Eesti uudised

Kaljulaid nõustus Pätsi monumendi osas EKREga

Karoliina Vasli, 21. jaanuar 2017, 04:00

133 KOMMENTAARI

k
Kodanik/ 24. märts 2017, 08:19
p
punajõugud ei ole taltunud/ 23. jaanuar 2017, 03:15
Igasugune punane rämps on kogunenud mitmesuguste ettekäänete ja varipõhjuste taga Konstantin Pätsi vastu ulguma. Head teed kommunistide põrgusse.
1
1 arvaja/ 22. jaanuar 2017, 21:40
Julgus seisnes selles, et julges mõelda nagu EKRElane ja seda ka välja öelda.
r
Ruut/ 22. jaanuar 2017, 20:39
Meil on ikka kole president.
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 19:23
Nüüd on "meil" vapsist president.
h
Heli/ 22. jaanuar 2017, 14:08
olen uhke Eesti Vabariigi uue pr. presidendi üle. Lõpuks ometi riigil õige president! Jõudu, meelekindlust, ausust oma riigi rahva ees!
u
...../ 22. jaanuar 2017, 18:59
h
Hell,ale/ 24. jaanuar 2017, 00:47
Bolševik kiidab bolševikku
o
Olev/ 22. jaanuar 2017, 13:07
Aga äkki meie ex presidendi T.H. Ilvese elusuuruses kuju (pronks) sobib sinna? Asukoht võiks ju olla lossi sissekäigu ees !
ü
Üllatunu/ 22. jaanuar 2017, 10:05
Olen presidendiga päri, et pole vaja monumenti. Ometi arvan, et Päts ei teinud midagi valesti, sest polnud mõtet võidelda vääramatu jõuga.

k
Karu/ 22. jaanuar 2017, 09:56
Küll on Eestis palju ajaloo õppejõude.
e
Erapooletu/ 22. jaanuar 2017, 09:55
Päts väärib juba monumenti kui esimese presidendi institutsioon.
Kritiseerijad on ajupesu ohvrid. Kas need praegused riigitegelased on isamaalised ja oma rahva eest võitlejad?
h
Hoopis/ 22. jaanuar 2017, 10:00
Tänapäeva poliitikud on tõelised manipuleerijad ja keelatud võtete kasutajad.
n
nõus,et Päts väärib monumenti/ 22. jaanuar 2017, 11:58
kuid tal üks juba on, aitab sellest.
m
mari/ 22. jaanuar 2017, 07:57
j
Juku/ 22. jaanuar 2017, 06:48
Velliste võib Pätsu oma õuna aeda üles seada ja seal targutada!
v
Velliste/ 22. jaanuar 2017, 12:59
Võiks hoopis väikse pätsi kuju endale koju laua või kapi peale panna. Kas või igasse tuppa. Vene ajal vedeles neid pisilenineid igal pool! Iga part- ja komsorgi kabinetis.
r
21. jaanuar 2017, 23:57
RAHVAS POLE KERSTIKEST VALINUD OMA HÄÄLETORUKS -SEEGA -PÄTS oli ju vene-segavereline, kas ta eestile kasu tõi, on küsitav ja ei oleks olnud ilus trügida rahva etteotsa, kelle hulka tegelikult päriselt ei kuulunudki. Kas kerstikene on jaganud pereväärtusi ainult oma rahva hulgast isikuga või hoopis olnud avatud ka teistele rahvustele????
u
uuno/ 21. jaanuar 2017, 22:50
ei tea kas hakkab kihnu virveks muutuma juba või on fotograafi apsakas!
s
see..../ 22. jaanuar 2017, 19:02
....ei saa pildil Kersti olla!
k
Kunagi ammu/ 21. jaanuar 2017, 22:06
oli Balti jaama ees monument, kus olid peal kõik vabadust taastada püüdnud üheskoos peal.
j
Juhan./ 21. jaanuar 2017, 21:08
Väga hea on rääkida muinasjutte kui palju tõde selles loos on jääb küsimuseks, kui Päts baasid eestisse lubas olid Hitler ja Stalin baltikumi juba ära jaganud ja isegi sakslased saksamaale kutsunud ka siis töötas luure ja oli ka palju reetureid ja äraandjaid. Ka peale sõda jäi baltikum venemaa koosseisu venemaa ja inglismaa kokkuleppel ning eestlane ootas valget laeva pool sajandit.

t
to: eestlane/ 21. jaanuar 2017, 20:28
Olete korraliku kommunistliku kooli saanud - need ju korrutasid kogu aeg, kui suur vaenlane oli Eesti riigile Päts ja et ta on diktaator! Laske aga samas vaimus edasi! Kui häbi ei ole! Praegune presidendiks määratud inimene on samasuguse koolitusega kui Teiegi! Minu poolest võib see ausammas panemata jääda, aga häirib prokommunistlik põhjendus, mida Te kasutate!
m
Mina arvan, / 21. jaanuar 2017, 20:18
kui K.Päts neid Vene baase siia poleks lubanud rajada, siis mõtles ta just säästa oma rahvast ja Eestimaad, muidu oleks see Vene sõjavägi selle maalapi siin nii segi tampinud, et kivi poleks ka kivi peale jäänud ja seda kohta ka poleks enam olemaski, mille nimi oleks Eestimaa
t
Totakatele/ 21. jaanuar 2017, 22:44
Eesti vabariik oli pätsi pensionisammas!!! Tänu sellele ei pannud joss teda seina äärde vaid tüüp veetis oma vanaduspäevad väljateenitult SPA des! Elades oma sõbra jossigi üle! Ülejäänud vabariigi ametnikud, kes pätsiga Stalini varbaid ei suudelnud ning jalga lasta ei jõudnud lasti maha!
t
to: mina arvan/ 22. jaanuar 2017, 12:48
Just vene baaside lubamisega algas eesti omariikluse kaotamine. Soome ei lubanud venelasi sisse, sõdis nendega ja säilitas oma riigi vaatamata Karjala kaotusele. Vabadussõja aegu oli samuti "arvajaid" , et punased ei jäta eestis kivi kivi peale, kuid läks teisiti. Parem ära enam arva nii.
t
tõmmake aga takka!/ 21. jaanuar 2017, 19:09
Nii seda ajalugu tagantjärgi ringi kirjutatakse! Tasapisi jõutakse juba sinnamaani, kusi Päts oli suur kurjategija, eks siis terve tollane Eesti Wabariik oli üks seadusvastane moodustis valede inimestega eesotsas! Rahvas suri tänavail nälga, aferistid ja retsid ehitasid mõisaid ja maju ja hooldasid maid, külakurnajad orjastasid suutäie eest terveid peresid, Päts oli riigi juba algusest pääle Venele maha müünud, aga üks tegu jäi tegemata, mille eest teda nüüd põlatakse ja hukka mõistetakse - noored eesti mehed, kes mingil ime moel selles riigi ellu jäänud, jäeti venkude püssitorude ette ajamata. Küllap see Kostja juba teadis, et nagunii nad Siberisse saadetakse ja pole vaja eesti mulda nende pääle raisata! Eks tollane riik oli sama ebaseaduslik valede inimeste poolt loodud (Lenin & Co!), nagu nüüd eelmise sajandi viimasel kümnendil samamoodi valedel alustel kurjategijate ja kriminaalide poolt tehtud!
Meie Riik sündis alles Euroliidu viljastavast rüpest ja tõeline austus peab kuuluma nende allkirjade andjaile ja neile tuleb püstitada ausambad Hermanni kaitse alla!
p
Pätsis veidi teise kandi pealt.../ 21. jaanuar 2017, 18:52
On selgunud, et nii Konstantin Päts kui ka tema lähim võitluskaaslane, kindral Johan Laidoner, olid tänapäeva mõistes suurekaliibrilised majanduskurjategijad. Nende poolt asutatud ja hiljem põhja lastud Harju Panga kaudu pesti Läände erakordselt suurel hulgal punabolševike kulda. Verist kulda.
Et omi kuritegusid varjata ja seeläbi karistusest pääseda olid Päts ja Laidoner sunnitud kehtestama diktatuuri ning vangistama oma poliitilise opositsiooni ehk vabadussõdalased, riputades demokraatlikul teel riigikokku pürgivale poliitilisele vastasele kaela Vene saatkonnast laenatud fašistisildi.
Üleriiklik meediatsensuur, mille Päts ja Laidoner kehtestasid, kandis nime «vaikiv ajastu» ja sellest üleastujaid ehk «rääkijaid» karistati karmilt. Nii ei räägitudki enam sellest , et tegelikkuses oli Päts ise n-ö vapside uue põhiseaduse riigikogule esitaja ning et Laidoner oli vapsidele eelnevalt andnud nõusoleku olla nende presidendikandidaat.
Kõike seda oleks lootnud kuulda Eesti taasiseseisvumise protsessis aktiivselt osalenud Eesti ajaloolastelt, Eesti Muinsuskaitse Seltsilt. Paraku seda aga ei juhtunud ning täna, kus tõde enam varjata ei õnnestu, on muinsuskaitseselts asunud innukalt õigustama Pätsi ja Laidoneri diktatuuri.
Et ajad olnud sellised ja mujal olid samuti diktaatorid pukis jne.
Aga kujutagem korraks ette, et hetkel valitsev koalitsioon laseks võimu kaotamise kartuses arreteerida näiteks Vabaerakonna ja tema liidrid ning käsiks kontrolli alla allutatud ajakirjandusel rahvale teatada, et ajad on sellised? Naeruväärne, kas pole?
Ajad ei olnud sellised! Kodukootud diktaatorite ainus mure oli Putini kombel võimalikult kaua võimul püsida, et oma majanduskuritegude eest mitte vastutust kanda.
Õigustada on püütud ka Pätsi ja Laidoneri otsuseid Eesti loovutamisel Nõukogude Venemaale, nii-öelda hääletut alistumist. Targad diktaatorid, Päts ja Laidoner, olla sellega säästnud Eesti rahvast hullemast. Paradoksaalsel kombel ei oma aga mingisugustki tähtsust, millise otsuse Päts ja Laidoner tegid või tegemata jätsid. Kuritegelik oli vastupanu osutamata jätmine, kuritegelik olnuks ka vastupanu osutamise otsus.
Miks???
Aga sellepärast, et Pätsi ja Laidoneri valitsus muutus ise ebaseaduslikuks 3. mail 1934, kui nad põhiseadust rikkudes jätsid enda poolt laialiaetud riigikogu uuesti kokku kutsumata. Seega, peale 3.05.1934 ei osalenud ühegi nende otsuse juures riigi kõrgeima võimu kandja ehk Eesti rahvas. Oma retoorikas Eestit viimse meheni kaitsev Laidoner kandis lausa erakordset hoolt selle eest, et rahvas ei saaks Stalinile ka omaalgatuslikult vastupanu osutada. Relvituks tehtud Kaitseliit saadeti aga Eestisse sissemarssivale Punaarmeele hoopis küttepuid lõhkuma.
M
lõputa lood/ 21. jaanuar 2017, 19:18
Ma ei viitsinud nii pikka lugu küll lõpuni lugeda. Püüa teinekord lühidamalt teha, siis jõuab sõnum kõigile kohale. Aga seda sa unustasid lisada, et kas minna või mitte minna monumendi avamisele.
p
Pätsile üksi ei tule küll mingit monumenti/ 21. jaanuar 2017, 20:16
selles võid kindel olla
J
/// 22. jaanuar 2017, 10:41
Jah, nii see oligi....tänapäeva tulles oli Tarand muusemi juhatajaks, kus eksponeeriti Laidoneri. Nii Pätsi kui Laidoneri kujud tuleb asetada ERM-i hoiatuseks eesti iseseisvuse kaotamisest, kui riik ei kaitse oma vabadust ega julge seista selle eest.
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 20:21
Aga miks vapside Võitluses sellest kirjutatud ei ole, vaid hoopis Tõnissoni sõimatakse?
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 21:20
Võiks alustada sellest, et 16. oktoobril 1933 kaotas Riigikogu õiguse end rahva esindajaks nimetada.
j
Juku/ 21. jaanuar 2017, 18:06
Ostetud seaduse väljakuulutamine ei ole OK
v
ville/ 21. jaanuar 2017, 18:16
t
Tühi töö/ 21. jaanuar 2017, 17:31
Pätsil pole küll vist sooja ega külma, mida presidendi proua temast arvab.
o
oh neid lorde/ 21. jaanuar 2017, 19:39
No kuule...ega ilu ei sünni patta panna. vaata teise nurga alt nagu mõni mees president Pätsi- pea alaspidi nagu Pipi.
t
Tühjale/ 22. jaanuar 2017, 11:44
Pätsil polnud isegi tervest vabariigist sooja ega külma!
M
/// 22. jaanuar 2017, 12:51
Mingi pätsu järeltulija üritab vett sogada ja õigustada hääletut alistumist vene punastele, kes küüditasid ja tapsid eesti kodanikke.
a
Andres/ 21. jaanuar 2017, 16:50
Ma pole ajaloolane, poliitik, ega prokurör Pätsi asjas. Aga asi pole nii lihtne ja ühene nagu vahel öeldakse. Jah Eesti okupeeriti Pätsi ajal, aga okupeeriti ju ka Läti ja Leedu. Päts ei olnud nende president! Aga õppida tuleb ajaloost sellegipoolest.
e
e./ 21. jaanuar 2017, 19:12
Otsustada alla anda või põlvepikkuse poisikeseni vastu panna (e. rahvas sisuliselt surma saata), pole tõesti lihtne. Selles osas saan Pätsist täitsa aru. Aga keegi ei käskinud tal iseseisvust maitsnud rahvalt võtta õigust ise oma saatus valida. Kusjuures ka alistuda peab oskama! Soomlased saatsid näiteks lapsed Talvesõja jalust Rootsi. Isegi Hitler lubas juute esiti (vabalt) emigreeruda. Aga Päts kandis bolshevikele kandikul ette kogu Eesti Vabariigi eliidi. Eranditult kõiki, kes olid seda riiki organiseerinud ja reaalselt ülal pidanud alates vabatahtliku tuletõrjeseltsi pealikust kuni külakooli juhatajani välja, üritati tappa. See oli hullem kui holokaust! Arvuliselt hukkas Stalin küll vaid mõnikümmend tuhat eestlast, ent geneetiliselt oli see haritum, ettevõtlikum ja organiseerimisvõimelisem osa rahvast, mitte suvaline 'elav järjekord' nagu tavatsetakse kujutada juute holokaustis. Paralleeliks kujutagem kasvõi korra ette, mis juhtunuks, kui Hitler saanuks võimaluse puistada juute KOGU MAAILMAS nende tähtsuse, mõjukuse ja juudimeelsuse järgi samuti nagu Stalin puistas 1940-l kompaktselt elanud eestlasi! Iisraeli poleks ilmselt sündinudki, rääkimata selle tänaseni kestmisest. Eesti riik küll (taas)sündis, ent juba 25 aasta hiljem mõnitab riigi hiljutine ja praegune juhtkond in corpore me riigi põhiseaduse preambulit (märkus: EKRE ei kuulu juhtkonda). Miks? Sest juhtides pole enam kübetki sõjaeelsete eestlaste vaimu. Kui EKRE võimule saabki, on suurimaks ohuks nende 'varumängijate' pingi lühidus. Kogu rahvas on loomult passiivne ning materialistlike huvidega. Eesti noored ei saa ultraliberalismi ja reisivaimustuses kodumaa hävimisest enne aru, kui ühel hetkel neile mällu sööbinud Eestit (kuhu tagasi tulla) enam lihtsalt pole.
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 19:50
Pätsist üksi ei sõltunud mitte midagi. Miks vapsid Eenpalu ja Uluotsa valitsuse liikmete üle kohut ei mõistnud, kui neil selleks võimalus oli?
o
Olen nõus/ 21. jaanuar 2017, 16:44

i
21. jaanuar 2017, 16:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
abiturient/ 21. jaanuar 2017, 18:27
Kas teil seal Põlvas on kohe nii hullud lood?
l
lugeja/ 21. jaanuar 2017, 15:32
23. jaanuaril ilmub eesti keeles Jüri Lina legendaarse teose ”Skorpioni märgi all. Nõukogude võimu tõus ja langus” neljas, oluliselt täiendatud trükk (560 lk). Selle lühitutvustus, Loengul on see saadaval poole hinnaga. Seda raamatut on mitmel pool maailmas, eelkõige USAs, peetud kõige tähtsamaks raamatuks, mis ilmunud viimase 200 aasta vältel. Raamat on ilmunud rootsi, prantsuse, inglise, hispaania, jaapani, eesti, läti ja vene keeles.
Esmaspäeval, 23. jaanuaril 2017 kell 19 Tallinnas.
Teisispäeval, 24. jaanuaril 2017 kell 18-21 Kuressaares.
Kolmapäeval, 25. jaanuaril 2017 kell 18.30 Pärnus.
Neljapäeval, 26. jaanuaril kell 16 Riias Raamatukogus aadressiga Brivibas gatve 206, “Skorpioni märgi all” venekeelse ja lätikeelse väljaande esitlus.
http://jyrilina.com/eesti/loengud/
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 20:22
Jüri Lina võiks ükskord oma loengu päevasel ajal pidada, et ma jälle läbi Tartu linna viimase rongi peale tormama ei peaks, nagu eelmine kord.
k
21. jaanuar 2017, 14:32
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
21. jaanuar 2017, 16:03
Aga tal pole vaja end tõestada!
t
Tõeseerum/ 21. jaanuar 2017, 13:32
Aeg küsida Kaljulaidilt Ilvese kohta - kas väärib monumenti? Vastus selgitab nii mõndagi senist käitumist.
s
Sirge selg ja kindel meel/ 21. jaanuar 2017, 13:08
Mulle see tädi hakkab järjest rohkem meeldima. Tundub olema inimene, kel on oma arvamus asjadest ja kes ei karda ka seda välja öelda.
m
muidugi ei karda/ 21. jaanuar 2017, 14:28
tema ülbusel pole piire.
n
21. jaanuar 2017, 15:52
nii see asi hakkabki nüüd käima.
m
Minu/ 21. jaanuar 2017, 22:59
Silmis tõusid Tema aktsiad juba siis kui Ta selle kiriku jama ära jättis! Nüüd tundub, peale seisukoha võttu pätsi kohta, et ägedaim president peale taasiseseisvumist! Samas vaimus edasi! Rahvas, vähemalt enamus toetab Teid!
m
matu/ 21. jaanuar 2017, 12:38
Päts võttis diktatuuri kehtestamisega rahvalt valimistel vapsidele antud ülisuure häältesaagi. Oleks ta niisama jätnud,poleks mehest enam võimupiruka juures istujat olnud.Vapsid võimul oleks kindlalt välistanud hääletu alistumise mistahes vaenlasele...!
j
ja meid kõiki oleks mättasse löödud/ 21. jaanuar 2017, 17:18
Päts püüdis võimalikult palju rahvast ellu jätta. Ta sai väga hästi aru, mis järgneb.
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 19:51
Vapsid said 10% häältest ja võitlesid isikuliselt Jaanide (nii vana kui noore) vastu.
e
eestlane/ 21. jaanuar 2017, 12:22
Konstantin Päts on eesti rahva reetur
p
puunärija/ 21. jaanuar 2017, 12:19
Tuleks AJALOOLASTEL uurida, kes oli selle vastu, kui mõnedel pooliitkutel oli soov luua unioon Soome Vabariigika 1918- 1920 aastal. ( kas mitte Kostija) Arvan, et selline liitriik, pidanuks EESTILE- julgeoleku mõttes mõistlikum.

p
paneuroopa/ 21. jaanuar 2017, 12:13
Huvitav asjaolu selgub riigikontrolör Karl Soonpää kirjapandust 28. aprillil 1940, kui ta koos president Konstantin Pätsi ja Saksamaa saadiku Hans Frohweiniga ühte söögilauda oli sattunud. Nimelt rääkis president Päts lauavestluses, et pärast ilmasõda sünnib ühine Euroopa. «Praegune sõda loob vist Euroopa ümber – Pan-Euroopa suunas. Väikesed riigid näevad, et neutraliteedikinnitused ei suuda midagi päästa – ainult Union.»
Suur-Soome idee populaarseim versioon oli ühendada Soomega piirnevad alad, kus elasid soomlased ja karjalased. Mõned idee pooldajad lisasid ka Ingerimaa, Eesti, Põhja-Finnmargi ja Tornio jõe oru.
Suur-Soome idee pooldaja Eestis oli Konstantin Päts, kes tegi korduvalt ettepanekuid Eesti-Soome ühisriigi loomiseks.
k
Kodanik/ 21. jaanuar 2017, 11:49
Õige ,sirge seljaga naisterahvas on meie president, Ta pole varjerist, nagu eelmised presidendid on olnud. Lennart oli selle aja kohta ka hea presideni aga teised olid juba kelgunöörid.
m
mitte ainult sirge seljaga/ 21. jaanuar 2017, 12:58
vaid kõige ehtsam diktaator, oleks ta olnud võimul oleksid 73 aastat tagasi, oleksid kõik allesjäänud eestlased teadagi kus.
t
Tase omaette/ 21. jaanuar 2017, 16:10
Lennart oli ka hea presideni, ja 27 plussi taga!
m
mäletan/ 21. jaanuar 2017, 17:32
sõimas neid lol*ideks, kes EL-i vastu hääletasid.
v
vkr/ 21. jaanuar 2017, 11:34
Väga nõus proua presidendi mõtetega.
k
kusti/ 21. jaanuar 2017, 11:51
v
vaesekesed/ 21. jaanuar 2017, 16:09
ilma oma mõtteta alamad, orjariik, seekord ülemuseks feministlik isekas indiviid.
p
Peedu/ 21. jaanuar 2017, 11:27
See Pätsi monument on Velliste kinnisidee. Tegelikult on ju õige, et Pätsi diktatuur oli hilisema alistumise aluspinnaks. Rahva vabadustahe tasalülitati.
Samuti Tunne Kelam oma kommunismi hukkamõistmisega on praeguste sündmuste foonil mõttetu.
m
meenutaja/ 21. jaanuar 2017, 12:18
Meenutame ka isamaalast, kunagist Mart Laari valitsuse välisministrit Trivimi Vellistet, kes jõuliselt tandemis president Lennart Meriga "sättisid" Eesti territoriaalvett ikka Venemaa kasuks ja Eestimaa kahjuks. Ühes Venemaale eriti tähtsas kohas isegi 3,6 meremiili laiuseks. Sellist demagoogiat ja küünilist möödahiilimist põhiteemast, millega Riigikogu arutelul hiilgasid Velliste ja teised isamaalased, kohtab harva. Jüri Toomepuu sõjamehelikult otsese küsimuse peale – miks töötab Velliste Eesti merepiiri asja ajades hoopis teise riigi huvides? – ei osanud viimane midagi mõistlikku vastata. See olevat vabatahtlik poliitiline enesepiirang.
http://www.ekspress.ee/news/arvamus/arvamus/sergei-stadnikov-trivimi-velliste-heitlus-eesti-hinge-pa...
Meenutame legendaarset 24. veebruari 1988, kui Trivimi Velliste veel Eesti sotsialistlikku vabariiki kiitis.
m
malek/ 21. jaanuar 2017, 12:23
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 20:23
See "rahva vabadustahe" oli peamiselt parunite ja landesvääri vastu suunatud.
g
Gunnar Stahl/ 21. jaanuar 2017, 11:13
Päts oli suurim eesti vaenlane, kellele oli Eesti riik vaid äriühing.
Esimene suurem äri oli tal vene aadlilt juutide poolt välja piinatud kuld ja kalliskivide eest saadud raha sahkerdamine Maapanga kaudu tagasi venemaale . Teiseks ehitas ta vene paaside kasarmud Paldiskisse oma ehitusfirma kaudu, milleks oli temale kuuluv firma Eesti ehitaja.
Päts oli ka vene luure agent, kes käis regulaarselt andmas informatsiooni riigi tegevuse kohta ja peale selle oli ta ka muidugi poolvenelane, nimelt tema ema oli rahvuselt venelane ja ta perekon veneortodoksid.
Päts oli ka see mees, kes lasi Toompeal renoveerida vene kiriku ja pani venna seda juhtima.
Ühesõnaga täijelik saast, keda ei tohiks üldse kellegile eeskujuks tuua, veelvähem ehitada monument.
Nüüd vabandan kõigi totukeste ees, kes on uskunud selle koletise kohta käivaid muinasjutte.
Veel seda, et Päts laidoner ja enamus tolleaegseid eesti juhte olid vabamüürlased ja see on ju teada, kelle huve see kildkond teenib.
o
offshore/ 21. jaanuar 2017, 13:18
Juba rahu-aasta mai lõpuks oli Tallinna sadam ummistunud Venemaale määratud kaupadega täidetud laevadest ning kaubavool ületas Narva-Petrogradi raudtee läbilaskevõime. Suure osa neist laadungeist moodustasid relvad ning muu sõjavarustus.
Kullavihm meelitas Tallinna avantüriste ja aferiste igast maailma otsast, siinsest idaärist kirjutanud prantsuse ajakirjanik iseloomustas Tallinna kui «rahvusvahelist kloaaki». http://www.postimees.ee/1396447/tartu-rahu-tegi-eestist-bol-evike-kullapesula
t
21. jaanuar 2017, 15:28
Tasub lugeda "balti offshore" teemal!
s
siis oli/ 21. jaanuar 2017, 17:33
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 19:54
Vaene Gunnar, vahest tuled kunagi endaleiutatud paralleeluniversumist välja, sest lootust ei tohi kunagi kaotada.
v
veteran/ 21. jaanuar 2017, 11:04
Monument Nõukogude Liidu personaalpensionärile 1905. aasta revolutsioonis osalemise eest. http://vapsid.weebly.com/paumltsi-diktatuur.html#.WIMji_CLTcs
h
Himps/ 21. jaanuar 2017, 10:29
Pole vaja neid monumente.
Praegu elavate eest on vaja hoolitseda, et ka järeltulevatele põlvkondadele säiliks oma maa ja riik.
m
mina jälle ei poolda/ 21. jaanuar 2017, 10:28
kammimata peaga pildile ronimist. Keegi võiks talle kammi kinkida ja õpetada seda ka kasutama.
e
e./ 21. jaanuar 2017, 11:00
Sinusugusele tuleks ekstra valida paljasjalgne ja kotiriides president, et hakkaksid ükskord aru saama: 2x2 võrdub neli sõltumata juuste sirgsusest ja pestusest. Mina näen miskipärast Eesti elus pidevalt esikohale trügimas lipsustatud-lõhnastatud-seitlisse kammitud tüüpe, kes nüri järjekindlusega väidavad: 2x2=5. Taoliste lakeeritud tüüpide 'tarkusest' on täpselt sama vähe kasu nagu profist ralllisõitjast, kes valib sõiduks vale suuna. Pigem usaldan algajat autojuhti, kes teab täpselt kuhu sõidab.
k
kiilakas/ 21. jaanuar 2017, 11:09
kamm on slängis selline olukord, kus midagi on totaalselt vussis.

m
malle/ 21. jaanuar 2017, 10:26
Tõesti on arusaaamatu milleks see monument üks ju olemas kas tõesti sellest ei aita pole see Päts seda küll väärt.
s
samad sõnad/ 21. jaanuar 2017, 13:15
milleks veel üks monument, on nagu Leninil igal nurgal tema pilt, üks Pätsi monument ajaloo meeldetuletuseks on ja aitab.
t
Teisitimotleja/ 21. jaanuar 2017, 10:04
Kaljulaidil paistab selgroogu olevat ja julgust ka vastu voolu ujuda. Just selliseid riigi juhte tanane Eesti vajabki. Ma voin noustuda voi mitte temaga kuid sumpaatseks teeb tema juures see et tal on oma arvamus ja julgus seda valja oelda. Voib olla tuleb temast esimene Eesti president kes ei armata ja kes suudab ka riigist teha Riigi mille ule voib uhkust tunda.
k
Kõik raha tuleb kulutada Lenini palee taastamisele ja kaunistamisele./ 21. jaanuar 2017, 10:09
Putin kuulutas selle aasta SSOR-i juubeli aastaks. Seltsimehed on õigel teel. Õnn tuleb meie õuele.
e
ee/ 21. jaanuar 2017, 11:10
1
1917/ 21. jaanuar 2017, 12:28
Londonis asuva Emalooži Grand Orient ( Grand Lodge) filiaal Le Grand Orient de France häälekandja "Humanisme" 11/1982: "Mõisted nagu rass, riigipiirid, sotsiaalsed klassid jne tuleb kaotada, et jääks ruumi ülemaailmsele lõimumisele. See tähendab meie ajastu suurt revolutsiooni, ehtsalt revolutsiooni, mis on meile ülesandeks tehtud".
Le Grand Orient de France oli nii Prantsuse revolutsioonide kui ka Suure Oktoobrirevolutsiooni üks läbiviijatest. Kommunistide võimu Venemaal nimetati “kehastunud vabamüürluseks”, Tsaari - Venemaad nimetati "Euroopa häbiplekiks". Aastal 1947, kui tähistati Oktoobrirevolutsiooni 30 - ndat aastapäeva, mainis USA president Truman, et Venemaa väljus aegade hämarusest just aastal 1917.
Euroopas toimunud revolutsioonidega aastatel 1917 – 18 tähistati aastal 1717 Londonis loodud Emalooži 200-ndat aastapäeva. Ega ka 300-ndat aastapäeva kehvemini tähistata. Revolutsionääre veetakse Euroopasse massiliselt sisse.
p
Punane päike on tõusnud/ 21. jaanuar 2017, 15:59
Makske aga makse punaste monstumite ehituseks. EKRE on esirinnas..
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 20:24
Vene rahvas on suur, tema on ise oma jõudude abil endale riigikorra loonud, ja see on tema asi, missuguse riigikorra juurde ta jääb.
K. Päts.
m
maara/ 21. jaanuar 2017, 11:59
Vaat et kogu energia vastalisuse peale ei kulu.
s
sellises kontekstis lisaks juurde/ 21. jaanuar 2017, 12:27
et m illeks peaminister. Piisab arukast presidendist.
Arvan et siis läheks elu tõeliselt edasi. Praegusel juhul kahtlen selles üha enam.
m
mida meil/ 21. jaanuar 2017, 17:46
pole,on arukas president.
k
kahjuks / 21. jaanuar 2017, 13:16
tuleneb see tema isekusest.
k
kahjuks/ 21. jaanuar 2017, 17:44
ujub ta igale asjale vastuvoolu, võrdleksin teda Staliniga--üks siht üks eesmärk, ei mingit kõrvalekallet.
k
kas/ 21. jaanuar 2017, 09:52
presidendil algas Eesti riigi ajalugu astumisega EL-i.
a
arutleja/ 21. jaanuar 2017, 09:46
Tuleks inimesi just valgustada selles mida päts eesti rahvale halba tegi siis lähevad ka pimedatel silmad lahti
h
huvitav/ 21. jaanuar 2017, 09:30
t
to:huvitav/ 21. jaanuar 2017, 13:04
Julgus seisnebki selles, et Kaljulaid otseselt on vastu Pätsi ausamba püstitamisele avalikus kohas. Enamus inimesi nõustub sellega. Velliste & Co võivad Pätsule ausamba panna Metsakalmistule või ERM-i koos Laidoneriga , et meenutada rahvale hoiatuseks iseseisvuse kaotamise autoreid 1940.a., sellele järgnevaid okupatsioone ja küüditamisi.
a
ausamba vastu ma olén/ 21. jaanuar 2017, 14:50
kuna üks tal juba on, olen vastu sellise diktaatorliku käitumise vastu a\la poon ja lasen, meenutab stalinlikku diktatuuri--mida mina ütlen nii olgu,kuhu siinjuures jääb rahvas või hüüdlause''saagem sõpradeks''.
p
pole aus/ 21. jaanuar 2017, 14:53
kommentaarid, mis pisutki riivavad presidenti ei lähe läbi, kuhu jääb demokraatia.
m
mannikeõunapuuall/ 21. jaanuar 2017, 09:23
Just! Ausammas omariikluse autoritele, st Päästekomiteele, mitte Pätsile ainuisikuliselt. (Eneselegi üllatuseks olen seekord 100% EKREga nõus.) President Kaljulaid hakkab oma sirgjoonelisusega mulle järjest rohkem meeldima.
s
siin/ 21. jaanuar 2017, 18:45
pole mingit tegemist sirgjoonelisusega. Teatud isik on lihtsalt "kurt ja pime", pidades ennast kõige targemaks siin ilmas. Sellistest saavad ainuvalitsejad, kui nad võimu haaravad.
s
Sander/ 21. jaanuar 2017, 09:12
12 punkti kümnest pr. presidendile!!! Lõpuks on riigi eesotsas mõtlemisvõimeline inimene, mitte peavoolule kaasamäägija. Ajalugu on ammu tõestanud Pätsi "teened" Eesti mineviku ees, kuigi seda püütakse kiivalt hoida saladuses. Väga tark mõte presidendi poolt, et monument oleks koondolemus, riigi saamisloost! See on meeskonna töö, mida pole ainuisikuliselt võimalik teha. Veelkord TEN POINTS ja sirget selga pr. president!
a
Ain/ 21. jaanuar 2017, 09:07
arusaamatu, millal EKRE selle seisukoha siis välja öelnud on, millega Kaljurand nõustus? Minu teada on vaid Põllumaas avaldanud ühe lahmiva teksti, mis on tõest sama kaugel kui Sputniku uudised. Madisoni "kiitus" arusaamatule autoritaarse režiimi kehtivusest tulenenud traagikale pole ju seisukoht või mis?
Traagikast niipalju, et loomulikult oli kogu teise maailmasõja puhkemine traagika. Aga seda, et Eestil oleks olnud teisi valikuid on kummaline. Päts ja Laidoner olid liig väikesed mehed, et 1930. aastate ülemaailmset majanduskriisi esile kutsuda. Ja selge, et kriisi ajal ei saadud eriti riigikaitset arendada.
k
21. jaanuar 2017, 11:06
Kas sa sõid hommikuks halvaks läinud muna? Esimene vabariik oleks sama võimekas olnud territooriumi kaitsma kui Soome. Teadupärast oli Eesti oma arengus tollal Soomest tublisti ees, sealhulgas kaitsevõimelt.
9
9:07 / kas nimed otsa ei saa veel, täna siis AIN , kes kõike oma silmaga näinud/ 21. jaanuar 2017, 11:50
Huvitav tõesti, kõik mis seostub EKRE ja omariiklusega, on Sulle arusaamatu. Elad sa kuupeal või merepõhjas, ei kuule ega näe aga seletama kange. Sinu tõde ei ole mitte teiste tõde, võta hoogu maha, võta ajaloo tunde targematelt, enne kui plärtsuma hakkad.
a
Ain/ 21. jaanuar 2017, 12:24
nimi nimeks, aga milleks lahmida nagu Regnumi propagandist. Tõesta, palun ära, et ma luuletan. Paraku ei saa ja seepärast lahmidki, jah.
1
12:24 Mida mina ei saa? / 21. jaanuar 2017, 14:55
Ja miks sa lahmid siis? Mina ainult avaldan imestust, et selliseid veel olemas on, kes lihtsalt lahmibki. Luuletamisest polnud sõnakestki, seda sa nagunii ei oska, rääkimata iste- või seisukohast. Kohutav on muidugi seostada EKRE ja presidendi ühist ja õiget seisukoha võttu.Seda ju sinul olla ei tohiks mitte mingil tingimusel, olgu see või puhas tõde.

t
Toomingas/ 21. jaanuar 2017, 08:02
Aeg oli selline, kus taheti kehtestada ülemaailmset Kommunismi. Pätsile ei saa mingil juhul püstitada ausammast, sest ta aitas Laidoneriga kaasa Kommunismi levikule. Võrdlen Pätsi praeguste Eesti poliitikutega, kes on nõus föderatiivse Euroopa loomisega. Inimestel on ikka lühike ja lihtsameelne mälu.
t
trotskist/ 21. jaanuar 2017, 12:36
Rootsi sotsialistide häälekandja “Aftonbladet”, 14.11.1994: EL-i puhul on tegemist trotskistliku idee teostumisega.
USAst koos Hans Pöögelmanniga saabunud “permanentse revolutsiooni” pooldaja Lev Trotski oli juba 1917. aasta oktoobris sel teemal sõna võtnud.
P
.../ 21. jaanuar 2017, 06:26
Pätsi eluajal püstitatud ausambast Tahkurannas on küll ja küll. Pärnus Raeküla linnaosas on majal mälestustahvelgi paigaldatud. Linn ja riik tehku see maja parem korda kui tahavad mälestust nii väga jäädvustada.
n
21. jaanuar 2017, 11:03
Noo millega siis Helju Pikhof tegelema veel peaks? Tegelikust elust on ta ju irdunud. Ikka mingi junn, plärakas või tööriistakast.
j
Just/ 21. jaanuar 2017, 14:34
Ja kui Trivimi väga soovib siis teise võiks Jämejalale paigutada.
p
penskar/ 21. jaanuar 2017, 06:12
1940 a okupeeriti CCCP,i poolt terve Baltikum ühegi lasuta-seltsimehed ;ajaloolased;
p
paraku/ 21. jaanuar 2017, 08:43
Kui asi sinnamaale läheb , on elanike jaoks sama stsenaarium kõige mõistlikum.
t
Tegelt/ 21. jaanuar 2017, 10:13
1940 oli juba finaal, okupeerimine algas tunduvalt varem- siis kui Päts lubas sisse Vene baasid.
n
21. jaanuar 2017, 11:01
Nõukogude baasid tulid 39aasta sügis Pätsi loal.
k
kulissidetagune/ 21. jaanuar 2017, 12:34
a
ajalugu kordus/ 22. jaanuar 2017, 09:31
Ja mis praegu parem on - lubades sisse jänkide baasid muutus Eesti sisuliselt okupeeritud riigiks, mida lihtsalt kasutatakse relvade polügonina algavas sõjas. Pole vahet, kas okupandid on idast või läänest, põlisrahvas jääb ikka kaotajaks. MOTT
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 20:00
Baaside lepingu otsustas Riigivolikogu ja Riiginõukogu välis- ja riigikaitse komisjon, poliitiliselt vastutas Vabariigi Valitsus, lepingule kirjutas alla Selter ja nüüd äkki "Pätsi loal".
k
kahpenskar/ 21. jaanuar 2017, 12:05
Kallid kaasmaalased! Kas tõesti oleks Eesti okupeerimata jäänud, baasid sisse toomata ja isegi II maailmasõda poleks siiani tulnud, kui Päts oleks keelanud?
a
abwehrnebenstelle reval/ 21. jaanuar 2017, 12:32
Sest alates aastast 1935 oli Eestil Saksamaale suunatud neutraliteedipoliitika.
1
12:05 kah penskar 2/ 21. jaanuar 2017, 15:04
Oleks on "paha poiss", kuid kui üks mälestusmärk juba on, ja kui see niipalju küsitavusi tekitab, ongi mõistlik seda mitte teha. Uus põlvkond leiab omale uued iidolid, nagu Soome omale missi(must). Kunagi seisab Kadriorus ka turbaniga mister või burkaga missis. Ajad muutuvad, tuuled pöörduvad, Eesti alati jääb.
t
to: kahpenskar/ 21. jaanuar 2017, 17:01
Soome sai ju....riik,kes ennast ei kaitse, okupeeritakse.
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 20:04
Eesti oleks ka end kaitsnud, aga meile pakuti enne lepingut.
c
Ceres/ 21. jaanuar 2017, 12:53
Et ühegi pauguta, on täiesti vale. 21. juunil 1940 aastal pidasid Sidepataljoni mehed maha lahingu, kus hukkus kaks sideväelast. Kahju, et me ei tunne oma ajalugu.
x
xxxx/ 21. jaanuar 2017, 13:30
Vot nendele langenud sideväelastele tuleks Toompeale ausammas panna.
Muuseas Tsehhosslovakkia alistumisel leidis aset sarnane juhtum et ühe
väeosa sõjaväelased keeldusid täitmast oma ülema käsku ja pidasid maha
kõva lahingu kuni lahingmoona lõppemiseni.Meestel õnnestus hävitada kaks
sakslaste soomusautot.Miskipärast sellest ei taheta ka rääkida kuigi see
oli II MS esimene lahing.
i
isetegevus/ 21. jaanuar 2017, 15:30
Selleks EW juhtkonna käsku aga ei olnud.
m
Minu isa 1940 aasta Treffneri koolipoiss sõdis vaenlasega lausa 8 aastat../ 21. jaanuar 2017, 16:07
Ta hukkus Virumaal ebavõrdses lahingus NKVD väeosaga 1950 aastal.. Arvake ära palju vaenlasi ta jõudis hävitada...? Pätsile tuleb ausammas püstitada mõne punase objekti mõnituseks. Kommunismusega on caputt. Igale oma !!
E
/// 21. jaanuar 2017, 17:03
Ei saa, sest tänu Pätsi argusele kommunistid siia valgusidki....
e
e./ 21. jaanuar 2017, 17:48
Sideväosa ootas ametlikku sõjaväe-poolset ülevõtmist, kui mundris Vene ohvitseride asemel ilmus üleandmist nõudma erariides, mauseritega relvatatud bolshevike kamp. Nende pihta tuli avatigi. Kui jõudsid kohale mundris venelased tankiga, lõppes ka lahing. Nii kirjeldas sündmusi üks sidepataljonlane. Ühesõnaga - tulevahetuse põhjustas väeosa üleandmise vormiline arusaamatus, kohalike juunikommunistide kärsitus ning Eesti ohvitseride 'jäärapäine' korrektsus.
m
Mäletan/ 21. jaanuar 2017, 22:41
et minu isa ja tema kaasaegsed rääkides Pätsist nimetasid teda eesti rahva kirstunaelaks.
c
ceres/ 22. jaanuar 2017, 10:40
Relvade järgi tuldi hommikupoolikul. Kui ülevõtjad hakkasid marodööritsema, visati nad välja. Oli selge, et tullakse tagasi. Leiti relvad, asuti positsioonidele ja jäädi seekord tõesti ootama. Ülevõtjad saabusidki, kuid mitte tanki vaid soomusmasinaga. Tulevahetus algas, kui tunnimees ei lubanud isehakanud tegelinskitel siseneda koolimajja, mispeale ta lihtaslt maha lasti. Seda lahingut on püütud näidata küll ühes ja teises valguses, aga mehed, kes selles lahingus osalesid ja kellest on kaks veel meie hulgas, on kinnitanud, et lahingut peeti oma riigi eest. Mingit segadust või arusaamatust seal ei olnud. Lahingu lõpetas kohalesaabunud uus sõjaminister. Keda asi rohkem huvitab, otsige raamatupoest raamatut "Raua tänava lahing"
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 20:09
Soomlastel ka ei olnud. Lihtsalt käisid Mainilas paugud ja hakkaski sõda pihta, ilma et Soome oleks Venemaale sõda kuulutanud.
k
KVIRTU/ 22. jaanuar 2017, 19:58
Taani okupeeriti ka 1940. aastal ilma suurema laskmiseta, aga see ei tõesta avaliku arvamuse silmis midagi. Samamoodi poleks me 1918. aastal mingit tunnustust saanud, kui siin poleks sakslasi sees olnud. Rahvusvaheline suhtumine okupatsiooni sõltub sellest, kas seda teeb Venemaa või Saksamaa, mitte okupeeritava riigi juhtidest.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee