Eesti uudised

PEAMINISTER RAIL BALTICUST: raudtee ülal­pidamiseks kulub aastas kümme miljonit (95)

Juhan Haravee, 17. jaanuar 2017 04:00
VÄIKE RAUDTEENALI: Peaminister: "See on muidugi nali, aga kes siis Kaunases Sabonist näha ei tahaks! Rail Balticuga saab ju kiiremini kohale."Foto: Toomas Tatar
Oma esimese võimaluse riigikogu ees arupärimisele vastata kasutas peaminister Jüri Ratas eile selleks, et veenda kuulajaid Rail ­Balticu ehituse pöördumatuses. Peaminister ei usu, et vastuseid ette valmistanud ametnikud söandaksid valetada. 

Vabaerakonna saadikud tegid peaministrile mullu 13. detsembril arupärimise, mis puudutas kiirraudteeprojekti Rail Balticu (RB) seniseid analüüse ja uuringuid. Sooviti saada selgust suurprojekti rahastamisskeemis ja selle vahekorrast riigieelarvega. Samuti taheti teada, millised on raudtee ülalpidamiskulud. Peaministril paluti selgitada, mis saab praegusest raudteevõrgust, milline on uue ettevõtmise ärimudel ja ennustatav tasuvus. Ühtlasi heitsid küsijad valitsusele ja ametnikele ette kehva kommunikatsiooni: miks ei ole täpsemalt selgitatud, kuidas ühiskonna raha, loodus- ja inimressursi projekti panustatakse?

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

27.01.2017
Rahvas kogunes Rail Balticu Pärnu trassi väeloitsuga peatama
26.01.2017
RAIL BALTICU VASTU: sadakond inimest avaldas ministeeriumi ees meelt
26.01.2017
PEREMEES: Rail Baltic lükkab kodu kokku – mis siis ikka, otsime uue
18.12.2016
Inga Raitar | Rail Balticu muldkeha mõistatus ehk Otsige lätlast