Kommentaar

Inga Raitar | Rail Balticu kadunud otsuse jälil

Inga Raitar, parteitu kirjanik ja kirjastaja, 14. oktoober 2016, 17:38

47 KOMMENTAARI

p
Peedu/ 29. detsember 2016, 15:02
See kodanik Raitar pole vist viitsinud küll ühtegi Rail Balticaga seotud artiklit ega dokumenti läbi lugeda.
Millistest miljardilistest kohustustest ta sonib kui kogu Eesti osa rahastus maksab (vähemalt esialgse hinnangu kohaselt) 1,3mrd, millest Eesti osa saab olema arvatavsti 15%, aga võibolla ka mõnevõrra rohkem. Mitte kusagilt ei paista miljardid. Isegi kui see ei tule 195 mln eurot vaid näiteks 2 korda enam ehk ligi 400 miljonit, ka siis pole see pooltki miljardit, rääkimata miljarditest.
Ahastav lause "Ehk otsus meie kõigi, meie laste ja lastelaste tuleviku üle on sündinud kinnises kabinetis!" tekitab küsimuse, kuidas see otsus pidi siis vormistatama kui mitte valitsuskabinetis? Kas keskturul, otse kartulilettide ja türgi Adibas dresside müügilettide vahel?
No ei saa aru, mida see tädi sonib.
t
Tuuletõmbus/ 24. jaanuar 2018, 12:10
Sa oled ikka tõesti peedu!
p
Peedu/ 28. detsember 2016, 15:01
Ei teadnudki, et proua Raitar on transpordispetsialist ja logistikaguru.
t
Tuuletõmbus/ 24. jaanuar 2018, 12:12
l
Lillekas/ 22. oktoober 2016, 11:56
Süvenemata detailidesse ja olemata põhimõtteliselt projekti vastu (igasugune ühendus peaks avardama võimalusi),tekitab minus hämmingut vaid üks seik:miks on trassi pööratud spetsiaalselt Harjumaa tihedalt asustatud asumite (Kangru ja Luige) ligidusse ? Miks ei saa otse minna ?
No, ei näe mingit loogigat.Kõik argumendid, mis tuuakse, on tühised.Kelle jaoks see riik siis on, kui mitte oma elanike jaoks ?
h
hm/ 16. oktoober 2016, 23:46
Tundub et esimesed viljad on juba käes. Postimehes oli uudis riik võtab ära Lelle ja Pärnu vahelise raudteele eraldatud raha. See, kuidas kohalikud liikuma pääsevad, ei huvita kedagi
e
Enn/ 17. oktoober 2016, 17:53
samas uudises räägiti ju ka et ära võetud rahaga Pärnu lennuvälja hakatakse taastama. Absurdne tegelikult, sest nii Tallinn kui ka Riia on Pärnule piisavalt lähedal. Vaid tund-poolteist auto või bussisõitu. Odavam oleks igale lendavale turistile limusiinisõit lennujaamast Pärnusse ja tagasi kinkida. Tõenäoliselt jätkuks raha ka pärnakate lennuväljale sõitudu kinni maksmiseks.
m
Mehis/ 16. oktoober 2016, 09:55
Huvitav mida me ära hoiame? Kes veel ei tea siis meil ehitatakse juba seda trassi
k
Kevade/ 16. oktoober 2016, 12:40
Teame teame, olen sellest lõigust neljal korral ülegi sõitnud
j
Joonas Laks/ 15. oktoober 2016, 15:00
Kellel vähegi võimalik võiks siin oma allkirja anda: https://rahvaalgatus.ee/topics/373edf9a-f39c-4c69-894e-3f1cf043d845/vote
Kui 1000 allkirja koos, peab riigikogu vastuse andma!
n
No/ 16. oktoober 2016, 12:45
millegipärast ei lase panna.
p
pika taipamisega eestlane/ 15. oktoober 2016, 14:06
Ma ei ole siiamaani aru saanud, vaadates olemasolevaid raudteesid, et miks ei suudeta ega taheta seda raudteed sellega ühildada????
Kõik räägitavalt vajalikud punktid on ühendatud, inimesed harjunud ja kui väga palju ei eksi, ka vaat et lõpuks odavam. Ei ole ehitusspetsialist aga see kõige kallim töö, liiprite alune "padi" ju olemas ja praktikas proovitud, emotsionaalsest kahjust rääkimata.
Kas võiks rahvale alustuseks vähemalt selle inimkeeli ära selgitada?
a
Aga nüüd päris asjast./ 15. oktoober 2016, 10:04
Arutame siin, mida võiks, kuidas võiks. Aga praegu on ainus võimalus kiiresti rahvas kokku ja ennem mäest alla ei tulda kui valitsus on lahkunud. Muidu jääbki riiki läbilõikav liin alles. Kes teda pärast enam lõhkuma hakkab? Rahvast teab väga hästi, kuidas peaks. Aga rahvas ei tea, et kohe peaks. Mitte keerutades ja internetis virisedes. Tegusid on vaja! Ennem kui meist ette jõutakse. Ei tea, kas moderaatorile sobib selline patriootlik jutt?

l
Leedu Lootus/ 15. oktoober 2016, 09:54
Hiljuti oli olemas info, et Leedu selle õnnetu projektiga pole liitunud ja ehk ei liitugi.
e
Eestlaste ainus lootus./ 15. oktoober 2016, 10:07
Eestlane ju ise vastu ei hakka. "Ehk teised teevad ära".
h
hmmi/ 16. oktoober 2016, 12:42
j
Juhan./ 15. oktoober 2016, 09:33
Mida on siin jurada eestile on vaja RBd sest eesti põllumajandusele on antud viimased päevad et euroopa põllumajandust tõsta ja selle kaupu vedada eestisse
t
tulevikus/ 15. oktoober 2016, 06:44
saab kõik need tegelased kohtusse vedada
t
tulevikus/ 15. oktoober 2016, 10:06
on sul selleks ajaks hambad varnas. Ja keda sa kelle kohtusse kaebad? No on alles mõtlemine mõnel.
m
Mitte TULEVIKUS vaid KOHE on vaja tegutseda,/ 15. oktoober 2016, 15:54
p
pärnakas/ 15. oktoober 2016, 00:04
Tänud suurepärase uurimustöö eest artikli kirjutajale. Seda raudteed on vaja vaid selleks, et keegi saaks suuri rahasummasid keerutada. Mis kogu see mõttetus meile aastakümneteks maksma läheb neid asjapulki muidugi ei huvita, sest Brüsselis on tasuvaid kohti piisavalt.
t
Tuli siis valge mees, lõhkus kõik . . . ./ 14. oktoober 2016, 21:34
Selle "railiga" on veel sihuke lugu, et ikka veel põle rahvale selgeks saanud selle otsene otstarve siitpoolt otsast vaadates. Kas peaksid siis keik Euroopa suunas reisijad raudteereisijateks hakkama? Kõik sellepärast, et ega mudu neid jätku selleks, et see "rail" ennast ära tasuks. Nonii, eestlased vaatavad asja ikka siitpoolt otsast, keegi põle märkand minna ja ka sealtpoolt vaadata. Kui kasvõi sealtpoolt vaatamist ette kujutada - seda rauast teed on vaja Euroopale, mitte meile. Euroopa on üleasustatud, rahvas nigu kilud karbis, ruumi põle ja sestap tuleb raudtee ehitada, et rahvas saaks massiliselt Éestimaale rännata kus ruumi küllaga, et lase-aga-olla ja maa nigunii varsti puha väljamaalaste oma, aborigeenid puha odavalt maha müünd. Vaadake vaid kuidas toimus Ameerika lääneosa asustamine - maa võeti indiaanlastelt ära ja hakati raudteid ehitama, et valged mehed massiliselt Läände liikuma pääseksid, et oma suurte vankritega liikumine venis ja venis nigu härja ila aga maa truli kiiresti kasutusele võtta. Keik kordub uuel tasandil, varsti näeme eestlast ja tema kultuuri vaid ERM-is mis just selle jaoks nii röögatuna ehitatigi, et ikke kogu Eestimaa kunagine kultuur kenasti ära mahuks.
t
Tasapind/ 15. oktoober 2016, 11:46
No on ikka suur see Eestimaa,et miljonid ja miljonid võõrrahvast siia rändaks.Aborigeenide mõõdu anname küll välja oma jauramise ning nabaimetlemisega.Seda maatükikest on vaja vaid strateegilisest põhimõttest lähtuvaltn ja sedagi teatud riigi vaatevinklist.
a
AU/ 24. jaanuar 2017, 23:58
Fosvoriit siit euroopasse,pagulased vastu,nii lihtne seletus.
b
Brunn/ 14. oktoober 2016, 20:58
o
olge edumeelsed/ 14. oktoober 2016, 20:45
Paar maja jääb trassile ette ja sellest selline hala.
l
LÕPETAGE!/ 14. oktoober 2016, 22:36
LÕPETAGE ruigamine ja haukumine ära! Rail Balticu ehitus on OTSUSTATUD ja seda EI MUUDETA! HILJAKS olete jäänud! Asjatu ja naeruväärne on nüüd rusikatega vehkimine...!
n
Neeme/ 15. oktoober 2016, 01:32
Just just - salaja otsustatud. Miks aga varjaatakse otsustajate ees- ja perekonnanimesid, on kah selge - nad ei taha vastutada. Kas aga vastutusvõimetud on pädevad otsustama? Legitiimsus on siin võtmeküsimus.
p
pärnakas/ 14. oktoober 2016, 23:54
Kui soovid teavet edumeelsete lahenduste osas, siis loe esmalt H.Põlluaasa artiklit www.uueduudised.ee
k
Kõu/ 16. oktoober 2016, 16:18
Mis hala sa siis ajaks, kui üks majadest oleks sinu oma?
e
eks ta ole/ 14. oktoober 2016, 20:23
ilmselt on juba hilja hakkata kaagutama. Muna on ju munetud.Eesti ei saaks aastatki enam hakkama ilma EL toetusteta. 15-20 % riigieelarvest on juba eurotoetus. Kui keegi hakkaks siin pröökama , siis keeratakse kraanid kinni ja hakataks seni eraldatud toetusi tagasi nõudma.
Nii , et käsk on vait olla ja edasi teenida.
n
No sellise kapitulantliku jutu eest/ 15. oktoober 2016, 15:47
pandaks karmimatel aegadel riigi reetmise eest seina äärde..

q
Qwert/ 14. oktoober 2016, 20:12
Hea kui keegi on hakanud ka asja uurima, muidu sõidetakse julmalt teerulliga üle, ja isegi mitte mingit vastupiiksu. Kui aga aus olla, siis on me riigi seis kurvemast kurvem. Kurb kui riigimeeste asemel on liivakasti tasemel olevad poisid tüdrukud.
k
Kurb, kui Riigi OMANIKUD - KODANIKUD on ükskõiksed/ 15. oktoober 2016, 15:46
omaenda vara ja raha suhtes ja lasevad toimida SÜSTEEMIL, mis lausa kutsub OMANIKU seljas liugu laskma.
a
Axter/ 14. oktoober 2016, 19:49
Tubli, proua Raitar!
Eile KUMUs olid koos targad inimesed, kes said kahtlemata aru, mis toimub ja mis on tagajärjed. Ka sellest, et tulevad just tagajärjed, aga tulemus ei tule kohe kindlasti. RB eestvedajad panevad lihtsalt rehepappi, meie Eesti kollaborandid nende hulgas. Mis sellest, et projekt sellisel kujul pole mitte euro- ja Eesti raha tuulde loopimine, vaid selle rahaga tehakse mastaapne kahju. See seltskond tegutseb poliitikute seatud raamistikus, seega vastutavad vaid oma konkreetse töölõigu eest. Mitte selle eest, et selline projekt üldse käiku läheks ega ka selle eest, milleks ja kust see raudtee läbi läheb. Selle eest "vastutavad" poliitikud. Kui asi untsu läheb, siis vastutavad nad täpselt sama palju kui Eesti Õhu eest. Niisiis täiesti riskivaba avantüür, millega võib 10-kond aastat lahedalt ära elada. Ainus risk on lapselaste põlgus kunagi tulevikus.
j
Ja veel:/ 15. oktoober 2016, 15:44
Lastelaste põlgus ja hämmastus ei saada vaid poliitikuid vaid eelkõige KODANIKKE, kes LASID OMA SULASTEL ENDI EEST PEREMEEST MÄNGIDA!
Kuidas saavad erafirmades olla tööd ja otsused sulaste ja omanike vahel kenasti jagatud?
m
mart/ 14. oktoober 2016, 19:15
Eesti inimestele on vaja korralikku riigisisest rongiühendust. Kui Euroopa Liidust on võimalik raha saada, siis tuleks see raha kulutada olemasolevate trasside korrashoiuks. Praegu tõmmati joon kaardile, et keegi Soomest saaks kiiresti rongiga läbi Eesti sõita. Küll need rumalad selle investeerinug ja raudtee ülalpidamise kinni maksavad.
Mida praeegu teha? Võib-olla peaks loosungitega tänavatele minema, et rumalad otsused ära muudataks?
k
k6uts/ 14. oktoober 2016, 19:01
nojahh, mis me selle teadmisega ikka peale hakkame. Me nagu oleksime saavutanud suure vabaduse ja ise otsustamise jne. Palju sellel rahval aga sellel ajal ise otsustada on ikka lastud. Kõik oleks nagu õige - valitsus peaks viima ellu rahva tahet, aga tuleb välja, et hoopis rahvas peab ellu viima nende tahet, riigikogu peaks nagu seadustega seda rahva tahet suunama, aga rahva esindajatest on nad küll väga kaugel. Viimasel ajal neid ämbreid ikka koliseb. Kui aga selline "ämber" ikka korralikult koliseb, siis on see ju tegelikult kuritegu terve rahva vastu. Ja sellised ämbrid peaksid ilma igasuguste mööndusteta kriminaalkorras karistatavad. Meil on ju totaalne vastutuse puudumine - Toompeale valitakse, aga tagasikutsuda ei saa, valitsus määratakse, aga määrajaid tagasikutsuda ei saa(kui mulle ei meeldi sellised ministrid ja nn rahvasaadik hääletab seal ainult mingi kliki huvides. Ja selline süsteem on ju igapäevane - läks nihu, no mis siis.
m
Mis selle teadmisega peale hakata?/ 15. oktoober 2016, 15:28
Kurat, kus seda ettevõtluses nähtud on, et palgalistel polegi MOTIIVI oma leivaisadega ja tööandjatega viisakalt SUHELDA?! Või hakkavad SULASED PEREMEEST mängima?!
RB asjaajamine ju lausa KARJUB kõrva -- oma Riigi eest seismist ei saa täieliselt ja kontrollita volitada mingile väikesele inimgrupile, olgu ta siis või valitud! Igaühel meist (RIIGI OMANIKEL!) peab ses osas olema mugavam võimalus osaleda ka valimiste vahepeal, millal vaja.
Ja et valitsevatel parteidel poleks enam võimalik sama mugavalt rahva (raha) seljas liugu lasta, tuleb valitsemissüsteemi vastavalt muuta. Kas see on midagi ülejõukäivalt KEERULIST?
ä
Ämber/ 14. oktoober 2016, 18:37
on ka Koidula piirijaama ehitus. Aeg sealt rööpad Kuusakoskisse vedada. Saaksid veel sinna kanti jäänud kohalikud mehed tööd.
m
maxs/ 14. oktoober 2016, 18:27
Meil oli nn. rail baltica läbi Pärnu ja Möisaküla Riiga 1980 ,pidi olema väga tasuv NSVL -investeering aga kukkus läbi nüüd ainult raudteetammid alles,kui needgi.Tundub et uusprojekt on sama ÄMBER.
ö
Öös on asju/ 14. oktoober 2016, 19:14
See Pärnu-Mõisaküla-Riia ehitati vene sõjaväe poolt ja seda pidi liikuski suuremas osas sõjaväe kraam, mõned reisirongid päevas ja vahel ka mõni tsiviilkauba rong, enamasti puit. Reisirong käis sedasi, et Tallinnas said hädapärast käidud aga Riias mitte, st. Riiga jõudsid õhtuks, tagasi tuli rong varahommikul, ehk siis see oli lätlaste rong Eestis käimiseks. Varsti ei ole seal enam raudteetammi ka, kuna see pea kõik üles kaevatud ja maha müüdud.
Sama teema tundub olevat ka selle RB-ga, ehk kui seda millegi jaoks vaja on, siis on see sõjaväe ešelonide liigutamiseks, muud kaupa sinna peale tulemas ei ole, kallis ja aeglane nii reisijate kui ka kauba jaoks.
k
Kui riigikaitse jaoks,/ 15. oktoober 2016, 15:09
siis on ju arusaadav, kuid rasket tehnikat vedava kaitseotstarbelise raudtee kiirused jäävad 100 km/h piiresse.
e
Endel/ 14. oktoober 2016, 19:47
maxs, oled siiski valel järeldusel. NL sõjaväe jaoks oli tõepoolest tähtis ehitada välja mööda välispiiri või selle vahetus läheduses kulgevad teed. Seetõttu said ka leedukad oma Vilnius-Klaipeda, seetõttu ka via Baltica nihutati Pärnu kaudu käima. Eestiaegne VIa Baltica kulges hoopis teisel trassil, muide.
i
ixs/ 14. oktoober 2016, 19:51
Pärnu ja Mõisaküla vahel sõitsid rongid vahelduva eduga 100 aastat. Tallinn-Pärnu-Mõisaküla-Riia vahet 10 aastat ja oleksid ilmselt edasi ka sõitnud kui Läti pool poleks rööpad peale CCCP kokkukukkumist ärakadunud :)
ö
Öös on asju/ 15. oktoober 2016, 07:54
Kusagil Ruhja all kahjustas tulvavesi raudtee tammi või silda. Lätlased palusid meilt abi selle koha taastamiseks, et neil raha vähe. Vähjatiit saatis lätlased pikalt. Siis mõni aeg asi seisis ja lõpuks läks samamoodi kui hiljem meil. esmalt müüdi relsid, siis liiprid ja lõpuks pinnas. Krossikaga kannab seda teed (raudteetammi siis) veel sõita, raskemate endurodega peale ronida enam ei maksa.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee