Eesti uudised

PEAMINISTER RAIL BALTICUST: raudtee ülal­pidamiseks kulub aastas kümme miljonit (95)

Juhan Haravee, 17. jaanuar 2017, 04:00
VÄIKE RAUDTEENALI: Peaminister: "See on muidugi nali, aga kes siis Kaunases Sabonist näha ei tahaks! Rail Balticuga saab ju kiiremini kohale."Foto: Toomas Tatar

Oma esimese võimaluse riigikogu ees arupärimisele vastata kasutas peaminister Jüri Ratas eile selleks, et veenda kuulajaid Rail ­Balticu ehituse pöördumatuses. Peaminister ei usu, et vastuseid ette valmistanud ametnikud söandaksid valetada. 

Vabaerakonna saadikud tegid peaministrile mullu 13. detsembril arupärimise, mis puudutas kiirraudteeprojekti Rail Balticu (RB) seniseid analüüse ja uuringuid. Sooviti saada selgust suurprojekti rahastamisskeemis ja selle vahekorrast riigieelarvega. Samuti taheti teada, millised on raudtee ülalpidamiskulud. Peaministril paluti selgitada, mis saab praegusest raudteevõrgust, milline on uue ettevõtmise ärimudel ja ennustatav tasuvus. Ühtlasi heitsid küsijad valitsusele ja ametnikele ette kehva kommunikatsiooni: miks ei ole täpsemalt selgitatud, kuidas ühiskonna raha, loodus- ja inimressursi projekti panustatakse?

Arupärimist esitles riigikogus Artur Talvik Vabaerakonna fraktsioonist. Peaminister luges pädevas ametkonnas valminud vastused kuulajatele soravalt ette. Tal polnud kuigi palju uut öelda. RB virtuaalne vedur rühib jõudsasti tulevikku ja eneseimetluse roosas müras ei ole kriitikuid juba ammu kuulda. Paljud said siiski esimest korda teada, et kui RB lõpuks sajandi kolmanda kümnendi teisel poolel tõepoolest käiku läheb, siis peaksid selle ülalpidamiskulud küündima 10 miljoni euroni aastas. Riigieelarvet need miljonid Ratase sõnul koormama ei hakka, sest kate peaks tulema raudtee kasutustasudest. Kui leidub mõistagi piisavalt kasutajaid. Peaministril pole vähimatki kahtlust, et see on väga perspektiivikas projekt. Ainus, mis Ratasele praegu veel muret teeb, on asjaolu, et kui praegune Euroopa Liidu finantseering 2020. aastal otsa saab ja senine kaasrahastusmudel – EL 81% ja Eesti 19% – ei pruugi samas vahekorras jätkuda, mis siis saab? Aega veel on ja võimalus, et Kaunases jalutab sulle vastu näiteks korvpallihiid Arvydas Sabonis, kaalub praegused hirmud üles. Rahvas istub rongi ja sõidab kõike seda vaatama.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

27. jaanuar 2017, 04:00
Rahvas kogunes Rail Balticu Pärnu trassi väeloitsuga peatama
26. jaanuar 2017, 12:17
RAIL BALTICU VASTU: sadakond inimest avaldas ministeeriumi ees meelt
26. jaanuar 2017, 04:00
PEREMEES: Rail Baltic lükkab kodu kokku – mis siis ikka, otsime uue
18. detsember 2016, 18:19
Inga Raitar | Rail Balticu muldkeha mõistatus ehk Otsige lätlast

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee