Eesti uudised

Ühistu liikmed nõuavad majaremondi peatamist

Arvo Uustalu, 20. jaanuar 2017, 04:00

40 KOMMENTAARI

k
Kutsuge kokku/ 21. jaanuar 2017, 00:24
korteriomanike koosolek,protokollige see,arutage asjad rahulikult erapooletul pinnal läbi ja kui te pole rahul hetkel toimuvaga,siis esitage juhatusele sellekohane avaldus.Kui üle 50% ei ole nõus toimuvaga peab juhatus ehituse peatama.Juhul,kui juhatus teie avaldusele kolme tööpäeva jooksul ei reageeri,siis pöörduge kohtu poole.Ärge kartke kohut ja kohtukulusid,teil on pigem võita kui kaotada.Kõige õigem oleks teil asutada eraldi ühistu,sellega seoses lõikaksite ennast vabaks ülejäänud kompleksist.Ja kunagi ärge pilduge oma allkirju kergekäeliselt.Ja veel seda,et kas kõigile liikmetele olid esitatud paberkandjal teostatavate tööde nimekiri ja kolme ehitusettevõtte hinnapakkumised.Kohus arvestab kõike seda.Paljud ehitusettevõtted on allhankekorras omavahel seotud ja nii ei ole ka kolm hinnapakkumist mingi näitaja.Samuti on iga ehitaja seismas selle eest,et võimalikult suurt ehitusmahtu saavutada-äsja vahetatud uksed aknad taas vahetada aga no siin peab ka kredex endale midagi pähe raputama.Eks jõudu teile selles asjaajamises.Ärge kartke enda eest seista,võidelge lõpuni.Kõike head soovides.
n
nokk kinni saba lahti/ 21. jaanuar 2017, 08:37
majad peaks ikka enne löplike otsuste langetamist (antud juhul siis enne kredexi otsust) läbi mötlema oma maja vajadused. jah, ühest hääd lahendust ei olegi, kredexil on nöuded aga ilma kredexita tehes köike vajalikku teha ei jätku kah vahendeid sest pangad ilma kredexita (selle käenduseta ja oleneb kakinnisvara asukohast) nii suuri laene ei anna. hetkel eestis olukord, kus ilma kredexita tehes ei saa raha pärast köike vajalikku teha, kredexiga tehes saad köik tehtud aga teed ka asju mida muidu ei peaks vöi ei oleks vaja teha. maju pakitakse penosse, sellest hakkavad vent probleemid jne, energia kokkuhoid on eesmärk aga mis see möne mega küttekulu kokkuhoid maksma läheb.... linnades ehk veel tasub ära, elvas vöi maakohtades ilmselgelt mitte. kredexi eesmärk euroopa rahade eest näidata energiakokkuhoidu, sellest ka nöuded. varasemad meetmed andsid raha vähemate nöuetega, oli vaja vaid saavutada järgmise aasta küttekuludega teatud protsent kokkuhoidu. majadel selle saavutamine söltus aga nii tehtavatest töödest kui ka ehituse kvaliteedist, siis hakkas tekkima olukord, et asja ei saavutatud, läks jamaks, kredex tegi uued nöuded- projektis oleva järgi arvutusliku energiklassi ja selleks tehtavad tööd, raha saad küll tagasi aga kui ehituses miskit (aknaid ei vaheta vöi uksi, samas milleks seda üldse vaja kui enamikel sellele juba kulud tehtud) siis eesmärki reaalselt ikka ei saavuta, milleks siis sellises mahus töid üldse on mötet teha kui praktikas see ei hakka tööle. lisaks kredex ühe käega annab teisega vötab- laenu ilma kredexi käenduseta ei saa aga käendus on 1,2-1,4 protsenti kogusummast, mis sööb 40 % väga palju ära. käendus tekitab nn lisakulu, lisaks siis nöuded töödele, mida poleks ehk vajagi jne (selleks tehti 2013 energiaklasside arvutuste valemidki ringi et vajalikku C-d niisama lihtsalt ei saaks) eriti on see köik mötlemiseks maakohtades, kus soe vesi boileritel- mis peab ümber tegema kui C tahta, kui keldris katel siis mis 2 puuhalu kokkuhoid maksma läheb kui maja penosse panna ja vente ehitada, saaksehk ka otsaseinte soojustamise ja maja fassaadi krohvimisega maja korda, radikad lisaks ja olekski ok jne. öige on jah teha köike korraga aga kui see õige toob kaasa ebamöistlkke kulutusi siis kas see on ikka õige.... nendele asjadele peaks mötlema juba enne projekti tellimist, sest lähteülesandest tehakse projekt... seega enne kõigega alustamist peaks mötlema, mis ja kuidas, müüakse seda mis müüb, heytkel on see kü-de laenuorjus, eraisikutena enam ebamöitlikke laene ei vöeta, küll aga müüb see hetkel kü-dele, nendega ka risk väiksem- kui keski ei maksa siis kannab kulu kü, kellelt ikka raha kätte saadakse... völgnikud aga jäävad kü mureks jne... oh ma vöiks raamatu kirjutada... rääkimata sellest et paberil c reaalselt c-d ei anna, eesmärk on aga näidata et meil niisuured energiasäästud...
t
tk/ 30. märts 2017, 11:55
KÜ on vahendaja ja tal puuduvad nii tulud (kasum) kui kulud. Kulud kuuluvad korteriomanikele kes maksavad kõik tööd ja teenused kinni KÜ kaudu. Kui mõni korteriomanik ei maksa siis tema osa maksavad kinni naabrid.
t
teade/ 20. jaanuar 2017, 19:33
koridori ilmus sedel ,et soovitakes parimat ülevaadet saada ,aga palju on omanike kellel on e-posti aadresssi,kindlasti korteri nr peab ka olema ,miks nüüd alles asi kui rong on läinud juba peate olema 20a juhatuses nüüd ,eks siis näeme mis saama hakkab!!!
ä
20. jaanuar 2017, 20:21
Ärge siis imestage, kui aastas tõstetakse maksu lausa 2 korda, sest arvestus käib nagu Oskar Lutsu Kevades - kui tervet rehkendust ei osata korraga ära teha, siis tehakse pool ja pärast rehkendatakse teine pool edasi...
i
21. jaanuar 2017, 11:39
Igal ühistu esimehel endal peab olema oma meiliaadress.
Need ühistud, kelle esimehel seda ei ole, tegelevad varem või hiljem petuskeemidega, sest nad kardavad kirjalikult esitatud pretensioone.
a
aaa/ 20. jaanuar 2017, 19:13
kui kirjutatakse tõde siis seda ei avaldata ,see on sest on tõde!!!
a
aaa/ 20. jaanuar 2017, 18:58
renoveerida on vaja ,aga seda ei tehta aastaga peaks vähemalt a10 koosolekut ja läbi kõik arutada mitte nii nagu nooruse kü13 tehti ,seal on kindlad huvid nii baltivara ja varahaldusel nimesi me ei ,aga palju teavad seda,siin saab teenida hästi nagu siis kuulsime,odavalt teeme ja kasum on ülim.vaatake hindasi ja arvutage see kokku kes arvutada oskab!!!
n
nokk kinni saba lahti..../ 20. jaanuar 2017, 12:09
väga halb seis, ilmselgelt nii majaelanikud kui ka ühistu juhatus ei kujutanud ette mida kredexi toetuse tingimuste järgi maja korda tegemine tähendab. enne käesolevat perioodi sai toetust tehtud töödele lihtsamate nõuete järgi aga kuna see vöimaldas teha teadmatusest ka palju vigu ja tegemiste järgselt on selgunud, et teatud asjad niimoodi ei tööta, siis nüüd käival toetuste perioodil on asjad tehtud karmimaks ja konkreetsemaks. nende kriteeriumite saavutamiseks näiteks aknad ja uksed vahetada ongi õige, kui ei vaheta (mida nüüd juba kah lubatakse) ei saa sellist energitulemust samas milleks siis niisuguses mahus asju üldse teha kui mingi koha tegemata jätmine eesmäergi energiat kokku hoida selle kehvemaks tagasi keerab jne. paistab et eesmärk on et kredex müüks, mis tulemuse ehitusega (tehtu või tegemata jätmisega) saad ja kui suur maksukoormus sellega kaasneb, ei huvita kedagi. kes omale asju juba ette selgeks ei tee, see kergelt ka sellisesse situatsiooni kukub. nagu see elva maja on, rahvas ei teadnud, millele alla kirjutab ja nüüd tagantjärgi asja tagasi keerata saab ilmselgelt olema täis jamasid- projekt ju tehtud täismahule, seda osaliselt tehes ei saa kasutusloaks vajalikku tulemust, pangaga leping tehtud, neil enamuse allkirjad ja selleks köik dokumendid koosolekutest kogutud et jamade eest vastutab ühistu (mis on ka õige), kui on keski kes ei maksa kannab selle koormuse muu majarahvas aga sellistega oleks tulnud juba ette arvestada, ehitajaga on leping sölmitud, seda ümber vöi tagasi keerata ilmselgelt suur jama, sest tööde mahud ilmselt ehituspakkumsitest väga üldised, mis osa siis maksta tulek sja mida mitte ja kas lepingus punkte üldse on mis reguleeriks ehituse peatamist tellija süül, ilmselgelt mitte seega oleks see üks suur vaidlus. kokkuvöttes söltubki kui targalt on ehitajaga leping tehtud (enamasti tehakse heas usus jne ja kui siis jamad tulevad siis ollaksegi käpuli). meie tegime oma maja oma vajadusi arvestades, osade kaupa, mötetusi mida toob kaasa maja üleni penosse pakkimine, ei teinud (pole just keeruline arvestada, mis läheb maksma paari mega kütte kokkuhoid ja selle tasuvusaeg), elanikud on rahul, saab küll ka nii ka. varasemate kredexi perioodidega sai jah lihtsamalt, nüüd peaks ikka läbi mötlema aga kuna see praegu hästi müüb siis seda ka müüakse ja kokkuvöttes vastutab köige eest ikkagi tellija- mis tulemuse saab ja kuidas saab. ei tule keegi sulle õiget lahendust pakkuma kui ise rumal ollakse. kindlasti oleks ka selle majaga saand teisiti toimetada, seda oleks pidanud aga köik, ka majaelanikud, ette mötlema (et mitte sattuda juhatuse teadmatuse orki). kaastunne sellele majale, sest kui nii suuremahulistest tegemistes on erimeelsused, siis ei ole selle lahendamine odav kellegile.
t
Trai/ 20. jaanuar 2017, 10:20
6 puud - tule taevas appi! Terve mets on seal ümberringi. Kui enamus oli renoveerimisega nõus, kas ei saa siis peatada seltskonda, kelle elu motoks ongi "kõigele vastu seista, urgitseda, vinguda ja viriseda"
e
ei mõista/ 20. jaanuar 2017, 08:36
kõigi selliste,suurte rahaliste projektide aluseks on ühistu üldkoosolekute protukollid,kuhu on märgitud elanike nõusolekud ja kõiki on teavitatud kui suured on kulud ja mida tööde käigus tehakse.Ainuisikuliselt ei saa ühistu esimees midagi otsustada.Midagi on teil valesti kui sellised otsused tehtud ja keegi midagi ei tea.Kutsuse ühistu esimees aruandma,kui ei allu valie uus.
n
nojah/ 20. jaanuar 2017, 10:05
Point ongi selles, et allkiri (nõusolek) võetakse üldsõnalise "renoveerimise" kohta. Renoveerimise sisu, tööde maht ja maksumus selgub hiljem aga siis öeldakse, et "aga sa olid ju nõus!".
t
to nojah/ 21. jaanuar 2017, 08:46
tegelt on ju point selles et inimesed ei tea mida tähendab kredexiga tegemine ja kas oleks vöimalik ka muudmoodi, otsustamistel ju see et renoveerime kredexiga, sees, seega hääl antud ju selliselt renoveerimisele. tihti ei tea aga ka juhatus mida se reaalselt tähendab... ollakse pimestatud sellest et 40 prossu saab ju tagasi ja maja korras (jääb tunne te nüüd vöib 20 aastat muretult korras majaselada mis aga praktikas nii ei ole). seega köik peaks mötlema ja teadma mida vaja ja kuidas seda teha vöi saavutada... osa maju aga ongi hukule määratud, pole tegijaid, pole mötlejaid, pole teadlikke. kredexiga tegemisele jah öeldes (olenemata siis kason lahti räägitud vöi mitte, mida see kaasa toob) tuleb jahi ütlejal ikka ise peeglise vaadata. alternatiive peaks kredexile lisaks otsima ja läbi mötlema...
i
20. jaanuar 2017, 11:05
Isegi ühistu põhikirjas on sees elementaarset infot, mida peaks iga elanik lausa une pealt teadma. Kui mõni ei viitsi või ei julge seda omale lugemiseks küsida, siis on see saadaval ka äriregistris, kust võib 1-2 euro eest tellida ning omavahel lugemiseks levitada/paljundada. Kahjuks suurem osa ongi kas rumalad argpüksid või lihtlabased juhatuse ees lipitsejad.
a
ab/ 20. jaanuar 2017, 08:24

h
huvitav,et meie kortermaja/ 20. jaanuar 2017, 08:10
saab küll miljoniga hakkama täisremondi juures.Aga remontima peab, sest maja on nagu pitskardin.
e
ebasobiv kommentaar?/ 20. jaanuar 2017, 07:55
Suudad järgmised 20 aastat mitme kohaga töötada arvestades eelseisvat 70% töökohtade kadumist?
S
ebasobiv kommentaar?/ 20. jaanuar 2017, 08:05
See oli isiklik kontrollküsimus ... / 07:11, 20. jaan 2017 kommentaarile.
j
Ja vähe sellest,/ 20. jaanuar 2017, 17:53
pensionärid ja pensionärieelikud ei saa mitme kohaga töötada. Valitsus teeb imelisi vangerdusi pensioniga. 20 aastat sellest närusest pensionist mõttetut laristamist kinni maksta... lihtsalt ei tule toime.
b
Brunn/ 20. jaanuar 2017, 07:44
Piisab laenuvastaste ühisest kirjast pangale koos allakirjutustega et me pole nõus laenu maksma. Keegi ei saa kedagi vabas ühiskonnas pangaorjaks teha ja tanki lükata.
r
Raivo/ 20. jaanuar 2017, 07:46
Jah,see õigus on olemas.
p
panga ori/ 21. jaanuar 2017, 21:42
Tehti majas renoveerimist ja võeti laen, saatsin pangale kirja, et pole võimeline seda laenu maksma. pangast tuli vastus,et neil suva ja pole nende asi.
t
to panga ori/ 26. jaanuar 2017, 09:00
panka ei huvitagi, selleks pank korjabki kokku köik dokumendid, et kokkuvöttes vastutaks tellija köige eest. maksujöuetutega oleks tulnud arvestada enne otsuse tegemist sest kokkuvöttes jääb völglase koormus teistele kanda- laenu maksmise eest vastutab kû ja völgnikud on kû probleem siis... maksejöuetule (eriti kui neid otsuste tegemisel on vähamus) siis ei olegi hääd lahendust, jääd völgu läheb korter völgade katteks löpuks mûûki vöi mûûd ise enne maha... samas ehk oleks aidanud pangale teatamine kohe kui selline renoveerimise otsus tehti, veel enne laenulepingute tegemist, ehk siis oleks pank laenust keeldunud vöi siis oleks pidanud Kû tegema ruutmeetrimaksu panga nöudel selliseks, et selle völglase korral maja völgu ei jääks pangale, sellisel juhul oleks ehk majal sellises mahus renoveerimise otsus tegemata jäänd... samas vägisi ei saa kedagi pangaorjaks teha... elanikud peaks ikka ette mötlema, variant on ka pöhikirja nöuda muutust laenu vötmiseks suurem nöusolejate % aga seegi toimib ainult ette mitte tagantjärgi...
j
jälk/ 20. jaanuar 2017, 07:42
ei arvestata kõikide inimestega ja nende võimekusega maksta. Remontima peab, kuid ikka vastavalt võimekusele. Noored ärgu ka ülbitsegu, võib juhtuda, et ühel päeval on töötud ja siis?
e
elu/ 20. jaanuar 2017, 07:42
Õnnetuseks on igas paneelmajas väga erineva sotsiaalse taustaga inimesi. Intelektuaalsest tasmest rääkimata. Suurtes majades on palju tülisd, sest nn. hoovikelaasi, kõikide leu klatsijaid jagub vaat et enamikesse majadesse. Kui majas on palju sarnase taustga, ebaausad, joodikud, piiratud silmaringiga inimes, siis tahvad nad jõuga omi lolle "otsuseid" peaqle suruda. Esimehesk sokuttakse just keegi enda hulgast. On palju inimesi, kes on saanud korterid väga lihstalt, pärandusteks või hoopis nahaalselt oma ekskaasat pettes. Kui juhatusse saavad autud ja ehitsu- ning finantsvallas võhikud, siis akgabki maja suur allakäi.k Majades punutaske kuulujuttudega elanike vahel intriige. Esimehed manipuleerivad labase kihiga ( alkohoolikud , krimikaristusi kandnud, kärgpered jne.). Häbematult kasuttakse ära ekaid abituid inimesi, kes ei suuda enda õiguste eest seista. (küül saab nende hääle juhatusse saamiseks hõlpslat labast juttu ajades. Maasipsühho- teeme euroremonte, selel taga on ka vatustsundetud firmad, kes loodavad tööostsi saada. Lõuna-Eestsi on kehva mainega sntehniliste tööde tegija Splitter . Esimehed valivad odavama tegija, kuid kavliteeti pole.
Paraku kasutavad häbematud esimehed ka häbematute raamatupidajate teenusid. Suurremontidest saadakse isklikku suurt kasu, kokkumäng firmadega. Ühistut vorm on täsieti ebaõnnestunud majade majandamise vorm. Enamikes majades poel ju pädevaid spetsialiste, kes suudaksid hinnata, kas üldse juhatuse dikteeritud töid on vajalik teha. Nii käib torudevahetsukampaania. Firmadm odavpakkumised , lõhuvad korterites olnu maha ja ei taasta olnut. Põhiharidsu, keskharidsu , sageli ka kõrgharidus - kui inimene on antud tööks ebakompetente ja pealegi ebaasus, sisi kannatab kogu
maja. Igasugused haldurid on ka vaid enadel tööstasu saamiseks, mingist kinnisvaraga tegelevast firmast. Neid ei huvita konkreetse inimese , korteriomaniku mure, vaid endale saadav palk, mida korteriomanikud neile läbi ühistute maksavad. Väga suletud ring. "See on ühistu asi" kõlab õõnes vastus igale küsimusele. Kui palju on aga solidselt tegutsevaid ühistuid üldse? Veerand kõigist korteritest on üürnike kasutuses. Keegi ei tea pareguses korralageduses, kes on nende naaber. Endine vang, narkar, luuser, petis, joodik avab varsti ise oma "näo".?
T
.../ 20. jaanuar 2017, 07:11
Tunnen hetkel sama. Postkasti potsatas eelmine nädal ühistu nõue 6000 eurot maja fasaad + katus. Polegi muud teha kui hankida lisatöö, et lapsega mitte tänavale lennata.
n
no/ 20. jaanuar 2017, 07:44
Ei saa ju iga jupijumal "käsku" täiat. Kirjade postkasti panejad on enamasti ülbed ja häbematud "esimehed" , kes ei kohku skeemitamistest.
s
21. jaanuar 2017, 12:21
Sama ülbed on ka need, kes võtavad oma sõbrannade armaada kaasa ning klopivad uste taga et saada allkirja lehele, kus pole isegi päist mille jaoks allkirja kogutakse ja millise koosoleku protokolliga see kokku läheb. Selliselt kogutud allkirjade lehte võib igaks otstarbeks kasutada.
j
jeh/ 20. jaanuar 2017, 06:40
Korteriomanike nateriaalsed võimalused on erinevad. On neid, kes suudavad maksta ükskõik kui kalli remondi eest ja neid, kes loevad iga päev sente.
"Eks otsi siis uus odav korter, kui maksta ei suuda!"
"Eks osta omale omale maja, kui soovid elada luksuslikus kodus!"
Kellel on õigus?
Ühistu juhtimises on küsimus. Punt fänne on teinud ühistu esimehe ümber ringi ja sellest juba läbi ei murra. Tehakse otsused, milliste jaoks on ühistu esimehel ausust ja tarkust - või et seda ei ole.
Mida siis teha kui majas elab mitu peret, kelle pension või tervislik seisund ei võimalda suuremat palka? Tekitada talle remondirahadega võlg ja kodu võlgade katteks ära võtta.
Selliste peredega peabki ühistu tegelema. Et neist "lahti saada", organiseerida neile oma majas korterivahetus või leida mõnes muus majas samaväärne vastuvõetav KODU, tasudes talle kõik kulutused, mis see kaasa toob?
Korteriühistut peab lihtsalt juhtima tark ja aus inimene.
ü
20. jaanuar 2017, 07:51
Ühistu ei suuda iialgi täita ov ülesandeid, mida on ka puudustkannatavate isikute majutamine. Siiani on püütud sellest tehagi ühistute endi probleem, aga see ei tohiks nii olla. Lõputult elamute remonditöid edasi lükata ka ei saa.
u
Urrr/ 20. jaanuar 2017, 08:11
Kas oled mõne ühistu esimees või see kes peaks altkäemaksu saama maja renoveerimisele saatmise eest, et sellist kiidulaulu laulad?
k
20. jaanuar 2017, 08:13
Kas uute akende ja uste veelgi uuemate vastu vahetamine ongi ühistu esimehe tarkus?
Maie aga peaks teadma, et erakorralist koosolekut saab pidada ka ilma esimehe nõusolekuta ning ta ametist maha hääletada. Ainult rumalad elanikud lasevad sellistel esimeestel tiksuda 5 aastat täis ning maksavad rõõmuga talle veel palkagi lisaks.
n
Naki/ 20. jaanuar 2017, 06:20
Muidugi ühistu esimees ei ole nõus. Ühistu esimees otsustab missugune firma seda tööd hakkab tegema. Kehtib ju kirjutamata seadus et firma maksab 10% sellest summast töö telliale tagasi. Kes tahab niisugusest rahast loobuda.
e
20. jaanuar 2017, 08:22
Elanikud peaksid ühistu asjades ennast rohkem harima ja olema nõudlikumad. Ühistu esimees ei otsusta ainuisikuliselt, milline firma hakkab tööd tegema, vaid esitab enne koosolekut elanikele tutvumiseks firmade pakkumised ning otsustatakse koos.
Mida rumalam on maja elanikkond, seda lihtsam on nendega manipuleerida ja siis hakkab lisaks esimehele ühistut "juhtima" ka lausa kojamees, kes on muidugi see kõige-kõige targem.
j
juhatuse liige/ 21. jaanuar 2017, 11:34
Ühistu esimees ei otsusta kindlasti midagi ainuisiklikult. Kasu ka ei saa, Kõik dokumendid lähevad igal aastal revideerimisele. Kui on kahtlusi võivad korteriomanikud (pange kirja, kes) väljastpoolt auditi sisse kutsuda. Teatada kirjalikult juhatusele. Samuti võivad kahtlejad pöörduda majanduspolitsei poole. Kogu ühistu rahad on pangas arvel ja kõik toimingud ka. Mitte midagi ei saa susserdada,. Sularahage ei tegelda.
k
21. jaanuar 2017, 11:43
Kui on selline majaseltskond, kes on nõus et polegi vaja revideerida ega ka auditi kutsuda, siis on susserdamiseks võimalusi kui palju.
o
olge teadlik/ 21. jaanuar 2017, 14:49
Igas korteriühistus revideeritakse kord aastas enne üldkoosolekut kõiki ühistu dokumente, see on põhikirjaga nõutud tegevus. Peale selle tuleb igal aastal esitada majandusaasta aruanne riigile. Juhatuse vastutus on ikka väga suur (nõudmised) võrreldes sellega kuidas meil mujal vastutusega asjad on...
o
olen teadlik/ 21. jaanuar 2017, 22:07
Riiki ei huvita mis sa majandusaasta aruannetese kirja paned ja kase ka tõene on, nemad lihtsalt panevad selle registrisse ja kogu lugu.
h
huvitab küll/ 22. jaanuar 2017, 17:18
Miks küsitakse igal aastal, mida olete teinud elamu korrastamiseks, säilitamiseks? Arvulised andmed tuleb ikka väga täpselt anda. Nende järgi võetakse välja, kes ei ole aruandeid esitanud, maksupetturid jne. Riik kontrollib ikka väga, mis toimub.
ü
22. jaanuar 2017, 18:47
Üldkoosolekutel pole aastaid olnud ei koosoleku kavas ega ka üldkoosoolekul revisjonikomisjoni ettekannetki, mida on revideeritud ja kas üldse on revideeritud ning majaelanikud on ise lausa nõus sellega. Mida sa sellistelt elanikelt ikka tahad, kes on nõus sellega et juhatus "revideerib" iseenda tegevust.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee