Eesti uudised

Langevarjuklubi süttinud lennuk pääses tänu lenduri kiiretele jalgadele 

Küllike Rooväli, 12. august 2016, 04:00
TOSSUPILV ALL: Käivitamisel on An-2 puhul korralik suitsupahmakas tavaline, kuid sädemeid ja leeke ei tohiks summutist välja lennata. Foto: Dropzone Eesti
Üle 20 aasta Kuusiku lennuväljal tegutsenud langevarjuklubi lennuk An-2 ehk nn moosiriiul oli eelmise kuu lõpus stardirajale suundumas, kui lennuki tiib ootamatult süttis.

Vaid mõni minut oli jäänud planeeritud stardini, mil Rootsist soetatud teenekas, kuid vastupidav "moosiriiul" pardanumbriga LY-APV pidi langevarjuklubi Dropzone hüppajad taeva alla viima.

Klubi lendur hakkas mootorit käivitama, et see lennuks vajaliku temperatuurini soojendada. Langevarjurid olid juba lennukis ja rihmad kinni, kui järsku süttis lennuki tiib.

Sündmust eemalt näinud inimene kirjeldas Õhtulehele, et süttis Leedu registris oleva õhusõiduki parem tiib, mille all üsna lähedal on lennumasina mootori summuti.

Kui sellise lennuki käivitamisel on tavapärane, et torust paiskub välja korralik tossupilv, siis seekord üllatas lennuk pealtnägijaid sädeme- ja leegipahvakuga. Leegist võttis tuld summuti juures olev lennuki parem alumine esitiib ja tuli hakkas tiiva külge närima.

Piloot seiskas mootori ja jooksis tiiba kustutama, temaga ühinesid teised klubikaaslased. Üheskoos saadi tules enne jagu, kui see suurt kurja teha jõudis.

"Õnneks oli kohalolijate reaktsioon kiire ja kõik tehti õigesti," märkis pealtnägija. "Selle lennukitüübi alumised esitiivad on kaetud vaid värvitud kangaga ja see on üsnagi tuleohtlik materjal."

Päästeameti kommunikatsiooninõunik Johannes Merilai lausus, et päästjaid keegi sündmuskohale ei kutsunud. "Meie süsteemis info sellise vahejuhtumi kohta puudub," nentis Merilai. "Õhusõiduki süttimise puhul oleks iseenesestmõistetav, et väljakutse oleks siiski tehtud."

Langevarju Dropzone Eesti esindaja Vladimir Skidan ütles Õhtulehele, et tiiva süttimises oli süüdi lennumasina piloot, kuid keeldus lenduri tehtud viga lähemalt kirjeldamast. Kogenud piloot, kes ei soovinud nime avaldamist, ütles, et juhtumi kirjelduse järgi pole võimalik kolleegi tehtud viga hinnata.

"Selline lennuk ei käivitu niisama lihtsalt nagu sõiduauto, et keerad võtit," kirjeldas piloot. "Käivitamiseks tuleb teha hulk tegevusi ja selge on see, et ta tegi midagi kas liiga palju või liiga vähe. Mida täpselt, oskavad öelda juba uurijad."

Ohutusjuurdluse keskuse töötaja Jens Haug ütles, et esialgu pole võimalik sündmust veel kommenteerida, kuna käib alles info kogumine. "Info põhjal otsustame, kas alustatakse uurimist või mitte," lausus Haug.

"Kuni uurimist pole, on vahejuhtumi kirjeldamine lennuki omaniku pädevuses."

Skidani sõnul oli põlenud lennuk juba eilseks korda tehtud ja valmis tuleval nädalavahetusel taas langevarjuritega startima. Laupäeval kella kümneks on planeeritud järjekordne hüppelend.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee