Eesti uudised

ÜKSIKEMA: "Kui lähen tööle, pole last kuhugi panna, kui ei lähe, jääme koduta!"

Kaidi Aidama, 17. november 2016, 04:00

140 KOMMENTAARI

ü
Üksikisa/ 18. november 2016, 00:50
Kahe lapsega.
Mida vingute. Elama peab nii, et toime tuleb ja elu korras.
Polegi neid elamusi otsivaid ex-naisi vaja.
l
Lópetage!/ 17. november 2016, 23:27
Mis pagana riik see eesti on...? Inimesevaenulik . Igal naisel on óigus valida kas olla yksi vói koos elukaaslasega ja pole teiste asi.
l
18. november 2016, 08:17
Loomulikult pole teiste asi, kas elab keegi üksi või elukaaslasega. Aga see, et üksikema oma eluga toime ei tule, see muidugi peab kindlalt teiste asi olema
l
lihtsalt kahju/ 17. november 2016, 19:00
Üksikema elu ongi raske, aga seda tuleb enne mõelda, kui mingi jobuga laps muretseda. Minul on kahju just nendest üksikemade lastest, kes peavad kasvama poolikus peres ja veel hullem, tihtipeale harjuma ka uute issidega ja seda kõike oma ema valede valikute pärast.
c
cj/ 17. november 2016, 20:49
Paljudele pole jobu näkku kirjutatud. Heast mehest võib alles peale seitset aastat hoolivat kooselu jobu saada, mis sest et omal tutikas beebi kodus. Elu pole must ja valge
t
tole rast/ 17. november 2016, 17:58
Pagulasstaatus aitab. Saab tasuta raha, tasuta peavarju, euroremondiga, tasuta mänguasjad lastele ja tasuta abilise ning toetusartiklid, kui tore on Eestimaal ja kui toreda ja hakkaja inimesega on tegemist. Lisaks saab tasuta kursuseid. Dhimmi (põliselaniku) staatuses see naine muidugi rohkemat väärt pole, las nälgib ja külmetab.
n
17. november 2016, 18:48
Nii täpsed andmed, kuhu sa nüüd ise oled põgenenud?
o
olin ka üksikema/ 17. november 2016, 17:01
vee lkahe lapsega. eks maksis niipalju elatist, et me kolmekesi ära elasime enam-vähem. seaduse järgi on kohustus lapse isal pidada ülel nii last kui ka selle ema kuni lasteaia koha leiad.
j
juhtub/ 17. november 2016, 19:14
Sul oli eks, kes maksis elatisraha, aga kahjuks paljud üksikemad ei teagi täpselt, kellelt nõuda.
p
pärnakas/ 17. november 2016, 15:24
Loodan südamest, et see noor ema leiab parima lahenduse.
Oleks igati normaalne kui esimene eelistus oleks omade aitamine ja veel enam oma maa lastega perede aitamine.
h
Heihopsti/ 17. november 2016, 14:41
Kuna asi on läinud nii must valgeks, siis kõik laste vastased peaksid laskma end ära märgistada. Kollane märk rindu! Terve mõistus teaks kauge kaarega mööda käia. Lisaks peaksid nad olema eelis-õigutatud eutanaasiale, noh, nagu elukindlustus pahadeks päevadeks, kui ise enam hakkama ei saa.
l
17. november 2016, 17:07
Lastevastane isik Nr üks selles loos on lapse isa, kas sul ei tundu nii?
i
Ikka kurb.../ 17. november 2016, 14:29
Jah nii see on eestlase parim söök on teine eestlane. Kuhu see õelus teid viib? Lugu on sellest et vajatakse abi, teie aga toetamise asemel mõnitate ja solvate. Loodan, et oma õelusega säilib ikka inimese loomus.
t
17. november 2016, 14:39
Tegelikult meil abivajajaid on tohutult palju, osa neid õpitud abituse sündroomiga. Mitte harva ilmuvad kuulutused a' la eakas inimene pakkub elamispinda abi vastu. Aga see selleks.

m
maali/ 17. november 2016, 14:04
on ka võimalik kodus tööd teha mitte haliseda vene ajal oli 1aasta kodus palgaataa puhkusel kui jäid kauemaks siis kaotasid töökoha tööstaas katkes .Neuid naisi on ajast aega olnud kes üksi lapsi kasvatavad .Lasteaia kohad olid samuti olematud .nii et pole siin vinguda nidagi .kõik mis tehtud on ise tehtud
m
Murakas/ 17. november 2016, 13:46
Eestis on huvitav elada, ühest ilmaotsast krooksutakse madalat iivet, teisest otsast keeratakse kraane kinni, et see viimanegi abikäsi üksikemadele maha raiuda. Mida siis teha? Sureme välja? Ehk peaks seadus nii tehtud olema, et üksikemadel on lastele aias koht eelisjärjekorras. Kui riik väsimatult kõik privileegid oma taskutesse kühveldab, kas ikka seepärast peavad lapsed kannatama? Lapsed pidid ju meie tulevik olema või kuidas?
m
17. november 2016, 14:10
Mis kasu riigil on nendest poolikutest peredest, kulud suuremad khi tulud.
m
17. november 2016, 15:32
Mida muretsete, sureme vālja ega maa selle pārast veel tūhjaks jāā. Tulevad uued ja tegijamad.
m
Maali maalt/ 17. november 2016, 13:06
Emapalk on tõesti suurepärane asi, kuid mõnedes on ta on kasvatanud ka abitust ja hädisust. Aastakümneid kasvatati lapsi nii, et said kaks kuud sünnitusjärgset sinist lehte ja edasi oli oma asi, kuidas hakkama saad. Ning lapsed ei jäänud sündimata! Pidev ving kõige üle on ammu ära tüüdanud
t
Teeb kurvaks.. / 17. november 2016, 13:02
Nii kurb on lugeda ja mõelda, kui õelad inimesed meie ümber elavad. Noorel üksikvanemal on tõsine mure. Seaduse järgi peavad omavalitsused tagama 1.5 a lapsele sõime/lasteaia koha. Tõesti, ei saagi tööle minna. Mis tööd leiad, kui nt saad koha linna teise otsa- sõidule võib kuluda 2-3h päevas. Reaalselt saad max 6h päevas tööd teha - mis töö see on? Ei arva, et üksikema hädaldab- vaid vajab abi. Siiralt loodan, et saab probleemile lahenduse ja soovin talle jõudu ning pea vastu!
n
. / 17. november 2016, 13:20
no ei tasu siis omi sõrgu laiutada, kui pole kindel, et kasvatamisega toime tuled.
k
Kurb jah/ 17. november 2016, 13:47
Üksikema lapsel on isa ju olemas mitte surnud, alustagu sealt ja antud probleemi lahendamisel riik tõesti peaks aitama. Lapsel peab oma elukoht olema. Ja kus nüüd on lastekaitse, kas neid ei huvita. Ja lastekaitse ülesanne ei ole ainult laste elimineerimine perest, aga nad reeglina tegelevad ainult sellega, enamaks ei ole võimelised või lihtsalt ei viitsi.
t
Teeb kurvaks.. / 17. november 2016, 13:02
Nii kurb on lugeda ja mõelda, kui õelad inimesed meie ümber elavad. Noorel üksikvanemal on tõsine mure. Seaduse järgi peavad omavalitsused tagama 1.5 a lapsele sõime/lasteaia koha. Tõesti, ei saagi tööle minna. Mis tööd leiad, kui nt saad koha linna teise otsa- sõidule võib kuluda 2-3h päevas. Reaalselt saad max 6h päevas tööd teha - mis töö see on? Ei arva, et üksikema hädaldab- vaid vajab abi. Siiralt loodan, et saab probleemile lahenduse ja soovin talle jõudu ning pea vastu!
l
Lurban/ 17. november 2016, 12:50
Minu kogemus ütleb, et peab minema kohe lasteaia juhataja jutule, sest omavalitsuse kaudu asju ajama hakates ei jõua kaugele!
Silmast silma kohtumine ja jutu ajamine teeb imesid!
e
Ema/ 17. november 2016, 13:19
Lastekaitse aitab ka kui häda käes. Sest koduta laps on hädas laps.
k
Kristiina/ 17. november 2016, 12:43
Kas noored on täiesti arutud. Nii süütu loo puhul nimi muudetud Ok on ülbed seljataga tegutsejad need noored. Mingi sõime teems. Õhtuleht vist tegi omaalgatuslikult. Siin see pirts noor on. Viimane argpüks kes kõike kardab. Pildil ka tema. Pole elunäinud ja pirtsutab siin veel,et tehke seljatagant. Sellise paneks lastekaitse alla et kas sobib emaks. Et lapsest argpüksi ei kasvaks kes enda eest ei seisa ja peitub peidus. Kõik pole introverdid. Noorus on lausa autistlik või kiiksuga.
a
Appikene/ 17. november 2016, 12:50
mis seosetu jutt... ise oled vist kiiksuga.
l
Lammas/ 17. november 2016, 17:57
Ela oma elu, mis see sinu asi on, kas on nimi või mitte
k
18. november 2016, 19:10
v
Vaikige õnnetud/ 17. november 2016, 12:35
Hea, et keegi veel julgeb üldse lapsi sünnitada. Samasoolised ei tea jah pereväärtustest tuhkagi. Taipate, pereinimesed teevad topelt tööd, mitmekordse koormusega. Kui siin mõni tark hakkab jälle oma valikutest sonima, siis igaüks tahab ju, et vanaduses keegi tal taguotsa puhtaks pühiks.
o
oh, / 17. november 2016, 16:26
Lapsi ei tohiks vanaduspõlve karkudeks muretseda. Lapsed on soo jätkamiseks.

2
2 lapse ema / 17. november 2016, 12:35
sotsiaalne tugivõrgustik ongi selleks, et aidata hädas olevat sugulast. Ma ei kujutaks ette, mkui mu tütar jääb üksiemaks - et siis meie pere teda ei aitaks? Rahaliselt on ka võimalik toetada. ei saa oma hädad kirjutada riigi (loe maksumaksjate) kaela. Lapse saamine on suur vastutus. Riik niigi maksab 1,5 aasta kinni.
v
vanaema/ 17. november 2016, 12:42
Loe tänast artiklit: 55a. mees sai surma tervise rikke pärast. Temagi võis olla kellegi isa või vanaisa, aga näed, hetk ja inimest ei ole. Kõik võib muutuda elus ühe hetkega. Saime aru, et sul hea elu, aga on selliseid, kellel ei ole. Ja kahjuks keegi ei saa neid aidata.
p
18. november 2016, 19:12
Poisslapse puhul saab riik omale soldati, aga tūdrukuga pole riigil midagi teha.
s
selgitamine./ 17. november 2016, 12:33
Lapse saab panna lasteada, kuna ta on nii vana küll et saab lasteaeda sisse, muidugi tore oleks ka see kui ta ka ise käib juba potil jne.
See et siin kommetaarides mainitakse lastekodu laps see naine jne. kurat küll mõni lastekodu inimene saab targemini hakkama kui mõni lõukoerast inimene.
Aga ja mõelgu lasteaia peale ja ka muidugi sellepeale kui peaks jääma laps haigeks, kuhu siis laps läheb.
k
Kaire ütleb, / 17. november 2016, 11:52
et saab hakkama.
Kindlasti saab.
Edu ja päikest Sulle.
m
Merike/ 17. november 2016, 11:47
Enne lapsesaamist võiks üksteist tundma õppida ja abielluda. Kui mees ei sobi abieluks, ei sobi ta ka isaks. Siis väheneb tõenäosus, et juba titega üksi oled.
s
Secondhand?/ 17. november 2016, 12:16
Just, jutt jumala õige. Need halisevad kodanikud on sedatüüpi naised kes kohates kuskil joomaurkas mingit tätoveeritud loikamit, ruttavad kohe suguakti sooritama ja pärast on kõik teised oma lohakuses süüdi. Eranditult olen oma elus kohanud naisi kes absoluutselt ei hinda pikaaegsemaid mõtteid. On jäänud mulje, et kui mees esimesel või teisel, kolmandal kohtumisel voodisse ei kipu vedama siis järelikult on mõttetu. Pigem tuleb inimest tundma õppida, esimesel kohtumisel voodis ei tutvu midagi. Need asjad pannakse hiljem koos klappima, mitte, et sellejärgi oleks edasist kooselu üldse võimalik otsustada. Suhtes peab olema romantikat, mitte ainult esimese paari kohtumise jaoks. Paraku naised nii tundub, et ei mõtle.
p
pärnakas/ 17. november 2016, 15:19
Enne mõtle kui kirjutad - mida see tagantjärgi tarkus aitab. Selle asemel, et kaasa tunda ja võimalusel aidata vaid üks mõttetu targutamine, Samas me ei tea kunagi, mil oleme ise abitud abivajajad.
m
17. november 2016, 20:47
Milles meie abi seisnema peaks antud juhul?
v
Vanaema juurest/ 17. november 2016, 12:42
Üllatab vastuvaidlejate arvukus. Üllatab, et teie arvates on täitsa ok, kui lapse saadakse suvalise jorsiga, kel lapsest pärast pole soe ega külma, pere loomisest ma isegi ei räägi. Väga vastutustundetud noored. Ei tasu piriseda ja selles riigi süüdistada. Võibolla ainult selles, et riik on loonud emapalgast peibutusparti, näe kui lahe elu ees ootab. Üürike on see lahe elu.
f
feely/ 17. november 2016, 20:59
Minu puhul see praktika ei aidanud 😆
v
Vaikige õnnetud/ 17. november 2016, 11:41
Hea, et keegi veel julgeb üldse lapsi sünnitada. Samasoolised ei tea jah pereväärtustest tuhkagi. Taipate, pereinimesed teevad topelt tööd, mitmekordse koormusega. Kui siin mõni tark hakkab jälle oma valikutest sonima, siis igaüks tahab ju, et vanaduses keegi tal taguotsa puhtaks pühiks või kuiva mähkme püksi paneks. Nii et: naisi, lapsi ja puuhobuseid ei ole vaja lüüa, eks!
s
SOOVITUS/ 17. november 2016, 11:39
Tuleb seadust muuta, et kui mees tahab ära minna siis kogu kaasavaraga. Ma pean silmas lapsi aga emmedele vabad käed-- maksad ei maksa. Võib-olla siis on eesti mees rohkem au sees kui praegu.
k
ka ema/ 17. november 2016, 11:36
Kahlustan et see ema ise ka süüdi,kui ei pannud õigel ajal oma lapse lasteaia järjekorda.
j
Jah see on meie kodumaa/ 17. november 2016, 11:35
inimeste saatus,antagu sellele emale pagulase toetus,siis pole vaja tööle minna.
a
antagu, antagu..../ 17. november 2016, 12:09
no meil ei tööta ega õpi niigi ca 30 000 noort inimest. antagu kõigile muudkui kõike ja vat siis läheb elu paremaks.
a kesse andma peab? kui kõik saada tahvad?

m
mmm..../ 17. november 2016, 11:19
Oppa,rikast meest leida eestis on ju kui nõela heinakuhjast leida ja kui tõesti juthuks see ime,siis ilmselt rikkuril mega ego,muidugi sõltub kuidas rikkus tuli ,aga siiski valdavalt rikas mees ei soovi tutvust tavalise,keskpärase naisega.See rohkem muinasjutu teema...usun et on erandeid,kuid see pigem jackpott.
mis ei aita enamus naisi.Vastus oli ühele kommentaarile
r
17. november 2016, 11:31
Rikas mees pole lahendus, kui ikka klappi pole, siis on see eluke veel hullem!
s
Secondhand?/ 17. november 2016, 11:47
Heh...rikas mees kindlasti mingit rüvetatut ei võta kel lohakusest on pudinad kaasavaraks. Isiklikult paneks põlvega. Rikas paraku ei ole aga valikuid tuleb ikka teha - NO lastega naistele! Kui on laps siis tekib küss, et miks on lahku mindud? Järelikult lapse teinu ei ole vastutusvõimeline ja paraku ka need osad geenidest kipuvad päranduma järglastele. Ei tahaks niisugust last! Sellest inimese kasvatamine mis jääb võõra inimese õlule - kohutav mõtelda tegelikult. Lisaks võib laps olla mingi kurjategija geenidega ja seda hullem või siis see, et kui ka mehel on soov osaleda lapse kasvatamisel, ta ometi seda õigust pigem ei oma ja seetõttu ei peaks olema võõra lapse kasvatamine üldse küsimuski. Vastus on EI, olen ise vallaline inimene aga tean ise end kõige paremini, peret tahaks, last (mitut tegelikult) tahaks ka aga kuna kaaslast ei ole ja need keda kohanud on veidrikud siis ilmselt elan üksi ja ei muretse enam väga, vanust ka juba 30a. Küll see elu möödub, tulevas elus ehk läheb paremini. Petnud või altvedanud ka kedagi ei ole ja seega leian, et niisugused inimesed väärivad korralikke partnereid, mitte mingit paganama secondhandi.
k
kuule second./ 17. november 2016, 12:14
tegelikult on sinu parim ennem möödas. ja mis tehakse sellise tootega? hävitatakse.
secondhand võib aga vägagi trendikaup olla.
aga mõtetu mees mõtetute mõtetega, see on ikka ilgelt solvav teistele meestele, kes võivad üldistuste alla sattuda
t
Tegelt ka või/ 17. november 2016, 12:18
Kõik äraaetud märad tuleks maalt tegelikult välja saata. Trendikaubast on asi kaugel, normaalne mees lihtsalt niisuguseid äraruunatud märasid EI TAHA, normaalse ja hooliva mehe jaoks on võõra lapsega naine tema kõrval häbi :)
k
kuule secondile/ 17. november 2016, 12:40
tegelikult niisugused mehed ongi kõige paremad, sul pole asjadest ikka halli aimugi, need ei ole enam lapsemeelsed. Samas on neil õigus - nad ei pea kohustulikuks korras kellegi lohakust oma kaela võtma, nii lihtsalt on.
n
17. november 2016, 12:41
no mida sinusugune naistevihkajast impotent või gei üldse lärmab siin
s
Secondhandsile/ 17. november 2016, 12:53
Osa jutust on õige, aga üldiselt kumab läbi nartsissismi jooned. Ma ei usu et ka sina oled targate (rõhutan- targate ) naiste ihaldusobjekt.
x
xx/ 17. november 2016, 12:58
Ma ei imesta üldse, et sa ikka üksi oled. Sedasi inimesi lahterdades ja sildistades kaugele ei jõua.
x
xx/ 18. november 2016, 09:21
Ehk oleks aeg maha rahuneda. Ühele normaalsele inimesele ei lähe korda, mida keegi suvaline kommentaariumis kirjutab. Nõustun selle kommenteerijaga, kes kirjutab, et oled nartsisstlike kalduvustege ehk siis mina, mina, mina. Sorry, maailmas on veel palju inimesi peale sinu. On ilusamaid, koledamaid, targemaid, lollimaid jne. Sina pole kellegi hukkamõistja. Ma pole öelnud, et sa peaks ennast iga naise sisse toppima, ütlesin vaid, et inimesi pole mõtet lahterdada. Umbes nii, et üksikemad on l.tsid ja nende lapsed lollid. Ei ole nii. On palju toredaid üksikemasid, kellel on ka arukad lapsed. Sinu soov leida enda kõrvale lastetu naine on mõistetav ja aksepteeritav. Lihtsalt lõpeta see teiste maha tegemine!
k
18. november 2016, 19:22
Kui mina kirjutan kagutad, siis ei tāhenda see kindlasti, et tahtsin kirjutada kaagutad, ākki hoopis kargutad.
o
18. november 2016, 19:24
olin noor, siis kāisin suure kaarega ringi lahutatud naistsest, sest nad on kōik rikutud hingeeluga nārvipuntrad
o
18. november 2016, 19:26
On nii, suvi on soe ja talv on kūlm, ūks kūlm suveilm ei tee veel suvest talve ja vastupidi.
k
Keskpärane/ 17. november 2016, 12:48
Kust sul sellised andmed, et ainult rikad kasvatavad oma lapsi ja abieluvad, kõik vaesamad on üksikud ja lastetud? Ja kui palju su arvates peaks teenima, et saaks rika inimese staatust?
v
vaesus sünnitab/ 18. november 2016, 08:52
vaesust. aga ühe lapse kasvatasin üles. jah mind aitas ema. praeguse riigikorraga peavad esivanemad tööl käima kuni toss väljas, sest pension ära ei toida. kui pension oleks kasvõi 500 euri saaks paljud vanemad kaasa lüüa .
s
18. november 2016, 19:28
Siis ei ole sa veel vaene, sest statistika on selline, et mida vaesem, seda rohkem lapsi.
m
mom/ 17. november 2016, 11:13
See "emapalk" tuleks kas ära kaotada või siis tõepoolest maksta vaid neile, kes on ütleme 3 aastat kindlal töökohal töötanud, mitte kõigile k.a neile töötutele, laiskadele ja lollikestele, kellel on täna õigus saada emapalga miinimumi! Need viimased ju sõna otseses mõttes ei saa ise oma eluga hakkama ja toodavad lapsi, keda mitte kellegi vaja ei ole. Lapsi, kelle elu on määratud viletsuseks, kells nii ehk naa mingit eeskuju oma vanematelt ei saa ja neist kasvavad pätid ja joodikud, riigile koormaks! MIKS riik toetab sellise saast avohamist? Nagu paljud siin kommenteerisid, peaks iga naine enne mõtlema, kui paljuneb- kas tal on võimalust laps ka üksi üles kasvatada? Mõni küsib, et milleks mõelda, et midagi juhtub, mees jätab maha jne? Aga naiivne oleks nende variantidega mitte arvestada, sest elu on pikk ja mitte keegi meist ei tea, kuidas ta kulgeb! Vaadake, kui suur protsent on üksikemasid- see ei pane mõtlema? Võtke ära see emapalk lollidelt ja olukord muutub kohe!
n
naine/ 17. november 2016, 11:09
Kui naised hoiaksid reisi koomal,siis normaalsetele meestele see ka ei sobiks.Küll mõni mees võib ikka juhm olla oma kommenteerimisega.
a
17. november 2016, 12:55
Annab- on l,i,t,s, ei anna - pipar, selline on keskmise eesti mehe arvamus
j
17. november 2016, 13:37
Ja mida arvab keskmine mees nendest "meestest-isadest", kes oma lapsi ei toeta?
n
17. november 2016, 14:06
Noh meeste omavaheline solidaarsus selles osas on hämmastav
m
matu/ 17. november 2016, 11:05
Meie riigis aidatakse pagulasi rohkem kui oma inimesi!
e
Esimene/ 17. november 2016, 11:05
koht kuhu hädaldama jookseb on ÕL.
Ei imesta kui on jälle nö. "ootel"
k
17. november 2016, 10:54
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
v
vanaema/ 17. november 2016, 11:10
Jah, enda lastest nad hoolitsevad. Meie omad elagu kuidas saavad.
s
Sa/ 17. november 2016, 11:28
ise ka aru saad mis möla sa ajad?
Kes sul keelab oma laste-lastelaste eest hoolitseda?
v
vanaema sa-le 11:28/ 17. november 2016, 11:47
Varsti olen 70a., aga käin tööl ja abistangi lastelapsi. Mis mul üle jääb, sest kõik teised vanaemad ja vanaisad on juba teises ilmas, kahjuks.
v
Vanaemale/ 17. november 2016, 12:57
Ja seega taavi isana laste eest hoolitseda ei tohiks, peab ootama, kuni saab vanaisaks, või mis oli sinu sõnumi mõtte?
v
17. november 2016, 15:39
Väga imelik, õel vanaema
e
Ema/ 17. november 2016, 10:49
Pole siin midagi teistel targutada, lapsi tahavad kõik, aga ikkagi, kuidas kas-või Soomes on need teemad korrektselt paika pandud, aga näe, meil ei saa!?
k
kodanik männikse/ 17. november 2016, 10:15
Niigi maksan 73% oma palgast riigile maksudena tagasi ja nüüd pean veel kellegi voodirõõmud ka kinni plottima?No tulge mõistusele kangelasemad ja hoidke oma reied koomal.

m
mõte/ 17. november 2016, 09:58
aga võtku rikas mees omale !
t
tahaks väga/ 17. november 2016, 10:48
seda poodi näha kus nad reas ripuvad.
a
arvamus/ 17. november 2016, 09:35
Elatisraha isalt nõuda siin eesti riigis...võimatu...mul kohtud läbi käidud ammu aga pole sentigi saanud...näide elust enesest,nii et naiivsed targutajad...palun ärge ajage mõtetut jama...õnnega koos vaid emad lastega keda vabatahtlikult toetatakse.
n
naine/ 17. november 2016, 12:42
kui vähe on neid mehi kes ise maksavad ja kui maksavadki siis ääretult vähe, selle eest ei saa lapsele riideid selga ega ka süüa, naine oma väikesest palgast peab saama lapse katta ja toita ning muud kulud ka veel
s
Suletud ring/ 17. november 2016, 14:16
Riik lihtsalt võimaldab, ja mis mees see üldse on, kes lastel elatist ei maksa, ja mis naised need on, kellega koos ta pärast elab. Ju samasugused, kelle jaoks kohustusd ja vastutused on võõrad mõisted, ja nemad ju kah sünnitavad ... ja mis nendest saab edasi ... Sulet
t
tegelikult/ 17. november 2016, 09:31
see naine pole eluga lihtsalt kursis,asi käib ju nii,et kui laps on sündinud pannakse see kohe ka lasteaia järjekorda ,seal ju pidev kohtade vabanemine,sest suuremad lähevad kooli ja väikemad edasi järjest järgmisse rühma ,nii vabanevad kohad ,lõpuks jõuab järjekord ka selle emani.Kus tema elab ,aga selline moodus on igal lasteaial.Kui ta pole midagi kuulnud ,siis peaks tutvuma olukorraga.
t
Tegelikult küll,/ 17. november 2016, 10:07
Täiesti usutav, aga miks siis nii tähtsaid asju ei õpetata meie koolides?
v
vanaema/ 17. november 2016, 10:53
Miks nii hilja - koolides? Võiks juba alustada lasteaiast, siis, kui laps sinna tuleb teha talle selgeks, et kui sinu vanemad poleks omal ajal avaldust kirjutanud, siis sa poleks siin. Ja nii iga päev, hommikust õhtuni õpetada.
n
nomaitia/ 17. november 2016, 11:23
kas sulle koolis õpetati ja kui, siis millises tunnis, et oma rumalust ei maksa lehes välja näidata? nüüd on kool kõiges süüdi. aga kui küsida sult eksponentfunktsiooni, siis seda sa ei mäleta, sest ega kool pole ju koht, kus midagi selgeks peaks õppima.
i
Inimõpetus/ 17. november 2016, 13:00
Õpetatakse kah, aga tarkuste omandamiseks koolis peab käima mitte ainult külastada
m
miks halada/ 17. november 2016, 11:13
kui pole kedagi kes aitaks, tuleb hakata last teise linnaotsa viima, kas vähe on peresid, kes nii on sunnitud tegema, kui ise ette ei mõelnud ega ka säästnud, milleks siis ajalehes halada, ise süüdi.
Ü
:)/ 17. november 2016, 11:19
Üksikemana on väga huvitav säästa. Kui ma peaksin oma 950-eurosest netopalgast üürima korteri ja katma muud eluks vajalikud kulud ja lapse esmatarbevajadused, siis ilmselt midagi säästa poleks. Pakun, et enamus üksikemasid saavad veel väiksemat palka.
k
17. november 2016, 11:21
Koduabilineajaks ka asja
k
kultuuri austaja/ 17. november 2016, 09:26
Jätke poliitikud ja muud instantsid rahule, mitte keegi neist pole naistele käskinud end lasta rasestada suvalistel meestel. Ja ongi kõik.
a
Aga/ 17. november 2016, 10:13
Kui ei olnud suvaline mees ? Oli täitsa abielumees ja ikka minema kõndis ja sentigi ei anna ?
a
Aga/ 17. november 2016, 11:54
miks ta ikkagi minema kõndis? Järelikult rasestusid ilma mehega nõupidamata ja siis ikkagi ei olnud "täitsa" mees.
k
17. november 2016, 13:03
Kui ta aasta jooksul on muutunud suvaliseks meheks ja isegi oma lapsele, oli suvaline mees ka enne
2
2 lapse ema/ 17. november 2016, 09:11
alati paneb mind imestama, et puudub sotsiaalne tugivõrk - vanemad, õed, vennad - kes siis seda naist aitaksid. emapalk on superasi ja enamik tuttavaid säästavad sellest, et saaksid lapsega pikemalt kodus olla. Ma ei saa aru, milles riik on süüdi - kas peaks nendele "täiskohaga emmedele" tasuta elu pakkuma kuni laps läheb kooli?
v
vanaema/ 17. november 2016, 09:39
Kas sina oled 100% kindel, et sinu mees ei lähe sinu juurest ära, sest ta leidis endale noorema, parema, lasteta ja probleemideta naist? Või mehe tervis järsku halveneb? Aga sinul ei ole terveid vanemaid ja muud sugulasi, kes saaks (tahaks) sind aidata. Mida sa siis teed? Keegi ei tea, mis homne päev toob meile. Ja imestada siin pole midagi.
s
17. november 2016, 10:17
Suur vastutustundetus on tuua ilma uus inimene, kui sa ei ole vōimeline seisma tema tema tuleviku eest.
v
väga vastutustundetu on see,/ 17. november 2016, 11:18
et mehel on võimalus ilma mingi vastutuseta minema jalutada, lapsetegemine käib ikka paaris ju. Huvitaval kombel on naine süüdi, et armastas...Mehed võiks ka mõelda, et äkki ei topiks igal võimalikul juhul . Kui oled otsustanud siiski toppida siis mõtle ka tagajärgedele ning võta kondoom välja ja tõmba otsa!!
v
Vanaisa/ 17. november 2016, 13:08
Ruttu küll see kaotamine ja leidmine käib, eile ühega laps valmis, homme juba karganud teise voodisse. Loomariigis asjad on paigas - isane kas hoolitseb kuni kutsikad on suureks kasvanud, või emane hoolitseb üksi, teiste käest abi palumata, selleks ta on oma ema käest tarkusi omandanud ja juhendub instinktist. Meil millegipärast on ainult paaritumiseinstinkt säilinud.
j
Jagatud vastutus/ 17. november 2016, 13:11
Selleks on abieluinstituut loodud, mis teeb asja keerulisemaks. Aga kui mees ei ole abieluga nõus, teda usaldada EI TOHI.
k
ka vanaema/ 17. november 2016, 10:08
ja mind paneb imestama siinse 2 lapse ema üllitis sotsiaalsest tugivõrgust. Kahe lapse ema peaks olema juba päris mõtlemisvõimeline inimene ja mõelda, et vanavanemad, õed, vennad käivad enamuses tööl. Kahjuks ei ela keegi õhust ja armastusest.Enamjaolt on nendel vanematel õdedel-vendadel omal lapsed ja pered, nooremad õpivad. Samuti ei pruugi nad üldse enam Eestis elada.
M
:)/ 17. november 2016, 11:25
Mina kasvasin u 300-kroonise toetusega, mis sisaldas ka üksikematoetust. Isa ei toetanud mind kuni 15-eluaastani sendigagi. Mina olin laps siis, kui ei olnud moes alimente nõuda ja riiklikul tasandil see üldse kedagi ei huvitanud. Mul ei ole õdesid-vendi. On ainult ema. Olen ise lapsesaamist edasi lükanud, sest tunnen, et palk pole piisav, et vajadusel üksi lapsega hakkama saada. Kas sina muidu suudaksid oma 2 last üksi üles kasvatada? Ära aasi teisi, ükskord võid ise olla väga raskes olukorras. Kui seni on elu sind hellitanud, siis ole tänulik ja katsuga ka vahelduseks teisi natuke mõista. See, et sinul kõik hästi on, ei tähenda, et ka teistel on sarnane saatus olnud.
.
.../ 17. november 2016, 09:04
..lapsed ongi tüliks normaalse elu elamisel.
y
ys/ 17. november 2016, 08:24
Olen samuti oma 2 last üksi ülesse kasvatanud, sest läksin nende isast lahku siis, kui väiksema sünnini oli mõni kuu. Tassisin neid kodust kaugesse lasteaeda, aga mis sa teed. Hakkama peab ju saama. Ja elatisraha võib nõuda, aga kui mees ikka ei maksas, siis pole miskit teha. Tegelikult peab iga naine enne lapse tegemist omale selgeks tegema, et kas Ta suudab lapsega ka üksi hakkama saada. Kui vastus on EI, tuleb tite saamine edasi lükata. Elu on selline, et alati ole valmis üksi toime tulema.
l
17. november 2016, 10:43
Loll jutt, raske aeg võib saabuda üleöö! Mitte keegi meist ei tea, mida toob homme, tänitada oskame kõik!
k
17. november 2016, 11:26
Kuidas mina teadsin, et Balti kett on lollus ja mina seal ei seisnud, kes seisid, need tāna kōige suuremad virisejad.
e
17. november 2016, 11:24
Enamus naisi ei saa ise endaga hakkama, mida siin seel laste kasvatamisest
j
17. november 2016, 13:17
Ja ei saagi, sest õpetatakse ainult seda, kuidas küüsi värvida, millist seeliku selga tõmmata ja kuidas juhututtava kohe voodisse saada.
t
tarkus/ 17. november 2016, 07:53
t
to: nn Tarkus/ 17. november 2016, 08:24
Mida ta mõtlema pidi? Et mees läheb mingi aja pärast minema? Kuidas nii rumalana ennast targaks tituleerid?
j
Jah/ 17. november 2016, 09:12
Mõndade meelest ei tohiks ükski naine ühtegi last teha, sest mingil hetkel võib ju mees ära minna või ära surra ja siis läheb igal juhul naisel raskeks.
j
just/ 17. november 2016, 10:16
tulebki lapsi täpselt nii palju saada,kui palju jõuad üksi üles kasvatada.Kõike võib elus juhtuda,mitte ainult,et mees maha jätab.Mul on õnneks läinud mees olemas ja 2 last üles kasvatatud.Tegelikult oleksin tahtnud rohkem,aga olen orvuna kasvanud(vanemad surid kui olin väga väike) ja abi poleks kusagilt olnud.
a
17. november 2016, 10:23
Aga enamusel ongi raske, sest ei osata elu ette planeerida ja kannatavad lapsed , kelle elukaik juba elu algusest paika pandud nii, et ka temal normaalset elu olema ei saa. NSVLiidus vōeti vanematelt, kes lapse kasvatamisega toime ei tulnud lapsed riigi kasvatada, selleks olid lastekodud ja internaatkoolid, kus head kasvatajad ja head oed- vennad.
0
08.17/ 17. november 2016, 13:20
Ja pidigi mõtlema. Vaist reeglina ei peta. Tahad last, vormista kooselu, uuri mehe seisukohta. Kui sa oled ainult tasuta srksiobjekt, varsti on selge.

l
Lea/ 17. november 2016, 07:22
Aasta algusest pol aastatki. Emapalk 1,5 aastat.
j
jah/ 17. november 2016, 08:20
Jah, Eesri riik tegi sellele hädapätakast naisele lapse. Nüüd on ÜKSIKemmel, kes ei jaksa , lasteaed pole kodu kõrval, last lasteaeda viia, suur õigustav põhjus RIIKI süüdistada.
n
Nojahile/ 17. november 2016, 08:25
Ega Sinugi elu veel läbi pole, et targutad. Kass tead, miks see naine nüüd üksi on?
a
17. november 2016, 09:18
j
Jaa/ 17. november 2016, 10:14
Tark inimene ikka ironiseerib teise näpuvea üle.
a
17. november 2016, 06:57
Ah või kohe ajab marru, kui ükskõik on riigil ja omavalitsusel?
t
Tähendab/ 17. november 2016, 09:16
,et siis riik peab hakkama lapsi kasvatama.Kuidas küll selline arusaam inimestel ometi on.
a
Aadu/ 17. november 2016, 06:57
Nii läheb, kui pere on vaid sõnakõlks poliitikutel pirukajuurde saamiseks. Argises elus kahjuks soovitatakse igal tasandil kooselavatele, lapsikasvatajatele lahku minna. Traditsiooniline kodune kasvatus on poliitikutel nullistatud. Supp podiseb ja ega ole üldse isuäratav.
l
17. november 2016, 11:35
lahku ei soovitata minna tühja koha pealt. Kui juba soovitatakse, siis ongi asi tõsine ja lahuminemist väärt.
ü
17. november 2016, 13:23
Üksikema ei ole mingi pere, paroodia pere teemal. See ongi viga, et meie ajal noored ei teagi, mida tähendab pere ja sugulussidemed, ainult mingisugused kädgpered nagu kommuunis.
m
mida/ 17. november 2016, 06:37
Kas tõesti on saanud ülimaks suhtumine, mina muretsen kergemeelselt suvalise mehega lapse," isa" ei taha laspsest tedagi ja siis kõik teised tulgu teda kasvatama., set mina üksiemana ei saa tööle minna .See noor ja väga rumal hädaldaja on teinud oma lapsest emapalga "projekti" . Omavalitus, see on ju teised inimesed oama külas või linnas. Tha annab nutulauluga üksikemadusest välja nuiata, kuid kaskise õhustiksu, poolikus peres kasvavad inimesed jätkavad enamsti sama lodevalt oma isiklikku elu. Nende kodu muster selline. Ja on ka kuhjaga naisi, kes saavad lapse autorilt raha, mitteametlikult. Vahel käivad sellised"papad" kalevipoegadeks.
USA_s lähevad emad peale lapse kahekuuseks saamist tööle, kuin just poel jõrvaö jõukas , hästi teeniv isa. . Euroopas ei maksta emapalka. Eesti oma iibekisga toodab haigeid järglasi ja väära suhtumist. Miina muretseb lapse, riik (teised inimesed) peavad kasvatama, ei saa üksikemana töötada. Ja suhtumine algab kodust, mina kasvasin isata, miks mu laps ei saa isata kasvada, mul juba laps teise naisega.
o
OMG/ 17. november 2016, 07:39
mida sa mulised siin, õpi enne kirjutama.
Või vähemalt võiks oma teksti läbi lugeda, kui kommentaari avaldad.
s
17. november 2016, 08:21
Sina peaksid õppima loetud tekstist aru saama ka siis, kui seal esineb mõningaid kirjavigu. Või käib see üle jõu?
ō
17. november 2016, 11:32
ōigus, kuidas mina tekstist aru sain. Vāga hasti kirjutatud kommentaar.
o
17. november 2016, 14:22
OMG muidugi on hästi õpitud eestikeelne väljend.
a
Ann/ 17. november 2016, 06:23
Mina tassisin ka oma last Mustamäelt Lasnamäele lastesõime, peres autot polnud, raske oli, aga sain hakkama. Kasvatad last üksinda, aga kuskil on ju ometi ka lapse isa, nõua elatisraha.
a
Aga../ 17. november 2016, 08:26
..mis siis kui mees äkki hoopis ära suri? Siis pole teda kuskilt võtta, et ta elatist maksaks. Ja elatisega või elatisega, lasteaiakohta ikka ei saa kui kohta lihtsalt pole. Ilmselt nii suurt elatist see isa ka maksta ei suudaks, et mõlemaid niimoodi üleval pidada, et ema tööl käima ei peagi.
t
Teadmiseks/ 17. november 2016, 09:12
Kui isa sureb, saab laps toitjakaotuspensioni kuni täisealiseks saamiseni ja kui õpib edasi. siis kauemgi. Meie riigis on väga palju tehtud laste heaks, kusagil ei ole suhteliselt nii suurt emapalka . Tavaliselt ei maksta üldse - oma laps kasvata ise. Siis mõtled enne.
t
to: teadmiseks/ 17. november 2016, 10:51
Noore inimese puhul on see Toitjakaotuspension olematu summa, alla 30-se puhul ca 200€
i
17. november 2016, 11:33
Isa surnud, sel juhul oleks asi ju lahendatud. Siis riik aitab.
2
17. november 2016, 11:35
200 eurot on ju suur raha. ega isa palgast, kes 500 eurot kuus teenib, lapsele rohkem tule.
t
to: Ann/ 17. november 2016, 08:26
m
Mjahh/ 17. november 2016, 05:54
Kahjuks ei ole loetav, mis linnas neid kohti ei ole? Tallinnas nt on vabu kohti üle.
Ahjaa,edasi lugesin, et tema elukoha lähedal aias kohti pole. Kuulge, kuipaljudele lastele ikka jätkub kohti naabermajas asuvatele lasteaedadele?
Meie pere lahendas asja nii, et vahetasime lasteaiakoha juba varakult endale lähemale. Igaks juhuks võttis ka naine endale uue töökoha kodule ja lasteaiale lähedale.
Muidugi, sebimist ja kombineerimist oli omajagu. See kõik oli 20 aastat tagasi, siis ei olnud veel moes meedias hädaldamas käia, hea oli, et üldse said mingigi koha.
Nüüd on vabu kohti ja uus häda, lasteaiad polegi naabermajas.
l
Loodan/ 17. november 2016, 07:06
et juttu on ajakirjaniku looming, voi kui lapse on juhuslikult saanud vaimse puudega naine, peab omavalitsus aitama. Laps tuleb panna asendusperesse, ja naine peab kolima Oma vanemate juurde, kes tema eest hoolitsevad. Kui naine on lastekodus kasvanud, peab loomulikult omavalitsus elamisvoimaluse leidma riik eestkostja maarama.
m
maamees/ 17. november 2016, 05:49
Võiks ikka avalikustada,mis maakond,vald,linn,ametnik-ud, konkreetsed nimed,kes sellist juttu ajavad jne.
m
17. november 2016, 11:39
muidugi, Rakvere mehel korsten katki, kōik nimi ja puha ilusti kirjas, mehe foto ka ja riik aitab.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee