
Oleme täiesti ära unustanud Tartu, kui tahame, et kogu Eesti raudteest võidaks. Sellele trassile jääks ka Pärnust oluliselt rohkem inimesi. Kui me täna muretseme, et Tallinn ja Harjumaa kasvab ning Lõuna-Eesti tühjeneb inimestest, siis tihti on põhjus selles, et meil puuduvad kiired riigisisesed ühendused, et vajadusel käia tööl kodukohast kaugemal.
Lisaks Tartu ja Tallinna kiiremast ühendamisest tuleks kõnelda terve Eesti raudteevõrgu väljaarendamisest. Kiirrongid peatuvad suuremates asulates, aga et ka vahepealsete peatuste sõitjad saaksid kiirrongile, siis peaksid nende peatuse vahel olema väiksemad rööbasbussid. Just selleks nn porgandid Eestisse toodigi. Raudteejaamade juurde ehitatakse täna parklaid ja võimalusi sinna jalgrattaid jätta, kuid tegelikult on see poolik lahendus. Ühistransport peaks olema märksa rohkem raudteevõrguga lõimunud. Bussid peaksid inimesi viima raudteejaamadesse. Perroonide juures võiks tulevikus reisijaid oodata elektriautod, mida saaks odavalt rentida.
Tuleb astuda esimene samm ja selleks on Rail Baltica viimine läbi Tartu.
Kommentaarid (84)