Eesti uudised

FOTOD TOOMPEALT | Põllumehed leinavad tapamajja saadetud piimalehmi

Toimetas Maria Rozbaum, 12. september 2016 09:42

65 KOMMENTAARI

g
gee/ 13. september 2016 20:22
Kui selle nn, piima hind langes 55 kop pealt 36-le, on see mingi kipsivesi, ei mingit piimamaitset, see ongi siis põllumeeste toodang või? Selle eest küll juurde ei maksaks!
k
Kvoodivihkajad/ 13. september 2016 09:13
nõuka ajal olid KA plaanid ja kvoodid ja muu selline viisaastaku värk. Paberite peal hullem veel: ikka rohkem kui mullu!!!
Aga see oli kõik idapoole mineva toidukauba suhtes, ikka iga aasta rohkem ja rohkem.
Niigi lüpsid meie lehmad piima kõige rohkem, sead kasvasid kõige kiiremini ( anti lõssi ka), kanad munesid nii et silm punnis. Muuseas, SiberisKi ei jõudnud muud rahvad ära imestada, kuidas eestlastel need loomad nii hästi kasvavad ja toodangut annavad. Oldi kadedadki ja ikka see fas... värk ka.
Eks meilegi raatsiti jätta näpuotsaga suurema mässu ärahoidmiseks. Sellest tuligi see IME projekt. Suuta ennast ära toita on iseseisva riigi üks alustalasid.
Katsu sa tookord plaani mitte täita ja siis õpiti ka, et paber kannatab kõike. Õpiti slikerdama ja igasuguseid nõudmisi eirama.
Euroopat me ju ise imetlesime, et seal on kord majas, pole tobedaid nõudmisi, ei pea petma ja imelikke pabereid määrima selle saabuva kommunismi nimel ja toidu käest ära andma.
Eks seal platsil oli surnud lehmade hulgas ka neid, kes pididki oma elutee lõpetama täiesti tavalistel põhjustel. Me ei näinud ju nende sünniaastaid sealsetel siltidel.
Kas siis noored talunikud ISE ei osanud midagi välja mõelda uut ja teistsugust oma kodu jaoks, et poleks vaja niipalju just neid lüpsilehmi pidada ?
Ühtegi protesti ei saa tänapäeval tõsiselt võtta, kui enda hulka lubatakse keksima tuntud linnakloune.
Kas keegi teab, kui palju võtavad Soomes töötavad eestlased kaasa kodumaist PIIMAtoodangut siit tööle sõites.
ü
üks ebapopulaarne komm/ 13. september 2016 08:54
toota oskab iga loll, katsuge seda toodetut maha müüa.
Milles on point?
Teada on, et Venemaa on äärmiselt ebalojaalne ja ebakindel partner, kes võib sulle jala taha panna ka siis, kui suhted pole põrmugi halvad. Esiteks sellepärast, et nad on nii suured ja neid mingi pisike protsendike toiduainete vähenemist kusagil turu ühes osas ei koti. Jalg pandi taha ka Valiole, mistõttu see ehitas Venemaale oma tehased, et 30% käibekaotust heastada. Samas mahus piima ei saa nad praegu ometi müüa ja Soome piimatootja kannatab sarnaselt meie omaga, kuigi veidike vähem. Teiseks on olemas poliitiline surve. Niisama nagu meie poliitikud vaenavad Venemaad, vaenatakse seal Eestit. Selline vastastikune mudaloopimine ei lõpe siis, kui meie otsustame, et muda enam ei loobi. Venemaapoolne mudaloopimine lõpeb siis, kui Venemaale sellest mingit kasu on. Seda kasu ma ei näe. Venemaal ei ole meist mingit kasu laias plaanis. Nende kasu on selles, kui nad oma kohalikule tootmisele jalad alla saavad. Ei saa ju igavesti loota, et Eesti on ainus paik Venemaa piiri ääres, kus osatakse piima toota, laiemalt põllumajandussaadusi.
Kolmandaks ütlen. et maailm on suur ja lai. Piimapulbrit ja võid on lihtne transportida, tuleb ainult turg leida.
Piimatootjatele lohutuseks lisan, et omamaine tootmine peab igal juhul säilima ja mina oleksin nõus selle jätkumise nimel ka otse tootjale piimaliitri eest rohkem maksma, sest see hind, mis vahepeal poes piima eest maksti on HÄBIVÄÄRNE. Nii ei tohi, lugupeetud riigiisad! Meie piimatooted on kvaliteetsed.
Kuigi kogu aeg öeldakse, et iga mees peab ise enda eest seisma, on talupidajal ehk oma toote müümisega raskusi, sest tema teadmised ei ole maailmaturule müügi osas piisavad. Ehk saaks riik ka selles osas midagi ära teha?
e
EH/ 13. september 2016 08:43
toompea harjuskid waatawad seda tsirkust pealt ja napsilaua taga loowad anektoote,
m
mari/ 13. september 2016 07:35
Mina näen selles, et külades enam peaaegu lehmapidajaid, seapidajaid pole, julgeolekuriski. Huvitav, kuidas potipõllumajandus hääbub?
j
ja/ 12. september 2016 21:49
toompealt saab tsirkust ja piima,kuhu jäi leib ?
p
pragma/ 12. september 2016 21:40
mina küll ei leina. ootan pikisilmi veiseliha hinna langust..
p
Pilt 75/ 12. september 2016 20:38
Vaadake selle täissöönud endise pillimehe nägu. tema ministriks olememise ajal hävitati seakasvatus ja Eesti piimakari ja see mees irvitab selle peale. Iga kuu on ta käsi pikka ja võtab 5000 euri plus kuluhüvitised pluss uus kallis auto ja töö on ümmargune NULL.

k
Kaua reformierakond Eestimaad hävitab/ 12. september 2016 19:42
t
Taat/ 12. september 2016 19:27
Põllumajanduse hävitas Laar! Tänane on agoonia!
t
Taat/ 12. september 2016 19:26
Põllumees põline rikas,ametimees ajuti rikas! Selle vanarahva tarkuse hävitas juba Mart Laar! Praegune on järelkaja ehk agoonia.
a
asperger/ 12. september 2016 19:24
Neeme Loll on küll lalliks läinud oma Kremli propagandaga. Isegi põllumeheks hakanud teine.
a
aaga/ 12. september 2016 18:59
eesti toodang on alla käinud, poes on piimatoodete valik kehv ja kvaliteet võrreldes muu Euroopaga nigel. hea meelega ostab Poolast kaasa palju piimatooteid, väga maitsvad ja kvaliteetsed
t
Tige kodanik/ 12. september 2016 18:06
No mingu ja pakkugu siis oma piima idapiiri taha - kas 5 senti liitrilt saavad ?
j
just/ 12. september 2016 17:07
MIDA need piimatootjad hädaldavad? Piima tootmine Eestis ÜLETAB Eesti vajadused! ÜLETOOTMINE on ja piima pole kuhugi müüa...! ISE on süüdi! Tahavad ikka veel rohkem lehmi ja lautu luua, kui vaja on tootmist hoopis VÄHENDADA! Ja nüüd hauguvad valitsuse kallal nagu oleks valitsus süüdi.... VÄHENDAGE TOOTMIST!
l
linnamees/ 12. september 2016 16:11
head põldurid. Kui koju hakkate sõitma, siis ärge oma piimapudeleid maha unustage . Jagage mõisas sulastele ja popsidele.Küll need ära joovad ja teid siis ka kiidavad.

j
Joller/ 12. september 2016 16:01
Tühja nad neid lehmi leinavad, ikka neilt saamata tulu, loomad lähevad ju kõik kenasti kombinaati kas varem või hiljem tootmise puhul. Nii et ei maksa olla silmakrijalik.
e
ei taha suurte lautade piima osta tahan väikese talu piima tehke piima masinad poodidese ja joome kasuliku piima/ 12. september 2016 15:00
minumeelest mingu bankrotti need firmad mis aru ei saa et konkurents on suur ja piima pole kuskile panna alles karjuti et jaapan pidi kogu piima ära ostma ja raskel ajal ongi nii et kui vähesega pole rahul rulli oma vaibad kokku ja mine koju nutma teised saavadgi rohkem kasu kuulge igas maakonnas on mitmeid suuri farme tehke juustu müüge seda ega kui suurel firmal on raske oma piima maha müüa siis on se tema mure põlegu maha ja mind ei huvita need inimesed ka kes seal laudas töötavad
j
ja/ 12. september 2016 14:50
Kui aega sellise jama tegeleda tundub et häda pole midagi .
k
Kallis auto/ 12. september 2016 14:49
Kas see kruuse oma lukskalli autoga ka kohale julgeb sõita?
m
maailmas on miljoneid näljas inimesi/ 12. september 2016 14:44
mingi turg ei dikteeri, dikteerivad täitmatud ja alatud suurtootjad ameerikas , kes tapaks kõiki ja kõike, et endal hea oleks ja et just nende toodetud geenimutatsioonidega jõledust rahvas endale sisse kütaks.. Meie kruused-kallased on kuulekad kintsukaapijad ,sest nii saab iseenda kukrusse hõbeseekli
k
kruuse ja strandbergi teispoolsus/ 12. september 2016 14:40
saab olema lõputu õudus, tuhanded poolpõlenud kärssninad ja mädanenud lehmapead..ruigamas, möögimas , järamas . mäletsemas. See kõik saadab neid inimesi teispoolsuses. Alatud ja autud, kasuahned need meie valitsevad poliitkud. Nad on nõus kedaiganes tapma ja hävitama, et endale vaid kusagile piiritagusesse panka sendike kukuks.
m
Maali/ 12. september 2016 14:39
Kui äritegemise oskusest vajaka, siis seda poleks mõtet kella külge panna! Manguda kaastunnet lehmadele, kes nagunii 4-5 aastaga sedavõrd ära aetakse, et tuleb välja vahetada?
m
mutt/ 12. september 2016 14:38
penskaril ei jää palk saamata, rubladest on eurod saanud!

s
Sensitiiv/ 12. september 2016 14:36
Neeme Lall kah põllumeheks hakanud. Noh siis on lootust, et valitsus kukub kui kivi ja surnud sead ärkavad ellu.
m
Mihkel/ 12. september 2016 14:31
Üks tõsine eesti põllumees ei ole kohe mitte nii labane, et mõnitab kellegi (Rõivas) nime. Üks tõsine eesti põllumees räägib asjast, mitte ei jaura nagu paadialune.
a
AAA/ 12. september 2016 14:13
Oleks see piim 2%-2.5% ongi veega lahjendatud lurr ja pole rohkem väärt. Piim hakkab 3% ja see maksabki rohkem. Ise ostan taluniku käest kallimalt, aga saan vähemalt head ja rammusat piima.
t
tere/ 12. september 2016 14:09
Kas teile ei meeldigi siis meie kalli euro liidu kvootide, direktiivide, toetuste, dotatsioonida, maksu eelistuste "turg"?
m
Moosese punt kah platsis!/ 12. september 2016 14:04
Erilised põllumehed, jälle need öövahtkonna sabarakud rikkusid meeleavalduse ära.
p
Peig igas pulmas või kadunu igal peiedel/ 12. september 2016 14:04
See patsiga mees neeme lall õuab ka igale poole. Kord siin, kord seal. See tegelane ei ole vist mitte millegagi rahul.
k
Kasu on imelik asi/ 12. september 2016 14:02
Lääne heaolu nimel oleme me venemaaga raksus aga lääs meid piisavalt ei toeta, nemad meie turu kadumises probleemi ei näe. lääs näeb omakorda, et tasub toetada pimesi ränderahvast, kes majandust turgutaksid, ehkki see oht on suurem veel kui venemaa.
s
Sami/ 12. september 2016 14:00
90% toovaid firmasid peaksid minema toompeale, kõigil on raske ja vähendatakse tootmist, mille poolest need piimamehed siis nii erilised on?

r
Raivo/ 12. september 2016 13:59
Kas tasuta piima saab kell 3?
m
Mart/ 12. september 2016 13:56
Ülikallid uued John Deere ja Fendt traktorid jäeti seekord koju:)
t
To mart/ 12. september 2016 14:07
Kallid traktorid jòuavad tòòd ka teha aga aru ma ei saa miks on vaja linnamehele maasturit-et lasnamàelt last kesklinna kooli vedada?
a
asd/ 12. september 2016 13:53
"Eesti piima päästerõngas asub idapiiri taga"? Nojah, teada värk, kes neid proteste korraldavad.
m
Marju/ 12. september 2016 13:45
Uus kampaania: Urmas Kruuse Tallinna linnapeaks!
m
marks/ 12. september 2016 13:42
Loen ja mõtlen, pole se nii maamehe mure üksi midagi. Enne Venemaale sanktsioonide kehtestamist oli turg olemas. Aga vaja mängida ühtset euroopat , nüüd siseriiklikud mured. Ja veel mitu, Vastus oleks lihtne: Euroopa toetused Eestile seal hulgas ka põllumajandusele on väiksemad kui teistele EU riikidele , kus tootmine iseenesest lihtsam kliima tõttu. Nüüd euroopa liit järgmise murega platsis " pagulased" . Nüüd tulid jälle kvoodid - võtke meie jaotame. Enne mitte üks pagulane . kui toetused on viidud võrdsetele alustele - Kui võrdselt siis võrdselt , ka toetuste osas. Aga eks se valitsuse mure pidi olema , aga võta näpust, need teevad ainult seadusi ümber, majandusega ei tegele keegi.
p
Paljud/ 12. september 2016 13:38
firmad lähevad pankrotti, inimesed jäävad töötuks, kui kaup ei lähe. Kas kõik firmad peaksid Toompeale siis tulema ja nõudma toetusi?
h
Hinnad/ 12. september 2016 13:25
on langenud lihtsalt euro eelsele tasemele. 20 eurosenti on ca 3,13 krooni. ja alati võiks rohkem olla. Tetrapakis on piim ometi 2 X kallim. Suvepiim ongi alati odavam olnud ka 100 aastat tagasi.
Olles ise siis kaubanduses tööl ja nägin kui hinnad hakkasid juba sügisel "vaikselt" tõusma. Teinekord lausa paar korda kuus tuli hinda vahetada ikka ülespoole. See ajas hirmu nahka, sest oma pere vajas ka söögikraami. See oli ikka häbematu ja julm. Peale euro tulekut vahtisid kõik uusi hindu ja siis poleks saanud enam midagi tõsta.
Karta on , et meie piimatoodete vajaduse rahuldabki väiksem lehmade arv. Parem oleks pidada vähem lehmi, kes rohkem lüpsavad, AGA on üks konks = iga lehma pealt saadavad toetused !!! Keegi ei taha neist ka ilma jääda.
Arvata võib, et on ka igasugused laenud ja liisingud ( maja, autod) kaelas. See idaturu ära kadumine on ka suur löök. Selle peal me oleme ju elanud aastakümneid ka eelmise riigikorra ajal. Need kümned juustu, või , pulbri ja muud väiksed-suured tööstused ainult täitmatu idanaabri jaoks töötasid. + erasektor töötas veel kodus leningradi või pihkva turu heaks.
a
arvamus/ 12. september 2016 13:20
Lõunapiima mahe toorpiim ilusas kilepakendis on väga hea piim. Soovitan kõigile. Tervislik pealekauba. See on ehtne piim nagu vanasti vanaema lüpsis.

p
Pehmod/ 12. september 2016 13:13
Mängivad oma piimaga. Koorem vedelat sitta oleks riigikogu ette maha pidanud kallama. Veel parem oleks sitapritsiga toompea üle pritsida. Siis on sunnitud ka rõivas majast lahkuma ja rahva ette tulema!
m
MIKS/ 12. september 2016 12:42
küll kivide ja afaldi peal üleskasvanud inimesed tulevad targutama talupidajate elust.talunikud on kõige raskemat tööd tegevad inimesed.kui te ei tea sellest midagi ,tulge proovige seda tööd teha.milline talunik saab suvel puhata,tal ei ole isegi puhkepäevi.
m
muidu joon vett/ 12. september 2016 12:31
30 senti on okei palju riisujatele veel vaja mingu p oma kalli piimaga las valitsus teeb suurtes ostukeskustes masinad mis müüvad talu piima olen valmis siis 50 senti maksma
t
tatiprits 12.22-le/ 12. september 2016 12:29
ole nüüd päris rahulik ja võta tadmiseks,et sellepärast piimatarbimine vähenebki,sest on sinusugused tootjad,kes sisimas niimoodi mõtlevad.
t
12. september 2016 12:22
tehke omale selgeks,et see hind mis te maksate poes piimatoodete eest ei ole see mida maksavad tootjad põllumehele.kui piim maksab poes 35 senti siis põllumees saab toorpiima eest 20-21 senti,samas kui kombinaat koorib piima peal koore ja selle omakorda müüb hapukoore-vahukoore-rõõskoorena 89 senti siis oleks alatu põllumeest sõimata.põllumees peab saadud raha eest mis kombinaadist laekub(kui laekub silmas pidades tere kaubamärki) maksma riigimaksud,palgad,elektri ,kütuse ,praegu veel kuivatikütuse eest siis ka kõrgem matemaatika ei aita.mis puutub nn.ületootmisesse siis tuleb küsida kui palju tuuakse sisse teistest riikidest konkureerivaid tooteid ja kui palju läheb välja -SULLING palun vasta sest teine tibiminister lehvib mööda ilma.kõik tatipritsid nüüd kohe vargamäele tasuta piima krabama ja edasi pritsima!
e
eesti patrioot/ 12. september 2016 12:07
Tarbimne on pahe ja eestist ei osta enam midagi.
m
MM/ 12. september 2016 12:01
Meil toodetakse piima rohkem kui suudame tarbida ja miks peab põllumees olema priviligeeritud seisuses, sest see on äri nagu iga teinegi. Ja kui toetusi enam nii palju ei saa kui varem, siis tullakse piimapudelitega Toompeale.
e
Eesti põllumees saab palju vähem toetusi EL liidult, mis privileegidest sa undad? / 12. september 2016 12:16
Tootmise likvideerida saab kiiresti, aga katsu sa uuesti tootmist käima saada. Liiga riskantne on praegu likvideerida loomakasvatust, kui taimekasvatus hakkab järjest enam ikalduste all kannatama. Hein ikka kasvab iga ilmaga, aga vili ja aedviljad on õrnemad.

a
Aastaid tagasi/ 12. september 2016 11:53
Lubati paar koormat sitta "kinkida". Miks see lubdus seni täitmata on?
e
eestlane/ 12. september 2016 11:51
MIDA need piimatootjad hädaldavad? Piima tootmine Eestis ÜLETAB Eesti vajadused! ÜLETOOTMINE on ja piima pole kuhugi müüa...! ISE on süüdi! Tahavad ikka veel rohkem lehmi ja lautu luua, kui vaja on tootmist hoopis VÄHENDADA! Ja nüüd hauguvad valitsuse kallal nagu oleks valitsus süüdi.... VÄHENDAGE TOOTMIST!
j
jüri/ 12. september 2016 11:50
Millal lugupeetud põllumehed aduvad , et see mida nad taotlevad , on ju löök meie kõigi tasku pihta. Selleks et riik saaks mingeid abirahasid piima ületootmiseks suunata , on vaja raha. Kust saame ? Tõstame makse !
ä
12. september 2016 12:28
Ära valeta, riigikassast külvatakse raha kuhu iganes, lastaks raha tasuta riigist välja kantida ja sa räägid rahapuudusest? Kui valitsus ei saa hakkama elanikele toidubaasi tagamisega tuleb laiali minna! Väga rasked ajad on ees ja sellise vargajõugu käes hävivad nii piimatootjat kui ka rahvas.
o
ohmu ei saa aru .../ 12. september 2016 11:47
mis puutub siia poepiim ja poola piim. need talunikud, kes reisi ette võtsid toodavad rangelt toorpiima ja nii ongi, nad ei tee kohupiima, juustu ega poepiima. Nad ei vea oma piima poola, kus seda odavat kauasäilivat tehakse. küll aga nad veavad seda toorpiima leetu, mis enam venemaale odavat juustu ei tee ja mahud on väiksemad ja nad veavad seda siis eesti vähestesse ausatesse piimakombinaatidesse kes seda poelurri teevad, odavat. mida nad siis soovivad ? ilma ekspordita me ilmselt seda piima ära ei jooks nagunii, et siis me peaks neile peale maksma, et nad saaks minna ja poola piima igalt poolt välja konkureerida k.a. poolas endas, sest selge on see, et kui piimakombinaat ja jaekett tõstaks nende piimast tehtud toote hinda, siis oleks poola piim kohe sees lettidel ja ma arvan et nende mahud väheneks veelgi. piimast saab ju teha muid tooteid ka kui 50sendine kilepiim, ma ei tarbi seda üldse, kangemaid ka mitte, vahel harva koort ja kefiiri. ma olen näiteks metsaomanik ja ma ei ole rahul sellega, et meile tuuakse odavat ukraina metsa, peaks ka ühe hunniku toompeale mädanema viima - vaadaku, kuidas ma kannatan, mädanegu seal v mul metsas.
h
Horros/ 12. september 2016 11:47
Aga kuidas need poolakad suudavad toota ja elus püsida, kui ollakse Euroopa ühise katuse all?
.
Ja mis sel Poola piimal siis viga on?
.
Samahästi peaks toetust nuruma ka teiste alade inimesed,
ei ole nood ülemakstud põllumehed miskid imeloomad, et vaid neile jaotatakse.
l
12. september 2016 12:32
Likvideerime kõik töökohad ja siis naudime poola piima? On ikka i.dioote ilmas!
l
Lugeja/ 12. september 2016 11:36
Poes piima pole, on kooritud tootmisjääk. Kas automehaanik saab ka palgakõrgendust Toompealt?
k
Kust piim pärit?/ 12. september 2016 11:34
Mart Laar hävitas ja põllumajanduse ammu-ammu ja peale kohooside hukku toituvad meie lapsed aastaid puulehtedest! Nüüd järsku piim ja veel nii palju. Kahtlane lugu.
a
A/ 12. september 2016 10:50
Valitsus saatis meie põllumehed eesliinile ja ise tõmbas uttu
e
ega midagi/ 12. september 2016 12:33
Siis tuleb ots ringi keerata.

e
12. september 2016 10:36
Ehtne kino. Selgelt näha, et põllumehed ei taha mingeid muutusi.
m
mõtlik/ 12. september 2016 10:35
Jääb kangesti mulje, et ainukesed kellel on talumatult raske on põllumehed. Samas kui haiglates on operatsiooni järjekorrad juba mitu aastat, haigekassa 30 milliga miinuses, pensionärid vaevlevad oma 300 euriga ja töötus on olematu, sest töötegijad lahkuvad.
Ära hakkab tüütama see pidev raha mangumine. Samas aastate viisi 6-7 korda kalliteks puhkusereisideks Lõunasse ja uhkete autode ostmiseks nagu raha jaguks. Kes ei saa hakkama ,lõpetagu ära., või mingu hakkama saava naabrimehe juurde sulaseks. Laaril oli õigus kui ta kunagi ütles, et kes põllumajanduses hakkama ei saa , see lõpetagu vaevlemine.
h
heaks kiidetud on see,/ 12. september 2016 10:17
et hävingut korraldab ja viib ellu eestlane ise. Loll venelane ehitas riigi üles ja selle eest siunatakse teda senini. Tark eestlane leiab, et tühi maa ja kõle kodu on just see, mida eestlane vajab ja muudab ta eriliseks.
m
maxs/ 12. september 2016 10:10
Turg on see mis reguleerib tootmist ja kui piimatootmist hakata rohkelt toetama ,leitakse et tootmine on tulus ja hakatakse kiiresti laiendama suurema kasumi eesmärgiga.Löpptulemus on piimaülejääk ehk ületootmine ja see ei vii kuhugi edasi.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee