Eesti uudised

Lisatud täismahus Rail Balticu esindaja kommentaar!

Rail Baltic: ärisaladus, millest palju ei räägita

Marvel Riik, 28. november 2016 17:13

119 KOMMENTAARI

r
Reede/ 29. november 2016 10:23
Inimesed on mugavad ja laisad. Keegi ei hakka rongiga sõitma, kui auto seisab ukseees. Pealegi võiks keegi uurida, kust peaks tulema kogu see rahvamass, kellel iga päev Euroopasse ja tagasi sõita on vaja? Või hakkab rong kord kuus käima ühe vaguniga?
s
Sass/ 29. november 2016 08:29
Sulaselge demagoogia! "RB võimaldab tulevikus liikuda Tallinnast Pärnusse 45 minutiga; auto ja bussiga on sama distants läbitav enam kui 1,5 tunniga. Seega on need 3000 reisijat päevas reaalselt saavutatavad,"
Arvestatud publikule, kes ei tea midagi veondusest ja majandusest. Iialgi ei võida eestis ei ajaliselt, ega rahaliselt isik või firma, kellel on vaja transportida ennast või kaup näiteks kolme tunniga Tallinnast Pärnusse. Raudteejaama minek(~15 minutit), pileti ost(~10-15 minutit), rongi ootamine(cà 15 minutit vähemalt), sõit (~45minutit), Pärnus rongilt maha ja bussi või takso või ootava auto peale minek (~10-15minutit) plus sihtkohta sõit - kõik kokku teeb kuhjaga suurema ajakulu kui autoga sama reis ja sobib ainult puhkajale! Kaubavedudest ma parem ei hakkagi kirjutama!!!
m
mart/ 29. november 2016 20:00
just täpselt, ja lisaks see, et kui tahan Pärnu siis astun kohe uksest välja ja sõidan, mitte ei hakka rongiaegu vaatama ja planeerima, mis kell minna saab! Ma olen autoga Pärnus kui see Tarand esimesele rongile alles saab :D
k
konsa/ 29. november 2016 07:36
Rail Baltic: ärisaladus, millest palju ei räägita
.-.-.-
ringluses on tohututes kogustes pankade poolt trükitud VALERAHA (nii € kui ka $) ja see on vaja kuidagi moodi legaliseerida.
seetõttu ka kõik need SUPERPROJEKTID, et ühiskondadest saaks PANKURITE ORJAD
e
eestiga tehakse KREEKAT/ 29. november 2016 06:40
rahvas igaveseks pankade orjadeks
a
alf/ 29. november 2016 06:05
Juba jälle see tühikargaja Tarand pildile trüginud, nüüd raudtee "spetsialistina". Võõraste sulgedega ehtimine ja muud veidrused on nii omased isikutele pildil , kelledest ei sõltu absoluutselt mitte midagi. Nimetatud eurosaadik tuleb tagasi kutsuda.Aitab.
j
Juku/ 29. november 2016 02:06
Tegemist ju PÕHILISELT KAUBAVEOKS kavandatavaga, kus reisijatele osatähtsus on pea olematu. Võimalus liigutada hajaasustatud piirkonnas, mida baltikumi on, suuri inimhulki jääbki vaid võimaluseks, sest puudub see kriitiline hulk inimesi, keda korraga ja päevast päeva samas suunas tasuvalt sõidutada!
n
Nõus/ 29. november 2016 01:58
Juhul, kui lisatakse nimeliselt vastutajad, kes on seotud otsustamiste, kokkulepete ja promokampaaniaga. Juhul, kui projekt jääb kahjumisse (ilmselgelt jääbki), siis vastutavad oma naha ja karvadega.
k
Kuuuurija/ 29. november 2016 04:07
Need vastutajad ei jaksa seda vastutust kanda ja tekitatud kahjusid hüvitada. Seega kindel EI!
a
arvamus/ 29. november 2016 00:30
Palju segast juttu, aga kõik teavad, et selle projekti ärisaladus on valitus seltskonna võimalus raha paremale ja vasakule kantida.

m
mari/ 29. november 2016 00:29
Veelkord... Saage aru, et maakeral on käivitunud hävitusprotsessid. Meie siin seda esialgu ei taju, sest oleme harjund puhta keskkonnaga. HELLITATUD, päris kindlasti. Järgmiste sajandite probleemideks saavad elutähtsad asjad nagu puhas õhk, vesi, viljakandev muld jne. Mitte miski ei asenda elutähtsaid elemente. Mis te arvate, et rahvas lõunast pressib siia poole ainult ISISe pärast? Ei, neil ei ole enam maad, vett jne. Rail Baltik ei anna pikemas perspektiivis mingit kasu, lagastab lihtsalt niigi väikest maalappi. Tõeliselt tulevikku vaatavad inimesed pole mitte arvutiusku vaid looduseusku sest nö. päeva lõpuks on keha ikkagi üks bioloogiline kogum oma vajadustega ja sureb ebasoodsates tingimustes ruttu ära. Mida metsikum on meie loodus seda parem eestlastele.
p
29. november 2016 10:51
Pole neil millestki puudus, peale tahtmise tööd teha. Siia meelitatakse neid ainult täieliku eluaegse prii ülalidamisega. Oma propaganda hoia endale. 20 aastat tagasi tulid nad juba teadmisega, et nad vallutavad Euroopa ja see ei ole kuidagi kliimaga seotud.
p
peeter laur/ 28. november 2016 23:24
Minge oma trassiga läbi Tartu,sest sinna on juba trass olemas ! Pole vaja uut teed läbi külade ja soode ja põldude.
k
Kuuuurija/ 29. november 2016 02:54
Imelik soovitus - rajada raudteed sinna, kus see on juba olemas!
Kui uut teed on kusagil vaja, siis ikka seal, kus see seni puudub. Olemasolev tee tuleks lihtsalt kasutusele võtta, kui selle järgi vajadust on. Paraku aga vajadus puudub, seega, mis Rail Balticust me räägime? Seda lihtsalt pole vaja!
b
bizniz/ 28. november 2016 23:13
Kasulik on see projekt suurtele ehitusettevõtjatele. Täpselt nagu oli tuhamägede katmise miljoniprojekt. Euroliidu rahad on vaja kätte saada, summad on suured ja panused kõrged, selle nimel võivad (keskkonna)mõjude hindamisega tegelevad nn eksperdid leida põhjenduse ka rb mitu korda läbi Eesti vedamisele olemasoleva trassi kasutamise asemel.
t
tuhamägede katmisest/ 28. november 2016 23:39
oli vähemasti see kasu, et kole küngastik ära kadus. Seal tehti küll ka igasugu trikke, aga lõpptulemus vähemalt on okei. Sellest RB-st ei tundu aga üldse kasu olevat - rahvale.
m
maeitea/ 28. november 2016 23:02
kiirustame aeglaselt, rongis saab turakat mängida, viitlehte, ega kõik ei hakka naiste kajutisse sisse pressima!
r
rongis / 29. november 2016 08:08
on kupeed, mitte kajutid
a
Albert1/ 28. november 2016 22:52
Kõik RB pooldajad labidatega kohe trassi kaevama!!!!
m
mart/ 28. november 2016 22:48
Mind ajab alati naerma see ühistranspordi võrdlus autodega. RB puhul nüüd siis rongiga Pärnu 45min aga autoga 1,5h?? Lisame rongiajale juurde bussisõidu koos kohvritega rongijaama 30min lisaks pead sa seal varem kohal kindlasti olema veel 10-20min lisaaega ja võtame autosõidust maha pool tundi kuna enam kui kindel, et tulevikus on meil olemas neljarealine kiirtee, kus kiiruseks vähemalt 120km/h. Pärnus lisa veel rongijaamast liikumine sihtpunkti! KOKKUVÕTTES läheb sul see rongisõit punktist A punkti B tund aega pikemaks!!!! NIIET lõpetage see ühepoolne hämamine, ja elektrirong ei ole keskkonnasõbralik, niikaua kui ta päikese või tuuleenergiaga ei liigu!!
k
k./ 28. november 2016 22:47
Paistab, et R.B. on vajalik sellesk, et 1) kasutada ära Euroopa rahasid selle eest (kui aga rahad selle lähevad, peaks olema erivajadus, et meil tarvis, aga ise ei taha kulutada; 2) seda on vaja rohkem ikka teistele riikidele, EL-le endale kaubaveoks. Eestil ei ole kuigivõrd sellega midagi vedada.
Inimveoks see asi ära ei tasu. peatusi ei ole, kui oleks, siis kaoks kiirus.
k
kuhu see/ 29. november 2016 08:13
EL siis oma kauba siit Eestist edasi veab? Venemaa on enamusele Euroopa riikidest kehtestanud omapoolsed sanktsioonid ja EL kaupu ei osta. Venemaalt välja liigub hetkeseisuga gaas ja nafta, eriti Euroopa suunale, aga naftagi on haruldaseks muutunud. Vbl Tallinna sadam saaks sellest projektist mingit kasu, ei oska arvata, aga see ulmeline jutt, mis edastatakse projekti promojate poolt ei pea kindlasti paika. Paraku on kaasajal võimalik kenasti arvudega mängides tõestada, et must on valge.
n
nuu siis/ 28. november 2016 22:42
Täna siis uuringu tulemus kus üle poole küsitletuist on R. Pelticu poolt.
Mul on sadu tuttavaid ,kes ei ole poolt ja mitte ühtegi, kes OLEKS poolt.
Kas nendel nn. uuringute tegijatel kõht valetamisest lahti ei lähe?
e
28. november 2016 23:57
Ei ta lähe, sest nendega saab kõiki nõtrusi õigustada.

r
Riiga vähem kui kahe tunniga/ 28. november 2016 22:14
Ma lähen autoga sama kiiresti, säh sulle kiirrongi.
k
Küsitlused on kavalad/ 28. november 2016 22:10
Vastavalt küsimuse esituslaadile,saadakse ka küsitluse tellija huvidega haakuvad vastused.Ei ole sellele raudteele vajadust ehk rahvasoosingut.Aga kui esitada küsimus a'la:Läbi mis asulate peaks see õnnetu trass kulgema,siis tuleb variante küll ja siis on rahal võimalik nendest vastustest enesele soosiv positsioon välja valetada.Soomele oleks see trass ehk vajalik,Eestile jääks katkine maa ja kulud.
e
28. november 2016 23:58
Eestlased on piisavalt rumalad, et kõik Soomele vajalikud kulud heaks kiita.
r
Radist/ 28. november 2016 22:01
Selle lihtsa küsimuse eest - milles seisneb overlokk - saatis õhtuleht mu kommentaari pikaajalisele "modereerimisele" ja lõpuks kustutamisele. Mingit reegliterikkumist mu postituses muidugi polnud. Overlokk tähendab nimelt ristpistet kangatööstuses.
r
reku/ 28. november 2016 21:59
Kust ametnikud võtavad info, et elamikud on nõus RailBaltikuga praegusel kujul. No vaadake ülalolevat kallupit. Siit on juba näha, et pole kaugeltki nii.
p
Parem küsiks siis juba otse Kellapilt./ 28. november 2016 22:30
k
Kellap/ 28. november 2016 22:37
on autentne eestlase kuju.
e
Elatustasemeta/ 28. november 2016 21:59
Igasugused suurprojektid oleksid õigustatud, kui Eesti oleks jõukas riik.
Paraku meie madalast tasemest Brüsselis ei teata ja nii peamegi kõik ettevõtmised ja sõjapõgenikud välja kannatama.
k
Kas kitse seljas saab Euroopasse sõita?/ 28. november 2016 22:20
Ilma Euroopaga ühendava raudteeta jäämegi Peterburi eeslinnaks.
o
oh oh ooo !/ 28. november 2016 22:38
Peterburg on Eesti eeslinn
e
Ehh/ 29. november 2016 07:20
Meil juba suurprojektidest puudu ei tule, oravatel oli hulk plaane, kuhu raha magama panna: tunnel Soomega, sild üle väina, RB ja osa on veel töölaual.
Aga et oleksid Tartus mõne munitsipaalmaja püsti löönud, seda me nende valitsuse 17 aasta jooksul ei näinud.
h
Hakka tajuma/ 28. november 2016 21:41
Mida rohkem edasi, seda rohkem hakkan aru saama et see pigem mingi Raha Taskut täis panemis projekt, kui Väga suured summad tulevad Jewroopast.
r
Radist/ 28. november 2016 21:40
Rail Baltic: ärisaladus, millest palju ei räägita.... Ma ei tea, kas on pooletoobine antud ajakirjanik või Õhtuleht täies koosseisus, aga sellest teemast on räägitud juba aasta otsa. Delfis, Postimehes ja Lenta.ruus. Eesti kaardil tõmmatakse sirge kriips Tallinnast Riiani. Et ehitage raudtee. Euroliit maksab selleks ühekordse miljardi. Mis siis, et edaspidi teil seda raudteed vaja ei lähe.
.
Pagulasi teile samuti vaja ei lähe vist? Muidugi mitte, sest te ju näete, mida nad Euroopas teevad? Aga me maksame teile! Ühekordselt. Ninnu-nännu sallivalt...
s
28. november 2016 21:26
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
a
absurditeater/ 28. november 2016 21:51
Samahästi võiks selle raha anda kriminaalsele keskerakonnale ja Savisaarele oma võlgade tasumiseks.
k
Kui me seda raha ei vaja, / 28. november 2016 22:27
siis kingime selle hädas venemaale.

e
28. november 2016 21:22
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
k
kremlimeelne 5.kolonn/ 28. november 2016 21:53
Kremlimeelsed ootavad oma iidolit putinit meid ameeriklastest vabastama. Ratas hoiab hoole ja armastusega oma külmikus lepingut agressot putiniga.
k
Kristiina./ 28. november 2016 21:20
Jah nii kuritarvitatakse salastuseadusi. Sama on andmekaitseski. Taguge see Reinsalu minema. Meil on vaja vaid ''porgandeid'' tiba juurde osta ja Haapsalu-Rohuküla taastada ja kõik. Isegi Helsingi-Tallinna tunnel on kordi tasuvam projekt. Eriti küüniline on raisata 500 miljonit olukorras kus olümpiat ei näe,sotsabi vireleb,ratastoolikad istuvad vangis,tervise kaotanud inimeste koolitamist ja palkamist osaajaga ei toetata,raamatukogud ja hädalisi aitavad MTÜd(v.a. pagulasabi) näljas ja paljas.
l
Lisan,/ 28. november 2016 21:23
et 100 000 last on näljas js söövad puulehti.
s
See oli nali/ 28. november 2016 21:55
Suhkrumaks on selleks, et vabastada need lapsed näljapaistetusest
v
vaatleja/ 28. november 2016 21:17
Tundub et Eesti riigis tehakse kõik asjad vastupidiselt tervele mõistusele ja talupja loogikale ,sõrmega EUROLIIDU direktiive täites ja ilma rahva hääletuseta tehakse palju sigadusi .Tundub et meie riiki juhivad UGALOVNIKUD kes täidavad ma ffia bosside tellimusi !Jõudu teile üle haritud ametnikud ja asjamehed !
t
Tegelikult/ 28. november 2016 21:12
maailmas reisijate veoks mõeldud kiirraudtee rööbastel kaubarongid ei sõida.
Ja siis kui lindilõikajate rong RailBaltical on Tallinnast väljunud, on järgmises kolm lõbusat soomlast, kes arvavad, et on Helsingi trammis ja üks eakas eestlane, kes lapsena käis rongiga Riias loomaaias. Riiga jõudes on soomlased oma veast aru saanud ja lähevad Läti õlut jooma ning eestlane nostalgitsema. Peale tulevad kaks lätlast, kes käisid Riia turul ja nüüd sõidavad koju Jelgavasse. Edasi sõidab rong tühjalt, sest leedulased peale ei tule kuna kardavad poolakate käest peksa saada. Reisirong tasub ennast siis ära, kui sõidab päevas kümme korda edasi-tagasi, vähemalt 600 reisijat vagunites. Aga kaupa sellel raudteel vedamiseks lihtsalt ei ole ega tulegi.
k
kena video/ 28. november 2016 23:27
aga kiirteeks seda teed nimetada on pisut liig. Hea tavaline tee. Suhteliselt vähe liiklust. Põhja Jäämere ääres on samasugused teed ja inimestele makstakse lisatasu selle eest, et nad seal põhjas elaksid. See on aga Norra, oma nafta ja gaasiga ja suurte veehoidlatega (Norras on peaaegu kogu toodetud elekter hüdroelekter). Seega raha peaks neil justkui jätkuma. Nii utoopilist projekti nagu RB ei julgeks praegu ikkagi ehitama hakata. Teeks pigem enne Eesti maanteed korda. Kõigi nende europrojektide miinus ongi see, et paistavad teised ilusad välja, eriti paberil, nagu nt ERM, aga kõik valmis ehitatud hooned ja rajatised tahavad pidevalt hooldamist. See hoolduskulu ei ole aga mitte väike.
e
ettepanek/ 28. november 2016 20:58
kui ikka RBAM-i il on nii palju toetajaid, siis korraldame referendumi ja saame reaalselt toetanute arvu
teada. BAM-i toetajaid jääb iga hetkega vähemakss.
Elan rdt ääres, ja näen kui olematuks on muutunud kaubaveod rdt.
Pole mõtet mulllida, et mega kaubavood ilmuvad kusagilt välja jätkuva üleilmse majanduskriisi tingimustes.
k
kõlab/ 28. november 2016 20:30
kummaliselt küll. Ma ei hakka ilmaski selleks Tartust Tallinna sõitma, et sealt rongiga kuhugi Euroopasse minna. Juba praegu on lennukiga odavam ja kiirem sõita Riiast Euroopasse ja mujalegi ning paistab, et nii see jääbki. Tallinna lennujaam ei ole just arenemisvõimeline. Veelgi vähem pakub huvi rongiga sõit Tallinnast ja kardan, et isegi Tartust ei sõidaks enam rongiga, sest autoga on mugavam. Tartust Tallinna läheks ehk küll rongiga, kui see kiirem oleks, kui bussiga minnes, sest rong on tiba mugavam. Samas, kui pilet läheb bussipiletist kallimaks, siis tunnibuss on piisavalt mugav ja net ka sees.
Kui kogu idee on aga teatud seltskonnale eurorahad kätte mängida, sest tellimus on ju hiigla kallis, siis ei vääna seda projekti enam miski. Karu nahk on juba ära jagatud.
Alles lugesin, et Soomes toimub ääremaastumine kiires tempos, sest euroraha jääb järjest vähemaks. Tahaks teada, mida me euroopa toetusfondide ammendudes oma raudteega ja mitmerealiste maanteedega peale hakkame, kui juba praegu on kohti, kus mõned aastad tagasi ehitatud kergliiklustee (eurorahade eest) rohtu kasvab, sest seda pole õigupoolest kellelegi vaja.
Aga milleks teha uuringut, äkki selgub, et ei olegi tulus ettevõtmine.
s
Sõidu arutelu on siin asjalik./ 28. november 2016 20:59
Kodanik (riigi omanikuna) EI SAA ega TOHI olla ükskõikne ja fataalne oma riigi suhtes. Me SAAME omas riigis mõistlikke otsuseid teha ja endile kahjuliku ja rumala projekti ära hoida. Orjameelsus ja argus tuleb kahe kõrva vahelt minema mõelda.
Sest millises ettevõttes saab juhtkond karistamatult omanikele kahjulikke otsuseid teha?
v
väga õieti öeldud, 20:30/ 28. november 2016 21:08
peale selle tohutu tehnika arengutempo tõttu oleks ehk mõttekas hoopis allmaaraudtee ehitada ja seal kiirused märksa suuremad.Muidu 5 aasta pärast ahmitakse õhku:No näe,oleks pidanud ikka 9x mõõtma.
See muidugi jutuks ei tule,sest nähtavasti on sel teatud seltskonnal rahad paigas.
ä
Ärni Kärnas/ 28. november 2016 20:28
Vaadekem ka posittivset poolt. Lääne-Eesti jääb seakatkus ja hullulehmatõbest,mis perioodliselt esineb, puutumata. Põdrade ja kitsede arvu saab L-Eestis piirata. L-Estis kasvavad ilusad männikud.

r
Rudi/ 28. november 2016 20:12
Lõpetaks selle" Eesti eduloo" projekti! Sai juba siimuke endale miljponid kaukasse, said ka teised,,,Aga jätaks nüüd Eestimaa hävitamata!!!!
m
Majandus/ 28. november 2016 20:02
Eestist liiguvad kaubad lisanduvad Läti kaupadele, ehk veotulud eurodes võrreldes Eestiga on korda kolm suurmad tänu suuremale veomahule ja Läti suuremale majandusmahule.Veel paremas seisus on aga leedukad, sest nende raudteed läbivad nii Eesti, Läti kui ka oma kaubad. Kus juures veohind on ikka läbitud kilomeetri kohta. Seega ka loodav lisaväärtus suurem arvestades raudtee pikkust. Eesti on ääretult rumalas olukorras majanduslikust aspektist . Ja küsitletav on ka Tallinna Sadma kasutamine transiidiahelas, sest laevavedu on kordades raudtee veost tonni kohta odavm ja miks mitte kaup raudteele laadida alles Riias ?
ä
29. november 2016 00:13
Ära ole kade, sommidele viimaralliks Riiga on hädasti seda raudteed vaja, meie raha eest loomulikult.
a
Anti/ 28. november 2016 19:59
Rail Baltic on mingi seltskonna äriprojekt, mis teeb kellegi rikkaks. Mitte Eesti rahvast. See on ka loodusele katastroofiline.
õ
Õige/ 28. november 2016 22:58
Tegelikult teeb rikkaks selle ehitus, mis maksab enam kui 5 miljardit. Hilisem kahjum tuleb meil,maksumaksjail enda kaela võtta. Maksame nagu EestÕhku, kuni ka EB omadega pankrotti jookseb. Kes siis vastutab? Mitte üks hing, kes selle ehitust pooldas ja selle pealt teenis, vaid meie. Seega kindel ei. On üsna tobe mõelda, kuidas mingid tuhanded sõidavad rongiga Riia raudteejaama. No sõidavad sinna ja mis edasi, lähvad linnaliini bussi peale või?
m
mnb/ 29. november 2016 00:08
Mis edasi...lähevad viinapoodi!
l
29. november 2016 00:15
Lähimasse alkoholi poodi ikka, mida nad seal linnaliini bussis teevad?
a
ahah/ 28. november 2016 19:55
Kaubavedu RB....Ainult üks küsimus. Kuhu on planeeritud ehitada kaubajaam, mis oleks võimeline töötlema minimaalselt: 5,9 miljonit tonni aastas: 365päeva= 16164 tonni päevas ehk 270 täiskaalulist vagunit päevas. Reaalselt, arvestades seda, et enamus vaguneid on 2/3 kaalus, siis laaditavate vagunite arv on ca 270 x 1,3= 360 vagunit ööpäevas. KUHU ON PLANEERITUD SEE HIIGLASLIK KAUBAJAAM?
r
Raekoja/ 28. november 2016 21:01
v
Väike selgitus/ 28. november 2016 21:40
Maailmas on hulgi lennu- ja raudteejaamu, milles igasugune tegevus peale nende valvamise ja kõrgete ametikohtade tasustamise puudub. Mõnes lennujaamas pole ehitamise lõppemisest saadik maandunud mitte ühtegi lennukit, mis sest, et lennujaam on ehitatud kui suur, rahvusvaheline lennujaam.
Selliste ehitiste ja rajatiste eesmärk on olnud raha ja ametikohtade tekitamine teatud seltskonnale.
Sama eesmärk on ka RB-l.
s
see jutt/ 28. november 2016 22:56
oleks justkui raamatust "Jah, härra peaminister". Seal ehitati nimelt haigla, kus polnud ainsatki patsienti ja ravimiseks vajalikku aparaati, aga olid arstid, kellele palka maksti ja muu teenindav personal.
v
vastus/ 28. november 2016 22:20
Seda pole kusagile planeeritud, kuna prognoositav kaubamaht on ümmargune mull.
See projekt on täiesti selgelt mingi kildkonna erahuvides- pakuks, et teatud poliitikud ja ehitajad on asjaga seotud.
Euroliidu rahad ei ole sugugi kindlad. Need sõltuvad ehitatava raudtee tasuvusest, mis tähendab, et kui kaubamahtusid mitte kusagilt ei teki, siis tuleb sisuliselt kõik kulud eesti maksumaksjal tasuda, sest euroliit ei kavatsegi seda teha.
Soomlased ei ole projektiga muud moodi seotud, kui et on oma huvi väljendanud. Reaalset osalemist või veel vähem oma raha selle ulmeprojekti alla panemist nad isegi ei kaalu mitte.
a
Axter/ 28. november 2016 19:34
Üks oluline detail on märkimata, mida küsitletavad ei tea. Nimelt ei tule mitte mingit kiired kaugrongiliiklust, sest selleks ei jätku reisjatevoogu ning see on kallim kui lennuk. Arvatakse, et küll on tore rongiga mugavalt kiiresti ja odavalt südaeuroopasse saada. Aga just seda see RB ei paku. Temast saab tee hõredale kaubarongiliiklusele, kus kiirused on kuni 120 km/t. See pole mingi salateave. Seda räägivad need RB projekteerimise ja ehitamisega tegelevad kompaniid ise.
Kokkuvõttes pole see RB muud kui üks suur vale algusest peale.
e
ert/ 28. november 2016 21:49
Selle RB raha eest saaks kõik eestlased surmani tasuta lennata. Mis sellise monstrumi hoolduskulud aastas juba tulevad?
5
28. november 2016 22:54
50-100M eurot aastas on suurusjärk. Jääb riigieelarve kanda..
m
MG/ 28. november 2016 19:33
Ajakirjandus ei aita rahva valgustamisele eriti kaasa. Selle asemel et proovida Juhan Kivirähu poolt tõstatatud küsimustele saada konkreetseid ja põhjendustena vastuseid, avaldatakse taaskord terves ulatuses kogu arutelu lämmatav ametniku jutt. Kes ei vastuta mitte millegi eest.
t
Tervishoiunõunik/ 28. november 2016 19:15
Juba praegu on olemasolevad raudteed kahjumis,aga tahetakse veel üks suur raudtee koormaks võtta.
a
ah, mis tost !/ 28. november 2016 19:21
las lennata, las lennata, viis versta viie tunniga .
a
Axter/ 28. november 2016 19:28
Raudteed pole kahjumis. Neid lihtsalt doteeritakse tublisti
o
Oli aeg/ 28. november 2016 20:59
kus riik võttis Eesti Raudteest miljoneid dividende. Nüüd maksab neid peale. Koidula piirijaama võiks juba Kuusakoskile maha müüa.
i
Indrek .../ 28. november 2016 18:57
... proovi siis sina meid rohkem valgustada.

r
Rudi/ 28. november 2016 18:51
ja lisan nüüd.... Iga päev hakkab Tallinna ja Pärnu vahet sõitma 3 000 inimest....Iga nädal hakatakse vedama 140 rongikoosseisu ( umbes 50 vagunit. iga vagun umbes 50 tonni) kaupa..Edu vedamisel!
r
rongiliiklus/ 28. november 2016 19:19
eks reisijatevedu on muidugi primaarne, kuid kaubaveoga võib tulla probleem, kui see trass tehakse euroopa rööpalaiusega, siis pole praeguse veerevtehnikaga seal midagi teha ja kaubaveo võib ära unustada. ainuke lahendus on kohandada osa reisironge kauba vedamiseks, nagu seda on tehtud prantsusmaal (TGV La Poste) . samuti tuleb siis probleem pikas perspektiivis, kui peaks kunagi tõesti tehtama see tallinn-helsinki tunnel. soomes on peaaegu sama rööpalaius mis eestis ja venemaal (4mm. erinevus) et soome tehnika ei saaks siis tallinnast kaugemale sõita.
e
Ega neid vedusid RONGIGA ei tehta,/ 28. november 2016 19:21
see kõik liigub sõiduteel, mida MUGAVUSES ei ületa ükski RAUDTEE. Ja ei maksa hakata jaaruma, et "rongid on loodussäästlikumad" jms; fossiilkütuse-vabade ja säästlike mootoritega autode tulek pole mägede taga!
j
just nii/ 28. november 2016 19:22
sest see ongi see edumudel ,mis meid rikaste riikide etteotsa viib .
v
vanamees/ 28. november 2016 18:50
Aga tegelik põhju on ikka ju fosforiit
a
Aimar/ 28. november 2016 19:00
Lisaks diktioneema kilt. See on veel ohtlikum.
m
mõtle natuke/ 28. november 2016 22:25
Fosforiit asub sadamate lähedal ja merevedu on ja jääb raudteetranspordist soodsamaks.
r
Rudi/ 28. november 2016 18:49
Vaba ja sõltumatu meedia????
k
kremlimeelne 5. kolonn/ 28. november 2016 20:19
Kremlimeelsed juba laimavad seda projekti, et isakese putini meele järgi olla.
k
Kui "kr.-meelsete" agenda juhuslikult/ 28. november 2016 21:04
idiootsuse-vastaste omaga kokku langeb pole need veel loogiliselt üks ja seesama.
Stalinile ka meeldis Eesti puhas loodus.
l
lugeja/ 28. november 2016 18:34
RAIL Baltica on paika pandud ja see küsitlus ei ütle midagi! Mida see tuhat inimest teavad-oskavad öelda? Teatud Kesk- ja Lõuna-Eesti ärikad ja poliitikud püüavad ikka RB Tartu-Valga suunale suruda vaatamata sellele,et RB on Põhjala-Euroopa suuna arendamiseks.Suurt kaalu omab ka tulevikus ka Helsingi tunnel. RB ei peaks olema mööda Eestit tiirutav ekskursiooni-reisi trass läbi Eesti!
k
Küll panevad Eesti Riigi omanikud/ 28. november 2016 19:30
paika hoopis rumalad ja/või korruptiivsed tegevjuhid.
t
targad ja haritud/ 28. november 2016 20:17
Kreml juba pani oma lepingupartneri riiki juhtima
i
inimkilp/ 28. november 2016 18:31
Kõik kaagutavad, aga kui asjaks läheb, kus te siis olete.
k
Küll me idiootsused Omas Riigis / 28. november 2016 19:01
omanikena ära hoiame. Tegevjuhtkond valitakse selline, kes on oma nime väärt.
d
ddd/ 28. november 2016 18:26
Rail baltic tekitab oma müraga ja vibratsiooniga sipelgatele stressi seega tuleks keelata.
s
Sa niipalju tead üldse loodusest, et/ 28. november 2016 19:46
kes need sipelgad sellised on?
k
Kurat, on meist, kodanikest, siis oma riigi omanikeks või ei ole?!/ 28. november 2016 18:22
Kuidas saab üldse selline terve riigi ja eriti Lääne-eesti loodust, ehitusmajandust ja palju muud peeti keerav ning MEILE, KODANIKELE, SELLE RIIGI OMANIKELE meeletuid ülalpidamiskulusid toov TEGEVJUHTIDE raha kantimise projekt üldse veel KÕNE ALL OLLA?
o
oled jah omanik ?/ 28. november 2016 19:24
ja mida sa siis nagu ka omad (?)
o
Oman kodanikuna kohustust Oma Riigi ees -/ 28. november 2016 19:33
olla selle Põhiseaduse-kohase arengu vääriline kaitsja.
Kui ei viitsi lugeda läbi KOGU Põhiseadust, oleks juba hea, kui libistad silmad üle preambula - tähtsaim on seal öeldud.
m
mats maalt/ 28. november 2016 18:21
Kas keegi seletaks ära kuskohast tulevad need 5milj(!) inimest,kes RBga sõitma hakkavad? Või kust tulevad need kaubavood,kui meretransport on tunduvalt odavam? Praegu tundub küll,et mingid tegelased,kel on väga kõrgel tasemel sidemeid tahavad RB ehitamise pealt priskelt teenida.Mis edasi ja kuipalju raudtee ülalpidamine hiljem maksma läheb neid ei huvita.
t
Täpselt nii tundub;/ 28. november 2016 19:38
võib arvata, et kui "teenuse osutamise" eest "sõrmede külge jäänud" papp on käes, siis võib seda kulutama minna riiki, mis on VEEL looduskaunis. 4 mrd pealt peaks seda ju südametunnistuse (kui seda üldse leidub, muidugi) rahustamiseks piisavalt olema.

m
Mine sa tea/ 28. november 2016 18:19
kui ei leidu vabatahtlikke sõitjaid, siis sunnime.
m
Mofo/ 28. november 2016 21:25
Nagu ERMi külastamisegagi, koolilastele kohustuslikuks
z
zuzu/ 28. november 2016 18:18
"faktidest"- tõsiasi, et planeeritaval raudteel kasutaks rongi vedamiseks elektrit, ei tee sellest veel loodussõbralikku transpordivahendit. Teadupärast toodetakse Eestis elektrit põlevkivi põletades, mis toodab 70-90% kogu kogu riigi erinevatest saastevaldkondadest.
h
heh/ 28. november 2016 18:17
Kui juba selle uudise juures on "poll" selgelt ei poole ja seda lehte loevad paljud ka digitaalselt siis võib juu ka Õhtuleht sarnase pressika teha ja teatada, et Eesti rahvas ei taha Rail Balticat sellisel kujul.
m
mitte/ 28. november 2016 18:06
keegi ei ole veel suutnud näidata, kust küll tuleb kaup, mida sääl veetakse ja kust ilmuvad võluväel inimesed nagu ahjualused, kes rongiga Poola piirile tahavad sõita
t
To mitte/ 28. november 2016 20:18
Kaup tuleb Aasiast mööda Põhja-Jäämerd Soome ja edasi Helsingi-Tallinn tunneli kaudu. Lähitulevikku tuleb vaadata.
k
kuule/ 28. november 2016 21:18
vaataksid äkki kaarti ka, maakaarti, mitte ainult tulevikku.
k
konsa/ 29. november 2016 07:29
to To mitte / 20:18, 28. nov 2016
Kaup tuleb Aasiast mööda Põhja-Jäämerd ....
.-.-.-.
ei tea, kas nõid anu ennustas või???
v
veteran/ 28. november 2016 18:05
Üks rääkis ja tapeti seaduslikult ära.
k
Keda oma riik üleüldse huvitab, see teab RB-st/ 28. november 2016 18:05
piisavalt, et öelda - "Mitte mingil juhul!"
c
Cc/ 28. november 2016 18:02
Enne kui otsustada ehitus , oleks vaja plussid ja miinused kokku arvutada. Mille üle me arutleme. Momendil paistab monoloogi tüüpi, sooviks dialoogi.
l
lugeja/ 28. november 2016 17:59
Raudtee peab kindlasti rekonstrueerima. Aga: see ei pea minema kindlasti mitte läbi Pärnu.
j
Jah.../ 28. november 2016 18:18
Pärnakad käigu jala või higistagu umbses bussis !
e
ee/ 28. november 2016 20:29
Kas soomlased sõidavad puhkama Tartu või Pärnu sanatooriumitesse või mereranda pealinna saksad?

k
28. november 2016 17:55
Kus siis on see kommentaar, mis suunati modereerimisele, miks see ikkagi ei ilmu, kes seda kinni hoiab
r
Rudi/ 28. november 2016 18:21
Sinu nimi hoiab. Kui sa oled kirjutanud natukenegi pikema "mittesobiva" kommi, siis automaatselt ei sobi.
J
"uuring" ???/ 28. november 2016 17:53
Juba teada, kuidas neid "uuringuid" korraldatakse, helistatakse ja esimese küsimusena "uuritakse" palju uuritav subjekt kuus teenib, edasine sõltub juba vastusest ! Kui öelda, et "noh 400€" ehk tuleb kuus ära, siis sinna see nn. "uuring" jääbki, kui aga öelda, et mingi 3500€ kukub kuus arvele, siis on "uurijatel" palju küsida. Reeglina aga sellise sissetulekuga inimesed juba jala ei käi ja rongiga ei sõida, et neil on täiesti savi kogu sellest "Balti trassist" !
m
28. november 2016 17:52
Miks kommentaar ei ilmunud Rail Balticu kohta?
m
28. november 2016 17:50
Miks kommentaar suunati modereerimisele, kas moderaator on teede vastane, sellest peab KAPO-t teavitama, juba see modereerimine ületab mõistuse
t
teedest/ 28. november 2016 17:49
Rail Baltig ja normaalsed 4-realised autoteed peavad tulema,sest elu läheb edasi, mitte ei jää seisma, selleks ongi loomadele mõeldud ülekäigu silad või altkäigu tunnelid, nii on kogu maailmas ja loomad sellest välja ei sure, metskitsi niigi palju, et ronivad juba majade ustest ja akendest sisse, metssigu samuti, et pole põldu, mida nad ei oleks üles sonkinud. Ei saa jääda tänapäeva sajandil tolmavate poriste saviteede juurde, mis ajast maha jäänud eestis veel praegu käibel, ja inimesi tapetakse sellistel teedel,kuna nad on kõlbmatud, puuduvad jalgteed, jalgrattateed, mis on ohutud ka lastele. ei saa joonduda ainult vanurite järgi, kes kodus aega veedavad, vaid töökohad ja muu elu on muutunud palju kaugemaks ja need nõuavad ka normaalset ja ohutut liiklust.
e
Elu peab edasi minema/ 28. november 2016 18:38
Aga see rb on mõttetu, mitte elu edasi viiv, kas Pariisist Berliini ja sealt Poola piirini on trass valmis, et nüüd seda puuduvat lõiku on vaja, kas Poola piirilt kõnnivad reisijad kepikõnniga edasi??.?
k
Kas sa üldse tead, millest räägid?/ 28. november 2016 19:00
Kui sinu inimkesksus on pärit mõnest loodus-ignorantsest usundist, võiks põhjus-tagajärg mõtlemine siiski olemas olla. Meil kehtiv usuvabadus peaks inimesele lubama usundites tavapärased alandlikkuse ning eetilised ja moraalsed alusväärtused. Riigi juhtimisel on aga lisaks vaja võimalikult TEADMISTELE põhineda. Ja TEADA ON, et MAAKERA LOODUS EI OLE INIMESELE RÜÜSTAMISEKS EGA AMMENDAMATU. Seega:
1) 4+ -realised autoteed ei ole automaatselt "normaalsed".
2) Kui sa TÕSISELT ei oska ette näha, mida toob kaasa riigi kiirenev asfalteerimine ja looduse liigirikkuse - Ülima Väärtuse, mis Eestil (ja üleüldse) on! - teedega läbikriipsutamine, ja arvad, et see ongi "elu edasiminek", tuleb kursis olevatel sind küll kõvasti harida.
3) Naeruväärne on väide, et "porised saviteed" oleksid "ajast maha jäänud" ja seal "tapetaks inimesi"! Sa võid ehitada tee kui tahes laiaks ja mugavaks kellele tahes - inimmõistus(e olematus) leiab ALATI väljapääsu, kuidas kus tahes leidlikult vigastada või TAPPA.
4) Arvata, et elukohast võimalikult kauge töökoht on tulnud, et jääda, on rumalus. Nagu ka suutmatus leida töökohta kodu lähedal. Aga sellise olukorra parandamiseks ongi meil vaja Tarku Juhte, mitte korruptante ega eurorahade salasahistajaid!
m
mürkroheline/ 28. november 2016 17:35
j
ja surevadki,/ 28. november 2016 19:05
tänu riikide:
1) ignorantsetele ja rumalatele omanikele;
2) korruptantlikele tegevjuhtidele.
Peale liigirikkuse hävitamise hävinetakse varsti ka ise.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee