Eesti uudised

Vastuseis võimu soositud Rail Balticu trassile elab edasi – elagu Estlinn!

Juhan Haravee, 12. oktoober 2016 04:00

54 KOMMENTAARI

o
Olev/ 13. oktoober 2016 21:30
Erakond Eestimaa Rohelised, Noored Rohelised ja Ökoriik Eesti algatasid rahvaalgatus.ee keskonnas petitsiooni "Eestimaa kaitseks". Petitsiooniga nõuame Rail Baltic trassi kulgemist mööda olemasolevaid raudteekoridore suunal Tallinn-Tapa-Tartu-Valga – Riia ja Rail Balticu teema arutamist riikliku tähtsusega küsimusena Riigikogus.
Palun toetada algatust.
https://rahvaalgatus.ee/topics/373edf9a-f39c-4c69-894e-3f1cf043d845/vote
Ettetänades,
Olev Tinn
j
JUHAN/ 12. oktoober 2016 19:27
Sellist raudteetrassi, millega kõik rahul oleksid ei olegi üldse olemas. Viidaks tassi ühest kohast teise ja sealsed protestijad rahunevad, siis tõstavad kohe kisa need, kes uuele trassile ette jäävad.
XIX saj keskpaiku ning lõpul protesteerisid paljud USA lääne farmerid ning karjakasvatajad plaanitavate raudteede vastu, kui see nende karjamaad läbi lõikas. Aga progressi vastu ei saa. Sest vastasel korral olekski Ida- ja Lääneranniku vahel postitõllad sõitma jäänud. Sest hiljem oli täpselt samuti neid maaomanikke, kes protesteerisid suurte magistraadide - maanteevõrgustiku rajamise vastu.
Kui vaatleme rongi-ning autotransporti, siis kaasaegsed raudteed on oluliselt kiiremad ja ohutumad. Samuti loodussäästlikumad - ühe tonni kauba veoks 1000 km, kaugusele kulub vähem kütust kui autotranspordi puhul. Sama on võrdlusel lennutranspordiga - oluline vahe kütusekulus. Seega ka tekitatud õhusaastes. Pealegi on õhutransport märksa ebakindlam ja sõltub palju ilmastikuoludest. Meenutagem mõne aasta tagust Islandi vulkaanipurset, mis peatas päevadeks Euroopa lennunduse ja tekitas reisimisel kaose.
h
HILJA!/ 12. oktoober 2016 22:02
IKKA PÜÜTAKSE EESTILE KAIKAID KODARASSE LOOPIDA EESTIVAENULIKU OPOSITDIOONI POOLT! Rail Baltic on OTSUSTATUD ja HILJA on rusikatega vehkida!
Äraütlemine raudteele NAERUVÄÄRISTAKS Eestit kogu Euroopas!
l
logish oleks/ 12. oktoober 2016 18:29
muidugi kui käiks haapsalust tartust ja pärnust läbi selline sika saka jälle miski uudset
p
peale/ 12. oktoober 2016 18:16
migratsioonikriisi ei tundu ahvatlev enam kes teab mis muudki negatiivsed plaanid salajas hakatakse tegema pannakse miljard kinni ja selgub et leedust edasi ei saa ja jääbki seisma ka võimalik
v
veteran/ 12. oktoober 2016 17:31
Afganistanis tuli tarvitada vaid nuga ja automaati, olime väljaõppe saanud ka miinide panekuks ja kahjutuks tegemiseks. Vist läheb seda õpitut veel enne surma tarvis- seda arvan mina isiklikult.
m
milleks/ 12. oktoober 2016 16:45
on vaja seda raudteed .kas selleks .et Toolselt mineraale ja fosforit jagada väikese gruppi ehk juutide vahel suur küsimärk,
t
to arvamus/ 12. oktoober 2016 15:09
Loodaks,et ka meie uus president ja ka valitsus jõuaksid ka ükskord Pärnumaile! Palju on olnud lugeda ,,äparustest,, Tallinn-Tartu maanteel,ju siis saadi targemaks ja pole mõtet mitte kõige suurema autodevoolu pärast 4.realiseks ehitada! Ka tõsi,et lennujaamaga ja lendudega probleeme. Turismi arendamiseks pole vaja RB-ga mööda Eesti sõita,põhilised turistid tulevad põhja ja lõuna suunalt ja seega RB läbi Pärnu sobiks ka! Mõeldes tulevikule,siis kaubaveod saavad olema sama suunaga,pole mõtet pingutada Venemaa suunaga! Rail Baltica läbi Pärnu,tulevikus Helsingist tunneli kaudu läbi Baltikumi Euroopasse! See on RB eesmärk mitte meie riigi raudteevõrgu korrastamist!!
k
ka pärnakas/ 12. oktoober 2016 14:54
Need küsitlused on rahva lollitamine! Küsitleme pärnumaalasi ja protsente ehk 90.!! Olid küstlused presidendi valimisteks kus kohati Kaljurannale anti üle 50 % toetust ja mis välja tuli? Need küstlused on nagu propaganda masin!! Kui valitsus tahab ka Pärnust kolkaküla teha,siis laske käia,pole Pärnut vaja milleski toetada! Tegelikult oleks just Pärnumaad-Läänemaad vaja ka toetada,niigi teame,et suurim autodevool,ka bussidel,on Tallinna-Pärnu suunal kus oleks vaja välja ehitada VIA Baltica!! Aga ei,ikka Tartu maantee ja 4.realiseks.On juba lugeda olnud,et olnud Tartu maantega mööda pandud,raha laristatud ja vist tehakse edasi põhiliselt 3. realiseks! Rail Baltica on mõeldud Põhjamaade-Balticumi-Euroopa vajadusteks aga mitte mööda Eestit tiirutamiseks!! Rail Baltica aitaks kaasa teise poole Eesti majanduslikuks arendamiseks,ka turisminduses. Aga praegu ongi Pärnumaa-Läänemaa nagu unustuse hõlma jäetud,Tartu aga peab ikka esirinnas olema!
e
Endel/ 12. oktoober 2016 17:18
kulla pärnakas, egas Sa pole purjus. Pärnus-Pärnumaal elab kokku mingi 50 000 inimest, samas Tartu-Tallinn-Luhamaa trassi ääres ehk 4-5 korda enam. Tartu-Tallinna tee on neid kiiruskaameraid risti-põiki täis topitud ja liiklust justkui polegi?
Selline vastandamine on pealegi ääretult tobe. Hea küll, ehitatakse see RB valmis, sest nii on otsustatud. Aga saad ikka aru, et tegu on järjekordsse Utah, Jordaania, Auvere, Estonian Air, TS laevad jne. ritta kuuluva ettevõtmisega. Mis tuleb pensionidest ja haigekassast kinni maksta. Mõtle nüüd järgi, kas soovid tulevikus saada 200 eurist pinssi, nagu üks lapsesuu minister on lubanud.

d
Debiilsed/ 12. oktoober 2016 13:01
RB tuleb kindlasti ehitada läbi Tartu .Sellist praegust idkate lahendust aitab otsida. Me näitame kogu maailmale kui lollid ja debiilsed on eestlased, keda võib lüpsta igast kandist.
a
arvamus/ 12. oktoober 2016 12:47
Just, jääbki mulje et Tartu peab saama eesti nabaks, sellepärast ka see uuring. Kas tõesti seda raudteed tervikuna vaja , aga läbi Tartu??? Otse läbi Eesti pole kasumlikk ja Läbi Tartu osutub kasumlikuks. Ei muuda te tartlased seda ettevõtmist kuidagi rohkem kasumlikuks, pigem otsustab ikka iga rajatav kilomeeter ja see mida ühest või teisest otsast vedama hakatakse.
Kuulge Tartlased sõitke lennukiga, muidu pannakse te lennuväli varsti kinni, kohe saab teile 4-realine Tallinna valmis( isegi koal. lepingusse oli vaja see sisse kirjutada).
Ega reformarid eriti TLN -Pärnu sõida, sellepärast ei teatagi, mis olukord seal valitseb.
m
ma/ 12. oktoober 2016 12:13
See ÕL mingu ka pe..se!! 2 pikka kommi kirjutasin ja ikka läbi ei läinud!!
s
sa/ 12. oktoober 2016 12:41
Püüa nüüd aru saada, sinu postitused ei olnud vastavuses valitsuse poliitilise suunitlusega.
l
12. oktoober 2016 13:59
liiga palju sõnu, see komm on lühike ja konkreetne, sa pead ennast parandama
õ
Õhtulehele/ 12. oktoober 2016 22:04
Nõuame Õhtulehelt MODERAATORI väljavahetamist NORMAALSE mõistusega inimese vastu!
t
Tasapind/ 12. oktoober 2016 11:31
Arenema peab ja tegelikke tulemusi näeme,tunneme 25 aasta pärast.Üldjuhul on igal asjal lahendus,otsus parem kui paigalmarss ning ninanokkimine.Muidu oleme tõesti perifeeria ja vaenlased tulevad tühjade kätega külla viimast võtma
m
Mõttetus/ 12. oktoober 2016 11:19
See ehitus ja selle hooldus võtavad eestlaste viimase raha. Seda ehitust suruvad meile kaela eesti rahva vaenlased!
m
meil uhavad isegi/ 12. oktoober 2016 11:11
rahvusvahelised bussid Eestist läbi ega teeninda kohalikke inimesi nagu peaks.Jääme päris perifeeriaks, kust üle sõidetakse.
h
hmm/ 12. oktoober 2016 11:55
aga need rahvusvahelised teevad ka mujal nii. Piirangud tulenevad liinilubadest ja ka kaubamärgist. Eurolines kaubamärk, näiteks, on igas riigis erineva firma esindada, kes reeglina teise riigi Eurolinesil reisijaid peale võtta ei luba.
a
Andree/ 12. oktoober 2016 10:56
Rail Baltic on Vene Luure ja Putini projeklt Eesti majanduse hävitamiseks kasutu raha raiskamise abil. Siim Kallas on Vene luure möjuagent oma VEB fondi varguste töttu. Nüüd teeb,nagu Putin käseb. Vedada ei ole Eestist Berliini kuigi palju kaupa, tühi raudtee hävitab Eesti majanduse.
s
selle/ 12. oktoober 2016 11:57
plaani järgi lähevad veel raudteest Narva poole jäävad alad Venemaale ja eestlased hakkavad elama teisel pool raudteed
t
Tasapind/ 12. oktoober 2016 13:04
olete selle mulli küll tagurpidi pööranud,sest venel on endal plaan otse tee ehitada Euroopasse ning selle nimel sõda käibki.No nii võimasmees Kallas ka ei ole,et teeb raudtee valmis ja Eesti kauba pärast,mis on olematu suurus,ei ehitata siia ühtegi raudteed.
Mõte on suurem ja hõlmab mastaapset kaubaliikumist ka läbi põhjamaade ja ka Venemaad on silmas peetud.
v
Venemaa/ 12. oktoober 2016 15:16
ehitas Ust-Luga sad ama ja teeb meretransa, sealt edasi rdt ..
Mis mõttes läbi põhjamaade? Venemaaga meil ju kaubavahetus puudub või olen ma millestki valest aru saanud. Kas venest tuuakse kaup Tln, sealt teise rongiga läbi Pärnu Euroopa? Ugrimugri värk.
p
Peeter/ 12. oktoober 2016 10:43
See tartlaste vingumine hakkab juba täiesti üle viskama. Teeme neljarajalise tee Tartusse, raudtee Riiga läbi Tartu! No minge metsa! Saan aru, et ka tartlastele on töökohti juurde vaja, aga kõik väljapool Tallinna ei tiirle ainult ümber Taru. Sõidan autoga nädalas korda paar Pärnu ja Tallinna vahet ning sellist rekkate rongi, mis Läti suunal liigub annab ikka kokku lugeda (korra lugesin ainult rekkaid ja sai 100 km peale 135tk). Sõites Euroopas ei näe kusagil nii tihedat voorimist. Lubati juba 2014 aastal, et kohe hakatakse tegema kolme realisi lõike möödasõitudeks, seni ei ole sellest lubadusest realiseerunud meetritki. Ma ei saa siiani aru. kes on see geenius kes väidab, et kõige kiirem tee kahe punkti vahel on suure raadiusega kaar. Miks sellisel juhul need veokid Tallinnast Riiga läbi Pärnu suunduvad? Suuname siis ka kõik rekkad ja kogu kaubaveo Tallinnast Tartu kaudu Riiga ja Pärnu suunale paneme veokitele keelumärgi ja jätame selle trassi vaid sõiduautodele. Oleks ju jabur?
j
12. oktoober 2016 13:56
ja mitu ohtlikku olukorda sa tekitasid kui veoautosi lugesid?

r
reku/ 12. oktoober 2016 10:29
Jääb arusaamatuks, miks valitsus surub RailBaltikut Eestile peale, saades aru, et ignoreeritakse pea poolt Eesti elanikkonda. Pole praktiliselt mitte üht argumenti, miks see kasulik oleks, Ikka see kummaline kaube liikumise kiiruse jutt, aru saamata, et kiirust vajavat kaupa ei saa raudteed pidi vsdada, ja see jääb ikka autode pärusmaaks, kes viivad uksest ukseni.
r
RB-st/ 12. oktoober 2016 10:24
...Tartu ei ole kogu teadaoleva universumi keskpunkt et kõik teed peaksid sealt tiiruga läbi käima. ...
Tartu on selle ühendustee oluline sõlmpunkt. Tulevik tooks sellele veel olulist lisa, kui läbi T-H tunneli saab see jätku Soome...Praegu on Tartule vastu eelkõige Pärnu, kuid asi tuleks paika panna riiklikul tasandil.
v
Vastused olenevad küsimustest/ 12. oktoober 2016 10:03
Sellise küsimuse asetusega ei saanudki teistsuguseid vastuseid tulla.Rail Balticut on vaja Soomele,et tuua neid natukene Euroopale lähemale(loomulikult siis ka tunnel).Eestile pole sellist megaprojekti tarvis,sest ühendused on ka praegu.Meil on rongid,mis on võimelised sõitma kuni 160 km/h ja seda on rohkem kui küll.Olemasoleva taristu kõpitsemisega,saame Eestile vajalikud kiirused ja mahud.Ja vajalikud on kõik kolm suunda:Riiga läbi Rapla ja Pärnu;Valka läbi Tapa ja Tartu ja samuti Narva.
k
kuule/ 12. oktoober 2016 10:32
aga miks Sa ei räägi sellest, et RB on vajalik Eesti riigi eelarvele. Ikkagi mingi 15-20 aastat tuleb sealt päris arvestatav tulu, käibemaksud, tulumaksud, majanduse elavnemine.
Selle abil saab taas end Suure Tiigrina näidata. Sellepärast ju valitsus ehitamist iga hinnaga läbi suruda uritabki.
i
insenerid/ 12. oktoober 2016 15:36
itimehed, el ektrikud,kee mikud jne spetsid tulevad ju kohale-neid peab kuidagi ülevalpidama.
m
12. oktoober 2016 10:44
miks mitte keegi ei tule selle peale, et ehitada 160km/h rongid narva ja tartusse ning 250km/h TLL-Euroopa
helsinki-tartu 160km/h ühendus (vahepeatusega tallinnas, loomulikult, ja jumala eest, kasvõi paides kui vaja) oleks täpselt selline projekt, mida EL rahadest rahastada saaks.
miks räägitakse toonil, nagu peaks valima? meil on viimased aastad jooksmas, kui me oleme EL rahade saajatena prioriteetsed. veel 10 aastat ja meie hakkame balkani arendamist kinni maksma. praegu on see aeg, kus neid tunneleid, sildasid ja kiirteid ehitada - me võiks sellega järgmiseks 30 aastaks ehitussektorile tööd saada
t
tööd küll, aga / 12. oktoober 2016 11:07
kust võtab riik kõik hoolduskulude jaoks raha, usun, et ka raudtee kulub.
v
12. oktoober 2016 11:48
vahet ei ole, see probleem on 50 aasta pärast. palju hullem oleks muutunud maailm, kus oleks sellist infrastruktuuri vaja ja meil ei ole. lagunevat saab alati korda teha.
palju hullem on eesti totaalseks perifeeriaks muutumine
n
noo vott/ 12. oktoober 2016 11:58
tead ju küll, et taristu maksust ja eelarvest see raha võetaksegi. Pole raske ära arvata, mis hinnaga rongipiletid Eestis olema hakkavad, kui see suur kaubavedu ebaõnnestub.
o
12. oktoober 2016 12:13
oi tõsi, selgita, mida ta siis nii väga maksab? (tuletan meelde, et teie teoorias kukub projekt läbi ja seda raudteed ei hakata kasutama)
v
vaatasin/ 12. oktoober 2016 09:48
eile telekast selle raudtee teemalist arutelu. Arutelust selgus, et tasuvusanalüüsi veel ei ole. Samas sai selgeks, et reisijaid ei ole piisavalt, kauba veos saame loota ainult Soomele.Korduvalt käis pooldajate argumentidest läbi ka :kui Eesti hakkab tootma, kui Eestis tekib tootmine. Aga mida Eesti hakkab tootma või mis tootmine Eestis tekkib, seda pooldajad ei teadnud. Ühesõnaga jäi kõlama, et meile on kohutavalt seda raudteed vaja, aga milleks-seda ei tea mitte keegi.
f
fosforiit/ 12. oktoober 2016 10:44
RB ehitamine, manageerimine ja papi vasakule vuhveldamine + fosforiit on tohutu suur äri, millele kõiksugu sulelised ja karvased oma küüsi taha soovivad ajada.
Eesti ei vaja maad pooleks lõikavat raudteed.
k
12. oktoober 2016 13:39
kõlab nagu Aaviksoo sammas ;)
j
just/ 12. oktoober 2016 15:21
Aaviksoo sõjaristi vastu sai kogutud allkirju....aga ei rajati...nüüd oleks odavam lammutada
o
otse/ 12. oktoober 2016 09:43
ega isik kes oma isikliku plekiliisu eest 500+€ kuus maksab ei saa sellest loobuda ka 1km poes käiguks, rääkimata rongiga sõitmisest, ma arvan et kui raudtee läheks läbi trt, siis tulek kohe kisakoor, et nad peavad autoga ülesõidu taga ootama. mul käib kestvustreeningus inimesi autoga, kuigi elavad ca 3km kaugusel, sest vbolla tuleb pärast "kusagilt läbi käia" kui auto oleks sama kallis kui see saastab eks siis saaks ka ühistransport populaarsemaks. mina ntx pean raiskamiseks tln trt 2+2, ohtlikud kohad tuleb teha rangelt 70kmh, ilma vastassuuna kasutamisvõimaluseta (aed vahel) - eile ntx ma käisin ainult Kosel ja praktiliselt terve tagasitee linna oli mul taga üks audi mis paiknes nagu raudpolt teises reas, 200m tagapool ja teises reas. kiirust mõõtsid mendid muidugi Assaku külje all, need teise raja mehed ei koti neidki. kui ehitada raudtee siis otse ja kiire, transiitmaantee saab tühjemaks, saab tihemini Riiast lennata, meie lennujaamast nagunii sobivaid lende pole - kas vale sihtkoht v krdi kallis.
t
tartlane/ 12. oktoober 2016 10:47
Elan aastast 1962 Tartus ja võin sulle kinnitada, et raudtee on kogu selle aja läbinud Tartut. Läbib ka praegu. Autode tundide pikuseks veninud seisakud vitamiini ülesõidul on möödanik. Pikad ootamised olid tingitud veeremite komplekteerimisest raudteejaamas.
t
tore/ 12. oktoober 2016 14:44
kui Tartu uuele rongitrassile veeremeid ei komplekteeri, siis milleks sinna üldse sõita ?
t
toredale/ 12. oktoober 2016 15:24
tutvu andmetega-raudteetransa on langenud aegade madalaimale st olematule tasemele.
Rongipilet maksab 10-12 eurot, bussipilet 3-5 eurot Tallinnasse
p
Pärnakas/ 12. oktoober 2016 09:27
Tartlased võiks vähe jalga puhata, Tartu ei ole kogu teadaoleva universumi keskpunkt et kõik teed peaksid sealt tiiruga läbi käima.
j
12. oktoober 2016 09:16
jätke järgi sellest jauramine. Eesti on rikas riik ja me jõuame kas või sadat raudteed üleval pidada. irw
t
tyhja/ 12. oktoober 2016 15:42
eõhku, tyhja Utahi kõrbeenergiat , jne peame üleval
t
Targa ja aruka Eesti mehena oli hr.Jürgen Ligil ilmselt/ 12. oktoober 2016 09:04
üsna piinarikas kõnepuldist kirjeldada Türgi räiget islmiseerimisprotsessi ja demokraatia-pooldajate arreteerimisi ning kadumisi kui demokraatlikku protsessi mida silmakirjalikul Euroopa Liidul tulevat lausa toetada. Poliitika on tõepoolest räpane .

h
hakaku juba peale/ 12. oktoober 2016 08:56
üks on selge, et raudteega sõidaks mina ka. see vähemalt käib mööda maad. lennukeid võiks üldse vähemaks jääda ja saastamine õhus koos sellega. sõidad ja näed ilusaid paiku, loodust jne.
a
arvamus/ 12. oktoober 2016 10:16
Kiirteid pidi uhades ei näe sa ei ilusaid paiku ega loodust. Näed vaid müratõkkeid. Kui midagi ilusat näha tahad, siis mine turismi reisile.
k
kuhu siis sõidad?/ 12. oktoober 2016 11:09
Mida on meil Berliini asja kui Haapsallugi ei saa? 200 km/h juba iga teibapeatuse juures ei peatu.
e
12. oktoober 2016 12:30
elementaarne lugemisoskus puudub, eelkirjutaja võrdles rongi lennukiga. 600km/h lendavad vahendid peatuvad iga teiba juures veelgi vähem
e
Eestlaste terve mõistus peaks ka seekord võitma :/ 12. oktoober 2016 08:55
Eesti elanikud ei vaja oma territooriumile (sisuliselt peatusteta ) kiir-raudteed - tehnoloogilist hiigelrajatist mis on mõeldud ainuüksi stagneerunud ja võlgu elava Soome jaoks - selle konkurentsivõimetute kaupade peatusteta odavaks transportimiseks Saksamaale.
e
ei ole / 12. oktoober 2016 15:27
see soome ka nii suur transportija midagi.Odavam ja ohutum on viia kaup merekonteinerites ja laevadega