Eesti uudised

Miks nõuti Türgi laevaehitajalt hilinenud seadmete tellimist kindlalt tarnijalt? (7)

Õhtuleht.ee, 28. oktoober 2016 04:00
Foto: Erakogu
Türgi laevaehitajad on Eestile ehitatavate laevade hilinemise põhjuseks toonud juhtimisseadmete valmistaja tarne hilinemise. Kas see võib kjuneda trahvi sissenõudmisel probleemiks, pole praegu veel teada.

Türgi laevatehase Sefine juhataja Suleiman Akin Tuzcuoglu ütles nädala algul seal parvlaev Leigerit vaatamas käinud Eesti ajakirjanikele, et hilinemise taga oli tarnija hiline saadetis. "Meie ei valinud tegelikult neid tarnijaid, seda tegi Eesti tehniline meeskond," ütles ta ERRile.

TS Laevade juhatuse liige Kaido Padar selgitas Õhtulehele, et jutt käib Lynco juhtimisseadmetest. See, et ASi Tallinna Sadam eelmine juhatus ühtlustas tellimuse sisseandmisel laevaehitajatega mehhanismide ja detailide nimekirja, tulenes sellest, et kõik laevad oleksid võimalikult ühesugused ja nende hilisem kasutamine, hooldus ja remont lihtsam. "Üheks olid näiteks mootorid, teiseks juhtimisseadmed," märgib Padar.

"Tehase juht räägib siinkohal juhtimisseadmete tarnijast."

Küsimusele, kas Türgi laevaehitaja võib hakata seda kasutama ettekäändena hilisema trahvi üle vaidlemisel, vastab Padar, et praegu on seda raske kommenteerida, kuid trahvide vaidlustamiseks võib ilmselt igasuguseid ettekäändeid tuua.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee