Eesti uudised

KUI KAUA VEEL? Millal jõuavad Eestisse esimesed uued praamid?

Mattias Tammet, 24. november 2016 04:00

35 KOMMENTAARI

h
Harjuge ära,/ 25. november 2016 10:42
neid "valgeid laevu" on oodatud ennegi.
p
pootsman/ 25. november 2016 12:23
Uute parvlaevade tellimisega "sülitas EV valitsus kaevu", enne kui uus valmis sai.
Leedolaevad olid projekteeritud ja ehitatud spetsiaalselt väimamere tingimustele. Isegi
Suurbritannia kuninglik merearhitektide instituut valis parvlaevade Saaremaa ja Muhumaa prototüübi 50 tähelepanuväärsema laeva hulka maailmas, mis on valminud 2010. aastal.
Kui Leiger üle Biskaia lahe saab ja jõuluks koju jõuab on hästi läinud.
p
pensionär/ 25. november 2016 09:18
Miks ei ehitata sild Saaremaa ja mandri vahele???Oleks palju odavam,kuid need laevad.Aga Eesti rahvas on valitsusele null.
p
Pihkva Oblast/ 25. november 2016 04:19
Vaja suvitada ja päevitada!
a
Ametnik/ 24. november 2016 16:50
Meie andmetel ei vasta see laev EL nõutele ja tegelikult ei tohiks Eestis sõitma hakata
s
see/ 24. november 2016 17:34
reformikate rahapesu laev.
h
Hetkeseis/ 24. november 2016 16:04
LEIGER püüdis Portugali juures Atlandi ookeani minna, kuid keeras otsa ringi ja läks tagasi, praegu seisab Lagose ja Farraguda vahel, kaldast ca 6 km kaugusel.
Vist selgus, et suurele merele sellega minna ei saa?
n
nii on/ 24. november 2016 16:49
ja prantslased ja soomlased sõidavad 8-10 meetriste purjekatega seal samas järelikult see paat ei kannata ültse tuult.
s
sell praamil/ 24. november 2016 16:52
l
Laine/ 24. november 2016 16:59
Kuna laev on ehitatud jõelaeva projekti alusel, siis juba 1,5 m laine lööb sellel lõuad sisse ja ajud sassi (ka Eesti vetes)
j
JÕELAEVADEST/ 24. november 2016 18:49
Kunagi oli selline reisilaev nagu LAINE, ehitatud Bakuus (Azarbaidžaan) Kaspia mere ja jõgede tarbeks.
Siin seilas TLN- Riia- Klaipeda, Tln- Leningrad- Viiburi jms liine, 128 kajuti jagu huvireisijat peal.
On olnud õnn sellel laeval lapsena nii mõnigi suvi veeta, mitte reisijana, aga meeskonnaliikme sugulasena.
Oleme selle jõekünaga:
Pikkus 68,7 m
Laius 9,6 m
Süvis 1,7 - 2,6 m
Peamasinad 2x 420 hj Saksa DV-s valmistatud diiselmootorit
Kiirus 11,3 sõlme
Sõidukaugus 1000 miili
Kajutikohti 128
Meeskond 26
jäänud korduvalt ka tormi kätte, kord nii rängalt, et vanad, väga kogenud meeskonnaliikmed olid kaamed, ahter käis lainest nii väljas, et masinad käisid tühja ja jäime Pärnust Riiga minnes Riiga 12 tundi hiljaks. Koos reisijatega, kes olid üsnagi ebaadekvaatsed.
Aga- selle jõekünaga sai ka sellised asjad üle elatud.
Leigeri süvis on sellest Laine omast sügavam 2x ja laev ise on pikem 45 meetrit (114m) ja laiem 10m (19,8m), tehnika kaasaegne.
Nüüd ongi küsimus, et MIKS see kallis ja uus laev ei kannata välja 3m kõrgust otse vastulainet, mis hetkel teel Lissaboni oleks ja sedagi ca 25 km jagu, siis on edasi laine kuni 1,5m!?
4m lainega käivad mehed süstadega merel hullamas!
Järeldan siinkohal, olenemata teabmis spets, et nirakas laev on see Leiger ja pole merekindel.
p
pardamehaanik/ 24. november 2016 12:06
kõik on saast. see praam laguneb teise kuuga laiali. võtsin laeva 40 pagulast. ( 400 eurot nina pealt ) nemad panid järgmine päev plehku praamipealt.
r
Räpane taavi/ 24. november 2016 11:07
kindlasti Jaanipäevaks kas sellel või järgmisel aastal.
r
Räägime Eesti keeles/ 24. november 2016 10:51
Palun nimetada asju õigete nimedega. PRAAM on lameda põhjaga kaubalaev või pukseeritav alus. Saarte vahel hakkavad sõitma ikkagi PARVLAEVAD. Tsiteerin oma kunagist õpetajat: "Kui mõisted on segased jäävad mõtted lootusetult hämaraks."

v
vaatleja/ 24. november 2016 10:42
Miks ei tehtud neid Lättis nagu Leedo lasi teha siis tehti kuskil pealmine osa valmis .Oleks ka leedus alus tehtud Saaremaa teeb ka ju üsna suuri laevu pealse oleks seal valmis saanud .Või kas Loksa enam ei tee ,aga mis sellest Läti või Leedu tegid ju tallinnas trammi teed ka eestlased oska enam midagi tundub nii või oli see tehing rohkem raha tegemise viis keegi taheti ratsa rikkaks teha nagu need riigi poolt tellimused kõik saavad kilekottidega oma erakonnale ka midagi See jutt pea paika ültse et tehakse konkurs kes odavamalt teeb see saab Elu näitab teist trendi.Tundub et Poola oma jõuab enne kohale see ju kiviga visata siit ja pole kuulda et mingeid probleeme katsetusel on ,aga Türgi oma seda hakataksae siin ju ümber ehitama ega see aasta liinile küll jõua ,kui ültse
n
No/ 24. november 2016 10:38
mida kaugemalt tellid seda hämaram tehing.
t
Teekond algas 07.11./ 24. november 2016 10:31
Tänaseks on oldud nö "teel" 17 päeva. Enamuse sellest ajast on oldud sadamates. Kas vajab see uus laev pidevalt remonti või milles on asi? Gibtraltari sadama lahes tegi ikka imelisi trikke, kuis oleks rool omapäi tööd teinud, võimalik ka, et lihtsalt manööverdati nii mingite seadmete kontrollimiseks.
Päris puhas see asi nüüd küll ei ole.
l
lahmkommentaatorile/ 24. november 2016 16:22
Kui sa asjast midagi ei tea, siis ei ole mõtet huupi oletusi lahmida. Soovitan vaadata praamid.ee Facebooki, kus antakse infot päris operatiivselt (kiitus neile selle eest). Kusjuures see manööverdamine on seal ka üksipulgi lahti seletatud.
Ma usun, et Leiger on hea laev ja kui ta kord kohale jõuab, siis on temast palju rõõmu, ainuke probleem on, et ta ei ole mõeldud avamere tuulte jaoks ja seega võib tema siiatulek mitme kuu võrra venida, sest praegu on ka enamus aega oldud sadamas tuulevarjus ja karta on, et ookenil on need tuuled veel hullemad kui Vahemeres.
Ega muud ei olegi loota, kui et head ilma ja kaptenile ja meeskonnale kannatlikkust.
m
Mine ise ka tuulevarju ;)/ 24. november 2016 21:40
Muudkui tuulevarjus?
Kuhu oli minna tuulevarju 18- 19 sajandi laevadel, kui need Atlandi ookeani ületasid ja Euroopa ja Ameerika vahet seilasid.
Mingid purjede jõul liikuvad, 40 meetrised ja 5 meetrit laiad alused? Puust!
Kirjeldaksid ehk?
Kaasaegne, kolm korda pikem, neli korda laiem, elektroonikat ja automaatikat täis, teraskerega laev!?
Muudkui varjus?
m
miina/ 24. november 2016 10:26
teistest praamidest ei ole enam juttugi, kas need üldse tulevad või aastal 2020 Varsti lõpetatakse üldse ülevedu ära, sest riik ei suuda tagada seda.
t
24. november 2016 15:46
teised tulevad ülejärgmisel aastal jaanipäevaks aga kindlalt Mihkli päevaks.
m
Miinakesele/ 24. november 2016 16:24
On küll juttu, aga kui Miina ei ole asjast tõsiselt huvitatud, siis ilmselgelt on lihtsam vinguda, kui vaadata, mis teiste laevadega toimub.
Teeme siis asja lihtsamaks:
Yesterday at 09:30 ·
Parvlaeva Tõll 5 päeva jooksul kestvatel merekatsetustel viiakse läbi 26 erinevat süsteemide katsetust. Merekatsetused toimuvad nii öösel kui päeval. Loodame,et laev saab ilusti aasta lõpuks saarlastele sõidumõnu pakkuda.
m
Miks/ 24. november 2016 10:18
neid laevu Soomest ei tellitud või siis Itaaliast, mis teevad samuti soomlastega koostööd! Usun, et ei oleks need kallimad tulnud ja saanuks pidevalt kohapeal käia ja jälgida laeva ehitust, lisada uuendusi jpm. Tähtajad on ühed tähtsamad argumendid tänapäeva bisnessis, ka usun, et selle laevaga puutume kokku kvaliteediprobleemidega, mida lahendada on jällegi raske, nii oli vist Itaaliast tellitud helikopteritega..
v
veteran/ 24. november 2016 10:01
Kunagi me näeme neid nii-kui-nii.
k
24. november 2016 15:47
kui enne nad põhja ei vaju , juba see mis tulemas pidi juba 5 meetrise tuule puhumisega ümber minema.
k
ko/ 24. november 2016 09:47
Ei ole võimalik,mitte keegi ei vastuta selle tsirkuse eest.Üks algatusklounidest sai ministriks!

v
Vaatleja/ 24. november 2016 09:27
Leiger praegu Gibraltari ja Lissaboni vahel, kuhu ta peaks täna jõudma. See tulek on ikka päris kallis vist, "joob" ikka hulga kütust sel teekonnal. Ja tormi korral peab kusagil sadamas ankrus istuma, ta pole ju mingi suur avamerelaev.
s
24. november 2016 15:49
see läheb esimesel reisil siin põhja kui üldse siia jõuabki , ehk läheb ennem põhja.
j
Joonas/ 24. november 2016 16:18
Kütust kulub palju jah - võrdluseks IONAS tankis teel Kreekast Eestisse vaid 1 kord Ceutas
m
miks/ 24. november 2016 07:51
tulevad praamid tühjalt,võiks pagulasi täis panna,10.000 eurot pilet
a
Alar1 to miks/ 24. november 2016 11:20
Pagulased ei tahaks selle praamiga siia tulla. Nimelt liigub praam nii aeglaselt, et pagulane sureb enne vanadussurma, kui praam kohale jõuab. See on sama, kui teerulliga ümbermaailmareisile minna.
j
Jah/Ei küsimus mispda väsimatult küsida/ 24. november 2016 06:19
Ka sellel laeval on need vahekäigud nüüd õige nõutava laiusega (Jah/Ei) ?
KUI "Ei" SIIS
miks ta Eesti poole sõidab ja miks (kes andis korralduse) ta vastu võetakse?
k
24. november 2016 15:51
kuuldavasti oli Parts käskinud tulema hakata ja kihla vedanud et tema jõuab enne Brüsselisse kui see laevuke põhja läheb.