Repliik

Repliik | Rail Baltica läbi Tartu (84)

LISA KOMMENTAAR

Polli 5. november 2016 07:44
Raudtee läbi soode ja rabade on prioriteet loodushoiule. Mõistusega olendid riigiametis on teinud mõistusvastaseid otsuseid ja jätkavad RAHA-RAHA-RAHA eesmärgil .
RB 3. november 2016 09:11
RB on vaja selleks, et PAGULASED kiiresti Prantsusmaalt saata SOOME. Põhiline põhjus.
selle asjaga oleks mõistlikum hoopiski nii: 2. november 2016 17:08
ehitatav trass teha läbi SAAREMAA. Sel moel poleks enam jama praamidega ega ka pea võõrandama maid inimestelt sunniviisiliselt.
nojah 2. november 2016 13:39
Pärnkad peaksid juba täna mures olema, sest Postimehes oli uudis, e riik võtab Lelle ja Pärnu vahelie trassi remondiks plaanitud 13 miljonit ära. Ilmselt on see üks esimesi RB halbadest mõjudest elanikkonnale.
Muidugi on pärnusse Rail Baltikat vaja! 2. november 2016 12:38
Saavad maakate peksupealinna ossid oma kultuuri ka mujale Euroopasse importida!
Kuuuurija 2. november 2016 12:50
Viimaste aastate uudiste valguses kipub ikka Tartu see peksuosside pealinn olema!
ma 2. november 2016 10:20
Jah,ÕL-t ei lasknud mu kommi läbi,ju siis liialt laitsin tartlasi ja tartumaalasi aga fakt ikkagi see,et läheb läbi Pärnu!! Tartu ei ole ka mingi ,,pühakute,, linn mille jaoks kõike tehakse!
Pärnut läbib 2. november 2016 12:16
See trass alles 3 etapis, kusjuures isegi projekti riskihinnangusse on sisse kirjutatud, et seda projekti 3ndat etappi ei pruugigi tulla :D
Võiks kohale jõuda, et see projekt on Eesti mõistes Tallinnast ei kuhugile :D
Tundub 2. november 2016 09:38
et Tartu ei ole mitte tarkuse linn vaid debiilsuse ema. See teema on ammu lukus ja otsustatud. Teemaks on vaid Tallinn - Pärnu - Riia vana trassi kasutamine mitte uue raudteetammi ehitus.
Tartlane; Ei saa aru 2. november 2016 06:44
Kellele on seda RB vaja? Kes hakkavad sõitma? Mida hakatakse vedama? Kui palju neid kasutajaid on? Kus nad peale tulevad ja kus maha lähevad? - Nende käest peaks küsima. Ja siis vaatama, kas meie riik ja rahvas ka seda vajab. Ja kes vajab ja kui palju vajab. Ja siis panna need Exceli tabelisse. JA SIIS vaadata, kus on vaba maad, et RB sinna rajada. Nii et inimesed saaksid oma elu edasi elada ja loomad ka. Muidu on nagu vene ajal, kus Moskva otsustab, et Saaremaale tuleb raudtee teha ja tehtigi. (Jutt räägib, et kui osa Saaremaa raudteest valmis oli, tuli ülemus ja vaatas: midagi ei klapi. Selgus, et meestel oli kaart valepidi ees ja raudtee tuli ehitada kuskile Sahhalini kanti. Ehitamine jäeti pooleli, rööpad võeti minu teada hiljuti üles.)

riho1 2. november 2016 05:09
tere hommkut.miks peavad rekad sõitma tallinn-pärnu mt.saaks tallinnast pärnu rongiga ju vedada.laheneks probleemid maanteel ja veel,mis kaupa mee siis vedama hakkame,peale inimesi.kena oleks teie arvamusi teada ja suhelda,jään ootele.veel üks küsimus,miks nii vähe kaubaronge liigub.miks
2. november 2016 05:27
Ära plämise! Maga end kaineks ning mine seejärel kooli ja õpi kirjutama.
Kuuuurija 2. november 2016 11:40
Kaup, mida veetakse veoautodega, ei koli iial rongile. Rongiveod on lihtsalt nii palju kallimad, aeglasemad ja absurdsete trahvidega laadimiste viivituste ja vagunite ooteaja pealt. Veoauto veab trepist treppi mitu korda odavamalt, kui vahepealse ümberlaadimisega rongile.
Sunniviisiline kaupade sundimine raudteele kahandab Eesti ettevõtete konkurentsivõimet ja tõstab sissetoodava kauba hinda lõpptarbija jaoks. Lisaks kahandab see teede korrashoiuks laekuvat raha.
must 2. november 2016 00:23
Aivar Kokk, spetsialist? Tõepoolest, milleks on Eestile vaja EU direktiivset Tallinn-Riia raudteetrassi? Olgem ausad, ei ole ju vaja kellelegi.
Virutamine 1. november 2016 23:06
RB ainult ja ainult läbi TARTU. Kuidas saab lasta eestlane ennast nii LOLLIKS TEHA, ja nii lolli trassi isegi mõelda, nagu Tallinn-Pärnu. Täiesti idiootlik lähenemine. Kellegile VÕIMURILE avanevad ilmselt siis meeletud raha virutamise võimalused. Ja see ongi ainuke trassi valiku kriteerium
Või et miks ikka Tartut tahetakse? 1. november 2016 22:41
Sellepärast kulla pärnakad, et uue trassi ehitus läbi Pärnu on täielik poliitotsus, millele ei ole mitte mingisugust õigustust. Majandugeograafid eesotsas kadunud H.Aasmäega kritiseerisid seda uue trassi rajamist ja kritiseerivad senimaani. Ka keskonnateadlased ei ole uue trassi rajamise poolt. Rail Baltica vajaduse üle ei vaidle mitte keegi, küsimus on lihtsalt selles, et on ajuvaba ehitada uus trass sinna ja viisil kus meil ei ole siseriiklult mitte mingit kasu sellest. RB Tartu trassi uuendamisega ehitamisega saame me siseriiklikult üle poole oma raudteest tänapäeva tasemele: pool Tallinn - Narvat, 100% Tallinn-Tartu-Valga. 75% Tallinn - Koidula. Ülejäänu Tallinn Narva rekonstrueerimine ja Tallinn Pärnu rekonstrueerimine omavahenditest või laenuga on väike asi selle kõrval . Kui see RB tehakse uuele trassile siis ei anna see meie riigisesele liiklusele suurt midagi juurde, see võtab hoopis hooldusrahad muudelt trassidelt ära.
Lisaks võiks vaadata, mis vahe on juba praegu Pärnu suunas reisijate hulgal ning Tartu suunas reisijate hulgal bussides ja rongides - Pärnu suund on võrreldes Tartu suunaliste busside - rongide ja maanteega tühi. Kiire pilt ka kaardile asulate ja asustustiheduste küsimuses annab ka vastuse, miks see nii on.
Rail Baltica uuel trassil läbi Pärnu on sajandi regionaalpoliitiline ämber.
Ka Pärnakas 1. november 2016 23:21
Ei mul pole sellevastu midagi,kui see elukas hakkaks läbi Tartu suure kolinaga kihutama. Peatust ju nagunii sinna ei tuleks ja ilus oleks vaadata kui tartukad lehvitavad millegile suurele,kiirele ja hirmsat häält tegevale asjale järele.
aegruum 1. november 2016 23:34
teie kommentaar on kõige küünilisem arusaam asjast üldse. hardo on tore mees küll, aga vahel tasub ka alternatiovseid linnaehituse teooriaid uurida, näiteks stocholmi kuningliku ülikooli ühistranspordi inseneride, kes on stockholmi ja suur stockholmi üles ehitanud. kurvastuseks tuleb tõdeda, et tartu on sama mõttetu teivasjaam kui pärnu, aga läbi tartu rongi suunamisel, eriti veel 240se kiiruse asemel 160ga nagu siin ähvardatakse kaob ära kogu meie konkurentsi võime. kui tunni ja kahekümne minuti asemel saab riiast tallinnasse 2 ja poole tunniga ei ole võimalik riia ja tallinna vaheline igapäevane pendelränne ja talsinki tunnel jääb olemata. see on kahjulik ka tartule endale. eriti küüniline on see, et taru tallinn on plaanitud 160 km/h kiirusele ümber ehitada niikuinii. 240 km/h sõitva rongitrassi probleemid aga on juba täpselt smad mis pärnu trassil. meie eesmärk peaks olema talsinki ja riia tihe majandustelg siia tekitada, mis võistleks stockholmi ja kopenhagenmalmò kaksiklinnaga. nii saab kogu eesti kõige rohkem kasu
kuule 1. november 2016 23:58
mine oma teljega kuu peale. Soomlased ja lätlased on iga kell valmis seda telge tegema teise naabri, Venemaaga, millest oleks ka reaalne kasu. Miks Sa arvad, et vaid pealinnad peavad integreeruma? Seesama Tartu on ajalooliselt alati olnud Liivimaa tähtsuselt teine linn Riia järel. Sedand ka, et Lätis, nagu Eestiski tuleks jääks teise trassi äärde kordades enam elanikke. 60 000 vastu 250-300 000.
Radist 2. november 2016 00:58
olen Kuulega nõus!
Sa Aegruum, ära tule küünilisusest rääkima! Pane Tallinn-Riia, Tallinn-Berliin või ükskõik mis trakt relssidele. Ja tule luuletama mingist ülehelikiirusest. Mõttetust ülalpidamiskulust Eesti riigile me üldse ei räägigi. Milleks seda jama vaja? Ainult Sulle, et saaks lõõpida?
keegi 7. november 2016 02:40
_meie eesmärk peaks olema talsinki_
Mis huvi on soomlasel sõita Riia linna? Samas Põhja Saksamaale ja Madalmaadesse sõidab soomlane otse teed kaudu ja see on ikka läbi Rootsi ja Taani. Nüüd Eestisse raiudes lausa uut raudteed, võtab olemasoleva raudtee ressursid endale, praegune igati töökorras raudtee laguneb aja jooksul ja Eestis väljakujunenud transporditeed ei aita sis tulevikus riigisisesel pendelrändel toimida. Jah transpordis peab vaatama ka elanike arvusid kuskil KOV-s aga minu arust on tähtsam pendelrände sagedus. Pärnu ja Tallinna vahel pole sellist liikumise sagedust v-a suvel (sedagi ilusatel ilmadel), mis on Tartu ja Tallinna vahel aastaringselt ja igapäevane sõit haarab ka olemasoleva raudtee äärsed asulad selle liikumise sisse. Majanduslikult on mõteka renoveerida olemasolev raudtee läbi Tartu, mitte lausa uue raudtee vedamine kuskilt metsade ja põldude keskelt väljakujunenud elupiirkondadest eemal. Ja teine majanduslik ebakõla on reisimine Tallinnast lausa Riiga. Kas Tallinnlased tahavad järsku igapäevaselt Riia vahet sõita? Väiksele riigile pannakse selle uue raudtee ehitamisega metsik raskus kanda ja pealegi vajaminev raudteetammi materjal (üle 200 km ikkagi) tõstab üldiselt kogu ehitussektori materjalide hindu, lisaks veel täitematerjali uute kaevanduste rajamine hävitab keskkonda.
Mind ei huvitaks üldse kiire raudtee rajamine ka olemasolevale trassile, sest sest suur kiirus nõuab suuri summasid - üle 140-160 km/h ei pea Eestris rong kihutama.
Igatahes 1. november 2016 22:17
Tartu,Tartu ja veelkord Tartu. Tegelikult peaks ju need uued praamid ka ikka Tartusse käima panema,
1. november 2016 22:07
vaevalt et keegi minu nõu kuulda võtab aga Disney Miki Hiirel oli selline rong mis asetas ise raudtee moodulid täpselt enda ette ja hiljem viimane spets vagun võttis moodulid jälle üles ning saatis need rongi etteotsa et neid uuesti kasutada. sisuliselt Mikil puudus vajadus statsionaarse raudtee jaoks. kas ei oleks mõistlik Rail Balticu juures kasutada analoogset moodul lahendust? kui vaja siis Tartu ja kui vaja siis miks mitte läbi virtsu? tõsi ta on see maksab kindlasti rohkem aga euroliidu abiga peaks finantsmure murtud saama. lisaks pidi reaalselt olema päevas üle 5000 reisija. mõelge kui paljud saavad tööd tugistruktuurides sellise reisijate mahu juures??? pakun et kokku üle 100 000 inimese ainuüksi eesti haru juures.
Radist 1. november 2016 20:52
Olen Aivar Kokki lugenud seni umbusaldusega, aga tänast artiklik utreerin talle kaasa - davai, tõmbame Tallinnast euroopasse ühe sirge kriipsu! Mis need maad ja mered ära ei ole, lõppjaam on ju Berliin. Ainult et üks viga kogu asja juures. Homme võib selleks olla Istanbul.
reku 1. november 2016 20:49
Ometi hakkab mõistus tagumikust pähe tulema. Siin käib jutt ikka, et otsetee on läbi pärnu, kuid kui see otsetee kellegile kasu ei too, siis tegelikult on see kõigile kahjulik,. Transport tuuakse ikka inimeste juurde, mitte sohu. Räägitakse kauba liikumise kiirusest, unustades ära, et raudteetransport ei ole kunagi kiire. Liikumiskiiruse nullivad ära laadimis ja jaamades manööverdamistööd. Kiirust vajav kaup jääb ikka rekkade pärusmaaks. Loomulikult on küsimus, kas seda trassi üleültse tarvis on, aga kui otsustatakse etitada, siis pole kahtlustki, et ei tohi ignoreerida poolt Eesti elanikkonda.

aegruum 1. november 2016 20:28
tähtis on aegruum. Kui tuleb Rail Baltic, siis praeguse rongi, mis sõidab 2.5 h ja bussi, mis sõidab 2h asemel saad pärnust tallinna kesklinna 35 minutiga. Sa oled lähemal kesklinnale kui paljud tallinna osad, tagumine mustamäe, kakumäe, pirita, viimsi. Pärnu linnast saab sisuliselt tallinna linnaosa. pärnu tõenäoliselt hakkab kasvama. paljudel haritud pärnakatel ei ole pärnus tööd, rail baltic võimaldaks kolida tallinnast pärnusse. Sa võid elada pärnus ja käia iga päev tööl tallinnas. aegruum muutub totaalselt. kuid see ei ole tähtis. pärnu ei ole oluline, pärnu asukoht on loterii võit. kui pärnut ei oleks selle koha peal, tuleks rong viia ikkagi otse läbi sama trassi. pärnu ja tartu mõlemad on selles skaalas täiesti ebaolulised teivasjaamad. rail balticu tasuvuspoint ei ole kunagi inimese liikumine eestist berliini. oluline on rail balticu mõju meie ääremaastumise vastu, selle regioonide suurlinnade majanduste sidumine. kiire rail baltic on eelduseks talsinki tunnelile. ainult nii jääme pikas perspektiivis ellu, kui meie kõrval on tallinnast kaks korda suurem riia, helsinki kõrval euroopaga ühendatud stockholm. sellisel juhul oleks tallinna ja helsinki vahe 20 minutit, tallinna ja riia vahe 1h 20 minutit. see võimaldab pendelrännet ja meelitab ligi investeeringuid. tekkib kriitiline masskesr. nii võistleme stockholmi ja malmö-kopenhaageni kaksiklinnaga. tekib võime toota ja tulevikus kaupa läbi türgi aafrikasse saata, kus elab teadupärast 2 miljardit inimest. seda on kontinenti on tarvis hakata üles ehitama. nii pea kui hakkame aeglasema rongiga, pikemat teedpidi läbi tartu sõitma, ei ole enam tallinna ja riia ots igapäevase sõiduaja kaugusel. aegruumi point kaob ära. tartu ja tallinn on nii ehk naa planeeritud 160km/h sõitva rongi tarvis ümber ehitada. lisaks: ükskõik mis arvutusi teha, on väga lihtne jõuda tulemuseni, et ka eesti riik ei tasu üleüldse ära. tuleb kolida keskeuroopasse ringi see riik, sest ta on väike ja kuskil kaugel nurga taga. see ei ole positiivne tuleviku stsenaarium.
kuule aegruum 1. november 2016 23:29
ise ka aru saad, mida räägid?! Soovitad Pärnust Tallinnasse või Riiga hakata selle superluks ekspressiga tööl käia? Aru ikka saad palju pilet maksma hakkaks! Iga kell tuleb odavam töökohale lähemale elada kolida. Paljukest siis neid eestlasi sinna RIiga pendeldab? Malmö ja Kopenhaagen on teine tera, umbes nagu Tallinn ja Helsinki. Kahes keeliliselt lähedases riigis asuvad linnad. Lätit nüüd vaevalt eestlased massiliselt õppima hakkavad, samuti lätlased eestit. Eeldused selleks pendelduseks olid vaid esiajal, kui Riia kant veel liivlaste käes oli.
aegruum 1. november 2016 23:46
on reaalne. isegi nii kaugelt käiakse nagu pariisist londonisse, iga päev. pärnu tallinn pole üldse teema, kuu pilet, igal pool euroopas toimib. talsinki riia telg on potentsiaalikas sümbioos. vahemaa on väike. võimalik näiteks tallinnas tegeleda arendusega, lätis toota. neid võimalusi on väga palju ja praegu on neid raske ette kujutadagi, sest puudub reaalne viis nii kiiresti liigelda.
ehee 2. november 2016 00:15
Need Londonist Pariisi tööl käijad on siiski üksikud ja pole kuulda olnud, et Eurotunnel nende jaoks ehitati. Soovitan ka Londoni ja Pariisi elanike arv välja uurida. Euroopas toimivad kuupiletid ja soodused jah. Oled aga näiteks kuulnud, et Elron või mõni varasem raudteefirma oleks andnud head soodust varasele pileti ostjale. Deutsche Bahn seevastu müüb massiliselt igat masti Landesticketeid ja Schönes Wochenende. Eestis oleks ennekuulmatu, et keegi lubaks 30 euri eest porganditega viiel inimesel päev otsa mööda riiiki kimada.
Aru ikka saad, et mingi udutelje rajamine võib Eesti majanduse päris korralikku krahhi viia. Need paarisaja miljonilised läbi kukkunud rahapaigutused on selle kõrval lapsemäng. Kahjuks ei ole ega ka tule meil valitsust, mis julgeks Kreekat teha. Käsi aetakse ikka oma inimese taskusse selmet lasta välismaa pankuritel oma möödalasud ise kinni maksta.
aegruum 2. november 2016 01:41
londoni ja pariisi vahemaa ajaliselt ongi juba üle kahe tunni, seepärast ka pendelränne ei ole nii lihtne. tallinnal ja helsinkil on kõva ajaline eelis.tean paari inimest isiklikult kes isegi pariisist iga päev london citysse tööle käivad, neid motiveerib kõva raha. lõpuks loeb aeg. isegi 10 korda väiksemad linnad kui pariis on ühendatavad, kui rongisõit jääb harjumuspärase kodu-töö aja sisse. ideaalis töö ja kodu vaheline reis kestab maksimaalselt 30 kuni 40 minutit. kauem motiveerib sõitma paremini tasustatud töö. Tallinn helsinki 20 minutit ja tallinn pärnu 35 minutiga jäävad sellesse ajavahemikku kenasti. Riiga iga päev ei jõuaks, paar korda nädalas küll. elroni jutt on eestlaslik ving ja veel suurem udu. kuidas elron puudutab rail balticu hindasid, piletisüsteemi või klienditeenindust? sama moodi on udu see jutt, et rail baltic ei tasu ära. ei ole ühtegi uuringit, mis näitaks et tartu liin on tasuvam. oht on, et varsti ei tasu eesti riik ära. meid on vähe, töökäsi napib kui midagi siia suuremat investeerida või arendada ja euroopas jääme ajaliselt nurga taha. tuleviku plaanid üle 10 aasta perspektiivis on alati keerulised, sest me ei ole võimelises nägema ette kui kaugele on arenenud tehnoloogia ja kuidas on muutunud majandus. aga stsenaarium peab olema positiivne ja võimalusi loov.
onuke 2. november 2016 10:16
Kas Tartust-Valgast ei olegi ruttu Tallinna ehk Riija vaja?
aegruum 1. november 2016 20:28
tähtis on aegruum. Kui tuleb Rail Baltic, siis praeguse rongi, mis sõidab 2.5 h ja bussi, mis sõidab 2h asemel saad pärnust tallinna kesklinna 35 minutiga. Sa oled lähemal kesklinnale kui paljud tallinna osad, tagumine mustamäe, kakumäe, pirita, viimsi. Pärnu linnast saab sisuliselt tallinna linnaosa. pärnu tõenäoliselt hakkab kasvama. paljudel haritud pärnakatel ei ole pärnus tööd, rail baltic võimaldaks kolida tallinnast pärnusse. Sa võid elada pärnus ja käia iga päev tööl tallinnas. aegruum muutub totaalselt. kuid see ei ole tähtis. pärnu ei ole oluline, pärnu asukoht on loterii võit. kui pärnut ei oleks selle koha peal, tuleks rong viia ikkagi otse läbi sama trassi. pärnu ja tartu mõlemad on selles skaalas täiesti ebaolulised teivasjaamad. rail balticu tasuvuspoint ei ole kunagi inimese liikumine eestist berliini. oluline on rail balticu mõju meie ääremaastumise vastu, selle regioonide suurlinnade majanduste sidumine. kiire rail baltic on eelduseks talsinki tunnelile. ainult nii jääme pikas perspektiivis ellu, kui meie kõrval on tallinnast kaks korda suurem riia, helsinki kõrval euroopaga ühendatud stockholm. sellisel juhul oleks tallinna ja helsinki vahe 20 minutit, tallinna ja riia vahe 1h 20 minutit. see võimaldab pendelrännet ja meelitab ligi investeeringuid. tekkib kriitiline masskesr. nii võistleme stockholmi ja malmö-kopenhaageni kaksiklinnaga. tekib võime toota ja tulevikus kaupa läbi türgi aafrikasse saata, kus elab teadupärast 2 miljardit inimest. seda on kontinenti on tarvis hakata üles ehitama. nii pea kui hakkame aeglasema rongiga, pikemat teedpidi läbi tartu sõitma, ei ole enam tallinna ja riia ots igapäevase sõiduaja kaugusel. aegruumi point kaob ära. tartu ja tallinn on nii ehk naa planeeritud 160km/h sõitva rongi tarvis ümber ehitada. lisaks: ükskõik mis arvutusi teha, on väga lihtne jõuda tulemuseni, et ka eesti riik ei tasu üleüldse ära. tuleb kolida keskeuroopasse ringi see riik, sest ta on väike ja kuskil kaugel nurga taga. see ei ole positiivne tuleviku stsenaarium.
keegi 7. november 2016 03:22
_"õistleme stockholmi ja malmö-kopenhaageni kaksiklinnaga. "_
Soomlasele on Euroopasse sõita otse ikka Rootsi, Taani kaudu. Jah, kui teda huvitab näiteks Ukrainasse sõit siis võibolla kasutab Venemaa raudteed, võibolla läbib Balti riike ja senine raudtee võib Valgeveneni jõuda küll ja edasi ka. Euroopasse aga sõidetakse lühemat teed pidi.
keegi 7. november 2016 03:29
_aegruum / 20:28, 1. nov 2016
"tähtis on aegruum. Kui tuleb Rail Baltic, siis praeguse rongi, mis sõidab 2.5 h ja bussi, mis sõidab 2h asemel saad pärnust tallinna kesklinna 35 minutiga. "_
Pärnu ja Tallinna vahel on raudtee olemas - kas keelatekse see olemasolev raudtee renoveerida suuremale kiirusele?
Hullumeelsus on ehitada olemasolevale raudteele kõrvale veel teinegi raudtee - uue ehitamisel ju olemasolevale raha ei jätkugu hooldamiseks-üleval hoidmiseks ja arvata, et võetakse ülesse. Kes see nüüd Viljandi suunaga enam arvestab, kui ei arvestata poole Eestiga ja looduskeskkonna endaga? Kas tõesti on eestlane nii loll, et praegust raudteed ei taha renoveerida kiiremaks selle nimel ainuüksi seepärast, et Takllinnast läheb raudtee Pärnusse veidi suurema nõksuga. Käige, tead kuhu.
keegi 7. november 2016 03:31
_ helsinki kõrval euroopaga ühendatud stockholm._
Nii ja selle väitega oledki ära arvanud: kust kaudu on soomlasele otse Euroopasse kiirem ja lühem maa sõita?
keegi 7. november 2016 03:34
_aegruum
"tähtis on aegruum. Kui tuleb Rail Baltic, siis praeguse rongi, mis sõidab 2.5 h ja bussi, mis sõidab 2h asemel saad pärnust tallinna kesklinna 35 minutiga. "_
Pärnu ja Tallinna vahel on raudtee jub käigu. Kas keelatakse see olemasolev raudtee renoveerida suuremale kiirusele? Mõttekas on ehitada olemasolevale raudteele kõrvale veel teinegi raudtee - uue ehitamisel ju olemasolevale raha ei jätkugu hooldamiseks-üleval hoidmiseks ja arvata, et võetakse ülesse. Kes see nüüd Viljandi suunaga enam arvestab, kui ei arvestata poole Eestiga ja looduskeskkonna endaga? Kas tõesti on eestlane nii tark, et praegust raudteed ei taha renoveerida kiiremaks selle nimel ainuüksi, et Takllinnast läheb raudtee Pärnusse veidi suurema nõksuga.
keegi 7. november 2016 03:46
_ helsinki kõrval euroopaga ühendatud stockholm._
Kui eestlastest töötajate pendelränne Soome enam nii mahukalt ei käi siis ununevad Eestit läbiva transpordi ja liitlinna mõtted sootuks. Küll soomlane võib ka meie praegust aga tollel ajal renoveeritud raudteed kasutada, et jõuda nt. Valgevenesse või Ukrainasse.
keegi 7. november 2016 04:00
_oluline on rail balticu mõju meie ääremaastumise vastu, selle regioonide suurlinnade majanduste sidumine. kiire rail baltic on eelduseks talsinki tunnelile_
Eesti ja teistegi Balti riikide ääremaastumise vastu on juba üks vahend olemas. See on Läänemeri. Kõik nurgataguste seltskondade mitte arukas jutt talsinkist ja muud tunnelid on mõttetused, kui ei osata kasutada merd. Majanduslik kaalukus ja looduskeskkonna seosed kaaluvad uute trasside rajamise ülesse. Kõike ei jõua.
-
keegi 7. november 2016 04:03
Tallinna ja Helsingi vahel võib tulevikus, kui Soomes ei käia nii suuresti enam tööl siis sõita mööda trossipidi liikuvat gondliga. :)
IRW 1. november 2016 19:17
Lõputult ha.ge teema - halloo: vaadake kaardi , otse tee tallinnast poola suunal ongi ju läbi pärnu !!
Võime ju rongi ka läbi narva ja tartu ja võru ja siis hoopiski ka pärnu juurde panna ( või teeks esimese hüppe haapsaluni !)
19:17-le 1. november 2016 20:01
Peaks Tallinnast Narva, sealt Tartusse, sealt Pärnusse, sealt Võru linna ja siis Lätisse!
Vot nii arvab üks õige mees!
Radist 1. november 2016 21:13
19:17 ja 19:17-le ...Ma ei tea, kas te oma vanaema juures kunagi käinud olete. Kui, siis ainult näkku sülitamas, miks ta elab Jõgeval või Märjamaal. Vabandage, aga teie jutt ei ole Rail Balticu jutt. Ja teie pole selles teemas kaasarääkijad.
2. november 2016 01:04
3 euroeestlast: näkk, näkk, näkku! Rail, rail, raili!
keegi 7. november 2016 03:13
_"halloo: vaadake kaardi , otse tee tallinnast poola suunal ongi ju läbi pärnu !!"_
Linnulennult on kõik teed otseteed mistahes paika kogu maailmas. Ja siis... Mis pistmist on otse sõitmisel majandusliku mõttega sõita paar korda nädalas siiski mitte Varssavisse aga ikka Leedu-Poola piirini, õigemini Kaunasesse, kus tuleb nii või teisiti ümberistumine, sest Varssavisse tühi rong ei sõida... Mis pistmist on otseteel kuhugi Ida-Euroopasse ehk lõunasse nüüd riigisisese pendelrändega, selle otse tee ehitusele kulub väga palju raha? Mis lugu on otse teel, arvestades üht riiki, kui tervikut (k-a looduskeskkond) ja majanduslikku suutlikkust? Otse tee ei ole kasutatav ja seepärast jäävad muud vajalikud renoveerimised tegemata.
töleräst 1. november 2016 18:34
Tuleb teha esimene samm ja see Rail Baltica kinni panna. Sellepärast, et see rong sõidaks liiga aeglaselt 240kmh.
Samal ajal muu maailm areneb ja ehitatakse õige pea Hyperloop rongide võrgustik, kus sõidetakse kiirusega kuni 1200kmh.
USA tegeleb asjaga, Saksamaa tegeleb asjaga, Dubai tegeleb asjaga.
See aasta hakatakse juba Venemaale, Moskvasse rajama Hyperloop 1200kmh rongi. https://www.youtube.com/watch?v=JPUAZNPYQeY
Kas Eesti tahab olla id10ta oma aeglase veduriga, kui muu maailm samal ajal areneb palju kaugemale?
LÕPETAGE ÄRA! 1. november 2016 19:15
LÕPETAGE juba ära loll haukumine! Raei Baltic on OTSUSTATUD ja EI LÄHE läbi Tartu!
Võtke TABLETTE!
1. november 2016 21:49
läheb nii mis koliseb.
18:34 1. november 2016 20:03
Veel parem oleks kui sõidaks 5200 kmh....!
töleräst 2. november 2016 00:06
Miks nii idiootne vastus?
Ühesõnaga teile meeldib kui siin pannakse miljardeid mingisuguse 240kmh loksuva rongi peale kui mujal maailmas tehakse sama raha eest või ka odavamalt ja lisaks turvalisemad 1200kmh rongid?
töleräst 2. november 2016 00:11
Loomulikult on veel parem kui sõidaks 5200 kmh, ilmselgelt. Aga praegu on olemas tehnoloogia, millega saab sõita kuni 1200kmh ja seda turvalisemalt.
Nagu näha, teile meeldib teosammul veerev 240 kmh rong millega ei viitsi keegi kuhugi euroopasse loksuda.
2. november 2016 05:40
tölerast nimetab 240 km/h kiirust "teosammuks", appi sanitarid!
Kilulinna salaselts 1. november 2016 18:30
P€rse kaudu saab ka hambaid puurida.
streik 1. november 2016 18:21
Mis jutt see on? EI! tule läbi Tartu.
MÕTETU on jobudega vaielda! 1. november 2016 19:18
Kesikud ja ekrelased ei saa normaalsest jutust aru - neil tuleb ühesugune joru nagu katkiselt grammofoni plaadilt.... Nad ei kuule ega näe ümberringi, mida teised on otsustanud või mida teised arvavad...!
Evald 1. november 2016 18:19
Ajalooline raudteevõrgustik on tõepoolest nii üles ehitatud, et Eesti ja Läti raudteed saavad kokku Valgas. Kui nüüd 100 km lääne poole ehitada paralleelne piiriülene raudtee, siis on esimene küsimus - milleks? Missugune saab selle mõju olema olemasolevale raudteevõrgustikule? Tulevikus tuleb ühe asemel kahte raudteelõiku üleval pidada. Kes maksab? Mingi müstiline Soome-Saksamaa raudtee nüüd vaevalt end õigustab. Ons need suured kavandajad mõelnud, miks praegu puudub Soome ja Saksamaa vaheline rongiühendus? Raudteed ju seda võimaldaks, aga ring tuleb liig suur. Ülikiire rong on lihtsaim lahendus, kuid see ka maksab.
Aeg oleks mõelda just kohalike reisijate peale ja võtta sihiks mugava reisimisvõimaluse loomine Eesti, Läti ja Leedu vahel. See Poola suund võiks ju olla, aga vaevalt kuigivõrd populaarseks saab. MIda-keda on Poola vedada? Eesti toitu, metsa? Reisjaid?
Etteveoga on nagu on, egas enam 19. sajand pole. Maakohtades valdavalt korralikud teed, nii et otseteed linna saad bussi või autoga kiiremini kui lähemasse raudteejaama suundudes. Meenutaks, et enamikku jaamades läbib rong heal juhul vaid 1-2 korda päevas.
Evaldile, 18:19 1. november 2016 19:19
KUS teie VAREM olite...? Kas magasite talveunes...? Või olete nii pika juhtmega....?
töleräst 2. november 2016 00:13
Targem on ehitada kiirem ja turvalisem Hyperloop rong, mis sõidab kiirusega kuni 1200kmh.
https://www.youtube.com/watch?v=dvKaaubZZhA
Tallinn Ikla trass ikka 2. november 2016 06:19
Soomlastel hea alkot käia ostmas. Kiire ja mugav.
Mees 1. november 2016 18:13
Te võite igasugust jama kirjutada. Fakt on see, et see Rail Baltica ehitatakse ainult ühel eesmärgil. Fosforiidi välja vedamiseks. Inimesed, tehke silmad lahti. Kui isegi praegu pole sisuliselt mingit kaubavedu mööda raudteed, siis järsku kukub seda vedamist nagu taevamannat taevast alla või? Või kui te mõtlete et inimesed hakkavad Tallinnast Poola rongiga sõitma. Selleks, et see ära tasuks, peaks aastas kümneid miljoneid inimesi rongiga sõitma. Mis te arvate, et EL annab selle projekti tarbeks tasuta raha. Sisuliselt on ammu diil tehtud. St meie ainus väärtuslik maavara on võileiva hinna eest maha müüdud.
jäta loba 1. november 2016 19:14
Teada on ju see , et Railiga hakkab iga jumala päev sõitma vähemasti 5000 reisijat.Peale selle transiit ja eksport , mis näitavad juba täna kasvutrende. Kas sellest on siis tõesti vähe ühe korraliku raudtee ehitamiseks. See veneaegne jama oleks tulnud kohe Emexsisse viia nagu tehti Haapsalu relssidega.
no 2. november 2016 13:48
Palun vaata statistikaameti kodulehte. https://www.stat.ee/282902
Seal on näha, et kaubaveod on pideas languses. Ja mitte pisut, vaid kordades
Tegid küll avastuse! 1. november 2016 19:36
Fosforiiti transportida raudteel helikiirusega - see on alles mõte! Ju ta on kiirestiriknev kaup.
Kui ta on võileiva hinna eest maha müüdud, siis transport tõstab selle hinna kümnekordseks. ja selle mahamüümine on tühiasi võrreldes kuludega mida hakkame maksma selle raudtee korrashoiu eest.
Tõeline põhjus - paljudele toob see miljonid kilekotti, mitte tavalistele maksumaksjatele.
töleräst 2. november 2016 00:17

huviline 1. november 2016 18:09
Kes see Kokk on? Kust see ilmatark välja on ilmunud?
lugeja 1. november 2016 18:06
Ikka ei anna Tartule see teema rahu!! Ei saa ju kõik ainult Tartusse,oleks nagu mingi pühamu-ikka Tartu!! Praegune Tartu trass ka sinka-sonka ja kiirtrassi jaoks on olemaolev ebasobiv,liialt tuleks ümberehitada ja millest on varem juba ka kirjutatud1 Tuleb samuti maid võõrandada ja probleem pidi olema ka õige trassi Tartu viimisega!! Jätke saa mula,asjad on paika pandud,pole tarvis turismi-ekskursioonide trassi,sõidetakse otse aga mitte mööda Eestimaad ringi!
ja mida 1. november 2016 18:09
seal Tartu kolkas tavainimesel teha, suvel saab vähemalt Pärnu naisteranda sõita :), ikkagi kuurort.
keegi 7. november 2016 04:12
_suvel saab vähemalt Pärnu_
kui on ilusad ilmad. Kuid loomulikult hetkel ju rong Pärnusse ei sõida.
keegi 7. november 2016 04:20
_Praegune Tartu trass ka sinka-sonka ja kiirtrassi jaoks on olemaolev ebasobiv,liialt tuleks ümberehitada_
Ümber tuleb ehitada käänakud, millised on veidi järsemad. Kiirust pole vaja taga ajada jutt käib Tartu trassi suunal ainult 160 km/h. Suuremat pole ju vaja riigisiseseks sõiduks aga ega Tallinast nüüd eriti Riiga või Varssavisse ei sõideta. Kunagi 1994-1997 aastal oli käigus liin, mis ümberistumistega võimaldas Varssavini jõuda aga reisijate vähesusel läks liin kahjumisse ja mõtet sel rohkem polnud.
_sõidetakse otse aga mitte mööda Eestimaad ringi!_
Sõidetakse otse aga kes sõidab ja mida sõidutatakse. Mis kasu see eestlastele annab? Kasu annab olemasoleva raudtee kiiremaks ehitamine aga sedagi teatud piirideni, sest tõesti ka praegusel trassil on vaja kurve õgvendada ja ülesõite muuta raudtee alt või pealt käivaks. Jah see võtab raha, millest on kasu kogu riigisisesele liikumisele. Mis kasu on raudteest, mis põrutab siit läbi?
Kõuts 1. november 2016 17:43
Lätlassed ehitavad oma Rail Baltica otsa Ikla servale. Meie pole üldse kilplased ja teeme tee Ikla - Tartu - Tallinn. Aplaus.
Axter 2. november 2016 09:13
Läti tuleks palju parema meelega läbi Valga, sest siis läbiks trass tühja ranna asemel mitut linna. Aga selleks tuleb Lätiga läbi rääkida.
Setu. 1. november 2016 17:41
A läbi Petseri, kas Petser olõki eesti liin vah.
Teen ettepaneku ! 1. november 2016 17:35
Rail Baltica peab kulgema läbi Virtsu !
vajalik marsruut 1. november 2016 17:45
Purtsu - Palupera - Pädaste !
Totakad! 1. november 2016 18:12
Otse merre, Nord Streami kõrvale tuleb ehitada. hea vene sõjalaevu vahtida.
saarlased 1. november 2016 19:25
Läbi Kuressaare peab ka minema!
loogik 1. november 2016 17:35
RB pidavat hulga laiem tulema koos oma turvatsoonide ja müramüüridega. Huvitav, mida tehakse siis raudteele lähedaste elamute ja nende aedadega? Või viiakse siis raudtee väljapoole linna nagu ringtee?
Pärnakas 1. november 2016 17:11
Ahjaa, meelde tuli. Selle raudteega läheb nagu omal ajal ooperimajaga, mis hõlmikpuu pärast ehitamata jäi.
Kuuuurija 1. november 2016 19:45
Väga tore, kui ehitamata jääb!
Pärnakas. 1. november 2016 17:06
Huvitav , miks peab kõik Tartu saama ??? ERM-Tartusse . Nelja reaga autotee Tartusse. Milleks ?
Kõrgkoolid Tartus . Tartu elab ju dotatsioonide peal, tänu neile koolidele. Nüüd ka raudtee tartu. Mulle aitab. Meie ühineme hoopis Lätiga.
Nagu muud regionaalpoliitikat ei oleks , kui Kagu-Eesti ja Kagu-Eesti.
Lihtne 1. november 2016 17:36
Tartu st Tapa ,Jõgeva Tartu, Valga st pool Eestit kus paranevad liiklustingimused ja Eesti ei kõdu punktiks ( Tallinn) vaid mingiks jooneks läbi Eesti keskkoha , sellel on otsene toime ääremaastumise vastu ja reaalne mõju majandusele. Praeguse rahvastiku juurdekasvu juures rääkida asutamata läänetrassi asustamisest ja jne on ikka suur rumalus. Loomulikult tuleb Tallinn -Tartu-Valga trass ümber ehitada Euroopa rööpmelaiusele. Kui Jõhvi või Pärnu asuks sellel kesktrassil no väga hea oleks. Veel kord asi ei ole Tartus vaid olemasolevas väljakujunenud raudteetrassis, koos asulate ,teede ja muu infrastruktuuriga , mis kõik on oh kui kallis ja kui rahagi peaks loopida olema siis ehitus võtab aega, st on utoopia
Ida-Eestist 1. november 2016 19:27
MIks läbi MUSTVEE ei lähe? Ja Piirissaarele peaks ka rongiga saama!

Vanja 1. november 2016 17:03
Miks ainult Tartu ? Siis võiks Jõhvist ka läbi põigata !
või siis 1. november 2016 17:47
Tallinn - Tapa - Jõhvi - Jõgeva -Pala ja Pärnu.
17:47 1. november 2016 19:28
Läbi NARVA peab ka minema!