Eesti uudised

Isa käib tööl Tartumaal, ema Tallinnas, poeg õpib Jõhvis

Arvo Uustalu, 12. november 2016, 04:00

33 KOMMENTAARI

s
selline/ 14. november 2016, 14:51
elu on kogu eestimaal,kõik oleks korras ,kui siis see palk ,mida eesti teises otsas teenitakse oleks nii suur et hakkama saada.Kui suureks lähevad sõidukulud,juhtub nii ,et rehkenda kuidas tahad jääb üle ainult töölkäimise lõbu ,sest enne palgapäeva taskud ammu tühjad kõnni jala või jäta lapsed söömata.Ja kui siis öeldakse,et säästa pensionipõlveks,teeb ikka tigedaks küll.Need kes siit õigel ajal jalga lasid ,elavad ikka tunduvalt paremini.See on väga kurb,tahaks et ka meil midagi muutuks,aga ega vist ei.Võrreldes Soomega ,on meie majandus alla igasugu arvestust.
m
Mädanik/ 13. november 2016, 04:11
Mille üle rahvas viriseb kui ise tahtsime eraomanike ja peremeeste riiki.Selline see hind täna ongi.Pole kedagi teist süüdistada rahva rumaluses.
j
Juulius/ 12. november 2016, 23:51
Nii need inimesed muutuvad teises mõttes kodututuks - naine Tallinnas tööl, mees Eesti teises otsas ja koolipoiss kuskil mujal. Kokku saadakse nädala lõpus maksimum 2-ks päevaks. Kaob side inimeste vahel ja varsti on ka abielu otsas. Lapsest ei räägigi. Lõpptulemuseks on lahutus. Sidemed inimeste vahel katkevad. Ja muuseas, egas kahe korteri kommunaale nii lihtsalt ikka ei maksa küll miinimumpalgast.
t
Tööd tuleb teha!/ 13. november 2016, 00:01
Üldse ei viitsita enam midagi teha, aga raha nõutakse!
Selleks, et teenida 1000 EUR peab ikka kahe eest rabama, isegi kolme!
Nõuavad üle 300 EUR kätte 8 tunnise tööpäeva eest! Kui on kolm inimest, siis on see juba 1000 peaaegu kokku.
Mingid miljonärid oleme või?
v
vaps/ 12. november 2016, 23:07
kas see on see mees kes töötas KAPOs ja hetkel on KAPO koputaja või teisik?
k
Kui ma/ 12. november 2016, 20:01
loen neid komme, kus õigustatakse pikkade vahemaade tagant töölekäimist, siis saan kohe aeu, et need õigustajad ei ole koolis omandanud isegi korrutustabelit. Rääkimata loogikast arusaamisest.Oletame, et keegi inimene käib maalt linna tööle, nii ca 30 km kauguselt . Tema tölekäimise kulud ühe päeva kohta on 3+1+3+1=8euri.Kuus on ümbes 22 tööpäeva , seega minimaalsed kulud töölkäimiseks on 176 euri. Suur osa töötajatest peab leppima miinimubbrutotöötasuga , mis vist on ca 450 euri. Netona ca 400. Ja kui me lahutame töölkäimise kulud netotöötasust, jääb töötavale inimesele kätte kuus 224 euri! See on ikka megasissetulek!
p
Pole ju paha/ 12. november 2016, 20:37
224 EUR on kuus ju suur summa! See teeb päevas kulutamiseks tervelt 7,4 EUR, mille eest saab palju süüa osta. Pakk makarone maksab 35 senti, karp mune 1 EUR. Sibulat ka natuke ja kõht täis.
Üks jube virisemine käib, ise rikkad kui kröösused, kui kas lastetoetus või naine lausa tööl käib, siis saab iga kuu juba mitusada EUR ka säästa, peale elektri ja muu maksmist.
See plaan, ehitada kasarmud on täiesti hea mõte, sest siis pole inimene töökohast eemal ja jõuab rohkem, raha jääb ka ikka meeletult palju kätte.
m
Mürgijäätmeid/ 12. november 2016, 21:37
ei sööda! Ainult eriolukorras.
s
Sa/ 12. november 2016, 21:40
Oled 1 neist sealt Toompealt või?
m
Mis jäätmed!/ 12. november 2016, 22:11
Vaadake, kui halvasti elavad pagulased ja mida nad peavad sööma! Teie ainult virisete! Kaks muna, pakk makarone ja odav lihakonserv maksavad kokku vaid 1.50 EUR ja sellest saab söönuks kaks inimest, seega kahe töötava inimese päevane toiduraha, nt hommikune puder, lõunaks makaronid lihakonservi ja munaga, õhtuks kerge praetud kartul, ei maksa kokku rohkem, kui 3 EUR, kui kaks inimest teenivad päevas kokku 14!!! EUR, siis ei saa söönuks või?, iga päev saab veel 10 EUR kahe peale muuks kulutada! Aastas saab nii säästa 3000+ EUR. Selle eest saab juba maale korteri osta!
Ei imesta üldse, et nii hästi on elama hakatud, aga imestan, et virisetakse.
Nõukaajal oli nälg ja puudus, käisite kaltsus riides ja sõite rupskeid, nüüd olete kui moosi sees!
n
Nii on!/ 13. november 2016, 11:11
224 kuus on mitte suur, aga lausa väga suur summa. Kui nõukaajal korjati auto jaoks raha aastaid, siis tänapäeval maksab auto mõnisada EUR, vaatasin just auto24 kuulutusi ja sõiduautode hinnad algasid 100 EUR-ist!
220 EUR eest saab juba korraliku auto!
Virisetakse heast elust! Tööl ei viitsita ka käia.
Süüa tahetakse kui keisri vastuvõtul!
h
HK/ 12. november 2016, 22:28
Sõidukulud tööle hüvitatakse, vähemalt antud asutuses küll.
I
Sõber on jumal (Hiiumaal)/ 12. november 2016, 15:03
Ise olen narvski-jeesus (Narva-Jõesuus)
l
Lahendus/ 12. november 2016, 11:38
Nö "tõmbekeskustes" võiksid olla barakitüüpi majad. Kui ehitada või mõnda olemasolevasse hoonesse (karjalaut, endine tööstushoone vms) panna kahekordsed narid, siis oleks probleem ju lahendatud.
Selle asemel, et iga päev maha sõita mitusada kilomeetrit, võiks seda teha ju vaid kaks korda nädalas, reede õhtul koju sõites ja esmaspäevaks tööle tulles.
Selline majutus ei tohiks ka eriti kallis olla, arvan, et nii 1/4 palgast. Lapsed võiksid taas elada internaatides.
Nädalalõpul saab kogu pere kaheks päevaks kenasti kokku ju!
m
Mädanik/ 12. november 2016, 13:21
Seal võiksid ise vanaduses oma pensionärina elada.Oleks igati ok..
p
Piret/ 12. november 2016, 13:53
Sellist elu küll kellelegi ei tahaks.
p
piretile/ 12. november 2016, 15:38
aga meie idast nii elamegi. kahjuks korterite üürid kallid ja palka ei jää kuigi palju alles.
l
Loll Ivan/ 12. november 2016, 14:57
Tööl pole vaja käia,koolis pole ka vaja käia. Magame ahjul ja ootame Mõhk &Tölpa valitsuselt kodaniku palka. Kõik saavad varsti rikkaks ja õnnelikuks!
m
Mida miinuseid!/ 12. november 2016, 15:23
Putinistid ja Kremli trollid on pannud asjalikule ettepanekule juba miinuseid!? Kindlasti keskerakondlased!
Meie, parempoolsed mõtleme ikka heaolule ja mis oleks perele parim, kui raha mitte sõitmisele raisata.
Ühiselamud ja kasarmutüüpi öömajad oleksid palju odavamad ju!
Kindlasti soovib rahvas odavamalt läbi saada!
n
Nii on!/ 12. november 2016, 17:17
Ka mina arvan, et lihttöölistele peaks kasarmutüüpi maju ehitama hakkama. Üürid on kallid, transport on kallis ja töökohad on linnades. Ega linnad jõua maainimesi lõpmatult vastu võtta. Äärelinnades võiksid tõepoolest olla kasarmud, nädalavahetustel saadetaks töölised koju ja siis desinfitseeritaks hooned seest ära, et haigusi ei leviks.
See oleks suur vastutulek maainimestele, kuidas nad muidu linna saavad tööl käia.
Ja juba nõukaajal olid lastele internaadid koolide kõrval, kus lapsed, kes kaugemalt, said nädala sees elada. Siis poleks ka lastega muret ja näiteks mingi Kagu-Eesti pereisa töötaks Tallinnas, pereema Rakveres ja lapski oleks hoitud.
Kõik oleks ju hästi?
l
loputus/ 12. november 2016, 11:14
Põline? Loodan, et tema Jõhvi kandist esiisale pandi Vene kroonus vene nimi, siis tegu tõesti põlisega. Kas oli see ikka nii?

j
Jõhvi/ 12. november 2016, 11:04
Põline Jõhvi mees Dmitri Antonov !!! Varsti siis põline Kaarlijärvekas. Neid "põliseid" on kõik kohad täis, sellest ka tihe konkurents ja madalad palgad. Kas need 7000 saavad ka mingi aja pärast "põlise" staatuse?
t
Tulemus/ 12. november 2016, 10:15
Inimene on pikast sõidust väsinud, avariid, ummikud, laibad, tööviljakus väheneb, närvid läbi, küttekulu, noh ja nii edasi. Jõudu aldusreformile.
T
METSAVEND / 12. november 2016, 10:09
Töesti järjekordne näide ,et herra Röivas koos diktaatoritest pisikeste füüreritega valesti on teinud .See aeg refid valitsesid ei huvitanud neid ültse mis seal Ida Virumaal nagu mujalgi tegelikult toimub ,sest pääminister vaatas exeli tabelist köik järgi ja kui miskit oli vajaka aitas kiire peenhääletus asjad paika ja jätkus suund täieliku diktatuuri suunas .Räägime sellest ,et palju inimesi on olnud sunnitud Eestist lahkuma ja otsima tööd mujal ja sinna juurde veel lagunenud pered .Pääministri märg unenägu oli ,et toob Merkeli mammi soovitusel mugavuspagulased kohale ja elu jätkub ning need pigid teevad tasuta tööd ja herra Röivas teeb oma riigi koos pigidega kes teda igati austavad ja meil oleks ainus vöimalus vabatahtlikult Siberisse minna .
m
miksike/ 12. november 2016, 10:05
Ja veel on meil Eestis "tänu " neile tunnistele hilinejaele kombeks saada raha ka selle eest, mil sind kohal pole, mil teised peavad tegema, kui sina viilid bussiaegades ja ilmud kohale tund hiljem, et selline sõiduaeg on, elan ju kaugel. Kunas hakkavad firmade omanikud rahaliselt karistama patoloogilisi hilinejaid??? Kui jääd pool tundi või tund hiljas, mil töö algab kell 8, sina aga ilmud kell 8.40, 9.10 jne...Siis läheb su palk teisele kaastöölisele, eks sinu puududes pidi topelttööd tegema. See oleks aus, käivad nad jah kaugelt.
m
miksike/ 12. november 2016, 10:02
Mis selles imelikku, ka eestlased käivad igalt poolt üle Eesti Tallinnasse tööle ja Lõuna-Eestist teistesse linnadesse ja väiksematesse kohtadesse, kus on lahedamat tööd leida, kohapeal oled kõigil silme all ja siis peab ka tööd tegema, mitte ainult kohal käima, sellest ka selline kaugele käimise mood.
e
12. november 2016, 09:53
Eestimaal on harjutud, et töökoht asub kõrvaltänavas või kohe ukse taga. Imestasime ka kui 80-nendatel austraalia sugulastega kohtusime, et nemad sõidavad iga päev tööle ja koju 200 km. kaugusele.
a
ab / 12. november 2016, 11:39
nemad sõitsid seda ca 1,5 tunniga, proovi meil!
O
Meil siin/ 12. november 2016, 13:36
x
xxxx/ 12. november 2016, 15:19
Lugesin kunagi Austraalia prouast kes väikelennukiga tääle lendas ka nii 100 miili
kaugusele.
1
100 miili on 161 km./ 12. november 2016, 20:44
Edasi- tagasi siis 320 km, kui võtta lennukiiruseks keskmiselt 200 km/h, siis on lennuk õhus vähemalt 1,6 tundi. Lennuk võtab tunnis ca 100L bensiini, seega läheb päevas seda 160 liitrit.
Kuna lennukitele ja helikopteritele mõeldud bensiin on ca 2,5x kallim kui tanklabensiin, saame lennupäeva kütusehinnaks eurodes ca 400 EUR.
Seega käib (lendab) see tädi tööl mitte teenistuse, aga lõbu pärast.
Raha on ilmselt tädil ikka väga palju.
a
ab/ 12. november 2016, 09:20
see ongi olukord, mille kohta taavipoiss küsis, aga mida me siis valesti oleme teinud!
v
Vanamees/ 12. november 2016, 09:04
Ja siis virisevad, et pered lagunevad !

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee