Seisukoht

Seisukoht | Prooviks tagurpidi teehoidu? (10)

Vidrik Võsoberg, Mehele.ee vastutav toimetaja, 6. aprill 2017, 17:13
Tallinnast vaadatuna on riigi tähtsamaid teehoiuobjekte riigimaantee nr 2 ehk Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee. Tänavugi tehakse seal ehitustöid eeldatavalt 122,5 miljoni euro eest, muu hulgas ehitatakse ulukite läbipääse – nagu maanteeamet eelmisel nädalal teatas.

Tallinna–Tartu trass on juba praegu igal aastaajal täies mahus läbitav. Seda aga ei saa öelda sugugi kõigi Eestimaa kruusateede kohta, mis muutuvad viiendal aastaajal ehk kevad- või sügisporiga auklikeks ja autoga kohati läbipääsmatuteks mülgasteks. Rääkimata valdade külateedest. Kruusateid on Eestis praegu ligi 4900 kilomeetrit ehk pea kolmandik riigiteedest.

Tänavu ehitatakse väga paljudele maal elavatele inimestele elutähtis kõvakate 160 kilomeetrile kruusateele. Raha on selleks ette nähtud 8,4 miljonit eurot.

Mis aga oleks, kui teeks natuke tagurpidi teehoidu – jätaks trassi näiteks aastakeseks rahule ja kulutaks need 122,5 miljonit eurot kruusateede ümberehitamiseks? Profaani matemaatika näitab, et trassitööde ühe aasta rahaga saaks kõvakatte panna 2333 kilomeetrile kruusateedele. Pea poolele kogu riigi mülkateedest.

10 KOMMENTAARI

j
Juhan. 7. aprill 2017, 08:12
Mida te tahate maareformiga kaotate maavalitsused kaovad kohalikud teedevalitsused ja mingi TREF2 EI jõua kõiki teid hööveldada pole teehöövleidki kõik on maha müüdud jätkub töö tegemiseks suurematel teedel.
i
Ilmar 6. aprill 2017, 23:34
vaatan viimastel aastatel jah, et Nõukogude aeg on vaikselt tagasi hiilimas. Tookord oli ka igas ajalehes "kirjade tuba" kus kõik katkised kraanid ja ...
(loe edasi)
Loe kõiki (10)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee