Eesti uudised

Kaitseliit otsib ülemale esindusautot: reguleeritav õhkvedrustus ja kuus kõlarit (50)

ERR, 17. november 2016, 04:00
Kaitseliidu ülem Meelis KiiliFoto: Teet Malsroos
Kaitseliit kirjutas ülemale esindusauto soetamiseks riigihankesse sisse mitu spetsiifilist nõudmist, mis tekitas sotsiaalmeedias kahtlusi, et seda tehti kindlat marki maasturi soetamiseks.

Kaitseliidu ülem Meelis KiiliFoto: Teet Malsroos

Samal teemal

1. novembril kuulutas Kaitseliit välja maastikuauto hanke, kus kirjutas ette täpsed kriteeriumid, millele nende ülema ametiauto peab vastama.

Sõiduk peab olema vähemalt 2950kuupsentimeetrise töömahu ja 170kilovatise diiselmootoriga, vähemalt 17tolliste valuvelgedega, istmesoojendustega kõikidel istmetel ja tumendatud tagumiste küljeklaasidega.

Lisaks peab Kaitseliidu ülema Meelis Kiili ametiautol olema reguleeritav õhkvedrustus, millel oleks reguleerimise võimalus vähemalt 200 millimeetrit ühe astme võrra madalamaks ja kahe astme võrra kõrgemaks.

Samuti haakekonks, mida on võimalik eemaldada või stange taha peita tööriistu kasutamata, soojendusega küljepeeglid, nahkkattega rool ja kuue kõlariga stereosüsteem.

Facebookis ja mitmes foorumis käib auto teemal elav arutelu, kus autohuvilised on avaldanud arvamust, et Kaitseliit soovib osta kindlat marki mudelit. Maastikuautode varuosasid müüvast firmast vastati ERRi päringule: "Praegu tundub, et sellisele kirjeldusele vasavat maasturit pole veel tehtud, sest seal on nii palju nüansse, mida ühe mudeli piires küll ei tea olevat."

Kaitseliidu pressiesindaja Tanel Rütman ütles, et hanke tingimustele peaks vastama vähemalt kolm Eesti turul saadaolevat sõidukit, kuid marke ta ei nimetanud.

"Kaitseliidu ülema praeguse ametiauto liisinguperiood saab läbi ja seetõttu on üleval hange uue auto liisimiseks. Täpsemalt, Kaitseliit ei osta mitte autot, vaid liisingu täisteenust," selgitas ta.

"Lähtuvalt Kaitseliidu eripärast peab liisitav sõiduk täitma esindusfunktsiooni ning samas olema ka piisavalt maastikusuuteline, et osaleda maastikul õppustel."

Rütman ütles, et tegemist peab olema võimeka maasturiga, mis oleks ka esinduslik. "Senise praktika kohaselt sõidetakse ülema autoga aastas üle 50 000 kilomeetri, suure osa sellest ka öötundidel. Sestap on hanketingimustes pööratud suuremat rõhku mugavusele, sõiduomadustele ja eelkõige ohutusele. Sellest tulenevalt on ka vastavad tingimused mootori võimsusele, sealhulgas ka kütusekulule."

Hanketingimuste muutmise kohta päev hiljem sõnas Rütman, et mõnest punktist oli võimalik mitmeti aru saada ja seetõttu sai uues dokumendis nende sõnastust lihtsamaks ja arusaadavamaks muudetud. "Suures plaanis läks hankedokument leebemaks."

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee