Eesti uudised

Alampalk euroliidus: ida pool alla 500 euro, põhja ja lõuna pool üle 1000

Toimetas Kristin Aasma, 10. veebruar 2017 23:07

50 KOMMENTAARI

i
Indrek2/ 12. veebruar 2017 17:23
Naljakas, et küll neid "pagulasi" ja kreekale võlgu andmises peame olema kõik "võrdsed" kuid sissetulekute osas ei ole juttugi mingist võrdsusest.
p
12. veebruar 2017 14:29
pidime ju kohe-kohe 5 rikkama riigi hulka jõudma,nüüd aga selgub,et oleme mingite bulgaariatega ja rumeeniatega ühe pulga peal?paras häbi ikka küll,eesti juba varsti 25 aastat iseseisev,aga elatustase on sama kui kusagil senegalis?need,kes eesti säärasesse vaesusesse on tõuganud,peaksid vanglas olema,aga mitte poliitikas.nõuka ajal oli eesti liidus olles vähemalt esimeste seas,nüüd kuid teises liidus vegeteerides oleme viimaste hulka langenud.polnd nagu liidu vahetusel suurt mõtet.
m
margus/ 12. veebruar 2017 16:11
No see 5 rikka riigi hulka jõudmine ju sama vana kommunisti juraka jutt,nagu Hruštsovi jutt USA`le järele ja ette jõudmisest. Need ettekujutused ei oma reaalse eluga mitte mingisugust kokkupuudet. Kui palju on meil invaliide,muidu haigeid ja lihtsalt kehvikuid. 500 € `se palgaga ei ole see saavutatav.
v
veteran/ 12. veebruar 2017 14:00
Selles liidus oleme võrdsetest mitu korda võrdsemad.
k
kaeraputru/ 12. veebruar 2017 00:30
ja nuudleid aga ikka jääb napiks nüüd tõusid järsku toidu hinnad vaatan mingi kartell või lepe jälle või
v
võibolla/ 12. veebruar 2017 00:32
rikkad pagulased tulevad saab hakata kingi viksima neil ajaloo spiraalid
m
12. veebruar 2017 16:31
Merkel juba lubas igale pagulasele miljoni pihku anda. Mis te arvate, kas valitakse ametisse tagasi?
l
leo/ 11. veebruar 2017 18:02
Nõukogude ajal maksti inimesele palgana 10 - 15% tema poolt toodetust. Koos nn ühiskondlike tarbimisfondidega ( " tasuta " haridus, arstiabi jne ) oli see protsent umbes20. Peale seda, kui Nõukogude Liidu asemele tekkis rida uusi riike, kus võimul olid ikka endised kommunistid, jäi see protsent seal umbes samaks, aga see " tasuta " osa vähenes tunduvalt. Lääne pool saab töötegija oma tööpanusest umbes 50% või veelgi rohkem. Aga miks? Lihtsalt sellepärast, et läänes elav töötegija SAI aru, mis on demokraatia. See on oma valitsejatele surve avaldamine. Muidugi - hea elu on viinud selleni, et poliitilistes küsimustes ( näiteks rändekriis ) on see demokraatia mõiste natuke hakanud tuhmuma. Aga pole viga - küll varsti tuleb jälle meelde
n
naine/ 11. veebruar 2017 16:09
p
Põrguvürst/ 11. veebruar 2017 10:05
Keskerakonna lubadus valimistel:MIINIMUMPALK 1000.eurot.Selle asemel et oma lubadusi täita kooritakse hinnatõusudega rahvalt seitse nahka.
s
11. veebruar 2017 09:52
Swedbanki Eesti divisioni kasum on ligi 500 000 €/päevas. Pole paha!
j
ja voolab riigist välja/ 11. veebruar 2017 17:39
ja keegi ei julge midagi öelda. kas tõesti toompea rahvas ei mõista?

b
banaania/ 11. veebruar 2017 08:46
Eestimaa annab ära ainuüksi läbi võõrfirmade 30 miljonit eurot päevas ehk ligi 11 miljardit eurot aastas ehk ligi 10 000 eurot inimese kohta aastas.
Samas võiks öelda, et kui sellist röövimist päise päeva ajal ei toimuks, saaks igale töötavale inimesele maksta 1000 eurot kuus palka juurde, sama pensioniga. Seega võiksid eesti inimeste palgad siin vabalt olla 2000...3000 eurot kuus ja pensionid 1500 eurot ehk nagu vanades lääneriikideski. Aga seda ei ole "tänu" sellele, et oleme ilma õigusteta orjastatud koloonia ja anname 2/3 oma tulust ära kolonistidele.
Lisaks maksab Eesti iga kuu 160 miljonit eurot ehk igal järgneval aastal ligi 2 miljardit eurot Kreeka, Saksa ja Prantsuse pankade ärikahjusid kinni.
Kõige suurem probleem on see, et nii madalate palkadega Eesti jookseb kiiresti tööjõust tühjaks. Ainuüksi Soomes töötab üle 100 000 eestlase, neist üle 60 000 ametlikult. Igal aastal lahkub Eestist ligi 15 000 võõrsile tööle. Sellist tööjõu ärajooksu peataks ainult 1000-eurone miinimumpalk ja 2000...3000-eurone keskmine palk. Ja loota, et Lähis-Idast ja Aafrikast saabuvad põgenikud elavad infosulus ning on nõus Eestis töötama 500 euro eest kuus, on lihtsalt naiivsuse tipp.
n
no läheme siis Riigikogu ette/ 11. veebruar 2017 17:49
ja küsime nn. tähtsatelt ninadelt, et kaua võib veel eesti töölisklassi mõnitada? Vabariigi aastapäevaks ju tore ettevõtmine, samas ju rikkad, kelle palk on üle 4000.- € kuus pidutsevad sel päeval.
n
nojah/ 11. veebruar 2017 08:06
Jope hinnad Tallinnas 39.90- 280.- e ?
3
39/ 12. veebruar 2017 00:18
norm hind kallimaid ei ostagi enam mingeid üle saja kamoon
j
james/ 11. veebruar 2017 07:50
se ju solidaarsus millest räägitakse
s
solidaarsust kardavad need sellid/ 11. veebruar 2017 20:50
nagu vanakurat välku.Seepärast see irl-i punt ju pidevalt vaenu õhutas ja õhutab.
Muutunud pole mitte si..agi,see vangerdus mis tehti,tehti oma naha päästmiseks aga vaevalt sellisel reeturite pundil enam valitsusse asja on.Kannatust.
v
vanainime/ 11. veebruar 2017 07:08
kunagi valetati meile, et astume kõik rõõmsalt eurosse, palk on siis kogu euroliidus võrdne ja eestisse tulevad ilusad välismaa mehed- isegi reklaam oli. miks meid peteti? siis veerpalu veel reklaamis, et kõik saame palmi alla puhkusele oma II pensionisambaga.... ootasin, ootasin, nutma ajab, sest olen vana penskar oma 365.- euroga ja külma väikse korteriga.... aitäh toompea mehed, aitäh!
k
ka penskar/ 11. veebruar 2017 16:47
Mis sa nutad, mul pension 283 euri.
r
11. veebruar 2017 17:18
Rahvapensioni määr on veel 100 eurot väiksem, invapensionid samuti väiksemad. Heast elust võib lolliks minna!
m
mu tuttaval soome vanuril/ 11. veebruar 2017 17:51
just kätte 2830. €, nii, et üks töökas soome penskar saab 10. eestlase pensioni.
t
Tööd pole teinud või?/ 11. veebruar 2017 20:52
Mul täpselt 100 raha rohkem,48 tööaasta eest.
n
niegero/ 12. veebruar 2017 15:59
Aga tulevad ju ilusad väljamaa mehed ,Saksamaa juba täis neid ,küll jõuavad sinu sängi ka ,ära muretse.
r
rein/ 11. veebruar 2017 06:59
euromõiste järgi oleme ka meie ju põhja-Euroopa ?
m
margus/ 11. veebruar 2017 08:04
Euroliidus ja maailmas üldiselt oleme me ikka Ida- Euroopa. Sellest ka need regiooni koodid filmidel jne.
l
Lihtne/ 11. veebruar 2017 06:29
Tuleb meelde grupp seltsimehi NLiidu lagunemise ajal Siim Kallas, Mart Laar kes ütlesid, et katla ühes servas paksemat suppi keeta ei saa. Ometi olid suures NLiiduski erinevused nii servades kui igalpool mujal supis vorstitükikeste näol. Nii, et otsige vorstitükikesi.
j
jah/ 11. veebruar 2017 07:04
kallasel, laaril, ansipil on pankades arved täis ja ilvesel, autorolla mehel.
n
no kulla/ 11. veebruar 2017 08:08
inimesed,aga mida te siis tahate ? Elu siin maamuna peal on ju ära näidanud,et ega TÖÖGA rikkaks ei saa. Nõustun täielikult idanaabritega,kelledel on töö kohta sõna " rabotat",eh siis "rab-",mis tähendab eesti keeles "ori",ehk orjama.Varastamine,petmine,OÜ`tamine,riigifirmade raha kantimine,see on tänapäevases Eestis OK.
k
Kes on siis süüdi/ 11. veebruar 2017 06:22
süüdi on siiski meie kummaline valitsus,kes pillub raha tuulde ja abistab afgaane ja kreeklasi jne.
pensionid ja alampalgad on kuritegelikult väikesed.elagu ise 300 euroga.mitte valitsus vaid viletsus.
ü
üheski riigis/ 11. veebruar 2017 06:59
ei ole nii palju ametnikke, ehk riigi kulul korraliku palga saajaid 30 % tööealistest inimestest. Liig palju on mõttetuid ministeeriume ametnike armeega. Haiglaid, kus arste vähe aga sanitare ja koristajaid liiga palju, saaks vähema inimestega hakkama. Mõisa köis.... haigekassa, töötuskassa, maksuametis on juba tuhandeid istujaid.... president, keda eestil ei ole vaja, kui on tubli peaminister.
n
no/ 11. veebruar 2017 08:11
sama on ju EL Nõukogu,oma tuhande pealise bürokraatia masinaga,kes istuvad koos lihtsalt selleks,et EL majandust veel rohkem põhja lasta. Kuidas saab maksta sellistele inimestele MEGA palka,selliste otsuste eest ? Kõik need rändekriisid,kustutatud miljardilised võlad Kreekale,Hispaaniale,jne.
v
Vanamees/ 11. veebruar 2017 02:43

s
S./ 11. veebruar 2017 02:00
Kui inimesed märganud ei ole, siis Eestis on ka nn lisandväärtus suhteliselt madal. Erialad, kus väärtust lisatakse, on tasustatud 2-5x keskmise palgaga. Reaalsuses on ka meie juhtide palgad väiksed. Euroopas teenib tippjuht 15k+, eestis heal juhul 5000-8000. Vaadakem ikka protsentuaalselt mitte lihtsaid ilusaid numbreid. Eestis on kahjuks palju nn lihtöölisi(loe venelased), kes ei tahagi midagi muud eluks, kui päts leiba ja iga nädalane viina pudel. Nende panus majandusse on pigem kahjulik. Ei saa süüdistada riiki, kui üsna suur osa rahavastikust on vähe haritud.
h
Horros/ 11. veebruar 2017 02:22
Peahaigus on kurb. Mõttehaigus veel kurvem.
.
Neid "Häid Jõule" tegelasi kuidagi lisandub kiiremini, kui ühiskond suudab ära seedida.
j
Joi/ 11. veebruar 2017 03:49
Viskasid kohe lauda lisandväärtuse. Aga kuidas sa seletaksid seda et luksemburg, mis antud nimekirjas on suurima alampalgaga on lisandväärtus suhteliselt madal. Aga näiteks mõnes riigis on see tunduvalt suurem kui Saksamaal või Hollandis samas neid seal tabeli eesotsas pole
r
rein/ 11. veebruar 2017 11:51
Ei ole kahju HEALE juhile suurt palka maksta,aga hea juht seisab eelkõige töötajate ehk siis väärtuste loojate eest mitte ei ole ÜLEMUS ega mõne partei urruaugu nuhkija.
k
kõik on/ 11. veebruar 2017 16:53
suhteline. Võrrelge Eestis palkade vahet ja kuskil nendes kiidetud kõrgete palkadega juhtide riigis pole palkade vahe nii suur.
m
mingi juht/ 12. veebruar 2017 00:26
vist nutab lääne palka taga
a
arma räägi/ 12. veebruar 2017 00:22
tippjuhtidest räägime enamusest
e
ei ikka suht loll ko/ 12. veebruar 2017 00:24
mmentaar selliseid töid pole enam pudel viina vormiriided seljas ja minitraktor käes lihtsamadki asjad misasi liht
k
Kaks aastat tagasi/ 11. veebruar 2017 01:51
Istume Norras, koos kahe Norra riigiametnikuga kohvi juues. Jutuks tulevad Eesti palgad. Küsivad, et palju miinimumpalk on. Siis oli juba 430 EUR. Nii vastangi, et 430 EUR on Eestis miinimumpalk.
On hetk vaikust, arvatavasti teeb ta rehkendust EUR-NOK ja siis teatab üks norrakas: "Hmm, 430 nädalas- no ikka vähevõitu...".
Ma siis teatan, et ikka kuus, mitte nädalas.
Seepeale on pikk vaikus, norrakad vaatavad teineteisele kahtlevalt otsa ja igaks juhuks küsitakse veel üle: "Sa ajad segamini, nädalas ikka 430 mõtlesid?"
Kui teatan, et ei aja segamini ongi 430 ja veel kuu aega tagasi oli miinimumpalk Eestis 390 EUR, põrnitsevad nad mind vägagi kahtlevalt.
Selline asi ei mahu nende peadesse ja täiesti arusaadav, sest sellise kuupalga eest ei liiguta normaalses riigis end mitte keegi.
See on alandav lihtsalt, see on orjus.
h
Horros/ 11. veebruar 2017 02:34
Vähe käbi on ikka mõni kommentaator.
.
Kõik on ju suhteline. Leib, õlu ja üür.
.
Milleks võrrelda kohmakalt oma lollust, sealjuures õigustust otsides.
Eestlane, kes üldse nii lähtub vastusest, ega suuda anda selgitust ja seda ka kirjutab, vahendab teistele, halvustavalt, on tüüpiline puuk ja töll.
h
Horros/ 11. veebruar 2017 02:35
Vähe käbi on ikka mõni kommentaator.
.
Kõik on ju suhteline. Leib, õlu ja üür.
.
Milleks võrrelda kohmakalt oma l o l l u s t, sealjuures õigustust otsides.
Eestlane, kes üldse nii lähtub vastusest, ega suuda anda selgitust ja seda ka kirjutab, vahendab teistele, halvustavalt, on tüüpiline p u u k ja t ö l l.
m
Mati./ 11. veebruar 2017 07:00
Nii lihtsalt neid numbreid võrrelda ei saa. Olgem ausad, et elamine on meil ka ikka palju odavam. Need ekslikud näited mis tuuakse, et meil maksab see niipalju ja seal niipalju ei anna elust õiget pilti. Need inimesed, kes on elanud ja töötanud Euroopa rikkamates riikides, ma ei räägi Soomest, ja kes ise kannavad oma igapäevased elamiskulud teavad väga hästi mis maksab elu nendes riikides. Ma ei räägi siin eurosaadikutest, kellele iga liigutus maksumaksja rahast kinni makstakse. Või teine näide. Kui need palgad on nii suured, siis miks enamus rikkast Euroopast on ikkagi panga orjad. Nii, et ärgem neid numbreid võrdleme ja vingume vähem.
t
to Mati/ 11. veebruar 2017 08:23
Eks nad on ikka sel samal põhjusel panga orjad,miks meiegi elanikkond.Samas ei ole sealsed pangad küll sellised maniakaalse suhtumisega oma klientidesse,nagu nad on seda meil.Ja vaevalt et siin nüüd keegi vingub.Tegelikult ei ole ju meie maal ei pensionid,ega palganumbrid madala palgalistel eriti tõusnud. Oled selle fenomeniga natuke kursis ? Miinimumpalk oli 1995 minu mäletamist mööda 450 EEK,praegu on see 430 €, 1995 aastal oli elatusraha 330€,praegu samas suurusjärgus eurosid.Ma ei näe nagu siin mingit perspektiivi kiratseda.
m
ma olen ostnud kunagi / 11. veebruar 2017 21:02
tonni bensiini 10-ne(kümme) rubla eest,kõiki asju ei saa võrrelda.
t
teate matti!/ 12. veebruar 2017 12:54
Esiteks, miks Soome kalkuleeringust välja jäetakse? Kui Soomes ühetoalise kuuüür 600 maha arvatakse Soome väikesest kuupalgast, näiteks 1500€, siis jääb inimesel ikkagi suts enam raha järgi, et osta süüa ja veeta vaba aega.
e
eesti inimene ei tohi miinimumpalgaga tööl käia/ 11. veebruar 2017 07:02
ja kui kõik sellest aru saavad, hakkavad palgad tõusma.
y
yyyy/ 11. veebruar 2017 01:01
No mida v...u!!!! Sellepärast pole mõtet küll tööle minna, raba niiet silm punnis peas ja palka saad ikka vähe. See on see nwo nyyd