Eesti uudised

Tallinnas avati esimene iseteeninduslik toidupood (29)

Greete Kõrvits, 9. veebruar 2017, 21:01
Nutikassa Sõpruse Konsumis võtab vastu ka sularaha.Foto: Tiina Kõrtsini
Sõpruse Konsumit reklaamitakse täielikult iseteenindusliku poena, kuid kohale minnes selgub, et vahel läheb vaja ka müüjaid.

Tallinnas Mustamäel asuvat Sõpruse Konsumit reklaamitakse kui Eesti toidupoodide seas ainulaadset, esimest, kus ostud käivad täielikult läbi iseteeninduskassade. Uut tüüpi kassad võtavad vastu ka sularaha, isegi münte. Samuti on võimalik kasutada pulti, millega saab oste ise skaneerida.

Samal teemal

Sõpruse Konsumisse jõudes leiab üllatuseks eest iseteenindavatega kõrvuti ka paar mehitatud kassat. Selgituseks vastatakse poes, et tegelikult on kõik neli kassat uut tüüpi Nutikassad ehk hübriidkassad. Kui vaja, seisab kassas teenindaja, kui vaja, saab kassa kiirelt ja vaevata ümber monteerida iseteeninduskassaks. Rahvas valib meelepärase kassa, nii et järjekorda ei teki. Müük läheb küll sujuvalt, aga oodatud tehnoloogiaime efekt jääb pisut tagasihoidlikumaks, kui paralleelselt töötavad ka teenindajad.

Konsumi poode haldava Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido kiidab Nutikassasid kui innovatiivset lahendust. Neil klientidel, kes on tehnoloogiakaugemad, ei maksa uut kassat peljata, sest Nutikassa juures peaks alati teenindaja seisma. Juhuks, kui kassas tekib tõrge või klient ei tea täpselt, mida järgmiseks vajutama peab. Sama teenindaja tegeleb ka vanuse kontrollimise ja turvaelementide eemaldamisega.

Martin Miido möönab, et teatud kellaaegadel, kui poe külastatavus on eriti kõrge, võidakse Nutikassa vastavalt vajadusele muuta tavakassaks, mis selgitab ka poes avanenud vaatepilti. "Tavapraktikas töötavad kassad ikka iseteeninduskassadena,” kinnitab ta.

Mis saab kassapidajatest?

Katrin Bats, Rimi Eesti Food AS-i pressiesindaja räägib, et sularahas maksjad eelistavad nende poodides ikka tavakassat ning neid kliente jagub. Samas on iseteeninduskassad populaarsed: mõnes Rimi poes tehakse kuni 40% ostudest iseteeninduses. Samuti on eestlane hoopis avatum uutele tehnoloogiatele ja käib iseteeninduskassas rohkem kui Läti või Leedu klient. Bats ei arva ka, et teenindaja ametikoht suures ohus oleks. Pigem on probleeme tööjõu leidmisega. Teatud aegadel, eriti kevadeti ja suvel, on töötajaid raske leida, samuti on keeruline praegune aeg, kui paljud töötajad jäävad haigeks. Kuid teenindaja ametikoht ei kao tema sõnul kuhugi.

Martin Miido ei oska praegu öelda, mil määral hakkavad Nutikassad traditsioonilisi kassasid asendama, eelkõige lähtutakse klientide soovidest. Ka Katrin Bats ei näe võimalust, et teenindajatega kassad kunagi täiesti mineviku hõlma kaovad, sest sularahatehinguid tehakse endiselt väga palju.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee