Eesti uudised

Tulevikus saab väinapraamide sabad stepslisse pista, mitte unistada maagaasist (6)

Küllike Rooväli, 4. jaanuar 2017, 04:00
ELEKTRIMOOTOR: Juba praegu töötab Leiger elektri peal, tal on kaks elektrimootorit, millele toodavad voolu diiselmootorid. Baltic Workboatsi nõukogu esimees Märten Vaikmaa näeb lühiliinidel tulevikus elektrilaevu.Foto: Küllike Rooväli

Riigi praamiehitust juhtinud Saaremaa laevaehitaja meelest võiks tulevikus mõelda praamikütusena hoopis elektri peale, mitte unistada veeldatud maagaasi LNG kasutamisest.

Tallink toob uuel aastal Soome liinile diislikütuse asemel LNG ehk veeldatud maagaasi kasutava reisilaeva Megastar. Saarte jaoks ehitatud uued parvlaevad sõidavad aga endiselt diislikütusega. Kui Tallinna sadam asus saartevahelistele väinadele uusi parvlaevu projekteerima, otsustati jätta laevadele ruum ka LNG-mahutite ja -süsteemide jaoks. Aga Leigeri-seeria laevadele ehitusjärelevalvet tegeva AS Baltic Workboatsi (BWB) juht Märten Vaikmaa ütleb, et praamide puhul ei peaks ainult LNG peale mõtlema.

Türgist Sefine laevatehasest saabunud Leigril on küll masinaruumi naabruses ruumid, kuhu saaks vajadusel paigutada gaasitankid ja -seadmed, kuid BWB nõukogu juht Vaikmaa paigutaks sinna pigem elektriakud.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

29. detsember 2015, 18:50
GALERII | Esimene väinapraam Tõll sai Poolas vette

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee