Eesti uudised

Pätiks sirgunud noormees peksis endisi õpetajaid

Liis Vaksmann, 30. september 2016, 04:00

155 KOMMENTAARI

p
Piit/ 6. oktoober 2016, 00:39
Kas pätiks sirgutakse? Ma arvasin, et kõverdutakse.
p
Pets/ 4. oktoober 2016, 22:46
Pange pois kinni ja küll ta saab füüsilise noomituse... ehk veits beibena esineda ka :)
m
matu/ 4. oktoober 2016, 20:02
Poisike ütles, et kahetseb - äkki on veel lootust. Anname talle tingimisi.
d
1. oktoober 2016, 11:43
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
sass/ 2. oktoober 2016, 15:09
Ja elu muidugi maksu maksja arvel.
e
Ettepanek/ 3. oktoober 2016, 10:02
Sellise noore paadunud päti (retsidivisti) koht oleks Venemaa vanglas. Vot seal oleks karistusel alles mõju.
õ
// 1. oktoober 2016, 08:18
õpetlik lugu, õpetlikud kommentaarid. Siit järeldus: ema olla on eriti loll ettevõtmine.
Kui emal oleks kellelegi toetuda! Kas ema ja isa on ainukesed, kes on süüdi? Ühiskonna moraali, eetika põhimõtted on olematud. Ka kõige kõrgemad ametnikud ei tea midagi kõlblusest. Vale .Vargus. Vastutuse puudumine. Kasvõi 101 - milline nende tegu on hukka mõistetav ja toob kaasa vallandamise, tagasiastumise. Jah, tõsi küll, kui sul ei ole ametiposti, siis saad mingi karistuse ikka.
Kool - võitlus selle nimel, et 1. klassi astuja juba ei lähe lihtsalt kooli, vaid kellel vähegi raha, läheb "eliitkooli" ja kellel raha pole, on juba I klassist madalamal.
Koolikiusamine - millele see toetub? Ebainimlikkusele ühiskonnas.
Kõik on müügiks ja millelgi ei ole inimlikku väärtust.
Võta kasvõi viimaste aastate presidandi epopöa! Jah, presidendipaar ei saanud hakkama, aga see kohutav Evelini mahatamimise sõim , kõige jubedamad sõimunimed...
Avalik inimese mahatallamine riigis kõige kõrgemal tasemel. Mida tahad sa veel siis ühest tühisest koolilapsest, poisist, tüdrukust, kes alles alustab oma elu...
Õnnelikud on vaid need naised-mehed, kelle lapsed on juba suured ja kes enam ei sünnita.
t
Tiido tuttav./ 1. oktoober 2016, 03:02
Huvitav kas Mart Sander ja Marco Tasane ei ke''''ud tal piisavalt mõistust pähe? Ometigi ta ju viimasel ajal nende juures videoid ja pilte saatis.
p
Penskar 65+/ 1. oktoober 2016, 00:45
Need ju meie kaltsuvalitsuse väikesed õied, on ka vilju olnud (Viljandi), vene ajal oli õpetja autoriteet, kõik kuulasid teda, ei mingit vägivalda. Ilmselt saab noorsandist tuleviku peaminister.
ä
.../ 1. oktoober 2016, 07:39
ära, lahmi. Igaüks võib sünnitada ja päti üles kasvatada.
k
Kiire mammi, körti lusikaga .../ 30. september 2016, 23:11
Vabakasvatuse hapud viljad ...
TIBUEMMEDE lemmikpala: Koristage alati tema järelt - raamatud, kingad, riided. Tehke kõik tema eest ära, siis harjub ta kõiges vastutust teiste peale veeretama. https://goo.gl/0xjGf3
m
Mann/ 1. oktoober 2016, 09:52
Väga head nõuanded! Just nii tuleb toimida ja saamegi sellise inimese, kellest oleme unistanud.

v
Väimela pommimees/ 30. september 2016, 22:20
Siin aitaks temaga konfliktides olles vaid munade pihku võtmine ja väike pigistus, kui edasist tulemust ei anna siis elekterkrampravi ja lobotoomia omaala asjatundjate käe all. Õpetajatega kakelda.. no kuulge, see on lapsik ja autistlik.
p
poliitvang/ 30. september 2016, 23:09
poliitiline kommentaarium, olgu ülitsetud Teie nimed!
k
Kurb/ 30. september 2016, 20:49
Inimene ise tok hetkel ei tajunudki mida tegi või valesti teeb! Viitab tugevale neuro psüholoogilisele haigusele milleks on ka ravimid tänapäeval ja noorukist oleks asja saanud,kuid Ei see vangla teda aita!see teeb sellise inimese võiks öelda patsiendi/noor kodaniku mõrtsukaks! Miks ei võiks kohtunik nõuda psüholoogilisy kontrolli ja vastavaid teste! Lõppude lõpuks tuleb nooruki vanglast välja saamise järgne elu palju kallimaks maksma oma hullemate probleemide tekitamistega kui nüüd ennetada ja määrata õige ravi!
m
maamiiz/ 30. september 2016, 20:38
see on kui politsei peab kõiki inimõigusi järgima ,viimane aeg teha muutused seadustes et pätt saaks ikka talle mõistetava suhtumise ja karistuse
p
30. september 2016, 19:40
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
A.T.O./ 30. september 2016, 21:35
A tead, sul läheb jalgealune tuliseks selle jutu eest. Sest sa oled kremlimeelne siga ja ISIS-e toetaja ehk reetur.
v
Vello/ 30. september 2016, 22:50
Kui kaua sa "poiss16" vee all olid?
s
30. september 2016, 19:04
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
e
30. september 2016, 19:15
m
MATS/ 30. september 2016, 18:05
Aga lapsukesel on ju alati õigus! Kogu kooliaja on tal vaid igal pool kõikvõimalikud õigused, kuid mitte mingeid kohustusi ega vastutust. Karistamisest rääkimata. Ja lapsukese tööle panemine ja temalt kuulekuse ning distsipliini nõudmine on selline kuripatt, mis vanemad paugupealt kohtu ette viib! Eks maitskem nüüd siis sellise isevärki, tibuemmede poolt välja mõeldud kasvatuse vilju!
m
mikk/ 30. september 2016, 21:43
Enamasti peksavad öpetajad lapsi, pisut vaheldust pole paha.
n
No ma ei tea/ 1. oktoober 2016, 09:57
Pole veel kunagi näinud, et kedagi koolis oleks pekstu õpetajate poolt. Mille alusel mikk väidab, et ENAMASTI peksavad õpetajad lapsi. Et siis sulle-mulle. Vahelduva eduga peksavad vastastikku? Mikk pole vist koolis käinud.
4
40-ne/ 1. oktoober 2016, 19:42
Kaardikepiga tagumine (õpetaja poolt) oli meie koolis tavaline. Vaimset vägivalda ei peeta vägivallaks?
m
mikk/ 2. oktoober 2016, 09:00
Kui pole ise kokkupuutunud, siis ei mõista ka. Kui mitte füüsiliselt, siis saadavad krimilugu toime pannes erapraksisesse, mille tagatubades tegelikkuses toimuv jääb avalikkuse eest peitu.
k
kaidar noorsoo/ 2. oktoober 2016, 11:56
MIKK TE OLTE VÄÄRASTUNUD INIMENEE
V
!!!/ 30. september 2016, 18:01
Vaba kasvat(amat)use viljad!

1
100fm/ 30. september 2016, 17:12
1
100fm/ 30. september 2016, 17:10
m
30. september 2016, 16:35
Mis teha kui mõistus ei ole oma teha lammas.
m
Mamma/ 30. september 2016, 16:21
Miten surullista! Myös minun mieleeni tulee ensimmäisenä, että mitä poika on mahtanut kokea. Miten äiti ja isä ovat häntyä kohdelleet. Hänellä on varmasti paha olo. Poika tarvitsee apua.
2
2 täisealise ema/ 30. september 2016, 16:00
Loen ja vangutan pead. Miks mitte midagi ei tehta nende vastutustundetute vanematega? Laps ei ole süüdi, et teda ei ole kasvatatud, see tuleb vanematest, kes ta sigitasid. Tuleb panna vastutama sellised emad ja isad. Oleks minu poiste klassis olnud selline väike terroriseerija, räägiksin esmalt klassijuhatajaga, siis direktoriga, et mis ÕIGUSEGA need vanemad toovad sellised teisi lapsi häirivad ja õpetajatele allumatud lapsed ühiskonda üleüldse? Kui see tulemusi ei anna, siis läheksin otsejoones Lastekaitsesse ja näitaksin näpuga selle terroristist lapse vanemate peale: Palun väga, sellised lapsevanemad, võtke kiiremas korras ette, koolitage, trahvige, mida iganes, kuid terve klass ja õpetajad ei ole kohustatud kannatama!!! Mis toimub?
t
Teile 2täisealise ema le./ 30. september 2016, 16:59
Mis asi on vanematel täisealise 20 aastase inimesega.
a
alaealine ta on olnud 18 aastat/ 30. september 2016, 18:22
ega ta üleöö pätiks hakkas
n
nii palju on/ 30. september 2016, 18:50
Nad on teda 20 aastat selliseks kasvatanud.
e
ei hakkagi/ 1. oktoober 2016, 10:09
Ta on pätt juba algusest saati. Esialgu lapspätt, hiljem noorukpätt jne.
j
ja.../ 1. oktoober 2016, 22:55
...18 või 19 aastat oli hea ja eeskujulik laps sinu arvates? Ei olnud ju! Ongi vanemata tegemata töö sõna otseses mõttes. Ainult sigitasid ja sünnitasid, kasvatada ei viitsitud.
e
E./ 2. oktoober 2016, 14:23
Miks ei peaks vanematel oma 20 aastase pojaga asja olema? Vanemad on ju seaduse järgi kohustatud oma lapsi kuni 21 eluaastani ülal pidama, kui need õpivad. Ja kui ka ei õpi ning on ära pätiks läinud, siis kogu oma laste elu eest vastutavad vanemad niiehknaa. Küll mitte seaduse järgi. Kui täiskasvanud laps peaks mingil põhjusel invaliidistuma, on tema põetamine ja kasimine või hooldekodule maksmine samuti vanemate, mitte kellegi teise asi.
t
To: E/ 2. oktoober 2016, 19:15
Olen sinuga, E täielikult nõus! Siin osa inimesi arvab (ja ehk loodab ka ise nõnda), et saaks see õnnetu 18 juba täis, siis klopime oma käed puhtaks ja ajame, justnimelt AJAME oma sõnakuulmatu, pätilapse kodunt välja a laa: Mine tööle! Meie ei pea sinuga enam pistmist tegema...Aga kullakesed, kui teie, vanematena ei ole oma lapsele maast madalast eeskujuks olnud, ega ÕPETANUD, kuidas tuleks olla ja õppida, et 18 aastaselt ei peaks last kodunt välja AJAMA, vaid uhkust tundma oma lapse üle??? Et tal on siht silme ees, mida õppima minna, kuhu tööle minna, et ta on teile abiks jne? Vanemate tegemat atöö ja HÄBI!
T
:::/ 30. september 2016, 23:13
Te minge parem ise noormehe eest vangi. Või kui vanematega kokkuleppele saate, siis pääsete nende vastu välja.
4
4 lapse ema ja vanaema/ 1. oktoober 2016, 19:43
h
Halb pealkiri/ 30. september 2016, 14:25
Mis pätiks sirgunud, taevas küll! Kas sellel lapsel vanemaid ei ole? On ju, ema ja isa. Peaks olema pealkiri "Ükskõiksete vanemate hooletuse viljad!" Hoiatuseks mõnele üksikulegi, kelle lapsed ei ole veel kooliealised. Kasvatada, õpetada, kuulata oma last ja olla ise ka eeskujuks.
j
Juhan./ 30. september 2016, 13:56
Kas hakkavad tulema viljad ja kuna hakatakse aru saama sellisest kasvatusest kui laps teeb mis tahab peaasi et ei nuta ja keelata ei tohi karistamisest rääkimata.
p
Paidekale./ 30. september 2016, 13:56
Õpetajad nõuavad ainult palka ja istuvad ainult taguotsa laiaks.
h
Helin/ 30. september 2016, 14:10
Mitte kõik, hea 13:56 kommenteerija. Taevale tänu, et mitte kõik ja siit saab kõik alguse!
j
Jaana / 30. september 2016, 14:50
Hmm...ja õigesti teevad, et palka nõuavad, see on ju vaimselt väga kurnav töö kantseldada selliseid pätilapsi! Nõuka ajal oli õpetajate ees õpilastel vähemasti aukartus ja siis sai õpetaj atõepoolest keskenduda oma a i n e õpetamisele, mitte ei läinud kogu võhm keelamisele, manitsemisele ja märkuste maalimisele! Aga vaadake, siis ei vohanud ka kärgperendust, ega elukaaslust. Ei olnud mingeid tutvumisportaale, kust on vanematel nii lihtne leida uus elukaaslane...nii aastakeseks keskmiselt. Televiisor ei mänginud vanasti niisama, taustaks ja ei tulnud sealt seksi ja vägivalda õhutavaid seriaale, kust lapsed "õpiksid". Ühiskond triivib küll suurel kiirusel hukatusse, kuid vanematel om oma laste ees siiski see võim, et neid õigele teele ja õigetele valikutele suunata, kui vaid t a h t m i s t on, sedasi.
j
Jäta järele!/ 1. oktoober 2016, 10:10
Tule ja tööta ca kaks nädalat koolis ja vaatame, mida siis kostad!
n
NOORSOO KAIDAR/ 2. oktoober 2016, 12:03
KAS TEIL ON PROPLEEME VAISME TERVISEGA

u
uudu/ 30. september 2016, 13:53
Okei õpetajad ei tahtnud vastu hakata, aga õpilased??? Mis kusikud seal koolis käivad kes sellisele tükk sitale vastu ei julge hakata. HÄBI!
m
Mutt/ 30. september 2016, 18:22
Täiskasvanud inimesed said aru, et purjus märatsejaga peab tegelema proff, lapsed tegid õigesti, et kaklusesse ei kippunud!
n
Noojaah/ 30. september 2016, 13:49
Oli üks samasuguseks kujunev poiss, Vanust 11-12, veel ei joonud ega tarvitanud narkot.
Aeg-ajalt provotseeris kaklusi, pidevalt ülbitses nii õpilaste kui õpetajatega.
Siis viskas turskel meesõpetajal üle ja ta kärutas poisile ühe tulise.
Ise arvas, et õpetajaametiga on lõpp ja jääb oodata politseid ukse taha ning lastekaitsjate halinat.
Aga ei midagi.
Vastupidi.
Poiss haakis end talle sappa, tegi juttu, nad rääkisid kui mees mehega ja edaspidi piirdus poiss normaalsete tempudega.
Teiste seas kiitis ta õpetajat taevani: " Tõeline mees. Pani tohlaka ära nagu ei midagi. Ei karda midagi. Vanglat ka ei karda. Kus on alles mees".
Suuri jamasid tal enam ei olnud, aeg-ajalt räägiti omavahel. Õpetajast oli saanud asendusisa.
t
to noojaah/ 1. oktoober 2016, 08:31
Eks sellel õpetajal lihtsalt vedas. Meie väga austatud meesõpetaja andis samuti ühele kaagile vastu nina mõned aastad tagasi. Võeti kriminaalvastutusele. Vanglast pääses ainult tänu kahetsusele ning mitmekordsele vabandamisele pätipoisi ees.
p
Paidest/ 30. september 2016, 13:42
Kuna väga paljud koolid on hädas selliste kasvatamatute laste ja nende ükskõiksete vanematega, sest 2-3 pätilast ju lõppeks terroriseerivad tervet klassi, segavad teiste laste õppetööd, halvast eeskujust rääkimata, olen juba ammuilma soovitanud, et koolid võiksid teha oma süsteemi sellise lokkava kasvatamatuse ja hoolimatuse vastu. See laps, kes pidevalt halva käitumise eest märkusi saab, võetakse vanemad kokku, vesteldakse, et selline käitumine nende võsukese poolt pole vastuvõetav, koolis tegeldakse õppetööga ja ükski õpetaja ei ole kohustatud poole oma tunni ajast kulutama selle 1 kasvatamatu korralekutsumise ja keelamise peale. Antakse katseaeg lapsele ja vanematele nt 2 kuud, lootes, et lapsega tehakse kodus kasvatustööd, motiveeritakse vms- see on kõik vanematele kodutööks. Kui selle aja sees midagi ei muutu, maksavad vanemad trahvi koolile, ütleme nii 500 €, mis on keskmisele eesti perele väga suur summa. Raha muuseas motiveerib alati! See raha läheks kooli arengu, remondifondi vms laste jaoks korraldavatele üritustele. Mõelge ometi! Õpetajad tehke häält, neid lapsi kasvab muudkui peale, kes ei austa oma vanemaid, ega ka teisi täiskasvanuid, õpetajatest rääkimata!
e
Erinevus rikastab/ 2. oktoober 2016, 03:52
Rohkem sallivust, tolereerime edasi.
e
Endisele õpetajale./ 30. september 2016, 13:19
Tere. Vabandust ärgem mõelge nüüd, et ma pooldan pätte või olen pättide poolt kuid siiski. Isiklik episood. Nõuka ajal kui olid lõpetaud kõrgkooli said ka ohvitseri pagunid. Kõrgharidusega teenisid armees ainult ühe aasta. Läks aeg edasi taheti saata kaheks kolmes aastaks kordusõppustele. Sõjaväekommisarjaad tegi pakkumise kui ei taha minna lähed tehnikumidesse ja keskkoolidesse sõjaliseõpetajaks. Ühes keskkoolis ei olnud kehalisekasvatuse õpetajat täitsin ka seda kohta. Nägin kõike mis koolis toimus ja tahan Teile öelda, et 50 % õpetajatest ei sobi õpetajaks. Tänan ja edu Teile uuel ametil.
e
ei sobi jah, olen nõus/ 30. september 2016, 13:30
Need isendid ei sobi õpetajaks, kes teadlikult eiravad probleeme ja pead liiva alla peidavad, ega julge vanematele tagasisidet anda, mida nende võsukesed koolis TEGELIKULT teevad! Ah,pole minu mure, mina ainult annan oma ainet ja kõik. Pedagoogina on inimene kohustatud märkama ka lapse käitumist enne, pärast ja tema ainetunni ajal ning probleemide korral sellest teavitama kooli juhtkonda või klassijuhatajat, kes räägib lapsevanematega. Lausa tunni segamise, teiste kiusamise jms puhul on õpetajal kohustus sekkuda: last korrale kutsuda. Nii, et endine õpetaja jutt on igati mõistlik. Ka mina ei sooviks töötada süsteemis, mille kitsaskohtade vastu on riik ja Haridusministeerium hambutu!
m
mikk/ 2. oktoober 2016, 09:12
Ei ole see riik ja Haridusministeerium nii hambutu midagi kui on koolidele antud täiesti seaduslik õigus lapsi saata hullaritesse ilma vanemaid teavitamata. Pannes sellega toime kuritegu, sest annab ju ära kasutada ka isiklikke tutvusi erakliinikus. Siit ehk algab ka laste jäljetult kadumine.
e
E./ 2. oktoober 2016, 14:29
No erakliinikutesse lapsi ikka ei viia. Tartu Psühhiaatriakliinikusse on kiirabi küll märatsevaid lapsukesi otse koolitunnist viidud. Kas peaks kutsuma lapsevanema selleks ajaks koolimajja ja panema kiirabi ootama, milla lapsevanem kohale jõuab, et koos oma lapsukegega haiglasse sõita? Lapsevanemale võib siis ka teatada, kui last juba viiakse haiglasse, vanem saab siis ise kohale sõita.
m
mikk/ 3. oktoober 2016, 07:32
Kas Te olete kuulnud sellisest asutusest Tartus nagu on E.G.U. Erapraksis kuhu võetakse isiklikke tutvusi kasutades kenasti vastu. Edasine saatus jääb teadmata. Uurige selle asutuse tagatubades tegelikku toimuvat.
u
uudishimulik/ 30. september 2016, 13:45
Kuidas nii, et sa 11 aastat käisid koolis, pärast ülikoolis, ja ainult kordusõppuste ajal said aru, et 50% õpetajatest ei sobi õpetajaks? Kust selline valgustusesahvatus tuli, kas ohvitseri pagunid aitas?
u
Uudishimulikule./ 30. september 2016, 14:39
Rõõm kohtuda,küsimus on selles, et siis ma olin õpilane ja ei saanud sellest aru. Töötasin õppejõuna ja olin teiste õppejõududega koos seitse aastat. Nägin elu mis minule ei meeldinud ja mida olin sunnitud tegema, et mitte lahkuda pere juurest aastateks Venemaale. Minul seitsme aasta jooksul ei olnud kellegagi mingisugust konflikti . Töölt lahkudes olid kolleegidel ja õpilastel pisar silmis ja nutsin ka ise kuid see ei olnud minu eriala. Värvikat sügist kõigile, mis siis, et nukker.
n
nüüd küll ütlesid/ 30. september 2016, 18:26
Ei saanud aru, kumb õpetaja on hea ja kumb halb!?
o
ohvitserile/ 30. september 2016, 14:00
Kuhu te, vabandage tüürite oma jutuga? 50% ei sobi õpetajaks, 80% ilmselt ei sobi müüjaks, teenindajaks ka, 60% ei sobi arstiks...Mis me nüüd teeme selle teadmisega? Ma arvan, et nii kaua, kui selle protsendi sees, kes sobivad leidub endiselt kodanikke, kes oma tööd hinge ja südamega teevad, siis tulevad ka muudatused! Meie laste tulemuslikuma õppetöö, õpetajate ja kogu ühiskonna kasuks!
o
Ohvitser./ 30. september 2016, 14:55
Au kohtuda targa inimesega ja ei vaidle sõnagi vastu. Teil on õigus, õpetaja õpetab last teeb tööd südamega, et kaks korda kaks on neli. Järgmine päev küsib lapselt palju on 2 x 2 ja paneb hindeks kahe ja sealt need konfliktid tulevadki. Sellist pujääri nagu see noormees on teada miks konfliktid õpetajatega. Minul isikliult selle noormehega koolis konflikti ei oleks tulnud ja kui vastu oleks tulnud oleks ta mulle auga veel käe ulatanud. Ole ka Sina mõnus tuleb ühiskonnale kasuks.
k
30. september 2016, 18:28
Kuule, miks sa ei tööta Tapa koolis, Makarenko nime väärt oleksid.
k
kle sõjakommisarjaad/ 1. oktoober 2016, 07:47
vähe usutav, et ülikoolis oled käinud, sa ei oska ju kirjutadagi:D
i
Idikale 07 : 47 le/ 1. oktoober 2016, 09:54
Ta on kirjutanud sõjaväekommisarjaad , sõjaväe mitte sõja, sõjakommisarjaad. Tegemist on näha väga haritud targa ja kui viisaka inimesega mitte nagu sinu alaarenenud kääbusega.
s
Sõjaväe on kirjutanud mitte sõja/ 1. oktoober 2016, 10:02
krdi neeruhaige oinas loe õieti läbi ja lõpeta täiskasvanute põhikool Vismari haige.
l
Lembi/ 1. oktoober 2016, 11:28
Tere. Ka haritud inimesel juhtub näpukaid kuid haritud inimene ei tee sellepeale märkust mida juhtub harimatuga. Tänan.
n
NOORSO KAIDAF/ 2. oktoober 2016, 16:44
WISMARI OLI KUI MINA SEAL OLIN
a
Argo/ 30. september 2016, 13:18
See tatikas käib pidevalt klubide juures ka turvamehi ähvardamas et paneb molli. Tuntud tatikas sai kunagi ise cathouse ees lõuga
p
pensionil jurist / 30. september 2016, 12:55
1 aasta tingimisi,millest Märt Raski seaduse järgi veel kolmandik maha arvatakse !!
l
Lugupeetud õhtuleht./ 30. september 2016, 12:44
Kus on minu kommentaar kommenteerija poolt Viljandist kus polnud roppust ega halba midagi.
õ
õpetaja (endine)/ 30. september 2016, 12:25
Aasta tagasi septembris panin õpetaja ameti maha. Algklasside õpetaja. Töötasin ühes Tallinna koolis. nimelt. Seda kõike väga lihtsal põhjusel: kasvatamatuid algklassilapsi on liiga palju ja tuleb aina juurde kahjuks. Põhjus: Kärgperendus, elukaaslus ja lapsed, keda tegelikult mitte keegi ei vaja! Lihtsalt kasvavad. Vanemad küll söödavad, riietavad, viivad kooli, aga see on kõik. Suhtlus lapsega täielikult puudub ja sealt nad siis sirguvad kuidagi omasoodu, telekast täiskasvanutele mõeldud julmi seriaale vaadates, arvuti või telefoni taga vägivallast pungil mänge mängides. Arenguvestlusel ei oska vanemad öelda, millal nad oma lapsega viimati päriselt vestlesid ja arutlesid. Ei teata, mis on lapse lemmiktoit (v.a burger), lemmiklaul, lemmikRAAMAT, lapsed ei loe enam...Vanemad vahetavad elukaaslasi, nagu...ja kohe kiiresti on tarvis uus beebi saada, mõtlemata, et too eelmise suhte ja armastuse vili vajab endiselt tegelemist, kasvatamist, ehk on temal ikka veel raske, et tema vanemad lahutasid jne. Ei mõelda, tormatakse nagu silmaklapid peas! Klassikaline näide lapsest, keda ei vajata ja kes hakkab koolis just teisi õpilasi kiusama ja õpetajaid mõnitama. Vanematega rääkimine on mõttetu- laiutatakse vaid käsi, pätid aga sirguvad rõõmsalt edasi. Töötan nüüd nõustajana, Norras ja positiivne on seal see, et kasvatamatu ja sigatseva lapse vanematele on seal TRAHVID ettenähtud, üsna soolased muide. Ei aksepteerita olukorda, kus juba algklassilaps teeb pätitempe koolis ja vanemad vaid käsi laiutavad. Nemad ju vastutavad!
k
karla/ 30. september 2016, 13:13
Jahh, laiutavad käsi vaid:mis ma teha saan, ta ju ei kuula meie sõna! ja sedasi osutavad vanemad omaenda lapse peale, et ta ju ise on selline paha ja sõnakuulmatu laps. Arvate, et keegi teile kaasa tunneb? Kere peale peaks andma sellistele emadele ja isadele, natuke õpetust andma, et oma lapse kasvatamisega sa alustad ja võtad vastutuse selle eest, et annad endast kõik, et sinu lapsest kasvaks tark, asjalik ja hea inimene, seda sünnist alates!
k
Kellamats/ 6. oktoober 2016, 21:46
Jutuga kasvatamine on 24H töö, muuks enam aega ei jää, kellel on praegusel kiirel ajal ja nende palkadega see võimalik?
m
mortale/ 30. september 2016, 14:12
oma otsuseid argumenteeriv lugu. aga nüüd kuulaks hea meelega edasi. mis hoovad on Norra lapsevanemal sellise tegelasega toimetamiseks. kas: 1.rääkimine, 2.allumatuse korral politsei teavitamine, lapse "platele" saatmine, 3. kooliga oma lapsevanemliku saamatuse arutamine, 4.perenõustamises või koolitustel käimine. mis veel?
p
P.H/ 30. september 2016, 14:29
No kuulge, oma vanematele ongi see karistuseks! Selle eest, et ei ole võtnud vastutust lapsest korralik inimene kasvatadanende aastate jooksul. Kui üldse, siis 3 ja 4, aga kes see ikka soovib tunnistada oma läbikukkumist lapsevanemana? Laps on paraku perekonna peegel ja tema pealt näeb nii ehk naa.
o
oje/ 30. september 2016, 19:46

d
Dolbajoob/ 30. september 2016, 12:17
d
Diana/ 30. september 2016, 12:06
Väga hea, et sellisest asjast kirjutatakse. Vaadake, armsad emad ja isad: Kui teie peres on poiss, kes on juba lasteaias olnud halva käitumise musternäidis, vaielnud õpetajatele vastu, seganud ja kiusanud teise lapsi ja praeguseks alles algklassiõpilane, kespidevalt halva käitumise-ja sigaduste eest märkusi saab- see on TULEMUS! Teha pole muidugi enam mitte midagi, sest teie rong on läinud. Lapse kasvatamisega alustatakse esimesel eluaastal, olles ise eeskujuks! Kurb on see, et selliste pätilastega peavad meie lapsed ja lapselapsed käima ühes klassis/ koolis jne :-( Minu lapselaps käib 3 klassis ja seal üks selline poiss on, kes sõna otseses mõttes teisi lapsi terroriseerib, kiusab ja räägib inetusi, haugub õpetajatele vastu, ei pea korraldusi mitte millekski...Vanemad on tõõpiline lahkuläinud pere, uute elukaaslastega, sellest lapsest ei hooli ema, ega isa, kumbki ei kasvata, nii ütles mulle klassijuhataja. Miks teda koolist välja ei visata? Otsigu vanemad selline kool, kus tegeldakse "raskete" lastega ja maksku selle eest kallist hinda, selle eest, et nad ei ole oma last kasvatanud. MIKS terve klass ja õpetajad peavad kannatama?
k
Kellamats/ 6. oktoober 2016, 21:37
Proovi vaid last füüsiliselt mõjutada, ja juhtub laps piiksatama, et sai vitsa, saad kriminaalasja kaela.
a
Alaarenenud kahejalgne/ 30. september 2016, 11:53
Juba fenotüüp ütleb,genotüüp suure defektiga.
l
leo/ 30. september 2016, 11:37
Mõni sõna üldse meie kohtusüsteemist. 1948. aastal võeti ÜROs vastu Inimõiguste Ülddeklaratsioon, mille kaheksandas artiklis on öeldud, et igal inimesel on õigus KOMPETENTSELE siseriiklikule kohtupidamisele. Nii et, arvestades, et meil on ainult mõned üksikud üleüldse vastutusele võetud küüditajatest terroristid saanud tingimisi karistusi, kerkib küsimus, kas ikka kõik meie nõukoguliku juriidilise hariduse saanud juristid on vajalikul kompetentsustasemel
d
deligeerime/ 30. september 2016, 12:08
sina kui kompetentne spetsialist võiksid seda välja selgitada
m
mees/ 30. september 2016, 11:35
sellises teemas saab vaid süüdistada vanemaid. Kui ikka kasvatus on suures osas puudulik siis ei ole siin midagi teha. mulle ladusid ka teatud õpetajad kahtesid ja just selle pärast,et mu vanemad vennad olid enne tema klassis olnud ja selle pärast olin mina sihtmärk. Selle kohta ma võin sellele luuserist õpetajale öelda vaid niipalju : Mädane oma viha sisse ära. Mul on eneseuhkust piisavalt palju ,et selliste madala laubalistele mingit kättemaksu haududa ei ole mul lihtsalt aega.
k
Kallikesed / 30. september 2016, 11:21
Kes te siin süüdistate vabakasvatust. Natuke valesti pole asjadest aru saanud või? Vabakasvatus on see kui lapsele antakse valikud ja laps ise otsustab. Näiteks mida ta selga paneb, läheb ta eest või tagant uksest välja vms, lapsel on ikkagi valve taga mitte see, et lapsest ü
n
no just/ 30. september 2016, 12:10
Ärge ajage segi vabakasvatust ja kasvatamatust, need on 2 täiesti eri asja. Tehke omale mõisted selgeks! Need kasvatamatud pätilapsed pole iial näinud mingit vabakasvatust, kus lapse jaoks võetakse aega, kuulatakse, suheldakse, kus vanemad küsivad lapse arvamust ja vajadusel suunavad. Kasvatamatud on need pätilapsed, s.t vanemad lihtsalt titest peale istutanud teleka või arvuti taha ja lükanud jalust ära, tulemuseks PÄTID! Aga mõistete erinevusest siit : https://www.tlu.ee/opmat/ka/opiobjekt/RKP6007/Pohilised_kasvatuskasitused/vabakasvatus.html
t
Tänan!/ 30. september 2016, 12:36
Päris hea lugemine! Seda ma alati mõtlesingi, et miks inimesed on nii rumalad ja ajavad neid kahte segi. Kasvatamatusest kasvavadki ühiskonnaheidikud ja lastena on nad pahatahtlikud, kiuslikud ja kurjad, mis on ka loogiline- vanematel pole nende jaoks aega. Tarvis on 3 töökohal rabada, et oma laene ja liisinguid maksta, lapsed aga...no kellel nende jaoks aega on. Küsin siis, et milleks neid lapsi siis nõnda palju sünniatakse, kui tegelikult nende jaoks aega pole? Kellele neid heidikuid tulevikus tarvis on?
k
kurb lugu/ 30. september 2016, 10:36
pätiks sirgunud...kus ta sirgus, kas metsas omaette või äkki ikka meie keskel, aga kellelgi ei olnud aega ega tahtmist märgata, et sirgub... Kahju noorest inimesest, sest see kool kuhu ta nüüd õppima läheb ei pruugi midagi head õpetada.
s
30. september 2016, 11:23
st lastekaitse teda enam ei kaitse, aga "laps" ju on harjunud, et nad alati on olemas
k
kurb küll/ 30. september 2016, 12:46
Olen sinuga samal meelel. Neid lapsi on kahjuks palju tänasel päeval. Ei suhelda, ei tegeleta, ei kasvatata, ei olda ise vanematena eeskujuks. Kust ja mida selline laps siis õpib? Ainult ja ainult seda, mida ta näeb televiisorist (vägivaldsed sarjad..ja ega tema vanematel on savi, kas see on lapsele sobiv või mitte, telekas lihtsalt mängib "taustaks") ja arvutimängudest. vanemaid ei huvita. Teismeeas, kui enam jõud lapsest üle ei käi ja seatembud järjest hullemaks muutuvad, heidetakse lapsele ette, et vaata, milline sa oled, mida sa teed, mul on sinu pärast häbi. Tahaks karjuda neile vanematele näkku: Kus sa olid kõik need 15 aastat?
z
zerblatt/ 30. september 2016, 10:30
Kurb küll, aga see sabariik on terve põlvkonna inimesi jälle ära rikkunud - see ei piirdu ainult lastega :S
s
sihverplaadile/ 30. september 2016, 13:08
Mis see riik jälle süüdi on? Tüüpiline jõmm oled, kes oma tegemata töö eest vastutuse riigile veeretab.

v
villu/ 30. september 2016, 10:19
a
Alar1/ 30. september 2016, 10:15
Õpetajad põgenesid hullunud päti eest, sest meie seadused ei luba õpetajal õpilast puudutada. Oleks ükski õpetaja julgenud ennast kaitsta, oleks ta suure tõenäosusega võetud kriminaalvastutusele.
m
mikk/ 2. oktoober 2016, 09:21
Kui Sa ei tea praegusest süsteemist, mis on õpetajatele antud siis uuri rohkem. See on varjatud süsteem ja seda kasutavad mõned koolid lausa kuritegelikult.
a
ab/ 30. september 2016, 10:14
sa jeerum, ütleks mõni, kas põhjas tõesti koolidesse sellised vedelad soolikad järgi jäänud?
n
no/ 30. september 2016, 10:12
ongi eestile president leitud, noor ja energiline, ka varastada oskab.
j
ja / 30. september 2016, 09:59
meil veel imestatakse, miks noored kooli tööle ei taha minna. Palk ei olegi alati kõige olulisem. Ei ole ju mõtet ennast mõnitada ja peksta lasta.
o
On poisike.../ 30. september 2016, 09:52
m
meheke/ 30. september 2016, 12:11
Miks poisile? VANEMATELE tuleb lõuga anda, see on täielikult nende vastutada, et on oma kasvatamatusega riigile üle päti ja kaabaka "kinkinud"!
s
salliv tolarast/ 30. september 2016, 09:50
Vaene poiss, last ei tohi lüüa ega hukka mõista, kindlasti leitakse põhjus kompensatsiooni nõuda, nimi avaldatud jne.
a
A/ 30. september 2016, 09:47
Õppedirektor oleks pidanud ikka päti peal rakendama pedagoogilisi mõjutusvahendeid ,mida ta oma õpetajatele on soovitanud ,mitte argpükslikult põgenema

p
prohvet TK/ 30. september 2016, 09:38
Me veel kuuleme sellst noormehest,pange minu sõnu tähele,sest meie kohus ja tingimisi karistus,ei hirmuta temasuguseid.
m
mees/ 30. september 2016, 09:32
Evro vark ! sind patt peksab aga sina ei tohi! ta ju laps veel!
p
Pets/ 30. september 2016, 09:18
Ehe koolitulistaja kandidaat.
Vedas inimestel lihtsalt, et ta kuskilt relva ei saanud.
a
alf/ 30. september 2016, 08:46
Arvestades eesti kohtute eripära ei ole välistatud ka võimalus pätt õigeks mõista. Teda ümbritsevad inimesed provotseerisid ja sundisid kasutama enesekaitseks jõudu. Lisaks perevägivalla paragraafile on päti süüdimõistmine välistatud , eriti veel , kui tegemist alaealisega. Ning kui juhtumisi keegi pätile kere peale annab , siis ongi pätt kannatanu. Seetõttu nad ülbitsevadki. Ajuvaba seadus, mida kohtud menetlevad.
t
ta ei ole enam alaealine/ 30. september 2016, 09:16
ja lihtsalt on siiani asjad vaikselt maha vaikitud. See oli muidugi vale.
p
psühhiaater/ 30. september 2016, 08:29
selle noormehe koht on ikka esialgu haiglas
s
/// 30. september 2016, 09:07
sellist "haiglat" ei ole enam olemas, oli vene ajal.
m
mikk/ 2. oktoober 2016, 09:24
Kuidas ei ole. On ju Tartus E.G.U. Erapraksis kuhu saab lausa kuritegu ja isiklikke tutvusi kasutades saata noorukit. Olgem valvsad vanemad ja uurige hoolikalt kui laps on ühel hetkel jäjetult kadunud.
k
/// 2. oktoober 2016, 11:37
m
mikk/ 3. oktoober 2016, 07:34
Eks ikka maksumaksja esialgu. On ju ka leping sellel asutusel haigekassaga.
j
jutustus/ 30. september 2016, 08:22
... on mahlakas. hammustas biitsepist ja kõik muu. Lugu nagu märulikangelase seiklusjutte koolist. Aga siiski mõtted ja arutelu tekitav;) Tehke nüüd lugu palun sellest, mis selle Tiidoga lapsepõlves juhtus. Kas kaasõpilsed ahistasid, kiusasid, kas õpetaja tegi seda või tegid vanemad. Kes on süüdi. Otsige probleeme ja ennetage neid. Järgmine Klass
j
jutustus2/ 30. september 2016, 09:34
Kas lapsel on isa või on tolmukott?
j
jutustus/ 30. september 2016, 13:51
justnimelt. tahakski põõrata tähelepanu sellele, et neid lugusid hakkab peagi meedia uputama, sest tolmukottegi pole enam kodus
e
ewew/ 30. september 2016, 08:08
Ennegi oli telekas lugu kus poisid õpetaja kallal ülbasid ja mis moraal Karistamatus.Sellepärast ei soovigi paljud õpetajaks õppida.Kummipead ruulivad
l
30. september 2016, 08:01
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
e
ei usu/ 30. september 2016, 09:17
vastuoidi , tal on lastud kõike teha ja ei teagi mis on karistus

a
ann/ 30. september 2016, 08:01
Kahetsusväärsed teod ja kahetsen," sõnab ta kidakeelselt. "Väga ei mõelnudki. Olin joobes."
Advokaat pani sõnad suhu?
k
kohtunik:/ 30. september 2016, 08:30
mitu aastat "ümberõppimiseks" vajad?
j
/// 30. september 2016, 08:39
joobes olek suurendab karistusmäära, mitte ei lühenda.
r
Rein/ 30. september 2016, 07:59
Täielik lasteaialaps, tuleb sõjaväkke saata. Seal võib veel asja saada.
a
A/ 30. september 2016, 09:49
Sealt lastakse agressiivne tita kohe koju koduigatsuse tõttu !
m
Mees väikelinnast/ 30. september 2016, 07:47
Räägiks ja kirjutaks kah hetkeolukorrast ja arengusuundadest. Aga kellele? Milleks? Meil on nulltolerants. Sallivus. Puudub igasugune tegutsemisvõime. Vabakasvatus. Liberalism. Õigus on alati lastel. Alaealiste käitumisvabaduse õigusruum. Nii kui nii midagi ei tehta sõnum.
v
30. september 2016, 07:47
vaevalt, et ainult joobes. tundub, et lausa mingite ainete mõju all. purjus inimene ikka nii ei käitu.
aga mingi eriline töll ikka. peksab ja märeatseb ja on härga täis.
karistusest: vähe sai. oleks pidanud paarkümmend saama. oleks mõtlema hakanud.
1
100fm/ 30. september 2016, 17:12
r
Ravile!/ 30. september 2016, 07:38
kuni jääb veel rusikate juurde-see selge märk psüühikaga seotud probleemist.
e
ei viibuta sõrme ega/ 30. september 2016, 07:32
ütle koledusi kuna sellel poisil on psüühikaga rasked probleemid. 99% õpilastest arvatavasti nii ei käitu järelikult on tal midagi viga.
v
vangi asemel peaks/ 30. september 2016, 07:45
see noor mees viibima psühhoneuronoloogia haiglas. Lapsepõlvest tulevad sellised traumad. Kurb.
a
asylum/ 30. september 2016, 12:39
Kullakene, nalja teed? Missugune haigla sinu arvates maksumaksja raha eest neid hullukesi kinni hoiab, söödab ja katab? Kui isegi vanglas ei hoita hullemaid mõrtsukaid üle paari s....e aasta :( Riigil pole raha ja kogu moos!
k
kurb/ 30. september 2016, 07:29
mida rohkem me koolidesse kohustuslikus korras seksolooge, psühhiaatreid ja muid tugi "spetsialiste" topime , seda häiritumaks noorte psüühika muutub.
n
Nuhvik/ 30. september 2016, 07:35
Kool ei suuda lappida perekonnast alguse saanud kasvatuse vigu
k
küll suudaks/ 30. september 2016, 10:44
kui vaid lubataks
kui mina nõukaajal koolis käisin oli meil kord kus kaklejal kästi terve kooli ees andeks paluda, teist korda tal löömiseks enam tuju polnud
v
Võib/ 30. september 2016, 07:28
ette kindel olla, et meie kuritegude soosimise õhkkonnas saab ta ainult tingimisi. Ning kahjusaanud ei saa sentigi. Selline pätt tuleb lihtsalt PAIJA panna.

m
mari/ 30. september 2016, 07:21
Kahjuks kipubki nii olema, et oma frustratsioon suunatakse just õpetajate suunas. Sest need on ju kõiges süüdi. Äkki tuleks taas teadvustama hakata fakti, et haridus on õnnistus ja vaevu 100 aastat tagasi said sellele ligi vaid rikkamad perepojad ja naisi minimaalselt.
h
hea mari/ 30. september 2016, 07:35
parem ennast hari. Teadmised pole isegi pooletoobisele liiast. Kool on õpetamiseks, mitte igatsugu" tugispetsialistide" tallermaa. Veel 20 aastat tagasi olid koolis vaid õpilased ja õpetajad. Täna mõjutavad lapsi "loovalt " arendajad, informaatorid, seksijad, loovinimesed ja ei tea kes veel.
t
Tegemist on Euroopa Liidu "õigusruumi" tüüpilise/ 30. september 2016, 07:14
jõhkardist kasvandikuga kes teab et temasuguste huvide kaitse seatakse EL seaduste jõuga kohtus alati kõrgemale kui ohvrite kaitse ja õigused.
m
Maamees/ 30. september 2016, 07:06
Pilti vaadates tundub, et alles hiljuti on mänguasjad nurka visatud ja pampersid jalast ära saadud aga juba tahab mehetegusid teha.
o
30. september 2016, 07:02
oleks pidanud esimese peksmise järgi kutsuda politsei ja esitada vaadimuksia, siis ehk järgmisi konflikte poleks olnud
n
1. oktoober 2016, 06:57
noormees ytles jah, et mulle ei tehta midagi, ja jatkas huligaanitsemist
h
ha / 30. september 2016, 06:51
OI kui mõnus lugemine! Antaks talle veelgi pikem karistus!
p
P.D./ 30. september 2016, 06:32
S
......../ 30. september 2016, 06:29
Sellised lapsed on nüüd vabakasvatuse vili.Lapsed võivad kõike teha aga õpetajad mitte midagi ei tohi vastu öelda,
k
Kuule/ 30. september 2016, 11:21
Ole hea ja mine tee endale sõna "vabakasvatus" enne selgeks ja siis kuku halisema. Vabakasvatus on ikka see kui lapsel endal lastakse oma valikud teha ja seal juures on vanemlik mõistusega valve taga.
m
mikk/ 2. oktoober 2016, 09:30
Tohivad ka õpetajad teha. Kahjuks on see variant avalikkuse eest väga hästi varjatud.
k
30. september 2016, 06:18
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
Koolitöötaja/ 30. september 2016, 10:33
Minu arusaamise järgi koolitöötaja, ( "Tiido asus ründama järgmist koolitöötajat, püüdes teda takistada helistamast politseisse. Seejärel viskas ta lähedal olnud metallist prügikonteineriga teda nii, et viimane oli tugevalt mõlkis." ) viimasena on nimetatud teda.
õ
Õige oleks/ 30. september 2016, 10:35
Tiido asus ründama järgmist koolitöötajat, püüdes teda takistada helistamast politseisse. Seejärel viskas ta teda lähedal olnud metallist prügikonteineriga nii, et viimane oli tugevalt mõlkis.

v
Vikatimees/ 30. september 2016, 06:08
igati tubli ja väärikas järelkasv ,täpselt selline nagu pätiriigis vaja,,
l
lemme/ 30. september 2016, 06:05
sellisest pisikesest äbarikust ei saanud siis jagu
p
.../ 30. september 2016, 08:38
pättidele ei tohi ju haiget teha
e
Erinevus rikastab/ 30. september 2016, 12:23
a
A.T.O./ 30. september 2016, 21:44
Selles võid Reformierakonda süüdistada, et õpetajatel puuduvad vabad käed. Normaalses riigis on õpetajal õpilase üle piiramatu võim ja see võim on riiklikult garanteeritud.
m
mikk/ 2. oktoober 2016, 09:34
On ka meil riiklikult garanteeritud aga sellest vaikitakse. Haigekassa isegi toetab visiiditasusid rahaliselt. Et sellest süsteemist pole avalikult räägitud, siis õpetajad panevad toime isegi seda süsteemi kasutades kuritegusid. Omal algatusel uurimise eest ja lõpuks vaikima sundimiseks pakutakse isegi raha. Tähtis, et avalikkus ei saaks sellest teada.
m
3. oktoober 2016, 06:12
MIKK SA OLED HAIGE INIMENE
m
mikk / 3. oktoober 2016, 07:38
Täiesti normaalne esialgu aga tehke pigem ise korralikku taustuuringut asutusele, mis asub Tartus Kivi 25. Hetkel jätan mainimata kahe kooli nimed kes on selle väga usinad kasutajad.
m
mikk :)/ 8. oktoober 2016, 03:31
kas seal uuselamus asub litsimaja ?:)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee