Eesti uudised

Rahandusministeerium soovib, et ettevõtja autol oleks erivärviline numbrimärk (125)

Kristjan Väli, 17. jaanuar 2017, 20:03
Foto: Stanislav Moshkov
Rahandusministeerium soovib tulevast aastast muuta praegust firmaautode maksusüsteemi nõnda, et ettevõtjate autode numbrimärk oleks tavanumbrist erinevat värvi. Muutuse positiivses tulemis kahtleb aga Maksumaksjate Liidu juhatuse liige Lasse Lehis: "See on pigem raha raiskamine, ma ei usu, et see annab midagi.“

Ettevõtjate ja avaliku sektori autod saavad teist värvi numbrimärgid, erisoodustuste maksustamine hakkab sõltuma sõiduki võimsusest ning muutub sõidupäeviku süsteem.

Samal teemal

"Ettepanek on muuta ettevõtte sõiduautode erakasutuse maksustamist võrreldes kehtiva korraga lihtsamaks ja efektiivsemaks,“ teatab ministeerium.

Rahandusministeeriumi avalike suhete peaspetsialist Maria Murakas sõnab, et kehtiv ettevõtte sõiduautode maksustamise süsteem ei täida käibemaksu ega tulumaksuseaduses sätestatud erisoodustuse mõttes oma eesmärki, olles ettevõtjale tihtipeale koormav ja võimaldades pahatahtlikult maksukohustuslasel andmetega manipuleerida.

Ministeerium teeb ettepaneku erisoodustuse lihtsa arvestuse tagamiseks kaotada sõidupäevikud segakasutuses sõiduautode puhul täielikult. "Uueks erisoodustuse maksualuseks on meie ettepanekul 1,96 eurot kilovati kohta, mis väheneb 25 protsendi võrra, kui sõiduauto on üle 5 aasta vana,“ selgitab Murakas.

"Oluline pole mitte see, kui suures mahus tööandja autot tegelikult kasutati, vaid see, et töötajale on antud võimalus tööandja autot isiklikul otstarbel kasutada, kuna segakasutuse puhul enam sõitude arvestust ei peeta,“ lausub ta ja lisab, et see muutub ainukeseks võimaluseks, kuidas segakasutuses auto erisoodustust deklareerida ja sellelt maksu tasuda.

"Kõikidele, üksnes ettevõtluses või avalikus sektoris ametisõitudeks kasutatavatele autodele on plaan anda tavanumbrimärkidest erinevat värvi numbrimärk,“ seletab peaspetsialist rahandusministeeriumi plaani lahti. Riigi seisukohast kõige suurema maksuriskiga sõiduautode osas antakse võimalus pidada ka detailset arvestust või kasutada muud maksuhaldurile aktsepteeritud tõendamisviisi erasõitude puudumise kohta.

Murakas tuletab meelde, et plaan firmaautode erakasutamist lihtsustada oli kõne all juba möödunud aasta kevadel ning valdava enamuse jaoks muutub uus kuumäär senisest soodsamaks, maksukohustuse täitmine lihtsustub ning ettevõtjate halduskoormus väheneb.

Eesti Maksumaksjate Liidu (EML) juhatuse liige Lasse Lehis tunnetab siiski, et tegemist pole päris EML-i soovitud seadusmuudatusega. Lehis leiab, et segakasutuses autode sõidupäeviku kaotamine ei ole hea strateegia. „Meile oli põhiline ikka see, et kui ettevõtja tahab arvestust pidada, siis kilomeetri variant peab ikkagi säilima,“ leiab ta.

Samuti ei näe ta väga mõtet eri värvides numbrimärkidel. "See on pigem raha raiskamine, ma ei usu, et see annab midagi. Minu soovitus on see, et märgistame kõigepealt ainult riigiautod ära ja vaatame, mida see annab,“ räägib Lehis ning tuletab meelde, et värvilise numbrimärgiga auto võib erinevatel põhjustel seista mistahes kohas - ka näiteks supelrannas.

"Näiteks maakler läheb kliendile suvilat näitama rannakaldal,“ toob Lehis näite. "Ei saa selle peale loota, et naabrimemm hakkab maksuametisse helistama, et kuulge, mul on siin metsatukas rohelise numbrimärgiga marjulise auto. See pole hea signaal, et sundida ühiskonda sellega tegelema,“ ütleb ta lõpetuseks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee