Kui aeg jõuab niikaugele,et kodune kooliharidus omandatud ja aeg tööle minna. Mida kirjtada cv-sse oma hariduse kohta. Kas kodune emme õpetus ja kuidas seda aktsepteeritakse.
Ma olen piisavalt laisk, et harida last kodus. Parem ma jään lapsele sõbraks ja emmeks, kes mängib ja tegeleb taga kodus, aga õppimine jäägu inimesele, kes on seda õppinud, kellel on kohustus täitma ettenähtud kava. Sellega saab hakkama ainult lapsevanemast pedagoog, ülejäänud on lihtsalt endast palju mõtlevad vanemad. Vabandage, aga ma olen 100% kindel, et te ei täida vajalikku kava. Varsti laps ei vaata teid nagu armastavat lapsevanemat, vaid objekti kes koguaeg midagi nõuab. Miinustage palju tahate, kuid oma arvamust ma ei muuda :) :) :)
Et kogeda meeldivaid elamusi ja vältida stressi, siis kõigepealt emmega koduõpe, siis emmega koos sportima, siis emmega ülikooli, siis emme organiseerib koduse töö, kas kohtama minna ka koos emmega?
Ka minu sõbranna jättis oma kolmanda klassi poisi koduõppele, sest 3 aastat tagasi ei viitsinud ta tööle minna ning hommikul vara tõusta. Tänaseks on sellest toredast poisist saanud inimesi kartev laps. Sõbrad ei taha temaga enam suhelda, sest ta kardab kõike ja kõiki. Kunagi peab ju tööle minema, kõik ei saa seda kodus teha. See uus nähtus teeb meie lastest ühiskonnahälvikud. Kujutan ette kuidas paljud vahutavad selle kommentaari peale. Edu teile!
aga mina tean koduõppe lapsi, kes on väga julged igas eas inimestega suhtlema. samas tean ka lapsi, kes käinud lasteaias/koolis ning on täielikud sotsiaalsed invaliidid. nii et sinu näide ei ütle midagi
No aga maailm ongi kõrgema olevuse poolt loodud, mis ei välista loodusseaduste toimumist, ja loodusseadusi peab teadma, kui tahad loodusega kooskõlas elada.
kõik need MINA MINA MINA ja MINU LAPS ! kõik need on peast soodad nii ehk naa. neitega siin kemplema minna on puhas ajaraisk. targem annab järele. tehku oma lastega mis tahavad . jumala eest . loll olla ei saa keegi keelata . ja see ON lollus . kui lapsed ei saa olla ja areneda koos oma-ealistega . see on kuritegu oma enda lapse vastu .
Tore küll, aga mis edasi? Kui kaua ta koduõppel ikka on, kunagi tuleb ju kooli ka minna, karta on, siis on asi veel raskem. Elu ei ole ainult ninnu-nännu.
ja neid, kes omi lapsi objektiivselt hinnata oskavad, on ülivähe - enamus on kindlad, et on sünnitanud geeniuse. Kui see nagu kuskilt välja ei paista, on kõik teised süüdi - kool, sõbrad,riik, õpetajad, süsteem. Võtke roosad prillid peast, enamus ongi keskmised, ja oh õudust õudust, ka teie järglane suure tõenäosusega.
aga kas sinu lapse areng suvel seisab? kolm kuud ei ole ju kooli??? ega siis eakaaslastega suhtlemine ära ei kao. lihtalt ei piinle see laps koolis, õppides mingis x tempos asju, mis talle juba ammu teada.
Kas sinu lapsele on kõikide maade geograafia ja ajalugu, keemia ja füüsika põhimõtted, matemaatika ja bioloogia kõik juba 7aastaselt selged? Siis muidugi ei pea ta koolis "piinlema"....
aga miks tea peab KÕIKIDEmaade geograafiat ja ajalugu teadma? mina ise ka ei tea. miks peaks? keemia ja füüsika põhimõisteid teab jah. kõrgemat matet ka. lihtalt vanemad on reaalharu inimesed. seega on kasvanud soodsas keskkonnas, kus mõned teemad on igapäevased. 7 aastaselt ei tea kõike. aga iga päev lugedes midagi, kuulates midagi, uurides midagi, jääb ikka midagi külge ka.
Sinusugused reaalharu inimesed vist siiamaani arvavad, et Maa on plaat, mida kannab kolm elevanti, kes omakorda toetuvad ääretus ookeanis ujuvale kilpkonnale.
kodus on see võimalik sinu võimete kohaselt, aga sellest võib väheks jääda, multitalent peaks siis lapsevanem olema Ja meil on ju erinevaid kooliliike valida, Waldorf , kristlikud koolid jne., kusagil peaks ikka ju sinu laste võimetekohast haridust saama
Just, just, teaduslikuks ajupesuks. Mõne maailmavaade ja uskumus on sellest nii erinev, et laps peab ka sellest osa saama. Mis aga sellisest lapsest kasvab?
Ok, ema õpetab, aga siit üks küsimus - kooliõpetajad peavad olema kõrgharidusega (ja vähemalt magistrid), kuidas emmed saavad õpetada ilma pedagoogilise haridusteta ja kust nad omavad neid teadmisi igas ainevaldkonnas?
koolisüsteem ei ole ehitatud üles keskmise järgi. vaid, kui võtta võrdluseks mets, siis meie koolisüsteem on ehitatud sambla tasemele. ehk siis, kõik kes on sellest üle kasvanud, tõmmatakse samale tasemele maha. kõik peab olema ühtlane ja sile. ei mingeid tippe ega kõrgemaid kohti. ja kui see madal sammal veel kängub, siis kängub kõik, mis sellega kooskasvab. koolis sama moodi. kogu haridus on ehitatud nõrkade aitamisele. tugevad vahivad ja molutavad niisama. mõni aktiivsem, otsib tähelepanu segamise kaudu, seega saab ta veel vastu päid ja jalgu ka, et julgeb öelda, et tal on koolis igav. ja laps käibki koolis, iga päev aega surnuks löömas. ja muidugi riielda saamas, et miks ta segab. aga ma ei ole saanud kunagi vastust, mida ta siis tegema peab, kui tal igav on. aga me peame seda kõike taluma, sest nõrgad vajavad aitamist. need, kes algkoolis lugemist selgeks pole saanud. peavad ju ka keksastmes hakkama saama. ühestki loetud tekstist aru ei saa, õpetaja peab kõik ette nämmutama. midagi teha ei jõuta ega taheta. aga kõik tugisüsteemid on ikka nõrkade aitamisele. tugevate õpilaste mandumine ei huvita kedagi.
Uurindud näitavad, et põhihariduse osas pole vahet, millises koolis laps käib. Loll jääb lolliks ja eliidikoolis aga hea ajupotentsiaalga õpilane omandab ülikooli jaoks vajalikke baasteadmisi ka kohalikus maakoolis. Avatud silmaring ja teadmistejanu loeb.
need tasulised eliitkoolid ongi minu meelest väga kahtlased kohad. tallinna tõusikute seas populaarsed, kuhu oma kehva aju ja käitumisega võsukesi raha eest panna ja siis kõvatada. kel ajud on ja head haridust vajab, see läheb reasse gümnaasiumisse nagu nt miina härma, hugo treffneri ja veel mõned gümnaasiumid. seal juba ajudeta läbi ei löö. aga ka igas tavakoolis saab tubli õpilane kõrgkooliks vajaliku ettevalmistuse. mis nõrksed aitamisest see sinisilme mammi nüüd jahub. nõrk jääb koolis ikka hammasrataste vahele või vaevu veab end koolist läbi. keegi nende taga terve karjada ei oota ega passi. koolis on lastel tglt päris suur koormus.
ütle mulle üks kool, kus laps saab õppida oma võimete kohaselt. ma ei tea sellist. erikoolid??? mingid pätid käivad erikoolides. vanasti olid erikoolid kaagveres ja puiatus. ja siis mingid tervisehädadega lapsed käisid ka kusagil, kuressaares ja võib olla veel kusagil. praegu on vist pimedatele ja kurtidele erikoolid. minu laps ei kuulu ka nende hulka. seega erikooli ei saa saata. erakooli? jah, käib erakoolis, aga ära arva, et neid seal lapse õpetamine huvitab, raha on natuke olulisem. õppimine ikka lapse enda asi.
erikoolid ikka väetite ja arusaamatute jaoks olnud, kui need end kuidagi sealt läbi vedasid ja 8.klassi tunnistused said, siis riik enamat ei teinud kui andis neile lollipaberid ja tööle kes sai,kes käis päeva või pool või pani tunni pärast minema sest need üksi ei oska, ei saa miskit tehtud.Minu keskmine tegi aga teistele teenet: nii kui õpetaja midagi klassilt küsis, tema kohe vastas ja õpilased ei saanud mõeldagi ...nii viidigi kohe järgmisse klassi ja kooli lõpetas 17 aastaselt,oleks nagu 5-selt kooli läinud aga käis aasta vähem kui teised, load pidi eraldi järgmisel aastal tegema,klassiga koos ei saanud.
Igas maakonnas on kohalikud vallakoolid, kust vilistlased edukalt suunduvad edasi nt Treffneri või Nõo gümnaasiumi. Isiklikult olen tuttav vähemalt 10-ga
hea kasvatuse ja käitumisega laps ei sega siis tundi kui tal ka igav on.Ei ole need meie koolid nii mandunud midagi ja kõik lapsed ei ole ka kirjaoskamatud põhikooli lõpuni.
Tuleb panna siis erakooli oma laps, sest tavakoolis pole võimalik kõikidega lõpuni arvestada. Kujutage ennast sellise klassi õpetajaks. Ütleme, et klassis on 25 last kellest 4 on ülivõimekad, 5 on madalate võimetega ja ülejäänud on sellised keskmikud. Tunni pikkus on 45 minutit ja sa pead leidma lisaülesandeid võimekatele, väga suure aja võtaks nõrgemate abistamine ja millal siis leitakse aeg tavaliste keskmiste lastega tegelemiseks, puht füüsiliselt pole see võimalik. Kuidagi palju on tekkinud selliseid vanemaid, kes leiavad et koolisüsteem on mäda, ja ainult nemad on võimelised oma üliandekaid lapsi õpetama. Tundub, et selliseid vanemaid on tekkinud just maakohtadesse. Et on linnast kusagilt kalamaja hipikommuunidest maale kitsekasvatajateks tulnud ja nüüd tahavad kõike muutma hakata ja nõuavad koolilt imesid. Ei kadesta õpetajaid kes sellist vanematega tegelema peavad, ehedad näited ju Lüllemäe koolist, kus kitsekasvatajad polnud millegagi rahul ja hakkasid ise oma lapsi kodus õpetama. Võtke vabalt ja laske ka oma lastel olla.
on meelde jäänud üks ütlus: "Rumalal on igav, tark leiab alati endale tegevust". Tundides segajad on pigem ikka lapsed, kes lihtsalt ei viitsi õppida. Need, kes on teadvustanud endale õppimise vajalikkust, on tundides vaiksed ja ei sega teisi, vaatamata sellele, et neil kõik juba selge võib olla.
Ja osad aeglasema arenguga poisslapsed ei peaks 7-aastaselt kooli minema. Seda vett ja vilet, mis me esimestel kooliaastatel üle elasime, annab ikka kannatada. Tagantjärele tarkusena oleks ta võinud aastakese kodus või lasteaias mängida ja küpseda, selleasemel, et õpetajat, andekaid klassikaaslasi koos nende andekate vanemate ja oma isiklikke vanemaid hulluks ajada. Aga, kehvast stardist hoolimata, on temast nüüdseks asjalik, ratsionaalne noormees saanud.
KOMMENTAARID (51)