Eesti uudised

Piimakriis virutas lehmalauda uksed kinni. Pool küla jäi tööta

Arvo Uustalu, 13. september 2016, 04:00

58 KOMMENTAARI

c
Cc/ 13. september 2016, 23:49
Mulle suisa meeldib, jookseme Brüsselile sabas, ennem olgu külatäis töötuid , kui külatäis maksumaksjaid. Õige, aga sellest on laevafirmal. kliente, sõit soome poole, sedapuhku paljudel üheotsa pilet ja Eestile tühi küla. Aga ei tea jah mida pagana need eestlased välja rändavad . Ah et piimaturg on täis, aga kes pagan se turule jalaga andis, ikka Eesti poliitikud, Brüsseli sabas.
k
Kukuke/ 13. september 2016, 21:41
Mina ei saa asjast üldse aru. Tahaks teada kas Kruuse peaks enda palgast või valitsus maksumaksja raha eest selle ülearuse sodi ära ostma. Kui puuhobuse perseauke ei vaja keegi siis läheb ju nende tootja pankroti. Ega põllumees pole püha lehm keda peaks hoidma nagu sitta pilpa peal. Teatavasti on Eestis mustmiljon vaba töökohta ja ideaalsed ümberõppe võimalused.
k
Kurat,/ 13. september 2016, 19:39
suured ja rikkad riigid- Saksamaa, Prantsusmaa, Inglismaa Ei taha Venemaaga tegemist teha, majanduslikus mõttes oleks see suurriik küll hea partner just Balti riikidele.
M
./ 13. september 2016, 15:39
Mina olen töötanud kogu elu mööblitööstuses.
Praegu juba paar aastat pensionil.
Ja olen näinud selle aja jooksul kümnete firmade sündi, samamoodi kümnete firmade kadumist.
Täiesti normaalne nähtus kapitalistlikes tingimustes.
k
13. september 2016, 13:49
kruuse , krdi t...pea , liisib aga rahva raha eest uut autot ega tea piima ja üldse põllumajanduskriisist midagi !
m
Mida keegi/ 13. september 2016, 13:18
Kas keegi on kuulnud midagi töötlevast tööstusest? Tere näiteks on põhimõtteliselt pakendaja. Toore tuleb mujalt. Odavalt. Seal "mujal" aga tehakse meie piimast odavat toodangut, mida keegi saab oma kaubamärgi all pakendada ja müüa. Mujalt, omadelt, võtta ei saa. Lepingud on karmid. Omad tahavad aga rohkem raha. Raha pole nagu omalgi. Müügitingimused on samuti kirved - algaja jääks jänni. Kui protsessist ei teata, ajataksegi külaeitede möla. Ju teile meeldibki niimoodi.
j
jüri/ 13. september 2016, 12:43
Kui piima toodetakse 2 korda rohkem kui jõuame siseriiklikult ära tarbida , ongi probleem olemas. See pool osa , mis üle jääb , on vaja kuhugi müüa. Kuid kuna kogu maailmas on piima ületootmine ning seoses sellega ka odav hind , on turu leidmine praktiliselt võimatu. Süüdistada riiki ja valitsust , ei ole lahendus.
Kuulakem ülikoolide haritud persoone , kes ütlevad välja lahenduse ( mis iseendast on ju kõigile tootjatele teada ) , kui ei olda oma toodanguga turu tingimustes tegijad , tuleb ümber õppida.
Teha miitinguid ja mängida toiduga , ei ole ju kõige eetilisem. Lootes saada inimesed kaasa tundma ei aita , egas keegi kaks korda rohkem piimasaadusi tarbima ei hakka.
Praeguse mässamisel tuleks vahetada teemat ; Tuleb lõpetada naabri sanktsioneerimine , ja kõik ossapooled oleksid rahul.
k
kas/ 13. september 2016, 13:15
arvad et taolistel 50 aastase tööstiiliga lautadel läheb ilma sanktsioonideta ülesmäge? Otsi palun tänane teine uudis ka üles - Järvamaal avas üks teine talunik just praegu ligi 300 piimatooja jaoks uue farmi - on siin ka süüdi sanktsioonid?
s
selles/ 13. september 2016, 12:21
jamas on süüdi poliitika ja selgrootud poliitikud.mis riik see on ,kui ta ei jaksa oma rahvast ära toita.omal ajal oli maal lehm pere toitja,seda hoiti ja poputati,et ta kauem piima annaks.nüüd ei ole enam teda vaja,sest enamus teab,et piim tuleb poest väikese raha eest.mida muud saavad inimesed maal teha,kui ainult maatööd ja see on töö,mis toidab.mul võib iluaed olla,aga elamiseks on raha ka vaja.oleks need pensionid suuremad olnud,oleks penskaridki rohkem piima ostnud.aga,et piima ületootmine on,siis see on ju väga hea,eesti karjakasvataja on oma ala prof.aga müümiseks on vaja idaturg lahti teha,äkki ei ole veel hilja,aga selgrootud poliitikud jooksevad rikka euroopaga kaasa ja klähvivad nagu sõnakuulelikud koerakesed.venelane ilma meie piimata elab,aga meie talunik kiratseb ja hävib.
j
Juhan/ 13. september 2016, 19:47
see aeg on ju ammu läbi saanud ! tänane piimatootja lootis eurorahade toel kähku rikkaks saada, omamata mingitki ettekujutust tegelikust äri tegemisest avatud Euroopa turgudel.

l
Linnamees / 13. september 2016, 12:08
Kas keegi ei tule selle peale et EU on piimatootmine vabaks lastud .Lautu sulgeb ületootmine mitte keegi teine
n
Nõukogude aja nostalgija/ 13. september 2016, 11:53
400 lehma ja paarkümmend inimest - seda on rohkem kui vene ajal. Selline "laut" oleks pidanud juba ammu kinni olema.
m
ma arvan/ 13. september 2016, 11:41
põllumajanduse sihikindel h.ävitamine, noo ei ole j.uudivandenõu - ei ole...
Vsjoo po planu. Eestlased minema ja pigimütsid asemele.
t
Tarkade klubi/ 13. september 2016, 11:23
Kui lugeda neid ilusaid soovitusi, et miks põllumees ei müü otse oma piima inimestele, siis vastuse saate näiteks terviseametist, tolli-ja maksuametist ja ma arvan et neid kohti leidub veelgi. See on ju ära proovitud asi, mis lasti terviseameti poolt kohe põhja. Maksuamet aga ei saa kontrollida sinu käivet, pankadel jääb igasugune rahaliikutamise kasum ära. Sellist asja ei lase siin küll keegi läbi ja kui teed salaja siis trahvide näol sulged oma uksed veel kiiremini.
m
maxs/ 13. september 2016, 10:51
See pidi olema supersuurlaut ,kui poolküla töötuks jäid.
K
Mitte siis/ 13. september 2016, 11:31
o
on/ 13. september 2016, 22:25
ju kirjas, et 400 lehma...supersuures on paartuhat ja rohkem...meil pole mitme küla peale enam ammu ühtki lehma...noored läinud ja vanad ei kanna enam välja...kuni su küla veel elab...ooo eestimaa...kala mädaneb peast ja see pea on toompea.
o
Oh/ 13. september 2016, 10:49
Mis inimesed need küll on kes pooldavad sellist valitsust mis viib elu meie riigis kuristikku. Kas need on südametud ükskõiksed olesklejad või alatud ja hoolimatud inimesed.
m
Mis puutub siia jälle valitsus?/ 13. september 2016, 11:11
Piimatootjad on samasugused ettevõtjad, kui iga teine. Miks peab riik neid toetama? Ja piimahindade languses on süüdi ahned kaupmehed, mitte valitsus. Kuulge, ei ole enam õnnis nõukaaeg, kus kõike ja kõiki doteeriti. Kui kapitalismi tingimustes hakkama ei saa, ja majandada ei oska, ära pea piimafarmi. Las peavad need, kes oskavad.
m
Mis puutub, mis puutub?/ 13. september 2016, 11:55
Kas nina eest kaugemale ulatud vaatama? Just valitsus laseb võõrast, odavat kaupa sisse. Just valitsus määrab hinnad. Just valitsus ei viitsi isegi kaupmeeste tiibu kärpida. Kui valitsus oleks rahva tarvis, tead kui ilus elu eestlasel oleks? Kas oskad arvata, kui palju raha veetakse Eestist maksuvabalt välja? Kas piimatootjad viivad? Oled ikka liiga lühikese nägemisega. Kasva, kui ulatud üle laua vaatama, tule siia tagasi, arutame uuesti. Muide, ma olen tavatarbija. Tahaksid puha ilma saada. Aga siis peaksin ka ilma andma. Nii ei lähe, kulla lapsuke! Mitte ei lähe.
k
kolhoos/ 13. september 2016, 12:13
Õndsal ajal oli maarahva elu lill.
t
tänane uudis ohhile/ 13. september 2016, 12:19
Järvamaal avas üks ettevõtlik talumees lauda - kas ka selles on valitsus süüdi?
v
vabad käed/ 13. september 2016, 10:40
omanikel lastaksegi teha äriplaan, võtan lehma, piima müün Leetu, nemad teevad juustu ja müüvad Venemaale, siis kaasan laenuraha ja abiraha ja korrutan selle skeemi 10 000-ga ning siis kui kett enam ei pea, ütlen et kõik teised keerasid selle p3rse ja makse nüüd kinni, kahjuks kannatavad seal lihttöölised, omanik kindlasti tegi endale mõne hea aastaga mitmekümne aastase polstri.
m
Mart/ 13. september 2016, 10:39
Pool küla peaks olema 50 inimest, sest Roosnal on üle 100 elaniku.
p
Pool küla/ 13. september 2016, 11:28
On niipalju, kui palju on ka "üle 100". 50 ei saa kuidagi olla. 50, 5 on juba võimalik.

a
ahhaa arutleb/ 13. september 2016, 10:36
Kas ikka veel ei mõisteta väikese peretalu eeliseid sovhoosi-kolhoosi reliktide ees - monokultuuriga maaettevõte on väga haavatav, samas kui peretalu pole küll nii efektiivne, aga oluliselt visam... Ja talupoeg on iseendale tööandja, mistõttu ei saa kaotada töökohta. Aga eks see kolhoosiihalus ole "suurtel juhtidel" juba emapiimaga sisse imetud, alalhoidlikkusel pole siin kohta. Küll aga kõrgel istuvatel "suurtel juhtidel" pole ka midagi kaotada, nad on nagu nõukogude nomenklatuura - ühel kohal äpardub või jääb vahele - teine koht juba ootab... Vastik ja hale!
a
arutle/ 13. september 2016, 13:41
Kui peretalu visam on, siis miks neid piimatootmisega tegelevaid talusid nii väheks on jäänud? Sest vanad on raskest tööst väsinud ja noored ei tule seda tööd tegema. Selleks, et töö lihtsam oleks, on vaja investeerida. Seda aga ei tee, kui tootmismaht ja seega sissetulek väike on. Surnud ring... Praeguses situatsioonis maksavad osad talunikud oma arveid tihti pensionist. Nii kahjuks kaua vastu ei pea.
a
Alar1/ 13. september 2016, 10:31
Mina kavatsen PRIA-lt hiigellaenu võtta ja 10 000-lise piimakarja osta. Toodetud piima viin Toompeale ja nõuan riigilt raha ka veel. See oleks "maaelu säilitamine" Eesti talumehe moodi! Kui ma kuu aja pärast Lamborghinit osta ei jõua, siis pöördun otse maaelu ministri poole.
e
13. september 2016, 10:50
Edu sulle! anna siis teada, kuidas läks see projekt.
k
13. september 2016, 10:54
keegi Alar1 aeg-ajalt näitab asjatundmatust ei tea kas nimekaim
b
babuška/ 13. september 2016, 09:55
Mis piima kriisist siin rääkida,kui täna öeldi selge sõnaga, et piima tootmine on suurenenud üle 3%. Kui ikka toimub ületootmine, siis on ju selge, et tekib probleeme.
v
Vaatleja / 13. september 2016, 09:41
Kui tahetakse kasulikku äri ajada, siis tuleb sedagi õppida, mitte uisapäisa vaid laenude ja toetusrahade abil tootmist püsti üritades turule tormata! Tänane olukord piimatootjate seas on ehe näide olukorrast, kus toorpiima tootmisest kaugemale ei osatud ega tahetudki vasdata, sest raha hakkas niigi tulema üksest ja aknast.
t
To vaatleja:/ 13. september 2016, 11:28
Vaadates Sulle pandud miinuseid, tundub, et mõtlemisvõime on vähemalt piimatootjatelt ära võetud. Häbitult ainult raha nõuda, samas ise oma ületoodetud toodangu realiseerimiseks lillegi liigutamata ainult teisi süüdistada on hullem kui kohatu. Tänane turg on poliitiline ja ebastabiilne, tootmise jätkamist garanteeriks ainult töötlemine. See peaks olema ka riigi prioriteet. Lõpetage suurhaiglate ja büroohoonete vorpimine ja alustage toiduainete, just piima, ümbertöötlemise rajamisega.
o
../ 13. september 2016, 08:58
oli nõukaaeg küll muidu vastik, kuid maaelu käis ja rahval oli tööd, masinatel töötajad said sovhoosides 300.-600.-rubla kuus, kui direktori ja muude antsakate palk oli 120.-260.-rubla, tootmistöö tegijad pidid olema korralikult makstud, sest vaid neist sõltus toodangu tulemus ja kogus.Nüüd on vastupidi, kes laua taga kõõgutavad ja omanikud bossud saavad vaid palka ja suuri kasumeid kõrvale hangeldada, teised on orjapalgal, siis kurdame, ei ole majandus tasemel, ei saagi olema mitte iial sellise tasusüsteemi juures.
k
kuda siis muidu/ 13. september 2016, 09:06
Peremees on peremees. Hiljaaegu kuulsin kui üks mõisasaks just sulast tööle palkas. Töölevõtmise selgitus kõlas umbes nii :" võtan su karjakuks tööle selleks , et sa pühendumusega töötaksid ja mulle raha teeniksid".
o
on/ 13. september 2016, 22:18
need tööd ja palgad olnud ikka hooajal-kevadest sügiseni, talvel remondis olid 80, kuid tööd tehti ka nii, et 4 tundi jäi magamiseks, direktor oli ikka härra,kel polnud vaja higistada...nagu nüüdsed ärikad-lips ees, et teataks,kus mehe esipool...vahel käis ka põlluveeres musta volgaga ennast näitamas.
METSAVEND / 13. september 2016, 08:44
Praegune valitsus on igati seda meelt ,et hävitada peagi igasugune tootmine eriti kui tegemist on pöllumajandusega .Targutada on lihtne neil kes linnas kivide peal ,et kallid traktorid ja autod .Tekib küsimus ,et kas maal elav tootja on siis halvem kui linnas kivide peal elav vahendaja ,et maamees vöi naine andku toodangut ja ärgu mingeid hüvesid tahtku .Samuti on öigus maal elavatel inimestel samadele hüvedele nagu linnas ja pole mötet linnarahval ülemöelda ,et ainult nemad ja maailm .Tegelikult on praegune piimatootmise hävitamine konkreetse eesmärgiga kus on kaks varianti .Esimene variant on ,et kui kohalik piimatootmine on hävitatud tuuakse esialgu petteks odav piim sisse aga peagi töstetakse hinda . Teine variant on ,et tahetakse praegused tootjad hävitada ja siis ilmuvad kuskilt uued nönda nimetatud pöllumajanduse päästjad kes ostavad kopikate eest tootmishooned ,tehnika ja maa ning nimetavad ennast pöllumajanduse päästjateks .Tegelikuses pole refide diktatuuri valitsus soovinudki ,et pöllumajandus Eestis toimiks ,sest toetused kuluvad pigem ärmatamise ja rollotamise jaoks .Kedagi ei huvita praegusest valitsusest ,et suureneb töötute armee jätkuvalt pigem las tulevad linnadesse orjama miinimum palga eest .Suuresti on süüdi Eesti esimene moosinäost peaminister Malt Laal ,kes alusta Eesti pöllumajanduse hävitamist tegelikult sihilikult oma lolluses .Praegunegi maaeluminister on tegelikult truu parteisödur ,kes annab ainult tühje lubadusi vastavalt vajadusele .Tegelikuses on lihtne köik seoses pöllumajandusega kuna eelnevalt oli tegelikuses olemas pöllumajandusminister aga kuna enamus pöllumajandusest kuuulub hävitamisele siis ehk mingiks ajaks jääb maale ainult elu siis seoses sellega ongi nüüdsest maaeluminister seniks kuni hävitab maal elu .Ainuke lahendus on piimatootjatel tegelda ise piimast toodangu valmistamisega ja mitte lasta sulisid oma tegemiste juurde ,sest 90 ndatel nönda juba korra oli kus tulemuseks oli ,et ilmusid kohale ärastajad ja lihtsalt jäeti tootjatele maksmata .Kui nönda jätkub siis järgmisena lähevad hingusele viljakasvatajad ja tulemuseks ,et ongi tootmine maal välja suretatud mida praegune diktatuuri kehtestav valitsus soovib .Praegust valitsust huvitab ainult Rail Baltika ehitus ,sest vöimalik on järjekordselt varastada ja isegi maad mis jäävad raudtee alla tahetakse sundvöörandada .Suur probleem on refidel ,et Kallas saaks ikka presidendiks kuna siis on garanteeritud raudtee ehitus ja Eestist saaks köik viimseni maha müüa ja taskud täis toppida ehk lihtsalt öeldes varastada .
v
Valige ikka / 13. september 2016, 08:05
E hääletusega, valige ikka reformi mölakaid. Ikka " kindlalt edasi"! Varsti ei ole maal enam neid põllumehi ja karjapidajaid ka kes veel praegu alles on. On ikka debiilne rahvas, jätkuvalt valitakse Eestimaad hävitavaid parasiite..
e
13. september 2016, 08:39
ei vali rahvas, reffid ise valivad end, nende teerullipoliitika, rahvast üle. millal me jama lõpetame ja eesti vabastame ?
v
Valib küll rahvas!/ 13. september 2016, 11:58
Kirjuta see omale otsaette! Või arvad, et kõik saavad aru, et arvuti taga istumine paljalt tähendab oravate valimist. Perse maast lahti, sedel valimiskasti. Vot sinna orava hammas ei hakka.
a
Ants/ 13. september 2016, 07:53
Head hooned, saab autolammutuse teha.

v
Valed tuuled./ 13. september 2016, 07:32
Piimatootjaid ei saa aidata raha juurde lunimisega. Valitsuse otsustada on, kas hoopis odava hinna konkurendid Poolast eemale tõrjuda meie turust. Mina, tarbijana, oleksin piima ka nõus ilma rahata saama. Aga samas, olen kvaliteetse , oma Eesti tootjate piima eest, ka normaalset hinda maksma. Tarbija pole süüdi ärikate valikutes.
t
13. september 2016, 08:17
tarbijana oleksin piima ka nõus ilma rahata saama-mis huvitav lause,imelikul kombel tahaksid kõik tasuta saada
e
EU lahendus/ 13. september 2016, 07:31
otsige endale teine töö. Siis otsige endale teine riik ka , kus traditsiooniliselt elada saate !
k
13. september 2016, 08:45
kirikuski peksa saavatel on teiste töödegagi kohe kööga. no mis kunst oleks ise oma piima müüa ? pangu telefoninr. ja rahvas käiks kasvõi ise kohal, sellise hinnaga ja rammusat, korralikku piima ostaks iga vähegi arukas inimene, haridus on siin ikka väga mööda, kui inimesed ei oska oma tööd müüa, maksavad peale, et keegi teine neid hävitaks, nagu nende pagulaste isise omadegagi. lollidemaa professorid on eriti lollid veel.
k
13. september 2016, 12:09
Käiks sa jee kohal ise. Palju seal ümbruskonnas seda rahvast on huvitav et kogu piim ära ostetaks? Ja kas tõesti hakkaksid poole Eestimaa pealt paari kolme piimaliitri pärast sinna sõitma? Buss käib kaks korda nädalas sinna. Või kuipalju sa seda piima korraga ostad?
m
Mustik/ 13. september 2016, 20:35
Sul on ikka väga algeline arusaam piima kogusest ,mis ühe lüpsiga farmist tuleb...1000 L. Kujuta nüüd ette, kuidas see poole päevaga müüdud saab :) Targutama oled meister .
o
on/ 13. september 2016, 22:06
taolisest farmist päevalüps 6-8 tonni ja seda ilma tööstuseta ei töötle, üksikud sajad liitrid ei tasu töötlemist ega naabritele kojuvedu. Probleem on ikka riikliku tasemega-kuna saame lahti seakatkust jne. Lehmad müüme maha aga farmi enam sinna edaspidi ei tule, elu läheb mujale, riigiisad ei mõtle peaga,kuidas rahvast ära toita ja tööd anda, et rahvas ka väärilist tasu saaks-ärge toppige enda taskuid nii täis, et tagant enam välja ei näe!
j
13. september 2016, 07:29
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
Kas Kruuse jagab või mitte/ 13. september 2016, 08:03
polegi oluline. Peaasi, et sina jagaksid ja oma töölistele vaid elatsraha ei jagaks ja siis neid pühendumusega tööle ei sunniks.Samas ise laia elu elades ja limusiinide parki suurendades.
u
U Kruuse/ 13. september 2016, 08:13
Kuidas palun, et ei jaga põllumajandusest? Lapsena ma mäletan rohisin kaks vagu porgandeid vanaema juures ja noppisin natukene sõstraid põõsa kuljest ja teie tulete ütlema, et ei jaga põllumajandust.
h
h/ 13. september 2016, 08:21
Miks te kruused sõimate mida ta 1 saab teha kui pukkis istub laus JO B I
ü
13. september 2016, 08:49
ütle, kes on su sõbrad, ja me ütleme, kes sa oled ise. lollus ja kõige häving on siin riiklik poliitkorrektsus.
9
90 datel/ 13. september 2016, 07:26
rääkisid Isamaa suuvoodrid eesotsas laariga, et monofunktsionaalsed külad ja arevid on paha, paha, paha. Nüüd on Eesti põllumajandus just oma mõisatega maapiirkondadesse ainsaks tööandjaks jäänud. Talumajandus on edukalt likvideeritud ja nüüd lähevad need keskkonda reostavad hiigelmõisad takka järgi , sest ei suuda ökonoomselt majandada. Saksad tahavad vaid Mersusid ja pikki kalleid puhkusereise.
k
13. september 2016, 07:04
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
kaua, kaua/ 13. september 2016, 07:27
aga sa vali tunnesid ja laare . Siis saad ka head elu mekkida nagu nemad täna.
r
Raivo./ 13. september 2016, 07:43
Ärge valige reformikaid ja nad kaovad võimult.
t
tead Raivo/ 13. september 2016, 08:06
Needsamad mõisasakstest tänased hädaldajad ja raha nurujad on ju tegelikult kõikse aeg olnud reformierakonna valijad.
j
jussike/ 13. september 2016, 06:33
kas meil on ikka selliseid inimesi sinna toompeale vaja nagu praegu on????nad ei tea seadusi ega midagist,,
k
13. september 2016, 08:52
kuni meil intelligentsi teste valitavais ameteis ei nõuta, isegi tervisetõendit mitte, siis... on isegi brüsselis "sellised".

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee