Aasta eest pühapäeval asutati Nordic Aviation Group, nüüdne Nordica. Lendajaid jagub, aga airBaltic astub agaralt kandadele ja on välja hõiganud väga agressiivse laienemisplaani. Kohe jõuavad Lätti ka tuttuued lennukid. Mis Nordicast nii saab?
Kevadel võis airBaltic rõõmust käsi hõõruda: nii aprillis kui ka mais lendas Tallinnas laimiroheliste airBalticu lennukitega rohkem inimesi kui Nordica omadega. Vahe oli vaid mõneprotsendine, kuid asi oli põhimõttes: airBaltic oli juba ammu Eesti lennufirmadest suurem, ent Tallinnas võimutses seni kodumaine firma. Enam mitte.
Suvel sai Nordica oma liidripositsiooni tagasi, aga mitte just mugava edumaaga. Aasta esimesel kaheksal kuul eelistas kõigist Tallinna lennureisijatest 16% Nordicat, airBalticut 14,7% ja Ryanairi 12,1%. Võrdluseks: 2012. aastal samal ajavahemikul oli Estonian Airi osakaal Tallinnas 40%. Tõsi, paar kuud hiljem koondas Estonian Airi uus boss Jan Palmer töötajatest pooled ja kärpis ka lennuparki poole võrra.
Kommentaarid (16)