Poola transpordifrmale kuulunud veok sõitis Breitscheidplatzi jõuluturul rahva sekkaFoto: FABRIZIO BENSCH
Toimetas Piret Pappel 29. detsember 2016 09:35
19. detsembril Berliinis Breitscheidplatzi jõuluturul hukkunute arv oleks võinud olla veelgi suurem, kui rahva sekka sööstnud autol poleks tööle hakanud automaatne pidurdussüsteem, väidetakse Saksa meedias.

Poola transpordifirmale kuulunud Scania R 450 liikus vaid 70-80 meetrit ja jäi seejärel seisma, kinnitas Süddeutsche Zeitung.

Sel automargil kasutatakse AEBS-hädapidurdussüsteemi AEBS (Advanced Emergency Braking System), mis jälgib pidevalt pikivahet auto ees liikuvate sõidukitega. Kui juht sõidab eessõitjale liiga lähedale, hoiatakse teda ja lõpuks hakkab süsteem autot pidurdama.

Alates 2012. aastast on AEBS Euroopa Liidus kohustuslik kõikidel veokitel, mille mass on suurem kui 3500 kilogrammi.

Berliini jõuluturu rünnaku tõenäoline korraldaja oli tuneeslane Anis Amri, kelle Itaalia politsei 23. detsembril Milanos maha laskis. Amril võis olla abilisi, eile vahistati Saksamaal üks võimalik kaasosaline.

Rünnaku ajak viibis veoki kabiinis ka selle poolakast juht, keda Amri oli haavanud. Varem arvati, et just tema võis proovida Amrid takistada rahva sekka kihutamast.

Samal teemal

Kommentaarid  (32)

Erki 29. detsember 2016 20:50
Avariiennetus süsteem pidurdab selleks, et otsasõitu vältida, mitte selleks et peale otsasõitu seisma jääda. ehk siis süsteem ei töötanud või lülitati nupust välja, mis peaks asuma armatuuril.
Pööriöölane 29. detsember 2016 18:29
Arvatavasti jääb siis lõplikuks süüdlaseks pidureid tootev firma. Ja eks ka Natsi-Poola autofirmale väänatakse kõvad karistused ja sanktsioonid kaela. Huvitav, kas euroinkvisiitorid on juba selle firmajuhi rattale tõmmanud?
Kõik kommentaarid

SISUTURUNDUS