Eesti uudised

Tallinn saab isesõitvad bussid, aga vaid korraks (6)

Mattias Tammet, 29. november 2016 12:48
Välja kuulutatud pilootprojekti kohaselt peaks Tallinnas hakkama sõitma isesõitvad bussid. Esialgu ainult tuleva aasta juuliks.

Nii selgub riigihankest, mille kuulutas välja riigikantselei. Juuli on nimelt esimene kuu, kui Eesti on Euroopa Liidu Nõukogu eesistujariik.

Eelkõige peaksid seega uute bussidega sõita saama kõiksugu väliskülalised, keda oodatakse Eestisse kuue kuu jooksul 20 000. Samas peavad bussid olema avatud kõigile soovijatele (ja neid ka vedama).

NII NUNNU! Soomes on isesõitvatel bussidel juba möödunud suvest kasutust olnud. Või täpsemalt oli, sest neilgi kestis pilootprojekt selliste kummalise välimusega isesõitvate bussihakatsitega vaid kuu aega. Foto: MADIS VELTMAN/EKSPRESS MEEDIA

Riigikantselei rõhutab, et busse ei osteta vaid renditakse. Pilootprojekti maksumus on umbes 50 000 eurot, ütleb eesistumise digilahenduste nõunik Valdek Laur. "See sisaldab trassiehitust, väikebusside transporti Eestisse ja renti," lisab Laur. Tegelikult renditakse kogu pakett – nimelt peab hanke võitja korraldama koostöös Tallinna transpordi- ja kommunaalametiga ka selle, kus bussid tegelikult sõitma hakkavad. Riigikantselei paneb ette, et tõenäoliselt peaks marsruut välja  jõudma kuhugile Kultuurikatla lähedusse, kus toimub suur osa suurematest üritustest. Samuti peab hanke võitja siiski korraldama, et igas bussis oleks alati olema ka "juht," kes oskaks sõitjaid eesti, vene ja inglise keeles juhendada – aga ka vajadusel sõiduki juhtimise üle võtma.

On veel ebaselge, kas bussid hakkavad osalema tavaliikluses koos autode ja teiste sõidukitega, või kas neile luuakse ajutised ülejäänud liiklusest eraldatud tee. Seega on tõenäoliselt veel ka see selgusetu,  kas sõiduki "juhil" peab olema tagavaraks rool ja pedaalid või piisab suurest punasest stopp-nupust.

"Eesistumine annab hea võimaluse tutvustada Eestit uuendustele orienteeritud riigina, mis on esirinnas ühiskonnas suurt mõju omavate lahenduste rakendamisel," põhjendatakse uut projekti hankedokumentides. "Isejuhtivate transpordivahendite valdkonnas toimuvad kiired arengud ning sel tehnoloogial on potentsiaalselt väga suur mõju nii liiklusohutuse tõstmisel, regionaalse mobiilsuse kasvatamisel ning loodussäästlikkuse suurendamisel. Isejuhtivate transpordivahendite kasutusvaldkondadeks on tulevikus näiteks hajaasustuse transpordiküsimuste leevendamine liikumisvaegustega inimeste jaoks, aga ka loodussõbraliku ning hajutatud ühistranspordimudeli loomine linnakeskkonnas."

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee