Eesti uudised

Bussijuht appi ei tulnud – vajutas gaasi ja jättis ratastoolis inimese peatusesse

Katrin Helend-Aaviku, 6. september 2016, 04:00

56 KOMMENTAARI

h
7. september 2016, 17:27
Helsingis ei ole ühistranspordi kasutamine nii ratastooli-inimesele kui ka lapsevankrile mingi probleem. Bussi sisenetakse ja sealt väljutakse keskmisest uksest, Seal on platvorm samal tasandil peatusega. Abilisi ei ole vaja, kui on elektriline ratastool. Väljuda soovijal tuleb lihtsalt vajutada nuppu, mis teavitab juhti väljumissoovist. Enamikel trammidel on keskel samuti peatusega samal tasapinnal olev uks ja sees piisavalt ruumi nii lapsevankritele kui ratastooliga liikujatele. Kui vahel keegi jääb hätta, on kaasreisijad kohe valmis aitama ka ilma abi palumata. Kõik sujub imeliselt, Tallinna linnavalitsus peaks Helsingi transpordist eeskuju võtma. Kahjuks meil ei arvestata, et osa inimesi on liikumispuudega, aga sooviksid ju ka käia kasvõi kinos vahetevahel. Aga see on Eesti riigis väga suur probleem. Ka hoonetesse sisenemine on tihtipeale ülikeeruline. Juba ehituste planeerimisel tehakse viga, et selle peale ei mõelda.
b
bjuht/ 7. september 2016, 11:17
sõitku seenele, minu töö on sõita mitte mingeid parme ja kerjuseid aidata bussist välja ja sisse saada
b
bjuhile/ 7. september 2016, 11:47
elu on üllatusi täis. Võib juhtuda, et varsti vajad ise kellegi abi. Bumerangi seadus.
Need on need õppetunnid, mida elu meile annab, et oleksime hoolivamad.
e
EH/ 7. september 2016, 06:54
miks taolised artikklid on tasulised,?KÕIGILE POLE WIST WAJA TEADA?KUDA MEIL KORD KÄEST LASTUD
s
S./ 6. september 2016, 23:20
Ei noh püha müristus! Kui palju neid ratastoolides inimesi siis liigub linna vahel, et bussijuhil võtab tüki küljest aidata? Neid ei liigu ju hordide kaupa ja selle mõne inimese bussi aitamine ei tohiks küll olla palju palutud bussijuhilt. Loogiline, et keegi teine ei hakka seda rampi näppima. Mina näiteks ei teagi, kus või mis asi see bussis on.
i
invaliid maalt/ 6. september 2016, 18:42
Üks buss sõitis mööda? Oleks minul nii väike mure! Varsti tuleb ju teine, Tallinnas on bussiliiklus üsna tihe. Aga mida peavad tegema invaliidid väljaspool pealinna? Olen ise kah ratastoolis ja üsna tihti on vaja maakonnakeskusse, polikliinikusse või perearstile sõita. Aga kuidas? Meil käivad bussid ikka mitme tunnise vahedega ja see on veel isegi hästi. Sest mõnel pool käib vaid 1 või 2 bussi päevas. Ja päris kindlasti ei käi meie maakonnaliinidel neid madalapõhjalisi ja lahtilkäiva rambiga busse. Selle, mis maaliine sõidab trepist mina juba üles ei roni, püüa kuidas tahes. Ja ega 100-kilost meest ikka keegi süles kah sisse ei kanna.
Mis siis minul üle jääb? Telli muudkui auto! Aga kui telliks maakonnakeskusest selle kuulsa invatakso? Linna ning pärast tagasi - siis läheks mul juba selle ühe transpordi peale peaaegu veerand või kolmandik pensionit. E ole taskukohane! Tõsi, vahest aitab ka vald, kuid ainult vastavalt oma nigelatele võimalustele. Pärast seda paljukiidetud valdade vabatahtlikku ühendamist on elanikkond nüüd palju suurem, samuti ka territoorium. Kuid selle suure valla peale on ikkagi vaid üks auto ning autojuht nagu ennemgi. Kõik valla sandid ja valla enda ametisõidud eelisjärjekorras. Paganama sageli tuleb ise linnas käimiseks transporti otsida ning siis ka vastavalt maksta. Ning mitte just vähe, sest kes see ilma sõidutab ning käru lükkab. Maal pole mitte nii nagu pealinnas, kus ussiliiklus tihe ning see kah lausa tasuta.
b
bussijuht/ 6. september 2016, 17:47
ei pea aitama.selleks on ratastooliga liikujal kaasas saatja kui tellid invatakso siis juht aitab.
Ü
!/ 6. september 2016, 18:12
Üldkasutatav liinibuss ning invatakso on just agu kaks eri asja. Invatakso tasuta ei vea. Plekid nii et silm sinine. Ja kui ikka hästi maksad, küll siis aidatakse kah. Pühitakse kas või tagumikki puhtaks, kui ainult vatavas summas kokku lepite.
j
Juts/ 6. september 2016, 19:47
Rootsis küll bussi vôi trammijuht aitab inimestel rampi avada ja sulgeda.
v
väga kurb/ 6. september 2016, 16:04
Tihti näeme ,kui madal on meie teeninduskultuur.Buss on vahel noori täis,aga need ju näpivad telefone ja ei näe sedagi,kui kepiga vana memm seisab ta körval.Kui inimene valib töö,siis ta teab,mis on palk.See pole siin mingi määraja,vaid köige tavalisem inimlikkus,viisakus ja teiste inimestega arvestamine.Kuid,vaadates ka siin lehes tihti komme,pole ime,et meie kultuur ja viisakus,teiste lugupidamine on kuhugi kadunud.Viha ja sopaga loopime,see on möne inimese körvade vahel,ei midagi muud kahjuks
t
teinekord/ 6. september 2016, 17:01
on vaja ka veidi ägedamalt öelda...ma sõidan bussiga Eestis küll harva ja Soomeski olen sõitnud! Teenindus on servast serva - eestlastest juhtide kahjuks, peab tõdema! Eestis ei soovi pooled juhid teretada, mis elementaarne, kohvrit(kotti) küljekasti panna samuti mitte, Soomes eestlastest linnaliini bussijuhid veavad kiirustades reisijaid kui puid ja teevad kohalike ja võõraste vahel vahet! Maaliinidel soomlastest juhid on meie jaoks liiga viisakad! :) Igaljuhul tuleb meie juhtidega tegeleda, nimelt koolitada neid korralikult!
b
bussijuhid..../ 7. september 2016, 01:03
b
babuška/ 6. september 2016, 15:34
Tartus tulevad küll bussijuhid rampi avama ja ratastooli sisse aitama. Küsitakse veel sedagi, millisesse peatusse soovitakse sõita ja siis aidatakse väljumisel samuti. Aidatakse ka siis, kui rampi pole ja ka selliseid , keda ise bussi ei laseks.

v
veel üks bussijuht/ 6. september 2016, 14:26
Võiksite selgeks teha et linnaliini bussijuhi tööeeskirjad ei luba reisijatega bussis rooli tagant ära tulla.
Meil peremees ütles et abivajaja ise peab paluma teisi inimesi et need rambi lahti teeksid, ramp on üsna kerge ja selle avamine pole raketiteadus.
l
lugeja/ 6. september 2016, 14:56
Kuidas sa ratastoolist karjud teistele, avage keegi ramp? oled vist peast soe!
s
Savisaar bussiga ei sõida ega vett ei joo./ 6. september 2016, 15:30
Mida see bussijuht siis tegema pidi ?
Ä
.../ 6. september 2016, 15:37
n
ni sinu peremees/ 6. september 2016, 17:03
on vabandust väljendamise pärast- LOLL!
t
Teeline/ 6. september 2016, 19:33
Ramp on bussi osa, ja kellelgi peale bussijuhi pole õigust seda näppida.
b
bussid/ 6. september 2016, 12:47
on täis igat sorti vanureid ja invaliide, haruharva näeb mõnda nooremat nägu.
a
ahsoo/ 6. september 2016, 12:54
et hakkad reisijaid valima ve?
k
Kristiina / 6. september 2016, 11:48
Ohtuleht lõpetage tuntud puudelise peitmine. Õige olnuks panna Meelis Luks ja tema pilt. See oli tema. Mis saab tal selle vastu olla. Minul tartus probleeme enam ei ole. Tõsi saan käega vehkida. Mellal soovitan tulesid vilgutada hästi peatuse serval.
g
G/ 6. september 2016, 11:26
See on nüüd küll rumal jutt,et keegi peale bussijuhi seda rampi lahti ei saa. Näiteks saatja võib seda teha ja teebki. Muidugi peab bussijuht nägema mis toimub.
h
H/ 6. september 2016, 18:48
Tavaliselt on saatjaks naisterahvad, näiteks nagu mina. Mina ei hakka bussi kallal kobistama eeldades, et bussijuht minu tegevust näeb. See on ohtlik.
Teine probleem on selles, et rampi ei ole kerge avada, olen ise vaadanud bussijuhi tegevust ja võin kinnitada, et mina, kleenuke naisterahvas sellega hakkama ei saa. Pealegi eeldab selline tegevus töökinnaste kaasaskandmist, eriti porisel ja lumisel ajal. Kõike ei saa ka saatja õlule panna.
t
Tallinna bussijuht/ 6. september 2016, 11:19
Tunnitasu 4.40 miinus maksud.....
j
ja sellepärast/ 6. september 2016, 11:49
oletegi nii harimatud-ebaeetilised!??
o
6. september 2016, 14:23
otsi siis omale parem töö.
p
/// / 6. september 2016, 19:31
päeval vast jah, aga õhtul, nädalavahetusel ja pühade ajal on ju tasu suurem... või?? mu tuttav bussijuht saab ligi 1000 kätte, 13.liini sõidab. ma ei tea, kas seda on väga vähe?
h
Helsingi bussijuht/ 6. september 2016, 10:53
läheb ja aitab,peale ja maha.Ja on viisakas, ka siis kui on kiire. Kiire on alati. Tunni hinne 16,5 miinus maksud. Kui su peale kaevatakse ,saad kinga, Buss on kaameraid täis.
j
jah/ 6. september 2016, 11:27
Jah ja kui on saatja ,siis avab - suleb rambi saatja. Pole probleemi.
h
helsingi bussijuhid/ 7. september 2016, 08:56
on enamus suguhaiged moslemid
r
6. september 2016, 09:58
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
sss/ 6. september 2016, 10:04
vaata, varsti oled ise ratastoolis ja kärutame su sitakaevu ;)
t
timo/ 6. september 2016, 09:34
Loost ei selgu, mitmendat korda see tegelane juba tollel päeval antud kohas tuuritas. Oma karmidest kogemustest tean, et on olemas inimesed, kelle "lõbuks" on töötava inimese kiusamine ning hiljem kaebamine "halva teeninduse üle". See pole sugugi haruldane! Reisijad, ostjad, maanteel liikujad jne. arvavad, et on anonüümsed -tegelikult teavad bussijuhid, müüjad ja kutselised juhid maanteel üsna hästi neid, kes antud piirkonnas sekeldusi põhjustavad. Linnaliinis sõites saab juht paari kuuga selgeks "püsiklientide" veidrused.
v
6. september 2016, 10:18
Veider on hoopis selline õigustamine nagu te teaks täpselt kellel on vaja bussi peale saada ja kes niisama bussipeatuses veiderdab. Harjuge ära, et puuetega inimeste aktiivsusnõue tähendab vajadust neid ka rohkem teenindada, nad lihtsalt peavad ellujäämiseks ringi sebima rohkem kui varem. Kes ei suuda see jääb ilma kõigist elatusvahenditest, kodust ja toimetulekutoetuse saamise õigusest ja ravikindlustuset.
i
6. september 2016, 21:20
isegi varem, kui neid reffiimbekate kottimisi polnud, suri tubli ratastoolimees nälga ja külma. paljud ei hakka ise enda eest võitlema ja surevadki.
t
teadagi/ 6. september 2016, 11:24
olete teie bussijuhid künnid, kes lubavad ja lasevad....teid tuleks KORRALIKULT KOOLITADA!!! Ja kui teil pea ei võta vastu seda, mida peaks, siis minge karjakuks tagasi!
k
K/ 7. september 2016, 09:26
Olen täiesti nõus sinuga.

S
???/ 6. september 2016, 09:00
Seega saab rampi avadasulgeda vaid bussijuht? Lisatöö. Huvitav, kas sellise bussiga töötavad bussijuhid firmalt mingit lisatasu kah saavad, tavalise bussiga sõitva juhiga võrreldes, kel seda lisatööd ei ole? Ja mul on kahtlus, et lisaks rambi avamisele ja sulgemisele peab bussijuht vahel isegi ise ratastooli lükkamagi, kui invaliid näiteks sisenemisel jänni jääb. Kas see lisatöö on kuidagi ka lisarasustatud? Sest bussijuhid saavad ju niigi sandipalka. Ja oma ülemustelt vastu päid-jalgu, kui nad sõidugraafikust maha jäävad ning seetõttu nende peale kaevatakse.
s
sss/ 6. september 2016, 10:07
bussijuhi vms avalike teeninduses oleva isiku töö on TEENINDADA!!! kui sulle see töö ei sobi ja käib vastukarva siis mida kuradit sa sellises kohas tääl oled? kao nahh sealt ja lase tööle inimene kes teeb seda tööd rüümuga mitte mingi sinusugune ahv kes nussiks kuidas aind saaks.. ma laseks oma firmas sellise juhi koheselt lahti.
l
lollike/ 6. september 2016, 10:24
arvad, et järjekord ukse taga, mine siis tööle?
t
to sss/ 6. september 2016, 10:26
Aga kas poleks loogiline, et see, kes rohkem kliente teenindab, kellel on rohkem tööd ning kohustusi, siis selline oma lisatöö eest ka rohkem palka saaks?
Muuseas, ma pole nüüdse turumajanduse ajal veel kohanud inimest, kes ilma tasuta kuid seejuures rõõmuga tööd teks! Vahest oled see sina? Sellel juhul - minu lugupidamine sulle! Eladki juba kommunismiajatus kus tasu pole enam oluline vaid hoopiski ainuüksi suur töörõõm. Kus "töö on esmane eluvajadus", nagu nõuka aja koolides ühiskonnaõpetuse tunnis pähe tuubiti.
t
to 10:24/ 6. september 2016, 10:45
Küsimusi ning soovitada esitada on mõttetu, vähemasti sellise IQ-ga isikule nagu too meie sõnakas sss näib olevat. Vähemasti kui tema IQ üle tema mahlaka sõnavara ning väljenduslaadi põhjal otsustada.
s
sellepeale/ 6. september 2016, 11:53
nad loodavadki, et pole kedagi tööle võtta ja nii võib ülbitseda!
z
Zzz/ 7. september 2016, 00:36
z
Zz/ 7. september 2016, 00:36
Ära räuska siin. Kui bussijuht viib sind punktist a punkti b, siis ta sind teenindabki. Mille probleem?
t
Ticca/ 6. september 2016, 12:10
Mis te nutate - kus nüüd need bussisaatjad on? Kuidas need äkitselt ära kadusid - tööd ja leiba küll ;))
t
to Ticca/ 6. september 2016, 13:39
Ilmselt sai valimiskampaania aeg lihtsalt läbi ja järgmisteni on veel veidi aega.
r
Reisija/ 6. september 2016, 08:34
Ramp ei pruugi ka korras olla. Mina olen aidanud bussijuhil tõsta tooli maha, sest ramp ei avanenud. Ükski meesterahvas appi ei tulnud, eks me siis tõstsime kahekesi, vanem bussijuht ja mina, 50 kilo kaaluv naine.
m
Mia/ 6. september 2016, 09:12
... siis tuleb bussijuht rooli tagant ja aitab, mitte ei sõida minema nagu antud artikklis
olen ise liikumispuudega ja tean väga hästi, kuidas Tallinna bussijuhtidele meeldib sante alandada... sõidan iga päev 59 bussiga hommikul tööle ja õhtul koju tagasi... ainult üks juht on selline, kes sõidab korralikult bussitaskusse platformi äärde... ülejäänud jätavad mind (ja teisi sante) nähes bussi peaaegu keset teed... siis komberda karkude otsas bussini ja ukerda bussi... MRP Linna Liinidesse helistamisel ja kirjutamisel pole mõtet paraku
sulle Reisija ja teistele sinusugustele suur tänu aitamast :)
k
kuuno/ 6. september 2016, 08:10
Miks invaliidid lahendust peavad otsima kui see on vaid Tallinna Linnatraspordi as nö isiklik probleem. Ilmselt seal ei juleta bussijuhte survestada kuna väikese palgaga juhid lihtsalt lahkuvad siis töölt.
m
Mari/ 6. september 2016, 16:33
Kassapidajatel, õpetajatel, med.õdedel jne.väikesed palgad. Ainukesed, kes pidevalt vigisevad, on bussijuhid. Leiavad n+1 põhjust, et lodevalt oma töösse suhtuda. Nende hulgas on ka ääretult toredaid ja meeldivaid juhte. Aga paraku on nad vähemuses. Ja ei ole neil see palk nii hullult väikem midagi. Midagi ei juhtu, kui labased isendid selle ameti maha panevad.
n
Naine/ 6. september 2016, 08:10
Imelik värk nende ratastooli inimestega. Olin ka bussis kui ratastooliga mees koos nais saatjaga bussi tahtsid siseneda. Bussijuht kohalt ei tõusnud ja rampi ei avanud. Siis otsustasin ise aidata. Mille peale naine kirtsutas nina ja tõmbas ratastooli minu haarde ulatusest eemale. Olin üllatunud aga mis siis ikka, kui ei ole abi vaja siis astusin eemale ja lasin neil olla.
See peale naine solvus, et keegi teine appi ei tulnud ja kukkus bussis pahaselt nähvama, et kas mehi ei olegi bussis või? Kukkus näpuga vehkima, kes appi peaks tulema.
Pärast seda juhtumit ei kipu enam ise ka appi tormama.
t
tahman/ 6. september 2016, 07:57
ivo uus meelehea võtmise skeem: bussijuhtidel keelatud aidata ( "põhjendus": sõidugraafikust kinnipidamine) maksad ivole ja luba aidata tuleb.
a
Ahto/ 6. september 2016, 07:29
Selliselt bussijuhilt tuleb gaasibaloon āra vōtta.
e
Ehk ei osanud/ 6. september 2016, 07:25
bussijuht vene keelt ja ega vanemad inimesed ka inglise keelt oska.Need on meie pagulased-keelt ei peeta vääriliseks õppida.
k
6. september 2016, 06:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
V
06:28-le/ 6. september 2016, 08:30
Vaata aga---ajuinvaliididel pole häda miskit!?

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee