadriorus

Samal teemal

Evelin Ilves aitas presidendi abikaasana taaraautomaatidest kogutud raha abiga vähekindlustatud lapsi teatrisse ja oli lasteküla patroon. Uus president, 300 000eurose aastasissetulekuga Kersti Kaljulaid, aga laseb teiste aitamise asemel endale teatripileteid kinkida. Kaljulaid sai esimese ühispileti kõigile Eesti teatrite Eesti vabariigi „Sajandi loo“ lavastustele. Ka lasteküla patrooniks hakkamist vältis uus Kadriorg kui katku.

Signe Kivi katsub jõudu muuseumiga

Signe Kiviga seostub paljudel teadagi kunstiülikooli lammutatud hoone ja sellega aastateks virelemisse mõistetud õppeasutus. Seda põnevam tundub uudis Reformierakonna poliitiku asumisest nüüd juba Tartu kunstimuuseumi juhi kohale. Ja huvitaval kombel seisab Tartuski ees kolimine. Eesti on järjest uusi väljakutseid pakkuv koht.

Valitsus kaalu peale

Kui magusamaksu üks eestkõneleja valitsuses Sven Sester räägib tarbijate toitumisharjumuste mõjutamise vajadusest, siis kõige parem on avalikku arvamust mõjutada ikkagi eeskujuga. Minister Sester, kes pole ülekaalust saladust teinud, võiks end kaaluda – miks mitte ka ülejäänud valitsus – nii magusamaksu jõustumisel kui ka näiteks aasta hiljem ning selle põhjal hinnata, kas uus maks on oma eesmärgi täitnud. Kui kehakaal pole langenud, tuleb maksust loobuda.

Rail Baltic juba poole kallim

Rail Balticu ehitus kallineb kui pärmi peal. Kui kuus aastat tagasi arvestati ehituse maksumuseks 3,6 miljardit, siis nüüd juba 5,8 miljardit. Et kupatus on kallinenud poole võrra veel enne kopa maasse löömist, siis on selge, et tegelik maksumus jõuab veel mitu korda suureneda. Kindel on vaid see, et Eesti saab selle raha eest ainult kaks peatust – Tallinn ja Pärnu.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee