Eesti uudised

The Guardian: Kas Tallinn on tasuta transpordiga suutnud vähendada autode arvu ja säästa inimeste raha?

Toimetas Piret Kütt, 12. oktoober 2016 13:43

37 KOMMENTAARI

m
Mis tasuta, ei ole tasuta/ 13. oktoober 2016 17:14
TO:. maamiiz / 20:34, 12. okt 2016 See ei ole tasuta see on Tallinnlaste maksumaksja kulul kus sõidavad tasuta ka haisvad kodutud, Narkomaanid, Taskuvargad ja silmini täis joonud autoomanik mõned. See tasuta on lollidekõrvadele, Aus tallinnlane maksab selle kinni kus Bussijuhi palga ka sellele kes su nina alt ära sõidab. Haisvad parmud ja buss ise haiseb ka Uriini ja muude ebameeldiva haisujärgi. Istmikud on määrdunud ja suured tänud Keskerakonnale haisvate ning katkiste busside eest.
m
Milles?/ 13. oktoober 2016 15:12
Kas Tallinn on süüdi, et naabervaldadest käivad elanikud linnas tööl (saastavad masinatega keskkonda), kulutavad linna teesid, ummistavad linnapilti autodega? Ei ole, kuid kas pole õiglane, et kui tahad minu maapeal paremat elu, siis maksad väheke ka mulle (maksude laekumise näol).
Ega tasuta transpordist võidavad vaesemad ju. Kas perele jääb iga kuu 60 eurot kätte (kui nad kasutavad tasuta transporti) on suur asi?
Selles suhtes kogu transport on nagunii linnas dotatsioonil. Ilma ei majanda nad üldjuhul ära või on siis väga tasuvad liinid. Nüüd tuleks liinivõrku vaid laiendada ja mõelda kiirematele lahendustele (metroo, tramm). Vanalinnas võiksid vaid trammid sõita. Kesklinn autodele keelata suuremas osas ära. Ei pea igal hommikul Audi A8-ga hellitatud jõmpsikas kooli ukse ette saama. Võib ka bussiga sõita.
p
perssesaadetud penskar/ 13. oktoober 2016 14:03
mees,ma sõidan Tallinnas oma rohelise kaardiga mitu korda kuu jooksul ... teen teid lausa tigedaks küll,aga juba jonni pärast ei ole ma ostnud piletit oma 10 aastat.
t
Tallinna kodanikule/ 13. oktoober 2016 14:01
Teie olete pensionär ,mina pole linlane ja olen ka pensionär,aga me ei ole ju kärategijate arust enam inimesedki. Meil pole enam palju midagi võtta.
t
töhendab,Tallinnas tuleb lõpetada see/ 13. oktoober 2016 13:54
ühistransport . Bussid,trammid otsekohe eraomandisse ja müüki. Iga õige eestlane liigub isikliku lennuki ja allveelaevaga,kopteri ja hobusevankriga.
Kas me vähe kisendasime nende bussiteede pärast ? Õigesti karjusime.
t
transport on inimese, mitte inimene transpordi jaoks/ 13. oktoober 2016 09:55
Autoga sõidan kesklinna tööle 7 minutiga. Hommikul väga vara, enne tipptundi. Ühistranspordiga peaks tegema ümberistumise ja koos peatusse minekuga läheks kokku minimaalselt 40 min.. Lisaks veel peatustes külmetamine (peaks garderoobi välja vahetama ja pakkima end mutiks). Tallinna tänavad on suurema osa aastast ka mustad, õhk liivatolmust tihe ja eksisteerib suur tõenäosus teatud kohtades saada poriloigust üle kastetud.
m
maie toom/ 13. oktoober 2016 08:59
olen pensionär ida virumaalt,kuidas ma pean pealinnas transpordis toimima,kas minu sinine kaaart,mis mul on ostetud seal ei kehti.Pean siis pileti ostma,lugupidamisega !
e
ei pea/ 14. oktoober 2016 13:31
Tallinna ühistransport on kõigile Eesti pensionäridele tasuta, mis neil viga
h
Horros/ 13. oktoober 2016 01:17
Paljud kommentaatorid soovivad, et ühistrantsport oleks tasuline.
Jääb arusaamatuks, et miks, kuid kui nad pole rahul, siis on neil ju alati võimalus sõidu eest ka maksta.
Milles küsimus.

r
Radist/ 12. oktoober 2016 21:37
Muidugi on Tallinn kõige hullem öko-tasakaalu rikkuja maailmas. Bussipilet peaks maksma vastiku Eesti pealinnas vähemalt £ 10 ja selle kõik elanikud sõitma autoga. Soovitavalt rääkima inglise keeles ja lugema Guardiani. Viimane on väga progressiivne väikeleht. Sotsialistide oma.
k
kesk ruulib!/ 12. oktoober 2016 21:27
oh teid,refimasuurikaid,siin kõike maha tegemas ja halvustamas.see on ju hea kui inimesed saavad tasuta linnas liigelda.kui teie,oravapabulad,tallinnas võimul oleksite,müüksite te selle ühistranspordi kohe välismaa ärikatele maha või ajaksite piletihinna nii lakke,et tavainimesele sõit üle jõu hakkaks käima.tartu on ju elav näide,kui alla võib üks linn käia,kus refibande pikemat aega võimul on.
t
tallinlane/ 12. oktoober 2016 21:12
Olen Tallinna tasuta ühistranspordiga väga rahul. Varem ei sõitnud üldse. Nüüd sõidan ja hakkas meeldima. Ühtegi erakonda ma ei armasta ega vali, aga see, kuidas tasuta transport kuidagi vale või halb on, on täielik kiusujutt, ilmselt poliitiline. Või siis puhas kadedus nendelt, kes Tallinnas ei ela. Soovin, et ühistransport jääks tasuta.
p
PPV/ 12. oktoober 2016 21:00
Huvitav oleks seda uurimust lugeda, sellest jutukesest ei selgu õieti midagi. 15 min jala, bussiga või autoga? Varem sõitsin bussiga ca 10 korda aastas, nüüd ca 30, enne käisin lühikesi otsi jala, nüüd on kiusatus suur astuda bussi peale kui see nägemisulatuses on( enne ei raatsinud ühe peatusevahe pärast piletit osta). Ühissõiduki radadega tõmmati muu liikluse jaoks kõri koomale. Äkki on autode arv kasvanud?
v
Valdu/ 12. oktoober 2016 20:48
Kus sa sellega .Autosid on linnatransporti on juurde tulnud ja see jant tuleks kohe lõpetada, sest nii hakkatakse lõpuks isegi riigikogulastelt tasuta ühistranspordi eest raha nõudma, see aga ei kõlba kusagile ja on lausa ebaeetiline.
m
maamiiz/ 12. oktoober 2016 20:34
lugedes siinseid komme,jääb kõlama et see tasuta on jama ja peaks olema maksuline,siis valigem edaspidi ka oravad nad hoolitsevad et kõik asjad saaksid tavarahval maksu alla ja et rikkad ei peaks vaestest rohkem maksma,nb brüssel on juba andnud käsu vaikselt aga pidevalt hindu tõsta et EU sisekaubandust elavdada
S
"Tasuta" ?/ 12. oktoober 2016 19:56
Siinkohal tuleb küll meelde tuletada, et "ei ole olemas tasuta lõunaid" !
Selle "Kommunistliku erakonna" rahakantimise projekti tuleks rohkem uurida on ju selle
"tasuta" asja varjus olnud hea maksumaksja rahasid kantida !
j
Juku/ 12. oktoober 2016 19:56
Põhja-Koreas tuleb kõik lühemad kui 10 km otsad käia jala ning eraisikutel ei tohi seal autot ja mobiiltelefoni olla - teeme ka

j
Juku/ 12. oktoober 2016 19:56
Põhja-Koreas tuleb kõik lühemad kui 10 km otsad käia jala ning eraisikutel ei tohi seal autot ja mobiiltelefoni olla - teeme ka
u
Urjuk/ 12. oktoober 2016 19:54
Tallinna kodanikule:
Kel ei ole võimalust autot osta??? Pigem on probleemiks ikka see, et kel ei ole võimalik seda pidada kuna puudub sellele parkimiskoht.
Juhul, kui Sa ei tööta otse kesklinna kaupluses või selle kõrval on Sul igapäevaseks tööle ja koju sõiduks ikkagi autot vaja. Ei aita siin ei ussi ega püssirohi - kui Sul on valik, kas tööle ja töölt otse koju jõudmine ühistranspordiga Tallinna linna sees võtab kokku aega ca neli tundi või on alternatiiviks autosõit 30 minutit üks ots ehk:
30 minutit + 30 minutit = 1 tund.
Seega 4 tundi - 1 tund = 3 tundi.
Kui kalliks Sa hindad oma aega + oma mugavust + oma õigust privaatsusele + jne. - auto ekspluatatsioonikulu - parkimistasud = ???
Ka mina kasutan tööle ja töölt koju pidevalt ja aastaringselt autot. Suure osa tööst teen telefoni teel juba tööle ja koju sõites. Seega on ka see aeg juba tööandjale kasulik aeg.
Muidugi ei ole sundust töölkäimiseks autot kasutada neil, kes saavad sõita sisuliselt ümberistumisteta uksest ukseni ja ei pea tööle kaasa võtma mittemidagi peale iseenda ja ka kaubanduskeskus on kogemata kodu juures üle ukse.
Selleks on loodud kõik tehnilised võimalused, mis on autojuhtide tarbeks loodud. Reaalsuses ei pea telefoni sõidu ajal näperdama - selleks on handsfree. Kahjuks paljud ei oska või ei suuda seda seadet adekvaatselt kasutada. Need juhid peaksid tõesti maitsma "tasuta" ühistranspordi võlusi.
Mõtle läbi oma igapäevased käigud ja proovi läbi arvutada oma kulud ja tulud alternatiivse transpordiliigi kasutamisel. Võta arvesse ka oma füüsiline lisatöö või selle puudumine ning aega hinda oma palgafondi tunnitasu arvestades.
Siis saad ka midagi reaalset omale selgeks tehtud.
e
ei vähenda/ 12. oktoober 2016 19:12
Loksuda haisvate kodututega ei vähenda seda autosõitjaid karvavõrt,! Parmud, torisevad mutid kes laiutavad kahel istmikul! Mõte on hea aga ei ole kes hooldaks transporti mustuse ja räpakuse eest. Uude bussid kui uhke aga kui ikka ei pesta ja kogu see mustus räpasus. Ma ei usu et keegi loobuks Audist, Opel Mokkast, või Chrysler 300, Toyota Corolla Ascent 5D, inimene tahab tööle ja koju puhtana.
m
ma ei usu et see on vähendanud/ 12. oktoober 2016 19:09
Loksuda haisvate kodututega ei vähenda seda autosõitjaid karvavõrt,! Parmud, torisevad mutid kes laiutavad kahel istmikul! Mõte on hea aga ei ole kes hooldaks transporti mustuse ja räpakuse eest. Uude bussid kui uhke aga kui ikka ei pesta ja kogu see mustus räpasus. Ma ei usu et keegi loobuks Audist, Opel Mokkast, või Chrysler 300, Toyota Corolla Ascent 5D, inimene tahab tööle ja koju puhtana.
m
ma ei usu et see on vähendanud/ 12. oktoober 2016 19:08
Loksuda haisvate kodututega ei vähenda seda autosõitjaid karvavõrt,! Parmud, torisevad mutid kes laiutavad kahel istmikul! Mõte on hea aga ei ole kes hooldaks transporti mustuse ja räpakuse eest. Uude bussid kui uhke aga kui ikka ei pesta ja kogu see mustus räpasus. Ma ei usu et keegi loobuks Audist, Opel Mokkast, või Chrysler 300, Toyota Corolla Ascent 5D, inimene tahab tööle ja koju puhtana.
m
ma ei usu et see on vähendanud/ 12. oktoober 2016 19:08
Loksuda haisvate kodututega ei vähenda seda autosõitjaid karvavõrt,! Parmud, torisevad mutid kes laiutavad kahel istmikul! Mõte on hea aga ei ole kes hooldaks transporti mustuse ja räpakuse eest. Uude bussid kui uhke aga kui ikka ei pesta ja kogu see mustus räpasus. Ma ei usu et keegi loobuks Audist, Opel Mokkast, või Chrysler 300, Toyota Corolla Ascent 5D, inimene tahab tööle ja koju puhtana.
e
eestlane/ 12. oktoober 2016 17:43
võtaks piitsa ka kui tasuline oleks ikka rikkam tunne
r
Raigo/ 12. oktoober 2016 17:33
Tasuta transport on igati hea. Kui nt kuupilet maksaks 30 €, siis olen säästnud aastaga juba 360 €. Igati märkimisväärne summa. Ühistranspordi kohta ei saa halba midagi öelda.

s
sade/ 12. oktoober 2016 16:56
leian, et roheline kaart oli mõtetu raha raiskamine. ID-kaardiga peaks see olema seotud. Olen isiklikult sunnitud ostma 3 x kaarti lapsele ja 1 x endale. Põhjuseks on valideerimine. Kaardid on jopede ja kottide sahtlites, et saaks kiirelt kätte ning on ka kerged kaduma. ID-kaart on alati kaasas ja kindlas kohas. Õpilased ja pensionärid võiksid tasuta või soodustusega sõita aga miks peaksin mina, töötav inimene, Tallinnas tasuta sõitma?
v
vaene/ 12. oktoober 2016 15:47
Kui juhtub , et auto on remondis siis võtan naiselt auto , aga bussi ei roni.
m
12. oktoober 2016 15:45
Ma arvan, et ei valeta kui ütlen, et vähemalt õismäelastele läks halvemaks. Trolliliiklus pandi kinni ja kontaktliin lammutati ka millegi pärast kiiresti maha. Nüüd sõidavad tasuta küll, kuid 42. ja 43. liinil sõitvad Volvod, on ikka väga pisikesed.
m
mees/ 12. oktoober 2016 15:33
tallinna korrupeerunud süsteem on ikka rõve küll. Kuidas on se näiteks võimalik,et inimene kes omab pinda Tallinnas. KUID ei ole sisse kirjutatud,sest Tallinnale makseid ei laeku sellelt inimeselt.
Kas nad sellise süsteemiga persse ei taha minna. Kui ma juba olen endale elamise ostnud Tallinnasse siis ei ole tähtsust kus ma tööl käin. Iga kuu olevaid elamisega seotud kulusid tahab ikka Tallinna linn mu käest kätte saada mitte keegi teine. Aga jah need poliitikud ongi ühed kriminaalid keda ei huvita mitte miski muu kui se,et saaks oma põhjatud taskud raha "täis".
d
Dirižaabel/ 12. oktoober 2016 15:18
Artikli autori võiks poetada maha kuskil Iru kandis linnapiiril ja määrata kokkusaamise Laagrisse 15 min pärast :D Jälgima peab muidugi, et ta ikka vaid astuvat kondimootorit kasutaks.
t
Tallinna kodanikule/ 12. oktoober 2016 15:17
Mis sa arvad, et kõige vaesemad elavad Tallinnas, miks tõelistele vaestele tõsteti piletihinda mitmekordseks? Miks USA pealinnas on pilet üle 2 korra odavam? Savisaar lihtsalt ostis sellega teiesuguste hääled, see on ilmne korruptsioon. Eriti tipptunnil on tohutud ummikud, loomulik ka, sest autoga on mitu korda odavam sõita, kui osta pileti bussis.
g
Guardian / 12. oktoober 2016 14:58
pole mingi ajaleht, mida lugeda ja mille arvamust paljundada !
t
Tallinna kodanik/ 12. oktoober 2016 14:56
Ma ei saa aru mis kiusujuttu te ajate.Kõik Tallinna linna elanikud kellel ei ole võimalik autot osta on väga rahul ja õnnelikud.Need on just see vaesem elanikkond.Mina sõidan ka ühistranspordiga ja olen selle eest inimestel kes selle mulle võimaldasid väga tänulik.Pensionärid saavad poodides liikuda ja odavamat kaupa osta. See on väga suur kokkuhoid.

a
autoga/ 12. oktoober 2016 14:56
no ei usu, olgu või tasuta, mugavus on oluline ja minu jaoks on auto mugavus. tuleb pähe, hüppad kuskilt läbi, ei mingit asjade tassimist ja ootepaviljonis külmetamist. või haisvate inimeste vastas trügimist. sest bussis sõidab igasugu saasta normaalsete inimeste kõrval. ei, aitäh, maksab pigem parkimise eest.
m
märkus/ 12. oktoober 2016 14:36
15 minutiga võib hakkama saada siis, kui sa juba OLED kesklinnas kohal.
t
TE/ 12. oktoober 2016 14:21
Diskrimineeriv (Tallinna sissekirjutuseta inimestele siiski tasuline) tasuta ühistransport on Keskerakonna projekt selleks, et vaesematest omavalitsustest tihti Tallinnas käivad inimesed kirjutaksid end Tallinna sisse ja et nende tulumaks hakkaks laekuma kesiklasse. Kõik muu on häma.
Tegutseti põhimõttel, et saagu või sitem (tulemused on ju näha: Õismäel trollide asendamine diiselbussidega, sama juhtub järgmisel aastal trolliliiniga nr 9), peaasi, et kesikla propagandamasin õilmitseks.
r
Raivo/ 13. oktoober 2016 08:27
Mida sa vingud.mina olen igapäevane ühistrantspordi kasutaja ja olen igati rahul.ja kokku hoid on täpselt kuukaardi hind ja see on tuntav.