IGA BOMBARDIER POLE SAMA: AirBalticu lähikuudel saabuvad CS300 tüüpi lennukid on märksa suuremad ja lendavad kaugemale kui Nordica CRJ900, kuigi tootja on sama.Foto: Aivo Kallas / KLIFFKLAUS; AIRBALTIC
Mattias Tammet 23. september 2016 04:00
Aasta eest pühapäeval asutati Nordic Aviation Group, nüüdne Nordica. Lendajaid jagub, aga airBaltic astub agaralt kandadele ja on välja hõiganud väga agressiivse laienemisplaani. Kohe jõuavad Lätti ka tuttuued lennukid. Mis Nordicast nii saab? 

Aasta eest pühapäeval asutati Nordic Aviation Group, nüüdne Nordica. Lendajaid jagub, aga airBaltic astub agaralt kandadele ja on välja hõiganud väga agressiivse laienemisplaani. Kohe jõuavad Lätti ka tuttuued lennukid. Mis Nordicast nii saab? 

Kevadel võis airBaltic rõõmust käsi hõõruda: nii aprillis kui ka mais lendas Tallinnas laimiroheliste airBalticu lennukitega rohkem inimesi kui Nordica omadega. Vahe oli vaid mõneprotsendine, kuid asi oli põhimõttes: airBaltic oli juba ammu Eesti lennufirmadest suurem, ent Tallinnas võimutses seni kodumaine firma. Enam mitte. 

Suvel sai Nordica oma liidripositsiooni tagasi, aga mitte just mugava edumaaga. Aasta esimesel kaheksal kuul eelistas kõigist Tallinna lennureisijatest 16% Nordicat, airBalticut 14,7% ja Ryanairi 12,1%. Võrdluseks: 2012. aastal samal ajavahemikul oli Estonian Airi osakaal Tallinnas 40%. Tõsi, paar kuud hiljem koondas Estonian Airi uus boss Jan Palmer töötajatest pooled ja kärpis ka lennuparki poole võrra. 

Edasi lugemiseks:

VÕIDA RAHA!

Telli Õhtuleht Kirjastuse digipakett ja saad

Vaata võimalusi
  • ligipääsu kogu Õhtulehe tasulisele sisule
  • vähem reklaami
  • jagada lugemisõigust nelja sõbraga
  • võimaluse võita 100 € lisatulu kuus
Näita vähem
1 € / kuu11.99 € / kuu
-92%
Telli

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
  • Ühe artikli lugemisõigus
Näita vähem
3.99