Eesti uudised

Haldusreform paisus kodusõjaks: Meremäe volikogu blokeerib Setu suurvalla moodustamist!

Arvo Uustalu, 5. jaanuar 2017 04:00

32 KOMMENTAARI

p
6. jaanuar 2017 14:24
Paistab, et seto valla pooldajad on sügavalt nördinud selle üle, et kuut volikogu liiget ei ole õnnestunud ära osta. On rõõm kuulda, et on ka veel volikogusid, kus erinevalt mõeldakse ja julgetakse seda ka valijale näidata. Naljanumber on varest selles süüdistada, et Võru suunal suuremat potentsiaalI piirkonna arengus näeb kui seto suunal. Naerda tuleks hoopis neid setosid, kes 20-ne aastaga ei ole suutnud tõestada mitte setodele, et ka mitte setode maine edu sõltub ainult sõnast seto ja sellega kaasnevast ja kes ise nüüd mitte setodele valitsuselt ärategemist ootavad. Kui valitsus on valmis seda ullust tõesti läbi viima, siis andku aegsasti ka mitte setodele teada, et ta neid hätta ei jäta.
m
mani/ 6. jaanuar 2017 11:05
Luhamaal Põlvamaaga piiri ei ole, Meremäe on vahel.
m
mani/ 6. jaanuar 2017 11:09
Võrumaal Misso vallas Luhamaa külas on piiripunkt koos ametnike töökohtade, piirijärjekordade, ootealade, kohviku ja kavandatava tollilao ja vabatsooniga.
m
maani, maani, maani/ 6. jaanuar 2017 11:13
Noh, noh siis tulebki, siis tulebki Me emäe Põlvamaale veeretada .. :)
m
misso/ 6. jaanuar 2017 13:02
meremäe ja luhamaa vahel on vastseliina vald.
s
Sellisel/ 6. jaanuar 2017 09:09
juhul hakkavad venelased ka Narva all oma VENE valda tegema eesotsas Jaana Toomiga!
e
Einoh/ 6. jaanuar 2017 09:06
kuidas teha väikesest rahvusrühmakesest SUURvalda...!? Tule taevas appi...Pole ju võimalik!
n
nonoh/ 6. jaanuar 2017 08:47
olge ikka ise ka mehed, mida te jaurate oma vallakesega. Kui teistele sobib, siis on ullikesed , kes näitavad oma sarvi.
k
kah kohalik/ 5. jaanuar 2017 20:00
Kahjuks on Meremäe vallas nii, et volikogu varseparv jättis oma töö tegemata. Meremäe vallal polnud ühtegi liitumislepingut mitte üheski suunas. Keegi ei taha seda vareseparve. Nende ainus olemasolu mõte on olla vastu, antud juhul siis seto valla vastu. Oleks neil siis mõni oma variant, kus leping taga või läbirääkimised.
k
kolla/ 5. jaanuar 2017 18:57
Maale ei ole jäänud enam ühistransporti,koole kauplusi,postkontoreid ega normaalset arstiabi aga ikka usub üks kamp vurlesi,et matsilt saab veel ühe naha koorida.Mingil momendil peab Lembitu tulema ja Tallinnas jälle pooled saksad maha nottima.
l
leebe/ 5. jaanuar 2017 17:51
setud on üldse üks müüdav ja ostetav rahvakild. kuidagi ei suuda sallida tegelasi, kes eestlasi tsuknadeks nimetavad, kelle rahvussport on pussitamine, rahvuslik uhkus on puskarijoomine ja ainus töötegija on naine.
v
või nii/ 5. jaanuar 2017 22:22
mida sa setudest veel tead?

k
5. jaanuar 2017 16:58
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
k
kannataja/ 5. jaanuar 2017 17:42
Nõus ühendame kõik kes ei ole rahul halldusreformiga
h
Härra/ 5. jaanuar 2017 17:51
Paavel Koosaar ei tea, et maal polegi tänavat :).
v
võru suund/ 5. jaanuar 2017 12:45
Ega loodav seto vald võib ju tervenisti Võrumaa alla kuuluma hakata ,nät. Värskast pole vahet kas sõita Põlva või Võrru. Nii oleks hundid söönud ja lambad alles
k
kohalik elanik./ 5. jaanuar 2017 12:30
Tehti hääletus - kas Värska ja Mikitamäe peaksid ühinema ja kas Seto vald peaks tekkima. Kohalikud elanikud seda ei soovinud. Seto valla loomist soovib ainult mõnikümmend inimest Värska vallas ja sama palju Mikitamäe vallas, samuti ka Missos. Vallajuhid on aru saanud, et piirkonna arenguks on vaja võõrast raha importida teistest piirkondadest. Parim moodus nende arust selleks on turism ja seda eelkõige Setu kultuurile tuginedes. Kohalikel on ammu sellest setundusest kopp ees ja seetõttu ka Setu vald loodud ei saanud kui referendum tehti. Villand on. Mis k---di pärast tehakse rahvahääletus, kui vallaviletsus ikka otsustab nii nagu heaks arvavad? Piirkonna arenguks on vaja luua sinna eramukrunte või detaiplaneeringuga alasid, et noored pered saaksid linnast oma rahapakkidega tulla neid sinna laiaks lööma ja sinna elama jääda. Kord aastas mingilt venelaselt 100€ piirkonda jätmine pole eriti jätkusuutlik.
n
noortel/ 5. jaanuar 2017 17:53
linnas on muidugi rahapakid ja siis võivad tulla, sest tööl pole vaja käia, kui on rahapakid :). Rahapakid on kindlasti mingitel narkoparunitel, neid teile vaja?
s
Seto suurvald tuleb/ 5. jaanuar 2017 11:47
viinaga volikogu kohad ostnud kohalikke jõmme esindav nn vareseparv arvab, et nii jääbki
l
Lugeja/ 5. jaanuar 2017 10:52
Suur Setomaa vald võiks olla seto kultuuri kandja ja ühendaja kuid mitte haldusterritoriaalne üksus, st kultuuriline suunitlus ja haldusterritoriaalne jaotus ei pea kokku langema. Kui reaalselt selle piirkonna elanikud soovivad erinevate tõmbekeskustega liituda siis seda tuleks ka aktsepteerida. Meremäe valla rahva elu-olu on alati olnud seotud Vastseliina ja Võruga ja seda tuleks ka arvestada.
e
ei saa aru,/ 5. jaanuar 2017 13:03
kas vald moodustatakse kultuuri kandjaks???? Aga mis siis tavaline mitte setost töömees peab seal tegema
k
Kultuur/ 5. jaanuar 2017 16:40
Olen töötanud 9 aastat vallas. Enne seda polnud mul valda (vallamajja) asja ja nüüd poolteist aasta hiljem samuti, kuna olen ettevõtja (töömees). Valla poolt korraldatud kultuurist (kontserdid, kuningriigipäevad, jaanipeod, jne) olen siiski osa võtnud ja „kasu saanud“. Lisaks paljudele muudel ülesannetele loen õigeks kindlasti ka valla kohustusi kultuurikandjana. Ettevõtted ju seda ei tee (tihti küll hea küsija suu pihta ei lööda ja toetatakse). Töömeestele pole see takistuseks, aga kultuuritus jätab ennem tühja tunde.
ä
ääremaa/ 5. jaanuar 2017 09:54
Milline on valitsuse kava ääremaal asuva piiriäärse kogukonna edasise tegevuse ja elu võimalikkuse toetamiseks. Esmalt ikkagi kuidas inimesed seal oma peresid toita jõuavad, milline ettevõtlus toetab toimetulekut, kas riigil on huvi et piiriäärne liitvald suudab end majandada. Setu kultuur ei saa olla ühisvalla loomise ainus eesmärk. Otse loomulikult tore kui kohalik kogukond vanu traditsioone austab aga seda ei saa setud võrokestele peale suruda.
k
kirik kesk küla/ 5. jaanuar 2017 09:09
külavanemad seljad kokku ja otsustage ära, milline küla seto milline võra. ja siis nõudmised kuni valitsuseni lauale

v
võrõkene/ 5. jaanuar 2017 08:53
Nendega , kellega ma olen kohtunud, ei soovi setu valda vaid Võru suunal liituda.
Meremäel on Obinitsa piirkond rohkem nous Värska suunal ja ülejäänud Vstseliina-Võru poole.
Nimetada, et rahvas tahab seto valda, on vale. Osa rahvast ja seegi ei ole üle 50%
Usu,et küsitlus terves valla annab pildi,et enamus soovib uhineda Võru suunal, sellepale võin mürki võtta.Kahjuks on see tellitud artikkel.
p
Pööbel/ 5. jaanuar 2017 20:10
Jah. Täpselt sama lugu siin. Tunnetus on ka selline, et Meremäe küla rahvas nii väga ei leelota, Obinitsas see-eest on see leelotamine näikse paljudele tuluallikaks, et kui seto valda ei tule, siis pole enam ka tööd ja kui pole enam tööd, siis on rist ja viletsus.
Lööge vald kaheks, Obinitsa mingi setutama-Meremäe mingu kirjakeelt edendama. Kõik rahul!
j
5. jaanuar 2017 08:50
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
t
to juut/ 5. jaanuar 2017 09:28
Setukas on vana ja äraaetud hobune, setu on setu. Pisut austust palun.
m
5. jaanuar 2017 08:43
Mulle meenub aeg, kui ENSV piirid pandi paika. Kahe küla täiskasvanud kutsuti tühja majja kokku ja enne välja ei lastud kui olid nõus vemaa alla jääma. Sellest. kes iga päev seda küsimas ja ähvardamas käis saigi nende brigadir kuni märjukene teise ilma viis. Milleks on ajakirjanduses vaja kirgi õhutada. Las külad ise otsustavad kellega liituda. Vihaga kokkulöödut ei saada rahu.
j
JÕUDU ja edu/ 5. jaanuar 2017 08:36
Meremäele,ilus Eestimaa ,inimestel peab olemaõigus otsustada kuidas nad elada tahavad.lubamatu on võimumeestel Meremäe rahvast üle sõita.
k
5. jaanuar 2017 08:33
Kurb on, et olukorda ei kajastata nii nagu see on. Ni Meremäe kui Mikitamäe vallas on neid kes seto valla poolt ja neid kes Võru või Räpina suunal liituda tahaks. Mulle meenuvad aastad kui oli ENSV piiri paikapanemine. Siis piisas kui üks külamees andis teada, et ei soovi eesti alla jääda ja piisas kui takogu küla nimel oli sellest eesti poolele teada andnud
j
Juhan./ 5. jaanuar 2017 08:27
See valdade sundliitmine on sama mis viiekümnendail kolhoosidesse sundimisega. Suured härrad tahavad valitseda ja oma võimu näitata.
e
+.+/ 5. jaanuar 2017 07:51
ei tea kes need ikkagi neid valdasid sundliidavad ja kas nende pihta saaks ka... tulistada?
v
vene värk/ 5. jaanuar 2017 06:37
Eesti riik tuli välja vale eesmärgiga, oleks pidanud kuulutama välja hanke - kolhooside taasloomiseks, oleks need loodud juba esimesel väljapakkumisel, 95 % venestunud eesti rahvast pooldab kolhoose juba paljalt meedia kommentaariumidele tuginedes.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee