Arvamus

Viiekümnendatel sündinud Eesti kodanikke on kõige rohkem kiusatud (169)

LISA KOMMENTAAR

........ 12. detsember 2016 14:22
Tööaasta on tööaasta. Räige on pensioni arvestamine kuu ja aastapalga järgi. See on lihtsalt mõnitamine.
o ma sain 12. detsember 2016 15:42
välismaale fak se rootsi
jahh 30. november 2016 09:35
kõik õige siin artiklis, mina ka samasugune kannataja
nüüd oleks muidugi õige kasutada sõnu - "mul on häbi 2meie seadusetegijate pärast
Aga tänama peame selle seaduse eest eiki nestorit ja marju lauristyini
Aitäh, hea inimene! 30. november 2016 08:58
See on tõesti väga valus, et meie riik röövib oma rahvast ja teeb nendest, kes niigi töötavad alla keskmise palgaga, veel ka tööaastatega trikke. Ja lõpuks maksad veel väikese pensioni pealt mkasu, kuigi terve elu on sind nööritud...
Keegi 30. november 2016 08:27
Miks keskid juba lubadust ei täida,et tööaasta võrdseks pensioni aastaga ja miinimumpalk pidi ka uuest aastast tõusma?
aadu 30. november 2016 10:25
Riigikogu rida eesotsas sotsidega!
ab 29. november 2016 18:15
tiba kannatust, kui ka 60 ndail sündinud pensile hakkavad minema, algul kaovad poest varred, siis vikatid ja siis hakkab päid lendama! Seda praegused füürerid ju ootavadki!
Mädanik 29. november 2016 19:38
Tööd teha ei jaksa aga teise inimeste pead hakkavad lendama.Siis võiks juba tööle minna.
Mädanikule 30. november 2016 02:16
sa pole veel surnud - seega ei tea, millised ajad sind ennast ees võivad oodata - niiet ära paugu
Olev 29. november 2016 16:04
Huvitav nähtus on see minu, minu laste ja minu lastelaste kodumaa. Küll kiitleb Eesti, et on IT riik, küll Kalevite kants jne..äsja soovisime olla Viikingite järeltulijad, kuid tõde me ei ole valmis kuulama. Palusin avaldada ajalehes oma mõtteid .Avaldatigi. Kuid lühikese aja möödudes sisuliselt blokeeriti artikli kommentaarium. Kas meil on õigusriik või ei ole. Kõige järgi näen , et sellest me oleme väga kaugel. Ehk peaks kõigi tiitlite juurde hankima veel sellegi tiitli. Kõlab ju uhkelt---Õigusriik EESTI
jussike 29. november 2016 14:47

jussike 29. november 2016 14:43
miks kommunistid saavad pensioni eesti vabariigist?suur kommu rüütel saab sellist hüvitist nii et lase aga olla!kuradi kommud!!
Aadu 30. november 2016 10:36
Jussike! Missugune ussike ka ei näriks,ütlen, et Rüütel pole kunagi sisuliselt kommunist olnud. Eriti Sinu tabeli järgi. Olen töötanud Rüütli meeskonnas ja arvan, et tunnen tema sisemust hästi.Presidentide pensioni seadus töötati ja võeti vastu Riigikogus ja siis oli president Meri, kes selle ka välja kuulutas.Parlamendis oli jäme ots parempoolsete käes .
mandunud rahvus 29. november 2016 14:31
Üldjuhul orjavad Soomes kas arstid, kes on sülitanud Eesti riigi poolt neile TASUTA kingitud superharidusele ja müüvad ennast võõrastele, või ilma keskhariduseta pööbel, kes pole võimeline Eestis üle 500 euro teenima. Koos 6-kesi põrandal sokihaisu sees magades jääb tõesti iga kuu 100 eurot lumpenile kätte. Kahju kohe meie (orja)rahvast!
Triin 29. november 2016 12:30
Loen siin Soomega võrdlevaid kommentaare... Soome on oma sotsiaalmaksu ja pensionifonde varsti juba 100 aastat hoidnud ja kasvatanud, meie ainult 25. Kui NL kokku kukkus ja Eesti iseseisvaks sai, siis algas sotsiaalmaksu kogumine, kõik eelnev, ka tööstaažiga kaasnev sotsmaksu kogumine, läks kõige kaduva teed koos NL-ga. Mulle täiesti arusaamatu miks inimesed sellest aru ei saa.
Ühes kohas eksid. 29. november 2016 14:07
Nimelt, 25. aastaga pole midagi veel kogutud. Õigemini, pole veel alustatudki.
lollike 29. november 2016 14:25
sotsiaalmaksu ei koguta, vaid makstakse iga kuu välja.
heaolu 29. november 2016 14:57
ja koik see jama ongi sellepärast, et eestis on veelgi voimalik "mustalt" palka saada, firma ei maksa riigimakse, noored , kes mustalt tööd teevad ei motle pensionile...kus siis need piimajoed ja pudrumäed tulevad, ikka töötajate maksudest, nagu Soomes 100 aastat makstud on.
heaolule 30. november 2016 08:22
kas sa jääd vait. miks ma pean maksma 600 eurost 20 protsenti tulumaksu. mis sealt kätte jääb ah.
to 30. november 2016 09:03
sellepärast pead maksma, et yles ehitada heaoluriik, nagu Soome.Et eesti inimestel oleks kodumaal kunagi ka hea elada, sinu lastel näiteks.
To Triin 29. november 2016 15:11
Kui kaua võib oma riigivalitsemise saamatust NSVL süüks ajada? Veel sada aastat? Saksamaa ja Jaapan rajasid pärast II Maailmasõda (kõik oli hävitatud, linnad maatasa pommitatud) heaoluühiskonna 20 aastaga.
aadu 30. november 2016 10:44
Saksamaal ja Jaapanis ei valinud rahvas riigi etteotsa vussermeistreid nagu meil on olnud. Majandust riigis peavad juhtima ikka spetsialistid .
29. november 2016 15:34
Mulle täiesti arusaamatu miks sina sellest aru ei saa et inimesed ei ole selles süüdi et nad töötasid ka NSVL ajal ja nüüd on NSVL aegne tööstaaz mõne silmis null. See ongi ebaõiglane.
1959 12. detsember 2016 15:45
NSVL ajal töötanutele peaks tasuta magusat suppi jagatama - oleks kõiksee probleem lahendatud.
on 29. november 2016 20:17
nii, et sa elad sellel vundamendil, mis nõukaajal tehtud ja sööd sellest kausist, mis pärit emalt-isalt, nii, et ära valesti ise aru saa...praegusel ajal on vaja remontida-soojustada maju, et talvel kergem ja kütet kuluks vähem.Sots ajal raisati küll naftat-benssu aga puud olid metsas loetud, mitte nagu praegu-linnani näha, eriti talvel.Kõik on tulnud emadest-isadest ja seda mäletada oleks kohane igal-ühel.Kas tööd tegev naine-mees on süüdi, et kallutatud arusaamade põhjal ei saa koristaja-päästja oma palgaga üks ühele pensioniaastaks arvesse, ikka on paljud, kes teevad kolm aastat ja kirja saavad ühe- Nestor peaks häbenema, et sellist asja eest vedas.Iga koristaja töö on meil ausam kui nutimeeste tehtud programmid mänguautomaatidele, samas nutimees lööb taskud täis ja koristaja vaatab kas saab piima kaks pakki, või peab ühega leppima...sõber helistas tallinnast ja ütles, et tead mida kontoritäis programmeerijaid teeb- mänguautomaatide programmi???Saan pinssi ja olen rahul, et pojad elavad hästi oma peredega ja kuniks elu, ei kiru, et oleks asi õiglane, oleks 5 aastat varem saanud pinsile aga näe,ametnikud ei täi sulle rääkima, et tööraamatu järgi ongi sul õigus sooduspensionile, sest müürsepa töö käib ka maalritööga ühte, kuni sest aru saad tuleb uus mats-kohtu kaudu pead tõestama venes tehtud värvidega tööd 1992-1994, kes teab mis värvid tol ajal olid, no kutsun sõbra tunnistama aga uus mats-kui on oma maja, siis tasud kohtukulud sina...no mis riigis me elame?Olin ka soomes aastakese ja suhtumine seal selline, et ametiühingul oli võimu, mitte nagu meie riigis-kui said teada, et palk 50 oli alla miinimumi-53.markka 20penni, ja et veel kroonides, siis polnudki juttu enam lepingu pikendamisest., kuigi elasime normaalselt selle sajandi alguses.
jah 12. detsember 2016 20:07
mulle tundub ka, et pigem kannatavad pensioniarvestuse tõttu praegused miinimumpalga eest töötegijad, kes ei ole pensioniikka veel jõudnudki. Mina 52. aastal sündinud naine, olen oma pensioniga üsna rahul, sest vabariigi ajal ei olnud ka just kõige kehvemad töökohad. Ei mäleta enam, millal see seadus ringi muudeti, et min palga eest töötegijad saavad ca 4 tööaasta eest vaid 1 aasta pensioni, aga see on tegelikult ikka hull küll.
ah nii 29. november 2016 20:24
Triinuke, Eesti vabariigi suurvargad saavad praegugi veel megatulusid, näiteks elektri ülekandeliinide tasud, millest võimsamaid polnud Euroopas kusagil, meile Baltikumi, ehitas need NSVLiit. Tegelikult sai Eesti vabariik NSVLiidult ka palju tehaseid ja vabrikuid, aga need varastasid meie "hakkajamad" kohe Eesti iseseisvumise algaastatel, Eesti vedas aastaid välja metalle, kuigi meil pole ühtegi maardlat kust kaevandada ja toota metalle.
Soome 12. detsember 2016 20:01
kurdab ja kärbib soodustusi, seega ei miskit hõiskamist seal pool. Loe Soome lehti!
ahh 29. november 2016 12:00
pensionäril pole õppelaenu, ajab vähesega läbi.
29. november 2016 12:29
keegi ei peaks vähesega läbi ajama ja peost suhu elama. söö ka ainult putru, siis saad oma öppelaenu makstud.
Aix 29. november 2016 20:18
Õpi ja ära siis laenu võta!Kui issi-emme ei aita,mine tööle,nagu meie Nõuka ajal,et maksta elamise eest ja osta riided selga...minu vanemad EI OLNUD RIKKATE KILLAST!Pensionär on terve suurema ajast teinud füüsilist tööd,siis ei olnud IT,arvuteid,mobiilsest elust ei tasunud unistadagi,isegi traadiga telefoni järjekorras ootasid aastakümneid,mõni suri ennem ära!...ootasid õhtuid kaugekõne järjekorras...Teil ahh pole vist ettekujutustki elust.Nii et ennem mõelge,kui hakkate siin vanainimesi peedistama!Kõike ilusat Teile!
on 29. november 2016 20:21
õige ikka, enamus läheb lastelastele, ega endale pole palju vaja ju- riided korras, leiba jätkub ja sea löön Jõuluks maha, saab liha ka, piima rammusat ei joo ja lehma pole enam, saab poest ka teinekord tuua head paremat.
ei ela 12. detsember 2016 20:08
peost suhu. Teen jõudumööda tööd ja saan penssi. Olen üsna rahul.
Olev 29. november 2016 10:52
Huvitav oleks teada, miks minust kirjutatud lehejuttu võrdsetel alustel kommenteerida ei võimaldata. Põhiseaduse ees oleme me kõik võrdsed. Ajakirjanik ja Õhtuleht olid ainsad, kes nõustusid erinevalt teistest meedia väljunditest kajastama , usun ,et paljusid puudutavat, teemat. Suured tänud Teile
Kaja 1. detsember 2016 13:33
Sinust kirjutatud juttu ei olnud isegi võimalik siin lugeda, õnneks on mul nädalalõpuks tellitud Õhtuleht, vastasel korral oleks minu jutt kirjutamata jäänud. Õnneks sain lugeda, maksma pole ma nõus ühegi artikli eest, siis tuligi selline mõte, et PEAN sõna sekka ütlema. Mõtlen iga päev, mida saaks teha, et olukord muutuks.
ätt. 29. november 2016 08:48
Miks Eesti ei ole ühinenud ja allakirjutanud Euroopa sotsiaalharta kõikide punktidega on otsene küsimus hr.Nestorile ? Vastus on lihhtne -istun kõrgel haamer käes ja palk on ka hea milleks mingite vaeste inimeste jamadega tegeleda,niigi valivad mind ,keda siis veel ?
29. november 2016 09:53
Võidelge oma väike pension, mis on alla 500 euro, tulumaksuvabaks!
Nii nagu madalapalgalistel.
mis 12. detsember 2016 11:00
seal võidelda, see ju maksuvaba miinimum!
pension 12. detsember 2016 20:11
ongi tulumaksu vaba. Kui teed tööd ja saad rohkem raha, siis hakatakse väljamakstud summadelt tulumaksu arvestama.
Ohjah 29. november 2016 08:15
Ega teistelgi palemini lähe, kui kasvatad kodus lapsi, hooldad lähedasi, või osaline tööaeg, Kogu aeg tuleb juurde õppida!
kõik on õige,et 29. november 2016 07:49
50.ndatel sündinud saavad kõige rohkem lüpsta, eriti kes on Eesti riigile truuks jäänud ja mitte jalga lasknud.
jah 29. november 2016 14:30
mul ka pension praegu 283 euri, kuigi nõuka ajal oli palk alati keskmisest suurem. Aga arvan, et noorematel, kelle pensioni iga tõstetakse ja arvutatakse kogu pension vaid praeguse seaduse järgi, saab veel kehvem olema.
no kuidas see on võimalik? 12. detsember 2016 20:13
Mina olen ka 52. aastal sündinud. Pension on 360.- Pole just suur aga niisama leelotamise eest paras. Tööd teen ka.

alf 29. november 2016 06:38
Lihtsam on mitte täita eesti tuludeklaratsiooni isikul ,kes saab Soomest pensioni. See ei ole tulu , vaid pension. Tuludeklaratsioon täidetakse siis , kui eestis saad pensioni ja Soomes töötad , ehk saad sealt töötasu. Kui eesti ametnikud käsitlevad Soome pensioni tuluna, siis tuleb nad kohtu kaevata.
siss 29. november 2016 12:44
Ei ole nii. Saadud pension on TULU , ning tulumaksu tuleb maksta nii Soomes kui Eestis (kui ületab maksuvaba miiniumi ).
tulu küll, 29. november 2016 14:31
aga kas selles pole vastu võetud topeltmaksustamise vastast seadust?
Ei ole tulu. 29. november 2016 15:49
Soomes on kogumispension. Ja selle, mille ma olen varem tööga teenitult sisse maksnud, saangi pensionieas jupphaaval tagasi. Jah, ka Soome-Eesti vaheline topeltmaksustamise vastane leping on olemas. Kas aga Eesti valitsused on kunagi millestki hoolinud?
Aix 29. november 2016 20:29
Miks peaksin maksma 2x tulumaksu?
Ehk siis topelt,nagunii võetakse juba automaatselt see eesti tingimustes maha,kui ületab nö.maksuvaba miiniumi!
Või olen millestki valesti aru saanud?
maksadki oma maksud 12. detsember 2016 20:14
Soome riigile. Topelt maksustamise seadustr ei ole. Ärge ajage jahu.
1955 29. november 2016 00:03
jube, mind on petetud. Hr. Ratas, ole aus ja õiglane mees ja tee nii, et pensionärid vähegi paremini elaksid.
pensionist 28. november 2016 22:42
Soomes arvestatakse pension viie viimase aasta palga järgi, kui minna norm.ajal pensile.Ehk kui jääd 63 pensile ja enne seda rygad head palka 5 aastat, saad hea pensi,Kuid kui kogemata oled töötuks jäänud 58 a ja palk on olnud hea, ei loe see pensile enam midagi, kui uut heapalgalist töökohta ei saa :( Takuupension 700€, rahvapens.500€
Valeandmeid jagad 29. november 2016 00:29
Missugusel seminaril sellist jura aetakse. Enne tee asjad selgeks siis targuta. Soomes koguneb pension iga töötatud aasta palgast, mitte ainult 5 viimast pole tähtis. Iga-aastaselt on sul võimalik vaadata kui palju pensionit sulle kogunenud on. Varem saadeti kokkuvõte postiga koju nüüd saad selle neti kaudu. Vot nõnna.
Aix 29. november 2016 20:47
Tere,äkki avaldate ka minule,kust ma vaadata saaksin!Kirjutage palun e-mailile: juusuaix@hot.ee Ette tänades,
to pensionist 29. november 2016 00:38
Ära tõesti aja jura. Soome tööpension koguneb iga-aastase palgasumma pealt. Nii palju kui oled elu ajal teeninud nii palju ka saad pensionit. Samas võid näha neti kaudu kui palju sa oled pensionit välja teeninud. See 5 aasta jutt on pluhv.
Väärinfo 29. november 2016 15:06
Takuueläke on praegu 770 eurot ja seda saab 64-aastaseks saanud püsielanik, kellel ei ole üldse tööstaaźi (näiteks islamiusku naine, kes pole päevagi tööl käinud: Kui elad Eestis, siis ei ole põsielanik.
Kõik on leitav KELA kodulehelt.
Ka mitte 29. november 2016 15:50
just kõige õigem info! Otsi veel!
vene aeg oli 12. detsember 2016 15:48
ka midagi sellist viimased aastad mindi mingi raske hea palgaga töö peale
naine 60+ 28. november 2016 22:00
Olen sündinud 1954. aastal. Pensionile jään järgmise aasta 01.aprillist, sest minu aastakäigule lisati 3 kuud töötamist juurde (1955. aastal sündinud saavad pensionile siis 63,5 aastaselt. See on küll tõsi, et just 1950ndatel sündinud jäävad kogu aeg nn rongist maha või ilma igasugustest toetustest. Kõige rohkem aga nöögitakse pensioniga, st pensionile mineku ajaga, tööstaažiga ja muidugi pensioni rahalise suurusega.
Küsisin suvel pensioniametist, et kui suureks kujuneb minu pension ja öeldi, väga nipsakalt, et kui esimese pensioni saate, küll siis näete. Nii et, olen valmistunud kõige halvemaks ja loodan, et infarkti ei saa. Töötanud olen alates 15ndast eluaastast (tööraamat on olemas) kuni tänaseni, st siis 48 aastat. Elame, näeme ...
Andesta otsekohesus, 29. november 2016 08:14
aga sul jääb tõesti karp lahti kui saad teada, et sinu tööstaažist on hulk aastaid maha lõigatud, puhtalt juba sellepärast, et oled aus aga vaene töötaja olnud. Minul, 1951.a. sündinul, oli Eestis tööstaaži 35 a. Soomes 10 a. Eestis kadus staažist 9 a. Soomest saan aga 10. aasta pealt üle kahe korra rohkem kui Eesti 35. a. pealt. Juhtus nii, et sain just 63-selt pensile. Siiski arvan, et selline jama tuleks rahva poolt väga häälekalt üles võtta. Sest see ei puuduta vaid tänaseid penskareid. See lööb veelgi valusamalt neid, kes veel ei tea pensionist unistadagi. Kui nii vanaks saate, hakkate, noored, seda valu alles taipama. Valitsusele tuleks juba praegu hagu anda, et ei jääks lubadused sinna aega kui uued valimised lähenevad. Uus valitsus saaks nüüd näidata esimest lubadust, kus lubati näoga rahva poole keerata ja rahvaga arvestada. Lubadusi enam ammu ei usuta. Aga jaksu sulle! Ära siis väga haigeks ehmata!
mul 12. detsember 2016 20:20
ei lõigatud küll kusagilt midagi maha. Isegi õppimise aeg ülikoolis läks tööstaaži sisse, sest vene ajal oli sihuke seadus. Kui enne õppima hakkamist olid aasta? vist töötanud, siis läks õppimine tööstaaži sisse. Ainult kõige kohta peab olema tööraamat - vana hea veneaegne leiutis, koos kõigi sissekannetega. See oli mul alles.
29. november 2016 10:35
Kellel on lisaks II sammas, kooritakse tulumaksuga ka sealt. Seda keegi ei arvesta et lama ajal läks sammas lausa miinusesse.
Kas keegi teab kedagi, 29. november 2016 14:11
kes teab, milline Eestis toimiv pensionifond on kunagi sentigi kasu tootnud?
Aix 29. november 2016 20:49
Loodan,et infarkti ei saa!....kuid hull olukord on küll-ei salga!
1959 12. detsember 2016 15:50
Ma loodan küll, et saan infarkti - see lahendaks kõik probleemid.
140 12. detsember 2016 15:49
Olev 28. november 2016 21:24
Alustasin töömehe elu 15 aastaselt. 63 aasta vanuselt jäin pensionile ning minu staažiks on koos armee teenistusega 45 aastat. Kui nüüd jõustub 70 aastaselt pensionile jäämise seadus siis pikeneks näiteks minu staaž 52-le aastale. Nüüd väike rehkendus .põhipension oleks 153,3 eurot, iga aasta annaks 5,5 eurot ning kokku tuleks väljateenitud vanaduspensioniks 439 eurot. See teeb ühe keskmise hooldekodu poole kuu maksumuse. Kas tõesti minu poole sajandi pikkune töömehe elu on väärt vaid poole kuu pikkuseid majutusi? Aga kus ma pool kuud veedan?
Olev sa oled õnneseen 28. november 2016 22:54
Andsin alates 1993 aastast tööd 5-20 inimesele. Maksin kõik maksud. 2010 aastal ei pidanud enam vastu , lõpetasin tegevuse ja läksin eelpensionile Tööaastaid 44. Täna saan väljateenitud penssi 359 euri. Vot nii on lood.
Martin 29. november 2016 17:46
Aga noor inimene, kelle palk on Tallinnas elades samas suurusjärgus? Kes sooviks natukene elu nautida ja võib-olla pere luua?
Aix 29. november 2016 20:57
Elu nautimine unustage ära ja perest ärge unistagegi!...hea,kui ots otsaga kokku tulete ja elus püsite!....et oma elu elama hakata,selleks peate omama kas rikkaid vanemaid,vanavanematelt saadud metsi-maid,millest raha teenida või siis....enam ei saa Te pangalaenugi,kui pole just teatud % -e tagataskust välja maksta,nii et jah,kaastunne!
aniir 28. november 2016 21:05
HUvitav oleks teada, milline on korralik Soome pension. Ja kuulen esimest korda, et saab Eestist tööaastaid üle kanda Soome. Elan ise Soomes üle 10 aasta , saan nii Eesti kui ka Soome pensioni. Soomes arvestatakse pensioni Saadud palga järgi, mitte tööaastate järgi. Kelle suuremad palgad, sellel ka suurem pension. Hetkel küll ei ole sellist mõtet, et tuleks Eesti tagasi.
Info on olemas 28. november 2016 22:26
Loe siis Sotsiaalkindlustusameti kodulehelt Eesti ja Soome rahvusvaheliste kokkulepete kohta.
28. november 2016 22:40
Seal allpool mõni kommenteerija ei jaga üldse matsu. Ilmselt eestlastlik kadedus on nii võimas. Artikli autor pöörab tähelepanu sellele, et kui igakuise oma eesti pensioni summa saab ta maksuvabalt kätte, siis kord aastas peab ta koos soome pensioniga kogusummalt maksma kopsaka summa maksuametile.
Tehku Soome ja Eesti oma ühine IT alane pensionisüsteem korda, et kui tahavadki maksustada, siis võtku kohe igakuiselt see maks maha. Kujutage nüüd ette, et kui see pensionär saab juba nii vanaks, et ei kuule, ei näe, lisaks juba parasjagu seniilne ka, siis ta pole enam võimeline jälgima oma tuludeklaratsiooni, kui palju ta peab maksuametile juurde maksma ja ühtäkki tuleb maksuamet talle enne surma veel kraesse, et ta on neile võlgu.
Inimene peab saama rahus vananeda, mitte pidevalt hirmu tundma kas ta äkki kuhugi võlgu ei ole.
Aix 29. november 2016 21:01
Väga ige tähelepanek,ausalt öelda,et miks peaks pensionär veel maksma mingit tulumaksu,ta elanud rasket töö elu,makse maksnud,nii komsomolile,kes parteile,ametühingutele....nüüd peaks rahus saama oma pensi kätte ja mitte hirmu tundma!
tulevane pensionär 28. november 2016 20:13
Reformierakond ja Ligi tegid tõesti suure "kingituse" inimestele, kes olid põhiline vabadusvõitluses osalejate grupp. Tundub nagu karistatakse Eestile vabaduse toomise eest.
kusjuures 28. november 2016 20:01
see fakt, et just 50 kümnendatel sündinud inimesed on saanud kuidagi eriliselt lüpsta riigilt, see on ikka paganama õige. Pole tahtnud sel teemal kunagi vigiseda, aga mõelnud olen minagi selle peale. Mina olen küll sündinud 1958 aastal ja ma pean ütlema, et kõik seadused, mis siin aegade jooksul on vastu võetud ja mis puudutavad pension, lapsi, lastetoetusi, jne. Need kõik on minu jaoks olnud kuidagi kogu aeg minule kahjulikud. Ka mul on rohkem kui kaks last ja nii lastetoetuse kui ka need lisapuhkusepäevad, need kõik on kuidagi minust mööda läinud. Kohe kohe kui peaks hakkama millegini küündima, nii muudetakse jälle midagi ära ja nii ma tühjade pihudega olen kogu aeg jäänud. Ma ei ole sugugi kade kui tänapäeval makstakse vanemahüvitisi ja nüüd on lastetoetusedki suuremad ja kui tuleb veel see 300 euri lisaraha kolmelapselisele perele, siis see on lausa suurepärane, aga lapsi miskipärast ikka ei sünni piisavalt. Tuleb minulgi rassida 63,5 aastani, enne kui pensionile saan jääda, aga eks see ikka äärmiselt egaõiglane on küll. Inimene kelle pealt on makstud 45-50 aastat sots makse ja enamvähem seal pisut üle eestikeskmise palga pealt saab siis lõpuks riigilt vastu ikka sandikopikaid. Saage aru et kui kavatsete pensioniiga veel tõsta, siis tekitate inimestele 5 või enama aasta suuruse tühimiku. Täna on raske isegi 63 -selt tööl käia(oleneb muidugi tööst ka) ja kui seda veel pikendatakse, siis on kuri karjas. Ei jõua, saage aru, lihtsalt enam ei jõua. Intensiivsus muudkui kasvab, tööandjad tahavad võtta viimast ja see ei lõpe hästi.
Ma ei tea kust see riik selle raha võtab, aga te naeruvääristate oma inimesi, sest mida aasta edasi, seda vähem hakkavad inimesed pensioni saama, kuigi tööd peavad tegema 10 aastat rohkem.
Kas meie riigi põhiseadus käsibki inimesi sedavõrd ebavõrdselt kohelda.
Aix 29. november 2016 21:07
Sellepärast kik sinna Riigikogusse tikuvadki!Naeruväärt muidugi,vanasti olid valvuri kohadki,kus sellises eas sai istuda ja natuke palkagi-nüüd ei taheta sind töölegi võtta,mis tööl käimisest siin juttu?...las siis riik hoolitseb,et need vanemas eas,kes veel pensil pole,saaksid tööd ja leiba,mis neid ära ei tapaks enneaegselt...pigem on süsteem selline vist,et siis inimene LIHTSALT SUREB ennem ära ja ei peagi pensioni maksma!----nii lihtne see ongi!
1959-st 30. november 2016 02:27
magusat suppi paluks - seda peaks see närune riik ikka suutma tagada.

28. november 2016 19:00
Igati asjalik artikkel, sest täpselt nii ta ongi. Kusjuures meil räägib iga ametnik erinevat juttu, samas ise töötavad ühes ja samas asutuses. Kuidas saab Pensioniametis mõni ametnik inimestele vastata, et lühikese Soomes töötatud aja eest ei saagi pensioni, kui sama ametkonna teine ametnik kirjutab sellest lausa Postimehes artikli?
Pensionärid, võidelge enda eest ja uurige seadusi.
http://www.postimees.ee/1094666/soomest-saab-pensioni-tuhandeid-eestlasi
õiglane Õie 28. november 2016 19:43
Aga need viiekümnendatel sündinud aitasid ju seda NLi üles ehitada.
28. november 2016 20:11
Kes sinu arvates tänast elu- ja olukorda üles ehitasid? Kas Õiglane Õie koos oma kaaskonnaga?
KES 29. november 2016 07:46
Kas inimesed on siis süüdi selles,et sel ajal sündisid ja siis oli selline kord? Küll röivaaegsed ülesehitajad saavad siis öiglase pensioni! NLi üles ehitatud varad ärastati ja erastati köik nende poolt ära,kes pumba juures olid.
Sass 29. november 2016 09:55
Vabanda, Õie, kuid sina oled mitte "õiglane", vaid - puhta rumal!
lugeja 29. november 2016 13:23
Mis valikud siis üldse olid? Mis need teised võimalused siis oleks olnud? Majandustegevus toimub absoluutselt iga riigikorra ja valitsemise ajal.
Ehitasid oma ajastule vastavalt 29. november 2016 19:08
Kas oleks pidanud siis käed rüpes istuma ja valget laeva ootama?
Vaiks 28. november 2016 18:56
Eesti riigi suhtes on igasugune austus kadunud. Kes teeb nii oma rahvaga. Madalapalgalised täistööajaga töötegijad saavad mitmekordselt pügada, esmalt palgaga ja siis pensioniaastatega.
Vaiksile 29. november 2016 20:31
Just nii, nagu sa kirjutasid, põlistatakse inimeste vaesus, pole palka, pole pensioni, töötajana vaene, pensionärina vaene- vaene surmani!
Mõtleme nüüd hästi hoolega! 28. november 2016 18:47
See ju puudutab meid, töölisklassi, kõiki. Kas tõesti laseme võimaluse käest küsida uuelt valitsuselt, mida see kavatseb Pensioniseaduse tagasimuutmiseks ette võtta! Meil on praegu kõige õigem aeg seljad kokku lüüa ja seda Toompeale küsima minna. See ju ei puuduta tänaseid pensionäre üksi. Ka teie, nooremad, kes soovite elamisväärset pensioni, peaksite õige tõsiselt sellele mõtlema. Valitsusel oleks just nüüd aeg keerata nägu rahva poole ja rahvaga kõnelustesse asuda. Vastasel juhul kahtlen, kas praegune uus valitsus ka järgmist valitsust koostab. Lp. Kaja Oja! Loodan, et alustate rahvale jutnööride jagamist, kus ja mida tegema peaksime? Kui vaja, võtame appi juristi. See asi peab ükskord lõppema, et vaid töörahvas kannatab! Rahvas! Kas teeme ära?
28. november 2016 19:44
Aga rahvas ju kiitis neid takka ja kellelgi ei tekkinud isegi küsimust, mis saab pensionäridest, kellel niigi väike pension?
Usu mind, 29. november 2016 14:13
kiidavad edaspidigi. Puude taga metsa ei nähta.
Kaja 29. november 2016 14:11
Mina kahjuks ei ole võimeline ise (tänu oma tervisele) asja eestvedama, aga kui keegi toimekas ja hakkajam võtaks midagi ette, siis oleksin igal ajal nõus ühinema. Kui kaua see ülekohus kestab? Mille eest me peame maksma seda tulumaksu, kui sissetulekud on palju väiksemad kui töötavatel inimestel kes saavad madalapalgaliste toetust?
Kajale! 30. november 2016 12:55
Olen küll praegu ajutiselt Soomes, külas. Tulen varsti Eestisse. Kuidas saaksime ühendust võtta? Algul omaette? Et ei oleks häirivaid "tarku". Mina võiksin nõu ja autoga aidata. Aga paistab, et sina oled parem kirjutama. Mina neist kirjutamise asjadest eriti ei jaga. Kirjutaksin ka, aga see arvutivärk na võõras. Olen 65-ne, penskar siin ja sealpool lahte.
Kaja 1. detsember 2016 13:40
Minu kontaktandmed on Õhtulehes olemas, mina olen nõus kokku saama, mitu pead on mitu pead...
Alles... 28. november 2016 18:41
..reformikad võtsid suured preemiad ja nn.lahkumishüvitised oma tasku.Riigil selleks raha piisavalt,et toompealasi nuumata.Omale tehtud seadused ja võtavad,palju kulutada jõuavad-teiise eestimaalasade närigu muru ja makske makse.
Büro1 28. november 2016 19:03
Need kusagile kirja pandud kohustuslikud lahkumishüvitised ajavad vihale!
Milleks veel hüvitised, kui kõrgest palgast on lojaalne poliitik juba niigi rikas!?
Tubli fukntsionäär 28. november 2016 19:09
Kunagi krooni ajal "sunniti usalduse kaotamise tõttu töölt lahkuma" Hoiupanga juhatusest noormees. Lahkumishüvitist maksti mitu miljonit! Õiendajatele selgitati, et me ei saa midagi muuta, sest nii on kirjas!
58 28. november 2016 18:02
Sama siin, ainult tühjad pihud :(
Tahate teada, kuhu teie teenitud väärtused lähevad? Kohe näitan:EU-Junckerile on saabumas 10204,49 eurone aastane palgatõus. Lisaks räägib Krone ajakiri, et tema aastapalk on 350000 eurot. Veel makstakse talle 5181,24 eurot jõuluboonust, 48 657 eurot eluasemetoetust ja 17 017 eurot muude kulude katteks.
Kui ta 65 aastaselt pensionile siirdub, siis tema pension on 70 000 eurot aastas. Lahkumisraha suuruseks on ettenähtud 420 000 eurot.
http://www.krone.at/welt/eu-juncker-kassiert-10000-euro-gehaltserhoehung-versagens-bonus-story-54139...
28. november 2016 19:47
Meil aga võetakse tööaastate eest saadud pensioni kausikesest ports ära ning öeldakse et see ongi riigi poolt pandud protsent pensioni II sambasse. Ja II pensioni sambast võetakse veel omakorda 20% tulumaksu maha.
Anton 28. november 2016 17:59
Olin kümme aastat töövõimetuspensionär (90%), sel kevadel leidis sotsameti tellitud "arst", et kuna seisund pole halvenenud, olen täistöövõimeline! Dpagnoosiks vähi kolmas staadium, kui läheb halvemaks, siis on ju neljas staadium ja saadetakse koju surma ootama. Pensionieani on kümme aastat, nüüd olen tööl Soomes ja korjan kümne aastaga omale korraliku pensioni ja kui EVs midagi ei muutu jään ka pensionipõlve siia veetma!
aniir 28. november 2016 20:56
Kui suur Sinu meelest on Soome korralik pension, kui jääd ise pensile ?
A 29. november 2016 01:29
Olen 28. november 2016 17:57
ka nous kamppa tulema olen ka samas seisus
Prole2 28. november 2016 17:53
Üha rohkem hakkab ilmsiks tulema, kui niru on meie kodanike elatustase.
Poliitikud mängivad mängu nagu oleks kõik korras: statistika ja võlad on kontrolli all, sõjakulutused eesrindlikud, presidendid on kinnisvaraarendajad ja juhtpoliitikute peredesse sünnib muudkui lapsi.
Konjunktuurile 28. november 2016 18:00
Lisaks on Eesti võimeline majutama ja ülal pidama sõjapõgenikke sama kvoodi aluse, mis arenenud Lääne-Euroopa riigid. Huvitav, kas EL-saadikud meie tegelikku olukorda (eelkõige pensione) ei tutvusta?

to Kaja Oja! 28. november 2016 17:49
Mina olen äsja Eestisse kolinud Soomest pensioni saav kodanik. Tundub, et siin peame hakkama kokku hoidma. Nii meie, kui need, kes samas seisus või varsti samas seisus. Ka need, kes Soomest pensioni ei saa, vaid selle jabura koefitsendi pärast paljust ilma jäävad. Minult kadus nii 9 a. tööstaaži. Meie peaksime, mda rohkem meid, seda mõjusam, kõik pöörduma uue valitsuse poole, see tobe seadus tagasiulatuvalt kustutada. Ütleksin, et kui valitsus tahab ka peale järgmisi Riigikogu valimisi valitseda, hakaku seadust muutma nüüd. Ainult nii võidab rahva usalduse. Enne valimisi lubadus pole tegu, seda loba oleme küllalt kuulnud. Nii, et kuidas saaksime kokku hakata hoidma? Mina tuleksin nii nõuga kui autoga appi. See rahvaga manipuleerimine tuleb lõpetada! Jaksu, Kaja Oja! Ja kirjuta kindlasti, kus, mis ja millal mida teeme!
28. november 2016 19:05
Kui Soomes töötamisel on kõik maksud makstud, saab tööpensioni ka siis kui on lühikest aega töötatud.
Point ei ole 29. november 2016 09:55
selles, kas Soomest saab. Soome maksab igal juhul. Point on selles, et Soome pensionist juba tulumaksu maksnult, võetakse Eestis omakorda tulumaksu. Ja rohkem kui Soomest. Viha teeb, et maksud maksad Soome, aga Eesti võtab mitte millegi eest veel obrukit. Mida riik ise teinud on, et õiendab võõras rahakotis?
ei võeta 12. detsember 2016 20:30
või ei ole sa osanud asja maksuametile selgitada.
Kaja 29. november 2016 14:15
Suur tänu toetuse eest! Olen kaua mõelnud kirjutada, aga ikka kuidagi ei saanud hakkama. Nüüd see artikkel Olevist lausa sundis mindki sõna võtma. Meid on ju tegelikult palju. Kahjuks olen mina vilets asja ajama, oskan vaid kirjutada teemakohaselt, aga ütlen veelkord, et kui keegi asja käsile võtaks, olen kohe kambajõmm. Teeme ometi ära!
Kilekott 28. november 2016 17:46
Saage aru, et riigil ei ole raha ja kusagilt seda võtta kah ei ole. Ligi ja Raandpere sissetulekud sõltuvad pankade kasumitest, milliseid mingil tingimusel ei tohi maksustada.
.... 28. november 2016 20:07
see on jama jutt,et riigil ei ole raha.Makstakse suuri koondamisrahasid,raisatakse rahasid paremale ja vasakule.Oli Kallas rahandusministri koha peal,küsiti,miks lasterahad on väiksed.Esimene asi ,mis Kallas ütles-ei ole raha.Vaadake kui palju istub seal Riigikogus rahvast,kes on seal igaksjuhuks.Tehke siis tööd ka seal ja võtke vastu õigeid seadusi,et rahvas saaks elada normaalset elu.Ei peaks maha jätma oma kodusid,saaks õiglast pensioni nagu lubati.TEHKE TÖÖD RIIGIKOGULASED,TEID VALIS RAHVAS JU.
lugeja 29. november 2016 13:33
Riik võiks ka kokku hoida ja vaadata, kellele makstakse ebamõistlikult meie kasinate võimalustega võrreldes. Kuningakoja mänge võib ihaleda, kuid kui elu on nagu on, pole põhjust kuhjata ühele seltskonnale ülemääraseid hüvesid teise seltskonna arvelt. Kui vaja, saab mõne päevaga tõsta makse ja muuta maksuseadusi, aga mitte ükski Riigikogu koosseis ei suuda mitte kunagi mitte kuidagi ära muuta Riigikogu jt palkade ja hüvitistega seotud seadusi. Absurd! Tegelikult ei taheta ja selles on põhjus.
ja vaata 12. detsember 2016 20:32
kui vähe plusse on sinu kommentaar saanud.
kui kõik hästi läheb... 28. november 2016 17:43
siis saan pensionile aastal 2021. Selleks ajaks olen teinud Eestis tööd min. palgaga 28 aastat, mis annab mulle tervelt 8 aastat staaži. Ja see töö pole kerge olnud!
55.AASTANE 28. november 2016 17:28
Ometi võtab ka keegi selle teema ülesse.Miks meid karistatakse ? Kuidagi peaks koonduma ,see ebaõiglus tuleb kaotada...
Liina 28. november 2016 17:18
Pensionieelik Soomes 28. november 2016 17:04
Kurat võtaks, mis siin halada. Võtke punt kokku ja minge esitage nõuded riigikogule. Las korrastavad seadused. Sellel jamal on ju röövimise maik man. Päris hirmutav, olen ka mõelnud tulla tagasi Eestisse pensionipõlve veetma, aga nüüd jäin tõsiselt asjas kahtlema.
sa 12. detsember 2016 20:34
võid ju tulla pensionipõlve veetma Eestisse. Soome maksab oma pensioni ikka Sulle välja. Siin märksa odavam elu ikka veel.
arvaja 28. november 2016 17:03
Olen ka sündinud 51, aastal, pensionile sain 2012 ning pole ikka veel üle saanud ehmatusest oma esimest pensioni nähes - 272€. Kas ma olen tõesti süüdi selles, et oman loomakasvatuslikku kõrgharidust ja mu kõrgemapalgalised töökohad jäid kolhoosi-sovhoosi ajastusse?! Kui majandid kadunud ja vanusenumber ka enam mitte atraktiivne, tuli teha tööd mida leida õnnestus. Lõppkokkuvõttes näitasidki koefitsendid, et täpselt 10 tööaastat tuleb korstnasse kirjutada! Ikka väga ebainimlikult ebaõiglane!
Jah... 28. november 2016 18:37
..kõige enam on karistatud inimesi,kes on sündinud-töötanud nn.veneajal.Nende arvestuslik pensioni on Reformierakonna Valitsuse ja riigikogu poolt väga madala koefitsiendiga arvestatud.Need pensionärid on süüdi,et veneajal sündisid ning töötasid.
Oleme(veneaja pensionärid) määratud reformikate poolt III-Eesti elanikeks,kuigi oleme Eestimaa pensionärid.
Häbi,kui alandav on selline suhtumine oma riigi poolt.
Vmaamiis 28. november 2016 17:01
Ka mina olen üks neist,kes oleks nagu 10 aastat kodus istunud,kirjutasin hr. Ratasele järelpärimise,et kõigile jagate raha,aga pensionärid on järjekordselt unustatud,kahjuks vastust pole veel tulnud!!

hea kirjutis 28. november 2016 16:55
nii see kõik paraku meil ongi. Reformivalitsus on ära teeninud põlguse.
Mott 28. november 2016 17:49
Reformarid on ju võõrvõimu teenrid. Mis neist ikka oodata? Neil peaasi, et enda sissetulekud püsivad ja Läänes statistikaga Eestiga rahul ollakse.
Sotsid 29. november 2016 14:59
valitsuses on ju sama hullud
to Hetk 28. november 2016 16:51
Meil nüüd uus valitsus kes pidi RAHVA heaks paljugi tegema!! Aga seal vist ka need samad tegelased kes seda pensionäride mõnitamist toetasid!!
jah 29. november 2016 14:55
ja palju aastaid tagasi ütles, et see seadus on ebainimlik, mida tuleks muuta, aga senimaani pole midagi teinud.
klara 28. november 2016 16:40
Ühe asja jättis kirjutaja veel väljagi: meie põlvkonnalt võeti ära ka vanemapension. Saavad meie vanemad, kes on (kui nad veel on) 70+ ja hakkavad saama meie lapsed. Aga meie ei saa. Lisaks jookseb pensioniiga eest ära. Alles hiljuti oli, et saanpensile 63-selt, nüüd tuli välja, et hoopis 65 on see iga. Eks see jõuab veel 70-ni tõusta, ma usun. Või veel kõrgemale. Nii et tee tööd ja rüga, aga pead tegema 2-3 aastat tööd, et ühe aasta kirja saada ja vanemapensioni ka ei saa.
Tubli Eesti riik!
Kellamees 28. november 2016 17:00
See pensionile mineku aastate suurendamiste teadmatus on kui kommunismi horisont (mida me muidugi eales ei näe)....mida lähemale lähed, seda kaugemale vajub,,,,!?
lugeja 29. november 2016 13:39
Pole hullu, varsti on 60.-ndat põlvkond samas seisus. Tänase seisuga on pensioniiga 65, kuid tõenäoliselt siis kui saame 65, on pensioniiga kõrgemaks tõstetud. Pensionifondidesse paigutatud rahaga ei ole siis suuremat enam midagi teha (nagu vene aegne elukindlustus, mis krooniajal kätte saades osutus naeruväärseks).
Noortel, kellel pensionisammas on kohustuslik, kooritakse praegu juba 2 nahka - riigile maksud ja siis ka pensionisambasse (pankadele).
Tahaks seda hüdrat, mis kõik ressursid endasse imeb, kuidagi peatada.
Kaja 29. november 2016 14:20
Aitäh meeldetuletamast! Ju siis ma ei tundnud, et see vanemapension mind nii puudutab kui see Soomes töötatud aja pension. On palju asju veel, mida kõike peaks riigikogulastele ette kandma, kuigi ma ei usu, et nad meid kuulda võtavad. Sellegipoolest peaksime ühinema! Mina olen nõus hommepäev minema, kui mõni asjalikum inimene selle ette võtab. Minu kontakt on Õhtulehel olemas.
Hetk 28. november 2016 16:33
Rõõm lugeda, et eestlased hakkavad aru saama, kui ebavõrdsesse olukora nad on seatud pensioniõigusliku tööstaazi osas. Selline ebavõrdsus tuleb kaotada. Seega nn. Vene aeg oli siiski ausam selles osas. Kaua peame sellise ebavõrdsusega leppima? Kas poleks selles osas aeg ultimaatum EV Valitsusele esitada. Iga inimene väärib tööaastate eest õiglast tasu ehk pensioni, siis kaovad ka nn. prügikastis sorijad, heast elust nad vist seda ikka ei tee ja ehk mõnegi lapse toidulaud saab kaetud ega pea tühja kõhtu kannatama.
Jürken Lihken 28. november 2016 16:47
jama jutt. Meil makstakse pensioni tehtud töö järgi ja kes ei tee tööd , see närigu muru.
See uuendatud pensiseadus on aga Nestori väljamõeldis.
28. november 2016 19:08
Need, kes said pensionile 55 aastaselt, said pensioni ja käisid lisaks ka tööl. Seetõttu on neil majanduslik olukord tunduvalt parem kui praegustel, kes 63-65 aastaselt lähevad pensionile.
lugeja 28. november 2016 16:30
Kas mitte Nestor ei olnud see suur ,,soosik,, kes seda seadust 3:1-ga soovis?
28. november 2016 16:59
jahh just nimelt sotsid Eiki Nestori eestvedamisel tegid seda 1998. aastal.
Brunn 28. november 2016 16:27
Vene kroonu peaks kolmega korrutama sest see oli võrdne KÜÜDITAMISEGA.
28. november 2016 16:49
kas oled seal ise käinud või küla peal räägiti ?
Tagantjäreletarkus 28. november 2016 16:16
Eestisse tagasitulek oli viga. Oleks pidanud kuni mistahes pensionliigi i eani Soome resident olema, siis oleks saanud Soome pensioni. Praegu on koostööleping Soome ja Eesti vahel, nii et liidetakse (kantakse üle) Soome tööstaaźile Eesti tööaastad - nii tuleb korralik Soome pension. Koostööleping on Sotsiaalkindlustusameti kodulehel.
Jah, meist paar aastat vanematel õnnestus 55-aastaselt pensionile saada. Praegused pensionieelikud saavad 63-aastaselt, niisiis on meie põlvkonnalt varastatud tervelt 8 aasta pension ( min. 300x12 = 3600 eurot aasta eest, kokku 8 aasta eest vähemalt 28 800 eurot.
reffija 28. november 2016 16:50
ah, ärge vinguge. Kui ei meeldi siis kolige itta.
Ei ida ega lääs 28. november 2016 21:53
Venes saab endiselt 55-aastaselt pensionile.
aniir 28. november 2016 21:00
Kuulen esimest korda. et Eesti ja Soome pensioni tööstaazi kokku kantakse. Soomes saab pensioni ikka selle järgi, kui suur on Sinu palk olnud. Olen Soomes elanud üle 10 aasta ja saan mõlemi riigi pensioni, praegu küll ei ole mõtet tagasi Eesti minna.
29. november 2016 08:40
Eesti Pensioniamet kannab tööstaazi andmed Soomele yle. Soome vötab need andmed oma koefitsiendi arvutamiseks.
mina ka 12. detsember 2016 20:38
pole sellist juttu kuulnud ja minu Soomest makstav pension pole 5 aasta jooksul sendivõrragi muutunud ja tulumaksu ma selle pealt ka ei pea maksma.
babuška 28. november 2016 16:14
Kõige hullem ongi see koefitsendiga mängimine. Oled kellast kellani rakkes oma tööl, aga pensioni arvestatakse paari tunni eest. Ära tuleb kaotada see, et 1 tööaasta = keskmise palgaga. Olen ka 60+ vanuses ja paraku enam mujale ei lähe, aga oleks noorem, kaoks siit ebaõigluse maalt.

Pensionär aga mitte Eestis 28. november 2016 16:07
Mädanik 28. november 2016 22:08
Siis tulnuks nooruses lapsi teha kes rohkelt makse maksavad.Nüüd himustad võõraste vanurite head elu.Muide see mis seal ilus on enamasti ka võõra laenurahaga kinni makstud.
lapsi? 29. november 2016 15:00
noorte seas valitseb tööpuudus 40%, hiljaaegne info.
no kus 12. detsember 2016 20:40
see tööpuudus küll valitseb, kui tuleb pagulasi susse tuua, et töö saaks tehtud.
Soomes forever 28. november 2016 16:00
tavaline töötegija on ka Soomes tava-line, saad palgast paar õlut nädalalõpuks ja odavat vorsti, ära lahmi ega nuta, see on saatus
babuška 28. november 2016 16:15
Ära aja lolli juttu, joo vähem, jääb midagi ka alles.
zerblatt 28. november 2016 15:50
kilplaste maa on, ikka kilplaste maa.
veenev 28. november 2016 15:49
kirjutis.aga eestlased kardavad sellel teemal diskuteerida,
täiesti ebaveenev 28. november 2016 17:59
kui inimene ajab umbluud või lausa valetab. 2013 aastal läksid pensionile 1951 aastal sündinud 62 aastased naised MOTT.
see artikkel kubiseb aruvtus- jm. vigadest 28. november 2016 19:48
Ei ole see 50-date põlvkond nii eriline midagi, jah 1939l sündinud said 55lt pensionile, siis hakkas tõusma. 1948 aasta väljalase sai pensionile 61,5 jne.
Ja 372 eur pensioni pealt ei pea mingit maksu maksma, kui avaldus pensioniametisse tehtud. Milline, vt. kodulehelt, ka maksustamine on seal kirjas.
Rohkem ei viitsi vigu tuua....
nipi to: see artikkel kubiseb.... 28. november 2016 20:40
Loe see maksustamiskoht uuesti üle-kõik on õige!
to see artikkel... 28. november 2016 21:10
Ta saab lisaks Eesti pensionile (is on väiksem kui 372) lisaks ka soome pensioni (136.--tööpensioni ja 16.-rahvapensioni. Seega soome pension kogusummas 152 eurot liidetakse tema eesti pensioniga ning kokku tuleb nii suur summa, et aasta lõpuga peab tuludeklaratsioonis 12 kuult kokku maksma 300 eurot tulumaksu maksuametile. Tema küsimus ongi selles, et kui ta eesti pension ei lähe tulumaksu alla, soome pension ei oma väiksuse tõttu soomes tulumaksu alla, kuid KOKKU LIITES võtab Eesti riik ikkagi 300 eurot omale, sest kogusumma ületab pensionäri aastast tulumaksuvabastust, mis on 4740 eurot kokku ehk siis 1 kuu kohta 395 eurot. Tema pensionide KOGUSUMMA tuleb koos soome pensioniga suurem, kuid samas kuude lõikes ei läheks kummastki riigis see maksustamisele. Loodan, et taipasid nüüd.
inimene 28. november 2016 21:16
saab artiklis avaldatud infio põhjal ca. 345 EUR-i pensioni Eestilt ja 152 EUR'i Soomelt. Kokku tuleb ca 497 EUR'i . Avalduse alusel on pensionärile 2016 aastal maksuvaba 395 EUR'i seega 102 EUR'i pealt tuleb 20% tulumaksu maksta ehk siis 20,40 EUR'i/ kuus ja kätte jääb 476,60 EUR'i kuus. Aga näed - vingub, vigiseb ja valetab nii, et vähe ei ole.
28. november 2016 22:03
Ei usu et ta eesti pension on ca 345 eurot. Ta ju mainis, et palk oli tal Eestis väike ja eesti pensioni teine pool arvestati tal palgalt makstud sots.maksu pealt. Seega ei tule tal mingit 345 kokku.
Huvitav, et te ei peksa ja ei kadetse nende suunas, kes saavad meil eriliselt kõrgeid pensioni ja teie arvates peavad inimesed Eestist lahkuma et veidigi oma 350 eurosele pensionile juurde teenida? Olete nii usinalt kitsekarjatamise hoos, et ei märganudki, ettulevikus töötajatele on 500 eurot tulumaksu vaba, kuid pensionärid peavad ikka 395+ pealt tulumaksu maksma.
Kaja 29. november 2016 14:26
Kes siin valetab? Mina olengi 1951.a. sündinud, tänu kahele lapsele sain 62-selt pensionile, seda ma ka kirjutasin oma artiklis. MOTT
Kaja 29. november 2016 14:28
Mis vead? Minu 372 eurise pensioni pealt ei pea muidugi maksu maksma, aga tuludeklaratsioonis liidetakse minu Soome pension 136(!) eurot eesti pensioniga ja maksan pea 300 eurot tagasi igal aastal. Kui ei tea, siis ära kommenteeri! Millegipärast ei pea liitma seda 16 eurot, mis on rahvapension.
Kaja 29. november 2016 14:33
Ei vingu, ei virise ja ei valeta, kirjutasin täpselt kui suur on mu Eesti pension 45 tööaasta eest, millest 10 aastat on korstnasse kirjutatud, ja kui suur on Soome pension. See, et ma Soomest pensioni saan, ei ole mulle kandiku peal kätte toodud, tegin pea 2 aastat (väga) rasket tööd, muidugi omal soovil, ja tõepoolest, Eesti riik võiks sellest oma käed eemal hoida.
arvan, 29. november 2016 15:04
et see on ikka vale, kui tulumaksuvaba saab olema 500 euri, siis kehtib see kõigi kohta, ka pensionäride.
lugeja 29. november 2016 15:17
See on ikka vahva küll, kuidas riik maksustab teises riigis välja arvestatud pensionit. Umbes nii, et aitab talle poolest võileivast küll, teine pool on liiga hea ja võtame selle ära.
Malle 30. november 2016 10:53
Ma ei tea ,kuidas Sina arvutada oskad,aga üks viga on Sinu lühikeses arvamuses juba sees - 1948 aastal sündinud said pensionile 60,5 aastaselt.
Malle 30. november 2016 10:57
Täpselt nii arvutataksegi maksuametis,omal nahal teada-tunda.
Malle 30. november 2016 11:02
Rahvapension (Soomest saadav) on kuulutatud maksuvabaks Eestis ,ei tea küll ,kelle tahtel,kuid sellelt eesti maksuametil tulumaksu maha arvestada pole õigust.
Kaja 29. november 2016 14:25
Kirjutis on mu peas keerelnud juba pikka aega, aga tüüpilise eestlasena ei saa kuidagi vedama. Ka ei karda ma sel teemal diskuteerida, olen valmis ka riigikogulaste ette minema. Kahjuks ei oma ma sõiduvahendit ja ka tervis pole väga hea, aga ütlen veelkord, et kui keegi algataks midagi, oleksin mina alati nõus kaasa lööma!