Eesti uudised

Arutlusel üksi elava pensionäri toetus

Toimetas Maria Rozbaum, 11. oktoober 2016, 06:47

44 KOMMENTAARI

ü
üksi elav pensionär/ 11. oktoober 2016, 12:58
Elan tõepoolest üksi. Saan kohe 65 ja tervis ei ole selline, nagu noorena oli, aga saan hakkama. Käin poole kohaga tööl. Palk ja pension kokku on nii palju suured, et mingit abiraha ma ei vajaks. Igal aastal saan endale lubada soojamaareisi ja lisaks lapsi toetada ja trennis käia. Tundub nii, et kui kulutad mõistlikult, siis pole häda midagi. Tõsi, mul on oma korter, aga see on ju enamusel pensionäridest. Saan ilmselt suure hunniku miinuseid, aga küsin ikka, kuhu te selle raha panete, pensionärid? Ses mõttes ei kiida ka heaks ideed, et kõigile raha võrdselt jagada. Nii on tõepoolest lihtsam, aga kas ka arukam? Olgu siis seegi öeldud: praegu on mu kuu sissetulek kätte 700-800 eurot. Isegi mu kõrgeltharitud tütar saab põhitöökohast vähem raha, kui mina. Seega pean nentima, et Ansipi mõte raha lennukilt mitte külvata on mõistlik. See 115 eurot aastas, mis ma juurde saaksin, on suht olematu % minu aastasest sissetulekust ("puhtaana käteen", nagu soomlane ütleb). Võib-olla ma hakkan teisiti mõtlema, kui mingi väga raske haigus mind tabab, ei tea. Praegu aga annaksin selle 115 eurot oma lastele, seega jagaksin raha ise ringi. Võib ju olla, et sotsiaalamet ja pensioniamet raha jaotajatena ongi valed asutused. Kuuldavasti kulub ametnike palkadeks seal ikka väga palju. Enne kõiki valimisi räägitakse, et vaja on koondada ametnikke, aga igasuguseid tobedaid büroosid ja institutsioone, mis riigikassast raha tahavad (ise mitte mingisust väärtust luues), tuleb aina juurde ja kui ühest kohast ametnikud koondataksegi, siis luuakse teisal mingi uus büroo, kuhu nad tööle võetakse. Kas tõesti ei ole meie riigis enam terve mõistusega poliitikuid? Raha jagamine on puhas populism. Kui Savisaar Tallinna pensionäridele 500 krooni sünnipäeva raha jagas, siis oli ta kõigil hambus. Mis see 115 eurot aastas teistmoodi on? Samasugune populism. Keegi ei saa sellest rikkamaks. Inglastel on hea ütlemine: easy come, easy go. Maksuametis on andmed isikute sissetulekute kohta. Võtke ja uurige, kes tõepoolest toetusraha vajavad ja andke siis neile minu arvelt rohkem. Usun, et on neid, kes tõesti vaevu omadega välja tulevad, aga leidke need inimesed üles.
h
Haige inimene./ 11. oktoober 2016, 21:55
Kus Te seda 500 eur. võtate? Tallinn jagab sünnipäeva raha 76 eur. Ärge palun kirjutage, kui Te ei tea. Teil on ehk tervis korras, kui paljudel teistel, kes on elu aeg teinud füüsilist rasket tööd, Kas Te olete tellitud kommi panija siin, et sellist soga ajate? Miks Te poole kohaga tööl käite, kui tervis hea? Minge ikka täiskohaga tööle ja tehke valitsusele ettepanek, et Te ei vaja pensioni ja piisab palgast. Ja kuhu Teie oma raha panete, et peate veel tööl käima?
6
60+ naine/ 12. oktoober 2016, 00:44
Kõik ei ole selles vanuses nii terved kui Sina.Minu pension on 395 eurot, elan väikeses majas, ÜKSI. Kõik arved, talvepuud maksan ise, maja tahab ka kõpitsemist. Käin teatris, ostan rohtusid, lastel ja lastelastel sünnipäevad, sinna ei lähe ka tühja käega. Ka transport linnas on tasuline. Olen proua ja ostan ka meigi tooteid. Poest ostan söögiks ka head ja paremat. Ja kuu lõpuks ongi raha otsas.
p
penskar/ 11. oktoober 2016, 12:11
Alates 65 eluaastast? Paljud on pensionil 63 aastaselt. Kas nemad siis ei saa, kes elab üksinda? Lubasite suure suuga tõsta pensioni. Nüüd on vist 2 korda seda tehtud mitme aasta vältel ja see kõikus kusagil 10 euro ringi. See pensioni tõstmine taas soikus. Huvitav miks ei soiku Teie palkade suurendamine 100 euro võrra? Pensionäride toetus soikus aga Teie oma mitte. 115 eur. aastas? See teeb kuus siis sirka 11.50 eur. Taas narrimine. Ja seda raha antakse ka oktoobris. Lubati suure suuga aasta lõpus anda pensioni suuruse lisa emapalga näol. Kuhu see nüüd siis kadus? Niikaua lubati, kui saadi pukki sinna suurepalgale ja unustati taas ära see lubadus. Miks Te petate inimesi ja soovite, et taas teid kõiki valiksime. Kahju, et rahval on lühike mälu ja valivad taas neid samu rumalaid lubajaid. Ka e-valimine peab ära lõppema, kuna sealt on kõige kergem pettuse teel endale hääli saada.
l
Lugege ikka artikkel läbi!/ 11. oktoober 2016, 10:51
Jutt ei ole leskedest, vaid üksi elavatest pensionäridest. See veel nii toores jutt, et nämmutatakse kuni valimisteni. Siis muudetakse, kohandatakse. Tuleb lugemine ja lugemiste lugemine. Kuni valimisteni välja. Pärast valimisi märgatakse, et teema pole arutamist väärt. Hea kui saate 30 eurikut piletiraha hambaarsti toolile istumiseks. Rohkemaks ei jätku. Mäletate Ansipi aegset ütlust: "Kas arvate, et teile hakatakse lennukilt raha külvama"?
p
penskar/ 11. oktoober 2016, 10:43
Mina jälle ei saa aru, mida tähendab "Üksi elav pensionär"!. Nagu on öeldud eelnõus, et rahvastikuregistris olevate andmete põhjal toimub maksmine. Aga tegelikult on ju nii, et pensionär elab tegelikult üksi, lapsed on kusagil mujal, (üürikorteris või mujal linnas),aga registri järgi on ühel elamispinnal. Mis siis nendest pensionäridest saab? Töötavale pensionärile ei oleks küll seda vaja. See oleks tõesti ebaõiglane nende pensionäride suhtes, kes ei saa ega suuda enam töötada.
ä
Ära kõike usu!/ 11. oktoober 2016, 10:56
See vaid häälte saamiseks. Edasi nämmutatakse valimisteni. Ja sinna see lõpebki.
p
pp/ 11. oktoober 2016, 11:24
Mis saab, mis saab. Midagi ei saa, tuleb seaduse järgi elada, registreerida end tegelikku elukohta ja maksta makse tegeliku elukoha järgi. Praegu on kaks kannatajat, sina kes maal üksi elab ja linn, mis jääb maksudest ilma, kuna su lapsed on maale registreeritud. Sina tahad maalt hüvesid saada, su lapsed linnast, mõlemad istute kahel toolil.
l
lihtne öelda/ 11. oktoober 2016, 14:16
minu poeg elab ka teises linnas üürikas, omanik pole nõus sisse kirjutama ja kes teda sundida saab.Mis siis teha?
v
väga nutikas uue presidendi tähelepanu ja empaatia kontroll!/ 11. oktoober 2016, 10:24
Kas ta ikka küsib - kas mõtlete seda 115 euro suurust toetust nädalas või kuus?
n
no kuus saab penskar ikka 9.58 !/ 11. oktoober 2016, 10:46
see teeb ca 0.32 senti päevas.Kui jutt käib toetustest,siis on numbrid sellised.
Kui jutt ladviku kulutustest,siis alla viiekohalise numbri juttu pole.?
m
mnjah/ 11. oktoober 2016, 11:07
ehk siis - kui korjata iga päev 4 pudelit ja need taarapunkti viia, siis see toetab rohkem kui riik! Kõva sõna!
h
huvitav/ 11. oktoober 2016, 10:20
470 euroga on vaene,aga 490 euroga on juba rikas.mis te jagate seda raha nagu taskuraha.tehke pensionid normaalseks,makske inimlikku palka,siis ei olegi vaja neid abirahasid.hambaarst,30 euri.mis selle eest saab.teha suu lahti ja panna kinni tooli peal ka saab istuda.saad teada hammaste olukorra,mida ise ka ju tead,ravimiseks raha ikka ei jätku.nende toetuste määramise ja väljamaksmise peale kulub rohkem raha.kui see toetus ise.
ä
ära vingu!/ 11. oktoober 2016, 10:31
Kõike toetusi tõstetakse valitsuse poolt tasapisi, aga pidevalt,
igasuguste võimaluste piirides.
Ja muideks, loe veel ka
"Sotsiaalkomisjon toetas hambaravihüvitiste suurendamist"
p
pens/ 11. oktoober 2016, 12:05
Meil on imelik riik. Selle asemel, et pensionäridele elamiskõlblikku pensioni ja inimestele töö eest koralikku palka maksta, makstakse igasugu luuseritele toetusi. Likvideerigu töötukassa ja lõpetagu luuseritele töötu abirahade maksmine.
s
./ 11. oktoober 2016, 14:19
sul penskaril muidugi ükskõik, aga mind koondati 50+ vanuses, no pole selles vanuses töö leidmine kerge ja oli hea, et sain töötukassast raha kuni tööle jälle sain.
k
kärnastele/ 11. oktoober 2016, 10:03
Kui meie riigivalitsus teeb inimeste jaoks midagi head - oi, mis kisa jälle lahti,
- praegune projekt tundub väga populistlik olevat
- sellise teema toorelt esiletõstmine praegu lihtlabane "häältepüük"
- Üldist elatustaset peaks tõstma. Seda aga röövvellik valitsus ometi teha ei kavatse jne.jne.
Ja kui midagi ei tehta, siis on ekre palgaliste kisa kohe taevani.
Ja nii need palgalised äärmuslased peavad alati vinguma, virisema ja lõugama,
ikka selles vaimus - et meie jaoks ei sobi see ega ei sobi teine,
kord on neil maa külmand,
kord kärss kärnas,
siis on jälle pee neil kärnas...ja ikka selles vaimus edasi.
k
kärss kärnas,ise kärnas..10:03/ 11. oktoober 2016, 11:50
oled üleni kärnas,ega näe,et EKRE-l POLE selle artikliga pistmist.
Kui vihjad mingile rahasummale,siis just Ekre nõuab kuluhüvitiste maksmise lõpetamist.
See tähendab,et KÕIGIL RK-S pole kuluhüvitisi ja ehk saavad penskarid siis 0.35 senti päevas?Samas on EKRE see,kes on näoga rahva poole.(loe nende programmi!)
https://ekre.ee/konservatiivne-programm/
Ära rohkem teemast mööda pane,ära tüütab-ekre,ekre,ekre...
Teema on 0.32 senti penskaritele,loe artiklit!
k
Kui / 11. oktoober 2016, 09:41
on kahe voi enama toaga korter, saab toad ju valja uurida! Miks peab 2 tuba tühjalt seisma, magad ju 1toas, mitte kolmes korraga.
õ
õigus/ 11. oktoober 2016, 10:17
kas väljaüürida või väiksema korteri vastu vahetada, millel on ju siis ka tunduvalt väiksemad kommunaalkulud

j
Järjekordne tõestus,/ 11. oktoober 2016, 09:21
et abiellumine ja ka laste muretsemine selles ühiskonnas on kahjulik. Üksikna elamine on tunduvalt soodsam.
Seks tänapäeval pole probleem.
m
.../ 11. oktoober 2016, 10:08
mis abielust ja lastest sa jahud.
Kui palju on 70-seid abielupaare? Suur enamus on üksi jäänud. Ja lapsed - kui palju on neid, kes suudaksid vanemaid toetada?
115 eurot on suur raha. Mina ütlen küll aitäh. See on mul aastane elektri raha.
k
kangasteljed/ 11. oktoober 2016, 08:22
Kui pensionärid panna laagrisse kokku elama, siis ei oleks vaja seda üksi elamise toetust maksta.
ja pensionäridel oleks ka endil lõbusam olla. Nemad ju facebooki ja tinderit ei kasuta et inimesi näha.
Nii et pensionäride laager on hea mõte, üksi konutamise asemel kindlasti laagri tsoonides leiaks nad omale tegevust ja moodustaksid huvigruppe.
h
11. oktoober 2016, 09:45
hoopis sinusugused "kangasteljed" paneme laagrisse
t
tubli oled,/ 11. oktoober 2016, 10:30
hakka siis juba nüüd täna endale ja teistele tobudele surmalaagrit kokku panema.
t
"ideekeeniused"/ 11. oktoober 2016, 10:44
tuleb panna 24/7 sinnasamasse kangastelgede taha, et neil poleks aega idiootsusi genereerida.
s
Sass/ 11. oktoober 2016, 08:14
Hea, et arutatakse vajalikku teemat, kuid praegune projekt tundub väga populistlik olevat. Kõigile järjepannu jagamine ei saa olla jätkusuutlik, nagu seda on näidanud nn. sünnitoetused. Kindlasti tekivad riigikassale täiendavad surved mida hakatakse kompenseerima pagan teab kelle arvelt!
s
Sass/ 11. oktoober 2016, 08:17
Lisan veel : minu meelest on sellise teema toorelt esiletõstmine praegu lihtlabane "häältepüük" ja oma kolinal kukkunud usaldusväärsuse saamatu upitamise katse valitseval kartellil!
t
to Sass./ 11. oktoober 2016, 08:45
Minagi olen üksielav pensionär. Ise elan Eestis, naine Soomes, ametlikult, sissekirjutusega. Mina saan lisaks Eesti pensionile ka Soome pensioni. Kirjutatakse nii, et "muud sissetulekut ei arvestata". Järelikult peaksin ka mina selle 115 euri saama. Üksielav ei pea ju lesk olema. Üksielav tähendabki nii juriidiliselt kui filoloogiliselt üksi elavat. See selleks. Ega mulle niiväga seda 115. eurikut vaja lähegi. Tulen toime kahe pinsiga. Mis häältesse puutub, no seda nad minu käest ei saa. Miks muidu pidin kunagi Soome, lisapensioni teenima minema? See teema on naljanumber jah. Üldist elatustaset peaks tõstma. Seda aga röövvellik valitsus ometi teha ei kavatse.
m
miks siis/ 11. oktoober 2016, 08:13
Miks makstakse töötavatele pensionäridele - tuleks maksta ikka nendele, kes hädas?
t
töötav pensionär on ju hädas,/ 11. oktoober 2016, 08:45
k
kuule sina, "miks siis",/ 11. oktoober 2016, 09:50
Pension (meie riigis teadaolevalt üsna pisike) on eelnenud tööaastatega välja teenitud ja ei ole töötavad pensionärid sugugi mingid rikkurid. Ja töötavalt pensionärilt laekub sotsiaalmaks (mis läheb sinusuguste ravikindlustuseks või pensioniks) ja tulumaks, mida ta oma töötasult maksab nagu iga teine töötaja. Seega sinu märkus on täiesti kohatu!
k
kuule, miks siis/ 11. oktoober 2016, 10:25
miks sina küll tööle ei lähe ja siin oma taguotsa arvuti ees ainult laiaks istud ja töötavaid pensionäre veel halvustad?
t
töötavaid/ 11. oktoober 2016, 10:59
pensionäre tulebki arvustada, sest võtavad töötutelt töökohad ära. Mina olen selle pärast eelpensionär ja pension 283 euri, vaevalt ma seda lisaraha saama hakkan, nii nagu ei makstud ka toimetulekutoetust, selgitust ka ei antud, elamisse olen üksi sisse kirjutatud ja pole abielus ega pole lapsi.
L
......................................./ 11. oktoober 2016, 08:08
Lesepension peaks olema juba ammu. Proovige elada üksikpensionärina.See on väga raske,eriti veel kui üüriarve talvel tuleb. Talvekuudel võik see olla igakuiselt 115.
l
Lootja/ 11. oktoober 2016, 10:14
Äkki saadakse kunagi aru,et pensionäri aasta algab ka 01.01,mitte 01.04,et suurenenud küttearvet maksta.
0
01.04 on uued pensionid/ 11. oktoober 2016, 10:41
sest pensione tõstetakse 01.04. Selle järgi ka vaadatakse pensioni suurust. Ja korraga kätte saada 115 eur on minu arvates suur asi. Isegi 70 eur sünnipäevatoetust on minu arvates suur raha ja abi.
j
ja jälle palgalised vingujad tööle käsutatud / 11. oktoober 2016, 10:27
Kui meie riigivalitsus teeb inimeste jaoks midagi head - oi, mis kisa jälle lahti,
- praegune projekt tundub väga populistlik olevat
- sellise teema toorelt esiletõstmine praegu lihtlabane "häältepüük"
- Üldist elatustaset peaks tõstma. Seda aga röövvellik valitsus ometi teha ei kavatse jne.jne.
Ja kui midagi ei tehta, siis on ekre palgaliste kisa kohe taevani.
Ja nii need palgalised äärmuslased peavad alati vinguma, virisema ja lõugama,
ikka selles vaimus - et meie jaoks ei sobi see ega ei sobi teine,
kord on neil maa külmand,
kord kärss kärnas,
siis jälle pee jälle kärnas...ja ikka selles vaimus edasi.
o
11. oktoober 2016, 11:09
oeh
jälle topelt kommentaar,
esimest ootasin ja ootasin ....ja ootasin, siis sellepärast panin UUESTI selle kommentaari teele ja nii ongi nüüd siis kohe topelt.
Aga topelt ju ei kärise....
Modedele ikka tänud siis!
t
to 10:27/ 11. oktoober 2016, 13:20
Mida sa vingud, närvihaige! Kui raha palju, anneta vaestele. Aga ära mõtlegi kiita valitsust, kes vaid koorida oskab.
m
mis lesepension?/ 11. oktoober 2016, 10:37
kas need palgalised virisejad on tõesti nii alaarenguga, et nad sellest aru ei saa, et
jutt ei ole LESEPENSIONIST, vaid ÜKSIKUTELE (ka lahutatud, vallalistele jt) pensionäridele makstavast igakuisest TOETUSEST.
s
Siin see "virkade" ajude viga ongi./ 11. oktoober 2016, 10:55
Teksti ei süveneta, kisa aga tehakse hullusti. Ime pole, et villa pügatakse.
h
hea, et arutavadki,/ 11. oktoober 2016, 07:05
kuigi tolku ei ole. soomes on juba 6o aastat lesepension.
m
mis lesepension?/ 11. oktoober 2016, 10:23
sa ka nende seast, kes ei mõika millest üldse on jutt.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee