Eesti uudised

TSAHKNA ETTEPANEK: pensionile saab edaspidi alles 70aastaselt

Katrin Helend-Aaviku, 15. september 2016, 04:00

139 KOMMENTAARI

k
kodanik/ 17. september 2016, 06:51
Võiks siis juba 80-nesena alles pensioonile minna! Oleks pensiooni probleem lahendatud.
Kõik nad sureks enne maha! Meil on vähe neid , kes 70 a välja veab. Stalin poleks ka niisugust
jama välja pakkunud!
J
!!!/ 16. september 2016, 15:50
Juba praegu öeldakse 40-50 aastase pole kohta tööturul, et liialt vana! Keegi tähtis tegelane hiljuti kuulutas, et 45 aastane ei kõlbavat enam isegi mitte koristajakski! No mida ma siis järgnevad 25 aastat, kuni 70-ni peale hakkan,millest ennast toidan, katan ning ravin? Pluss eluase, ravimid, ja muu, sest vananedes läheb ju tervis aina kehvemaks,
Jäängi selle kurikuulsa 193 euro peale "tööotsijaks"? Kuid kui kauaks sedagi. Üks tuttav hiljuti käis seal. Purusant juba aastaid. Varemsotsiaalametis pikendati gruppi ikka mitu aastat korraga. Kuid nüüd ametnik-bürokraat andis talle uue süsteemi järgi puude vaid 6-ks kuuks ja kuulutas ta ühtlasi 50% töövõimeliseks!
Aga mis saab siis, kui ametnik äkki pakubki tööd. Näiteks nii 60-ne aastasele sandile laotöölise kohta näiteks Maximasse või kuhugi mujale suurkauplusse. Kaste tõstma, kärusid lükkama j.n.e. Aga see seletab, et ei saa mitte, et jalad ja liigesed on artriidist valusad, käed reumast kanged ja radikuliit ei lase end sirgugi ajada, midagi tõsta ammugi mitte. Mis juhtub siis? Kas tõesti võetaksegi sel juhul "tööotsija" seisusest maha kui tööpõlgur. Kõige sellega kaasnevaga. Nii staatuse, toetuste kui ka meditsiiniteenuste osas.
s
seeb/ 15. september 2016, 22:30
Kodukulud alla!
Kodust puu alla!
Puu alt mulla alla!
t
teadja./ 15. september 2016, 17:51
See on Tsahkna poolt 6ige otsus. Näiteks Siim Kallas on 68 ja mees tunneb ennast siiamaani nagu noor puuotsas ringijooksev "oravake". Seadust voiks muuta ka tööalaselt, kus inimene teeb päevas 6tundi tööd, aga kirja läheb 8. Sellepärast, et 8.st tunnist 2 läheb nagunii tulumaksude peale.
t
toomas/ 15. september 2016, 16:38
aru ma ei saa kes küll valivad tsahknat ???? vahetage kõigepealt oma mähkmed ära.
Kui te toompeal muud enam välja ei suuda mõelda kui makse tõsta ja pensioni iga tõsta et riik jätkusuutlikult toimiks siis peame hoopis riigi juhtimise teenust mujalt sisse ostma aga mitte 101 dalmaatsia koera ülal pidama.
a
Ann/ 15. september 2016, 16:18
Kas need täisöönud eluvõõrad Eesti poliitikud lõpetavad ükskord Eesti inimese väntsutamise,solvamise ja tümitamise? Kaua võib? Kas tõesti peavad olema Eesti pensonäärid need kelle turjal tulevikus ligu lastakse ja ära näljutatakse. Ometi on need inimesed terve elu Eestis maksu maksnud ja tööd teinud! Oksele ajab see Tsahkna, vastik lugeda mis idiootsustega lagedale tullaks!
e
evita/ 15. september 2016, 16:13
Tegelikult see on aus arvamus!Sest selleks ajaks on paljud surnud ja polegi vaja maksta pensionit!
k
Kus siis tööle hakata?/ 15. september 2016, 15:45
See plaan oli kommunistidel juba 1984 aastal, mulle öeldi juba siis - ära tee pensionikindlustust. Nüüd ma saan aru miks - see on varjatud maks.
Kas ma värisevate kätega olengi võimeline selle eani töötama - ei tea? Praegu ei võeta keskealistki enam tööle, saati siis veel vanurit.
1
1984 oli hoopis teine riigikord/ 15. september 2016, 18:13
Mehed said 60-, naised 55-aastaselt pensionile.
Venemaal on praegugi nii.
Olid lapselapsed hoitud ja hea kasvatuse saanud, vanaemad olid veel noored, puhkasid aktiivselt.

k
kossa/ 15. september 2016, 15:35
tõepoolest-valisite mu sinna etteotsa,nüüd keeran teile nii et tunnete
t
Terbit/ 15. september 2016, 14:53
See valitsus on kui vastu puud sõitnud pubekatest joomakamp.
v
vaike/ 15. september 2016, 13:58
Kui tõesti Tsahkna arvab,et need pagulased tööle hakkavad ja oma inimesi pole enam vaja,siis ta rängalt eksib.Neile ju lubatakse ja makstakse hüvitisi, pealegi pole nad harjunud tööd tegema, kui niigi hakkama saab. Sellest hullust riigist tuleb viivitamatult põgeneda, kus valitsevad sellised mehed nagu meie eliit , mõtlevad ainult oma heaolule.
p
primitiivne lollus./ 15. september 2016, 14:41
kuidas nende riigis siis elu käis, kui keegi ei töötanud?
t
Täielik kaos ju/ 15. september 2016, 15:52
Lõunamaal elab niigi ära. Nafta jm maavarad. Tööstust pole, põllul 3-4 saaki aastas.
t
to: primitiiv/ 15. september 2016, 17:54
Kas nad seal siis tööd teevad? Kisuvad triipu ja tapavad üksteist ja ka nn püha sõja egiidi all uskmatuid. Kui seda nüüd tööks nimetada, siis on nad vägagi töökad.
1
123/ 15. september 2016, 13:48
olen juba ammu elukoha riiki vahetanud.
j
Jaan Julge/ 15. september 2016, 13:44
Ja siis küsime,et miks Soome minnakse tööle? Töötad seal näiteks bussijuhina 5-6 aastat ja saad 700euri penssi kui aeg täis saab.Lisaks Eesti pinss 250-350 euri.Selline on äri idee.See riik jookseb tühjaks kui targemaid riigiisasid ei tule.Arvan, et astmeline tulumaks päästaks midagi, sest kõigis arenenud Euroopa riikides, kelle moodi tahame elada ja arengus järgi jõuda, omavad astmelist tulumaksu.
a
Aga/ 16. september 2016, 12:49
astmelist tulumaksu maksavad ka pensionärid, 1000€ -selt pensionit ei maksustata kindlasti alammääraga, lisaks maks eluaseme ja maalapikese eest, mis jalgade alla jääb. Soome pensionärid on rikkamad sellepärast, et nemad maksavad oma pensionifondidesse 40-50 aastat, meie pensionäridel on olnud võimalik oma riigis makse maksta maksimaalselt 25 aastat, aga on ka neid, kes pole üldse maksnud,aga mingit madalat pensioni saadakse ikkagi. Selleks kuluvad päris suured summad,mille peavad maksma kõik teised maksumaksjad.
v
Vahi tarka!/ 16. september 2016, 21:42
Saad sa Soomest pensioni? Minul Soome staaži 9,5 a. ja saan pinssi 628 euri. Tulumaks sellest vaid 1%. KELA-st lisa 171 netos, kuna pole piisavalt kogunud. Ka tulumaks 1%. Eesti staaži 35 a, millest Nestori 1999. a. projekt lõikas 9 a. maha. Ja saan vaid 251 euri. Oleks 314 bruto, aga maksudeks miinus 20%. Soomes ei arvutata pinssi tööaastate järgi. Seal on KOGUMISPENSION. Said aru? Ega vist. Ja ei hakkagi saama!
n
njaa/ 15. september 2016, 13:17
kui ma jään näiteks 65 a. töötuks siis krt kes mind viieks aastaks veel tööle hakkab võtma kui ukse taga neiukestest-noorukestest pikk saba looklemas, kes pole "ajale jalgu jäänud" nii teadmistes kui jõudmises?
j
Juku/ 15. september 2016, 13:34
Keegi siin eespool ütles,et IRL tömbas nüüd selle seadusega Jöksile vee peale. See et IRL nüüd valimistel Jöksi toetab, ei tähenda,et Jöksil on nendege ühised vaated.Pealegi ei kuulu ta nende erakonda.
ü
15. september 2016, 16:12
ütle, kes on su sõbrad, ja me teame, kes oled sina, ja jõks on plõks, läbi.
m
Mann maalt/ 15. september 2016, 18:08
Enamus kommenteerijatest ei saanud vist aru, et seadust ei ole olemas,isegi kirjutama pole asutud. Oli vaja alustada diskussiooni,aga ei arvestatud,et suur osa inimestest ei ole diskussioonivõimelised. Selge on,et see valdkond vajab suuri muudatusi igast otsast. Ühe riigikogu ajal ei panda kindlasti kokku rahuldavat ja kasutuskõlblikku pensioonisüsteemi.Kuna see teema puudutab meid kõik, keda praegu, keda tulevikus, siis on antud võimalus kaasa mõelda ja ettepanekuid teha.Oleme pahased, kui midagi otsustatakse ära, rahvaga rääkimata. Kui üks minister soovib rahva arvamust ja ettepanekuid,siis sõimame ta läbi.
p
Pahanduste / 15. september 2016, 12:51
vältimiseks võiks sama mõõduga arvestada pensione ka riigikogulastele ja muudele "eliidi" esindajatele
a
15. september 2016, 12:41
Ah nüüd siis käib sunniviisiline riigi tühjendus noortest! Mis tulevik teid siin veel ootab, arstiabi tasuliseks, pension 280 eurot, surmani töökohustus. Sotsiaalministeerium annab igale pagulasele 1500 eurot elamisraha ja omal pole haigekassas sentigi tagavaraks.See kamp on ennast ammendanud, kes sellest veel aru pole saanud, pangegi ennast põlema, nagu Tarand käskis pagulastest keeldujatel teha.

m
mull/ 15. september 2016, 12:31
sel juhul sõida Tsahkna persse ajudeta kääbik
s
see pole enam poliitika/ 15. september 2016, 12:27
Kas see nagu vägivaldne avaldus pole, sajandil kus inimtööjõuga tuleb lõpp arve.
t
Tööpakkumine lumpenrahvale!/ 15. september 2016, 12:20
Nii kui nii te palka ei saa. Siis võiksite hoolega järele mõelda ja huvitava töö leida. Tasu küll ei saa. Pealegi lühike tööots. Nimelt tuleks kõigil seljad kokku lüüa ja koos Toompeale, valitsust laiali peksma minna. Tuleb ikka tasu ka, pisut hiljem. Kui kõik pask on mäest alla kupatatud. Aga unistada ju võib. Penskarid võivad kõrvalt vaadata aga tööjõuline siinkommija võiks ennast virgena hoida. Kus sa sellega! Ei saa eestlaset isegi jõuetute paksmagude mäest allaveeretajaid. Ja nii jääbki veel kauaks. Uskuge mind, üpris kauaks.
m
15. september 2016, 16:18
ma ei usu, uuemal ajal toimub kõik kiiremini ja eesti saab jälle vabaks, europaskliit laguneb, ahvitsirkus lüüakse laiali, kui enne eesti mehi, valgeid kasti ei ... hoia jumal eesti maad.
k
Kuritegu/ 15. september 2016, 11:59
See pensioniea pidev tõstmine on häbematus. On selge, et vanemaid inimesi ei taha tööle ükski tööandja. Seega tekib aina juurde inimesi, kellel pole tööd ega raha elatumiseks ja pensionile ka ei saa.
l
15. september 2016, 11:51
Loodan, et Tsahkna teeb nalja.?Elan ´praegu tööotsija rallit läbi, olen 58 a.Kui juba töötukassas öeldakse, et teie vanuses on võimatu tööd leida,mis sis veel rääkida vanematest inimestest.Olen veel terve ja tragi naisterahvas, aga tööd pole.Meie riigis on tugev vanuseline diskrimineerimine
M
:S / 15. september 2016, 11:58
Ma olen 48 ja ei leia sobivat tööd. Ei saa ju teha sellist tööd, mida ei oska st. vastav haridus puudub või mis ei ole füüsiliselt vastuvõetav. Ja tean noori 25-30 a kellel ei ole tööd, haridus on omandatud aga tööd ei leia. Tallinnas on töökohti aga vaadates teisi piirkondi, siis on 10-15 pakkumist ja need on enamjaolt meestele sobivad töökohad. Kui pensioniiga saab olema 70, siis tahaks teada, et kuhu ja kuidas saavad noored inimesed tööle. Ei saagi, sest "vanad" ei lähe eest ära.
n
nonoh!/ 15. september 2016, 11:46
Kas see tattnina siis üksi ütlebki, kuidas me elama hakkame?
p
Pole mõtet/ 15. september 2016, 11:44
süüdistada proleemi tõstatajat kui probleem on olemas. Tuleks anda otsustusvabadus, väljaarvatud riigiametnikud. Riigiametnik peaks vähemalt 65-selt koha vabastama ja saama tavalist pensioni. Kui soovib, võib töötada eraettevõttes. Eraettevõtte töötaja võiks ise otsustada, millal soovib pensionit saada.Kui ta samal ajal ka töötab ,maksab riigile makse ja ei ela maksumaksja kulul. Hilisemal pensionile jäämisel suureneks summa.
t
tõdemus/ 15. september 2016, 11:44
Ettepanek näitab ,et IRL-l pole perspektiivis Eesti kui kerjusriigi mainet parandada, millega valijad peaksid arvestama. Eluea pikenemine ei loo eeldusi töövõime pikendamiseks
t
to:tõdemus/ 15. september 2016, 16:27
See käib kogu praeguse valitsuse kohta! Eriti ref-ide kohta.

t
taat/ 15. september 2016, 11:43
Kuidas mahub väiksesse kolusse nii suur lollus?
s
saadan selline/ 15. september 2016, 11:39
Miks ei kuule ühegi valitsusliikme suust, et seoses riigi rahade vähesusega tuleb lõpetada riigikogulaste kompensatsiooni maksmine, eripensionid tühistada ja palka vähendada poolele. See põhjendus palk peab olema riigikogulastel konkurentsivõimeline, muidu ei tule sinna ühtegi tarka ei tööta.
k
kes?/ 15. september 2016, 11:07
Juba praegu ei kutsuta üle 50 eluaasta kodanikke töövestlustele, mis siis nende aastatega muutuma peaks!? Inimesed jäävad vanemaks ju samuti ja ka paratamatult haigemaks/nõrgemaks/aeglasemaks. Kõik puulehti riisuma? Mida siis teha nt ca 10 aastat? Millest need inimesed elama hakkavad, säästudest? Mis siis veel nö 'päris pensionist' saab!? Paneb mõtlema küll..
5
50+/ 15. september 2016, 11:38
Vabandage väga, aga millistest säästudest 50+ peaks elama, kellel tööd pole või kes tervislikel põhjustel ei olegi võimeline tööd tegema? Millistest säästudest, ma küsin ... ??? Paljud eesti keskmised 50+ inimesed on elus palju tööd rabanud ja lapsi kasvatanud ning paljud elanud ilma eriliste puhkuste veetmisteta ning pillavate lõbustusteta, ei ole ostnud kalleid kosmeetikatooteid ega kuulsate brändide rõivaid. Halloo, tavalisel keskmisel eesti töömesilasel, rääkimata madalapalgalistest, pole sääste.
t
teadja/ 15. september 2016, 15:20
Tänapäeval on väga lihtne saada raha, ainult internetis olles, pole vaja tööl käija ja pole vaja mõelda kuna pinsile saab :)
Ja siis need mõttehiiglased päälinnast saavad ainult mööda pükse ,
k
kes?/ 15. september 2016, 15:52
Olen Sinuga täiesti nõus, kullake! See "säästudest" oli mõeldud irooniaga. Rahune.
5
50+/ 15. september 2016, 17:27
Muidugi sain aru, et see oli iroonia. Soovisin sõna "säästud" veelgi rohkem esile tuua, sest mind ajab lihtasalt tigedaks, kui aina rohkem kirjutatakse, et eestlased on hakanud üha rohkem säästma. Säästavad üha rohkem ikka enamjaolt need samad, kes varemgi, sest nende palgad ja dividendid kasvavad palju kiiremas tempos ja suuremates summades võrreldes eesti keskmise tööinimese omadega. On ikka vaks vahet, kas lisatakse 30 eurot madalale või eesti keskmisele palgale või lisatakse 100-200 eurot 1500-2000 eurosele või veelgi suuremale palgale. Viimaste numbrite juures on tõesti võimalik pikapeale juba midagi ka säästa.
m
Mari/ 15. september 2016, 12:08
Riigikogu,ärge vötke seda seadust vastu et töstate pensiea 70.aasta peale. Inimene,kes on eluaeg rasket tööd teinud,ei pea nii kaua vastu,füüsiliselt. Olen pensionär,peagi 70aastane.16.a. peale töötanud,siiamaani.Nüüd vaim on valmis,aga liha nöder.Luud hakkasid iseenesest murduma.Pidin töölt ära tulema.Vaatan,et endaga veel kuidagi hakkama saan,ei taha ju laste kaela ka jääda.Kas tahate,et Eestist saaks santlaagrite riik? Mind ajas nii körge eani tööle väike penss,350euri.Et endale midagigi lubada saaks peale maksude maksmise ja toidu.Aga kui siis peab madalapalgaline 70.a.saamiseni tööl olema,ta tervis ei pea vastu.Ja mis väljateenitud röömsast pensipölvest saab siis rääkida?Äratrööbatud sandina. Kallid tohtrid,tulge appi.Selgitage neile,et see on puhtfüüsiliselt vöimatu.See on oma rahva julm piinamine ja tapp.Köik ei istu ju laua taga ega vea exceli tabelis aritmeetilisi keskmisi taga,teadmata,mis päriselus toimub.Seda seadust lihtsalt ei tohi vastu vötta! Alles rahandusminister Sven Sester ütles,et hakkame saama iga päev,kordas,iga päev 1,26miljonit! Pöllumajandus saab abi 300miljonit.Ärge raisake seda raha ministrite kallite autode liisingute ja kuumaksete peale.Looge uusi töökohti, töstke palku,suurendage pensione.Siis tuleb ka meie vöörsilelav rahvas koju, kuni neil veel on sünnikohaga side olemas.Kodukoht,vanemad,on kuhu tulla.Elu hakkab normaalselt edasi minema,sünnib uus pölvkond.Utoopia. Ei.Teie vöimuses on teha see reaalsuseks.Ja veel,eile kanal 2s oli küsitlus,ainult 6% oli poolt,et pensioniiga tösta 70.aastani, 94% oli selle vastu.On, mida möelda.
k
kas tõesti pole meil/ 15. september 2016, 10:49
enam vabadusvõitlejaid, kes selle ülbiku soovi täidaks - annaks talle võimaluse ainult hingitsemiseks ja koristaks teerulli igaveseks.
N
"isamaaline" vabariigi tühjendus/ 15. september 2016, 10:42
Nüüd leiti vahend, millega riik noortest tühjendada lõplikult.Öelge või näidake mulle inimest, kes seda õndsat aega siia ootama jääks, kui pensioni pole ja tervishoid olematu?Maksud aina tõusevad, asutused pankrotistuvad ja seda omanike rollostumise variandiga.See on omaette paradoks juba.Sellega tõmmati ka oma JÕKSILE vesi peale.
p
Potents/ 15. september 2016, 11:46
Ei tõuse kõik midagi? Finantsasutuste investeeritavad kasumid on ja jäävad maksuvabaks!
i
Ilmar/ 15. september 2016, 10:34
seltsimees Tsahkna, aga kui meil raha pole, milleks siis Kreekat toetada? Palju sealne pensioniga oligi, 55 vist? Mina arvan küll, et 2040-2050 aastatel hakkab see Kreeka paigutatud raha meile protsente tooma ja võime nendega samaväärse pinsiea kehtestada.
a
A mis seal odaval maal keskmine pension oligi?/ 15. september 2016, 10:38
Tuhande ringis ehk, kui Soomes on 1400, Rootsis 1700 ja Luxemburgis 3000€.
p
penskar/ 15. september 2016, 11:32
v
Vahva!/ 15. september 2016, 10:30
5
50+/ 15. september 2016, 10:29
50+ aastates pikaajaliste ja mitmekülgsete kogemustega inimestel on väga keeruline normaalse palgaga tööd leida ja mida aasta edasi, seda vähem neid väärtustatakse. Ja nüüd veel pead kauem töötama ka ...!?, Kas siis meie saatus ongi ette määratud - töötada puhastusteenindajate või marketikettide kassapidajatena miinimumilähedase palgaga? (Andku jõudu ja kannatust nendele tublidele töömesilastele). Ega kõrgetel ametikohtadel härradel-prouadel pole ju mingit muret, aga paljudel on ja tõsine mure.
Jah saan aru, et riigil on mure tulevikus pensionide maksmistega. Aga kallid riigiemetnikud mõelge, kuidas ka 50+ inimestel oleks normaalse keskonnaga ja palgaga töö, mis tagaks inimväärse elu, mis aitaks kaasa ka tervema elu pikemale säilimisele. Tööandjaid tuleb julgustada ja toetada neid panustamaks oma töötajate tervisesse. Tugevam peaks olema järelvalve töötervishoiu, töökeskkonna ja töö- ning puhkeaja nõuete täitmise üle ettevõtetes, sest kahjuks osades ettevõtetes ei hooli omanikud millestki muust kui ainult kasumist. Pole ime kui juba 40.-selt ollakse haiged - nii füüsiliselt kui vaimselt.
5
58/ 15. september 2016, 11:09
Nüüd on veel uus reform, kõik sandid tööle. Olen pooleldi töövõimetu, elan kohas, kus töökohti peaaegu pole, kust siis tööd leida?Juba minusugune 58-aastane on lubjakas, eriti veel, kui haige. Kus nende isakeste mõistus küll on? Arvavad, et sandid suudavad riigikassat täita?
Mõelge siis ka seda, kuidas selliseid töökohti luua, kus puudega inimene suudab töötada?
Läheks meeleldi, sest see töövõimetuspension on sandikopikas. Kui tööd ei leia, võetakse seegi ära. Kus siin loogika on?

k
krt/ 15. september 2016, 10:23
kui palju on 70 a. kes suudavad veel töötada ja kes annab tööd üle 60 aastasele.
e
ei muretse,/ 15. september 2016, 12:29
sest varsti on meil siin niipalju ilusaid ja noori "värve", et meie 70-ne aastaste kadumist ei märgatagi. Ja kus siis alles hakkab sünnitamine positiivseks minema, ikka igal aastal vähemalt üks ja mõnel aastal kaks last. Ja nendest siis kasvavad oma vanemate toitjad ja katjad ja pole tarvis enam neid kahvatuid seaduste tegijaid.
f
fakt/ 15. september 2016, 10:15
orjanduslik kord ei suuda end ära majandada
eriti kui skisod juhivad
kui samamoodi edasi kestab siis 2025 aastaks lihtsalt pole enam pensionit ollagi, sest raha pole ega tule
h
Happy/ 15. september 2016, 10:22
Kuidas ei ole raha? Raha on siis kõik pankades!
v
varsti ei ole,/ 15. september 2016, 14:52
sest tahetakse sularaha kaotada.
e
ettepanek/ 15. september 2016, 10:47
Sotsidele. Miks lõigata koera saba jupp haaval, lõikame kohe ühekorraga. Orjadele pole vaja haridust, siis viieteistkuselt tööle, iga kümne töötatud tööaasta eest saad kirja ühe tööaasta ja kaheksakümne viiendaks eluaastaks oled töötanud seitsekümmend aastat ning kirja läheb sitse arvestuslikku pensioniaastat. Jõudu orjandusliku korra arendamisel ja ärge jumala eest püüdke majandust ega riiki arendada! Jõudu ajuhiiglastele.
T
..../ 15. september 2016, 10:14
Tore küll, ma olen selleks hetkeks 60. Aga lootust on, et ehk tõstavad veel pisut ning lõpp kokkuvõttes ei usu ma ka täna 35 aastaselt, et kunagi saabub kord päev, mil mina jään pensionile.
a
Ahti/ 15. september 2016, 10:11
Tsahkna parem pane mõte: Eestlane töötab surmani ja pangad elavad poliitilise eliidiga aastaid ja mis nr. see 70 on- ma pakuks enamat 85 86 87.88 kui kauplemiseks läks.
s
sas/ 15. september 2016, 10:03
Kas ta kujutab ette kuidas peaks 70 a inimene tööl käima? Ja milline firma värbab 70 aastase 20 aastase asemel?? Loll on!
j
jah/ 15. september 2016, 10:48
Tsahkna 70 + ema müüb turul lilli ja maasikaid. Vat siit "aga mina" need ogarad" ideed" tulevadki. Ja erakond IRL ,isamaaline hoolitsus vanurite eest!
n
Nii ja naa/ 15. september 2016, 11:11
Tsahkna ema saab ka pensioni. Kui tulevikus peab end ainult lillemüügiga elatama, siis võib nälga surra. Ei toimi see idee.
m
mõte / 15. september 2016, 10:57
ei ole ju selles, et sa töötaksid seitsmekümnenda eluaastani, vaid mõte on selles, et selleks ajaks on enamik pensioni soovijaid surnud. Vot nii.
k
kas on?/ 15. september 2016, 11:36
Riik ju enamus töötutele toetust ei maksa, nood lähevad siis röövima ja pärast on vangimajas, kus kulub neile kordades rohkem raha. Kas uusi vangimaju plaanitakse ka ehitama hakata?
s
Skepto/ 15. september 2016, 10:02
Sotsiaalrahade kokkuhoiuks kaval plaan küll!
Ainult et kust neid vanurite töökohti tekitatakse? Praegu on juba üle 45-aastasel võimatu kohta saada.
s
suslik/ 15. september 2016, 10:37
Töötukassa ja valitsus ae! Kuidas edeneb töövõimetus reform? Mitu töötukassas registreeritud töövõimetut on tööle saanud? Palju on tööandjatel pakkuda töökohti vähenenud töövõimega inimestele? Kui palju on tööandjatel plaanis vähenenud töövõimega inimestele töökohti luua? Ootan konkreetseid arve!
70a inimene on samuti vähenenud töövõimega inimene.
u
Utoopia/ 15. september 2016, 09:59
Tänapäeva noored on nii haiged, et ei elagi nii kaua.Pole ka ime, et selleks ajaks pensione enam ei makstagi.
õ
Õige mõte!/ 15. september 2016, 09:58
Veel õigem oleks lasta tervetel surmani töötada, haiged ja jõuetud aga likvideerida. Kui pole sotsiaalprobleeme, saaks meie riik kohe rikaste riikide hulka!
j
Juba tehtud!/ 15. september 2016, 10:21
Tööhõivereformi tegelik eesmärk ongi haiged ja invaliidid rahata jätta- surevad ise.
Tsahkna sobiks hästi koonduslaagri ülemaks, naudib irvega väetite piinamist.

l
liar/ 15. september 2016, 09:48
Küll on halb kui rahvas kaua elab.Mitmel korral igasugused graafikud ajalehtedes riigiti eluea pikkusest.Ei saa ma aru kumbagi pidi pole hea.Ega ikka vana inimene ei ole klienditeenindaja.Mujale ju nii hullusti ei vajata töölisi. Olen näinud ühes eraasutuses oodates oma järjekorda,kuidas üks nn.registraator tukkus oma tööpostil.Iga väiksema heli peale tõstis ehmunult pea ja siis see pea kukkus jälle rinnale. Aga pole ju neid suikumise kohti nii palju.See oli kole. Kas sellist pilti soovitakse.
a
Anni/ 15. september 2016, 09:46
Mis kasu on pensioniea tõstmisest, kui juba praegu on isegi 50-aastased mõne tööandja jaoks liiga vanad ja ei kõlba tööd tegema? Paralleelselt pensioniea tõstmisega tuleks tegeleda ka sellega, et need kõrgeealised ikka tööd saaksid! Muidu tuleb pensioni asemel kõigile töötu abiraha maksma hakata.
l
Looda sa.../ 15. september 2016, 10:05
Valitsus pole kahjuks võimeline suuremate projektide ja töökohtade tekitamisega tegelema. Lihtsam on alati makse tõsta ja kulusid kärpida.
k
Kummaline/ 15. september 2016, 09:14
et Soomes maksab suure osa töötaja pensionist ka tööandja. Eestis vist mitte.Oleks loogilisem. V6tku siis muid makse neilt vähemaks.pensioniiga t6useb nii v6i naa, valitsusest s6ltumata.
p
Pensionär/ 15. september 2016, 11:20
Ilmselt on Soome maksusüsteem teistsugune, ei tea seda. Meil kehtiva maksusüsteemi puhul ei ole see võimalik. Tööandja on kohustatud iga kuu maksma riigile palgast kinnipeetavad maksud- tulumaks, töötu- ja pensionikindlustus ning lisaks veel brutopalgale juurdearvestatavad maksud- sots.maks ja töötukindlustus(tööandja osa).Meie maksusüsteemi ei taheta ilmselt muuta, sest riik tahab saada maksimaalselt kätte ja sealt jagada juba oma rahana vastavalt neile,kellele on parasjagu vaja meeldida. Meie palgasaajad enamus ei teagi kui suured summad lähevad tema palgalt riigimaksudeks.
b
Brunn/ 15. september 2016, 09:13
Jah tõega-kalleim sigala nr-101. Kui suur oleks sama suhte korral hiina või venemaa riigituuma-absurd. Toompeal peaks igast eesti maakonnast olema üks esindaja ja asi vask. See annaks ka teatud tasakaalu-täna on see suur teaater maksumaksja õlgadel ehk-PEALILMA-MAFFIA.
u
uus minemine/ 15. september 2016, 09:07
e
ettepanek/ 15. september 2016, 09:01
meil on 1,3mil inimest aga hiiglasuur riigikogu siis veel hunnik presidente jne.
riigikogu võik olla 51 inimest,presidendil ei näe üldse mõtet selle töö teeks ära õigsus kantsler.erisoodustustega pensjonid üldse ära kaotada,(kas riigikogulane on parem kui Eesti rahvas).ministrid võetaks vastutusele kui nad raiskavad rahva raha(Partsi lollid otsused)
p
Pangvärk/ 15. september 2016, 10:11
Eks loetletud lollustele läheb finatsi kah aga sadu kordi rohkem kulub välispankade nuumamiseks. Kui selle pealt aastas miljardi kokku hoiaks või vähemalt neid kasumeid maksustaks, jätkuks raha ka kodanikele. See ei juhtu aga seni, kuni ahned poliitikud istuvad ettevõtete nõukogudes.
õ
15. september 2016, 17:22
õnneks on meil eesti pankugi, näit lhv, mina läksin sinna kliendiks aga teie ? kui oma rahvas oma panku nuumaks, siis oleks ok ja miks meil pole eriti oma panku ? niigi kiratsevat ettevõtlust ära siin parem torgi, kuid riigi monopoli firmades on ilge laristamine, korruptsioon jms kepp.
k
kuti/ 15. september 2016, 08:56
Ei aita ka pensioniea tõstmine 100-le aastale, kui valitsevad käpardid ei oska maksurahadega majandada.
m
Meenutus tulevastele penskaritele !/ 15. september 2016, 08:53
Selle kõige alguses oli ju meie palavalt armastatud presidendikandidaat Nestor. Olla koos Siimuga selle vallmis sepistanud. Nõnda ta teledebatis väitis.
m
Millest rääkisid Nestor ja Kallas presidendidepatil/ 15. september 2016, 10:31
Tõepoolest on õige eelmise kommenteerija meenutus tulevastele penskaritele 08:53, et nii presidendikandidaadid KALLAS ja NESTOR enesekiitvalt hoogsalt rääkisidki, et olid tänase penisoni süsteemi väljatöötajad s.o. kõigile teada ja nii ongi, kui 1-le pensioniaastale vastab madalapalgalistele 3 töötatud aastat. Seega madalapalgalistel tööstaazi palju palju vähem kogunes kui kõrgepalgalistel võrdsetel 8-ksa tunniliste tööpäevade korral jne.

t
Tsahknal on õgus/ 15. september 2016, 08:47
Kuna valitsus oma mõttetu rahapillamisega on riigi pankroti äärele viinud tuleb ju midagi välja mõelda. Selge on see , et 300 euriga inimene enam ära ei ela. Juurde maksmiseks aga enam raha pole . Mida siis teha ,no ikka mitte juurde maksta vaid sundida tööle niikauaks kuni varbad külmad. Siis on kõik korrad ,valitsus rahul ja rahvas rügab nii et taguots lippab.
s
Sundida tööle/ 15. september 2016, 10:14
e
eks/ 15. september 2016, 14:54
rikkad poliitikud võtavad enda juurde tööle näiteks peldikus tagumikupühkijaks jne.
y
yytt/ 15. september 2016, 08:47
Margus, ära räägi rahvale liiga palju tõtt. Äkki saavad aru et tegemist on püramiidiskeemiga.
Ajame kellegi teise süüks:)
k
klf/ 15. september 2016, 08:47
tsahkna tegi väga lolli ettepaneku ,selle eest võiks talle t... panna,arenegu kuskil nurga taga
s
seni pidasin Tsahknat inimeseks../ 15. september 2016, 08:35
nemad oma soojatel kõrge palgalistel kohtadel istuksid koos alzhaimeriga surmani aga mine tatt ja tee TÖÖD , kas ikka pead palju üle kuuekümne vastu. Et teile see halb kõik kuhjaga tagasi läheks, mida rahvale teete,
h
hehhe/ 15. september 2016, 08:37
m
Margus Tsahkna/ 15. september 2016, 09:15
Kes on süüdi, et Eestis inimesed vananevad ja tööjõulised lahkuvad? Palgad madalad, kuna põhiline töötasu on ikkagi 600 eur. neto või isegi paljudel vähem. Keskmine on 1000 või rohkem tänu riigikogule, ministrite ja paljude sarnaste töötasule. Meil ei ole mõtet siin jahuda 1000 ja rohkem keskmisest, kuna tegelikkus on hoopis teine. Paljud noored lahkuvad ja lahkuvad nii, et Eesti ei saa makse nende pealt, kuna registreerivad ennast sinna sisse ja ajavad dokumendid korda ja maksavad ainult tulumaksu sinna riiki, kus nad elavad ja töötavad. Eesti ei saa enam nende pealt kunagi enam tulumaksu. Seal saavad ka nad elamise peagi, tulumaksu tagasi mis on ka palju suurem, kui siin. Tihti on seal töötasu 3-6 korda suurem, kui siin Eestis. Teises riigis leitakse ka armastuse ja abielluvad. Hüvasti Eesti. Ka noored pered koos lastega lahkuvad, kuna paljudel pole elamist ja ei suuda madala palga eest üürida elamist ja osta veel süüa. Meie väike riik ei taga ei elamist ega ka normaalset palka. Pensioniiga tõstmine ei paranda olukorda. Seda enam lahkuvad inimesed. Paljud ei elagi siin riigis 70 aastaseni. Riik on ise kõik selleks teinud, et inimesed lahkuvad ja ei naase enam tagasi. Niikaua, kui riik ei väärtusta siin inimesi nii nagu peab ja inimesed peavad kinni maksma presidendid ja nende naiste palgad ja priiskamised, riigikogu laristamised ei aita ka enam 70 aastani vaid ehk 100 aastani ja rohkem. Siin elav ja töötav inimene ei suuda osta endale elamist ja veel süüa oma palgast Valida on, kas pangaorjus või lahkuda. Valivad lahkumise. Paraku selline on siin meie elu ja lahkuvad paljud noored seda enam siit riigist. Hüvasti kaunis väike riik, kus me vireleme ja elame vaesuses.
k
Kokkuvõte/ 15. september 2016, 10:27
t
tüüp on ikka eriti minevikus/ 15. september 2016, 08:30
Nutikamad riigid mõtlevad kuidas kodanikupalgaga inimesed tehnoloogialt jalust ära koristada, meil aetakse mingit pläusti, kuidas masinad ja inimesed hakkavad võidu töötama.
s
seda'nt küll/ 15. september 2016, 08:39
aga inimese kasutamine vaid kulupõhisena, olla ju oluliselt odavam kui uue keerulise seadme soetamine. Kasutame ikka vanad ressursid lõpuni ära ja siis asume uusi ostma.
l
lootis et saab 20 aastaga hakkama./ 15. september 2016, 09:03
isegi joss ei suutnud siberis neid tööhulle maha tappa, nii et need riigid iga aastaga pühivad eest minema.
k
Kle idioot tsahkna/ 15. september 2016, 08:25
Ja teised vargamäe parasiidid. Tundub väga, et sina ja need teised vargad pensionini ei ela...Ja nendele kes siin kiunuvad- kes valis pätikarja vargamäele? Vaadake peeglisse, ainult te ise valisite oma kalli e hääletusega! Normaalsed inimesed valivad kohale minnes ja ei ole võimalik pätte pukki upitada. Aga nüüd palun- hakake EKRET ja Savisaart jälle sõimama.. Ja küsimus õhtulehele- MIKS on kommentaarid kustutatud ja endale meeldivad alles jäetud? Tahan vastust!
u
uhke muie/ 15. september 2016, 08:41
kuldsed E-hääled kannavad nende loojad Olümpose mäele
a
Absurd/ 15. september 2016, 08:24
Põlvkond keda muudatus puudutab ei ole saanud elamispinda erastada vaid on pidanud selle ise muretsema. Tulude ja kulude kõrvalt on keerukas omada suurearvulist perekonda.. Kogumispension on kohustuslik, paraku toidab vaid fondihaldureid.
Tervishoiusüsteem omab ilusaid hooneid mis tühjad, samas arsti juurde on kunstlikud ootejärjekorrad.
Vähesed pensionärid suudavad/oskavad/saavad nõnda kõrge eani töötada. Sotsiaalmaks on mõttetu kui arstile ei pääse ja pensionini ei ela.
h
hooldaja/ 15. september 2016, 08:23
Olen haigaltes ja hooldeasutustes töötades näinud,kus 70+ inimesed ka veel tööl,sest pens väike, no ei jaksa, kõpitseb päevakese kuidagimoodi sageli istudes ära, teised siis teevad rohkem. Tahtmine ja vajadus töö teha on suur aga bioloogiline vanus enam ei luba ja läbi põetud või olemasolevad liigesehaigused, haiged seljad, läbi elatud elu ei luba painduda, käia, liikuda ja käbedasti tööprotsesse teha. Nii kahju neist naistest, et süda tilguv verd.

m
Mees/ 15. september 2016, 08:19
Eelkõige on vaja keskmisel mehel selle vanuseni elada.Kes teeb rasket füüsilist tööd siis vaevalt,kes liigutab tööks lõugu -võib olla.
t
Tiit/ 15. september 2016, 08:19
Alustada tuleks kohe eripensionide kaotamisest ja mitte enam sellega viivitada.
l
Loomulikult KOHE tuleb eripensionid kaotada, juba sealt tuleb kokkuhoid./ 15. september 2016, 09:10
Aga, nad ja need ei saa veel saagida seda oksa millel istuvad. Riikogu 101-liikmelisena on kui ylekoormatud lasteaed, milliseid "hiilgavaid" tegusid tehakse, idiootseid seadusi ellu viiakse, normaalsusest tehakse ebanormaalsus ja vastupidi. Pedede- ja homodekari ootab kuidas saaks pedofiilaga tegelda, vaja on lapsi "armastada", kust (kas pagulastelt?) need lapsed neile antakse, kes on need tegelased?!
p
Pollar/ 15. september 2016, 10:42
Kas arvad, et näiteks politseinik pole väärt saama kontoritöötajast kõrgemat pensioni?
a
Aga mida teie siis tahtsite?/ 15. september 2016, 08:14
Vaadake neid süüdimatuid nägusid fotolt. Rahvas! Seni, kuni kõik koos vastu ei hakka, lüpstaksegi teid surmani. Olen juba eakas. Elan ära. Näen kommentaaridest, et ei hakka see "vägev" eestlane veel niipea kellelegi vastu. Pigem laseb endalt veel üheksa nahka koorida. Selles see kogu põhjus ongi.
g
grimass/ 15. september 2016, 08:21
mida sa alaarenenu siin kiunud. Mine tööle, saad oma elatusrahagi kätte.
Õppetunde Pühajärvelt, Mahtrast ,Jüriööst jne peaksite ju mäletama.
t
Tead, tatikrae?/ 15. september 2016, 12:03
Mina ei pea enam tööl käima. Mina saan pinssi 932 netos. Ei, mitte Eesti, vaid Põhjamaade pinssi. Just sinusuguste sitapeadest "patriootide" pärast läksingi. Sest mina ei oota, kuni te koos uppuva laevaga põhja lähete. Sinust, nolgist, pole mingit Jüriöö tegijat. Sa ei saa oma perset Toompealegi veetud.
h
Herman Tsimm - Klausson/ 15. september 2016, 08:14
Tuleb alustada faktist , et pensioni kui sellise juurutas Bismarck. Ta oli teatavasti Saksamaa kantsler 19. saj. lõpus. Selline asi oli võimalik ainult Saksamaal , kus rahvuse loomusele on olnud omane tööd teha. Meie rehepapluse juures pensionist rääkida on naljaasi. Ikke lihtsam on Savisaar+Tallinna Sadam skeemadega ratsa rikkaks saada.
p
palun/ 15. september 2016, 08:07
mine ja uuri kui tahad teada, aga sinusuguse pärast ei hakka valitsus ometi omi niigi nappe ressursse kunagi kulutama.
m
Mari/ 15. september 2016, 08:06
Töötasin koos 69 aastase meesterahvaga ja võin öelda et nii vana inimene ei ole mingi töötegija, ta takistab ka teistel tööd teha, kuna vajab kogu aeg abi. Matke maha see mõte et 70-selt pensionile.
v
Vello/ 15. september 2016, 08:06
Mis on meeste keskmine vanus?
6
15. september 2016, 08:22
h
Herbert von Kaerajan/ 15. september 2016, 08:01
Presidendi valimised ei õnnestu valijameestekogus....Riigikogus tuleb esile kutsuda põhiseaduslik kriis ja läheb see Riigikogu laiali.Siis Keskerakond saab nagunii oma hääled ja EKRE -l on samuti toetus üle 20% ja ongi poole hääled koos uues Riigikogus.Siis saaab kõik selgeks!
m
Mis saab eestlasele selgeks?/ 15. september 2016, 08:16
"Oleks", "tuleks", "peaks". Aga vastuhakkajat eestlasest ei ole.
p
paraku on see tõsi/ 15. september 2016, 10:20
Eestlaste enamus on ikka õudsed lambad.

k
Keegi/ 15. september 2016, 08:00
Kaotage kõigepealt absoluutselt kõik eripensionid.Saaks 45 -50 aastase tööstaažiga inimestele normaalset pensioni maksta.
k
kloun/ 15. september 2016, 08:11
grimass teeb nutmaajavaid näovigureid.
e
einoh/ 15. september 2016, 07:50
Pensionile peaks saama varem, mitte hiljem, sest töö kõrvalt on raske lapselapsi hoida ja vanemate või vanavanemate eest hoolitseda. Vanadekodusid on nagunii vähe või on need liiga kallid ning lasteaiad lastele liiga kurnavad.
Ja pension peaks olema kõigil ühesugune. Rikkamad saavad heapalgalistel töökohtadel rohkem sääste koguda ja ka nende tervis ja elujärg on paremad kui füüsilist tööd tegevatel inimestel. Ja ärgem unustagem, kuskohast raha tuleb ehk siis pidagem lugu ka nendest, kes loovad väärtust!
l
lai naer/ 15. september 2016, 07:49
valige ikka laarlasi ja teie elu muutub veelgi hurmavamaks lilleks !
s
See on möödapääsmatu/ 15. september 2016, 07:39
Ja korrelatsioonis rahvastiku vähenemise ja eluea pikenemisega.Selle vastu vaidlemine on sama tark kui nurin aastaaegade vaheldumisest.See,et poliitikutel pole seni olnud söakust seda teemat tõstatada,näitab nende ühepäevalibliklikust.
k
kule mõõdapääsmatu/ 15. september 2016, 07:52
ehk lõpetate Toomase kombel lahkujatele järele lehvitamise ja edu soovimise mujal maailmas.Sinusugused koeraltsiooni kooselu ja pagulaste jüngrid ongi kõige ohtlikumad eestlusele.
m
möödapääsmatule/ 15. september 2016, 10:23
Meeldetuletuseks: Vabariigi algusest 15+ aastat ei huvitanud meie valitsejaid iibe küsimused. Rootsis elav Aino Järvesoo korduvalt juhtis meie valitsuse tähelepanu sellele, andis soovitusi iibe tõstmise stiimulite kehtestamiseks (lastetoetus, vanema hüvitis jne) Meie valitsejatele oli see nagu hane selga vesi! Neid ei huvitanud sündimata lapsed ja ei huvita ka praegu siit lahkuvad pered.
Eluiga küll pikeneb, aga 65 aastased on ennast sandiks töötanud. Kellel tervis lubab, see käib ka täna pensionil olles tööl kui on sobiv, võimetele vastav töökoht. Juba täna on 50+ raske tööle saada ja seda vaatamata nn tööjõu puudusele. Miskipärast töötukassa vaikib sellel teemal. Ei ole ka kuulnud töötukassa suurtest võitudest puuetega inimeste tööle saamisel. Pigem on kuulda, et sobivaid töökohti ei ole ja ei tule ning ei aita ka riigipoolne toetus selliste töökohtade loomiseks.
m
Mats./ 15. september 2016, 07:37
Riigikogulastel on hea lõugu lõksutada see konti ei murra. Riigikogulaste palgad tuleb siduda miinimumpalgaga, annetused erakondadele võrdsustada altkäemaksuga, erakondade riiklik rahastamine lõpetada ja riigikogulaste kuluhüvitis kaotada.
p
PENSIONILE/ 15. september 2016, 07:37
n
nii peabki olema/ 15. september 2016, 08:04
tavakott peab töötama ja aadlimees elu nautima. Naudinguteks aga vajab aadel raha . Rahva ülesanne on, pühendumusega töötades, aadli rahaga varustamine.
Kui vene ajal sunniti seaduse abil tööle, siis tänapäeval nälja ja abituse abil.
7
7:34/ 15. september 2016, 07:35
Kui nt 8 tunni pingelise koristaja töö eest makstakse ausate nägudega minimaalsed 365 euri kätte, siis kuskohast see pension ja fondid peaks tekkima, tööta kasvõi 100 aastaseni. Vanemad saavad 400 penssi, aga nende töötav laps peab vähemaga leppima ja oma lapsed kasvatama.
e
Ei tõmba/ 15. september 2016, 07:34
Ei lähe enam säutsudega kaasa, alati ennem "sündmusi" hakatakse rumalate säutsudega kirema, tähelepanu mujale tõmbamiseks. Ei tea, kas jälle toodi Iraagist elektrike juurde või on miskit muud teoksil!

m
Meie riik on absoluutselt põhja lastud/ 15. september 2016, 07:32
ja seda ikka lolli ja omakasupüüdliku valitsuse tõttu,kellele on juured alla kasvanud ja ei kuidagi taha lahti lasta nii heast kohast,kus nende rahakott rebeneb raha rohkusest,rahvast ei hoolita see on siililegi selga,valitsuse vahetust on kiiresti vaja.
K
????/ 15. september 2016, 07:31
Kui panus pannakse pagulastele siis paluks andmeid kui palju neid töötab Soomes, Rootsis, Saksamaal ning mitu% on neid elanikonnast ning mitu% toetustest nad endale saavad?
p
palju töötab?/ 15. september 2016, 15:14
ega siis töökohti sellepärast pole juurde tulnud, nemad saavad tööd vaid nendel kohtadel, mida pärismaalased ei taha, aga ega neidki kohti lõpmatu arv pole.
k
kodanik/ 15. september 2016, 07:27
Tsahkna väärib ihunuhtlust,no kaua võib seda rahva alandamist taluda?
v
villi/ 15. september 2016, 07:26
huvitav kas sama tegu on ka riigi palgal olevate töötajatega
j
joodikupulst/ 15. september 2016, 07:26
Tsahkna , Eestis on vaja taastada surmanuhtlus, just sinusuguste debiilikute pärast!
a
ausalt/ 15. september 2016, 07:25
Siis nad peaksid ise eeskujuks olema ja üldse loobuma iga-sugu pensi ja teistest rahalistest toetustest. Eestis enam normaalset elu ei ole.
m
Mõttlematu/ 15. september 2016, 07:19
Te olete kôik täiesti segi läinud seal! Saage aru et isik kes on 50 pluss ei ole tahetud tööjôud. Kas tõesti peab inimene töötama surmani. Ime pole et su erakond põhjas on. Viimane idiootsus mida tegemas olete
m
mmm/ 15. september 2016, 09:05
30+ on juba keeruline tööle saada, kui just ei ole nõus min. palga eest töötama.
i
Isammaa Reeturite Liit/ 15. september 2016, 07:18
Kui oleks alustatud 24 aasat tagasi korraliku emapalga ja emapensioniga,siis praegu need probleemid puuduksid.Üksi valitsustest ei ole panustanud jätkusuutlikult rahavarvu suurenemisse.
Nüüd siis pagulaste arvelt hakatakse töökäsi looma.
p
15. september 2016, 07:31
pagulaste arvelt? nad elatuvad hüvitistest,aga mitte tööst.
J
/// 15. september 2016, 07:59
Ja kui hüvitiste maksmine lõpetatakse, siis hakkavad varastama, röövima, laamendama ja põletama. Osad narkotsiga hangeldama. Tööle lähevad neist vähesed.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee