Krimi

Andke teada, millised on teie kogemusel tänased teeolud ja kus on libedamad teelõigud!

ETTEVAATUST, TEEDEL ON MUST JÄÄ! Virumaal juhtus arvukalt avariisid

Toimetas Kristin Aasma, 25. detsember 2016, 11:49

71 KOMMENTAARI

t
teadjamees/ 26. detsember 2016, 08:33
P-S. Ja mis kraavijutt käib kogu aeg? Mis te sinna kraavi otsite, tee on sõitmiseks !!! Kas ei tee enam vahet? Siis andke palun load hoiule ja käige jala või nõdremad kasutage soome kelku...
k
kant/ 26. detsember 2016, 07:22
kunagi vene ajal olin taksojuht. Oli vaja kunde viia nii 15km.kaugusele,aga must jää.Kiirus oli nii40km.Peeglist nägin,et tagalt tuleb kiiresti üks auto ja varsti põrutas mööda. Tagasiteel sama lugu.Taksopeatuses küsisin,et kas sa ei karda? Kolleeg vastu,et tema ei saanud midagi aru. See juht oli KULPA. Krossi mees ja võidusõitja!
k
26. detsember 2016, 20:15
Kumma Krossi mees ta oli, kas Heleri vōi Reeda ?
l
Loll küsimus!/ 26. detsember 2016, 21:29
Kelle mees? Niilesepoisi mees!
m
Minu/ 26. detsember 2016, 06:36
Abikaasa on superjuht.voiks koigile eeskujuks olla.aga näe.juhtub temalgi. Kui kogu aeg sadas vihma ja kraad oli plussis ka varahommikul, tuli ikkagi KOHATI must jää ja kkui kõik teedemehed magasid jõuluund, ei mingit libeda hoiatust-olime meie teel ...kui äkki keeras nn "lambist" autole tagumise otsa ettte ja jumalale tänu et teel ei toimunud veel mingit liiklust.. tänu ainult abikaasa heale reageerimisele ja soiduoskusele jaime tee peale.mina oleks kindlalt roolimisel kraavis olnud.niiet tõesti---- ylimat ettevaatlikkust!!
h
Hellmouth/ 25. detsember 2016, 23:10
teades milliste logudega ringi sõidetakse siis pole imestada ,et kraavi kisub.sul võib olla rehv või mis tahes hea aga kui neljast pidurist üks ainult võtab siis kiilaka peal oled läinud kohe.tehke oma autod korda siis hakake oma 30 ja 50 aasta juttu rääkima.
k
kui ees/ 26. detsember 2016, 16:01
on paremad rehvid, kui taga, siis kipub ka tagaosa ette minema, kui isegi mootoriga kiirust vähendad.
k
26. detsember 2016, 20:18
Kuidas saavad sul olla ees paremad rehvid, uued rehvikasutuse reeglid nāevad ette, et taga peavad paremad rehvid olema.
h
Hea // 26. detsember 2016, 22:08
Püüa kirjutatut mõista, siis ei pea esitama rumalaid küsimusi.
Ka on ebaselge väide: "uued rehvikasutuse reeglid näevad ette...". Kas füüsika, vektorid jms on uuenenud?
Alati on taha, kui kergemale osale, sätitud paremad rehvid.
U
/// 27. detsember 2016, 09:54
Uuemad rehvid tuleb paigutada vedavale sillale, mitte lambist taha. Kui esiveoline, siis uued rehvid ette, tagaveolisel taha. Nii lihtne see ongi.
l
27. detsember 2016, 10:32
Loogika jārgi lihtne, aga nāe teoreetikutest spetsialistid soovitavad vastupidist. Kas sul osa ōhtulehe artiklid lugemata vōi juba meelest lāinud.
t
to Hea // 27. detsember 2016, 10:34
selle pārast te nende eurokraavidega rahul ei olegi.
k
Kinni tuleks sind panna!/ 27. detsember 2016, 12:17
Sinusugused, kes oma "soovitustega" seavad inimesed äärmisesse ohtu, tuleks kinni panna!
ALATI kaotab sõiduk juhitavuse, kuna tagumised rattad kaotavad teega haarduvuse! Tekib olukord, milles sõiduk hakkab külg ees liikuma ja kui on ületanud kriitilise nurga, siis ei õnnestu seda enam korrigeerida.
Paremad rehvid on vähem koormatud sillal!
Ma ei hakka siin selgitama, kuidas ja miks, sest valdava enamuse teadmised füüsikast, energiatest, vektoritest jms on olematud, kuid tehke test!
Võtke lapse mänguauto ja kasvõi juuksekumm. Pange kummiga kinni esirattad ja laske mööda libedat kaldpinda (kallutage kasvõi söögilauda) see mänguauto alla, siis pange kinni tagumised rattad.
On kohe selge, et kui tagarattad pöörlevad, seega on haardumine, EI jookse tagumine osa viltu ja lõpuks ette, kui on tagarattad kinni on auto koheselt külg ees.
Aga- ma arvan, et enamusele on sellegi mõistmine ülejõu käiv ja nad ajavad oma joru ka siis, kui nad on kaelani kipsis, ikka edasi.
t
27. detsember 2016, 12:51
Tagumised rattad ei blokeeru ūhelgi tānapaeva autol( ma mōtlen siin autosid, mille tootmisaasta peale 1980 ). Aga kuidas sa juhid autot, kui vedaval sillal on kulunud rehvid, keera rooli kuidas tahad, auto lāheb ikka otse. Kohalt vōtmisel viletsate rehvidega vedaval sillal ka tegu, pidurdamisel kaldub auto raskus ette ja siis peab ka ees rehv pidama. Teine asi on lōrtsiga sōitmisel, esirattad teevad ju tagumistele ratastele teed ja seega peavad ees kindlasti vāga head rehvid olema. Ja mida siin eksperimentida ja rehkendada, autol peavad kōik neli rehvi ūhesugused head olema. Selle asemel, et kōōgis lauda kallutad ja unistad, mine parem tōōle ja teeni uute rehvide raha.
F
"/" on näide enesekindrast ja sõgedast/ 27. detsember 2016, 15:18
Füüsikast pole kuulnudki see inimene.
Liikluses ei tohiks osaleda, sest on üliohtlik.
Sõiduki juhtimisest, selle käitumisest, tehnilisest osast on teadmised nullilähedased.
Nt mul on majapidamises 1998 aastal toodetud V6 mootoriga suur sõiduauto, millel ABS vms puudub, kuna sellele seda tehases ei paigaldatud.
Minu põhisõidukil krõbisevad all ehk 1000 km sõitnud NOKIA rehvid, poja omal MICHELIN-d, teist talve all, eelmisel sõitnud ehk mõnituhat.
Sel ABS-ita suurel, GISLAVED NordFrost-id.
JUST sinusuguste kõiketeadjate ja vaidlejate pärast juhtub aga enamus õnnetusi!
Füüsikaseadused sulle ju sinu teadmiste juures ei kehti?
v
27. detsember 2016, 18:25
Viletsama pidamisega rehvi Gislaved Nord Frost- st ei ole. Sōitsin nundega neli talve ja vandusin. Muide ABS - i kaitse tuleb kōikidel autodel talveks āra vōtta, muidu ei saa autoga ūldse pidama.
m
mees / 25. detsember 2016, 22:17
Veneajal kraavi polnud! Ja vana asvald siiamaani mones kohas seisab ta ei olnud paris sirge aga kvalitet paistab parem oli! Ja eiolnud nii libe! Sodan juba 45aastat!
v
25. detsember 2016, 23:06
Vene aeg oli kōik kvaliteetsem
t
teajamees/ 25. detsember 2016, 19:02
Kas te tited ei oska sõita ??? Tänapäeva rehvidega teeoludele vastava sõidukiirusega ei ole võimalik teelt välja sõita. Olgu teed soolatud või mitte.
Kogemus ja teeolud on see, mille järgi tuleb kiirus valida. S.t. viletsates oludes väiksem kiirus. Ülejäänuile - õppige sõitma s.t. teeoludega arvestama.
p
25. detsember 2016, 23:08
pea seda meeles, et iga rehv ei pea, rehvi pead oskama valida ja talverehv peab vāga ōiges mōōdus olema.
k
26. detsember 2016, 20:20
Kiirust ei tohi valida teeolude jārgi, vaid selle jārgi, kui kiiresti sōidavad kōik.
l
lammas roolis/ 25. detsember 2016, 18:25
k
Kellamees/ 25. detsember 2016, 18:14
Jah, tõeline jõuluorgasmi saamise tahtmine, peamine, et ees-sõitjast ettepoole saaks, minut võita
m
Muix/ 25. detsember 2016, 23:29
See ajavõit ei koti kedagi. Peamine on see KAIFI-tunne, et said teisele "ära teha", (loe: olen kõvem mees (naine) / mul parem auto jne), vahet pole, mis hinda selle eest maksan !!! See on sõltuvushaigus, mida meist paljud põevad. Üle maailma. Häid jõule !
o
26. detsember 2016, 00:09
Ostsin ju alles uued rehvid, enda valik, teised oinad sōidavad ju suva millega, peangi kōige kiirem olema.

p
Patune/ 25. detsember 2016, 14:57
s
Selgeltnägijate tuleproov/ 25. detsember 2016, 14:51
Tanki_Ants ja sõjaproff Kunnas alustavad sõda aastal 2023. Juba selle kroonikaraamatki välja antud, sest järsku pole pärast sõda kirjutajaid.
m
maeitea/ 25. detsember 2016, 14:44
Kuidas isejuhitavad autod käituvad, tiivad ka on?
m
Maanteeameti/ 25. detsember 2016, 14:43
taliteenistuse libedusetõrje antvärgid läksid kõik jõulupuhkusele ja sõitsid maksumaksja kulul mägedesse suusatama.
s
Supersohvrid/ 25. detsember 2016, 14:38
Ida-Virumaal pole suuri mägesid, kust ei ole võimalik ohutult, ilma kraave külastamata autodega sõita. Aastaid ole Eestis liikunud igasuguse ilmaga, kusjuures varasematel aegadel isegi kulunud suverehvidega ilma õnnetust põhjustamata. Praeguseks on kasutusel juba väga head talverehvid, millega pole mõistlikul sõitjal mingeid probleeme. Oskaja juht suudab edukalt liikuda nii lamell-kui naastrehvidega ja seejuures igasuguse libedusega.
k
25. detsember 2016, 17:20
Kui sina rāāgid, et pole Eesti teedel kunagi sōitnud, ei talverehviga, ega ka kulunud suverehvidega, no mida sa siis ūldse tead, enne proovi ikka ka sōita, kui sul auto ja selle juhtimiseks vastav tunnistus on. Veneaegne suverehv oligi talvetingimustes parem, kui valesti valitud talverehv.
l
liikleja/ 25. detsember 2016, 19:53
14.38 kribajal läks ikka "n" täht kaduma, mitte "p".Väidan sama: korralike lamellidega ei teki 0,3se haardeteguri (norm muuseas!)mitte mingeid probleeme!.Maanteel muidugi, mitte linnas.
m
25. detsember 2016, 23:12
0
0,3?/ 25. detsember 2016, 23:16
Lamellimehe IQ peale intensiivist kojusaatmist.
n
25. detsember 2016, 23:36
No selgita inimesele, kes sellest midagi kuulnud ei ole. 0,3 haardetegur, kas see on rehvi peale kirjutatud, vōi kust seda teada saab ? Vōi on selle kindlaks tegemiseks spetsiaalsed stendid?
s
25. detsember 2016, 19:11
siis sul, jobu, on lihtsalt õnne olnud ehk?
p
Pole see/ 25. detsember 2016, 21:49
nii roosiline olnud ÜHTI!!!
Mitte ammu hukkus meie teedel ca 400 inimest aastas.
Alles nüüd on saadud alla 100.
https://www.stat.ee/34658
o
26. detsember 2016, 08:46
On väike vale, suur vale ja alles siis järgneb statistika
t
to supersohvrid/ 26. detsember 2016, 00:33
mis Sa lobad. On seal Ida-Viruski vägagi korralikke tõuse ja kõrgeid teetamme. Pankranniku kandis kindlasti. Sai hiljuti, kuna autol head rehvid all, sõidetud mööda jäist Illuka-Jõuga teed. Noo andis ikka teel püsida, minu kogemuse järgi on isegi Käärikul, Arula kandis, kus vägagi head kurvid-tõusud on, lihtsam sõita.
t
Taat/ 25. detsember 2016, 14:22
Praegusel ajal on varahommikul teede soolatamine kohustuslik,mis kuramuse eksperdid!?
m
Muix/ 25. detsember 2016, 23:20
See soolamine tuleks jalamaid lõpetada. Inimesed ei oska enam sõita talvel, kujutavad ette, et kui märg tee, siis on pidamine hea. Aga tuleb üks soolamata lõik või pole veel jõutud soolama, siis rattad taeva poole. Oleks kogu aeg ühtlaselt libe, küll siis õpiks kõik sõitma ja oleks kogu aeg valvel. Ma ei hurjuta teisi, ise olen samasugune.
k
25. detsember 2016, 14:16
Kui tee pōllust madalamal, siis ūhendatud anumate sūsteem toimib vāga efektiivselt
a
25. detsember 2016, 14:12
Andke neile või kogu sissetulek ja võtke veel laenu otsa, teed jäävad ikka hooldamata. Keegi paneb ikka hullult pappi tasku.

t
Tulin/ 25. detsember 2016, 13:28
just hommikuselt miisalt. Tagusin altari ees pead vastu põrandat nii, et otsmik kandiline, aga issanda abiga ikka rattad taeva poole! Enam ei usu ning korjanduskarpi ei poeta. Mõtetu investeering!
j
jooge / 25. detsember 2016, 13:26
i
/// 25. detsember 2016, 14:10
l
Lähtudes ühest teisest artiklist/ 25. detsember 2016, 13:21
t
25. detsember 2016, 14:19
täitsa õige jutt. eestlastel on tõesti kollektiivne karmavõlg. alates 1988. aastast.
j
JA TEEHOOLDAJAD/ 25. detsember 2016, 13:20
Loomulikult ei tea olukorrast teedel midagi.
h
Hm/ 25. detsember 2016, 19:48
Pühade aeg ja ega teemeister taha oma preemiafondist soola puistajale topelt palka maksta.
Brunn/ 25. detsember 2016, 13:05
Pigistage viimast-saate jõuluks kabelisse.
o
oh/ 25. detsember 2016, 12:57
Oh need kraavid! mille jauks! Vanasti vahemalt porutasid pollule!
k
kraavid/ 25. detsember 2016, 13:19
on selleks, et vesi voolaks tee aluskihtidest välja kraavi - teekate sel juhul peab kauem vastu.
a
A.H./ 25. detsember 2016, 13:31
Aga kui kraavidesse drenaazitorud panna ja neid siis kinni lükata?
o
Ole kena ja selgita/ 25. detsember 2016, 13:42
Kuidas vesi saab tee aluskihti? Põhjavesi nii kõrgel?
Kui nii, siis ühendatud anumatest oled miskit kuulnud?
Et pealt valgub?
Läbi asfaldi?
Ei usu jälle.
j
jah/ 25. detsember 2016, 14:01
valgub ka läbi asfaldi, kui seal augud või praod, ka teepeenralt valgub asfaldi all olevasse kihti vett ning niiskus ehk kondents tekib sinna kihtidesse...meie kliimas tekib nagu enne mainisin kondents ja eriti talvel külma ja niiskuse koosmõjul paisub tee aluskiht ning asfalt praguneb ehk siis laguneb kiiremini...sa ehk mõtled, et lõbupärast tehakse need kraavid....kui sa sõita ei mõista, siis ära liikle, kasuta abijuhti.
j
jah/ 25. detsember 2016, 14:03
saab ka nii, aga see tuleb kallis ja tuleb lisaks rajada settebasseinid nagu Prantsusmaa ja Saxa kiirteede ääres
h
Hea zitabea ;)/ 25. detsember 2016, 14:47
Olen liigelnud alates aastast 1977. Sõitnud ristirästi läbi kogu Euroopa ja Skandinaavia, selliste teedega, millistel liigeldes arvatavasti teeksid püksi ;). Täismassiga ka 50+ tonni.
Ilma ühegi laksuta kusjuures.
Ära praali ;).
s
Settebasseinidest/ 25. detsember 2016, 14:50
Jah, neid on näha ka Rootsis ja Norras, aga seal, kus talvine temperatuur ikka +6 kandis, ehk siis rannikul.
Kuna meil pole seda va Golfi hoovust siin võtta, siis arvatavasti külmuksid need kogumisbasseinid ära ja efekt oleks vastupidine.
s
sina ju pralid/ 25. detsember 2016, 18:18
ja kiidad ennast nagu oleksid ainuke veokijuht keda tõsiselt võtta-ilmselt oled setu, neile meeldib ennast kiita...ma ei tee püksi ja olen veokijuht 1981 aastast...kulgen erinevalt sinust hooplemata ning käinud väga ekstreemsetel reisidel. Palun hoia teinekord oma suu kinni nii lällaris kui kommentaariumis, eksole.
h
Helga/ 25. detsember 2016, 18:33
Tuleb vālja, et oled viie aasta vōrra viletsam mees. Meil naaber ka autojuht, vaja kūsida mitu aastat tema roolis olnud.
a
aastad/ 25. detsember 2016, 19:14
ei loe...ole või 50 aastat roolis, see, kes kõpsutab, see kõpsutab avariisid igal kuul! Kes keeli ära ei õpi ehk, kellele need külge ei jää, on kui meie muulased! Zitabea on üks neist targutajatest, kes tegelikult tööga hakkama ei saa! Kindel see! Ja komm on avaldatud laksu all!!!
n
25. detsember 2016, 23:15
Norras ja Rootsis on need forelli kasvatuse basseinid.
m
25. detsember 2016, 23:18
Minu kōrval kōik poisikesed, olen kāinud GAZ - 51- ga Euroopa suurima linna, Moskva, keskvāljakul
k
Kapi Guits?/ 25. detsember 2016, 23:24
Sina Guits või? Või sugulane? Muidugi, kes siis sinust kõvem on, kui sina, 1981 aastast ja puha?
Lällaris kiljuvad ainult poolearulised, mul polegi sellist asja, nagu lällar.
Kes hooples?
Hoia ise oma hambutu suu koos, vuntside alt su suuvärk paistab ikka välja, tee mis tahad ;).
Su ekstreemsed reisid ju Kasselis ja Poolas ;). Muidugi, kui mõne paksu Bialystoki "primadonna" käest mõne haiguse jälle saad, siis on tõesti "ekstreemne reis", nii reie, kui reisu kontekstis.
Kuidas teid eemale saada- te ronite juttu rääkima, aga arukal pole teiega miskit rääkida ju!
Siis solvute, kui ei soovita teie kangelastegusid kuulda.
Mina ja "lällaris" ;). Uimaivõi ;).
e
ennast kiitmast/ 26. detsember 2016, 10:19
ma ei väsi, olen kõige kõvem rekkajuht maailmas! Avariideta ligi pool sajandit sõitnud! Kas sul on tähelepanu puudus või vajad tunnustust?
l
l i b l e / 26. detsember 2016, 13:03
ma olen käinud veokaga otse Kremlis ja siis.Ainult siniste mütsidega vennad tiirlesid pidevalt ümber auto kui Eestist toodud kaupa maha laaditi.
k
Kiitmast!?/ 26. detsember 2016, 18:50
Faktide esitamine on kiitmine?
Aga need "maailma parimad" on ikka need, kes end 45-l koomassejoonuna parklates ringi tuiguvad ja viina norivad. Ka need, kelle ainus elu tipphetk mingi Poola trassilibu kargamine ;).
Need mustusest läikivate riietega TEGIJAD, kes ei oska vigadeta oma nimegi kirjutada ja suudavad juhtida vaid sel põhjusel, et ajupuudulikkuse tõttu puudub neil enesealalhoiuinstinkt, teistega arvestamine jms.
Taskus on ka "sõbrakaart", teises taskus on magnet.
Ma loodan, et sellised kord otsa saavad, kuigi noori ja samasuguseid aetakse kogu aeg näljapalgaga sõitma ja need muidugi sõidavadki. Samasugused kirjaoskamatud ja räpased.
Mul kord tuttav läks CB bändis 8-ndale kanalile ja alguses ei saanud aru, et "rekkamehed", kui ma selgitasin, et 8-sas on nende see kuulus "lällar", siis oli ta hämmingus, et kuidas alaarenenutele raskeveokite juhtimise õigus on antud.
õ
Õige jah!/ 26. detsember 2016, 20:00
Just selle Oslo- Stavangeri taastatud tee ääres. Muidugi forellitiigid! Selle pärast nii lähedal maanteele, et inimesed viskavad neile autoakendest süüa ju.
Vabandust, ajasin segi jah!
v
27. detsember 2016, 21:52
Viisin sel korral, kui GAZ - 51 - ga Moskvas kāisin ūhe kōva keskkomitee parteitegelase, kes Tallinnas āra juhtus surema ja kohe otse maosoleumi. Oli muidu rahvuselt ukrainlane, aga tōōtas Kremlis ja maeti maosoleumi.
e
26. detsember 2016, 11:39
Eluaeg on kraavi sōidetud. Vanasti olid igal vāikesel ja kitsal teel ka vāikesed kraavid.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee