Eesti uudised

"Parim viis näidata, kui palju sa kedagi armastad, on lubada tal surra nii, nagu ta ise soovib."

Kristiina Tilk, 5. jaanuar 2017, 05:52

177 KOMMENTAARI

s
see/ 1. märts 2017, 13:36
elust lahkumise viis peaks olema lubatud seaduslikult kõigile parandamatu haiguse käes piinlevatele eakatele.
j
jumal/ 15. jaanuar 2017, 15:01
Rahustisüsti, mis valudes piinleva inimese hingamise seisma paneb on eestiski tehtud. Kes seda teha otsustab-lubab, on iseasi. Lihtsam on kui surijal vara pole, siis pole menetleda vaja.
s
sass/ 7. jaanuar 2017, 19:40
meie inimõiguslased seda küll ei lubaks - parem las piinleb!
k
Kata/ 7. jaanuar 2017, 12:21
Ravimi reklaam? Mis on kõrvalnähud? Jääd elama? Mida kuradit!
m
Mädanik/ 7. jaanuar 2017, 07:56
Eriti ilus on rikka vanuri surm kus isegi omad lapsed ootavad pikkisilmi millal vanake ükskord juba eest ära läheb.Kas ei ole siis midagi ilusat selles loos kui midagi saada on.Miks mitte kiirendada seda sest ema sa ju lubasid meile.
v
vello55/ 6. jaanuar 2017, 17:29
ma tahan kõigile maksu,hinna ja aktsiiside tõtstjatele sellise süsti teha
p
patt või mitte patt/ 6. jaanuar 2017, 14:43
Eutanaasia on ikkagi sisuliselt enesetapp, ainult teise inimese kätega. Olen ka varem mõtisklenud sel teemal ja ikkagi ütleb sisetunne, et me ei tea kindlalt, mis on meie selle elu eesmärk ja mõte (kui eeldada taassündi). Äkki ongi vaja saada kogemus kannatusest, nii meile kui ka meie lähedastele. Ise ei valiks eutanaasiat, aga see on loomulikult igaühe enda otsus ja keegi ei soovi kannatada ega lähedaste kannatusi pealt vaadata. Samas on valutustamine meditsiinis palju edasi arenenud, ainult hirm valu ees ei tohiks olla enesetapu põhjuseks. Täielikult taunitav on aga sellise video meedias levitamine.
t
tõnis/ 6. jaanuar 2017, 13:46
miks seda mürgisüstiks nimetatakse
äkki oleks õigem öelda surmasüst

k
kaardi/ 6. jaanuar 2017, 13:45
võiks ka siis kuidagi uudse saata õnnitleme ema surma puhul ja soovime edu
h
hulluks/ 6. jaanuar 2017, 13:19
n
naisuke/ 6. jaanuar 2017, 10:17
Jah, üks on lasta oma kallil nii surra nagu too tahab, teine võtta see kõik videosse ja video kogu maailmala nähtavaks teha. See on hoopis teine teema- kas see on nii loomulik ja humaanne, nagu ema surm oli?
v
viks/ 6. jaanuar 2017, 10:02
No lugege Tammsaare Tõde ja Õigust ja mida palus ema Indrekult...
Oma lähedastelt seda konkreetset tegu muidugi paluda ei tohiks, seda koormat on ellujääjal raske kanda. Aga sellisel viisil nagu ma nägin ja lugesin, jah.
u
uu/ 6. jaanuar 2017, 07:04
kõigest saan ma aru ja olen nõus, et inimesel peaks olema , kui ta on veel täie mõistuse juures, teha oma elu testament : anda võimalus lahkuda, kui oled voodihaige või ..., noh, ei ole enam füüsiliselt ega vaimselt...
Aga see lahendus peaks olema mitte lähedaste rõõmus kogunemine ja viimase hingetõmbe ühine jälgimine koos filmimisega, pildistamisega, jne. Kindlasti mitte süst, mida keegi teeb. On ju olemas aineid, mis joogi sees teeb asja korda.
Fuih ja fuih, rääkima peaksid sel teemal ikka need, kes on võimelised asjast aru saama.
Kui oled juba eakas, kindlasti liigub su peas mõte ja hirm : kui ränk ja kestev on lahkimine ja kui inimlik on "mitte lubada"...
k
KUI/ 6. jaanuar 2017, 11:36
oled ikkagi RAVIMATULT haige ja/või lisaks ka eakas, siis milleks vaevelda, nagu EL nõuab? Lausa ootad LÕPPU, PIINADEST VABANEMIST. Kaua veel???
k
Kaie/ 6. jaanuar 2017, 01:42
Minu ema ütles ammu, et ennast vanadekodusse panna ei lase ja kui enam ise hakkama ei saa siis läheb... Et tal kõik hoolega läbi mõeldud. Viimati kui nägime, oli ta hästi-hästi rahulik, ilmselt oli otsus juba tehtud. Helistas kõik oma sõbrannad läbi, ja ühel hommikul oligi kenasti uinunud oma kodus, oma voodis. Ta oli aastakümneid raskelt haige, hea et kannatustest vabaks sai. Muidugi tunneme temast puudust, aga kas siis oleksime tahtnud, et ta edasi ja veel rohkem kannataks??? Sõbranna tal juba paar aastat hooldushaiglas - 66-selt insult ja ainult üks käsi liigub. Kui süda on tugev, lamab seal veel ehk 10-20 aastat, ja perekond muudkui maksab, ja mitte vähe... Kas see on inimlik?
i
IK/ 6. jaanuar 2017, 00:10
Saan aru, et inimene tahab oma elu sel viisil lõpetada... aga ma ei saa aru, et miks sellist asja filmitakse ja veel enam internetti riputatakse. Kas päriselt on inimeste tähelepanuvajadus nii suur :/
i
IK- ga nõus/ 6. jaanuar 2017, 08:22
Antud proua soovist saan täielikult aru. Küll aga ei mõista antud video meedias avaldamist. Kas staar( ? )kondiväänaja soovib saada veel staarimaks? Soovib tasuta reklaami? Levitatud videolõik on nagu etendus- jupike demonstratiivset klaverimängu, naeratav süsti tegija reklaamnägu - seejuures ,, peategelane´´ jääb nagu kõrvale. Antud videos puudub selle sündmuse tegelik sügavus ja intiimsus, see mõjub kõleda reklaamina surija pojale .

e
EL-is pole eutanaasia keelatud/ 5. jaanuar 2017, 23:03
Hollandis see lubatud ja palju muudki,mis mujal maailmas mitte.
m
minni/ 5. jaanuar 2017, 22:23
kuidagi kummaline on see lugu Ema oli raskelt haige ja finaalis juba Kuidas selline viletsakene siis välismaale jõuds? Või elaski ta seal ? Aga siis on kummaline,et Oolo juba Eestis ,kui ema pole veel mahagi jahtunud. Milleks säärast asja ajakirjanduses lahata?! eutanaasia pole ju inimese otsustada See peab olema seaduslikult lubatud Passiivset eutanaasiat võib küll rakendada Inimese soov on ju püha.kui ta loobub ravimitest,ongi see passiivne eutanaasia .Selle eest ei karistata.
e
Ei poolda/ 5. jaanuar 2017, 22:00
Ei ole ikka sobilik meie kultuuriruumis avalikustada oma pere siseasju. Mida erilist siis nüüd öelda taheti? Mõnda inimest võib olla niisugune tegevus sügavalt häiriv.
m
Mann/ 5. jaanuar 2017, 21:51
Oma sünni üle ei saa ise otsustada aga millal on õige aeg minna, selle üle peaks inimene saama ikka ise otsustada. Valudes vaevlemine ja rohtudest segane olemine on mõne arvates siin jumalast OK!
Ja see ei ole teie arvates piinamine.
t
taevas halasta/ 5. jaanuar 2017, 21:41
mida veel ? süda läheb pahaks. sellest Oolost. kui tema promost. kui sellest vastikusest. 1 mis kinnel. lähiajal siia ma ei tule enam. imetlege palju jaksate. sorry - mina nüüd lähen oksele. vastik vastik vastik
m
Mnjaa/ 5. jaanuar 2017, 21:29
See, et medõde peab sellist närvekurnavat süstimistööd tegema, päris õige asi ei ole. Parem oleks, kui ta paigaldaks kanüüli ja tilguti aga kraani keerab lahkuja ISE lahti- siis oleks kõigil süda rahul.
t
to kõige mugavam variant/ 6. jaanuar 2017, 04:05
Mis jutt see on ? Millised tuttavad ja kus ? Kas tuttavad palusid sul ennast tappa ? Kus see toimus ?
See on ju mõrvamine, tõesti ennekuulmatu.
Miks mulle tundub, et 19. 24 kommi on kirjutanud psüühiliselt haige inimene.
Täiesti uskumatu.
k
kõige mugavam variant/ 5. jaanuar 2017, 19:24
on segada viisteist grammi naatriumpentobarbitaali tassikese veega ja ei mingeid valusid ja väga rahulik ja vaikne surm. Ma olen ikka oma tuttavatel niiviisi aidanud minna aga kahjuks eestist seda kemikaali ei lubata müüa, peate ostma selle kusagilt mujalt. Põhimõte sellel ainel on, et see on tugevatoimeline rahusti ja selle mõju peatab kesknärvisüsteemi sedavõrd sedatiivselt, et hingamine ja südametegevus lihtsalt hääbuvad. Samas on hea, et ei ole mingeid krampe ega lämbumist- minek on lihtsalt selline, nagu jääks sügavalt magama. Väga mugav ja valutu lahkumine !
h
halleluuja, ja selline asi suutis eelmodereerija südame sulatada, või oli tol juba tassike (s)ees :D/ 6. jaanuar 2017, 02:26
Need tuttavad, kas nad jäid rahule? Aaaa.. kas nad üldse teadsid, mida joovad? Kas mõni järgmine kasutas otsustamisel eelmiste kogemusi, kohalolles ja küsitledes? Deemshitbladiajakirjandus ja vaba sõna, kuhu ma praegu sattusin...
k
krat pärnust/ 6. jaanuar 2017, 13:23
ja annan ka kõigile kui külla tulevad
t
töövõimetuspensionär/ 6. jaanuar 2017, 20:24
Vabariigi Valitsus peaks santidele seda tasuta jagama -- siis ei tühjendaks nood kasinat riigikassat.
S
./ 5. jaanuar 2017, 16:50
See on koht, mida valitsus tõesti võiks muude lolluste asemel arutada. Muidugi see on Eesti inimese jaoks harjumatu ja tabu. Kuid kes on näinud oma lähedast piinlemas, see teab, et inimesel peaks olema õigus enda elu üle otsustada kui ta on pöördumatult haige. Kindlasti see ka kunagi lubatakse aga kuna, see on küsimus. Ise arvan, et kui Soome selle vastu võtab, siis max.5 aasta pärast on see ka Eestisvastuvõetud.
h
haige eakas/ 1. märts 2017, 13:42
ootan igatsusega seda otsust, elust lahkumise üle peaks inimene ise saama otsustada.

i
Indrek/ 5. jaanuar 2017, 15:38
Olen selgelt öelnud oma lähedastele ära - kui minu tulevik on selline, et protsessid on pöördumatud(ei allu ravile) ja liiguvad ühes suunas, siis voodisse lamama aastateks ei jää ja kui nemad ei hoolitse minu soovil siit ilmast lahkumist korraldada(eutanaasia) siis korraldan selle ise.Mingid halad ja keelitused jätku nad endale.
s
siin ongi probleem/ 5. jaanuar 2017, 15:49
saadakse teada, et nemad aitasid kaasa, siis on "tapmine" kaelas... ja viiekas soolas. ei ole nii lihtne meie mõnusas "õigusriigis".
e
.../ 6. jaanuar 2017, 06:54
eks proovi ennast aidata, kui oled liikumatu või aru läinud.
t
teooria ja praktika/ 7. jaanuar 2017, 12:18
Rääkisime kunagi oma töökaaslasega suremisest ja haigustest jne.
Temaga juhtuski nii, et oli karm haigus ja minek vaid aja küsimus ja siis ta mulle ütles:
tead, üks asi on, mis me tervena räägime ja teine asi, mida me mõtleme, kui olemegi sellises seisus tegelikult.
Ta ei tahtnud surra, olgugi vähi viimane staadium ja ise nagu skelett anatoomia klassis.
Ei tasu enneaegselt loopida sõnu, te ei tea, mida mõtlete, kui seisate tegelikkusega/surmaga silmitsi.
e
emotsioonitu/ 5. jaanuar 2017, 15:20
Eestis öeldi, et "asi ei ole küps eutanaasia asjus hääletamiseks". Asi pole kunagi riigi jaoks küps,kui seal 90% rahvast taga on....
n
Naljatilk, aga mitte doktor/ 5. jaanuar 2017, 15:08
Skeptik.ee toob ära, et Eesti päritolu Allan Gary Oolo Austin kodulehel on näha, milliseid kõlavaid nimetusi võib endale saada: Doctor of Osteopathic Medicine, Doctor of Chiropractic, Doctor of Acupuncture, Doctorate of Natural Medicine, Honorary Doctorate in Manual Medicine (EU charter), Certified Chiropractic Rehabilitation Doctor...
Neid valdkondi ühendab see, et neid kõiki peetakse libameditsiini (peenemate nimetustega alternatiiv-, täiend-, integratiivne meditsiin) valda kuuluvateks. Seega doktorikraadid, mis nendel aladel on saadud, ei tähenda sisuliselt midagi. (Võrdluseks: “Doctor of Astrology”, “Doctor of Urine Therapy”.) Parandage, kui eksin, aga teatud möönduse võib vist teha “Manual Medicine” koha peal, aga “Honorary Doctorate” ilmselt ei eelda koolis õppimist.
k
kk/ 5. jaanuar 2017, 16:29
Kuidas see küll antud teemaga seostub?
k
5. jaanuar 2017, 16:48
Kui loos räägitakse maailmakuulsast kiropraktikust, siis tasub meenutada, kuidas üks edev mees endast maailmakuulsa doktori on teinud.
s
5. jaanuar 2017, 20:39
Seda nimekirja lugedes tuli meelde Evelin Ilvese Bali saatesari, kus ta käis seal "kuulsa" refleksoloogi juures kuskilgi kanakuudi taga mingis räpases ruumis. Pärast tegi refleksoloog ilusti suitsu ning naeratas saatetegija suunas oma hambutut naeru.
u
uje/ 6. jaanuar 2017, 00:13
Need doktorid on suures osas õppinud arstiteaduskonnas kõike, mida teisedki ja manuaalteraapia on spetsialiseerumine.
a
6. jaanuar 2017, 08:40
Aga kust võib leida, millises ülikoolis on Oolo oma arstipaberid saanud? Mees, kes on avaldanud enda kohta selliseid tohutuid liste, ei ole selge sõnaga kuskil kirjutanud, milline on ta baasharidus.
o
on/ 6. jaanuar 2017, 00:44
a
aaaaaa/ 5. jaanuar 2017, 14:46
Huvitav.
Mul oleks ka seda surmasüsti vaja ühele tuttavale, aga ei tea kus kohast seda osta saab!
p
5. jaanuar 2017, 16:50
pane talle padi näole ja mure murtud.
e
Ei ole/ 5. jaanuar 2017, 14:30
nõus.Olen ise korduvalt surijate läheduses olnud ja ei kujuta ette,et peaksin surmasüsti tegema,et sellega leevendata vlusid ja lõpetada elu. Hoopis vastupidi peaksid arstid lõpetama ravimitega liigse üledoseerimise ja küll see surm tuleb ka ,kui aeg käes. Tundub,et meie inimesed ei oska surijatega käituda,leides ,et kõige parem on see surmasüst,mis on tegelikult õudus ja veel hullem valu.
o
on küll/ 5. jaanuar 2017, 15:14
Väga sadistlik meetod: jätta ära ravimid (valuvaigistid) ja lasta inimesel piinelda surma oodates!
v
Vello/ 5. jaanuar 2017, 15:19
See OLI inimese ENDA valik.
Sinusugusele ignorandile soovin samasuguseid kannatusi. Äkki siis mõistad!
Olin sunnitud aastaid jälgima voodihaiget valudes kannatavat ja "juurviljastuvat" lähedast. Seega kõikidele "tilulilu humanistidele" niipalju, et "minge te kõik !
a
ahsoo/ 5. jaanuar 2017, 22:07
selliste pärast ongi piinlejaid haigeid kohad täis
t
to: Raivo/ 5. jaanuar 2017, 14:18
Täpselt nii see ongi! Nähtud ja kogetud.
p
Piret/ 5. jaanuar 2017, 14:11
Arvan, et sellise artikli avaldamine tekitab kaheti mõtteid. Kuid selle kommenteerimine peaks küll kinni olema!
v
Vana Ahv/ 5. jaanuar 2017, 14:00
Ära koorma haigekassat-sure õigeaegselt!Aga näed ei tule va vikatimees,tee või tina.Kas see mitte pole kusagil Aafrikas,kus matustel tantsitakse ja lauldakse?

j
Jah/ 5. jaanuar 2017, 12:59
tahtsin kord ka end üles puua, ei leidnud kusagilt sobivat nööri.
m
5. jaanuar 2017, 21:17
mul keldris vedeleb,võin sulle laenata jupi.
l
lugesin/ 5. jaanuar 2017, 12:51
kunagi ühte raamatut eskimode elust sada aastat tagasi. Neil oli sellisel puhul kombeks panna sellisele inimesele nöör ümber kaela, nööri teine ots aeti läbi akna välja ja lapsed sikutasid seni kuni teisel pool enam keegi ei sipelnud.
z
ziidiuss/ 5. jaanuar 2017, 15:09
Jaapani omad jälle viisid ühe mäe otsa seljas,korviga...ja sinna ta jäi ühe päeva söögi-joogi varuga...Kogu mägi pidi tänapäevani olema luudega kaetud.Metslastena oleme sündinud,inimesena tahaks surra...nagu Oolo ema.
e
eskimotel ja aken!/ 5. jaanuar 2017, 17:11
ära aja naerma. Eskimod läksid hoopis merele ja uputasid end ise kui enam elada ei jaksanud ja teistele kaela peale ei tahtnud jääda.
s
Septik/ 5. jaanuar 2017, 12:24
Mina olen kahekäega poolt, Eutonaasiast
a
ANTISEPTIK/ 5. jaanuar 2017, 16:09
ole siis vähemalt kahe käega
m
Malle/ 5. jaanuar 2017, 12:18
Tavaline niigi närviline eestlane saab sellest videost paanika häire.
a
ah et .../ 5. jaanuar 2017, 12:13
moderaatoritele ei meeldi arvamuse avaldamine...
e
eutanaasia vastastele.../ 5. jaanuar 2017, 12:11
kas sõdades, terrorismis, avariides tapetavate inimeste surm on inimlikum ja loomulikum kui parandamatu haiguse käes piinlevate ja täie mõistuse juures eutanaasiat soovivate oma...ühed tahtsid elada aga ei lastud, teised soovivad lahkuda aga ei lasta...Kanada, suur riik, mõistab ja seadustab, meie ei...kristlus lubab tappa süütutel inimestel, haigetel ja viletsatel mitte...
j
Jaan/ 5. jaanuar 2017, 11:48
Pole õige, sest see on tapmine. tuleb rohkem pingutada ia otsida võimalusi ravimiseks. Tuleb suunata raha teadlastele, kes avastavad ravimeid raskete ja seni ravimata haiguste jaoks. Tuleb lõpetada sõjaks valmistumine ja raha tuulde loopimine.
j
5. jaanuar 2017, 13:22
Jaan ega sa enne ei mõika seda asja kui ise näed oma lähedast piinlemas
a
ah et teadlastele../ 5. jaanuar 2017, 13:57
esiteks on nende teadlaste väljamõeldud "ravimid" 95% täielik mõttetu jama ja teiseks saab iga päev ajakirjandusest lugeda, mis need "teadlased" jälle on avastanud. idiootsemad vaimusünnitused kui horoskoop.
t
To: ah et teadlastele/ 6. jaanuar 2017, 08:41
a
AA/ 5. jaanuar 2017, 14:12
Kui inimene on juba vana ja valudes ja haigus ravimatu, siis on see igati inimlik, lasta tal väärikalt surra, mitte panna kannatama viimase piirini.
m
mannikeõunapuuall/ 5. jaanuar 2017, 11:30
Hoidke oma "vaimukused" endale ja laskem inimestel toimetada enda parima äranägemise järgi. Respekt Marlenele ja Allanile. Meil pole siin miskit kobisemist.
m
maailmakuulus kiropraktik/ 5. jaanuar 2017, 13:35
On küll meil õigus kobiseda, kui ema surmaga enesele reklaami tehakse!
s
5. jaanuar 2017, 13:46
sinu ema oli või,et siin kobised?
e
et enese raklaam?/ 5. jaanuar 2017, 14:01
inimesed jooksevad nüüd tema juurde vastuvõtule? eutanaasia vs. kiropraktik??? sul on hea fantaasia.
t
Teadjamees/ 5. jaanuar 2017, 14:13
Niisugused asjad - olgu nad siis erinevate kriteeriumite järgi inimlikud või ebainimlikud - jäägu asjaosaliste ringi. Sellise sündmuse üksikasjadega eputamine ei peaks kuuluma hea tooni juurde. Teiseks ei ole inimesel õigust koormata teise inimese südametunnistust. Inimene tehku endale ise õigel ajal lõpp ja ta saab sellega hakkama ka ilma süstita. Ja esikülje uudiste hulka ei peaks see kuuluma!

a
arvamus/ 5. jaanuar 2017, 11:28
See on kuritegu ravimitööstuse suhtes, palju kasumit jääb teenimata ja ainult seetõttu ongi eutanaasia keelatud. Peremees ei luba orjal surra, teadus areneb ja varsti vangistatakse planeedil maa ka hinged, hoides elundeid kunstlikult elus.
a
arvamus/ 5. jaanuar 2017, 14:54
Vabandust, vangistatakse kõik hinged...
s
sellise/ 5. jaanuar 2017, 11:22
isikliku, suremise otsuse jaoks peab piisavalt julge ja intelligentne inimene olema, enamus lihtsalt ei julgeks! ja muidugi toiming ise seaduslik.
e
Ewe/ 5. jaanuar 2017, 11:16
Lugesin raamatut LEIN ja seal öeldi väga tabavalt: valu on inimesele selleks antud, et ta suudaks elust loobuda...ja kui siis tuleb see päästev süst, pole see elu lõpetamine, vaid aitamine uuele levelile...
v
Võibolla raamat on tark aga lause erakordselt loll./ 5. jaanuar 2017, 22:40
Ohtliku, ka eluohtlikult põletikulise hamba väljatõmbamine on valu. Enne ja pärast ka valu. Elu ja tervise eest võitlemise valu.
a
ampull/ 6. jaanuar 2017, 08:50
...siin on mõeldud ravimatu haigusega kaasnevat valu , mitte ajutist hambavalu! mis mõtet on vegeteerijal neid kannatusepäevi pikendada- eriti veel, kui mineja on valiku teinud - jõud raugenud ja soov lihtsalt pääseda ...
a
Ammetnik/ 5. jaanuar 2017, 11:15
Luba tuleb ikka hankida.
TRAHV loata tegevuse eest
s
*/ 5. jaanuar 2017, 13:30
e
Erla/ 5. jaanuar 2017, 11:04
Kas see on tõesti armastus, lastes süsti teha kõrvalisel isikul? Armastus on siis kui ka ise süsti teed ja ei koorma kellegi teise südametunnistust.
Nagu Indrek Marile.
n
Napsitrall/ 5. jaanuar 2017, 10:51
Ma olen alati rääkinud, et kui mõni vennike on ennast peadpidi silmusesse sättinud, siis õige sõber seda nähes, tõmbab tooli alt ära.
e
ei meeldi mulle/ 5. jaanuar 2017, 10:51
nii eemaletõukav reklaam, selge kuhu tahetakse naeratades välja jõuda - tavaline inimene lepi mürgisüstiga aga meie sellise reklaami tegijad teeme kõik, et kauem elada, meile jätkub nii ravimeid, valuvaigisteid kui vereülekandeid
e
Erla/ 5. jaanuar 2017, 11:06
Nõus. Lisaks kelgib armastusega mees, kes koormab kellegi teise südametunnistust. Ning kuidas saab riik lubada eutanaasiat sellisel moel? Siis peab lähedane ise selle süsti tegema. Riik oma seadustega aga kohustab töötajad surmava süsti tegema. Kuidas saab seadusandlus sellist asja lubada? Aga näed, saab. Õige see pole.
a
5. jaanuar 2017, 14:28
Aga see "töötaja" lülitab mõningatel juhtudel ka elustamisaparaadi välja. Kes seda siis peaks tegema?
k
kas sind/ 5. jaanuar 2017, 14:40
koormab see, kui teed kellelegi heateo? Siis see sinu probleem.
a
arutleja/ 5. jaanuar 2017, 10:51
Kui riik peaks ka mingil määral toetama ravimatu haige rohtude kulusi, küll siis ka eutanaasia seadus vastu võetakse.

m
milline / 5. jaanuar 2017, 10:39
võlts pilt!!
kõik on nii happyd, et surm tuleb!!
H
...../ 5. jaanuar 2017, 10:57
Hukka mõista on alati lihtsam kui mõista. Proovi elada ravimatult haigena ja pidevalt valudes ja siis tule räägi uuesti meile, kuidas surma ootamine ja võimalus ise endale surma aeg ja koht valida on kuidagi võlts või halb...
p
Peeter/ 5. jaanuar 2017, 12:31
Ära vingu. On proovitud.
s
Solei/ 5. jaanuar 2017, 10:24
Ravimatult haigel inimesel on võimalik enda elu ja siitilma lahkumise vahel valida.Kui see on tema soov, siis fuleb seda austada.Meie ei tunne tema valusid, ega tundeid.Need inimesed, kes oma suure egoga toovad siia ilma süütud, aga ravimatult haigeid lapsi, mis me nendelw ütleme?Kas need süütud ja ravimatukt haiged lapsed tahavad sellist elu elada?Kas see on elu, kui oled voolikute, aparaatide küljes, kus sind hoitakse ravimite abil elus? Sa ei suuda väljendada ennast, ega liigutada.Terved inimesed, pange ennast nende olukorda.kui kaua te seda välja kannataksite?
e
egode, süütuse ja süüdivus-piir muidugi iseasi, ikka jääb hulk agasid/ 5. jaanuar 2017, 22:47
Kuni pole välistatud, et seadusega lubades saadetakse teise ilma ka neid, kes on teiste poolt saadud enda surma soovima, seni pole sellisele lubamisele õigustust. Kui palju on ka aineid ja seisundeid, mis moonutavad inimese tajusid ja selle kaudu elamise soovi? Kui teistel peab kõrval olema äratundmist, et hoopis seisundist väljasaamise ja paranemise abi on vaja, mitte elust lahkumise abi.
k
Kata/ 7. jaanuar 2017, 12:26
Ravimatult haigete isikute sünd siia maailma on teadurite ja meedikute pärusmaa... kui neid poleks , sureksime võibolla ka tänasel päeval lihtsa kõhutuule kätta ära.
h
hmm/ 5. jaanuar 2017, 10:19
overtoni aken?
poeg tapab ema kes on ta sünnitanud! ema oli õnnelik? - kas mitte seepärast, et poega nägi
aga järgmiseks kuuleme kuidas eesrindlik penskar võtab pensiaja esimesel päeval suure koguse tablette, sest mõistva inimesena ei soovi riigile koormaks olla
k
5. jaanuar 2017, 10:54
Kas midagi jaburamat ei osanud välja mõelda?
k
kurb/ 5. jaanuar 2017, 11:54
Jah. Ei taha midagi pahasti öelda, aga ütlen siiralt, et seda oli kõhe vaadata, kuna inimene ise oli naeusui ja see oli justkui märk positiivsusest ja elujõust võidelda aga siis hoopis.... Saan aru et antud naisterahvas elas vägagi eemal oma pojast ja lapselastest ja võis tunda üksildust mistõttu ka tahtis loobuda elust kergemini. Tunnen et poeg pole nagu päris terve mõistusega. Kui oma vanematest hoolid siis pakud ka aega/tuge mis siinjuhul puudulik oli. Kas ta üldse nägi oma lapselapsi :(.
t
trii/ 5. jaanuar 2017, 12:10
Kui hoolid siis lase tal minna ja ära lase piinelda!
e
Elo/ 5. jaanuar 2017, 17:06
Eks sellisele minekule eelnes enne korralik ajupesu, jõuluaeg, aasta lopp jne. Ise küll sellist minekut oma vanematele ei sooviks.
t
to !0:19/ 5. jaanuar 2017, 14:30
mismoodi poeg tappis ema, ei saa aru?
e
Elu on selline/ 5. jaanuar 2017, 09:56
Keegi ei keela sul ka Eestis end ise ära tappa. See suht tavaline ju viinases staadiumis haigete puhul. Aga nii rõõmsalt teisele surmasüsti teha on ka päris kummaline vaatepilt. Surm on küll sinu isiklik asi, aga mida peavad pärast lahendama teised.
r
RT/ 5. jaanuar 2017, 10:20
Aga anna siis mõni mõistlikum variant piinarikkast elust lahkumiseks !!! Mismoodi Sa ennast ise ära tapad kui oled valudes ja jõuetuna voodis lamamas ?
v
Võimatu/ 5. jaanuar 2017, 11:33
Vastuseks ühele eelnevale kommentaarile.Võimatu on end ise teiselepoole viia näiteks halvatutel,mis on üsna levinud insuldijärgne seisund. TÄIESTI võimatu on end ise aidata!!!
i
INVALIID/ 5. jaanuar 2017, 09:55
Ma ei saa siiani aru, miks EL keelab meil rakendada eutanaasiat. Mina, ravimatu haige, ei ole suitsiidiks võimeline? Aga tahan juba aastaid surra...
ä
ära aja jama/ 5. jaanuar 2017, 10:28
suremiseks võimeline pole aga tahaks?
kas mitte lihtsalt eesmärgitu elu, depressioon
t
To Death S/ 5. jaanuar 2017, 09:55
Et surm on Jumala tahtele vahelesegamine? Aga katseklaasi laste sund on ok?Taiesti eutanaasia poolt! Seda parandamatult haiget inimest ei soovi naha ei perearst ega kiirabi? Minu ema oli noor inimene, kes iga päev ootas Seda Jumala tahet -surra.Ta hingas ja elas, kuid kiirabi ütles, et ta on ju surnud? Ema oli NIII väsinud ja kurnatud. Kas see surm tuleb nuud kuu varem voi piinelda 3 kuud hiljem. Arvan , et eutanaasia on ok! Õnneks ehk saab ka suremiseks valida riiki nagu tootamisek.
e
ei/ 16. jaanuar 2017, 22:22
ei, ka katseklaasi laste sünd pole tegelt ok. Ka see on Jumalal tahtele vahelesegamine.
s
Sobiv aeg reklaamiks?/ 5. jaanuar 2017, 09:45
Kui haigekassa kiratseb saja miljonilistes völgades ja pensionifongid on huugama pandud on kuidagi irooniline see,et eutonaasia reklaam on öide puhkenud! Varem ei tahetud sellel teemal Eestis isegi mitte kuulda,veel vähem rääkida! Kas tuleneb see nyyd lisaks veel sellest,et uued pensionäärid on vaesunud ja tagavarata,neilt pole lypsta midagi ning pigem on nag riigile koormaks kui kasuks?Sama lootusetult haiged invaliidid... Mis siis nyyd nendega teha,hakkame järjestikku magama panema? Kummaline kiidulaul siin kommentaariumis,noored ei taha olla lapsevanemad ja need, kes seda olid ja sulle elu andsid,nendega kah ei taha vaeva näha need,kellega nemad vaeva nägid! ei eita eutonaasia olemasolu vajadust aga sellist reklaami ka kiidulaulu koori kyll ei aktsepteeri! Jälk, mu meelest!
r
Ruubel/ 5. jaanuar 2017, 10:31
Miks meie riigijuhid on lubanud meie rahad lääne poole huugama ja meditsiin kidub?
Meil peaks olema oma rahandus!
i
Inimene, endine hooldaja/ 5. jaanuar 2017, 09:43
Selliseid videosid on nett täis. Nii tutvustavaid, kuidas kogu protsess toimub, kui ka perede lisatuid, kes soovivad oma kogemusi maailmaga jagada.
Kui ausalt öelda, siis valiks ka sellise võimaluse. Paraku on see minu rahakotile liiga kulukas ja jääb vaid kaugeks unistuseks.
Inimesed, kes pole aastaid valudes vaevlevaid inimesi oma kodus hooldanud ei oma tegelikult mittemingisugust ettekujutust elust sellistes tingimustest. See on tohutu vaimne terror ja ometi selle te olete valmis hukka mõistma. Hooldekodud on aga silmale-kõrvale varjatud võimalus, ei idagi enamat. saage ometi aru, et ühel hetkel ei pruugi ka kõige tugevam mürk(valuvaigisti) teiile leevendust tuua....

n
nõme/ 5. jaanuar 2017, 09:42
miks niisugune lugu kopikaid teenivatele eesti omastehooldajatele, kas narritamiseks,et näete, lahendus on olemas, aga sul, eluaeg vales riigis töötanul, pole selleks vahendeid
o
oled küll nõme/ 5. jaanuar 2017, 10:48
Omastehooldajate jaoks pole siin midagi. Omastehooldajad ei saa teha otsust, et oma "koorem" eutaneerida. Seda peab see "koorem" ise tahtma seda ja olema täie mõistuse juures.
PS - reaalselt surmaks valmis inimesi on rääkijate kõrval tegelikult marginaalne osa. Kui ikka nii suur tahtmine surra, on väga lihtsad võimalused selleks. Kui käed piisavalt töötavad, et jaburaid netikommentaare kirjutada, siis on neid ka piisavalt pihutäie tablettide võtmiseks. Miks oma surm teiste hingele jätta? Mine siis ja ole rõõmus.
1
10:48-le/ 5. jaanuar 2017, 15:15
"...piisavalt pihutäie tablettide võtmiseks"
Ma tahaks nagu s u r mkindel olla asjas,mitte voodi peale juurviljastunult vegeteerima jääda, võib-olla---on juhtunud, ja palju.
n
5. jaanuar 2017, 09:41
No on ikka eneseimetlejast poeg. Miks peaks keegi saatma ajakirjandusse video oma surevast emast
n
5. jaanuar 2017, 09:41
No on ikka eneseimetlejast poeg. Miks peaks keegi saatma ajakirjandusse video oma surevast emast
ä
5. jaanuar 2017, 13:29
Äkki oli see ema viimane soov, et näidata kogu maailmale oma pääsemist raskest haigusest ja lohutada sellega ka teisi, kellel sellised mõtted peas liiguvad
ä
5. jaanuar 2017, 13:37
äkki pidi ainult püksi tulema.
s
5. jaanuar 2017, 14:33
k
5. jaanuar 2017, 09:41
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
5. jaanuar 2017, 10:57
Ajad segast. Kas tema tegi selle süsti?
j
jass/ 5. jaanuar 2017, 09:38
Imetlen seda daami, kes otsustas niimoodi lahkuda. Kaastunne lähedastele, aga ma imetlen ja tänan, et jagasite seda sündmust. Kindlasti väga avardav kogemus minu jaoks, loodetavasti mõne teise jaoks. Päris kõhe tunne muidugi vaadata. Med-õe naeratusega öeldud "she's gone" tundus kuidagi ebamaine, aga samas nii loomulik. Üks elu sai läbi ja lõpp oli isegi ilus.
j
ja/ 5. jaanuar 2017, 09:48
eks meilgi tahaks paljud nii lahkuda, ka mina, ainult pole sellist seadust. Liigutav lugu.
e
ei tea/ 5. jaanuar 2017, 10:51
Pole meil midagi neid nii palju. Meil on küllalt neid "armsaid" vanainimesi, kes 20 aastat juba lubavad, et kohekohe surevad ja et elu pole midagi väärt ja kõik lapsed ja lapselapsed on neid hüljanud jne. Ehk siis teevad kõike, et saada tähelepanu ja kaastunnet.
Kui reaalselt surm silme ees mingi haigushoo juures, siis siplevad nad kõigest välja, et tervenedes uue hooga lähedastes süütunnet tekitada ja edasi krooniliselt surra. Küll neid nähtud.
k
5. jaanuar 2017, 11:00
Kahju kui sinu ümber nii pika aja jooksul selliseid vanainimesi on olnud. Suurem enamuson ikka ka tegelikult väga raskelt haiged. sellise teema juures ära plõksi.
ü
ülle/ 5. jaanuar 2017, 09:30
Mis see on siis nüüd normaalnE või, et selline video üleval? Kas see oli selle proua viimane tahe? mina küll ei usu.
o
5. jaanuar 2017, 13:30
on inimesi eri nimelisi.. on palju, palju erilisi :)
v
vanaema/ 5. jaanuar 2017, 09:24
Videot ei näinud. Aga ütleks, et see oli väga inimlik, lasta surra inimesel, kes piinleb valudes, nii nagu ta ise soovis. Meie ju paneme magama loomi, kes on vanad ja haiged, et nad ei piinleks.
n
Nagu/ 5. jaanuar 2017, 09:10
lülitist - sisse ja välja. Saateks lõbus smalltalk. Midagi selles oli siiski kõhedusttekitav. Kõigile selgitustele vaatamata.

a
arusaamatu?/ 5. jaanuar 2017, 09:06
med.töötaja oli nii lõbusa olemisega nagu oleks see rõõmus sündmus olnud...
e
Ehh, ära ole egoist. Mis siin arusaamatut on?/ 5. jaanuar 2017, 09:12
Mis seal nutta? Inimene valis ise endale viimase teekonna ja sai oma soovi täita. Mis see nuttev med-õde seal juurde annaks? Loomulikult tuleb ju inimesele lahkumine meeldivaks teha, mitte sundida teda muretsema teiste tunnete pärast. Samal põhjusel ei näe sa tema kõrval ka nutvat poega ilmselt.
r
RR/ 5. jaanuar 2017, 10:13
See ongi rõõmus sündmus. Inimene vabaneb piinadest. Selle üle saabki ainult hea meel olla
k
5. jaanuar 2017, 10:45
Kõik, kes on pidanud oma lähedase inimese (mõnikord väga pikale) piinlemist kõrvalt nägema, tunnevad tema surma pärast kõigepealt head meelt. Miks? Sest vaene hing on kohutavatest piinadest vabanenud. Lein tulem varem või hiljem niikuinii.
t
5. jaanuar 2017, 11:07
Täpselt, need nö hukkamõistjad pole kindlasti näinud sellist piinlemist. Mina olen selle läbi elanud kahe lähedase korral kui inimese haigus on viimases, piinavas staadiumis ja ta ise ootab, et ometi pääseks ja kui see lõpp saabub, on see suureks kergenduseks lähedastele kui haigele, piinlemist on raske taluda nii haigel kui lähedastel.
v
5. jaanuar 2017, 09:05
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
täpsustus/ 5. jaanuar 2017, 14:16
Enesetapu ega enesetapule kaasaaitamise õigust meil siiski pole. Satud kohe seewaldisse või vanglasse. Päriselt ka.
j
Jürka/ 5. jaanuar 2017, 08:57
Igal inimesel peab olema õigus otsustada, kuidas ta siit ilmast lahkuda soovib. Seda eriti juhul, kui tegemist ravimatu haigusega ja sellega kaasnevate piinadega. Inimesel on siis tunne ja teadmine, et millegi üle oma elus ta ikkagi saab otsustada. Otsuse, kas inimest ravida või mitte, teeb ju ikkagi tugevama positsioonil olev Haigekassa.
L
./ 5. jaanuar 2017, 10:03
Loodetavasti ei ole sa kiitnud kristlikke traditsioone ja tõstnud pöialt püsti kirikuõpetajate manitsuste peale, nagu sajad teised siin eelnevates artiklites. Eestlaste usulembus lööb välja neile sobivates olukordades, kui asi puudutab eutanaasiat, siis saadetakse kõik kristlik üle parda.
m
mida/ 5. jaanuar 2017, 15:32
sa selle kristliku all mõtled? Kas kristlik on lasta inimest piinelda? Sest see Jumala kättemaks pattude eest?
s
Solei/ 5. jaanuar 2017, 08:43
Alice.Vaadates tänapäeva elu ja uudiseid, siis näidatakse multikates ka palju hullemaid asju, kui see rahulikult teise ilma minev inimene.See on elu osa.Ja kõik need tõmblevad narkarid, keda meil uudiates näha on, vapustavad kõiki inimesi rohkem.
t
Täpselt!/ 5. jaanuar 2017, 09:03
Võrrelge süstivat, vägisi elus hoitavat ja mitte kellelegi vajalikku narkomaani ning vaprat inimest, kes mõistab oma olukorda ja otsustab anda loa endale mürgisüst teha. Miks narkomaaniga seonduv on lubatud ja tema elushoidmine isegi kohustuslik ning adekvaatse inimese otsustamine iseenda elu üle keelatud (või vähemalt mittelubatud)?
a
Alice/ 5. jaanuar 2017, 09:30
Multikas on MULTIKAS! Laps saab ju aru, et see on fantaasiamaailm, mitte päriselu! Ei ole nii, et paneme sellise video ilma igasuguse hoiatuseta üles ja eeldame, et see kellelegi, eriti lastele, rusuvalt ei mõju. Ja mis puutub narkomaanidesse ja nende või surmahaigete inimeste iga hinna eest elushoidmisse, siis ma ei öelnud ju sugugi, et oleksin põhimõtteline eutanaasiavastane, üldse mitte! Aga selline video ilma igasuguse hoiatava märketa ühes suuremas ajalehes on ja jääb lubamatuks.
k
Kahjuks/ 5. jaanuar 2017, 09:38
ei saa paljud aru, et multikas pole tegelik elu.
t
to alice/ 5. jaanuar 2017, 10:14
ilma igasuguse hoiatuseta?sa teed vist nalja-see oli rahulik minemine,palju hullemaid asju on lastele kätte saadavad ja nüüd tekitab pahameelt selline inimlik lähenemine vabasurmale.hooldekodud on täis lamatisega voodihaigeid-inimlik?ja selle klõpsu võid ju tegemata jätta ja mitte videot vaadata.
e
Et/ 5. jaanuar 2017, 10:42
Kohe esilehel on ju kirjas, millise videoga on tegemist, milleks seda siis vaadata ja hiljem viriseda ?
e
e. / 5. jaanuar 2017, 14:25
Ma ei vaadanud videot, sest põhimõtteliselt pole vahet, kas inimene hukatakse mürgisüstiga või püstolist kuuli pähe lastes. Kuni meie kultuuriruumis pole kombeks näidata avalikes uudistes uue elu loomist ehk sugutamisakti (kuulsatel näitlejatel ja lauljatel tita käes nagu kasalehe alt leitud!), pole sünnis näidata ka surmaakti.
a
Alice/ 5. jaanuar 2017, 08:32
LUBAMATU sellist videot Õhtulehes välja panna. Põhjuseid on NII mitu, aga ainuüksi see, et ka lapsed võivad seda omapäi vaatama sattuda, on piisav!! Ja kui üldse panna, siis hoiatusega, millelaadne tundlik sisu sel on, et teaks valida, kas vaadata või mitte.
s
sa elad/ 5. jaanuar 2017, 08:58
vist imedemaal... see on täiseti normaalne video. ja mis lapsed? ninnu-nännu. nagu neid huvitaks. aga võib-olla saavad meie poliitikud seda vaadates aru, et oleks meil ka aeg haigetele vastu tulla.
e
eh/ 5. jaanuar 2017, 09:34
loodan, et sinu lapsed ei ole õhtulehe igapäevased lugejad ja ei praktiseeri õhtulehe seksi ja pornoõpetusi igapäevaselt. Või on see lastesaate eest?
a
Alice/ 5. jaanuar 2017, 09:51
Pole tähtis, kas ja kes on igapäevased lugejad või ei ole, küsimus on kättesaadavuses ja asjaolus, et see pole kättesaadav kusagil nurga taga, vaid just seal, kus ta on. Ja ilma hoiatuseta.
e
Et/ 5. jaanuar 2017, 10:38
Iga päev on uudised täis häirivaid teateid, fotosid ja videoid, ei saa ju pidevalt kõiki kõige eest hoiatada. Ja lastele tuleb elus ettetulevaid olukordi selgitada, kui nad neid kogemata on juhtunud nägema.
a
Alicele/ 5. jaanuar 2017, 13:34
Ajaleht on see koht, mis toob meieni tõsielulised asjad. Lillekesi ja pääsukesi saab vaadata muinasjutu raamatutest!
t
to Alice/ 5. jaanuar 2017, 09:41
Lapsed ei saa sellest videost küll mingit šokki, nad ei saa arugi, mis toimub, ära üle dramatiseeri. Igal pool on üleval kaklustest, tapmistest videod, mis on hoopis hullemad vaadata.
m
Mia/ 5. jaanuar 2017, 08:21
Sügav kaastunne pojale ema surma pärast aga loodan ise et ka Eestis oleks see vôimalus olemas. Enamus vanemaid inimesi ei karda surma ja kui annaksime väärika lahkumise vôimaluse mis selles siis halba oleks.
k
Küsimus/ 5. jaanuar 2017, 23:32
Kuidas defineerida mõistet "väärikas lahkumine"?
Kuskilt olen kuulnud, et vanad viikingid pidid surema mõõk käes ja võideldes. Muidu "Valhallasse" ei pääse.
Nüüdsel ajal tundub, et väärikus kaob koos viimase kempsus käimisega.
a
5. jaanuar 2017, 08:10
Abistatud eutanaasiat (arstid nimetavad seda vist passiivseks eutanaasiaks) on ka Eestis juba aastakümneid tehtud.
d
Death S/ 5. jaanuar 2017, 08:07
Inimene siiski ei otsusta kõikide oma elu ja füüsist puudutavates seikades. See on Jumala tahtele vahelesegamisne, mis on patt?
l
Life M/ 5. jaanuar 2017, 08:15
Kus see jumal ja tema tahe siis on kui lapsi vägistatakse või süütuid tapetakse? Kui inimene otsustab elust lahkuda vigastamata seal juures teisi ja kui tal on selleks mõjuv põhjus, siis tuleb tema soovi austada. Kui sina otsustad oma elus olulise muutuse teha ja lapsed hankida või hulluga abielluda. siis tuleb seda soovi samuti austada.. Isegi kui me ei mõista, miks sa hulluga pere lood.. Nii lihtne see ongi. Õieti teed, et kirjutad patu lõppu küsimärgi!!! Kas ikka on patt?
t
to death, mis patust sa soiud/ 5. jaanuar 2017, 08:22
kui sa ikka oled vana, haiglast saadetakse sind koju surema ja sa vingerdad ööd ja päevad valudes, siis oleks ju küll tore, kui keegi sind aitaks. Poomine või aknast alla hüppamine on õudsamad, kui süstikene diivanil.
m
Madi/ 5. jaanuar 2017, 08:50
Sinu jutt mingisugusest jumalast puudutab usuinimesi....Teiste jaoks on eetiline ja ebaeetiline käitumine.
s
Seesama Jumal/ 5. jaanuar 2017, 09:29
lõi mehe ja naise, et nad teeksid sugu ja et neid saaks palju. Milline on sinu arvamus homoseadusest? Kui see ei ole patt, siis pole ka patt eutanaasia seadustada.
e
Et neid saaks palju/ 13. jaanuar 2017, 14:03
Ja et neid saaks palju - nii kristlusesse kui ka islamisse on see sisse kirjutatud. Tänu kohutavale paljunemisele hävib inimkond lihtsalt kiiremini. Meie lapsed võitlevad vee koha eest päikese all, siis lapselapsed võitlevad juba lonksu mageda vee eest ja sealt edasi on maakera ilmselt paljaks söödud ja ära lagastatud.
a
Aga/ 5. jaanuar 2017, 10:41
katseklaasilapsed, sõdade jalus surevad inimesed?

m
Medi/ 5. jaanuar 2017, 08:04
Midagi on ses rõõmsas eutanaasias ka loomuvastast ja lootusetut (esineb siiski ka tervenemisi).
Huvitav, et isegi Kanadas ei saada vähile õigel ajal jaole?
s
5. jaanuar 2017, 08:08
Sellist juttu võib rääkida vaid see, kes ei ole letaalses staadiumis vähihaiget. Ja vähk on lihtsalt üks halb rakumuutus, mis võib tabada meist igaüht, ja siin ei oma tähtsust, kus riigis sa elad.
m
Med1/ 5. jaanuar 2017, 10:36
Ei teki see vähk nii iseenesest lambist midagi.
m
mann/ 5. jaanuar 2017, 07:54
s
Soomes/ 5. jaanuar 2017, 07:47
läheb varsti hääletamisele "paralamenti"...eks siis näeb...vaevalt,et riik selleks veel kyps on....kirik nii tugev vastane
k
kui/ 5. jaanuar 2017, 07:14
eestis seda lubada, siis tekib riigi ja omaste surve vaestele ja haigetele inimestele. kui hooldada ei viitsi, hakatakse tapma.
s
sa tahad/ 5. jaanuar 2017, 15:38
siis vireleda ja teistele koormaks olla? Miks sa oma lähedasi nii vihkad?
s
Solei/ 5. jaanuar 2017, 07:13
Kõik me peame surema.Ja kui ma ikka oleksin juurviljana aastaid voodihaige, siis selistaksin eutanaasiat, mitte olla koormaks nii abikaasale, kui lastele.Sooviksin väärikalt siit ilmast lahkuda ja lasta lähedastel esialgu leinata ja siis eluga edasi minna.
x
xx/ 5. jaanuar 2017, 07:43
ma sooviks sama....lihtsalt loodan, et otsustamise hetkeks on mõistus #juurviljastumisest# puutumata jäänud.
t
tõnis/ 5. jaanuar 2017, 06:42
eestis võiks ka nii olla, milleks piinelda kui enam kergemaks ei lähe
eutanaasia tuleks ka eestis arutlusele võtta
m
mis / 5. jaanuar 2017, 08:10
seal arutada - homondusseadus läks läbi, uuseestlasi sunnitakse tolereerima, miks siis oma elu lõpetamise üle otsustamisõigust äkki ei tohiks sallida...
m
Mjahh/ 5. jaanuar 2017, 06:23
Kodune eutanaasia vist küll lubatud ei ole. Jutt kuidagi poolik, aga vb peitub selgus maksustatud osas.
n
Nagu aru võis saada/ 5. jaanuar 2017, 08:04
olid meditsiinitöötajad juures ja viisid eutanaasia läbi. Kus oleks parem surra kui koduses keskkonnas lähedaste juures ja tundub, et Kanadas võimalik.
e
5. jaanuar 2017, 08:18
Eestis ka nn kodune eutanaasia täiesti olemas... Tutvusringkonnas nii mõnigi haigusele alla jääv inimene saadetud koju surema. Viimase hetke psühholoogia: las sureb oma voodis, muu nii kui nii enam ei aita..
r
Raivo/ 5. jaanuar 2017, 10:54
Koju saadetakse surema,et haigla surevus protsent alla viia.
r
Raivole/ 5. jaanuar 2017, 13:37
paraku on see vist nii jah.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee