Kaubikujuht oleks pidanud keelduma selliste rehvidega sõitmisest , teadis et riskib eluga. Eestis on tihti nii , et talv lumeta ja siis need üksikud päevad kui sajab natuke rohkem lund tekitavad palju pahandust. Hoog maha kui ei ole endas ja autos kindel . Pole ka mõtet kiruda neid , kes sõidavad maanteel 60 kmh.
Nüüd oleks aeg üle vaadata selle kaubiku omaniku teised autod ka, millised pastlad all on. Eks ülemuse oma autol on kindlasti kõige uuemad naastrehvid, mis maksavad rohkem, kui see vana avarii teinud kaubik. Aga kaubikujuht teadis, et rehvid juba siledad, aga ikka kihutas. Samas on ka ülemusel õigus sellist pätistunud sõidustiiliga juhti karistada, lastes tal sõita siledate rehvidega, sest peale uute rehvide saamist olid esimese päeva õhtuks hulga naaste juba puudu, ikka gaas ja pidur, gaas ja pidur. Kui ise ei osta, pole põhjust ka asja hoida, ainult tuld, põhjagaas.
kui vaadata piltidelt teeolusid, siis need ei jäta küll mujet teede puhastamisest. Kui on ikkagi teed koristamatta tulevad ka avariid. Nõuka ajal olid teed PALJU PAREMAS olukorras. Kui ikka kella 6-8 ks teed koristamatta läksid kohe ka vaibale. TEEDE KORISTAMINE algas vastavalt vajaduse juba kell 4. Praegu ei ole ka kelle 10-neks jõutud midago ära teha. Võbolla ainult Toompeal kus meie juhtijad istuvad. Antud jiuhul oleks nõuka ajal kõigepealt pihtide vahele võetud tee hooldaja.
Nõuka ajal sõitsime aastaringselt tavaliste rehvidega, polnud häda kedagi. Süüdi on jobudest autojuhid, kes teeolusid ei arvesta. Üks päev Tallinnasse sõites kihutasid mööda must vaid sarnased kaubikud, loodetakse oma tööpäevad vist nii kiiremini õhtule saada.
nu ikka sõidumaneer tuleb valida teine ja nende noorte haide vingumist, et mis ta nii aeglane on, ei saa lihtsalt arvestada ja sõita tulebki väga aeglaselt, ei saa olla sama kiirus ja lühike vahe, mitte mööda kihutada jne...vanasti polnudki talve või suve omi, sõideti aga ikka.
Vana juhina olen juba aastaid märganud igasugu firmade kaubikute meeletut kihutamist, olgu nad siis mingid müügimehed, kanalisatsiooniehitajad või muud vandid. Ja antakse masinatele armutult valu, tehakse hullunuid möödasõite. Jääb tunne, et rooli keeravaid vaid reformierakondlased.
Tõepoolest nustun sellega, et vanusel pole küll selle avariiga midagi pistmist.See oli lihtsalt õnnetus. Ei tahaks ka kaubikujuhti süüdistada, sest sellise ilmaga oleks tõesti olnud parem üldse mitte liigelda ja see oli selle aasta esimene selline ilm.Kuigi jah, midagi oleks võinud olla teisti ja tagajärjed olemata. Sügav kaastunne kõigi hukkunud lähedastele.
Aga nõustuks vaid sellisel juhul, kui juhtimisõigust ei antaks ka enne 30-nendat eluaastat. Või mis? Skandinaavia sõidab sellistes oludes eranditult ca 50 km/h, ka kiirteedel. Ainsad, kes seal teistest 100-ga mööda liuglevad on baltlased ja poolakad, kes on omast arust kõige kõvemad tegijad ja parimad juhid.
Mõistus tule koju...mis see vanus siia puutub, kui kaubikujuht kaldus vastassuunavööndisse! Põhjus aga tundub olevat selles, et kaubikufirma hoidis raha kokku ja lasi autole alla panna vanad talvepastlad!
Aga ehk polnudki raha ja edasi pidi elama? Prooviti elada. Rahapuudusest ei surda mitte ainult nälga. Maal liiklevad vaesed talviti siledate suvekatega ikka vaesusest.