Eesti uudised

"Jätsin lapse koduõppele, et ta kogeks kontrolli asemel innustamist ja vaimustust."

Katrin Helend-Aaviku, 14. september 2016, 04:00

51 KOMMENTAARI

l
lugeja/ 14. september 2016, 19:52
Kui aeg jõuab niikaugele,et kodune kooliharidus omandatud ja aeg tööle minna. Mida kirjtada cv-sse oma hariduse kohta. Kas kodune emme õpetus ja kuidas seda aktsepteeritakse.
m
M./ 14. september 2016, 15:15
Vaatan siinseid kommentaare ja võiks öelda, et igaüks on enda arust tark :D
s
14. september 2016, 19:38
l
Lugeja/ 14. september 2016, 12:40
Ma olen piisavalt laisk, et harida last kodus. Parem ma jään lapsele sõbraks ja emmeks, kes mängib ja tegeleb taga kodus, aga õppimine jäägu inimesele, kes on seda õppinud, kellel on kohustus täitma ettenähtud kava. Sellega saab hakkama ainult lapsevanemast pedagoog, ülejäänud on lihtsalt endast palju mõtlevad vanemad. Vabandage, aga ma olen 100% kindel, et te ei täida vajalikku kava. Varsti laps ei vaata teid nagu armastavat lapsevanemat, vaid objekti kes koguaeg midagi nõuab. Miinustage palju tahate, kuid oma arvamust ma ei muuda :) :) :)
m
14. september 2016, 16:30
mina olen täiesti nõus. arvan sama.
k
kas sa oled seda vajalikku kava vaadanud?/ 14. september 2016, 19:19
kas sa arvad, et see mis seal vajalikus kavas kirjas, on on vajalik????
lubage naerda. seal on selline hulk saasta ja shitta, et lase aga olla.
k
14. september 2016, 23:28
Kas on vajalik, seda sa ise ei tea.
t
Tore/ 14. september 2016, 10:35
Et kogeda meeldivaid elamusi ja vältida stressi, siis kõigepealt emmega koduõpe, siis emmega koos sportima, siis emmega ülikooli, siis emme organiseerib koduse töö, kas kohtama minna ka koos emmega?
e
Evi/ 14. september 2016, 10:08
Ka minu sõbranna jättis oma kolmanda klassi poisi koduõppele, sest 3 aastat tagasi ei viitsinud ta tööle minna ning hommikul vara tõusta. Tänaseks on sellest toredast poisist saanud inimesi kartev laps. Sõbrad ei taha temaga enam suhelda, sest ta kardab kõike ja kõiki. Kunagi peab ju tööle minema, kõik ei saa seda kodus teha. See uus nähtus teeb meie lastest ühiskonnahälvikud. Kujutan ette kuidas paljud vahutavad selle kommentaari peale. Edu teile!
e
14. september 2016, 10:29
Ei vahuta, sest jutt on teil jumala õige.
t
to Evi/ 21. september 2016, 18:56
aga mina tean koduõppe lapsi, kes on väga julged igas eas inimestega suhtlema. samas tean ka lapsi, kes käinud lasteaias/koolis ning on täielikud sotsiaalsed invaliidid. nii et sinu näide ei ütle midagi
e
Erla/ 14. september 2016, 10:05
Huvitav, paljud neist oma lastele sisendavad, et teadus on jama ja ainus õige õpetus on kreatsionism?
14. september 2016, 12:39
No aga maailm ongi kõrgema olevuse poolt loodud, mis ei välista loodusseaduste toimumist, ja loodusseadusi peab teadma, kui tahad loodusega kooskõlas elada.
b
Brita/ 14. september 2016, 08:44
kõik need MINA MINA MINA ja MINU LAPS ! kõik need on peast soodad nii ehk naa. neitega siin kemplema minna on puhas ajaraisk. targem annab järele. tehku oma lastega mis tahavad . jumala eest . loll olla ei saa keegi keelata . ja see ON lollus . kui lapsed ei saa olla ja areneda koos oma-ealistega . see on kuritegu oma enda lapse vastu .
n
14. september 2016, 12:40
noh ma ei tea, valdav enamus ikkagi käivad koolis, ja väita, et nende seal pole lolle, on veel suurem lollus
b
21. september 2016, 18:53
brital on kõvasti aenguruumi veel. siuke lahmimine näitabki, et pole üldse asja uurinud ega kursis
e
ema/ 14. september 2016, 08:02
Tore küll, aga mis edasi? Kui kaua ta koduõppel ikka on, kunagi tuleb ju kooli ka minna, karta on, siis on asi veel raskem. Elu ei ole ainult ninnu-nännu.

n
No/ 14. september 2016, 07:58
ja neid, kes omi lapsi objektiivselt hinnata oskavad, on ülivähe - enamus on kindlad, et on sünnitanud geeniuse. Kui see nagu kuskilt välja ei paista, on kõik teised süüdi - kool, sõbrad,riik, õpetajad, süsteem. Võtke roosad prillid peast, enamus ongi keskmised, ja oh õudust õudust, ka teie järglane suure tõenäosusega.
j
jh/ 14. september 2016, 16:33
ja ilm ei lähegi hukka kui oled keskmine.
k
kas/ 14. september 2016, 07:18
laps on koolis eeskujulik,-või õpib kehvemini ,peaks laps ikkagi arenema omas keskonnas.koos omavanustega .
a
14. september 2016, 07:21
aga kas sinu lapse areng suvel seisab? kolm kuud ei ole ju kooli???
ega siis eakaaslastega suhtlemine ära ei kao.
lihtalt ei piinle see laps koolis, õppides mingis x tempos asju, mis talle juba ammu teada.
t
to 07:21/ 14. september 2016, 08:35
"...lihtsalt ei piinle see laps koolis, õppides asju, mis talle juba ammu teada"? Kas sa näed või nii hullusti kohe selle kooliga
m
Mari/ 14. september 2016, 08:45
Kas sinu lapsele on kõikide maade geograafia ja ajalugu, keemia ja füüsika põhimõtted, matemaatika ja bioloogia kõik juba 7aastaselt selged? Siis muidugi ei pea ta koolis "piinlema"....
a
14. september 2016, 19:23
aga miks tea peab KÕIKIDEmaade geograafiat ja ajalugu teadma? mina ise ka ei tea. miks peaks? keemia ja füüsika põhimõisteid teab jah. kõrgemat matet ka. lihtalt vanemad on reaalharu inimesed. seega on kasvanud soodsas keskkonnas, kus mõned teemad on igapäevased.
7 aastaselt ei tea kõike. aga iga päev lugedes midagi, kuulates midagi, uurides midagi, jääb ikka midagi külge ka.
1
19:23/ 14. september 2016, 23:26
Sinusugused reaalharu inimesed vist siiamaani arvavad, et Maa on plaat, mida kannab kolm elevanti, kes omakorda toetuvad ääretus ookeanis ujuvale kilpkonnale.
t
to // 15. september 2016, 07:57
Kui vana see laps on, kes kõrgemat matemaatikat nö loomulikust intelligentsist oskab?
t
to kas/ 14. september 2016, 07:26
kool ei ole meelelahutuskeskus. see on töötamise ja õppimise koht.
seega, peaks seal eelkõige siiski midagi muud toimuma, kui eakaaslastega hängimine.
v
Vastupidi/ 14. september 2016, 07:09
Just väga tubli ema, kes vähegi saavad endale lubada , siis kooli ajupesemiseks ja ahistamiseks küll lapsi pole vaja saata
m
14. september 2016, 07:20
ma seda räägingi, et koolis käib kõik nõmeda süsteemi järgi. lapsed ei saa võimetekohast haridust. kodus on see võimalik.
a
14. september 2016, 08:36
k
/// 14. september 2016, 10:31
kodus on see võimalik sinu võimete kohaselt, aga sellest võib väheks jääda, multitalent peaks siis lapsevanem olema
Ja meil on ju erinevaid kooliliike valida, Waldorf , kristlikud koolid jne., kusagil peaks ikka ju sinu laste võimetekohast haridust saama
e
14. september 2016, 16:35
emal on endal eelarvamused. pole proovinudki last kooli saata. arvab, et on ise kõige targem. ilmselt kas kontrolliv perfektsionism või kanaema.
e
14. september 2016, 19:24
ei arva, et on kõige targem. arvab, et tunneb oma last kõige paremini ja teab, mis talle on hea.
e
Erla/ 14. september 2016, 10:07
Just, just, teaduslikuks ajupesuks. Mõne maailmavaade ja uskumus on sellest nii erinev, et laps peab ka sellest osa saama. Mis aga sellisest lapsest kasvab?
o
14. september 2016, 12:44
Ok, ema õpetab, aga siit üks küsimus - kooliõpetajad peavad olema kõrgharidusega (ja vähemalt magistrid), kuidas emmed saavad õpetada ilma pedagoogilise haridusteta ja kust nad omavad neid teadmisi igas ainevaldkonnas?
v
väga sinisilmne ema/ 14. september 2016, 06:46
koolisüsteem ei ole ehitatud üles keskmise järgi. vaid, kui võtta võrdluseks mets, siis meie koolisüsteem on ehitatud sambla tasemele. ehk siis, kõik kes on sellest üle kasvanud, tõmmatakse samale tasemele maha. kõik peab olema ühtlane ja sile. ei mingeid tippe ega kõrgemaid kohti. ja kui see madal sammal veel kängub, siis kängub kõik, mis sellega kooskasvab.
koolis sama moodi. kogu haridus on ehitatud nõrkade aitamisele. tugevad vahivad ja molutavad niisama. mõni aktiivsem, otsib tähelepanu segamise kaudu, seega saab ta veel vastu päid ja jalgu ka, et julgeb öelda, et tal on koolis igav. ja laps käibki koolis, iga päev aega surnuks löömas. ja muidugi riielda saamas, et miks ta segab. aga ma ei ole saanud kunagi vastust, mida ta siis tegema peab, kui tal igav on.
aga me peame seda kõike taluma, sest nõrgad vajavad aitamist. need, kes algkoolis lugemist selgeks pole saanud. peavad ju ka keksastmes hakkama saama. ühestki loetud tekstist aru ei saa, õpetaja peab kõik ette nämmutama. midagi teha ei jõuta ega taheta. aga kõik tugisüsteemid on ikka nõrkade aitamisele. tugevate õpilaste mandumine ei huvita kedagi.
m
Mari/ 14. september 2016, 08:48
Aga selleks ongi ju erikoolid eriti andekate jaoks nagu seda sinu lapsed paistavad olevat. Miks nad siis taolises koolis ei õpi?
u
14. september 2016, 12:49
Uurindud näitavad, et põhihariduse osas pole vahet, millises koolis laps käib. Loll jääb lolliks ja eliidikoolis aga hea ajupotentsiaalga õpilane omandab ülikooli jaoks vajalikke baasteadmisi ka kohalikus maakoolis. Avatud silmaring ja teadmistejanu loeb.
n
14. september 2016, 16:26
need tasulised eliitkoolid ongi minu meelest väga kahtlased kohad. tallinna tõusikute seas populaarsed, kuhu oma kehva aju ja käitumisega võsukesi raha eest panna ja siis kõvatada. kel ajud on ja head haridust vajab, see läheb reasse gümnaasiumisse nagu nt miina härma, hugo treffneri ja veel mõned gümnaasiumid. seal juba ajudeta läbi ei löö. aga ka igas tavakoolis saab tubli õpilane kõrgkooliks vajaliku ettevalmistuse. mis nõrksed aitamisest see sinisilme mammi nüüd jahub. nõrk jääb koolis ikka hammasrataste vahele või vaevu veab end koolist läbi. keegi nende taga terve karjada ei oota ega passi. koolis on lastel tglt päris suur koormus.
ü
14. september 2016, 19:26
ütle mulle üks kool, kus laps saab õppida oma võimete kohaselt. ma ei tea sellist.
erikoolid??? mingid pätid käivad erikoolides. vanasti olid erikoolid kaagveres ja puiatus. ja siis mingid tervisehädadega lapsed käisid ka kusagil, kuressaares ja võib olla veel kusagil. praegu on vist pimedatele ja kurtidele erikoolid. minu laps ei kuulu ka nende hulka. seega erikooli ei saa saata. erakooli? jah, käib erakoolis, aga ära arva, et neid seal lapse õpetamine huvitab, raha on natuke olulisem. õppimine ikka lapse enda asi.
o
on/ 14. september 2016, 21:40
erikoolid ikka väetite ja arusaamatute jaoks olnud, kui need end kuidagi sealt läbi vedasid ja 8.klassi tunnistused said, siis riik enamat ei teinud kui andis neile lollipaberid ja tööle kes sai,kes käis päeva või pool või pani tunni pärast minema sest need üksi ei oska, ei saa miskit tehtud.Minu keskmine tegi aga teistele teenet: nii kui õpetaja midagi klassilt küsis, tema kohe vastas ja õpilased ei saanud mõeldagi ...nii viidigi kohe järgmisse klassi ja kooli lõpetas 17 aastaselt,oleks nagu 5-selt kooli läinud aga käis aasta vähem kui teised, load pidi eraldi järgmisel aastal tegema,klassiga koos ei saanud.
I
/ 19:26, 14. sept 2016 / 14. september 2016, 23:18
Igas maakonnas on kohalikud vallakoolid, kust vilistlased edukalt suunduvad edasi nt Treffneri või Nõo gümnaasiumi. Isiklikult olen tuttav vähemalt 10-ga
p
pruunisilmne/ 14. september 2016, 09:19
hea kasvatuse ja käitumisega laps ei sega siis tundi kui tal ka igav on.Ei ole need meie koolid nii mandunud midagi ja kõik lapsed ei ole ka kirjaoskamatud põhikooli lõpuni.
h
hari ennast/ 14. september 2016, 19:28
l
lauri/ 14. september 2016, 10:22
Tuleb panna siis erakooli oma laps, sest tavakoolis pole võimalik kõikidega lõpuni arvestada. Kujutage ennast sellise klassi õpetajaks. Ütleme, et klassis on 25 last kellest 4 on ülivõimekad, 5 on madalate võimetega ja ülejäänud on sellised keskmikud. Tunni pikkus on 45 minutit ja sa pead leidma lisaülesandeid võimekatele, väga suure aja võtaks nõrgemate abistamine ja millal siis leitakse aeg tavaliste keskmiste lastega tegelemiseks, puht füüsiliselt pole see võimalik.
Kuidagi palju on tekkinud selliseid vanemaid, kes leiavad et koolisüsteem on mäda, ja ainult nemad on võimelised oma üliandekaid lapsi õpetama. Tundub, et selliseid vanemaid on tekkinud just maakohtadesse. Et on linnast kusagilt kalamaja hipikommuunidest maale kitsekasvatajateks tulnud ja nüüd tahavad kõike muutma hakata ja nõuavad koolilt imesid. Ei kadesta õpetajaid kes sellist vanematega tegelema peavad, ehedad näited ju Lüllemäe koolist, kus kitsekasvatajad polnud millegagi rahul ja hakkasid ise oma lapsi kodus õpetama. Võtke vabalt ja laske ka oma lastel olla.
k
ka ema/ 14. september 2016, 10:24
on meelde jäänud üks ütlus: "Rumalal on igav, tark leiab alati endale tegevust". Tundides segajad on pigem ikka lapsed, kes lihtsalt ei viitsi õppida. Need, kes on teadvustanud endale õppimise vajalikkust, on tundides vaiksed ja ei sega teisi, vaatamata sellele, et neil kõik juba selge võib olla.
s
14. september 2016, 19:29
sest pole midagi õppida. kahjuks. lihtalt tänapäeva infoühiskonnas hangib laps vajaliku info ammu enne, kui koolikursus selle teemani jõuab.
a
ah et pole midagi õppida/ 14. september 2016, 23:23
Nendel, kes viitsivad õppida, alati on mida õppida. Teadmiste pagasi kasvuga järjest selgemaks saab, kui vähe me tegelikult teame
n
Nõustun / 14. september 2016, 10:56
Ja osad aeglasema arenguga poisslapsed ei peaks 7-aastaselt kooli minema.
Seda vett ja vilet, mis me esimestel kooliaastatel üle elasime, annab ikka kannatada.
Tagantjärele tarkusena oleks ta võinud aastakese kodus või lasteaias mängida ja küpseda, selleasemel, et õpetajat, andekaid klassikaaslasi koos nende andekate vanemate ja oma isiklikke vanemaid hulluks ajada.
Aga, kehvast stardist hoolimata, on temast nüüdseks asjalik, ratsionaalne noormees saanud.
t
to väga sinisilmne ema/ 14. september 2016, 11:12
Aga kas sa ise ei ole kunagi endamisi mõelnud, et ehk segab su laps tundi seetõttu, et on hüperaktiivne? Ehk polegi geenius?
e
14. september 2016, 19:30
ei ole geenius.
ma pole seda väitnudki. uudishimulik on. muud ei midagi.
http://ekspress.delfi.ee/kuum/vana-kuld-kaitumishaire-reetis-andeka-lapse?id=69714757
aga loe ja hari ennast, kullakene. äkki saad ka midagi aru.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee