Maailm

BRITI LEHT: Merkel üritas alles hiljuti asüülitaotlejaid veokijuhtideks õpetada (153)

Toimetas Kristin Aasma, 22. detsember 2016, 15:45
Veok Berliini jõuluturul, millega sõideti inimestele peale.Foto: AFP / Scanpix
Saksamaa liidukantsler Angela Merkel püüdis suure tüli saatel survestada veokijuhtide ametiühinguid andma varjupaigataotlejatele tööd veokijuhtidena. Kemplemine käis veel üsna enne jõuluturutragöödiat, kirjutab Briti veebiväljaanne express.co.uk.

Esmaspäeval sõitis raskeveok Berliinis jõuluturule rahva sekka, lömastades inimesi ja müügipaviljone. Poola firmale kuuluva veoki kabiinist leiti tapetuna selle poolakast juht. Auto kaaperdanud ja sellega kümneid inimesi tapnud ja vigastanud mees põgenes. Politsei jahib siiani täna 24aastaseks saanud tuneeslast Anis Amrit, keda Islamiriigi mahitatud terroriteos kahtlustatakse. Teatavasti oli tema asüülitaotlus tagasi lükatud.

Veok Berliini jõuluturul, millega sõideti inimestele peale.Foto: AFP / Scanpix

Samal teemal

Sel ajal, kui Saksamaa leinab terroriohvreid, selgus, et Merkel oli avaldanud tugevat survet ametiühingutele kiirendada pagulaste väljaõpetamist veokijuhtideks. Saksamaa liider ütles septembris, et ettevõtted „peaksid kaaluma pagulaste tööle võtmist autojuhtidena ning nende väljaõpet“ ajaks, mil nad ootavad oma asüülitaotlusele vastust. Merkel põhjendas seda suure autojuhtide puudusega Saksamaal. 

Liidukantsler selgitas, et plaani eesmärk on muuta juhiloa vahetus migrantide jaoks odavamaks ja kättesaadavamaks. Süüria autojuhiloa vahetamine Saksa oma vastu maksab 500 eurot. „Loomulikult ei ole mitte igal pagulaselt 500 eurot, nii et see, mida me teha tahame, on luua laenuprogramm, kus nad saaksid raha. Siis, kui neil on töö, võivad nad maksta 500 eurot tagasi. Lõpuks on ju veoautojuhte igal pool vaja,“ rääkis Merkel.

Kantsleri plaanile tekkis kohe vastasseis, mida juhib Saksamaa kutseliste veokijuhtide organisatsioon (BDBK). „Me teatame selgesõnaliselt, et me ei kasuta pagulasi veokijuhtidena. Professionaalsed veokijuhid vajavad põhjalikku ja kvalifitseeritud haridust. Mitte igaüht ei saa jätta juhtima 40tonnist veokit,“ ütles BDBK esimees Wolfgang Westermann.

Kaaperdatud Poola veoki GPSi andmed näitasid, et väljaõppeta kaaperdajal oli raskusi sõiduki juhtimisega hakkama saada. „GPSi andmed viitavad, et kellelgi oli vaja esmalt sõitmist harjutada,“ rääkis Poola transpordifirma juht.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee