Eesti uudised

ÕHTULEHE VIDEO | Põllumeeste eestkõneleja leiab, et üliodava piimaga kauplemine tuleks üldse keelata

Karoliina Vasli | Video: Teet Malsroos, 12. september 2016, 14:54

100 KOMMENTAARI

METSAVEND / 14. september 2016, 09:12
Alustan sellest kuidas Eesti esimene peaminister moosinäost Malt Laal lammutas mönuga pöllumajanduse . Erilise mönuga proovis löhkuda Tartu külje all olevat Ilmatsalu riigimajandit mis oli suuresti hr Rüütli püsti pandud .Kogu selline tegevus ja suhtumine pöllumajandusse viitab sellele ,et ei osata aru saada ,et tegemist on esiteks tootmisega ja iga normaalselt toimiv riik peabki suutma oma rahva ära toita .Järgmine probleem on selles ,et köik normaalsed riigid toteerivad pöllumajandust kuna tegemist strateegilise tootmisega .Pöllumajanduse totamisest pole ei praegune utopistidest koosnev valitsus ega eelmised olnud huvitatud kuna rahad mis antud juhul tulevad euroopa liidust kuluvad omalegi ära .Lihtsam on ajada linnas kivide peal elavad kodanikud tülli tegelike tootjatega ja lisaks saab siin ära kasutada palgalisi kommenteerijaid kes tekitavad samuti valesid arusaamasid .Vahele küsiks seda ,et kas need kes tegelevad maal tootmisega ja teevad tööd ning keda söimatakse linnas maakateks ja kurat teab kelleks peavad elama kiviaja tasemel kui samas igasugu tugitooli ärimehed kiitlevad oma varandusega .Lärmi kui palju kui selgub ,et pöllumajandustootjal on normaalne tehnika millega tööd teha ,kui vötta nende linnas kivide peal elavate kodanike arvamuse järgi siis peaks lehmi samuti jätkuvalt käsitsi lüpsma .Mis puutub arvatavasse ületootmisse siis tegelikult peaks see osa toodangust minema eksporti aga kuna köik nönda nimetatud kvoodid on käest antud siis euroopa liidu piires polegi vöimalik ei piima ega piimasaadusi müüa .Osaliselt on see valitsuse tegemata töö ,et pole vöimalik piima ja piimasaadusi eksportida ,pigem ollakse huvitatud Rail Baltika ehitusest kust saab järjekordselt midagi varastada oma pöjatutesse taskutesse .Lisaks tahetakse nüüd neid eramaid lihtsalt kopikate eest käest vötta mis jäävad raudtee ehitusel ette .Huvitav oleks teada palju on praeguses pöllumajandusministeeriumis pöllumajandusliku ja majandusharidusega inimesi ,sest pigem on tegemist ustavate parteisöduritega kes usinalt täidavad lolle käske .Ainus mis päästaks praegu pimatootjad on see, et hakataks ise tegelema piimast piimasaaduste tootmisega ,sest praegusel juhul on liialt suured käärid tootja ja tarbija vahel .Piima ümber töötlejad manipuleerivad igati tootjatega jättes isegi piima eest maksmata aga samas tuuakse sisse piima mujalt riikidest kust saadakse tänu sellele odavalt piim kätte kuna toteeritakse seal tootjat .Sarnaselt nagu hävitatakse seakasvatust on asutud hävitama riiklikult piimatootmist ja järgmisena hävineb viljakasvatus sest kui pole loomi kellele vilja kasvatada ongi viljakasvatusega löpp . Mis puutub viljakasvatusse siis seal on samuti oma karvase käega vahendajad ja enamus vilja mis läheb eksporti ei lähe mitte euroopa liitu vaid kolmandatesse riikidesse ,sest lammastest ametnikud on Brüsselis köik vöimalused euroopa liidus midagi müüa kaest andnud löplikult ja samas on lubanud Eesti üle uputada odava pöllumajandustoodanguga mis esialgu on odav aga kui kohalik tootmine on hävitatud töstetakse kiirelt hindu .Tegelikult peab iga normaalne riik suutma ise oma rahva ära toita ja samas peab olema vöimalus ka ekspordiks aga Eestis on import suurem kui eksport .
j
Joodik/ 13. september 2016, 06:05
Kindlalt edasi, mõne aja pärast on Eestis piima ja viina hind võrdne, ikka rahva tahte ja tervise huvides.
n
nojah/ 12. september 2016, 23:38
siin ainuke variant piimatoru Poola ?
ü
Üks naine.../ 12. september 2016, 23:16
Mul on kaks nädalat enne palgapäeva raha peaaegu et otsas.Tänu teile kallid piimatootjad ma nälga ei näe.Piima liiter meil Konsumis 35 senti.Pool kilo juustu kampaania hinnaga 1.79.Keedan mannaputru ja panen omatehtud moosi peale.Sööme emaga ja kiidame...pole kunagi elus nii palju juustu ja piima saanud ,kui nüüd.Aitäh teile.Minu sügav kummardus.
m
Mõelge kaugemale ja peaga/ 12. september 2016, 22:47
Põllumeeste riiklik toetamine on ajutine lahendus, õigemini ei ole lahendus. Seni kuni piima kokkuostjast ümbertöötlejal ja müüjal on tänu vabale turumajandusele võimalus osta Eestis toodetavast piimast odavamat või Eestis piimatootmise lõppedes piima välisriikidest toorainena sisse ei päästa Eesti piimatootjaid ega muuda olukorda ei piima mittemüümine ärikast kokkuostjale ega riiklik toetus. NB! Riigi poolt piima tootajale makstav toetus tuleks ikkagi maksumaksja ehk tarbijate rahast, seega ei ole tarbija jaoks vahet kui kallis on piim poes (kas ta maksab piima ostes või mõne maksu kaudu piima eest va. kui keegi piima ei tarbi aga maksu maksaks). Ainsad kes võidavad või kes Eestis piima tootmisest ei sõltu on piima müüjad ja ümbertöötlejad.
Neile, kes siin kommentaarides kurdavad, et põllumehed nende lapsi vihkavad ja piima hinda tahavad tõsta oleks enne karja laste tegemist pidanud mõtlema palju lapsi ta toita suudab või kas ta ise oleks nõus heategevust tegema ja kellelegi midagi tasuta andma (miks peaks talunik, põllumees kulutama piima, leivavilja tootmiseks suurema summa kui ta toodangu müügist saab, rääkimata endale elatise teenimisest).
Kõige olulisem tänases olukorras on hoopis riiklik julgeolek. 1) kui Eestis enam piima, liha, vilja jne ei toodeta ja meie söögilaud sõltuks täielikult välisriikidest siis juhul kui peaks katkema infrastruktuurid (lõhutakas, suletaks maanteed, raudteed, mere ja õhuliiklus) või kehtestatama mujal riikides ekspordi piirangud tekiks Eestis näljahäda. 2) kui Eestis kaob maaelu ja maa jääb inimestest tühjaks siis oleks vaenlasel lihtne Eestisse tungida ja maapiirkonnad hõivata. Eesti riigi ülesanne on tagada, et inimestel oleks süüa ka suletud riigi tingimustes ja et meie maa kuuluks meile, et ka meie lapsed teaksid kust ja kuidas tuleb toit (oleksid näinud lehma, siga ja toituks pulbritest, tablettidest ega keemiat täis kauasäilivast toidust). Riigi esimene ülesanne oleks reguleerida poodidevahelises konkurentsis kasutatavaid müügivõtteid eriti kui kaotajaks on keegi kolmas ehk tootja ning lõpetada piima kokkuostjate ühepoolne ja tugevama surve nõrgem ehk piimatootja suhtes eriti kui sellega võetakse Eesti lastelt, inimestelt võimalus saada kodumaist värsket piima (peavad leppima sisseostetava ja kes teab kuidas toodetud, töödeldud piimaga).
Piimatootjatel aga peaks loogika järgi olema võimalus toota suurema nõudluse ajal rohkem ja vähema nõudluse ajal vähem, saades ka vähem tootmise korral piisavat tasu et end ära elatada ja majandada. Ekspordi võimalused ehk suur nõudlus võib väheneda ent oma riigi rahva peavad talunikud, põllumehed toitma ning vajadusel peab riik seda tootmist, müümist reguleerima, et tagada ka sõja või muus keerulises majanduslikus, poliitilises olukorras oma inimestele toit ja tervis.
o
oma riigi rahva peavad põldurid toitma ???/ 12. september 2016, 23:24
Kes nende peale sellise raske koorma küll on pannud ? Aga kui juba selline koorem on Põlduri selga laotud, siis tuleb selle eest ka korralikku pappi välja käia !?
p
Põlluhärrade sõnum eesti rahvale/ 12. september 2016, 22:35
andke raha juurde , muidu hakkame streikima ja lõpetame lüpsmise.
ü
ÜLEARUSED FARMID SULGEDA!/ 12. september 2016, 22:26
Tootke ainult NIIPALJU, kuipalju on Eesti riigile VAJA! Kõik ÜLEARUSED FARMID SULGEDA ja UUSI farme ega lehmade ARVU suurendamist MITTE LUBADA!
v
VÄHENDAGE TOOTMIST!/ 12. september 2016, 22:13
ENNE TOOTMIST peab iga tootja mõtlema, KELLELE ja mis HINNAGA ta saab oma tooteid müüa!
KUI TOOTEID EI OSTETA, SIIS TULEB TOOTMINE LIKVIDEERIDA! Valitsus ei ole selles süüdi, et on piima ÜLETOOTMINE! Kas valitsus peaks 5...6 piimafarmi veel SULGEMA kui tootjatel ei ole MÕISTUST peas ...?

s
spets/ 12. september 2016, 21:29
oh jummel on ju ammugi räägitud, et kui piima tootmine ei tasu ära tootke midagi muud, turg määrab hinna, see on isemajandamise põhireegel!
m
Miks,/ 12. september 2016, 20:27
põllumehed mu lapsi vihkavad, mul on neli last ja odav piim on kui taeva kingitus, piim võiks veelgi odavam olla!
j
jah/ 12. september 2016, 21:30
piim võiks üldse tasuta olla. SEE ON HEA, ET ON ODAV.
t
to miks/ 12. september 2016, 21:40
võiksid siis juba ise lehma pidada-saad lõpuks aru kuidas loomapidamine käib-lüpsad,varud sööta,võitled keskkonnaametiga kuhu tohid sõnnikut ladustada,kui mõni linnainimene on sul aia taha suvila ostnud siis talle selgeks tegema,et sõnnikul on iseloomulik hais jne....jõudu tööle
b
Boikoteerige TERE dairy PIIMATÖÖSTSUT/ 12. september 2016, 20:24
Ärge siis ka müüge oma piima sellistele jultunud ärikatele nagu TERE PIIM.
See toodab teie piimast mingit haisvat solki ja rämpsu.
Boikott TERE PIIMA pundile
m
Mis te vingute siin/ 12. september 2016, 19:48
Noh misasja te vingute ja halate? Ainult käputäis käis protestimas ja üks hullikene laulis ka seal. Mis poliitikat teie nüüd ajate? Üks vingumine ja viu viu viu ei sa aru. Kui ei suuda piimaga hakkama saada siis mine teisse töökohta kus on sinu jõukohane näiteks koristamine. Muutkui viu viu viu viu käib!
t
to 19.48/ 12. september 2016, 20:15
aga kui kõik koristajateks tulevad mida sina tegema hakkad?
k
Kullakene/ 12. september 2016, 20:25
u
Urmas/ 12. september 2016, 19:42
Talupidajad kes ei saa oma majapidamisega hakkama, pangu oma putkad kinni! Praegu on Prismas 2,5% toorpiim 50 senti. 50 senti oli ju Kroonides: 8 krooni. Ma 2003 aastatel ostsin Laitse jaamast sealsete talumeeste rammusat toorpiima 2EEK liiter! 50 Eurosenti on ju praegu, mitte 2EEK vaid neli korda rohkem: 8EEK, selle eest oleksin saanud toona neli liitrit toorpiima!!! Kuidas piima hind praegu vähe on??? 50 Eurosenti mingi lahja lakke eest on ju tarbijale palju!!!
m
Maha Reforminärakad Maha Kaltsurotid/ 12. september 2016, 19:30
r
12. september 2016, 20:04
1
19:30-le/ 12. september 2016, 22:20
Kas Reformierakond toodab piima LIIGA PALJU...? Kas piima ÜLETOOTMINE on Reformierakonna või TOOTJATE ENDI süü....? Kui mõistust peas ei ole, siis minge RAVILE!
MAHA sinusugused hullumaja HULLUD!
p
Piimataotluse/ 12. september 2016, 19:26
Täielike taotluste vastuvõtmise tähtajad on järgmised: a) 21. september 2016 kell 12.00 (Brüsseli aja järgi) esimese vähendamisperioodi eest, mille alla kuuluvad oktoober, november ja detsember 2016;
k
Kaua reformierakond Eestimaad hävitab/ 12. september 2016, 19:26
1
19:26/ 12. september 2016, 22:21
Et sul OKAS kurku kinni jääks, loll räuskaja!

l
Lumememm/ 12. september 2016, 19:16
/See rahvas üksi võib oma vabaduse peale julge olla, kellel liha ja leib omaenese päralt on/
Carl Robert Jakobson (1841-1882)
Sigade mahamatmisega oleme leppinud, piimakari on läinud...
Nagu see tüüp, kes uudistes rääkis, ütles, et talumeestel tuleb "ümber õppida!"
Ei tahaks väga paranoiline olla,
aga kas see tähendab et nad peaksid lambakesi ja kanakesi hakkama kasvatama?
t
Taotluste tähtajad/ 12. september 2016, 19:01
Täielike taotluste vastuvõtmise tähtajad on järgmised: a) 21. september 2016 kell 12.00 (Brüsseli aja järgi) esimese vähendamisperioodi eest, mille alla kuuluvad oktoober, november ja detsember 2016; b) 12. oktoober 2016 kell 12.00 (Brüsseli aja järgi) teise vähendamisperioodi eest, mille alla kuuluvad november ja detsember 2016 ja jaanuar 2017; c) 9. november 2016 kell 12.00 (Brüsseli aja järgi) kolmanda vähendamisperioodi eest, mille alla kuuluvad detsember 2016 ning jaanuar ja veebruar 2017; d) 7. detsember 2016 kell 12.00 (Brüsseli aja järgi) neljanda vähendamisperioodi eest, mille alla kuuluvad jaanuar, veebruar ja märts 2017.
m
Mitte toetusi maha magada/ 12. september 2016, 18:58
Täielike taotluste vastuvõtmise tähtajad on järgmised: a) 21. september 2016 kell 12.00 (Brüsseli aja järgi) esimese vähendamisperioodi eest, mille alla kuuluvad oktoober, november ja detsember 2016; b) 12. oktoober 2016 kell 12.00 (Brüsseli aja järgi) teise vähendamisperioodi eest, mille alla kuuluvad november ja detsember 2016 ja jaanuar 2017; c) 9. november 2016 kell 12.00 (Brüsseli aja järgi) kolmanda vähendamisperioodi eest, mille alla kuuluvad detsember 2016 ning jaanuar ja veebruar 2017; d) 7. detsember 2016 kell 12.00 (Brüsseli aja järgi) neljanda vähendamisperioodi eest, mille alla kuuluvad jaanuar, veebruar ja märts 2017.
m
Mannu/ 12. september 2016, 18:24
Ei saa aru, et talunikud vaeselt elaksid. Masinapark on uhkem kui suures ettevõttes. Pere igal liikmel on auto tagumiku all- ikka suured ja uhked, ainult üks ametlik töötaja on. Teised on kõik juhuslikud. Nii, et ärgu õiendagu, pole vaja nii laialt elada, kui jaksu ei ole. Vähe inimesi saab nii laia elu elada, kui need talunikud. Igal aastl talvereisid ja suvereisid. Kõige enne tuleb väiketalud ära kaotada, aga mitte veel toetust jagada. Las olla ainult suured laudad.
m
Mart/ 12. september 2016, 18:46
Fendt, John Deere, New Holland, Massey Fergusson – ikka kõige uuemad.
http://www.postimees.ee/3327207/pollumehed-avaldasid-toompeal-meelt/4488559
Kui "põllumehega" väljaspool linna kokku saad, sõimab ta tigedalt, ähvardab tulistada ja käsib tema kuningriigi piiridest kaduda.
m
Mille/ 12. september 2016, 19:09
peale veel raha kulutati!!!
Mingid täispuhutud põrsad Toompeal ja muu kilakola. Tootsid ikka hulga prügi tookord.
KUHU jäi taaskasutus: mingid pappkastidest või paberist isetehtud põrsad -- lehmad ja muud elukad, hernehirmutise tokid jne.
a
ARVAMUS./ 12. september 2016, 18:07
Nagu ilus muinasjutt. Olen ise kogu elu elanud maal ja sellist toimetamist mis praegu toimub ei osanud ma eluilmas ette näha. Veneaja suurfarmid on kõik lagunema jäätud, sest ei vasta EU. nõuetele, endised silohoidlad on kohalike prügimägi. Kõik oli vaja ikka ehitada kaasaegsemaks, kallid laudad, kallid traktorid, kallis tehnika. Kui vanasti oli ühes farmis tööl umbes 20 inimest siis kaasaegses farmis teeb töö ära umbes 10 inimesega. Ma arvan, et ma isegi sellega panen kõvasti mööda. See tähendab seda, et suurtalunikud ise suretavad selle maaelu välja, sest kes maksta tahab. On palju tuttavaid kes hoiavad oma töökohast küünte ja hammastega kinni, et ära elada kusjuures tööpäeva pikkused on 8- 14 tunnised. Ühesõnaga ma tahtsin seda öelda, et maaelu surmas on süüdi just suurtalu pidajad ja muidugi riik ja omavalitsused aitavad sellele tõhusalt kaasa. Ja minu arusaam on selles, et kui oled ise ennast lõhki laenanud siis ei ole mõtet siin piima hinna pärast kisa tõsta. Tuleb lihtsalt hakata oma kallist tehnikat maha müüma ja oma arveid maksma.
s
selle raha eest./ 12. september 2016, 18:06
Poovigu oma kraam lüpsirobotile sisse joota, vaadaku mitu raha see välja käib.Hea oli muidugi neid soetada lüpsiale pole vaja maksta rohkem, aga kellele sa seda nüüd joodad.
t
Tarmo-Koit/ 12. september 2016, 17:46
Tuhanded lehmad on läinud tapale, nagu väidetakse, aga kas piima on jäänud vähemaks? Kas on nii, et kõigile ei jätku? Ei, piima on nii palju,et seda saab üliodavalt müüa. Tähendab on kohutav ületootmine ja nood suure kisa tegijad tahavad lihtsalt, et riik nende ületoodangu kalli raha eest ära ostaks ja siis kelle raha eest, ma küsin. Selge, kes selle hinnaga välja ei tule, peavad ümber orienteeruma mingile muule toodangule ja kuri on karjas alles siis, kui piima enam ei jätku, siis tõuseb ka hind.
j
12. september 2016, 18:13
jah, kuid - see on lordi suuremate toetustega ehk nn. dumpingu hindadega ebavõrdne konkurent ja pärast meie omade väljatõrjumist on hind selline, et sa ei julge vahtida sinna poolegi. meie maakad peaks veel rohkem asjast kisama, siin targad majandusinimesed, nagu prof. raig aga ei julge peale kapo raamatu sattumist enam köhidagi kõvemini.
s
sigapintsakus/ 12. september 2016, 17:44
selliste eestkonelejate pärast terve aiaääär traagikat täus

m
maeitea/ 12. september 2016, 17:39
kuidas Soomes on, Karjalas mängivad ikka Eesti hümni, Lapimaal ka!
a
arvan/ 12. september 2016, 17:31
Arvan et see "eestseisja" tuleb põhiseadusega kaitstud tehinguvabaduse piiramisele üleskutsumise eest soolaputkasse panna.
h
Huvitav/ 12. september 2016, 16:53
Kas see sinine vesi ongi piim, siis ei ole te piima üldse näinud. Kui liiter sinist vett maksab 36 senti, siis enam vähem piim maksab 72 senti s.o. viie protsendiline piim. meie lehmad annavad üle 6 rasvast piima.
k
12. september 2016, 16:49
kurat kuidas te aru ei saa juba see ongi nii mõeldud nagu ka sea katkuga pole olemas eesti riik teeb seda mida suur ameerika käseb! tehke silmad lahti ärge elage unistustes
k
kasbek/ 12. september 2016, 17:11
mis vingumine see olgu? põllumehed -piimatootjad tehku omale tööstus kus piima töödeldakse. mingi põllumeeste liidul oleks see käkitegu. kruuda varsti pankrotis ja saaks tehae või kombinaadi odavalt kätte. müüge siis kas või 1 eur liiter küll ostjaid oleks kui korralik kaup. siiani ei saa aru miks meil seda odavat piima müüakse mis lahjem kui vesi? alla 3,5 5 pole piim.
a
aga/ 12. september 2016, 17:44
Kes käsib sul seda osta. Oled vaba oma valikutes, lase või kogu palk piimatootja kaukasse kanda ja käi lehma nisa otsast lürpimas aga jäta ka neile kellel rahapuud ei kasva osta poest ka odavamat kraami, sest kui oleks taluniku võim siis keelaks vast üldse alla kahe euri piima müügi ja igal aastal lajataks veel euro otsa,kuna üks aasta on liialt kuiv, teine liialt märg, siis liialt soe-külm jne.
j
jah/ 12. september 2016, 22:43
meie väikelinnas varustab väike pere kellel on vist kolm lehma piimaga nii kui niuhti. tahtsin ka järjekorda panna öeldi, et ei jätku. purk treppi peale raha purgi alla ja piim käes.
t
trooja lehm on kuidagi niiga lahja/ 12. september 2016, 16:48
jõudu ületootmisse. anna aga hagu.
t
Tige kala/ 12. september 2016, 17:06
Huvitav et omal ajal kui põllumehi paluti mingi osa piima odavamalt müüa lastele , siis ülbelt vastati et turg on turg - nüüd on tarbija vastus sama - turg on turg ! Seda enam et kvootide kadumisest tulenev suur ületootmine oli ammmu ette teada ( vaid d.biil ei osanud seda ette oodata )
t
12. september 2016, 16:39
tänapäeval müüakse internetis palju - pangu maakad ka oma piim internetti müüki, vanasti käisime mingi taluniku käest head, rammusat talupiima ostmas kõvast, kõik käisid, hind kallim, kui kombinaat, tahtjaid rohkem, kui piima pidevalt, teata ette, kuid enam ei tea kedagi sellist. me ise müüme lambaliha, tuttav tegi suures restos skandaali, mis lammas teil sihhuke sitt on ? harjunud meie hea lambalihaga. kui on hea kraam, siis tahtjaid peaks olema, hinda saama, pangu reklaamis välja ja läheb, muidugi reffidebiikilutelt tuleb toetused ka välja nõuda, mitte ämma kappi neid lasta pista.
p
12. september 2016, 16:37
Pürgigu välisturule võivad katsetada ka vene turgu.
v
Venemaalt saaks hääd raha!/ 12. september 2016, 16:47
Sääl on liiter 20 rubla!!! Kui transport, pistis, töötlemine maha arvata jääks ikka mini 5 rubla alles. See on kõva raha, meil ainult sendid
k
Kindlasti/ 12. september 2016, 21:14
on Venemaal niipalju valuutat, et kogu Euroopa piima ületoodang ära osta?
k
kuriorav/ 12. september 2016, 16:32
Keelaks õige need põllumehed ära? Muud neil ei olegi kui ainult üks rahajutt.
m
12. september 2016, 16:37
muidugi metsa elanikud sõna võtmas

o
otsustajatele/ 12. september 2016, 16:24
Aitaks ka see, ja mitte vähe, kui vähendada põllumeeste maksukoormust! Nad ju töötavad, et eesti inimesel oleks oma maa toit ja riigil toidugarant.
Austust väärivad need maainimesed, kes tahavad oma tööga tagada toidujulgeolek ja sellega säilitama riigi püsimajäämine.
e
eksid/ 12. september 2016, 16:33
Suurmõisad ei ole võimelised toidujulgeolekut tagama.Esimeste elektri- või tarnehäirete korral on need moodustised laiali ja siis vaatab igamees juba ise kuhu ja kuidas.
v
12. september 2016, 16:41
vastupidi, lõustad tõstaks maamaksu nagu tapakirve kõigi kaela.
k
Kuidas võib inimene nii loll olla!/ 12. september 2016, 16:21
Kuidas küll piimatootjad sellise esindajaks panid. Kas tõesti kedagi targamat polnud. Kui piima müük keelata, siis ummistuksid solgitorud mahavalatud, riknenud piimast, tõuseks hirmus hais ja piikmatootjad läheksid pankrotti!
t
tomm/ 12. september 2016, 21:03
Peast sotsialist ilmselt. Kui turg ei suuda praegu toodetavat kogust piima vastu võtta hinnaga 35 senti/liiter, siis see tolvan usub, et kõrgema hinnaga suudab?
r
rumal/ 12. september 2016, 16:08
on see kes ei müüda palju ja odavalt aga ahnus ajab upakile ning tahavad palju müüa ja kallilt
h
hea rumal/ 12. september 2016, 16:30
lase inimestel rääkida. Saavad kuulajatele südant puistata ja lähevad siis rahumeeli koju tagasi. Mõned põrutavad Kanaaridele ja mõned poodi uut autot ostma.
a
12. september 2016, 16:43
autot ostavad nn.euro põllumehed kes ostavad tõelise tegija eest oksjonilt kalli hinnaga maa ära ja hakkavad euroniitmist aretama ja prialt toetusi saama või rendivad kalli hinna eest talunikule tagasi ja võtavad ikka toetused-need ärimehed suvitavad tais ja sõidavad kallita autodega.
m
Minule, ostjana,/ 12. september 2016, 16:06
pole ükski kaup liiga odav. Kui saaksin võtaksin ilma. Veel parem kui peale makstakse. Ja tõesti! Miks kutsutakse lõssi piimaks?
m
Mart/ 12. september 2016, 16:04
Mina töötan raamatukirjastuses ja nõuan, et raamatute hindu kohe tõstetaks.
l
LP. Mart/ 12. september 2016, 16:15
Eestis toodetakse piima alla omahinna,kui Sa soovid et nõnda edasi läheks siis poleks varsti enam ühtegi lehma.
m
Mart/ 12. september 2016, 17:40
Kas tead kui väikesed palgad on raamatukirjastustes? Enamus kirjastajaid lähevad õhtul tühja kõhuga magama! Kas tahad, et varsti poleks enam ühtegi krimiromaani ja kokaraamatut?
s
selgitus/ 12. september 2016, 17:50
Piima muugihinna paneb kauplus, koige kallimad on piim coopis ja koige odavam prismas ja maximas. Kuidas riik siia puutub.
Kui piima tootjad ei tea, et piima jahedas peab hoidma,kuidas tohtis nii palju piima soojale asfaldile panna?
t
12. september 2016, 16:20
teatav osa eestimaalastest kirjaoskamatud-loe ise,võimalusel ära söö
h
Horros/ 12. september 2016, 15:56
Segased vennad.
.
Juhul, kui nemad ei saa suuremat kasumit ja uhkemalt elada siis on kohe "ebaausad kauplemistavad".
Mingu seenel.
.
Ja mis sel Poola piimal viga on?
Teiste halvustamisega ennast upitada on vägagi matslik ja madal.
m
12. september 2016, 16:12
maakad ei jaga ärivärki, kogu asi on EBAVÕRDSETES TOETUSTES. kuiseda ära ei lõpetata, on jama jätk, midagi ei aita. toetused olgu solidaarsed, pigidega pidi solidaarsust olema, maakatega mitte ? müügu maakad ise igaühele sama hinnaga piima , mis kombinaati, läheb, restod, sööklad oleks kõik rahul, nad saaks isegi oma soovitud hinna, kui veel ise viiksidki, koolilapsed ja lasteiad on, mis nad vaid kröösustele kombinaadis müüvad, kes muide ei saa kallimat maksta, kuna mujalt tuleb odavam kraam. oma aga tuleb hoida ja see on meile hea, muu mitte. maalad panid odava papi eest endile silmused kaela, nüüd on kõik süüdi, ega ole, vaid valitsus on, sest oma maakaid ei oska hoida. praegu on paras aeg igal väiketalupidajal oma loomad muretseda, hind odav, varsti enam vaevalt,
x
xxxx/ 12. september 2016, 16:57
Poola põllumees saab muideks tunduvalt suuremat eurotoetust kui eesti põllumees,
tanäme selle eest reformierakonda kes ilma lugemata peatükkidele allkirjasid andis.
Vanasti nimetati sellist asja kõlvatuks konkurentsiks ja dumpinguks aga nüüdsed
Evrosojuzis on kõik JOKK.
t
tomm/ 12. september 2016, 21:09
Pole veel näinud Poola piima meie marketites (ega vastupidi), seega kohalik piimatootja sisemaal poolakaga ei konkureeri. Konkureeritakse omavahel ja toetused on kõigile võrdsed.
k
Kahjuks on see rumal jutt!/ 12. september 2016, 15:53
Siis tekib lihtsalt paa rallitiimi veel juurde. Sõidame siis rallit edasi ja tõstame hinda lõpmatuseni.
k
keelaks ka vaesed siis/ 12. september 2016, 15:50
Kõigepealt tuleks valitsusel keelata nii madala miinimumpalga seaduslik normatiiv, siis ehk jõuaks ka kallimat piima poest osta. Ületootmisel on omad tagajärjed, aga odava piima müümise keeld poodides oleks küll midagi uut. Järgmisena keelaks ära odavamad leivad, juurviljad jne. müügi.Palgad on väikesed ja inimesed hinnatundlikud, kui raha on vähe, siis teda on vähe ja kui odavat piima ostan kaks pakki korraga , siis kallimat ostsin ühe, seega kui läheb kallimaks tarbin jälle vähem.Nokk kinni saba lahti.
t
tomm/ 12. september 2016, 21:07
Turumajanduses pole sellist asja nagu ületootmine olemas. Kui kogused kasvavad, siis peavad hinnad lihtsalt langema. Lihtne mikroökonoomika tõde. Ületootmine on käsumajanduse ilming, kus hinnad on riigi poolt fikseeritud.

n
12. september 2016, 15:50
Nüüd siis tahetakse mõnedele võrdsemat turumajandust kui teistele.
m
meil ei ole turumajandust/ 12. september 2016, 16:43
ja juba pikemat aega ja ei saa ka lähiaastail olema.
e
enne/ 12. september 2016, 15:46
tuleks keelata sulastele sente palga pähe poetada.
k
kuulsin/ 12. september 2016, 15:45
Nägin ka seda ja REF erakonna kaaslased irvitasid et vähe protestijad olid.
t
tere/ 12. september 2016, 15:39
Kas teile ei meeldigi siis meie kalli euro liidu kvootide, direktiivide, toetuste, dotatsioonida, maksu eelistuste "turg"?
m
Milla/ 12. september 2016, 16:02
meeldib küll, aga paari aasta tagant uut Mersu dsiipi ja kahe kuu tagant Tais käia tahaks ikka ka.
t
to milla/ 12. september 2016, 17:48
kuule milla-mul lüpsijat vaja,kuidas oleks oled tulija?ega see maatõõ nii tappev polegi.lüps algab hommikul 04.00 lõpetad 10.00 vahepeal käid kodus kütad ahjud kasid lapsed ,lauta tuled tagasi kell 15.00 joodad vasikad puhastad nende küljealuse . lüps hakkab 17.00 ja kui kõik on lüpstud siis pesed ka piimaruumi põranda ahjaa kui mõni sunnik hakkab poegima siis ootad vasika sünni ja joodad.siis võid koju minna ja hommikut oodata ja kõik algab otsast peale.oled tulija või kraaksud nii sama.nii rikkus majja tuleb ja kui kõvasti punnitad siis 10 aasta pärast võid soojamaa päikese all oma nabarõngast näidata
k
kui nõnna loll oled / 12. september 2016, 22:53
eks siis raba. Mina sinu ullustega kaasa ei lähe ja vaevalt ka keegi teine hakkaks sinu rantjeeelu eest rabama ja 700 eurikut brutos annetust saama.
Kui sa aga seda tööd teha ei taha või ei oska , no siis lõpeta ära, aga ära hakka teisi orjakesteks meelitama.
s
12. september 2016, 15:38
See mida kaupmehed teevad hindadega on igati vastunäidustatud hea tavaga.
p
pohh/ 12. september 2016, 15:37
keelame piimajoomise üldse ära .
o
olen / 12. september 2016, 15:37
nõus paarkümmend senti liitrilt rohkem maksma et Eesti põllumees toime tuleks.
n
nõustun/ 12. september 2016, 18:55
m
mina/ 12. september 2016, 22:57
l
Lugeja/ 12. september 2016, 15:37
2.5% pole piim vaid piimajook.

y
yliodava palga / 12. september 2016, 15:36
eest pekas tööl käimise ära keelama
l
12. september 2016, 15:33
Lätis müüvad ka talunikud ise inimestele piima. Pole kuskil näha keelajaid. Tööstus solgib piima ära ja seda ei taha küll kalli raha eest osta.
x
xxxx/ 12. september 2016, 17:00
MNeil on kohe ametnikud piimamüüjal kõri kallal.
m
mõtlik/ 12. september 2016, 15:32
kurb tõesti, et 10 000 lehma võib Eestimaalt kaduda, aga 100 000 eestimaalast meie jaoks juba on kadunud.Miks kadunud, aga võib olla selle pärast, et needsamad uusmõisnikud ei paku ju maarahvale enam töökohti. Räägivad väikesest kasumist, mingitest kinnistest piiridest. Samas rikas ja suur 500miljoniga turg ootab pikisilmi nende toodangut. Venelaste vaene ja 140 miljoniga riik ei ole mingil moel ostujõuline turg. Sellest tuleks igal juhul ennast eemale hoida.
t
tallinlane/ 12. september 2016, 15:32
Niigi on maal elada võimatu,tööd pole ,mingit perpektiivi pole,inimesed kaovad Soome ja Austraaliasse,asemele ainult häda ja viletsus väljastpoolt. Kuidas küll ei osata-taheta nii väikest maad ja rahvast hoida,kaitsta tema maaelu ja tegemisi! Olen linnas küll paras santlaager oma kehva palgaga, aga ostaksin eesti piima 50 sendiga siiski.
l
Lugeja/ 12. september 2016, 15:31
Piimaliiter on poes ligi 70 senti, pole ju odav. 2,5% on juba tootmisjääk, koor on juba ära võetud.
h
hannes/ 12. september 2016, 15:30
ahsoo, järsku teeks nii, et iga inimene peaks hakkama kohe põllumeestele raha otse taskusse maksma, sest muud põhjendust enam nagu pole? Andke aga raha ja kohe ja keelake odavad asjad ära. Mina hakkan kohe Lätist piima tooma aj ma olen kindel, et Läti talumehed müüvad oma odava piima ilusti Eestisse ja selle tulemuseks on veel suurem kahju eesti põllumeestele. Piirid on ju lahti!
s
12. september 2016, 16:19
samas vahendajale plekid rõõmuga-igal asjal mis poest ostad on vahendajad oma rasvase osa juurde lisanud
h
hea algatus/ 12. september 2016, 15:21
teeksime siis nii, et Eurotoetused on mede põlduritele IN aga Eesti sisese piimahinna kehtestab kohalik mõisasaks ise.
K
./ 12. september 2016, 15:21
Kõigepealt võrrelge piima , ja eriti piimasaaduste hindu Euroopa ühe kallima riigi, Soomega, ja siis karjuge edasi.
s
sulane/ 12. september 2016, 15:36
ei taha võrrelda , ei taha , sest meie piim on oluliselt kvaliteetsem, maitsvam ja rammusam.
Kui toetusi juurde ei saa, siis läheb meie piim Jaapanisse või Hiina.Selle nimel on nii Padar kui teised ministrid juba tegutsemas.
a
Alles läks/ 12. september 2016, 19:03
väga suur % toorpiima LEETU. Oli väga kasulik müüa olenemata veokuludest. Eesti tööstused pidid siis selle liiniga võistlema ja kokkuostu hindu tõstma. Aga see lõbu lõppes ja nüüd ollakse hädas. Nad elaksid kindlasti ära, kui poleks neid liisinguid ja laene kaelas.
Kui riik peaks neile midagi andma, siis peaksid nõudma ka näha neid laenudokumente, palgamakseid. Sõidupäevik on moodne sõna. Sellepealt vaatama, kuidas ikkagi elatakse selles farmis ja kuidas majandavad omanikud. Kui ikka ökonoomikat pole, siis pole ka lisaraha ette nähtud.

s
See oleks tore! Siis Lätist piim ka./ 12. september 2016, 15:18
Nagunii toon Lätist õlled, singi, vorstid ja muud paar korda nädalas. Siis saaks piimapakid kah kaasa võtta, kui just väga kuumad ilmad pole.
l
Lugeja/ 12. september 2016, 15:38
Lätis pole piima vabamüügil. On 2% lõss. See on kallim kui meie 2,5% tootmisjääk.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee