Eesti uudised

Tänavail sõitvate pakirobotite tõttu tuleb muuta liiklusseadust

Toimetas Kristin Aasma, 2. märts 2017 20:01

33 KOMMENTAARI

t
Toomas/ 3. märts 2017 10:12
Mul on hea meel tehnoloogilise progressi pärast. Kuid julgen kahelda, kas ühiskonnas, kus viimase 50 aasta jooksul on juurdunud mentaliteet, mis ripakil, see ära, need robotid ka ilma inimesest saatjata sihtkohta hakkavad jõudma.
õ
Õige tähelepanek/ 3. märts 2017 12:16
Just nimelt 50 viimase aasta jooksul ja see on süvenev. Kui ripakil kohvri vargust takistab veel pommihirm, siis pakiroboti puhul seda ei teki.
t
tulekul/ 4. märts 2017 00:37
ka pikanäpuvastased seadused - näpud pikad, käsi maha!
k
küsib/ 3. märts 2017 05:26
Kas keegi on saanud meelehead,et sellist seadust menetlema hakatakse?KAPO võiks asja uurida.Tegemist on mootorsõidukiga ja sellise sõiduki koht ei ole kõnniteel.
p
PPV/ 3. märts 2017 08:08
Sa pole vist liiklusseadust lugenud, seal on mootorsõiduk ilusti ära kirjeldatud.
k
Kuuuurija/ 3. märts 2017 03:57
Miks eraldi pakirobotid, pommirobotid jms robotid? Kas neid ühise nimetaja alla ei saa viia? Mootorsõidukid liikugu ikka sõiduteel, v.a. invaliidi mootoriga ratastoolid.
k
Kuuuurija/ 3. märts 2017 03:52
Kas raadioteel juhitava mänguautoga kõnniteel sõitmiseks on ka eraldi seadust vaja?
h
Horros/ 3. märts 2017 00:57
Nooo aga kuidas jääb selle Cherry firma võlgadega kuna "robite" firma üks suuromanik on ju Cherry afärist.
.
Ja mis seadust on vaja. Kogu ettevõtmine on nagu liblika lend, varsti kooleb.
.
Juba algidee sellisel kujul on mõttetu. Igaljuhul pole see elujõuline. Tüüpiline nö idufirma.
k
keegi/ 2. märts 2017 23:09
on ikka julmalt seeni söönud ja võiks ravile hoopis minna mitte igasugu tobedusi välja mõelda
m
mm/ 2. märts 2017 23:09
tegelikult neile peaksid olema kordades suuremad rattad ja nad peaksid sõitma sõiduteel.
n
Nimi/ 2. märts 2017 22:54
Ja mis muutused need siis liiklusseadusse tulevad?

k
kindel/ 2. märts 2017 22:28
ülekäigu rajal sõidan otsa, kuna mingid pappkasti mis tuulega liigub ma ei näe
a
Aadu/ 2. märts 2017 22:26
Paki robot on veel väike. Tartus tipptunniajal , veidi peale kaheksat, pidin hirmust pikali kukkuma. Selja taga avastasin tõelise põllulaineri, eriliselt vaikse, kiire jalgratta kiirusega liiva puistamas. Tänav rahvast täis ning kandadele inimestele peale. Kus tuleb aru lasta liiva tipptunnil täie kiiruse pealt. Punnige seadusi lihtsamate ja ohtlikumate elementide ohutuse tagamiseks. Olgu vähemalt mingi summer või muu tähelepanutõmbav element sisse lülitatud.
p
prooton/ 2. märts 2017 22:24
Need pakirobotid tuleb ära keelata ja liiklusseadust mitte muuta.
m
Miks keelata?/ 3. märts 2017 10:53
Las lapsed mängivad. Peaasi, et ei nuta. Kuna tegemist on täisealiste lastega, siis mänguasjade kulud maksku omas taskust. Seadust sellise mõtetuse pärast küll muuta ei ole vaja. Kas riigis on kõik pakilised probleemid lahendatud, et tegeletakse asendustegevustega?
3
34567/ 2. märts 2017 22:08
Kes siis tööd tegema hakkab niiviisi edasi minnes, pange nolgid tööle, a ei saa nendele tuleb ju palka maksta
t
tuld/ 2. märts 2017 21:52
Äkki õnnestuks siduda need robotid veel virtuaalrahaga, saaks täiusliku mulli.
k
korilla/ 2. märts 2017 21:58
nagu mingisuguses banaanivabariigis....seadusi muudetakse iga 3 minuti tagant,nagu parajasti monel ylemusel vaja on...
k
kas me oleme/ 3. märts 2017 11:04
IT riik, või ei ole? Kõik need pakid saaks innovaatiliselt saata virtuaalselt. Milleks neid uimerdavaid kopsikuid üldse tänavaid risustama vaja on.
v
Velotaksojuht/ 2. märts 2017 21:40
Meie peale teie hammas ikka ei hakka... ha ha haa
o
olku/ 2. märts 2017 20:57
jälle uus jama. võtke kätte liikluseadus ja võrrelge mitu korda on sõna ringliiklus ja tasakaaluliikur ja siis on mõtet edasi vaadata
g
georgi lint/ 2. märts 2017 20:54
mingi kast kikerdab ja kohe muudame seadust! samas teatud asjade puhul on ainult hala miks seadust muuta ei saa!
s
see/ 3. märts 2017 11:11
näitabki meie riigijuhtide taset. Tegeletakse igasuguse tili-lilu ja pseudoprobleemidega.

t
Tore, tore/ 2. märts 2017 20:53
Jalgrattur peab kõnniteel sõitma jalgsi liikuva inimese kiirusel, see kuukulgur uhab aga inimestest mööda ja ei mingit probleemi!
k
k/ 2. märts 2017 22:45
Jalgrattur ei pea kõnniteel sõitma jalgsi liikuva inimese kiirusega ja pakirobotite kiirus ei ole ligilähedanegi ratta kiirusele.
"Käesoleva seaduse § 32 lõike 1 punktis 1 nimetatud jalgrattur ei tohi kõnniteel sõites jalakäijat ohustada ega takistada, jalakäija vahetus läheduses tohib jalgrattaga sõita jalakäija tavakiirusega."
Siin on veel tõlgendamise küsimus, mida tähendab vahetu lähedus. Et jalakäijale tohib otsa sõita, aga ainult jalakäija tavakiirusega? Miks mitte, kui jalakäijad üksteist müksavad, siis see kindlasti ei ole liiklusõnnetus.
Analoogne nõue kehtib autojuhtidele õuealal. Kogemused näitavad, et autojuhtide tõlgenduses see tähendab, et jalakäijast tuleb õuealal ühe sammu kauguselt mööduda kiirusel mitte alla 30 km/h.
u
Urmas/ 3. märts 2017 13:03
Jalgratturi koht ei ole kõnniteel. Ma saan aru kui mingi laps-jalgrattur sõidab kõnniteel, aga täie hooga sõitev jalgrattur peab sõitma sõiduteel.
s
Seadusega ei saa vaielda/ 3. märts 2017 19:32
Jalgrattur ei pea kõnniteel sõitma jalgsi liikuva inimese kiirusega, ka mitte jalakäijast möödumisel, kui kõnnitee on piisavalt lai, et mitte sõita jalakäija vahetus läheduses.
Sõna "vahetu" tähendab sõna-sõnalt võttes, et vahet ei ole, vaid on kokkupuude.
Samuti on ebaselge, mida kujutavad endast need sõiduteel sõitmist oluliselt raskendavad asjaolud, mille korral võib kõnniteel sõita. Villu Vane seisukoht:
Liikluseksperdi sõnul ei ole määratletud, millal tee seisukord on selline, et seal jalgrattaga sõitmine on oluliselt raskendatud – see on ratturi otsustada. „Inimesed on erinevad ja hindavad olusidki erinevalt ning siin on raske selget piiri tõmmata ning hinnata, millal võib ja millal mitte,“ rääkis Vane. ( http://online.le.ee/2016/08/25/liiklusekspert-selgitab-kus-on-jalgratturi-koht/)
Mina ise sõidan kõnniteel ainult lähima parkimiskohani või kui tee on füüsiliselt läbimatu, nt on teega risti kaevatud kraav. Aga ma saan aru, et inimesed on erinevad. Minul näiteks on 20 aastat intensiivset linnasõidukogemust.
a
Arvamus/ 2. märts 2017 20:52
Esimene Eesti mängib oma kallite leludega , kui teine Eesti peab vaatama kuidas ellu jääda.
s
seda minagi,/ 2. märts 2017 21:27
andke parem postitädile iseliikuv käru.Ja jutt vajadusel juhtimise ülevõtmisest on lapsejutt.Küll neid ülevõtjaid ka rohkem leidub.Samasugune utoopia nagu partsujuku pläma,Hiina kaubalaevadest meie sadamates.
s
sedant, et/ 3. märts 2017 11:58
iseliikumise tarbeks vidinad lisavad postitädi kärule kaalu juurde. Postitädid peavad siis veelgi raskemat käru vajadusel bussi vinnama ja sealt jälle maha. Kandepiirkonda saamiseks tuleb tavaliselt postitädil mingit transporti kasutada ja selleks on enamjaolt ühistransport. Ei sobi need robotid ka postitädi asendama, kuna saadetisi nad ise postkasti ei pane. Pakkide veoks samuti, sest kullerite koondamisega kokkuhoidu ei tekki-operaatorid ei tee tööd tasuta ja lisakulud tekivad samuti tõrgete korral. Suuremahulised saadetised! Neid ei ole võimelised need robotid transportima. Ja lisks veel. Kui kuller saab ühel ringil viia saadetise mitmele erinevale kliendile, siis robot ei saa. Ei ole ju mõeldav, et ernevate klientide pakid on ühes kastis ja kliendil on võimalus võtta nii enda kui võõras saadetis. Jääb järele ainult jahtunud piruka vedu kontori ühistellimuse puhul.
n
nii siis/ 2. märts 2017 20:42
kui kakerdab tee pea ees, siis pahh ja lendab võssa
j
jep/ 2. märts 2017 21:50
e
endast ikka räägid või?/ 2. märts 2017 22:17
eks sa ise tea muidugi paremini.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee