Eesti uudised

7 tonni soola ehk Kuidas tänavad lumest puhtaks saavad? (10)

Maarit Stepanov, 8. november 2016, 04:00
SAHK ON SUUR, INIMENE VÄIKE: Sahajuht Märt (pildil) ütleb, et lund lükates pole kabiinist vaadates sahka nähagi.Foto: Tiina Kõrtsini

Mismoodi käib talvine teehooldus? Raske veok loksub aeglaselt läbi teekonaruste, kiirust napilt 30. Kastis on seitse tonni soola – kõik see kulub ühe ringiga ära, aeg-ajalt tuleb puudugi.

"Sahk on ees, puistur taga," tutvustab Märt töövahendit. Ta töötab teehooldusmasinal juba kümnendat talve. Märt keerab lund lükates rooli, liigutab kange, vaatab peeglitesse, viskab pilgu ekraanile ja muudab saha laiust. Käib kerge kolksatus ja kabiiniaknast on näha kaht valget sarve, mis tähistavad sahaotsi. On tunda kerget survet: lükatav lumevall muudkui kasvab.

Märt selgitab, et teede eest hoolitsetakse erinevalt. Kui kõige rohkem kasutatakse lumetõrjeks soola, siis tõusudele puistatakse ka graniitkillustikku. Tõusude ja suuremate teede eest hoolitsemine ongi kõige tähtsam.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

20. jaanuar 2017, 04:00
Libedatõrje graniitkillustik lõhub kingi ja rattarehve

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee