Eesti uudised

Jüri Mõis arvab, et tuleb kehtestada 20tunnine töönädal ja pikem puhkus

Äripäev, 8. detsember 2016, 21:26

65 KOMMENTAARI

j
Jüripäev/ 10. detsember 2016, 20:10
Jüripäevaks siis ehk mõlemad Jürid suudavad kehtestada miinimum töötunni hinnaks 9 eurot tund, siis võib öelda, et Jürid on ennast õigustanud ja riik midagi rahva heaks ära teinud, samuti kehtestanud 6-tunnise tööpäeva, seega 6+6 tundi, kokku firmale vähemalt 12 tundi päevas,algus 7.00-13.00 ja teine vahetus 13.00-19.00,seega töötajad saavad valida,kas töötada hommikul või õhtul.
k
10. detsember 2016, 19:56
6
6-tunnine tööpäev/ 10. detsember 2016, 19:49
6-tunnise tööpäeva eelis on see, et lapsevanemad saavad oma väikesed lapsed ise hoitud, või hoiavad vanavanemad, perele pühendatud aeg on pikem, ka saab firma rakendada töösse 12 tunnist tööpäeva ja kell 19.00 lõppev tööpäev ei ole veel nii hilja, et koju ei pääse, samuti saavad töötajad selle tööpäeva puhtalt töö tegemiseks kasutada, ilma, et peaks vabaks küsima pakiliste asjaajamiste puhuks oma tööpäevi ja töötunde.Ka kauplused võidaksid, sest rahvas saaks lühema tööpäeva lõppedes oma ostud rahulikult sooritada, ning teedelt kaoksid ära ummikud, samuti oleks see tuntav energia kokkuhoid,sest vahepeal ei pea tootmist uuesti käivitama. Selline süsteem sobiks kõikidele elualadele, alates kontoritest ja lõpetades ehituste ja metsatöödega. Ametlik puhkus võiks olla 2 korda aastas, nagu soomes,nn. 2 nädalat talvepuhkust ja 5 nädalat suvepuhkust, lisaks veel võimalus võtta palgata puhkust mingil määral,sest pensioniiga on lükatud väga kaugele. Lastega peredel on mujal maailmas lubatud veel võtta lisapuhkust ja lisapuhkepäevi nädalas. Riik ei peaks maksma nii palju töötukindlustust ja rahvas oleks omas riigis,
a
10. detsember 2016, 19:26
Ammu oleks aeg revolutsioonieelsest tööstiilist loobuda, sest elu on läinud terve sajandi võrra edasi.Jüri Mõisa mõte päris hea. Kuid, et ühiskonda ja töölisi tootvamaks muuta, on soodus graafik 6-tunnine ja algaks tööpäev kl. 7.00 hommikul ja kestaks 13.00-ni. Sinna sisse mahuks üks pooletunnine söögipaus. Järgmine vahetus alustaks kl. 13.00 ja töö kestaks kella 19.00-ni, seega samuti 6 tundi. S
m
Mõte hea, kuid.../ 10. detsember 2016, 13:24
Jah, kõigepealt tuleb tööandjatele selgeks teha, et 20 tunnise töönädala palk on sama, mis 40 tunnise oma, kui see õnnestub, siis miks mitte olla tööl 20 tundi nädalas !
a
arvaja/ 10. detsember 2016, 07:42
Arvasin sellest mehest rohkemat.kes keelab Sul oma firmas 20t töönadalat,kuid mis palka ka maksad?Kõigil ei ole "HANSAPANGA HIIGELKASUMEID;KUNA MEIE RAHA LÄKS JU HANSAPANGA KASUMIKS).Jutt väga rumal.
M
?/ 10. detsember 2016, 03:10
Mis mõttes kehtestada? Jüri Mõis või kes iganes tööandja võib vabalt oma personali tööaja korraldada 20 tunnise töönädalana Kes keelab või kellelt peaks luba küsima, milles probleem?
u
utoopia/ 9. detsember 2016, 21:58

t
to maamiis/ 9. detsember 2016, 20:52
kus riigis makstakse puhkepäevadele langevate pyhade eest?
t
Tölpa/ 9. detsember 2016, 19:28
Inimesed töötavad praegugi heal juhul 20 h nädalas. Ülejäänud aja istuvad FB-s. FB eraettevõtetes ära keelata, minna üle 20 tunnile nädalas ja maksta selle võrra vähem palka. Töö tulem ja efektiivsus jääb ju samaks. Mõelge sellele ettevõtjad, kuidas kasumit suurendada:D
j
just/ 9. detsember 2016, 17:48
puhkama peaks palju rohkem,elame ju ainult üks kord,raha ja varandust hauda kaasa ei võta.
m
Mooses/ 9. detsember 2016, 18:46
Enamus inimesi sünnib tagasi siia ilma, et saaks uuesti hakata varandust koguma. Hauda läheb ainult keha.
j
jalutu/ 9. detsember 2016, 13:23
Puhake, seltsimehed härrased, mulle on hädasti töökohta tarvis.
v
veteran/ 9. detsember 2016, 13:20
See mõttetu töörabamine tuleks täielikult lõpetada ja inimesed käigu pigem kruiisidel ja spaades- igal juhul tervislikum.
k
Kes seal kruiisidel ja spaades/ 10. detsember 2016, 15:58
neid lõbutsevaid inimesi teenidab, peseb -küürib täis lagastatud ruume, parandab torusid, teeb remonti?! Kust tuleb söök, seep, wc-paber?
p
praktik/ 9. detsember 2016, 12:30
Töötasin aastaid 20 tundi nädalas poole kuupalga eest. Vanas suure aiaga eramajas kulubki mehel, kel omal käed haamrit hoiavad, ülejäänud 20 tundi (või enamgi) majapidamistöödeks. Kusjuures kodutööde rahaline maksumus ületab palgatööl saadava tulu ca 3-4x - ses mõttes, et ametlikke remondi- ja ehitusmehi (pottseppi, müüriladujaid, elektrikuid, torujürisid, autolukkseppi) poleks ma jaksanud tellida isegi juhul, kui rabanuksin palgatööd 60 tundi nädalas.
NB! Palgatööl käisin tõepoolest vaid tööd tegemas, mitte aega veetmas. Mistõttu võin kinnitada, et 4 tundi intensiivset tööd (pole vahet, kas arvutis või füüsiliselt) on mõistlik rügamise piir, mis ei tapa, kuid ei tekita veel ka molutamissoovi. Kõrvalt nägin sageli, kuidas pikki päevi tegevad kontorikolleegid iga lõuna paiku sõna otseses mõttes ära vajusid, unega võitlesid. Füüsilise töökoha kolleegid aga pikkade tööpäevade/nädalatega end vigaseks töötasid (E. P.-s). Tõenäoliselt ei sobi lühendatud töönädal sama enesestmõistetavalt kallite kommunaalidega kortermajaelanikule. Viimased elavad 100% raha najal, milleks poolest palgast ei piisa.
k
kaits/ 9. detsember 2016, 11:33
Jaa hr Jüri Mõis ,juhtusite ehk ilusat und nägema kuna meie "oonias" sellist õnne müüd küll ei juhtu . Meil ju plaanitakse sandidki tööle peksta.
k
Kui / 9. detsember 2016, 11:20
iga mats siia oma unistustest rääkima lastaks, siis peale mulajutu muud polekski.

s
Suurepärane idee, AITÄH/ 9. detsember 2016, 11:01
Aitäh Jüri Mõis! Tavaliselt juhid ikka alluvatele vähem puhkust ja rohkem tööd tahavad. 20 h nädalas oleks väga normaalne tööaeg, siis inimestele jääks aega ka endaga tegeleda, nad oleks tervemad ja rõõmsamad. Milla ometi see orjastamine lõpeb?
e
enamus / 9. detsember 2016, 15:14
töötajatel palgad väikesed, kuidas poole palgaga siis hakkama saada? Lisaks nutetakse töökäte vähesuse üle isegi praegu, kas tuleb neid sisse vedada, et teine vahetus siis teist poolt päeva töötaks?
i
imelik/ 9. detsember 2016, 10:30
ettepanek. Ok, nõus sellega, et 8 tundi päevas mul sageli tööd ei ole. Selle eest on aga päevi ja nädalate viisi, kus tuleb rabada isegi 12 tundi päevas, et kõik tehtud saaks. Selle 4 lisatunni eest reeglina ei maksta. Lihtsalt öö kuhjub ja mina seda muuta ei saa. Ka töö organiseerijad ei saa.
Küsimus: kas see poole lühem tööaeg tähendab ka poole väiksemat palka? Sel juhul tööandja ütleb mulle, et saadki ainult pool palka, aga kui on vaja 12 tundi järjest teha, siis midagi juurde ei tipu. Tõesti edumeelne mõte tööandja seisukohast.
h
9. detsember 2016, 09:59
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
9. detsember 2016, 10:51
Kas seda Nimekirja kusagil täiendada saab?
n
no näedsa/ 9. detsember 2016, 15:17
keegi elabki juba poolikut elu, aasta 1941 on alles tulekul ;).
m
MMM/ 9. detsember 2016, 09:30
Mõte võib ju olla aga mis see endaga kaasa tooks??Kuus töötad 80 tundi ja saad ka palka vaid selle töötatud tundide eest.Kas inimene on siis tõesti õnnelikum ja tervem,kui murekoorem jääb poole suuremaks?Meie endale siin seda lubada ju ei saa.Ehk jah,ärimeestele,poliitikutele see sobiks,sest palju nad siis praegugi tööd teevad aga saavad terve palga ja veel millise preemiaga.Et meie rahvas saaks sellist luxust nautida-seda annab veel sada aastat oodata.
t
tõsi mis tõsi/ 9. detsember 2016, 09:22
mitmekümneaastane kogemus näitab, et vabalt pool tööajast ka erafirmades kulub kas lihtsalt laisklemiseks, pseudotegevusteks või oma asjadega tegelemiseks. Ei pea silmas muidugi neid, kes reaalselt nt. liinitööd teevad või rooli keeravad, küll aga kõiksugu valgemate kraedega tegelasi.
o
oh, / 9. detsember 2016, 08:54
Loomulikult võiks. Iidsel nõuka ajal polnud tavaline inimene arvutit näinudki, muust tänapäevasest tehnikast rääkimata. Mis sellest kõrgeltarenenud tehnikast kasu on kui tööd peab ikka samapikalt rabama nagu vanal orjaajal.
v
vanaema ( see teine) / 9. detsember 2016, 08:50
Ilus mõte, aga raske teostada, miks? Mida rohkem vaba aega, seda rohkem peaks olema raha, et seda aega millegiga täita...! Iga samm, mis linnas uksest välja astud, vajab raha, maal elades saab jah oma aias-põllul toimetada, aga kõik ei ela maal...Töönädala pikkus on täitsa ok, aga puhkus võiks olla
küll vähemalt 35-40 päeva, kuid sama asi- aega on, aga rahata pole ajal ka mõtet...
w
Wöimalik/ 9. detsember 2016, 08:49
Kaasaja tehnoloogilisi võimalusi arvestades oleks selline idee täiesti teostatav. Kuid reaalelus ei taheta /suudeta enamike lihtsate tööde peale masinaid ega roboteid panna, sest tööjõud on ju maailmas ja ka nt meil imeodav.

a
automaks ja muud mured/ 9. detsember 2016, 08:03
Kuidas küll riigikogulased ja president siis hakkama saavad? Nende töökoormuse juures tuleks kohe palk kahekordistada ja sama ka kuluhüvitised ja muud hüved .
k
kasbek/ 9. detsember 2016, 08:54
kunagi tehti uuringut tööpäeva kasutamise kohta ja sealt tuli välja et tööpäev mis on 8 tundi on tegelikult aktiivse tööga täidetud kuskil 4-5 tundi. ülejäänud aeg on mingi sahmerdamine ja aja surnuks tegemine. näiteks pidevad kohvi pausid, suitsupausid, jutuajamine , telefonga isiklike asjade ajamine, ja nii edasi. ei räägi lihttöölisest kes kuskil konveieri taga 8 tundi on vaid just nendest kontoriinimestest ja riigiametnikest. kui aga tööpäev on näiteks 4 tundi siis sellest kaotatakse ka pool ära. kui aga saab poole tööaja eest sama kuupalga siis ehk oleks asjal isegi mõte aga paraku on ka palk poole väiksem.
a
ahjualune/ 9. detsember 2016, 09:31
Aga ehk ongi selle jutu mõte, et valitsuse ja riigikogulaste palka mitmekordistada
m
mari/ 9. detsember 2016, 06:50
Puhkus võiks küll poolteist kuud aasta jooksul olla.
x
X/ 9. detsember 2016, 06:48
Mida lühem tööpäev seda rohkem jääb aega raha teenida. Arusaadav ju
k
küsimus/ 9. detsember 2016, 06:04
Kas Jürka enda firmades on selline paradiisielu juba juurutatud?
t
9. detsember 2016, 02:43
Tuleb luua ametiliidud ja kehtestada miinimumpalgad erinevatel ametialadel, millede miinimum on vähemalt 9 eurot tunnilt bruto ja heameelga tehakse 40 tundi nädalas tööd. Ja Jüri Mõisad maksaksid kindlasti hea meelga igalt töötasult 33% sotsmaksu riigile.
e
ega ma saega/ 8. detsember 2016, 23:09
metsas eriti üle nelja tunni päevas ei jõuagi olla,oma elu tahab ka elamist olemist.
p
8. detsember 2016, 23:08
piisab 7-tunnisest töönädalast ka ja puhkus olgu kogu aeg.
o
Omamaamees/ 8. detsember 2016, 23:00

k
kui/ 8. detsember 2016, 23:00
saaks kolm vaba päevagi , siis juba puhkaks natuke välja kah , aga kaks on selgelt vähe .
t
Töötu./ 8. detsember 2016, 23:00
Kuramus siis peab tööle minema.
j
Juss/ 8. detsember 2016, 23:00
Oleme naisega ūle40ne. Saime lapse, pärast seda läks elu,eesti riigks ju
h
Hotapoch Lendavalt Vaibalt/ 8. detsember 2016, 22:58
Kehtestada ju vöib jätkuks palk oleneb läbimüügist jne? Oli kord lennuk Kalevala, sama töestamatta fakt: Tiina Möis pidi olema Copter Line reisul kui see alla kukkus!
l
Lugeja/ 8. detsember 2016, 22:57
Huvitav kumb on kohtlane ka Mõis või reporter?
x
xMees/ 8. detsember 2016, 22:45
Kahjuks ei tule ta selle peale, et ehe töörõõm loeb ka midagi!
Ikka võimalikult vähem teha ja pikemat jõudeaega pidada - see on hea.
Kelner jääb kelneriks, olgu ta kui rikas tahes.
n
nii/ 8. detsember 2016, 22:40
h
Heem/ 8. detsember 2016, 22:30
Mina teeks 1:1 St, et üks kuu täie rauaga 24/7 tööl ja kuu vaba!

t
tulge kõik tallinasse elama :D/ 8. detsember 2016, 22:29
seda ju jürka soovis. et maa tühjaks ja mädanema jääks.
j
Just nii/ 8. detsember 2016, 22:21
Mõis tuleks PEAMINISTRIKS PANNA. Ratas aga üheks rattaks tema vankri all.
a
ahah/ 8. detsember 2016, 22:29
alustuseks võiks lihtsate sõnadega selgitada, miks oli vaja Talli9nna vesi erastada
i
Irw/ 8. detsember 2016, 22:49
Milles probleem.Korterid ju erastati,kõik said õnnelikuks.
a
ahah/ 9. detsember 2016, 00:21
asju, mida sul iga päev läheb vaja ja ilma milleta ei saa päevagi läbi-ei erastata, müüda ega kingita
h
Ha ha ha/ 8. detsember 2016, 22:20
20hx3=60 EUR nädalas, 240 kuus Ei kujuta isegi ette, kuidas Eestis on voimalik 1000 EUR ara elada, ammugi 240
t
8. detsember 2016, 22:17
tunneks end siis ka nagu külakurnaja vargamäelt-talvel kuu aega talvepuhkust,suvel 3 kuud suvepuhkust,kui nüüd keegi üritab selgeks teha,et riigikogujal ei ole puhkust-no kuulge nüüd nii naiivne me ka pole ja samas palk ja kuluhüvitised tiksuvad....
j
Jah/ 8. detsember 2016, 22:14
20 h nädal on ok! Aga kui tunnihinne on 3 EUR Siis ei ole ok! Tootan UK 22h nädalas , aga tunnihinne on kordades kõrgem. See vastab kull toele, et eestlase 40 h nädal on juba topelt. Sest töötaja peab töötama meeletult kiiresti ja peaaegu ilma puhkepausita!
t
to jah/ 8. detsember 2016, 22:16
aga milleks sulle puhkepaus? lõhu see 20h ühe jutiga ära ja oled vaba!
t
to jah/ 8. detsember 2016, 22:20
igaühele oma, ma poleks nõus seal n.ee.gritega kaetud isl.amimaal tundigi töötama, mul on ajusid ja oskusi piisavalt, et tallinnas rohkem teenida. 20 tundi on mõnus küll, ise pean nädalas ikka enamasti 25 tundi töötama.
s
see on / 8. detsember 2016, 22:10
muidugi hea mõte aga hilja, sest tulnukad on juba sisse toodud aega surnuks lööma raha eest.
Kui varem oleks lühem töönadal ja rohkem vaba aega, siis oleks eestis ka suurem sündimus, tõsiselt. Aga seda pole ju riigil vaja, et eestlased sünnitavad.
e
ehh/ 8. detsember 2016, 22:04
no need numbrid meeldivad ehk riigisektoris töötajatele, kes niikuinii pool aega tühja vahivad. erasektoris (väiksemad ärid) töötavad ka omanikud nii nädalavahetused kui pühade aegu
k
kahjuks/ 8. detsember 2016, 22:07
m
Mel/ 8. detsember 2016, 22:03
See meie majandus on üks suur mull. Milline on meie tootmine ja suurfirmad , olematud. Riik võiks fosforiiti kaevandama hakata ja keemiatehased juurde rajada. Ära on tüütand need idufirmad , peenhäälestus , äpifirmad . Mõttetu.

h
hahaa/ 8. detsember 2016, 22:02
ja mida arvavad sellest tööandjad?? Keegi ei hakka maksma puhkamise eest palka, eksole.
m
maamiis/ 8. detsember 2016, 21:58
meil ju ei saa valitsus puhkepäevadele langevaid riigipõhigi korvata ,mis siis muust rääkida? Riigi majandus ei pidavat seda välja kannatama !
k
kas ärimehe enda alluvad töötavad 20 h tundi nädalas/ 8. detsember 2016, 21:56
p
püssid palge/ 8. detsember 2016, 21:56
igati mõistlik, siis on vähemalt aega lapsi teha
m
moonakas/ 8. detsember 2016, 21:55
Üks mõistlikumaid mõtteid ever. Jüri Mõis on ikka tark mees.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee