Laadin videot...
1
foto

Kaalulangetuseksperimente on alati hea jälgida, sest esiteks need motiveerivad ja teiseks saab neist kõrva taha panna häid nippe, et ka endal kaalule astudes rõõmsam tuju oleks.

Seda enam, et mina olen selle eksperimendi katsejänesena viimase rahvaloenduse andmetel ideaalne näide sellest, milline on üks keskmine Eesti mees: 179 cm pikk, 83 kg raske ja 38 aastat vana. Olgem ausad, need parameetrid tähendavad üldjuhul seda, et ilma riieteta meenutab keskmine Eesti mees sardelli.

Mulle sardell ei meeldi. Ei söögina ega peegelpildina. Sel põhjusel ma jõusaali suundusingi. Ma olen seal ka varasema elu jooksul aeg ajalt käinud, kuid silmaga nähtavaid arenguid ei tulnud kunagi. See on ka põhjus, miks otsustasin seekord abi otsida. Ja kellelt siis veel, kui mitte Ott Kiivikalt – Euroopa parimalt!

Panime temaga koos eesmärgiks, et ideaalis võiksin kaotada 6,7 kg. Aga kindlasti peaks oluliselt paranema mu keha koostis. Õhtulehe Trennikooli videokavasid järgides. Sardellist võiks saada tailiha. Nelja kuuga. We`ll see!

Trenn

Vanarahvas ütleb, et tark ei torma. Usun, et see kehtib ka trenniga taasalustamise puhul. Ometi loen üle päeva sotsiaalemeediast, kuidas mõni tuttav 30 kuni 100-päevaseid trenni-challengeid alustavad. Iga päev trennis – palju õnne!

Ma aiman, millega need challengid enamikel juhtudel lõppevad – 30 päeva trenni ja siis 60 päeva õgardlust. Mina lähtun siiski ülaltoodud vanarahva tarkusest. Oti soovitusel tegin esimesel kuul vähemalt kolm jõusaalipäeva nädalas.

Kui muud elu ei oleks, siis käiks ilmselt rohkemgi. Aga mu 8-aastane taksipreili tahab samuti õhtuti jalutuskäike teha. Lisaks soovin sõpradega ja perega ka sulgpallis, squashis või suusamäel käia. Esimesel kuul tegin seega kolm-neli trenni nädalas. Lisaks jalutuskäigud koeraga. Ehk ei midagi üle mõistuse.

Toitumine

Et mitte päris hulluks minna, siis esimesel kuul ma teadlikult kaloreid lugema ei hakanud. Aklimatiseerumiseks on kah vaja aega jätta. Proovisin lihtsalt süsivesikuid vähendada ja jälgisin maailma lihtsamat toitumiskava ehk supp, praad, magustoit. Mitte neid korraga kuugates, vaid päeva peale ära jagades.

Kogemus näitab, et nii on üle 2000 kalori keeruline sisse ahmida. Näiteks: hommikul moosiga puder või munad, lõunaks supp ja õhtuks kodune praad. Praad oleks mõistlik muidugi lõunaks süüa, aga see eeldaks kodus kahte erinevat õhtusööki. Pereinimesena läheks see aga liialt keeruliseks. Lisaks loomulikult mingid vahepalad-puuviljad, pähklid ja jogurtid.

Jõusegude joomine

Oti soovitusel lisasin pärast mõningast kõhklust oma menüüsse kaks uut asja trenniaegseks tarbimiseks Intra ja trennijärgseks valgupulbri Muscle+. Esimene aitab trenni ajal paremini koormusi taluda, teine taastab pärast treeningut energiavarud ja lihased.

Viimast toodet julgen soovitada neile, kes minu kombel peavad õhtuti trennis rassima. Kui muidu sõin pärast trenni topeltprae, siis nüüd ei suuda tihti pooltki ette võtta. Ja iga endast lugupidav trennihunt teab ju seda, et õhtune söömine on nagunii saadanast.

Kaalumine

Üllatuslikult on esimesel kuul kõige piinarikkamaks kujunenud igahommikune kaalumine. Seda ilmselt põhjusel, et kaal ei lange. Kõrvalseisjad lohutavad, et sikutad ju rauda. Lihas kaalub rohkem. Ott selgitas samuti, et see on normaalne.  Aga kui sööd varasemast oluliselt vähem, alkoholi ei tarbi sisuliselt üldse ja teed vähemalt kolm korda nädalas trenni, siis tahaks kiiremaid ja suuremaid nihkeid näha.

Kaal langes esimese kuuga aga kõigest 700 grammi. Sisuliselt käi korraks WC-s number kahel ja ei ole vaja kuu aega trennis rassidagi;) Õnneks tõestasid mõõdulint ja Sparta tark aparaat, et olen ikka ka trenni teinud. Soovitan ka teil algandmed kirja panna. Muidu ei usukski.

Esimese kuu pluss ja miinus

Pluss: kõht kahanes 2,5 cm(100-st sai 97,5) ja rinnaümbermõõt kasvas 2,5 cm (103,5-st sai -106), reis laienes ühe cm (59,5st sai 60,5).

Lisaks on lisandunud 800 g lihaseid ja vahest tähtsaim saavutus – bioloogiline vanus kahanes aasta võrra.

Miinus: kaalukaotus on marginaalne (83,7st sai 83 kg) ehk planeeritud kahe kilo asemel kukkus see kõigest 700 grammi. Säär kahanes ühe sentimeetri (39st sai 38).

Uute tulemusteni!

PS. Esimene kuu jälgisin Ott Kiivika esimese osa Trennikavasid. Mida saab vaadata siit: http://www.ohtuleht.ee/esimene-treeningkava 

Jaga artiklit

18 kommentaari

A
A   /   08:47, 11. märts 2017
Elu mõte -söömine ja langetamine
P
Parim   /   08:01, 11. märts 2017
trenn on kolm korda päevas seksida.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis