Majanduskomisjoni liige riigikogus Erki Savisaar teatas neljapäevases Postimehes, et pool riigi poolt eraldatud 40 miljonist eurost on juba ära põletatud ja nii edasi minnes asi kaua vastu ei pea. Aga juhatuse jutt oli ilus et hakka või uskuma. No comments.
Üle eilset riigikogu Majanduskomisjoni Erki Savisaare artiklit lugedes Postimehest, on asi tegelikult lihtne. Ta mainis, et pool rahast -20 miljonit eurot-on juba 22.09.16 -ks ära põletatud ja aasta pole veel läbigi. Pole mõtet pidada firmat, mis sööb Haigekassa ja pensionäride arvelt 20 miljonit eurot aastas. Sama hästi võiks selle raha labidaga ahju loopida.
Air Balticu hinnad on soodsamad. Ja viimati kui tahtsin Tallinnast Amsterdammi lennata, siis tuli halb yllatus Nordicuga, minu lend valjus 2 h oodatust varem. Pole elu sees midagi sellist enne nainud:)
Oli vist 2010.a kui sundolukorras jäin Milaanos maha Est.Airi Milaano-Tallinn lennukist ja järgmisel päeval tulin siis Milaanost-Riia-Tallinna airBaltica lennukiga mis läks maksma(üks ots) 290 euri!!
Ei ole just mingi spetsialist aga reisijate protsentides mängib osa kindlasti ka n.ö. sihtmärgid! Olen aastaid lennanud Itaaliasse tütrele külla,esmalt 2002.a N.Lauda lennukiga Tallinnast Viini ja sealt Milaanosse,aasta hiljem Tallinnast Helsingisse ja sealt edasi Milaanosse. Siis sai aastaid lennatud EST.Airiga,hiljem Ryaneriga ja sel suvel Easyjetiga. Oleks meie lennuk lennanud nüüd ka Tallinnast Milaanosse,siis ka lendaks sobiva hinnaga. Aga eks häid marsruute on meie jaoks vähe ja siis pole ka imestada,et meie lennufirmal pole niipalju reisijaid. Odavlennufirmad lendavad nädalas 5 korda Milaanosse ja suvel on näha,et 160-180 kohalised lennukid praktiliselt täis! Loodaks küll,et meie lennufirma reisijate arv suureneks,et leitaks ka ,,tasuvaid,, marsruute,et ei peaks airBalticaga maid jagama! Ka on Tallinn minu jaoks n.ö. kodusadam!
Sisutühi artikkel kust ei leia eriti mingit infot. Pealkirja järgi oleks oodanud põhjalikku analüüsi, aga kasutatud oli isegi vana statistikat. Välja oli toomata nii CS300 lennukite hilinemised kui ka see, et 20 lennuki näol on tegu kogu tellimuse mahuga, mis täidetakse vist alles 2020 vms. AirBaltic ei anna kahjuks Tallinnast lendajale muud juurde kui soodsama pileti ja teise lennuaja, sest lennatakse ju samadesse sihtkohtadesse kuhu ka Nordica. Sisuliselt on see ründestrateegia. Tahaks näha, et AB lendaks uutesse sihtkohtadesse, nt Praha, Hamburg jne, aga hetkel jääb see vist unistuseks, sest eesmärgiks on turg enda kätte saada.
Kõige suurem viga oli eestis transpordiministeeriumi likvideerimine, kus töötasid oma ala asjatundjad. Majandusministeeriumi äpud ei jaga transpordist midagi ja seetõttu on kaos nii ühistranspordis, lennundudes, mere-ja raudteetranspordis. Loogiline ,et eesti kaotab AirBalticule lennunduse valdkonnas.
Juba aastaid selge, et meile majanduslikult kasumlikku lennufirmat ei saa olema. Tallinna Lennujaam aga ei kao kuhugi ja lennata saab sealt ka ilma nn rahvusliku raharöövlist lennufirmata.