Eesti uudised

Tulevikus saab väinapraamide sabad stepslisse pista, mitte unistada maagaasist (6)

Küllike Rooväli, 4. jaanuar 2017, 04:00
ELEKTRIMOOTOR: Juba praegu töötab Leiger elektri peal, tal on kaks elektrimootorit, millele toodavad voolu diiselmootorid. Baltic Workboatsi nõukogu esimees Märten Vaikmaa näeb lühiliinidel tulevikus elektrilaevu.Foto: Küllike Rooväli
Riigi praamiehitust juhtinud Saaremaa laevaehitaja meelest võiks tulevikus mõelda praamikütusena hoopis elektri peale, mitte unistada veeldatud maagaasi LNG kasutamisest.

Tallink toob uuel aastal Soome liinile diislikütuse asemel LNG ehk veeldatud maagaasi kasutava reisilaeva Megastar. Saarte jaoks ehitatud uued parvlaevad sõidavad aga endiselt diislikütusega. Kui Tallinna sadam asus saartevahelistele väinadele uusi parvlaevu projekteerima, otsustati jätta laevadele ruum ka LNG-mahutite ja -süsteemide jaoks. Aga Leigeri-seeria laevadele ehitusjärelevalvet tegeva AS Baltic Workboatsi (BWB) juht Märten Vaikmaa ütleb, et praamide puhul ei peaks ainult LNG peale mõtlema.

Kõigi Õhtulehes ilmunud artiklite täismahus lugemiseks vajuta:

Samal teemal

29. detsember 2015, 18:50
GALERII | Esimene väinapraam Tõll sai Poolas vette

6 KOMMENTAARI

m
Mart 5. jaanuar 2017, 00:37
Rumalaid utoopiaid oleme ennegi kuulnud.
p
pileti hind 4. jaanuar 2017, 11:56
Võiks ehk tuumareaktori paigutada kui piletihinnal ei ole tähtsust. Hoopis keskkkonnsõbralik. Võiks teada, et et ühe kilowatttunni salvestamine ja mahalaadimine maksab peaaegu, et euro. Diislit aga kuluks 200 gr piires.
Loe kõiki (6)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee