Eesti uudised

Priit Humal: Rail Balticust võidaks ainult Riia!

Andres Põld, 20. veebruar 2017 04:00

69 KOMMENTAARI

v
Valgamaalt/ 21. veebruar 2017 03:11
Rail Baltic on Tallinna jõmmide projekt kes mõtlevad ainult Tallinna keskselt. Kõik jõud selle Kagu - Eestit väljasuretava mõrtsukplaani vastu. Priit Humal, mobiliseeri rahvas selle hulluse ärahoidmiseks!
k
khmm../ 21. veebruar 2017 21:12
numbrid paluks. tooge reaalseid numbreid mis näitavad, et see ei tasu ära ennast. te olete nõudmas täielikke tasuvusanalüüse, aga ise ei suuda umbkaudseltki ära tõestada, et see projekt kahjumlik oleks.
k
Kuuuurija/ 22. veebruar 2017 01:40
Tartu töllid pole mitte selle projekti vastu, vaid nõuavad seda veel pikemaks ja keskkonnavaenulikumaks.
k
ka lugeja/ 20. veebruar 2017 16:56
Keegi reku peaks tõesti koolis nats matemaatikat õppima! Siin netis varem ka keegi hakkas lugema n.ö. rahvaarvu ja pakkudes 500 000 inimest,siis selgitati ja tõestati talle,et selles Tartumaa ja L-Eesti piirkonnas elab ehk 150 000!! Kui võtta aluseks Tallinn-Pärnu marsruut siis ehk jääb natuke vähemaks kui see 150 000!
t
to kaa/ 20. veebruar 2017 19:38
mis Sa puterdad! Tartus on mingi 97 000 elanikku, maakonnas peaks üle 60000 olema. Lisaks teised Lõuna-Eesti linnad-maakonnad ja Valka, Valmiera ja Cesise kant Lätis. Poole miljoni kandis tuleb tõenäoliselt kokku küll.
t
Tiit/ 20. veebruar 2017 16:37
Minu komentaare ei lasta läbi kuna tegin ettepaneku kuidas võiks rahastada RB raudteed ihkavate inimeste rahadega.
Paistab,et see on kellelegi varba peale astumisega ja õrn teema
k
Kalle (55)/ 20. veebruar 2017 16:30
Vandenõuteoreetikust naabrimees peab praegusel (st läbi Pärnu) kujul loodavat RB-d viitsütikuga pommiks, klassikaliseks "probleem-reaktsioon-lahendus" projektiks. Probleem - Eestile ja Eesti rahvale kahjulik RB trass. Reaktsioon - rahvas avaldab aktiivselt pahameelt ja nõuab rahvavaenlaste (valitsuse, EL asjapulkade jms) vastutusele võtmist ning kahjuliku RB ülalpidamise lõpetamist (sellega võivad kaasneda provokatiivsed vägivallateod). Lahendus - karmistatakse seadusi, korjatakse rahvalt tulirelvad; õhk- ja külmrelvad (sh kirved, vikatid ja hangud) võetakse politseis arvele, kehtestatakse eriolukord ja inimesed kiibistatakse...
OK, utreerin.
Aga ikkagi - kellele see kasulik on?
r
reku/ 20. veebruar 2017 11:17
Läbi Tartu on vastupidi raudtee ehitamine odavam. Esiteks enamuses saab viia see praktiliselt olemasoleva raudteetammi kõrvale, kus pole probleeme erastamistega, aga mis räägib Pärnu kahjuks, on see, et seal pole piisavalt rahvast, ja näiteks pealinna niigi lühike maa. Ajaline võit saab olema 30 min. Seevastu näiteks Valga inimesed võidavad pealinna pääsuge 1,5 tundi, ja Tartust 1 tund. Rahvaarv Pärnu koos lähiasustusega 50 tuhat inimest Tartu koos lähiasustusega Jõgeva, Põlva, Valga, Võru, Viljandi 500 tuhat . No pole ju kommentaare. Sohu rööpaid uputada pole mõtet
R
.../ 20. veebruar 2017 11:32
Reku, mine kooli, Tartus on veel koole kus haridust saad.
m
mine ise/ 20. veebruar 2017 13:24
No ja kirjuta argumentidest, milles Reku eksis? Tavaliselt rumalad inimesed arvavad, et teised ei saa asjast aru.
o
20. veebruar 2017 17:00
olematut ja tulematut kaupa hakatakse sellel raudteel vedama, mitte inimesi. selles reku eksis.
l
lugeja/ 20. veebruar 2017 14:32
KONNAD! LÕPETAGE juba ära Rail Balticu kallal krooksumine! HILJAKS olete jäänud! KUS teie VAREM olite...?
k
Küsimus/ 20. veebruar 2017 15:53
Kas RB valmides viskate X5-d ja X6-d nurkka ja hakkate kohvreid Riia rongi peale lohistama? Tahaks näha! Ja mida selle trassi peal vedada? Soomlased toimetavad oma kauppu meritsi veelgi odavamalt. Järjekordne ESTONIAN AIR (RAIL)
k
Kuuuurija/ 20. veebruar 2017 20:41
Läbi Tartu ehitamine on palju kallim. Trass on palju pikem => ehitamine kallim, hooldamine kallim, sõidukulu kallim. Ühtlasi ka palju keskkonnavaenulikum, sest liigsele teepikkusele raisatud energia ja materjalid on lisakoormus loodusele.
m
ma/ 20. veebruar 2017 11:10
Vabandan,mu komm ei kustutatud!! Ei pannud ise tähele ja to tartu sai ka vastuse!
t
to tartu/ 20. veebruar 2017 11:07
Läbi Tartu ehitamine läheb kulukamaks! Arvestades meie maastiku reljeefi ja lammutavaid majapidamisi ja ajakulu,siis on Pärnu variant parem!
t
to tartu/ 20. veebruar 2017 11:05
Muidugi kustutati minu komm sest ei pooldanud läbi Tartu ehitamist!!

k
Kas/ 20. veebruar 2017 10:48
Pärnu-Riia laiarööpaline raudtee kisti sellepärast ülessse et Riia ja lätlased ei võidaks !!!!??? Sa mees mine hari ennast enne kui suu lahti teed. Raudtee tuleb nii või teisiti ja mingid rumalad jutud seda enam ei peata.
P
.../ 20. veebruar 2017 11:06
Pärnu–Mõisaküla raudteed kasutati pärast Tallinna–Pärnu–Riia liini sulgemist edasi, viimane reisirong sõitis sellel liinil 31. jaanuaril 1996. Kaubarongid opereerisid Pärnu–Mõisaküla vahel kuni 2000. aastani. Pärnu–Mõisaküla raudteelõik demonteeriti 2008. aastal reformierakonna eestvedamisel.
r
rikkur/ 20. veebruar 2017 12:56
investeeriti Kuusikokisse. Sama äri käis ka Haapsalu demonteerimisega. Nüüd sonitakse juba taastamisest (€)
t
tuletan meelde/ 20. veebruar 2017 10:42
et šestokai kiirongil mis pan.krot.ti läks oli Eestis 2 peatust sel nn kiirrongil on tervelt 11 peatust eesti piirides
j
ja kuna/ 20. veebruar 2017 10:45
sel rongil on nii palju peatusi on ta aeglane kaubarong kus igas peatuses laetakse peale eesti m.e.t.s.a täpselt nii nagu toimus IIMS ajal
m
millest omakorda/ 20. veebruar 2017 10:47
võib järeldada, et põhilised omanikud on M.e.r.k.e.l ja T.u.s.k miks muidu see eriline siinmail käimine
j
Just,/ 20. veebruar 2017 15:11
omanik pidigi olema saksa raudtee üks puukfirma.Tuskil pole siin kaasarääkimisõigustki, ta ju poolakas, aga RB enda riiki ei taha.
t
to tartu/ 20. veebruar 2017 10:32
Läbi Pärnu on trass lühem ja otsem ja ehituskulud VÄIKSEMAD! Miks jõlkuda läbi Tartu kui tuleks meie maastikut arvestades palju ümberehitusi teha,ka rohkem majapidamisi maha lõhkuda! Kui ei jaga seda asja,siis pole mõtet hädaldada!
k
Kuidas/ 20. veebruar 2017 13:26
Kuidas saab läbi Pärnu olla lühem maa Rakvere, Jõgeva, Tartu, Võru jne inimesele. Enamusele eestimaalastele tähendaks see sõitu kõigepealt sõitu Tallinna ja alles siis Pärnu kaudu Riia poole. Pärnu inimene saab niigi bussiga Riiga.
j
Jann/ 20. veebruar 2017 14:09
Ega siis RB ei ehitata eesti inimesele reisimiseks.
k
Kuuuurija/ 20. veebruar 2017 20:01
Rakvere inimesele on läbi Pärnu kindlasti otsem, kui läbi Tartu.
Jõgeval ja Võrus inimesi praktiliselt pole.
v
võitja/ 20. veebruar 2017 09:57
võidavad poliitikud (linnuke kirjas, tehtud) , ehitajafirmad (tellimused,rahavoog), rahajagamise juures olijad(pangad,poliitikud)
ja
enim võidavad - maksumaksjad (võimaluse kogu pidu mitmekordselt kinni maksta)
mis tuleb ja mis veel kaasneb või mis sellest rauakolast tegelikult kasu/kahju on seda näitab ainult aeg - mingit sisulist eeluuringut ja tasuvushinnangut pole ja ei tule, sest on olemas poliitiline!? tahe ja otsus
r
rahvas/ 20. veebruar 2017 09:56
kas olete unustanud, kes oli Brüsselis 2013, aastal, kui juba see küsimus oli lahendatud, et RB tuleb, Eestist kõrgele kohale seatud!?
t
to: rahavas/ 20. veebruar 2017 14:19
Väga hea, et tuleb. Ootame huviga.
j
Jep/ 20. veebruar 2017 15:14
Va Vunts sealpool vist oligi korraldamas transpordi asju.
t
Trevv/ 20. veebruar 2017 09:54
Järjekordne kiun Tartu mehelt kes ei suuda leppida Pärnu trassiga. Oleks trass läbi Tartu jooksnud oleks see mees täiesti vait. Aga ei kõige kõvemad lärmajad on just millegipärast Tartu ärimehed. Suured loodusekaitsjad on järsku neist saanud.
e
Eks / 20. veebruar 2017 10:52
seal Tartus manipuleeritakse ainult rahva arvuga. Ärilises suhtes on Tartu äriringkond Pärnu äriringkonna kõrval väga kahvatu. Määravaks osutuski kaubavoogude maht mitte mingi rahva arv.
p
Para Noia/ 20. veebruar 2017 10:58
Jah ja vastu on Pärnu trassi kohta peale 2011 aasta Partsi surveavaldust valitsusele siseinfo saanud ärimehed, kes ostsid selle siseinfo kohaselt kokku maa trassi sõlmpunktides (katsuge keegi praegu Pärnu lähedale mingit logistikahoonet rajama hakata ja sellesk maad osta...). Vastu on need, kelle rahapaigutused muutuvad väärtusetuks kohe kui Rail BalticA muutub tagasi selleks, milleks ta ellu kutusutud oli - Põhja-Lõuna suunaliseks Eesti transpordikoridoriks, mis tuleb lihtsalt korda teha. Tartu ei puutu muul moel asjasse, kui selle tõttu, et sealtkaudu juab saab Riiga. Ilma olemasolevat Eestit üles kaevamata. millelt võidavad siis loomulikult nii need, kes juba maid kokku ostsid kui need, kes on ette kindlad, et just nendega sõlmitakse mahlakad ehituslepingud selle laristu rajamiseks.
k
Kui ehitatakse/ 20. veebruar 2017 09:08
siis küsiks, kust võetakse Eestis see raudteekoridori ehitamiseks vajaminev liiv ja kruus ning killustik? Paekivikillustik selleks ei kõlba ja liiva-kruusa saamiseks tuleb pool Eestimaad üles kaevata, nii et siia tekib suur Baltika järv. Kas keegi oskab ka sellest rääkida?
m
Mine / 20. veebruar 2017 10:53
k
Kas sina/ 20. veebruar 2017 14:03
omad võtsid, et nii mõtled? Oled ikka palatis nr.9?
t
tartu/ 20. veebruar 2017 08:49
Miks ei tehta seda RB-t läbi Tartu.Siis võidaks ka Eesti. Ehituskulud väiksemad jne
j
jõgeva/ 20. veebruar 2017 09:34
Musikene, rong on juba jaamast lahkunud, vantsime koju ja sõidame vana kronuga edasi.
v
võib/ 20. veebruar 2017 10:12
Võib ette kujutada, milline kiun tõusnuks, kui raudtee ehitataks läbi Tartu ja selleks tuleks paarsada majapidamist Tartus (ja veel rohkem trassi peal) maha lõhkuda, et raudteed ohutusnõuete vastavaks viia.
l
Lõpeta / 20. veebruar 2017 10:54
algkool ära siis räägi kuludest.

i
irw/ 20. veebruar 2017 08:26
hakkab jälle peale, mis see rb teile teinud on et muuidkui räuskate ja artikkel artikli järel tuleb. kes on see huvigrupp , kes pidevalt pressib.
m
Millisest huvigrupist huvitud, kas sellest kuhu ise kuulud?/ 20. veebruar 2017 10:33
Hea kysimus on, et: "Mis see rb teile teinud on?". No tead, eestlane tunneb siiski oma maa ja rahva eest ka muret ja iga lollus ei pea MEIE KODUMAAL aset leidma, mitmed "suur-poliitikute-ministrite" kogemused on meil veel erksalt meeles, on veel nn. salavarudki ootamas ilmavalgust. NB! Need, kelle peos on momendil "ohjad", ei tohiks seda "TOOJA HOBUST" piitsaga liikuma sundida, perutama hakkab.
e
Eestile TROOJA EESEL, mitte hobune. / 20. veebruar 2017 12:26
Eesti energia, lennundus, sadam, ... Ministrid teadsid ja teadlikult vassisid! Praegu on Konstantini ausammas jutuks, aga millise vastasseisuga ja ned praegused vusserdajad on kunagi samuti oma lastelastele tagasivaatamiseks ehk piinlikkust tkitamas, aeg annab oma hinnangu!
p
Pigemini Soome/ 20. veebruar 2017 08:14
Ja eriti lõunapiirkond.Ja see ehk ongi selle äriidee tugevaim vedur,et kui tuleb RB,siis ka tunnel.Eesti ei saa juurde midagi,mida meil juba ei ole.Kui tänast raudteed kõpitseda,saaks kõikjal kiiruse üle 150'ne ja see on ka kiirus,kus on loomadel ja inimestel turvaline,ilma ületamatu ja maad jagava betoon trassita.
k
20. veebruar 2017 08:51
Kui rumal jutt.Möelge ometi laiemalt ja vaadake tulevikku,mis te virisete kogu aeg.Ise ei saa millegagi hakkama,aga pane köike maha tegema,seal alles olete "mehed",lausa häbi
M
/le/ 20. veebruar 2017 18:55
Millisest tulevikust sa räägid?
Sellisest, kus maa on paljaks röövitud ja mos lemite hordid laastavad Eestimaad?
Selline on sinu ja minu tulevik. Tulekahjude kuma paistab juba praegu kõrgemast kohast silma.
Niikaua võid häbeneda.
v
võib/ 20. veebruar 2017 10:19
150 kilomeetrine tunnikiirus ja ohutu? Tõeline mees metsast! Loomad jäävad sõidukite ette ja alla, kui sõidetakse 70 kilomeetrit tunnis. Rongide kiiruse tõstmisega paarikümne kilomeetri võrra (kuni kiiruseni 120 km/h) tõusis õnnetuste arv varasenaga võrreldes mitmekordseks. Veel paarikümne kilomeetri lisamisel lisandub õnnetusi nii loomade kui inimestega senisega võrreldes ruudus. Muidugi juhul, kui ei rajata kõikvõimalikke tõkkeid ja viadukte.
n
nagu/ 20. veebruar 2017 13:43
Nagu miinuste põhjal näha, võtavad siin kõvasti sõna enesetapjad, kes ohutusest midagi ei arva. Need on isikud, kes jalutavad, kõrvaklapid peas, raudteel või ületavad maanteid ilma ringi vaatamata suvalises kohas. Nendel on ju alati õigus, sest keegi neile otsa sõita ei tohi ja sajakilomeetrise tunnikiirusega masina, olgu siis auto või rongi, võib viie meetriga kinni pidada, et härra või proua saaks oma teeületuse rahulikult sooritada.
t
Tahaks teada/ 20. veebruar 2017 08:12
Ilmselt käib kogu see Rail Balticu mäng üle Eesti valitsuse peade. Miks ja kellele on seda raudteed tegelikult vaja ning miks Kapo on selle kritiseerijaid hoiatanud - kas see ikka avalikustatakse praeguses salastamist ja valetamist täis maailmas? Miks meie peavoolumeedia nn uurivad ajakirjanikud sellest teemast hoiduvad?
k
kuidas üle peade/ 20. veebruar 2017 08:39
just äsja kirjutas peaminister Ratas alla otsusele selle tegemiseks. Tema on aga mees ,kes kõik põhjalikult omale selgeks teeb, et kõik toimingud ,mis tehakse, olgu ainult ja ainult rahva heaolu nimel !
a
ab/ 20. veebruar 2017 08:12
kes hakkavad uut raudteed ehitama, kui hakkavad? Kuidas on nende ehitajatega seotud eesti poliitikud? Kui see välja uurida, saab kõik selgeks!
m
maali/ 20. veebruar 2017 08:07
siis ju hästi, kui keegi ikka võidab ka ! egas naabrite peale sobi kade olla.
p
Para Noia/ 20. veebruar 2017 11:00
kade ei tasu muidugi olla aga miks peaks minu lapsed naabrilaste lõbu kinni maksma?
m
mõtle veel/ 20. veebruar 2017 08:00
RB-st ei võida mitte keegi! Ka võimurid mitte, sest nad kaotavad selle vähesegi, mis neil on. Miks? Sest maailm ei koosne ainult rb-st ja rahast!
s
siiski/ 20. veebruar 2017 13:09
võidavad meie võimuritega seotud ärikad, kes raudtee-alust maad kokku krahmanud!
s
Selle/ 20. veebruar 2017 07:10
lolliraudtee pooldajad hakkavad nüüd kriiskama, et sajad tuhanded lätakad hakkavad Pärnus rannal käima ja kasu tuleb hiiglama suur, et mine või lolliks.
a
20. veebruar 2017 07:08
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
a
aga/ 20. veebruar 2017 08:01
käsk seda raudteed ehitada tuli ju Brüsselist. Kas seal on siis ka mommud jub võimul(€)
o
OMG/ 20. veebruar 2017 15:25
Loe Postimehest tänane artikkel läbi, taibu, saad targemaks.
Brüsselil oli kama, kust trass läheb või kas üldse seda Booltikut tuleb, raha lubati ainult raudtee tarvis, mitte maanteedele.
Meie enda kaasmaalaste punt oli see, kes raha lõhna haistis ja ise seal sellise ettepaneku tegid.

k
kke/ 20. veebruar 2017 06:36
onu, onu sa ei tea
et oled ... .
p
Punavalitsus toetab Lätit./ 20. veebruar 2017 06:28
Kõik sõidaksid Riiga alkoholi ostma.
e
Eiei ikka vastupidi Riiaomad suunduksid ikka siia ,/ 20. veebruar 2017 08:05
meie rahval on igasugu võimalusi Riiga saamiseks ,aga praegu muretseb meie ajudeta ladvik selle eest kuidas riiakad saaksid turismi Tallinnas arendada ja see olekski kõik . Või on mõnel ämmad - äiad jälle Riias ,et lihtsustada nende liikumist ,ei muud ...,nagu on elu näidanud selle lõunaosariigiga .
m
mina tean/ 20. veebruar 2017 14:40
Eestlased hakkavad Riia Ikeas käima rongiga. Väga mugav kaasa ostetud mööbel kohe koju tuua kaubavagunis.
k
kurb/ 20. veebruar 2017 08:09
Vana liivimaa elanikusse on sisse süstitud ületamatult suur annus aplust, ahnust ja saamahimu. See matab enese alla kõik inimliku ja alalhoidliku. Kui sellisele seltskonnale juhtub kogemata ette jääma suuri punaseid vilju kandev õunapuu, siis viljade kättesaamiseks murtakse kõik oksad ja latv. Allesjääv rootse ei huvita aga enam kedagi (?)
e
Eesti võidaks ka/ 20. veebruar 2017 06:19
kui raudtee läbiks Eestit maa seest tunnelina ja maapõuest välja kaevatud maavara kasutada püsitee loomiseks Saaremaaga.
a
A.H./ 20. veebruar 2017 06:46
Sellisel juhul peaks RB algama Virumaalt, mitte Tallinnast. Mis maavara sul Tallinnas enam alles on, kui paekivi välja arvata.
m
maavara/ 20. veebruar 2017 06:58
Mandri ja Muhumaa vaheline lõik on kõigest ca 12 km
p
Püsiühenduse/ 20. veebruar 2017 09:11