Eesti uudised

Reidi tee uuem projekt ei ole endiselt protestijatele meeltmööda (7)

Mattias Tammet, 10. august 2016 04:00
TULEVANE TALLINN: Eskiis on senisest märksa rohelisem ja autodel on veidi vähem ruumi. Punane joon märgib uuendatud eskiisprojektil Retke teed. Lähemalt aadressil kprojekt.ee/reidi-tee/Foto: Mattias Tammet
Tallinna linnavalitsus avaldas kavandatavast Reidi teest uue projekti, mis on võtnud esialgset kriitikat osaliselt arvesse.

Parandatud projekt tuleb mingil määral autoliikluse arvelt, sest "Russalka" juurest algava uue tee autodele mõeldud ala saab selle järgi olema senisest projektist 12 meetrit kitsam.

Samal teemal

Samuti nihkub autotee merest 10 meetri võrra eemale. Vabaks jäänud ruumi täidavad peale kergliiklus- ja kõnniteede ka, 15–20 meetri laiused haljasalad, Ametlikust teatest selgub, et muu hulgas rajatakse ka kõrghaljastust – lihtsamalt öeldes istutatakse uusi puid.

Samuti lisati projekti ülekäigukoht – seda "Russalka" monumendi ette ja paarkümmend meetrit praegusest ülekäigukohast linna poole. Reidi tee projekti valmimise tähtaeg on 25. august.

Raepressi esialgses teates seisab seejuures, et ehitustööd peavad olema lõpetatud ajaks, kui Eestist saab Euroopa Liidu eesistujamaa. See teeks aga ehitusest tõelise turboprojekti, sest me saame eesistujamaaks uue plaani järgi juba 2017. aasta 1. juulil.

Kommunaalameti juhataja asetäitja Reio Vesiallik täpsustab, et mõeldud on tegelikult seda, et tööd ei segaks XII noorte laulu- ja tantsupeo rongkäiku, mis läheb eesistumise algusega peaaegu kokku.

Laulu- ja tantsupidu on järgmise aasta 30. juunist 2. juulini. Reidi tee ehituse lõplik tähtaeg on 2017. aasta IV kvartal.

Uus projekt on aga mõne protestija sõnul endiselt nigel. "See on ikka väga autokeskne lähenemine," ütleb Kadrioru seltsi juhatuse liige Mattias Luha.

Tema nägemusel võinuks uus tee alata linna poolt, uusarenduste kõrvalt. "Aga jõnksu ei tohi ju sisse teha, sest siis peavad autod pöörama," ironiseerib Luha.

"Praegune rand, mida linn nimetab tühermaaks, on unikaalne," selgitab Luha ja viitab, et seesugust liivaranda polegi Tallinna kesklinnas rohkem.

"See on üllatavalt vaikne. Inimesed käivad seal piknikut pidamas," ütleb Luha. "Sellest tehakse promenaad, kus saab hästi rattaga sõita, aga ei käida istumas," ütleb Luha.

Tema sõnul on samuti ebaselge, kas uuest teest on suurt kasu, kui Rail Baltic peaks kunagi valmis saama ja kaup hakkab liikuma hoopis sadamaMuuga kaudu. Samas tõdeb ta, et ei usu, et nüüd enam midagi oluliselt muudetaks.

"Kui keegi ei esita selle vastu just hagi," ütleb Luha.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee